[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:18

Player1S

Probably out in the dark

Terecht voor sari.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

FreakNL

Well do ya punk?

carpebios schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Mannen, niet de vrouwen. Aangezien er daar minder wonen dan in Nederland.
Dat is inderdaad ook razend knap, deze Belgische voetbalgeneratie.

Zoals het van NL altijd zo knap is dat we relatief veel medailles halen op de spelen.

Ook dit resultaat is prima. Toont gewoon aan dat we een echte sportcultuur hebben en dat we heel slim met talent omgaan. Er zijn genoeg landen met een vergelijkbaar inwonersaantal waar je op sportief gebied niet of nauwelijks iets van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Typhone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Als je wat vaker voetbal kijkt dan vraag je je af waarom er niet gevoetbald wordt door het NL elftal. Daar zit het probleem hem wat meer. Hoe kun je Europees Kampioen zijn en hier underdog? Snap ik niet. Twee jaar meer ervaring en deze wedstrijd maar 1 schot op goal!
Ik kijk enkel WK en EK, de rest van het voetbal interesseert me inderdaad geen ene donder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FabianGTI schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:02:
Wat een treurig topic is dit toch zodra Nederland verliest
Het is zeker wij winnen, maar zij verliezen?

Kijk hoever we als underdog zijn gekomen, en we zijn nog steeds Europees kampioen

Vrijwel iedereen dacht van te voren dat we dit niet zouden winnen, Amerika is gewoon beter
En dan toch verbaasd zijn dat we niet winnen?!
Dit topic is al het hele toernooi zuur en met reden. Dit Nederlands elftal speelt gewoon ontzettend matig. Enorm veel fouten en ze maken veel te veel domme keuzes. Er zijn slechts enkele uitblinkers (zoals Van de Donk), de rest presteert niet.

Er wordt al het hele toernooi geklaagd over de opstelling. Er wordt door de coach niks veranderd, want "het ging toch goed". Veel van de doelpunten komen uit standaardmomenten, maar voetballend komen er nauwelijks goede kansen. Dat werkt tot op zekere hoogte

Maar ze hebben met relatief veel geluk (ballen op paal, lat, etc) de finale bereikt.

Ik ben blij dat ze zover zijn gekomen, maar het was gewoon vrij waardeloos voetbal. En daarom verliezen ze ook deze finale.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom knuffelen wij niet zo met iemand als Van Praag? :+

Oh man.. ga de TV maar eens uitzetten, dat nep gedoe en die prijzen, vooral voor die paarse, stoten mij tegen het zere been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:55:
[...]

Ben je echt serieus? Die Amerikanen waren op elk vlak beter, dat kan je moeilijk mazzel noemen. ;)
Ik had het niet over de Amerikanen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:11:
Waarom knuffelen wij niet zo met iemand als Van Praag? :+

Oh man.. ga de TV maar eens uitzetten, dat nep gedoe en die prijzen, vooral voor die paarse, stoten mij tegen het zere been.
Die fakesmile van d'r begint me ook nogal heel erg tegen te staan... er kon nog net een armpje voor van Veenendaal af.. verder alleen maar oog voor de camera... beetje jammer :/

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:23
Bah, onze keepster mag het podium op, maar die Amerikanen eisen weer alle aandacht op.

En ja, the winner takes it all, maar het is onprettig om te zien.

Dikke hulde aan Van Veenendaal. De grootste held van dit toernooi. *O* :)F *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:12:
[...]

Ik had het niet over de Amerikanen 8)7
Daarom staat er ook een smiley achter ;) . Was een grapje van foxgamer2019.

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 07-07-2019 19:14 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:12:
[...]

Die fakesmile van d'r begint me ook nogal heel erg tegen te staan... er kon nog net een armpje voor van Veenendaal af.. verder alleen maar oog voor de camera... beetje jammer :/
Had eigenlijk niet veel anders verwacht, dit bevestigd mijn beeld van de Amerikaan. Het is allemaal zo nep en 'kijk mij', bah.
mavaros schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:13:
Bah, onze keepster mag het podium op, maar die Amerikanen eisen weer alle aandacht op.
Aargh.. was voor mij een trigger geweest om alle frustraties en teleurstelling over het verliezen van de finale eruit te gooien tegen zo'n iemand (bedoel die met dat paars haar). Maar misschien is er bovenstaan wellicht een betere en verstandiger optie. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 07-07-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zelfs hier dat kattengejank van Jan Smit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:14:
Zelfs hier dat kattengejank van Jan Smit :')
Ja waar komt dat inene vandaan... _O- prutnummer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Mooi, hebben die vrouwen ook een trauma van een verloren WK. Scheelt een hoop gemiep als we weer eens voetbal willen kijken :D ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 23:13
De tekst, de melodie, de zanger. Lachwekkend en amateuristisch. Maar gelukkig horen we dit nu voor het laatst, want het toernooi zit er op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47

Typhone

Who Dares Wins

FabianGTI schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Ik kijk enkel WK en EK, de rest van het voetbal interesseert me inderdaad geen ene donder
Dan is die winnen = wij en verliezen = zij opmerking wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Dit topic is al het hele toernooi zuur en met reden. Dit Nederlands elftal speelt gewoon ontzettend matig. Enorm veel fouten en ze maken veel te veel domme keuzes. Er zijn slechts enkele uitblinkers (zoals Van de Donk), de rest presteert niet.

Er wordt al het hele toernooi geklaagd over de opstelling. Er wordt door de coach niks veranderd, want "het ging toch goed". Veel van de doelpunten komen uit standaardmomenten, maar voetballend komen er nauwelijks goede kansen. Dat werkt tot op zekere hoogte

Maar ze hebben met relatief veel geluk (ballen op paal, lat, etc) de finale bereikt.

Ik ben blij dat ze zover zijn gekomen, maar het was gewoon vrij waardeloos voetbal. En daarom verliezen ze ook deze finale.
Nou klopt het verhaal wel maar vd Donk behoorde zeker niet tot de uitblinkers. Deze wedstrijd goed gespeeld maar verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 15:28

Fiber

Beaches are for storming.

Typhone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Als je wat vaker voetbal kijkt dan vraag je je af waarom er niet gevoetbald wordt door het NL elftal. Daar zit het probleem hem wat meer. Hoe kun je Europees Kampioen zijn en hier underdog? Snap ik niet. Twee jaar meer ervaring en deze wedstrijd maar 1 schot op goal!
Wellicht toch te weinig doorgewisseld? Dit was vrijwel hetzelfde team als twee jaar geleden...

