All-Round nerd | iRacing Profiel
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gamertag: timmie271
"Langzaam" wil voor mij zeggen dat er ook mensen mee rijden welke nog géén of zeer weinig ervaring hebben en 't daardoor automatisch ook terrecht wat rustiger aan doen op 'onbekend' terrein. Als we daardoor onderweg een keer extra bij een terras moeten stoppen óf juist een paar bochten of wegen éxtra (nogmaals) moeten gaan nemen doordat ze (stiekem) toch wel érg leuk waren.....
Zó veel dingen om rekening mee te moeten gaan houden....
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-09-2019 20:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
@Vrijdag damn, had ik gehoopt om mijn verbruikscijfers eens wat te kunnen oppoetsen door achter jou te gaan rijden, wil jij enkel maar gaan posen.
"Sportief" (waar het kan, rustig waar het moet): Vmax+10 (en op echt lekkere stukken ook wel wat meer)
"Toeren" Vmax - Vmax+10
"Relaxt/Rookie": Vmax, met extra aandacht voor de minder ervaren rijders.
Het verschil tussen Sportief en Toeren zit hem vooral in de bochtensnelheid en eventueel de mogelijkheid om wat langere stints te kunnen rijden tussen de pauzes.
Hiernaast hebben we ook nog een buitencategorie. Die vinden zelf dat ze sportief rijden, maar ik noem die rijstijl meer "Kamikaze".
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het avond rondje ging wel lekker vlot, al ging de vaart eruit toen @Vrijdag z'n voorrijder kwijt was.R0y. schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:01:
[...]
Midden! Denk ik![]()
Ik vond het tempo van het extra rondje (ik twijfel nu of dat het extra rondje was of het stuk voor het hotel) vorig jaar leuk ( @Raym09 ligt er maar net aan waar je reed natuurlijk) dus ik denk dat ik in het midden dan wel goed zit toch?
Gevoelsmatig zeg ik midden/snel, maar dat hangt sterk af van het tempo snel. Het tempo van @ephymerous met de Zwolle rit was voor mij iets te rustig (ondanks dat ik in de staart zat). Echter heb ik @Tankiej in het tweakers weekend ook wel eens zien knallen dat ik denk van, dat hou ik geen 3 dagen vol.
Hou zeker van vlot doorrijden (genoeg die dat kunnen bevestigen @snellegroepHeterenrit), maar het moet geen racen worden. Zoveel buitenland/bergen ervaring heb ik ook weer niet en alles moet weer heel thuis komen.
Zoals @DrivinUCrazy het hierboven beschrijft > sportief
Awesome
Toen reed ik ongeveer max toegestane snelheid om ieder een kans te geven in de buurt te blijven. Nu ben ik voornemens wat harder door te rijden maar of dat snel is weet ik nietRaym09 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:23:
[...]
Het avond rondje ging wel lekker vlot, al ging de vaart eruit toen @Vrijdag z'n voorrijder kwijt was.
Gevoelsmatig zeg ik midden/snel, maar dat hangt sterk af van het tempo snel. Het tempo van @ephymerous met de Zwolle rit was voor mij iets te rustig (ondanks dat ik in de staart zat). Echter heb ik @Tankiej in het tweakers weekend ook wel eens zien knallen dat ik denk van, dat hou ik geen 3 dagen vol.
Hou zeker van vlot doorrijden (genoeg die dat kunnen bevestigen @snellegroepHeterenrit), maar het moet geen racen worden. Zoveel buitenland/bergen ervaring heb ik ook weer niet en alles moet weer heel thuis komen.
Zoals @DrivinUCrazy het hierboven beschrijft > sportief
XXXVI
Max. toegestane snelheid was 't (hopelijk)?? Zo-niet dan komen "we" je met de 'rookie / tour' groep wel ergens een keer voorbij zetten en dan zwaaien we gezamelijk netjes (met de linker hand) naar jeephymerous schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:28:
[...]
Toen reed ik ongeveer max snelheid om ieder een kans te geven in de buurt te blijven. Nu ben ik voornemens wat harder door te rijden maar of dat snel is weet ik niet
I know, was ook geen probleem. Zet mij voor nu maar bij snel, zullen dat toch enigzins op de dag zelf met elkaar moeten afstemmen. Kan altijd nog een stapje terug doen.ephymerous schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:28:
[...]
Toen reed ik ongeveer max snelheid om ieder een kans te geven in de buurt te blijven. Nu ben ik voornemens wat harder door te rijden maar of dat snel is weet ik niet
Awesome
Zoiets zal het ongeveer worden denk ik jaFrans92 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:13:
Ziet er top uit @Tankiej! Heb er zin in
Het tempo van het extra rondje vorig jaar was erg leuk! Dat tempo wil ik graag wel weer rijden. Als dat tempo van toen snel is, dan graag in de snelle groep. Anders is de middengroep ook oke.
Graag niet in de langzame groep.
Natuurlijk mag je dat opmerkenwimmel_1 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:23:
Mag ik opmerken dat ik de naamgevingen "Snel, Minder Snel & Langzaam" qua groepsaanduiding persoonlijk minder 'gemakkelijk' gekozen vind?
"Langzaam" wil voor mij zeggen dat er ook mensen mee rijden welke nog géén of zeer weinig ervaring hebben en 't daardoor automatisch ook terrecht wat rustiger aan doen op 'onbekend' terrein. Als we daardoor onderweg een keer extra bij een terras moeten stoppen óf juist een paar bochten of wegen éxtra (nogmaals) moeten gaan nemen doordat ze (stiekem) toch wel érg leuk waren.....
Zó veel dingen om rekening mee te moeten gaan houden....![]()
De extra uitleg is wel goed inderdaad

