[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
UEFA Women's Champions League 2021/22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1M_6ybaGvCf30krboE3z92HNLE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RikYjyclh9JF7U7mMXnoXXsC.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq9rjbgSSSRfKbJ3fhIV9UvVIHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r6ZekU8qvvh3jGTwuGnxJMc8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
En wedstrijd 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IgbiUUt9BdvbuW51tmwUsIZl24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iacpanQHwjsvDiJYgcmxFWFR.jpg?f=user_large

De club van Daniëlle vd Donk en de kersverse Oranje leeuwin, Damaris Egurrola (die zo te zien niet bij de selectie zit voor deze wedstrijd vanwege een schorsing: preview)

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 24-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben nu de oefenwedstrijd Engeland-Oranje aan het kijken. Het nieuwe team van Sarina Wiegman, en die doet het goed. De eerste helft was gelijkwaardig, waar de Engelse goal een mazzeltje was, mislukte voorzet die doel inzeilde..

In de tweede helft heeft Oranje een pingel gemist en is daarna overspeeld door Engeland, intussen 4-1.

De verdediging van Oranje is matig, de keeper (Van Veenendaal) echt rijp voor vervanging. De derde goal was echt zwak en mag een professional niet overkomen.

Martens en Miedema spelen ieder maar een helft.

Edit: 5-1, verdediging is wanorde.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 24-06-2022 22:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat een beschamende vertoning, die tweede helft. :X

@gambieter geitenkaas*, is het woord dat je zoekt. :+

* © JC

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2022 00:11 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32
Ben ik de enige die zich gestoord heeft aan de tenues? Het thuisspelende Engeland speelde in een soort afzichtelijk rood dat bijna oranje leek en niks heeft te maken met het klassieke rood-witte uittenue. En Oranje speelde daardoor niet in het Oranje maar in het wit-blauw wat dan feitelijk lijkt op het Engelse thuistenue.

Als zelfs de Engelsen hun tenues al gaan verloochenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
D-e-n schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:26:
Ben ik de enige die zich gestoord heeft aan de tenues? Het thuisspelende Engeland speelde in een soort afzichtelijk rood dat bijna oranje leek en niks heeft te maken met het klassieke rood-witte uittenue. En Oranje speelde daardoor niet in het Oranje maar in het wit-blauw wat dan feitelijk lijkt op het Engelse thuistenue.

Als zelfs de Engelsen hun tenues al gaan verloochenen.
U bent ook gewoon kleurenblind, zoals het gros van de mannen kennelijk is. Geen idee of dat echt klopt, maar ik ben altijd kleurenblind. Als ik tegen mijn moeder ga zeggen dat het een mooi groen kleurtje is, schijnt het blauw te zijn. En ik zie toch echt groen.

Landen horen gewoon in hun kleuren te spelen, zoals vanacht tijdens de zuidamerikaanse wedstrijd. Dan herken je zelfs als leek je favoriete elftal.

Als Ajax ineens in het blauw groen op het veld komt of Feyenoord in het paars met witte stippen kan je net zo goed naar de efteling gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Net voor het EK is het damesvoetbal negatief in het nieuws, specifiek de KNVB. Vroegere bondscoach en international Vera Pauw, een van de mensen die het vrouwenvoetbal groot heeft gemaakt in Nederland, zegt dat ze verkracht is door een vroegere functionaris van de KNVB (voormalig bondscoach Piet Buter volgens hemzelf), en ook tweemaal onzedelijk betast/aangerand door andere KNVB functionarissen.

De verkrachter werd daarna haar baas in de hierarchie, en de KNVB nam de klachten niet serieus en werkte haar ook tegen. Een onafhankelijk rapport heeft flinke kritiek op de KNVB.