En toen vond ik ze beter, maar dat was dan ook een uniek (thuis)toernooi waar alles lukte en waar ze in een soort roes leefden. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat een klein klote bekertje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klein bekertje.

Die is bij de mannen een stuk groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

SinergyX schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:19:
Die wil je eigenlijk gewoon niet... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Je moet klein beginnen. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De bondscoach van de Engelsen (Phil Neville) over dat ze geen WK gewonnen hebben:
Neville added: "We came to this tournament to win gold. Throughout my life, winning is all that matters - not finishing second, third or fourth. My players feel exactly the same way as me on this matter.

"We've not disrespected this game, we wanted to win more than anything. But we wanted to win gold. That's why I said it's a nonsense.

"In 2015 we won bronze with a performance that was great and we celebrated and applauded.

"It's now 2019 and we wanted gold. Since losing that semi-final we've been hurting because it was a vision that we had and accepting second best is something we aren't going to do.

"I'm not disrespecting anyone. No-one remembers the losers, just the winners, and eventually we will be.""
Dit is precies de instelling die de NL dames nu ook moeten hebben, coach en KNVB voorop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maargoed, was leuk, was grappig, is jammer.. kunnen we nu weer echt voetbal gaan kijken :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

SinergyX schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:21:
Maargoed, was leuk, was grappig, is jammer.. kunnen we nu weer echt voetbal gaan kijken :P
Nee dank je. Komende weken gewoon wielrennen kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:10
Fiber schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Nee dank je. komende weken gewoon wielrennen kijken... :)
Das saai.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:| Beetje jammer dat er toch weer zo'n opmerking uit moet...

"echt" voetbal... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-LZ8CJUwAAimGZ.jpg
;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:24:
[...]

Moeten we hier op T.net nog echt het begrippen als sarcasme en plagen uitleggen?
Of was dit ook sarcastisch bedoeld? :+

Vind het wel grappig, mede doordat veel mannen inderdaad zeggen vrouwenvoetbal niet 'echt voetbal' te vinden. :)

[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 07-07-2019 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:16:
[...]
Nou klopt het verhaal wel maar vd Donk behoorde zeker niet tot de uitblinkers. Deze wedstrijd goed gespeeld maar verder?
Ik vond haar erg sterk in jagen, bal afpakken, slim overtredingen uitlokken, ze is vrij balvast en maakt slimme keuzes qua passing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
[...]

En toch moet dat kunnen.

Als het Nederlands elftal echt ballen had getoond, dan had Amerika nooit gewonnen. Bij mannenvoetbal zie je die verandering in mindset vaak wel.

Daarom blijft het eeuwig zonde dat we weer tweede zijn geworden. Ik heb daarvan al een hele prijzenkast vol, dus dat kennen we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:29:
[...]

Ik vond haar erg sterk in jagen, bal afpakken, slim overtredingen uitlokken, ze is vrij balvast en maakt slimme keuzes qua passing.
Vond haar vandaag een zwakke schakel. Tweede doelpunt kwam door simpel en onnodig balverlies van haar. En dat was niet de eerste keer. Eerder in het toernooi een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Huh, waarom opeens foto's van Tilda Swinton in deze topic. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:31:
[...]

En toch moet dat kunnen.

Als het Nederlands elftal echt ballen had getoond, dan had Amerika nooit gewonnen. Bij mannenvoetbal zie je die verandering in mindset vaak wel.

Daarom blijft het eeuwig zonde dat we weer tweede zijn geworden. Ik heb daarvan al een hele prijzenkast vol, dus dat kennen we wel.
We kunnen ook gewoon stoppen met vergelijken van appels en peren. Het was een leuk toernooi om te zien, zal me een worst wezen hoe het zou zijn vergeleken met mannenvoetbal, wat een veel langere traditie heeft en dus veel meer ervaring en voetbalgogme. De dames hebben het simpelweg goed gedaan. Niet altijd met prachtig oogstrelend voetbal, maar zeker een goede prestatie. Het is inderdaad zeker zonde dat we weer tweede zijn geworden, maar gezien de ontwikkelingen van de afgelopen jaren gaat dat zeker een keer goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel aan mij liggen, maar als ik vrouwenvoetbal kijk, dan zap ik elke 2 minuten weg. Met alle respect, maar het echt zwaar ondermaats wat voetbal aangaat

Check topicwarning

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:29:
[...]

Allemaal eigenschappen van een nummer 10? O-)
Aanvallend heeft ze vrijwel niets gebracht. ...
sambalbaj schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Vond haar vandaag een zwakke schakel. Tweede doelpunt kwam door simpel en onnodig balverlies van haar. En dat was niet de eerste keer. Eerder in het toernooi een stuk beter.
Eerder in het toernooi? Zag gister nog ergens een stuk over haar (op de BBC?) en bijna de enige highlights die ze konden laten zien waren van de eerste wedstrijd tegen NZ. Ze was echt zwak aan de bal het hele toernooi, vandaag was misschien nog wel het beste ...

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 07-07-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Hoezo jammer? Volgens mij lees jij het anders dan ik het bedoel.

'Echt voetbal kijken', niet paar minuten beetje offscreen kijken of er nog iets gebeurd, ik heb maar 3 wedstrijden dit WK volledig gekeken (nouja, was ook gewoon bezig op m'n Xbox), terwijl ik normaal beetje WK gros van de wedstrijden kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor vrouwen is dit gewoon een kutbekertje. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voetbal? Volgende halte: WK Rugby :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:34:
[...]

We kunnen ook gewoon stoppen met vergelijken van appels en peren. Het was een leuk toernooi om te zien, zal me een worst wezen hoe het zou zijn vergeleken met mannenvoetbal, wat een veel langere traditie heeft en dus veel meer ervaring en voetbalgogme. De dames hebben het simpelweg goed gedaan. Niet altijd met prachtig oogstrelend voetbal, maar zeker een goede prestatie. Het is inderdaad zeker zonde dat we weer tweede zijn geworden, maar gezien de ontwikkelingen van de afgelopen jaren gaat dat zeker een keer goed komen!
Ik geloof niet dat ik echt een vergelijk maak. Soms kan je iets beter duidelijk maken met een voorbeeld om iets te duiden. In het vorige geval het mannenvoetbal. Ik heb namelijk geen ander referentiekader.

Niet gelukt dus, want anders krijg ik niet een tirade over me heen. Maar goed, dat is niet erg.

Ik maak niet echt een vergelijk tussen mannen en vrouwen. Ik praat over voetbal en de regels die gelden in het voetbal.