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Die groep waar ik anders begin dit jaar mee was, was anders een groep 'stevig sportief'DrivinUCrazy schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:56:
@wimmel_1 Wij noemen het meestal:
"Sportief" (waar het kan, rustig waar het moet): Vmax+10 (en op echt lekkere stukken ook wel wat meer)
"Toeren" Vmax - Vmax+10
"Relaxt/Rookie": Vmax, met extra aandacht voor de minder ervaren rijders.
Het verschil tussen Sportief en Toeren zit hem vooral in de bochtensnelheid en eventueel de mogelijkheid om wat langere stints te kunnen rijden tussen de pauzes.
Hiernaast hebben we ook nog een buitencategorie. Die vinden zelf dat ze sportief rijden, maar ik noem die rijstijl meer "Kamikaze".

@wimmel_1 wel leuk, mensen 'leren' rijden, lijnen rijden, bochten kijken, haarspelden aansnijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 03-09-2019 07:33 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kom posen danYouk schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:47:
@Vrijdag damn, had ik gehoopt om mijn verbruikscijfers eens wat te kunnen oppoetsen door achter jou te gaan rijden, wil jij enkel maar gaan posen.![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Klopt, dat was nog wel ietsje meer. Maar ook hier geldt vooral dat het verschil werd gemaakt in de bochten.Joopieboy schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:32:
[...]
Die groep waar ik anders begin dit jaar mee was, was anders een groep 'stevig sportief'Vmax +10 heb ik niet echt meegemaakt
Scheelde ook dat die meid mee reed en die man op die Kawasaki, niet normaal hoe je kan vegen op zo een bankstel.
@wimmel_1 wel leuk, mensen 'leren' rijden, lijnen rijden, bochten kijken, haarspelden aansnijden.
De Kawasaki GTR1400, Suzuki SV1000, BMW S1000XR, kunnen er allemaal wel wat van.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
DitImo62 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:50:
Ik twijfel nog een beetje tussen midden en snel, totdat je meerijdt weet je niet wat het beste aansluit op jouw rijstijl. Bergervaring heb ik, maar geen Luxumburg ervaring dus geen enkele bocht zal ik herkennen. Gooi mij daarom maar om te beginnen maar in groep midden/toer, beter iets te langzaam dan iets te snel, heb geen zin om over mijn eigen limiet heen te rijden. Indien nodig kan ik altijd switchen.