Er is recent een standbeel van Sarina Wiegman onthuld, en Pauw werd niet eens uitgenodigd, wat behoorlijk schofferend is. Er zijn een stapel vergelijkbare schofferingen in de bron.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...lict-met-de-knvb-a4135293
Een jaar later wordt het EK aan Nederland toegewezen. Een volgende mijlpaal voor het vrouwenvoetbal. Voor de loting van het toernooi, eind 2016 in het Luxor Theater in Rotterdam, krijgt Pauw geen uitnodiging. Het leidt tot verontwaardiging op sociale media, waarop de KNVB met een tweet reageert: „We hebben er helaas niet aan gedacht. Maar als ze ons een berichtje had gestuurd, hadden we haar direct uitgenodigd.” Het is voor Pauw het zoveelste bewijs dat ze persona non grata is in Zeist.
Als de helft waar is, dan mogen er een aantal carrieres bij de KNVB onthoofd worden, met een botte bijl.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 02-07-2022 19:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 05-07-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 22:59
Nu het EK vrouwen voetbal is begonnen, had ik wel verwacht dat hier wat meer activiteit zou zijn. Of is er een apart topic voor de EK Vrouwen 2021(2)?
Clubvoetbal en alles wat daarmee verband houdt interesseert mij niet, maar de EK en WK tournooien vind ik altijd wel leuk om te volgen.
Bij een EK en WK (m/v) zie je in een kort tijdbestek veel wedstrijden, waarbij de sportieve prestaties voorop staan i.p.v. 22 miljonairs op het veld en in de VIP boxen zakenlui met het belangrijkste doel hoe aan het voetbal nog meer te verdienen is.
Ik ben een leek, als het gaat om tactiek en allerlei elitair geneuzel over voetbal. Voor mij is het belangrijkst of het een leuk kijkspel is en dat het commentaar niet wordt gedaan door Frank Snoeks.
Vandaag een aantrekkelijke wedstrijd gezien tussen Noorwegen en Noord-Ierland met veel doelpunten en m.i. bij vlagen goed voetbal.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Nou wist ik wel dat Sari van Veenendaal Nederland uit zou schakelen.
Maar, op deze manier had ik het toch niet verwacht. (had toch weer met vele blunders verwacht.)

Wat deze dame nog in het doel doet, ik snap het echt niet. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, de Leeuwinnen zijn begonnen, een sterke tegenstander met Zweden. En je ziet gelijk hoe onzeker de keepster is, en dat heeft effect op de verdediging. Ik zou Van Veenendaal niet opstellen.

Ik ben er niet gerust op.

@Anoniem: 338166 :w

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 09-07-2022 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 338166 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:13:
Nou wist ik wel dat Sari van Veenendaal Nederland uit zou schakelen.
Maar, op deze manier had ik het toch niet verwacht. (had toch weer met vele blunders verwacht.)

Wat deze dame nog in het doel doet, ik snap het echt niet. :|
Het is klaar lijkt het. Alles doet au,

Die van Domselaar is 22 en maar 1.76m. Spannend.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:14:
Nou, de Leeuwinnen zijn begonnen, een sterke tegenstander met Zweden. En je ziet gelijk hoe onzeker de keepster is, en dat heeft effect op de verdediging. Ik zou Van Veenendaal niet opstellen.

Ik ben er niet gerust op.

@Anoniem: 338166 :w
Hoe slecht ze er dan ook 99% van de tijd uit mag zien, op de toernooien staat ze er altijd. Deze twee reserves horen niet eens in de buurt van een eindtoernooi selectie ... Nu is eentje iig nog een aankomend talent maar die heeft al net zoveel blunders op haar naam in de Eredivisie als 'Sari' :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We gaan het zien. De voorsprong van Zweden is verdiend, ik zie de 2-0 eerder vallen dan de 1-1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Beetje suffe pot, moet me er echt tot zetten om te blijven kijken.

Nederland is eindeloos aan het breien alsof ze door Frank de Boer gecoached worden, Zweden daarentegen ziet er gewoon goed uit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bossie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:50:
Nederland is eindeloos aan het breien alsof ze door Frank de Boer gecoached worden
Dat is zo ongeveer de grootste belediging mogelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bossie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:50:
Beetje suffe pot, moet me er echt tot zetten om te blijven kijken.