Voetballend was Nederland een groep bange vogels. De bus parkeren, zoals anderen dat noemen. Een Nederlands team dat de bus parkeert, gaat op zijn/haar waffel. Je gaat het verliezen in simpele taal.

Als je gaat voetballen, dan moeten de Amerikanen gaan denken. Dan gaan hun achter de bal aanrennen. En dan heb je ze te pakken. Maar daarvoor heb je wel stalen ballen nodig.

Die heeft Nederland nog niet, maar zie je dus wel bij andere voetbalcompetities. Het zit erin, maar komt er niet uit, en dat is jammer.

Over 4 jaar gaan we verder kijken. Geen zorgen van mijn kant.

[ Voor 5% gewijzigd door mavaros op 07-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat de zus van Lance Armstrong?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ben echt wel beetje pissed.. als die ‘valse’ penalty er niet was geweest, was dat tweede ongelukkige doelpunt ook niet gekomen.

Ik vond ze minstens net zo goed, dan niet beter, spelen als de VS..

Maar goed -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sambalbaj schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:19:
Klein bekertje.

Die is bij de mannen een stuk groter
Maar die van de mannen krijg je niet mee, die krijgen een replica. Deze van de vrouwen mag je wel meenemen en houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
poor Leno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:53:
Ben echt wel beetje pissed.. als die ‘valse’ penalty er niet was geweest, was dat tweede ongelukkige doelpunt ook niet gekomen.

Ik vond ze minstens net zo goed, dan niet beter, spelen als de VS..

Maar goed -O-
_O- _O- _O-

Meer kan ik er niet van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
toolkist schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:54:
[...]

_O- _O- _O-

Meer kan ik er niet van maken...
Omdat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Klagen over de VAR, en dan er bovenop nog claimen dat NL beter speelde terwijl ze welgeteld anderhalve kans hebben gehad?

Oftewel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HdZDwyt9xpqIHX8CBIQFKbAk/full.png

Rara aan welke kant staat NL?

[ Voor 20% gewijzigd door toolkist op 07-07-2019 19:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:06
@toolkist Heeft helemaal gelijk, en helemaal aan de statistieken is te zien dat we geen kans hebben gehad om kampioen te worden. Waar we de eerste helft nog goed verdedigend stonden en geluk hadden met een pqal/goed keepen, was dat in de 2e helft weg. Er werd na de 1-0 Nog een offensiefje ingezet maar die sloeg nergens op, ik denk in totaal 2 rollertjes richting doel van de VS. Nee Nederland deed aardig mee in 1e helft, maar totaal verdiend verloren. En de VAR had 100% gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
mavaros schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:31:
[...]

En toch moet dat kunnen.

Scheelt dat je deze 2e plek niet in ‘je’ prijzenkast hoeft te zetten. Voor de TV hangend tel je niet mee als speler... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het was een mooi WK, en mooie wedstrijden! Helaas zijn de Leeuwinnen uitgevochten, maar mag Sari bij terugkomst zeker even goed bedankt worden! De rest natuurlijk ook _O_

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Tsja ik kijk niet naar statistieken.. ik zie gewoon hoe veel NL de VS heeft uitgespeeld en ‘rondgedold’ en dat deed zeker niet onder voor elkaar.

En ook al was t een ander land geweest, ik vond die penalty niet heel terecht omdat t duidelijk naar de bal was. (Wel ietsje te laat, maar met slomo/highspeed lijkt t veel erger)

Dus dat :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mogen ook wel wat respect hebben voor de US dames. Word een beetje geklaagd dat ze arrogant zijn en de aandacht opeisen, maar: Het zijn gewoon sportbeesten, die willen winnen kosten wat kost. Geen gelul, noppen naar voren. Niks trots zijn met een 2de plek, winnen of niks.

Ze waren gewoon de beste van alle teams, hadden de meeste drive van de teams en hebben ook nog eens individueel meer lopen dan anderen.

Waar damesvoetbal een inhaalslag moet maken op mannenvoetbal, mogen alle damesteams nog jaren aan de bak op de Amerikanen bij de te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

poor Leno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:21:
Tsja ik kijk niet naar statistieken.. ik zie gewoon hoe veel NL de VS heeft uitgespeeld en ‘rondgedold’ en dat deed zeker niet onder voor elkaar.
Welke roze bril heb je? Ik wil er ook één!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
HollowGamer schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:02:
[...]

Maar echt top was het nu ook weer niet. Prestatie is knap, maar de uitvoering niet toch wel wat de wensen over. Van defensief spelen en je tegenstander laten komen, ben ik sowieso geen fan van.
Dat je geen fan bent, dat mag. Maar uiteindelijk gaat het om winnen. En de Nederlandse School doen we altijd trots op, maar een WK hebben we er nog nooit mee gewonnen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waah schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Dat je geen fan bent, dat mag. Maar uiteindelijk gaat het om winnen. En de Nederlandse School doen we altijd trots op, maar een WK hebben we er nog nooit mee gewonnen....
Nee, dat komt dus omdat wij trots zijn om tweede te worden :+
poor Leno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:21:
De Nederlandse dames hebben voetballes gekregen. Ze mochten blij zijn dat ze op het veld konden staan tegen zo'n team. Er is echt geen enkel moment geweest dat ze aanspraak hadden op de winst, geen seconde. Ze hebben ook geen pech gehad, het zat ze niet tegen (in tegendeel), ze hebben gewoon met geluk 2-0 mogen verliezen.

Dit was Feyenoord tegen Barcelona, in goede doen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 07-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
PWM schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:28:
[...]

Nee, dat komt dus omdat wij trots zijn om tweede te worden :+
Of zijn we trots op tweede worden omdat we nooit eerste zijn geworden en het dus altijd maar met een tweede plek moesten doen? :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

De volkskrant heeft een wedstrijdverslag/analyse waar ik het compleet mee eens ben:

De Oranje vechtmachine verliest in Lyon met 2-0 van de Amerikaanse voetbalmachine
https://www.volkskrant.nl...-voetbalmachine~b4f71a89/
Het balverlies was legio, de zogenoemde topspelers met buitengewone kwaliteiten waren te weinig in vorm. Lieke Martens, Daniëlle van de Donk, Shanice van de Sanden, van hen viel veel te weinig te genieten dit toernooi. Zo kwam Nederland zondag vrijwel nooit tot fatsoenlijk aanvalsspel en was de bal telkens weer net zo snel terug als hij weg was getrapt
Elke keer dat eenvoudige balverlies, dat kon niet goed blijven gaan. Niet kloppende passes. Overal een stapje tekort.