Ligt eraan hoe vol mijn tas gaat zijn, kan ik hem eventueel ook meenemen. Alleen een kleine kans.Vrijdag schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:01:
Neemt @caesar1000 zijn drone nog mee voor mooie beelden?
De camera kan dan wellicht wel mee..
Als je bergervaring hebt is Luxemburg niet veel anders. Je moet toch iedere bocht opnieuw zelf inschatten; op de openbare weg kun je niet iedere bocht kennen omdat omstandigheden altijd wisselen.Imo62 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:50:
Ik twijfel nog een beetje tussen midden en snel, totdat je meerijdt weet je niet wat het beste aansluit op jouw rijstijl. Bergervaring heb ik, maar geen Luxumburg ervaring dus geen enkele bocht zal ik herkennen. Gooi mij daarom maar om te beginnen maar in groep midden/toer, beter iets te langzaam dan iets te snel, heb geen zin om over mijn eigen limiet heen te rijden. Indien nodig kan ik altijd switchen.
Het fijne van Luxemburg is dat de wegen er in de regel van goede kwaliteit zijn en dat je er een prachtige omgeving hebt.
waar bemoei ik me eigenlijk mee, ik ga niet eens mee? Al ben ik nog steeds aan het proberen de zaterdag mee te rijden. Gaat wel lastig worden!
Lijkt mij sowieso verstandig dat alle groepen relatief "rustig" beginnen en de eerste paar stoppen even evalueren of het tempo omhoog of omlaag moet/mag/kan of dat je overstapt naar een andere groep.Imo62 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:50:
V.w.b. limiet overschrijden, dan laat je gewoon maar een gat vallen naar je voorganger. Het is een gezellig weekendje weg, geen wedstrijd en dus ook niet de bedoeling dat je koste wat kost je voorganger bijhoudt met alle risico's van dien.
Om @wimmel_1 te quoten "samen uit, samen thuis" doorrijden prima maar geen onzin waardoor we samen in het ziekenhuis zitten.
Awesome
Winst = Papie = ZeroT0ne
Ja, de drone gaat dit jaar opnieuw mee. We hebben als organisatie besloten om de drone tijdens de avondritten te gebruiken zodat we op de langere ritten geen vertraging hebben (met 24 motoren duurt het lang). @Mitssz jij kunt je camera meenemen voor beelden vanaf de grond.Vrijdag schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:01:
Neemt @caesar1000 zijn drone nog mee voor mooie beelden?
Om die reden ga ik in de middelste groep rijden. Met een 125cc moet je teveel de limieten van de motor en jezelf opzoeken tijdens het rijden in een snelle groep met motoren die meer dan 5x zoveel vermogen hebben.Raym09 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:49:
[...]
Lijkt mij sowieso verstandig dat alle groepen relatief "rustig" beginnen en de eerste paar stoppen even evalueren of het tempo omhoog of omlaag moet/mag/kan of dat je overstapt naar een andere groep.
V.w.b. limiet overschrijden, dan laat je gewoon maar een gat vallen naar je voorganger. Het is een gezellig weekendje weg, geen wedstrijd en dus ook niet de bedoeling dat je koste wat kost je voorganger bijhoudt met alle risico's van dien.
Om @wimmel_1 te quoten "samen uit, samen thuis" doorrijden prima maar geen onzin waardoor we samen in het ziekenhuis zitten.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Naja daarom twijfel ik tussen snel of achteraan bij de middelste groep. Achter jou rijden wanneer het vlot door gaat is prima, maar met veel optrekken en afremmen word ik compleet gek. Ik heb met de vorige weekenden wel eens naast je gereden en naar je zitten kijken met 10% gas terwijl jij alles eruit zat te persen wat er ook maar in zat. Dat is een tijdje leuk en vol te houden maar niet voor 3 dagen.caesar1000 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:45:
[...]
Ja, de drone gaat dit jaar opnieuw mee. We hebben als organisatie besloten om de drone tijdens de avondritten te gebruiken zodat we op de langere ritten geen vertraging hebben (met 24 motoren duurt het lang). @Mitssz jij kunt je camera meenemen voor beelden vanaf de grond.
[...]
Om die reden ga ik in de middelste groep rijden. Met een 125cc moet je teveel de limieten van de motor en jezelf opzoeken tijdens het rijden in een snelle groep met motoren die meer dan 5x zoveel vermogen hebben.
Awesome
Slome duikelaars met als voorrijder @wimmel_1
@Verwijderd
@Vrijdag
@timmie271
@Melkunie
@etwintje
@SmurfLink
@Grubeater
Fatsoensrakkers met als voorrijder @ephymerous (als backup @BartW *)
@R0y.
@alexthegrat
@w4rguy
@Youk
@Imo62
@Winst
@caesar1000
Racemalloten met als raceleider @Tankiej
@Frans92
@Raym09
@noes
[~Mitssz
@Maegrim ]
*Voor mij is het zoals eerder aangegeven nog onzeker of ik mee kan/wil. Mijn vriendin is tegen die tijd 34 weken zwanger en we hebben redenen om aan te nemen dat hij (ja het wordt een hij) zich eerder gaat melden. Het hangt even van het gevoel van mijn vriendin af en ook of ik het gezien haar staat dat weekend aandurf om d'r alleen thuis te laten.
XXXVI
ephymerous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:18:
Voorlopige indeling op basis van jullie input:
@Verwijderd
@Vrijdag
@timmie271
@Melkunie
@R0y.
@alexthegrat
@w4rguy
@Youk
@Imo62
@Winst
@caesar1000
@Frans92
@Raym09
@noes
@Mitssz

Spannend hoor! Snap wel dat je/jullie even een slag om de arm houden*Voor mij is het zoals eerder aangegeven nog onzeker of ik mee kan/wil. Mijn vriendin is tegen die tijd 34 weken zwanger en we hebben redenen om aan te nemen dat hij (ja het wordt een hij) zich eerder gaat melden. Het hangt even van het gevoel van mijn vriendin af en ook of ik het gezien haar staat dat weekend aandurf om d'r alleen thuis te laten.