Nederland is eindeloos aan het breien alsof ze door Frank de Boer gecoached worden, Zweden daarentegen ziet er gewoon goed uit.
Een beetje?

Tering...
Oke, het is nooit echt geweest alsof je Manchester City - Liverpool aan het kijken ben bij de mannen.
Of, zelfs een FC Dordrecht - Helmond Sport.

Prima, geen probleem.
Maar sinds Meneer Pearson het heeft overgenomen is het echt gewoon hard achteruit gegaan.
Tijdens het tijdperk Wiegman zat er tenminste nog een idee achter en kon je af en toe nog wel eens vermaakt worden.

Er was zelfs geen gebrei, want zolang hebben ze de bal niet eens. :+

Ik heb in die 52 minuten echt geen enkel goed ding gezien.
Geen idee van wat ze nou willen doen, of hoe ze het gaan doen.
Zelfs op het grasveldje hierachter waar dames en heren altijd samen spelen zie je meer tactiek en plezier.

Hoop op beterschap, maar als Nederland hiermee EK word... Laat ik een tatoeage zetten van Sari van Veenendaal. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 09-07-2022 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52

Herman

FP ProMod
Bij dat tegendoelpunt zagen er een paar spelers niet zo goed uit :')

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 338166 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Een beetje?

Tering...
Oke, het is nooit echt geweest alsof je Manchester City - Liverpool aan het kijken ben bij de mannen.
Of, zelfs een FC Dordrecht - Helmond Sport.

Prima, geen probleem.
Maar sinds Meneer Pearson het heeft overgenomen is het echt gewoon hard achteruit gegaan.
Tijdens het tijdperk Wiegman zat er tenminste nog een idee achter en kon je af en toe nog wel eens vermaakt worden.

Er was zelfs geen gebrei, want zolang hebben ze de bal niet eens. :+

Ik heb in die 52 minuten echt geen enkel goed ding gezien.
Geen idee van wat ze nou willen doen, of hoe ze het gaan doen.
Zelfs op het grasveldje hierachter waar dames en heren altijd samen spelen zie je meer tactiek en plezier.

Hoop op beterschap, maar als Nederland hiermee EK word... Laat ik een tatoeage zetten van Sari van Veenendaal. :9
Ik heb die Parson even opgezocht, maar echt geen idee waarom de KNVB bij hem uit kwam. Ook een robot in z’n interviews.

Edit: zal je net zien 1-1

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20

FreakNL

Well do ya punk?

Die Nouwen is zo slecht. Dan ga je er met Janssen centraal echt niet op achteruit… Alsnog ligt de kracht niet achterin. Maar dat is elk dameselftal zo, het is bijna altijd klungelen achterin.

Dit Oranje zou het moeten hebben van Miedema, Roord en Martens.

/edit
Case in point. Wat een geklungel bij Zweden achterin. Verschrikkelijke steekbal van Miedema, maar die Zweedse speelt hem gewoon naar Roord.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 09-07-2022 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk, now we're talking. Nette goal van Roord! Hopen dat dit wat vertrouwen geeft :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
loekf2 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb die Parson even opgezocht, maar echt geen idee waarom de KNVB bij hem uit kwam. Ook een robot in z’n interviews.
Had Louie er toch gewoon ook ff bij kunnen doen idd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Bossie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Had Louie er toch gewoon ook ff bij kunnen doen idd.
Louie heeft overal verstand van dus ook van het vrouwenvoetbal.

Anyway Sari > exit
Haar opvolgster staat een prima pot te keepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Doet Martens eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, ze is de volgende die op het veld loopt te janken.

Ik vind Schwalbes walgelijk, maar ik moet heel eerlijk zeggen.
Dat (echte) gejank op het veld bij Nederland word ik wel een beetje moe van.