[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 07-07-2019 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Zo slecht was het nou ook weer niet...

;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Qu3st schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:05:
@toolkist Heeft helemaal gelijk, en helemaal aan de statistieken is te zien dat we geen kans hebben gehad om kampioen te worden. Waar we de eerste helft nog goed verdedigend stonden en geluk hadden met een pqal/goed keepen, was dat in de 2e helft weg. Er werd na de 1-0 Nog een offensiefje ingezet maar die sloeg nergens op, ik denk in totaal 2 rollertjes richting doel van de VS. Nee Nederland deed aardig mee in 1e helft, maar totaal verdiend verloren. En de VAR had 100% gelijk.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de tegenstander het spel onmogelijk maken is ook een kwaliteit. Het is een kwaliteit van dit oranje dat ze weinig weg geven en zelf efficiënt met de kansen om gaan. Zonder die belachelijke penalty had de VS nog maar eens moeten zien of ze de muur konden breken, en in elke wedstrijd krijg je een kans. En anders 0-0 en penalties.

Kans had Oranje zeker gehad. Je hebt altijd kans, zelfs als je na 90 minuten 0 keer op de goal geschoten hebt maar de tegenstander ook niet gescoord heeft.

Ik vind het juist klasse dat als het voetballend niet lukt dat je met strijd en tactiek het je tegenstander toch moeilijk weet te maken, en zelfs alles weet te winnen tot de finale.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 07-07-2019 21:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

Martinspire

Awesomeness

Mja het probleem van Nederland dit toernooi was simpelweg dat de aanval gewoon niet lekker liep. Veel problemen voorin. Passes die niet aankomen, communicatie niet goed, alleen maar afgeven en niet een keer zelf schieten, etc. Ze hebben verdedigend het beste spel gespeeld denk ik en dat biedt hoop voor de toekomst, maar het is jammer dat Martens en Miedema amper bereikt werden en dat ook deze 2 de bal erg makkelijk weggaven of kansen lieten mislukken. Dat Miedema goed gedekt werd, lijkt me duidelijk, maar er is een groot contrast met het EK waar ze gewoonweg telkens goed bereikt kon worden (ook al liep er iemand mee). Kijk maar hoe weinig goals men gemaakt heeft, Miedema 3 doelpunten, Martens 2 en nog 6 speelsters me 1 doelpunt. Ook opvallend dat Spitze er geen heeft terwijl die wel alle vrije trappen heeft genomen (tuurlijk veel als voorzet, maar toch).

Martens vind ik vooral tegenvallen. Tuurlijk had die wat met dr teen, maar de inbreng van Roord was telkens een stuk beter dat ik me afvraag waarom Martens er nog in stond. Geef lekker die teen de schuld en zet er iemand neer die wat meer gedaan krijgt. Ook Beerensteyn vond ik telkens een rare keuze. Was wel beter aanspeelbaar, maar kon het de tegenstander ook niet echt moeilijk maken.

Daar staan wel weer een Van der Gragt, Bloodworth, Groenen, Van der Donk en Van Vleuten tegenover die gewoon prima bezig waren. Dat bepaalde dingen gebeuren door balverlies maakt ook weinig uit, ik denk dat alle dames wel teveel balverlies hebben geleden. Dat nou net de bal van Van der Donk in de goal beland lijkt me irrelevant om haar prestatie daaraan vast te leggen.

Het is enorm jammer dat de penalty werd gegeven want het haalde de wedstrijd uit elkaar. En wellicht hadden de dames zich beter moeten herstellen om niet ook een 2e goal weg te geven.

Ik heb van de dames genoten dit toernooi en gezien de leeftijd van de meesten denk ik dat we nog wel een paar mooie toernooien gaan krijgen. Het EK wordt wel weer een mooie en natuurlijk op de spelen van Tokio wordt het ook een feestje.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 07-07-2019 20:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de tegenstander het spel onmogelijk maken is ook een kwaliteit. Het is een kwaliteit van dit oranje dat ze weinig weg geven en zelf efficiënt met de kansen om gaan. Zonder die belachelijke penalty had de VS nog maar eens moeten zien of ze de muur konden breken, en in elke wedstrijd krijg je een kans. En anders 0-0 en een penalty.
Idd, tot de penalty was het gewoon een wedstrijd waarbij de de USA de de bovenliggende ploeg was.
Na de penalty waren de rollen omgedraaid omdat Nederland niet meer verdedigend/reactief kon voetballen maar zelf ook de aanval moest gaan zoeken.

Als het meezit scoor je dan opportunistisch de gelijkmaker, maar dat zat er niet in een na een tijdje was het team duidelijk leeg en is het dankzij de keeper maar 2-0 gebleven.

Vanavond nog maar eens zien hoe de dames van Brazillie het gaan doen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bossie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Idd, tot de penalty was het gewoon een wedstrijd waarbij de de USA de de bovenliggende ploeg was.
Na de penalty waren de rollen omgedraaid omdat Nederland niet meer verdedigend/reactief kon voetballen maar zelf ook de aanval moest gaan zoeken.

Als het meezit scoor je dan opportunistisch de gelijkmaker, maar dat zat er niet in een na een tijdje was het team duidelijk leeg en is het dankzij de keeper maar 2-0 gebleven.

Vanavond nog maar eens zien hoe de dames van Brazillie het gaan doen :+
Niet echt. Tot de 1-0 leek de aanpak van NL (in feite 8-1-1) best stand te houden. Na de 1-0 probeerde NL iets meer de aanval te zoeken en plaatste een iets kleiner formaat bus voor de doel. Daardoor viel snel de 2-0 en bijna ook gelijk de 3-0. Daarna ging NL weer 8-1-1 spelen en geloofde Amerika het wel.

Wat betreft het spel van NL, dat leek best een kans te hebben. De fout was dat ze met Miedema als middenvelder (ja op papier lijkt het anders maar in de praktijk was zij het middenveld) iemand op een sleutelpositite hadden die alleen kan koppen maar niet kan voetballen. Kick & Rush vanuit de verdediging kunnen de dames niet dus daardoor kwam er nooit een gevaarlijke aanval uit. Had het wel eens willen zien zonder Miedema maar met bijvoorbeeld Martens op die plek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb de wedstrijd niet gezien...
Huh? Wat is dat nu van betoog? Ik heb de wedstrijd wel gezien en het was weer driewerf niks. Een aanval die geen aanval genoemd kan worden en een verdediging die overeind blijft door onkunde.