Enne, 34 weken. Noemen jullie hem Kevin als hij dan al komt?
LOL!ephymerous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:18:
@Verwijderd
@Vrijdag
@timmie271
@Melkunie
@R0y.
@alexthegrat
@w4rguy
@Youk
@Imo62
@Winst
@caesar1000
@Frans92
@Raym09
@noes
@Mitssz
*Voor mij is het zoals eerder aangegeven nog onzeker of ik mee kan/wil. Mijn vriendin is tegen die tijd 34 weken zwanger en we hebben redenen om aan te nemen dat hij (ja het wordt een hij) zich eerder gaat melden. Het hangt even van het gevoel van mijn vriendin af en ook of ik het gezien haar staat dat weekend aandurf om d'r alleen thuis te laten.

En spannend!
Awesome
Komen er nog meer langs Mendel? @ephymerous @alexthegrat ?
Ik kan via Mendel gaan, ligt er een beetje aan. Ben je van plan om over de snelweg te gaan tot aan Venlo (heeft wel mijn voorkeur namelijk)?etwintje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:24:
@Tankiej Zet mij maar in de langzame groep, kan altijd nog wisselen als het te langzaam gaat.
Komen er nog meer langs Mendel? @ephymerous @alexthegrat ?
Racemallotenephymerous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:18:
@Verwijderd
@Vrijdag
@timmie271
@Melkunie
@etwintje
@R0y.
@alexthegrat
@w4rguy
@Youk
@Imo62
@Winst
@caesar1000
@Frans92
@Raym09
@noes
@Mitssz

Het blijft dus nog spannend tot het weekend daar is
EDIT: Ik ben wel in de minderheid met CC's binnen de snelle groep
[ Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 04-09-2019 09:23 ]
Ach iedere groep heeft nu zo zijn eigen @caesar1000 degene die volgas optrekt en waarbij de rest zit te gapen en wachten tot hij eens op snelheid isMitssz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:20:
[...]
Racemalloten![]()
Awesome
Als je een beetje vlot rijdt met die machine, dan gok ik dat het wel goed komt.Mitssz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:20:
[...]
Racemalloten![]()
CC's zeggen niet alles, het gaat erom wat je er mee kan en doet
Ik ben wel gewend om met 600/1000cc machines mee te rijden, dus dat komt wel goedTankiej schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:18:
[...]
Als je een beetje vlot rijdt met die machine, dan gok ik dat het wel goed komt.
CC's zeggen niet alles, het gaat erom wat je er mee kan en doet
Als er nog zijn die dit willen doen, kunnen we misschien samen iets boeken. Reeds een gezellig avondje kennismaken.

Awesome
Ik zat er wel aan te denken om dat te doen. Was nog niet helemaal zeker, omdat het beginpunt niet heel ver weg is voor mij (+/- 1 uur 15 min).Youk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:46:
Zijn er nog mensen die al een dag op voorhand richting Venlo willen trekken? Ben nog aan het twijfelen of ik al de namiddag/avond voordien naar daar ga. In een hotelletje of B&B, 's morgens lekker ontbijtje en op het gemak naar het vertrekpunt. Lekker relax beginnen aan de trip.
Als er nog zijn die dit willen doen, kunnen we misschien samen iets boeken. Reeds een gezellig avondje kennismaken.
Maar als er iemand dat gaat doen, dan doe ik wel mee
Heb ik vorig jaar gedaan, dat was inderdaad wel lekker... Helaas gaat dat niet ivm mijn werkTankiej schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:33:
[...]
Ik zat er wel aan te denken om dat te doen. Was nog niet helemaal zeker, omdat het beginpunt niet heel ver weg is voor mij (+/- 1 uur 15 min).
Maar als er iemand dat gaat doen, dan doe ik wel mee
@Mitssz scheelt wel dat je een vrij dikke "kleine" motor hebt. Ondanks dat je top tegen de 200 ligt kun je wel vrij vlot optrekken. Mijn 250 en de 125 van @caesar1000 doen er al een stuk langer over om op de 100 te komen. Dus vooraan de groep gas erop en gaan. Je kan altijd nog een groep terug alhoewel die nu wel vrij groot begint te worden.
Tijdens de rit van afgelopen zaterdag zat ik vooral heel veel in de problemen met het optrekken... Iedereen trok mij er dik uit met halfgas terwijl ik op volgas zat tot aan de limiter
@SmurfLink en ik kachelen die ochtend rustig richting Venlo
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 04-09-2019 11:54 ]
Heeft er iemand goeie adresjes in de buurt. Zie dat er een Van der Valk zit en een Campanila.
Voor ons is het 150km en smurfje mag nog ietsje verderYouk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:00:
Voor mij is het al 2 uur rijden en dat is in het geval van alles over de snelweg.
Heeft er iemand goeie adresjes in de buurt. Zie dat er een Van der Valk zit en een Campanila.