Ze willen serieus genomen worden, snap ik helemaal.
Maar is nou al de derde speler die lag te huilen op het veld...
Dat kan je toch niet serieus nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 09-07-2022 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Na die eerste helft ben ik met 1-1 heel tevreden. Ook blij te zien dat Van Domselaar een goede wedstrijd keepte!

Het moet veel beter, maar een gelijkspel tegen een sterke tegenstander is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:42

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Ik denk dat Nederland ontzettend blij mag zijn met de blessure en dus uitvallen van Sari van Veenendaal.
Dat is echt de allerslechtste keeper op deze aardkloot. Geen gevoel voor timing en positie innemen. En straalt echt 0,0 vertrouwen uit. Funest voor een ( niet al te sterke ) verdediging

Niemand kan het slechter doen dan zij, zelfs mijn bejaarde buurvrouw niet.

[ Voor 13% gewijzigd door 964C2 op 10-07-2022 12:40 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04

Thompson

Beeromaniac

* Thompson zat in het stadion te kijken

Invalbeurt v Domselaar was erg sterk. Groenen speelde echt een dijk van een wedstrijd. Ook vd Donk was na zo'n lange blessure erg positief aanwezig.

Grote tegenvaller was in mijn ogen Martens, daar heb ik heel de wedstrijd heen fatsoenlijke bal van gezien. Janssen was als back ook dramatisch maar centraal een stuk beter.

Erg jammer alleen dat Groenen er nu uit ligt met corona :(

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou maak je borst(en) maar nat dan. Want afstand houden is er echt niet bij (logischerwijs) dus dan zullen er wel meer zijn die het hebben/krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
964C2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:38:
Ik denk dat Nederland ontzettend blij mag zijn met de blessure en dus uitvallen van Sari van Veenendaal.
Dat is echt de allerslechtste keeper op deze aardkloot. Geen gevoel voor timing en positie innemen. En straalt echt 0,0 vertrouwen uit. Funest voor een ( niet al te sterke ) verdediging

Niemand kan het slechter doen dan zij, zelfs mijn bejaarde buurvrouw niet.
Ze komt i.i.g de rest van het tournooi niet meer in actie. Vind haar ook al jaren niet echt sterk. Voor haar dramatisch maar de invalster was meer dan prima.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 11-07-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Vandaag na de nogal bloedeloze wedstrijd tussen Oostenrijk-Noord-Ierland een zinderende wedstrijd gezien tussen Engeland-Noorwegen.
Het valt mij op dat bij het vrouwenvoetbal veel minder wordt gedaan aan irritant tijdrekken door eindeloos durende doeltrappen of op het eind opzoeken van de cornervlag.
Nu is dit Engeland, dus net als bij de mannen gaan die "tot het gaatje". Toch vind ik dit bij vrouwenvoetbal toch wel een verademing. Veel minder zuigend gedrag en blijven voetballen omdat ze er gewoon plezier aan beleven, zonder al die "professionele" irritante gedragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Engeland had mazzel met de eerste goal, dat was never nooit een pingel en had donkergeel voor een schwalbe moeten zijn. VAR weer eens afwezig.

Daarna was het hek van de dam. Noorwegen zwak,Engeland zeer sterk. Maar die eerste goal helpt, en het niveau van de arbitrage mag wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Denemarken - Finland is vooralsnog een leuke wedstrijd om te kijken! Behoorlijk niveau en het spel gaat redelijk op en neer. Denemarken wel sterker.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nou, Miedema corona, nu ben je helemaal kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Auw. Dat is niet best en ze hadden daar feller op moeten zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 13:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bizar dat het überhaupt nog een issue is. In de maatschappij houdt niemand er rekening mee en topfitte profspelers op een besloten toernooi moeten verplicht opgesloten. Ik kan er met de pet niet bij, je gooit zo de hele geloofwaardigheid van zo'n toernooi te grabbel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

gambieter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:06:
Auw. Dat is niet best en ze hadden daar feller op moeten zijn :(
Hoe zie jij dat voor je dan?