Doen we nu allemaal zo romantisch omdat het vrouwen zijn? Komop zeg je speelt voor een finale in een wedstrijd die er 1 keer komt maar na de 1-0 is er geen schot op goal meer geweest van NL. Wel tig passjes over 5m die allemaal verkeerd waren. Dan moet je wellicht eens gaan denken hoe dat beter kan, want alleen het spel ontregelen maar verder machteloos zijn maakt van die 1% kans gewoon 0% kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Huh? Wat is dat nu van betoog? Ik heb de wedstrijd wel gezien en het was weer driewerf niks. Een aanval die geen aanval genoemd kan worden en een verdediging die overeind blijft door onkunde.

Doen we nu allemaal zo romantisch omdat het vrouwen zijn? Komop zeg je speelt voor een finale in een wedstrijd die er 1 keer komt maar na de 1-0 is er geen schot op goal meer geweest van NL. Wel tig passjes over 5m die allemaal verkeerd waren. Dan moet je wellicht eens gaan denken hoe dat beter kan, want alleen het spel ontregelen maar verder machteloos zijn maakt van die 1% kans gewoon 0% kans.
Ik heb alleen de penalty gezien, en ik concludeer dat het op dat moment nog 0-0 stond, en tenzij de Amerikanen daarvoor pech hebben gehad met de arbitrage waren ze dus nog niet beter en had Nederland dus nog een goede kans.

Als zij veel kansen creëren (wat volgens de verslagen reuze meeviel), maar onze keeper pakt alles, dan is die goede keeper net zo goed een kwaliteit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Drie uur later blijf ik het zonde vinden dat ze VAR hebben geïntroduceerd in het voetbalwereldje.

Een scheidsrechter moet net zoveel talent en kunde hebben als de 22 spelers op het veld. Opletten, concentreren, positiespel in orde, goed overzicht hebben.

Nu is het zo dat de scheidsrechter een corner geeft. Prima. Helaas dat de VAR dan een rol heeft als de Almachtige lieve Heer en dan een soort 'rewind' doet, zoals in Codemaster's F1 racespel en vervolgens USA een penalty geeft.

Gewoon hartstikke oneerlijk, want Miedema kan na een verloren bal ook niet even 'rewinden' en zorgen dat ze de bal niet verliest en toch scoort.

Tja. De scheidsrechter op het veld moet ten aller tijden de baas blijven. Laat de VAR maar lekker achterwege. Vind het een rare manier om te (on)kunde van een scheidsrechter te maskeren.

Afijn, ik denk dat Nederland het wellicht het gered tot de penaltyserie en dan misschien alsnog had kunnen winnen. Niet om aan te zien, maar zo werkt het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Ik heb alleen de penalty gezien, en ik concludeer dat het op dat moment nog 0-0 stond, en tenzij de Amerikanen daarvoor pech hebben gehad met de arbitrage waren ze dus nog niet beter en had Nederland dus nog een goede kans.

Als zij veel kansen creëren, maar onze keeper pakt alles, dan is die goede keeper net zo goed een kwaliteit.
Was net als bij de wedstrijd tegen Zweden. Compleet veldoverwicht maar de giga bus in de 16 is voor die dames een te grote hindernis om tot schieten te komen. Die keeper had een paar ballen maar echte reddingen waren het niet. Waren bijna allemaal ballen recht op haar af (de meest spectaculaire was nog wel toen ze volledig mis zat en de bal toch nog tegen haar buik kreeg)

Tactisch stond het best goed. Zo'n bus parkeren werkt gewoon.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Ivysaur schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:
Drie uur later blijf ik het zonde vinden dat ze VAR hebben geïntroduceerd in het voetbalwereldje.

Een scheidsrechter moet net zoveel talent en kunde hebben als de 22 spelers op het veld. Opletten, concentreren, positiespel in orde, goed overzicht hebben.

Nu is het zo dat de scheidsrechter een corner geeft. Prima. Helaas dat de VAR dan een rol heeft als de Almachtige lieve Heer en dan een soort 'rewind' doet, zoals in Codemaster's F1 racespel en vervolgens USA een penalty geeft.

Gewoon hartstikke oneerlijk, want Miedema kan na een verloren bal ook niet even 'rewinden' en zorgen dat ze de bal niet verliest en toch scoort.

Tja. De scheidsrechter op het veld moet ten aller tijden de baas blijven. Laat de VAR maar lekker achterwege. Vind het een rare manier om te (on)kunde van een scheidsrechter te maskeren.

Afijn, ik denk dat Nederland het wellicht het gered tot de penaltyserie en dan misschien alsnog had kunnen winnen. Niet om aan te zien, maar zo werkt het spelletje.
De VAR is juist een aanwinst. Mits die goed ingrijpt en het spel niet onnodig vertraagt. In dit geval was de ingreep gewoon terecht. Niet miepen. 100% strafschop. Zonder VAR hadden we eindeloos wat-als discussies gehad en zouden de amerikanen zich benadeeld voelen. Ja het was zwak dat de scheids het zelf niet zag, maar juist daarom is het goed dat de VAR in kan grijpen. Jammer voor ons, geen meevallertje. Maar wel de enige juiste beslissing.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:44:
[...]

De VAR is juist een aanwinst. Mits die goed ingrijpt en het spel niet onnodig vertraagt. In dit geval was de ingreep gewoon terecht. Niet miepen. 100% strafschop. Zonder VAR hadden we eindeloos wat-als discussies gehad en zouden de amerikanen zich benadeeld voelen. Ja het was zwak dat de scheids het zelf niet zag, maar juist daarom is het goed dat de VAR in kan grijpen. Jammer voor ons, geen meevallertje. Maar wel de enige juiste beslissing.
mwoah, vond het persoonlijk erg zwaar, op zondagochtend / zatermiddag zal bij de meeste potjes hiervoor niet eens gefloten worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Met Feyenoord als USA en Barca als NL? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Jezus was zitten er hier toch een hoop slechte verliezers. :D

Kut VAR, arrogante Amerikanen, onterecht verloren...

We zijn gewoon finaal van de mat getikt, en dat is niet per se erg want vooraf wist je dat de VS zoveel beter is. We hadden geen enkel moment aanspraak op de wereldtitel want ze creëerden geen enkele kans. De 1-0 van de VS hing al vanaf minuut 1 in de lucht en dat het zo lang duurde voordat die viel had niks te maken met het feit dat Nederland zo geweldig stond te ballen.

De enige manier waarop Nederland had kunnen winnen is als de VAR niet had ingegrepen en de VS bestolen werd van een penalty, we met hangen en wurgen nog een uur lang de 0 wisten te houden en de penalties er beter in schoten. Utopia dus.