* Youk die geen ochtendmens is

Klopt, met optrekken hou ik de meeste wel bij in hun 1 tot hun powerband(Zit ik al ergens in het einde van zijnn 2 begin 3timmie271 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:53:
@Mitssz scheelt wel dat je een vrij dikke "kleine" motor hebt. Ondanks dat je top tegen de 200 ligt kun je wel vrij vlot optrekken. Mijn 250 en de 125 van @caesar1000 doen er al een stuk langer over om op de 100 te komen. Dus vooraan de groep gas erop en gaan. Je kan altijd nog een groep terug alhoewel die nu wel vrij groot begint te worden.
Tijdens de rit van afgelopen zaterdag zat ik vooral heel veel in de problemen met het optrekken... Iedereen trok mij er dik uit met halfgas terwijl ik op volgas zat tot aan de limiter
Maar bochten zijn mijn specialiteit om een beetje met de rest mee te kunnen rijden.
*Mitssz vraagt zich af waarom de stepjes niet net zo hoog zitten als op een echte supersport en ze daarom vaak over de grond gaan en vonkjes geven

Als er genoeg deelnemers in één hotel gaan overnachten dan is 't misschien ook wel handig om het startpunt in de ochtend daar naar toe te 'verhuizen'.... Maar dat laat ik liever volledig aan de organisatie over.
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 04-09-2019 13:12 ]
Ik word gelijk al zoek gereden bij het optrekkenMitssz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:45:
[...]
Klopt, met optrekken hou ik de meeste wel bij in hun 1 tot hun powerband(Zit ik al ergens in het einde van zijnn 2 begin 3)
Maar bochten zijn mijn specialiteit om een beetje met de rest mee te kunnen rijden.
*Mitssz vraagt zich af waarom de stepjes niet net zo hoog zitten als op een echte supersport en ze daarom vaak over de grond gaan en vonkjes geven
Meer verzitten los je dat probleem vanzelf op
Mijn stepjes zouden vrij laag zitten volgens de ekte scheesers, al heb ik ze nog maar een paar keer aan de grond gehad. Wel de schaamranden er zo goed als af, maar dat zegt niet zoveel met een dikke achterband. Maar dat is leuk op een bekende weg, in het weekend houd ik wel wat meer marge over.Mitssz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:45:
[...]
Klopt, met optrekken hou ik de meeste wel bij in hun 1 tot hun powerband(Zit ik al ergens in het einde van zijnn 2 begin 3)
Awesome
Ik zit wel vaker met de linker kant van het achterwerk tegen de rechter rand van me zadel, of vice versatimmie271 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:18:
[...]
Ik word gelijk al zoek gereden bij het optrekkenalleen door de 125jes niet
Meer verzitten los je dat probleem vanzelf op
Maar dan alsnog

Ik raak ze soms al bij een beetje enthausiast over de rotonde...Raym09 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:25:
[...]
Mijn stepjes zouden vrij laag zitten volgens de ekte scheesers, al heb ik ze nog maar een paar keer aan de grond gehad. Wel de schaamranden er zo goed als af, maar dat zegt niet zoveel met een dikke achterband. Maar dat is leuk op een bekende weg, in het weekend houd ik wel wat meer marge over.
Schaamranden die zijn bij mij volledig weg met een mini 140/70/17 band. Overigens doe ik alleen zo gek op bekende wegen
Dan zal het inderdaad wel loslopen van het weekend, sinds een jaar of 3 mijn rijstijl actief aan het bijschaven. De laatste tijd dus wat meer aan inleunen/kissing de mirror aan het doen, maar dat voelt nogal eens raar om te doen met een normaal stuur. Daarbij ben ik niet zo'n risiconemer/held en zijn de snelheden waarbij je het ook echt nodig hebt voor mij op de openbare weg al snel te hoog.Mitssz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:09:
[...]
Ik zit wel vaker met de linker kant van het achterwerk tegen de rechter rand van me zadel, of vice versa
Maar dan alsnog![]()
[...]
Ik raak ze soms al bij een beetje enthausiast over de rotonde...
Schaamranden die zijn bij mij volledig weg met een mini 140/70/17 band. Overigens doe ik alleen zo gek op bekende wegen
Awesome
In de planning zit wel Luxemburg, hotelletje moeten we nog zoeken.
Ging je laatst ook goed af iigRaym09 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:17:
[...]
Dan zal het inderdaad wel loslopen van het weekend, sinds een jaar of 3 mijn rijstijl actief aan het bijschaven. De laatste tijd dus wat meer aan inleunen/kissing de mirror aan het doen, maar dat voelt nogal eens raar om te doen met een normaal stuur. Daarbij ben ik niet zo'n risiconemer/held en zijn de snelheden waarbij je het ook echt nodig hebt voor mij op de openbare weg al snel te hoog.