Dat hele anderhalve meter/thuiswerken beleid is leuk voor de kantoorpik die op zolder ook zijn werk kan doen maar heel ambachtelijk/sportief/industrieel/logistiek/maritiem/militair/geneeskundig/etc Nederland heeft daar nooit aan mee kunnen doen.

Verder eens met @Gonadan , gewoon niet testen. Oprotten met die onzin.

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 12-07-2022 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kennis- en expertise-vrije geroep gaat geen zinvolle discussie geven. Dat veel mensen de kop in het zand steken betekent niet dat dat de "verstandige" optie is.

Voor Covid sloten nationale teams zich voor WKs en EKs ook op. En met Covid is het leuk voor de andere sporters.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 12-07-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Gonadan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:08:
Bizar dat het überhaupt nog een issue is. In de maatschappij houdt niemand er rekening mee en topfitte profspelers op een besloten toernooi moeten verplicht opgesloten. Ik kan er met de pet niet bij, je gooit zo de hele geloofwaardigheid van zo'n toernooi te grabbel.
Meer dan terecht! Sport staat zeker niet boven de maatschappij en zeker deze sport niet. Wimbledon ook zonder problemen verlopen. Het is maar met wat je commitment als sporter is voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Want in de maatschappij wordt er ook nog dagelijks getest?

Ga gewoon lekker voetballen en als je ziek bent doe je niet mee of wordt je sneller gewisseld.

Kop in het zand? Prima. Maar sinds wanneer laten we ons nog leiden door COVID??? De piek is alweer bijna bereikt en er liggen slechts 47 mensen op de IC. COVID is geen issue meer in de normale maatschappij.

[ Voor 102% gewijzigd door FreakNL op 13-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

* BA.2.75 enters the chat * :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBShCLrWGgH2uhaj6wUMuVMx_LE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XXi63lOnmN2Ovdc3Jlg7pfLu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jammer dat Pelova geen kans in de basis krijgt. Die was leuk bezig tegen Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:51:
Jammer dat Pelova geen kans in de basis krijgt. Die was leuk bezig tegen Zweden.
Het rendement is meestal ver te zoeken, veel gedraai nul resultaat :P . Maar met die vijf wissels tegenwoordig kun je hele andere strijdplannen optekenen (voor de voeten lopen wordt alleen maar beloond als je het mij vraagt. Laat een paar prutsers met longen als een paard alles afjagen a la Duitsland gisteren en als ze op zijn na een uur gooi je er een vers pak op :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die commentator let wel aardig op zeg... :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoezo vangt die keeper die bal niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En nou even doorzetten. Goed begin met 2-0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

apis29 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:55:
Het rendement is meestal ver te zoeken, veel gedraai nul resultaat :P .
Yep, die mag de verdedigers uitputten in de eerste helft :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je kunt hem geven, of niet, maar waarom moet je daar zo lang over nadenken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:36
Terechte penalty, maar omwille van het toneelspel na de touché zou je hem toch niet willen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:58
KlaasjeNL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:39:
Terechte penalty, maar omwille van het toneelspel na de touché zou je hem toch niet willen geven...
Exact mijn gedachte. Maar goed, gaat best redelijk. De keeper van Portugal is wel erg klein dus je zou denken dat alles wat net onder de lat terecht komt een goal moet worden :D

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Slaap lekker verder zeg… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Was al bang dat Nederland met voetballuh eens van Portugal zou gaan winnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Okay okay, dat was een lekker schot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooie goal van vd Donk. Het is allemaal magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Martens is geen schim meer van wat ze op het vorige EK liet zien en dat mis je nu wel zeker met het ontbreken van Miedema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:39:
Martens is geen schim meer van wat ze op het vorige EK liet zien en dat mis je nu wel zeker met het ontbreken van Miedema.
Helemaal mee eens, ze is al jaren niets meer van wat ze is geweest.