Take your loss. We waren simpelweg nooit goed genoeg.

En ik heb de wedstrijd met veel plezier zitten kijken als enige Nederlandse fan in een sportsbar in de VS, tussen een hoop Amerikanen die niet arrogant waren, maar simpelweg blij voor hun team en trots op hun land.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:18:
De fout was dat ze met Miedema als middenvelder (ja op papier lijkt het anders maar in de praktijk was zij het middenveld) iemand op een sleutelpositite hadden die alleen kan koppen maar niet kan voetballen. [...] Had het wel eens willen zien zonder Miedema maar met bijvoorbeeld Martens op die plek.
Martens heeft het hele tournooi eigenlijk gewoon niks goed gedaan. En Miedema kan niet voetballen? Dit is wel erg moeilijk serieus te nemen, hoor. Ze is juist de enige aanvaller die wél haar niveau heeft gehaald.

De aanval heeft het hele tournooi niet goed gelopen omdat zowel op links als op rechts de boel systematisch vastliep. Het aantal hanteerbare ballen dat Miedema vanaf de vleugels heeft gekregen is over 7 wedstrijden op een halve hand te tellen. Dat Miedema dan terugzakt om zelf iets te forceren is niet meer dan normaal, maar dat is niet haar normale rol.

Het gevaar op de vleugels is altijd de kracht geweest van Nederland. Van de Sanden die op snelheid de verdediging kan opentrekken en Martens die een of twee verdedigers kan passeren. Beiden zijn de afgelopen weken compleet niet uit de verf gekomen, waardoor Nederland aangewezen was op dode spelmomenten en hier een daar een flinke portie geluk.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Clush schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:57:
[...]

En Miedema kan niet voetballen? Dit is wel erg moeilijk serieus te nemen, hoor. Ze is juist de enige aanvaller die wél haar niveau heeft gehaald.
Als Miedema een bal aanneemt springt die eerst 2 meter weg. Als ze een stap doet met de bal aan de voet heeft ze 2 of 3 stappen nodig om weer in balans te komen en de bal te kunnen controleren. Geen wonder dat ze nooit tot een schot komt. Tegen Zweden was ze niets, vandaag weer niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zonder VAR waren we er al veel eerder uitgeknikkerd en zonder VAR en zonder Sari wisten we niet eens wie vd Gragt is :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Als Miedema een bal aanneemt springt die eerst 2 meter weg. Als ze een stap doet met de bal aan de voet heeft ze 2 of 3 stappen nodig om weer in balans te komen en de bal te kunnen controleren. Geen wonder dat ze nooit tot een schot komt. Tegen Zweden was ze niets, vandaag weer niet.
Elke keer als ze de bal krijgt, en was ook bij Zweden te zien is het van Miedema.exe stopped working...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:10:
[...]

't Is ook best moeilijk om langs 4 verdedigers te komen. Verder is Miedema gewoon een diepe spits, dus het verbaast me niks dat ze nergens kwam als ze ook nog eens de taak van een aanvallende middenvelder moest overnemen. Zoals de commentatoren al aangaven, Nederland speelde een soort 4-4-1-1, en probeerde zo lang mogelijk het op 0-0 te houden met die kleine kans van een goal voor ons.
Ik vind dat Miedema dus een prima toernooi heeft gespeeld. Maar ze kan niet alles zelf doen.

2-0 valt me nog mee, ik had erger verwacht eigenlijk. De penalty was terecht en daarna kakte het gewoon in en dat was het. 2e plaats op een WK is echt een stuk hoger dan gedacht, ik plaatste het Nederlandse team ergens in de top5 :)
Slavy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Elke keer als ze de bal krijgt, en was ook bij Zweden te zien is het van Miedema.exe stopped working...
Ja dat merkte ik ook wel. Ze kwam niet zo goed uit de kleine ruimtes, maar hoeveel aanvallende spelers zie je wel met gemak voorbij 3-4 verdedigers komen met succes? Ze kan wel heel goed de bal plaatsen met koppen en schieten. Een echte afmaker dus.

[ Voor 17% gewijzigd door kevz op 07-07-2019 22:25 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
Er lagen ontzettend veel mogelijkheden deze wedstrijd voor Nederland. In de eerste helft stond het complete team van de USA op de middenlijn of daarover. Er lag belachelijk veel ruimte aan de rechterkant (waar Beerensteyn/Vd Sanden normaliter spelen).

Mede door de honderden slechte ballen die men gaf moest het hele team vele meters extra maken, waardoor ze er rond minuut 75 compleet doorheen zaten. Zo overtuigend was USA niet en dat was ook wel te verwachten als je ziet hoeveel moeite ze al hadden met Spanje.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

CryptoNL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:32:
Er lagen ontzettend veel mogelijkheden deze wedstrijd voor Nederland....
Mede door de honderden slechte ballen die men gaf moest het hele team vele meters extra maken, waardoor ze er rond minuut 75 compleet doorheen zaten.
Dat is zo'n beetje het verhaal van het hele WK. De zonder-bal beweging is er compleet niet, inschatten wat de snelheid van een speelster is lukt ook niet en onder druk drie keer een balletje rondpassen (zouden ze ooit rondo's doen?) lukte ook al niet en aanvallend hebben we helemaal niks gepresteerd. Ik zat net eens te denken dat dit dus wel gewoon 'de top van de top is'. Dat geeft wel te denken toch?

Voorzet vanuit vrije positie? Misschien 1x aangekomen, de rest vloog achter, over de zijlijn aan de andere kant of in de voeten van de eerste de beste verdediger.

Schoten op goal? Laatste twee wedstrijden wellicht 2 of 3 die serieus waren (vandaag 0). De rest verdient de term schot niet.

Verdedigen -> meelopen zonder intentie de bal te spelen en in veel gevallen gewoon op 3m afstand blijven staan. Elke 'gewonnen' bal in de verdediging (richting hoek van de 16 op de eigen achterlijn) werd geregeld een 'moeilijke' bal vanwege een compleet gebrek aan techniek. Ballen die rustig rondgespeeld kunnen worden, worden in paniek gelanceerd de 16 uit.

Combineren op de helft van de tegenstander -> niet gezien.
Ballen aannemen als er een keer een goede pass is -> een paar keer geslaagd met gevaar, veel vaker nog springt de bal van de voet en zijn er veel correcties nodig.