Ben zeker niet langzaam, maar jij weet ook wel wat ik van dat ene rondje om Veghel toen vond
Awesome
Hier komen we binnenkort op terug, maar het zal niet heel laat zijn (+/- 10.00, 10.30, ergens daar in de buurt).Imo62 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:24:
Is het al bekend hoe laat we vrijdag los gaan? Ik moet zelf ook 2 uur rijden naar Venlo, dus afhankelijk van de vertrektijd zit ik ook eventueel een hotelletje te overwegen.
We moeten wel 230 kilometer naar het hotel rijden
Da's dus 3 ritjes á ±80Km?Tankiej schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:47:
[...]
Hier komen we binnenkort op terug, maar het zal niet heel laat zijn (+/- 10.00, 10.30, ergens daar in de buurt).
We moeten wel 230 kilometer naar het hotel rijden
- Start - Lunch
- Lunch - Koffiestop
- Koffiestop - Hotel
Als er maar een pomp is bij de 1e stopwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:38:
[...]
Da's dus 3 ritjes á ±80Km?We gáán er gewoon voor als 'langzame' groep
- Start - Lunch
- Lunch - Koffiestop
- Koffiestop - Hotel
Al is dat sws nodig voor @Vrijdag die bij 80km per stuk niet het 2e deel kan uitrijden

Als je bij 't vertrekpunt gewoon een volle tank hebt dan komt 't allemaal goedtimmie271 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:44:
[...]
Als er maar een pomp is bij de 1e stopde 2e word anders wat krap in het ergste geval voor mij
![]()
Al is dat sws nodig voor @Vrijdag die bij 80km per stuk niet het 2e deel kan uitrijden![]()
Ja maar dan heb ik nog een halve tankwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:53:
[...]
Als je bij 't vertrekpunt gewoon een volle tank hebt dan komt 't allemaal goed
Maar je hebt wel gelijk hoor. Kan ik daarna in een ruk door naar het hotel zonder te tanken

[ Voor 15% gewijzigd door timmie271 op 04-09-2019 23:00 ]
Moet ik je de paar eurocent/liter op een 17L tank nú al over gaan maken?timmie271 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:00:
[...]
Ja maar dan heb ik nog een halve tanken DE is goedkoper
Maar je hebt wel gelijk hoor. Kan ik daarna in een ruk door naar het hotel zonder te tanken
Dan stroomt mijn tank van 13L overwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:02:
[...]
Moet ik je de paar eurocent/liter op een 17L tank nú al over gaan maken?
Neuh lig er ook niet wakker van en zeker niet omdat het maar 6L zal zijn dan denk ik
Maar: Stel dat er tóch iemand zonder benzine komt te staan dan rijden we met een paar man door naar het éérste/beste tankstation en drinken daar met z'n allen even een 1,5L Cola fles leeg....timmie271 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:07:
[...]
Dan stroomt mijn tank van 13L over
Neuh lig er ook niet wakker van en zeker niet omdat het maar 6L zal zijn dan denk ik
Komt gewoon goed!!!
Yups Yups heb er zin inwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:14:
[...]
Maar: Stel dat er tóch iemand zonder benzine komt te staan dan rijden we met een paar man door naar het éérste/beste tankstation en drinken daar met z'n allen even een 1,5L Cola fles leeg....
Komt gewoon goed!!!

Ik neem mijn 5 L tankje wel mee voor o.a. @Vrijdag.wimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:14:
[...]
Maar: Stel dat er tóch iemand zonder benzine komt te staan dan rijden we met een paar man door naar het éérste/beste tankstation en drinken daar met z'n allen even een 1,5L Cola fles leeg....
Komt gewoon goed!!!
Tegelen is voor mij drie kwartier rijden, dus dat is geen probleem.

Qua groep weet ik het nog niet echt.
De routes voor de zaterdag vind ik best lang voor mensen die de eerste keer met blinde haarspeldbochten te maken krijgen. Is het niet idee om kortere routes als alternatief te maken?
Bij de eerdere weekendjes in Luxemburg vond ik de routes kort, volgens mij was het 150-200 km. De rest van de groep ging er wel sneller doorheen en vond het wel goed. Ik had na afloop nog wel een uurtje door willen rijden. Is dat het verschil tussen de zithouding op supersport tegenover een allroad/tourer?
Ik ben dus van de lange adem en niet het hoge tempo, achteraan de langzame groep? #TeamWillemWillem
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Wij pakken dus de 'paarse' lijntjes om de 'licht-groene' routedelen te gaan vermijden....
[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 05-09-2019 01:46 ]
Start - Tankstopwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:38:
[...]
- Start - Lunch
- Lunch - Koffiestop
- Koffiestop - Hotel
Tankstop - koffie/uitzichtpunt
Koffie/uitzichtpunt - Tankstop
Tankstop - Lunch
Lunch - Tankstop/koffie/drink stop
Tankstop/koffie/drink stop - Hotel
De eerste tankstop zit al erg vroeg. Tussen alle tankstops daarna zit +/- 100 - 115 kilometer.
Ik kan de exacte kilometers tussen de stops nog wel even opzoeken en in dit topic vermelden. Wordt wel ergens volgende week, ben komende dagen niet in de buurt van een/mijn pc met basecamp
Goed dat je dat nog even zegt; ik was het alweer vergeten te melden!wimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:53:
[...]
Als je bij 't vertrekpunt gewoon een volle tank hebt dan komt 't allemaal goed
We hebben een tankstop kort na de start, zodat iedereen relatief goedkoop hem vol kan gooien in Duitsland. Die tankstop zit al na zo'n 10km uit m'n hoofd. Dus als iedereen dat nog kan rijden vanaf het startpunt, dan moet het goed komen
Verwijderd
Absoluut ( al is het alleen maar omdat langer zitten op in het zadel zorgt voor een rauwe hamburger als zitvlakwimmel_1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:38:
[...]
- Start - Lunch
- Lunch - Koffiestop
- Koffiestop - Hotel