Heck, Brugts heeft in deze 1 minuut al meer laten zien dan Martens in de voorgaande 170 minuten.
Dat zegt genoeg.

Hetzelfde geldt wel een beetje voor Spitse.
Alhoewel die tenminste nog wat vechtlust heeft.
Martens loopt er maar een beetje als een makke puppy met een sip gezicht bij.

Maar, goed.
Deze wedstrijd was al beter dan tegen Zweden.
(Alhoewel ik het Portugal wel gun on minimaal gelijk te spelen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:45:
[...]

Helemaal mee eens, ze is al jaren niets meer van wat ze is geweest.

Heck, Brugts heeft in deze 1 minuut al meer laten zien dan Martens in de voorgaande 170 minuten.
Dat zegt genoeg.

Hetzelfde geldt wel een beetje voor Spitse.
Alhoewel die tenminste nog wat vechtlust heeft.
Martens loopt er maar een beetje als een makke puppy met een sip gezicht bij.

Maar, goed.
Deze wedstrijd was al beter dan tegen Zweden.
(Alhoewel ik het Portugal wel gun on minimaal gelijk te spelen.)
Vergis je ook niet in de nieuwe generatie meiden. Die komen uit een andere tijd en hebben al veel meer faciliteiten gekregen om zich beter te ontwikkelen. Je ziet het goed terug in niveau van Damaris en Brugts, die kunnen ondanks hun jonge leeftijd vrij makkelijk mee voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hahaha die corner mag bij de mannen altijd nog wel genomen worden. Kan me de frustratie wel voorstellen…

Aan de andere kant was het al 9 seconden over de extra extra tijd dus in die zin terecht afgefloten.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 13-07-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Miki schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Vergis je ook niet in de nieuwe generatie meiden. Die komen uit een andere tijd en hebben al veel meer faciliteiten gekregen om zich beter te ontwikkelen. Je ziet het goed terug in niveau van Damaris en Brugts, die kunnen ondanks hun jonge leeftijd vrij makkelijk mee voetballen.
Maar dan is het weer de vraag "Was/Is Martens echt zo goed als mensen dachten?

Maar, ik ben het er helemaal mee eens dan de nieuwe generatie de toekomst heeft.
En, ik kan ook niet wachten tot spelers zoals Gragt, Roord, Veenendaal, Spitse, Janssen langzaam eruit
worden gehaald voor de jonkies.

Ik bedoel, je ziet zoveel meer kwaliteit en vooral plezier tijdens een normale doordeweekse wedstrijd van PSV, Ajax, Twente en ook Feyenoord wat wel een aantal leuke talentjes heeft.

Lijkt wel een beetje alsof dat niet word aangedurfd omdat deze oudere garde een naam heeft en succesvol was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@Anoniem: 338166 Roord is nog niet zo oud als de rest die je noemt. In 2017 en 2019 was ze niet eens basisspeler. Dus dat vind ik echt nog geen oude garde.

Vd Donk (die je dan niet noemt) is wel al 30, maar als je ziet wat die brengt kan ze nog wel 4 jaar mee. Is DE sterspeler wat mij betreft. En niet Martens.

[ Voor 53% gewijzigd door FreakNL op 13-07-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 11:24
FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:56:
Hahaha die corner mag bij de mannen altijd nog wel genomen worden. Kan me de frustratie wel voorstellen…

Aan de andere kant was het al 9 seconden over de extra extra tijd dus in die zin terecht afgefloten.
Ja toch, wtf? Je fluit af voor een corner, wat gewoon een heel reeele doelkans is. En dan trek je ook nog geel als men daar terecht verontwaardigd over is.

Laten we ook ff fatsoenlijke scheidsrechters neerzetten bij de dames graag...

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 13-07-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Morrar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:59:
[...]

Ja toch, wtf? Je fluit af voor een corner, wat gewoon een heel reeele doelkans is. En dan trek je ook nog geel als men daar terecht verontwaardigd over is.