Ik denk dat de VS niet overtuigend was omdat die ook wel weten dat wanneer ze twee minuten gas geven Nederland met 3-0 achter staat. Als je ziet hoe ongelofelijk slecht de VS al hun 4 tegen 2, en 3 tegen 1 kansen uitspeelde vandaag. In een finale hè... In een normale situatie is twee keer een bal overspelen voldoende voor heel wat doelpunten extra. Zeggen dat Nederland het spel ontregelde vind ik nogal brutesk gezegd door sommigen hier.

Volgens mij is het tijd om enkele spelers van deze generatie gauw door te schuiven en de types te laten komen die niet omhoog gepraat worden maar die ook 'echt' moeten. Dat vergt echter ook een coach die durft te wisselen en niet haar standaard stokpaardjes constant laat staan. Een Lieke Martens? Halve toernooi met pijnstillers gespeeld en totaal geen schim van de 'goede speelster' die ze was. Toch elke keer laten staan. Spitse die in het begin (toernooi) heel erg matig was maar zich later wel herstelde. Miedema, leuk dat je een paar keer scoort maar een handelingssnelheid van de Exxon Valdez waardoor veel van de schaarse aanvallen direct mislukten en NL weer in de achteruit kon. Shanice vd Sanden... meer bezig met de looks voor de camera (bewijzen kan ik het niet) maar mij compleet een raadsel waarom je bij het beste clubteam ter wereld in de basis staat.

Typerend en als besluit vond ik deze quote van v. Lunteren:
'Als je kijkt waar we vandaan komen, doen we het heel goed. We hebben het EK gewonnen en vervolgens hier de finale gehaald. We zetten stappen vooruit en het kan alleen maar beter.'
Je wint een EK met goed veldspel en een portie drang van heb ik jou daar. Vervolgens speel je als een lelijk eendje een WK, haalt de finale en met iets beter veldspel ligt er gigantisch veel ruimte om te benutten...ook tegen de VS. Ik heb in elk geval niet gezien welke stap er vooruit is gezet, behalve niet geslacht worden door de VS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi stuk in de Guardian, als tegenwicht voor de azijn:
Dutch women downhearted but have makings of future champions

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Mjah, ik moet zeggen, de finale is de eerste wedstrijd die ik zag, en ik heb de topic warning gezien, maar het was toch echt om te huilen. Ik heb zelden een slechtere wedstrijd gezien. Het is een wonder dat mensen hier uberhaubt naar kijken. Tot de penalty was het uiterste droevenis van beide zijden, waarbij de US wel iets beter was.

Heb geen moment het idee gehad dat er voor NL wat te halen viel en zelfs een goede actie voor de geest halen is gewoon uiterst moeilijk. Lijkt me dat ze de vrouwen gewoon een tijdje mee moeten laten trainen met de mannen, zodat de basics in ieder geval in order zijn. Dat moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Snowdog schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:49:
Mjah, ik moet zeggen, de finale is de eerste wedstrijd die ik zag, en ik heb de topic warning gezien, maar het was toch echt om te huilen. Ik heb zelden een slechtere wedstrijd gezien. Het is een wonder dat mensen hier uberhaubt naar kijken. Tot de penalty was het uiterste droevenis van beide zijden, waarbij de US wel iets beter was.

Heb geen moment het idee gehad dat er voor NL wat te halen viel en zelfs een goede actie voor de geest halen is gewoon uiterst moeilijk. Lijkt me dat ze de vrouwen gewoon een tijdje mee moeten laten trainen met de mannen, zodat de basics in ieder geval in order zijn. Dat moet toch mogelijk zijn?
Ik kan zelf letterlijk voor geen meter voetballen dus ben al snel onder de indruk van iemand die de bal enigszins richting een medespeler krijgt. :+

Zonder gekheid, je moet het gewoon los zien van mannenvoetbal. Het spel is gewoon een klap minder,
Wat mij trekt, behalve de leuke dames, is dat er meer plezier in lijkt te zitten. En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Bij de mannen zie je ze het hele veld over stormen om de scheids, die er bovenop stond, het toch echt fout gezien heeft :X
Bij een tackle rollen ze ook niet half uur door en gillen alsof het been eraf ligt om vervolgens direct weer handje op te steken en Ursais Bolt voor schut te zetten zodra ze het veld weer in mogen.

Het is niet hoogstaand maar het is wel puur voetbal, als je begrijpt wat ik daar mee bedoel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Ik kan zelf letterlijk voor geen meter voetballen dus ben al snel onder de indruk van iemand die de bal enigszins richting een medespeler krijgt. :+

Zonder gekheid, je moet het gewoon los zien van mannenvoetbal. Het spel is gewoon een klap minder,
Wat mij trekt, behalve de leuke dames, is dat er meer plezier in lijkt te zitten. En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Bij de mannen zie je ze het hele veld over stormen om de scheids, die er bovenop stond, het toch echt fout gezien heeft :X
Bij een tackle rollen ze ook niet half uur door en gillen alsof het been eraf ligt om vervolgens direct weer handje op te steken en Ursais Bolt voor schut te zetten zodra ze het veld weer in mogen.

Het is niet hoogstaand maar het is wel puur voetbal, als je begrijpt wat ik daar mee bedoel.
Vond er bij de VS er toch wel wat zeikerds tussen zitten.
Maar over het algemeen is het zeker minder gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wacht maar tot er meer geld in het vrouwenvoetbal beschikbaar is, dan komt dat gezeur en gerol vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Zo, het toernooi zit erop en we zijn vertrouwd 2e geworden.

Dat is ook knap, en geheel in lijn met onze voetbaltraditie. Je kan met zo'n 2e plek altijd hoop blijven houden dat het de volgende keer wel beter gaat. Dat kan ook met een 6e of 12 e plek, maar dat voelt dan toch wat minder goed.

Gisteren had Nederland geen enkele kans tegen de USA. De achterstand van ons team is nog te groot en dat zag je gisteren terug in het spel. Slordig, slordig en slordig.

Daarnaast stonden de speelsters verkeerd opgesteld. Dat is dus een blunder van de trainer. Doordat ze verkeerd stonden, kwamen onze aanvallers helemaal niet uit de verf. Niemand had het gemerkt als we gewoon zonder aanvallers hadden gespeeld. Nu hebben we geen breed elftal, dus niet alle posities zijn dubbel gedekt. Daar moeten we eens mee gaan beginnen, want elk goed topelftal kan als het moet 2 volwaardige teams op de been krijgen.

Gisteren liet ons zien dat we nog een lange weg te gaan hebben. Het is overbrugbaar, maar dan moet er naar mijn mening na dit toernooi actie worden ondernomen.