Dat word zitvlees kwekenVerwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:40:
[...]
Absoluut ( al is het alleen maar omdat langer zitten op in het zadel zorgt voor een rauwe hamburger als zitvlak)
@Grubeater denk het wel
Hey nou niet de stukken die mijn langzame cluppie niet gaat rijden lekker maken hèJoopieboy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:07:
Oe, die slinger bij MichelauWat een pracht stukje is dat toch
Tip: niergordeltimmie271 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:05:
[...]
Dat word zitvlees kweken![]()
@Grubeater denk het welhier last van mn rug na X aantal kilometers
Komt op de shortlistJoopieboy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:55:
[...]
Tip: niergordelHoudt je rug actief en dat scheelt echt enorm
Verwijderd
Hier ook, naast een airhawk en/of geldek om af te wisselen... Bijkomend voordeel van een niergordel is dat ie redelijk figuurcorrigerend is

Heb ik geen last vanVerwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:09:
[...]
Hier ook, naast een airhawk en/of geldek om af te wisselen... Bijkomend voordeel van een niergordel is dat ie redelijk figuurcorrigerend is

Eerder kans op een klaplong, alhoewel ik nu niet meer op een ondergewicht zit

Wat mij betreft wel ja, zeker als we er op tijd moeten wezen.alexthegrat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:28:
[...]
Ik kan via Mendel gaan, ligt er een beetje aan. Ben je van plan om over de snelweg te gaan tot aan Venlo (heeft wel mijn voorkeur namelijk)?
Laat even weten welke je hebt gekozen, wil er ook nog steeds 1 voor extra ondersteuning voor mijn rug.timmie271 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:38:
Nu moet ik er alleen nog even eentje bestellen... Maar de vraag is welke
Ik ga die van @Raym09 lenen dus ga nog niks bestellenR0y. schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:42:
[...]
Laat even weten welke je hebt gekozen, wil er ook nog steeds 1 voor extra ondersteuning voor mijn rug.
Anderhalf uur van tevoren vertrekken vanaf Mendel? Dan kunnen we bij Tegelen nog even pauze houden.etwintje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:13:
[...]
Wat mij betreft wel ja, zeker als we er op tijd moeten wezen.
Daar is het juist voor, je houdt je rug actief. Zoek maar eens op youtube, staan meerdere goede video's over. Kreeg de tip toen van mijn fysio.Vrijdag schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:45:
Helpt zo'n niergordel goed tegen "doorzakken"? Want ik merk vaak dat ik na een tijdje ongemerkt meer in elkaar ga zitten zeg maar.
Ja lijkt me prima! Zijn er nog meer mensen die langs Apeldoorn komen?alexthegrat schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:40:
[...]
Anderhalf uur van tevoren vertrekken vanaf Mendel? Dan kunnen we bij Tegelen nog even pauze houden.
Vanuit Zwolle kom ik over Apeldoornetwintje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:17:
[...]
Ja lijkt me prima! Zijn er nog meer mensen die langs Apeldoorn komen?
XXXVI
Kan iedereen even aangeven wie wat zou willen?
Ik trap even af:
Youk: overnachting met ontbijt, eventueel avondeten (inbegrepen of apart ter plaatse) mag ook dan vertrek ik reeds in de namiddag
Mensen die interesse hebben getoond:
@Imo62
@Tankiej
@wimmel_1
@Maegrim (als ik je opmerking over achter Tankiej aanhobbelen goed begrepen heb => niet dus, zie hieronder
Andere mensen mogen zich natuurlijk ook nog aanmelden hiervoor.
@wimmel_1 jij bedoelde veronderstel ik hotel Bilderberg de Bovenste Molen, ziet er goed uit
Alternatief blijft wat mij betreft het Van der Valk in Venlo.
Vraagje verder: als we dit duidelijk hebben, is er dan iemand die hier achteraan kan informeren/boeken? Ik zit zelf op dit moment volop in mijn nachtshiften en leef dus 's nachts en slaap overdag.