Laten we ook ff fatsoenlijke scheidsrechters neerzetten bij de dames graag...
'Meestal', niet 'altijd'. Waarschijnlijk omdat ze dan al 3 minuten aan het tijdrekken waren in de verlenging zelf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind het ook wel terecht hoor. Tijd is tijd.

Maar omdat het er bij de mannen zo ingeslopen is dat zo’n corner altijd nog genomen mag worden lijkt het nu wat vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Na die muggenzifterij bij het toekennen van een penalty bij aangeschoten hands in de eindfase tussen Frankrijk-België heb ik het idee om de VAR maar af te schaffen of alleen laten beslissen over buitenspelsituaties.
Gelukkig schoot die Fransosin mis.

Ik had België wel een punt gegund.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 14-07-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De VAR is belachelijk slecht dit toernooi. De snoekduik schwalbe van White bij Engeland-Noorwegen niet zien, en hier een pingel + rood.

Scheidsrechters moeten wat meer ruggegraat tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
https://nos.nl/collectie/...an-bij-ek-selectie-oranje

Mooi dat ze er zo snel weer bij is, hoop dat Miedema ook weer snel aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:55:
Na die muggenzifterij bij het toekennen van een penalty bij aangeschoten hands in de eindfase tussen Frankrijk-België heb ik het idee om de VAR maar af te schaffen of alleen laten beslissen over buitenspelsituaties.
Gelukkig schoot die Fransosin mis.

Ik had België wel een punt gegund.
Als er iets hands was dan was dat het wel :D . Die bal was zo het doel ingevlogen als ze d'r hand er niet voorgestoken had (die hand die eerst op de rug was en 'ineens' opdook in het pad van de bal ...)
gambieter schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:11:
De VAR is belachelijk slecht dit toernooi. De snoekduik schwalbe van White bij Engeland-Noorwegen niet zien, en hier een pingel + rood.

Scheidsrechters moeten wat meer ruggegraat tonen.
Pingel en geel. De VAR is idd niet op hun best dit toernooi maar bij een gemiddelde vrouwenwedstrijd vallen vaak zulke slechte scheidsrechtersbeslissingen dat als er ergens VAR nodig was het hier wel bij was :/ (normaal is er namelijk helemaal geen VAR bij vrouwenvoetbal ...; hooguit bij een enkele finalewedstrijd)
Coocoocachoo schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:13:
https://nos.nl/collectie/...an-bij-ek-selectie-oranje

Mooi dat ze er zo snel weer bij is, hoop dat Miedema ook weer snel aan kan sluiten.
Idd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BEJRZR_XHemSroJRqle8jtRkms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BsTUWuphvjwlTC9iSzPNyoH8.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 15-07-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Oostenrijk - Noorwegen https://nos.nl/l/2436145 of op Canvas/ Sporza ('België 2'), ARD ('Duitsland 1')

[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 15-07-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNFdqKGEdJ1jba8IBKdBXpt-3OU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gvC2o9VHrGynmyM4GZmmCkzF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLhsdmIuLXwSEqLydZUt7RmElV4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/juxtX72DKZ5Kyq2f2kwC8qU7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r60hog0jSiZrtnOFsC3bhR_yXAw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5CTxxcF26zRrMc4nydivxweD.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 17-07-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhRuGJ4kzkXDJF-hwfIQsXWbWaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DC2VRIKDUKNcBOERf0DWwMfk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik had graag Damaris en Brugts weer teruggezien op het veld maar soit. Ik kan met de huidige opstelling ook wel leven. Zet hem op Leeuwinnen, groepswinnaar worden geeft wat lucht voor de aankomende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Van Domselaar blijft goed keepen, die is tot nu toe een prettige verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:41

Quad

Doof

Vooralsnog liggen de dames er niet bovenop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Lieke Martens vs wedstrijdbal: 0-2 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Penalty cadeautje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat is geen strafschop.
En wéér moet een VAR beslissing zo enorm lang duren.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 17-07-2022 18:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:17:
Van Domselaar blijft goed keepen, die is tot nu toe een prettige verrassing.
Er was al een periode waarin ik vond dat ze een kans in de basis verdiende, dat zal meer dan een jaar geleden zijn inmiddels, maar toen begonnen de foutjes er ook in te sluipen. Fysiek zijn de attributen iig aanwezig voor een goede GK (en de wedstrijdspanning te hoog om te verslappen in aandacht :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
apis29 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Er was al een periode waarin ik vond dat ze een kans in de basis verdiende, dat zal meer dan een jaar geleden zijn inmiddels, maar toen begonnen de foutjes er ook in te sluipen. Fysiek zijn de attributen iig aanwezig voor een goede GK (en de wedstrijdspanning te hoog om te verslappen in aandacht :P)
Daar is nu weinig van merkbaar, ze staat me echt een partij goed te keepen. Totaal geen verslechtering en eerder nog een verbetering ten opzichte van Sari van Veenendaal. Wat mij betreft de nieuwe vaste goalie van de leeuwinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Haal toch Martens eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
NL is (uit)verdedigend erg matig. Heel veel onnodige fouten. Qua aanval begint het een beetje ergens op te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Het mag allemaal wel wat sneller/directer, vaak worden de loopacties wel gemaakt maar word de bal niet gegeven icm weer een tikkie terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Eens, die voegt totaal niets toe. Die kun je beter wisselen voor Brugts die veel meer brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
3-0 voor Zweden in de andere wedstrijd dus plek 1 kunnen ze al vergeten. Dan staat dus Frankrijk te wachten die wel hun topspits moeten missen voor de rest van het toernooi (en langer)... Dus als er een kans is om ze te verslaan dan is het nu wel O-)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 17-07-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Altijd lekker als de tegenstander 'm vol overtuiging in eigen goal kopt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

He he. Vd Gragt is er een waar je op kunt rekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ach, die bal had er in gegaan als die verdediger er niet stond, ze had het in ieder geval geprobeerd \o/

Maar goed, eindelijk een goal voor NL, maar Zweden inhalen in goals word lastig denk ik.

edit; Nu word het nog lastiger :+

[ Voor 8% gewijzigd door kevz op 17-07-2022 19:15 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kloten, 1-1.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Ligt het aan mij of is met deze coach het voetbal schrikbarend achteruit gegaan.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
Holymoly, wat een geluk dat het geen 2e goal word voor Zwitsers. FF wakker worden graag Nederland...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Glorfindel76 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:16:
Ligt het aan mij of is met deze coach het voetbal schrikbarend achteruit gegaan.....
Geen idee hoe het hiervoor was, maar ik had het spel van Oranje al eens vergeleken met FdB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ja en nee, je merkt dat ze een andere strategie spelen. Maar wat je vooral ziet is het ontbreken van Miedema en de hopeloos uit vorm verkerende Martens. Beide waren in het vorige toernooi in vorm en grotendeels verantwoordelijk voor het aantal doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Teveel speelsters brengen niets. Martens, Beeresteijn wisselen, zo snel mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Als Van Veenendaal in de goal had gestaan, dan hadden we al hopeloos verloren.
Met afstand de allerslechtste keeper die ooit in Nederlands XI heeft gestaan

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En doet Beeresteijn eens wat goed, blijft de rest lui hangen en geeft geen steun. Die Parsons heeft inderdaad FdB vibes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
De tering, hoezo moet het 30 seconden duren om Beeresteijn (te laat) te kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Heel snel Spitse en Martens wisselen :
Vergane glorie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zoek het 'gewraakte' interview met Jill Roord maar eens op en zeg dan naar aan wie het ligt.
Sarina voetbal is gewoon steenkolen ouderwets voetbal, past perfect bij Engeland ;) (en geluk aan de kont met de lotingen bij alle toernooien)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 17-07-2022 19:30 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.