nee, dat ging over de groepenYouk schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:54:
@Maegrim (als ik je opmerking over achter Tankiej aanhobbelen goed begrepen heb)
Voor mij overnachting + ontbijt. Avondeten ga ik (waarschijnlijk) niet redden.Youk schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:54:
Om nog eens terug te komen op een overnachting de dag voor het vertrek.
Ik trap even af:
Youk: overnachting met ontbijt, eventueel avondeten (inbegrepen of apart ter plaatse) mag ook dan vertrek ik reeds in de namiddag
@Imo62
@Tankiej
@wimmel_1
@Maegrim (als ik je opmerking over achter Tankiej aanhobbelen goed begrepen heb => niet dus, zie hieronder)
@wimmel_1 jij bedoelde veronderstel ik hotel Bilderberg de Bovenste Molen, ziet er goed uit![]()
Vraagje verder: als we dit duidelijk hebben, is er dan iemand die hier achteraan kan informeren/boeken? Ik zit zelf op dit moment volop in mijn nachtshiften en leef dus 's nachts en slaap overdag.
Dat hotel lijkt mij prima!
Boeken kan makkelijk via bijv booking.com, dat kan ook 's nachts
Op voorwaarde dat het internet op het werk wil (echt een rampTankiej schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:11:
[...]
...
Boeken kan makkelijk via bijv booking.com, dat kan ook 's nachts

Als jou het niet lukt, is er vast iemand die het wel kan/wil. Is zo geregeldYouk schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:23:
[...]
Op voorwaarde dat het internet op het werk wil (echt een ramp) en dat de fabriek niet in de soep draait
Ik heb besloten om op de dag zelf maar te gaan rijden, kwestie van vroeg opstaan (of veel gas geven) om er op tijd te zijn vanuit Amsterdam.Youk schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:54:
Om nog eens terug te komen op een overnachting de dag voor het vertrek.
Ik trap even af:
@Imo62
@Tankiej
@wimmel_1
@Maegrim (als ik je opmerking over achter Tankiej aanhobbelen goed begrepen heb => niet dus, zie hieronder)
@wimmel_1 jij bedoelde veronderstel ik hotel Bilderberg de Bovenste Molen, ziet er goed uit![]()
Voor mij is 't maar iets van 80Km maar aangezien ik toch vakantie heb vind ik 't ook wel relaxed om die overnachting er even bij te boeken/pakken. Zometeen maar even een kamer reserveren in dat Bilderberg hotel...
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-09-2019 10:55 ]
Houd er vooral rekening mee dat het in de dalen en in de schaduw een stuk frisser is dan de gemelde temperaturen.
Spijkerbroek en normaal jasje dan maar ipv doorwaaijasDrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:58:
Voor degenen die over een kleine 2 weken naar Luxemburg gaan, ondanks dat het zonnetje schijnt en er 20 graden werd gemeld, vind ik het er momenteel maar koud. ()
Houd er vooral rekening mee dat het in de dalen en in de schaduw een stuk frisser is dan de gemelde temperaturen.
Het weer ziet er zeker goed uit, gaan we hopelijk geluk mee hebbenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:58:
Voor degenen die over een kleine 2 weken naar Luxemburg gaan, ondanks dat het zonnetje schijnt en er 20 graden werd gemeld, vind ik het er momenteel maar koud. ()
Korte broek, slippers en roofboxertimmie271 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:39:
[...]
Spijkerbroek en normaal jasje dan maar ipv doorwaaijas
Wintervoering in de jas, thermo-ondergoed erbij én de handvat + zadel-verwarming op standje "Nuke 'm"
Misschien komende week ook nog maar even de handkappen op m'n brommertje monteren?
Kamer voor één persoon is bijna net zo duur als een kamer voor twee personen, voor twee personen is een tientje duurder op de totaalprijs. Ik ben er wel voor om een kamer te delen, scheelt nogal wat geld. Maar als jou dat niet uit maakt, boek maar alvast inderdaadwimmel_1 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:53:
@Youk Ik denk persoonlijk dat we de overnachting in Venlo beter gewoon zélf even kunnen regelen, ieder voor zich dus
Voor mij is 't maar iets van 80Km maar aangezien ik toch vakantie heb vind ik 't ook wel relaxed om die overnachting er even bij te boeken/pakken. Zometeen maar even een kamer reserveren in dat Bilderberg hotel...
@Youk, zal ik dan voor ons een kamer boeken? Of heb je al een andere kamergenoot?
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 10-09-2019 15:54 ]