Dus beginnen met een volwaardige vrouwencompetitie. De KNVB moet verplichten dat de BVO's mee gaan doen in die competitie. Het liefst fullprof en verplicht meetrainen met de mannen. Mannen zijn verder in de voetbalwereld en de basistechnieken horen in het geheugen gegrift te staan. (Misschien zou je in de Eerste Divisie een verplichting kunnen doorvoeren om minimaal 2 vrouwen in de basis elf te zetten bij het mannenteam.)

Verder zou ik de trainer eruit trappen. Het is een soort Cocu, en dat is ook zo'n behouden coach. Ik wil een trainer die wil voetballen. Iemand die niet wars is van controversiële stappen, om de wedstrijd te laten kantelen als het noodzakelijk is. Iemand die met 3 verdedigers durft te beginnen en de tegenstander bij de strot wil pakken. Het totaalvoetbal, waar wij berucht om zijn, zou de insteek moeten zijn. Dat is iemand anders dan Wiegman.

Nederland speelde dit toernooi echt waardeloos, maar ik zag wel de potentie van het team. Als dit vrouwenelftal goed staat en daardoor lekkerder kan voetballen, dan hoeft het voor niemand bang te zijn. Ook niet voor Amerika.

We gaan het op de spelen van volgend jaar zien en over 4 jaar op het WK. Het is allemaal nog niet hopeloos en verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Uiteindelijk dus een goede keuze geweest om hier niet te lezen op de wedstrijddag. :P

Het was op zich best een leuke pot om te zien. Aanvallende en explosieve VS, Nederland wat goed stand houdt, een mooi gevecht.
Jammer dat het zich voornamelijk op de helft van Nederland heeft afgespeeld, het lukte niet om de aanval echt te betrekken en zodoende zijn ze nooit echt gevaarlijk geworden. De VS waren voetballend gewoon te sterk dus moet je dan maar tegen houden en hopen op een uitbraak. Niet het voetbal wat we in Nederland meestal waarderen, maar het kan je wel succes brengen. Na de 1-0 knakte er wat en na de relatief snelle 2-0 was het klaar.

Gelukkig maakten de VS nog een goed velddoelpunt, anders had ik met een nasmaak blijven zitten. De strafschop wil ik zeker niet onterecht noemen, maar hij was wel wat makkelijk. De speelster van de VS had al zeer snel niet meer de intentie om zelf nog voor de bal te gaan, al voordat duidelijk was dat ze zo hoog geschopt ging worden.
Daarom lekker dat het snel 2-0 werd, wat qua veldoverwicht logisch was. Anders blijft je toch het gevoel houden dat er meer in had gezeten.

De VS zijn de terechte winnaars, zij waren gewoon beter. Onze dames mogen wel trots zijn dat ze het zo ver geschopt hebben. Niet altijd het voetbal wat je zou willen en niet het niveau wat ze eerder hebben laten zien, maar ze hebben er toch gewoon een wedstrijd van gemaakt en de finale gespeeld.

Hopelijk hebben speelsters zich wat meer in de kaart gespeeld zodat ze bij grotere clubs terecht kunnen en wil men wat meer investeren. Daarnaast werken aan fysieke en schotkracht. Je zag dat de Amerikanen gewoon fit en snel zijn en vaak best een goed schot hebben, van de Nederlanders zijn er weinig die van buiten de zestien echt gevaarlijk kunnen zijn. Wil je ooit de bus beslechten dan moet je daaraan werken.
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:22:
Wacht maar tot er meer geld in het vrouwenvoetbal beschikbaar is, dan komt dat gezeur en gerol vanzelf ;)
Dat is nu juist precies de charme, het gaat nog om sport in plaats van geld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mavaros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:41:

Dus beginnen met een volwaardige vrouwencompetitie. De KNVB moet verplichten dat de BVO's mee gaan doen in die competitie. Het liefst fullprof en verplicht meetrainen met de mannen.
Waarom moeten het huidige BVO's zijn?
Als FC Bal Op Het Dak het budget rond krijgt, waarom mogen zij dan geen BVO vrouwen beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:11
Ivysaur schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:

Nope: VAR is het beste wat de sport is overkomen.

Voetbal is een spel van 1 team tegen een ander team. Niet Van 2 teams tegen elkaar, en een (hopelijk) talentvolle scheidsrechter. Die laatste is belangrijk, maar voor de écht bepalende momenten wil je gewoon dat het eerlijk verloopt.

Dankzij de VAR is de wedstrijd eerlijk verlopen. Ja dat kan in je nadeel of voordeel zijn. Maar het maakt het spelletje eerlijk. Iets wat de afgelopen decennia steeds minder is geworden. Ziet het tijdrekken, de Schwalbes en het "zoeken" om een penalty. Dankzij de VAR kan je dit er gelukkig gewoon uitpikken. Idem met buitenspel.

Dat Miedema niet kan terugspoelen is logisch. Zij is een speler, die het spel speelt.
De scheidsrechter is geen speler. Enkel de baas die zorgt dat het eerlijk verloopt. De fouten van de scheidsrechter mogen geen voordeel geven aan welk team ook.

In een perfecte wereld zou de computer alles bepalen. Maar zo ver zijn we (nog) niet. Ik kan tenminste niet wachten tot je ook schwalbes gewoon met rood (spelbederf) kan bestraffen. Dat zou de kijkbaarheid van het voetbal ten goede komen. Idem met ongeoorloofd tijdrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Als FC Bal Op Het Dak het budget rond krijgt, waarom mogen zij dan geen BVO vrouwen beginnen?
Idd gewoon een eigen tak. Als een club het goed voor elkaar heeft klimmen ze vanzelf omhoog in de piramide. Je moet juist niet willen dat er een door de bvo's in stand gehouden speelgoed competitie is voor bevoorrechte dames.
Natuurlijk kan je als bond zijnde wel de bvo's vragen om in het algemene belang van het voetbal, die vrouwen tak wat extra te steunen. Maar laat het vooral een eigen piramide zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Vond het echt een slechte pot voetbal, maar goed dat zijn bijna alle finales.

Penalty was gewoon terecht, zoiets moet je niet doen in de 16, helemaal tegenwoordig met de VAR

Verder vind ik de verdediging erg matig en zit er niet echt een aanvallende opbouw in waardoor het aanvallend ook gewoon tegen valt.

Ook denk ik dat de coach er niet alles uit haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:54:
[...]

Idd gewoon een eigen tak. Als een club het goed voor elkaar heeft klimmen ze vanzelf omhoog in de piramide. Je moet juist niet willen dat er een door de bvo's in stand gehouden speelgoed competitie is voor bevoorrechte dames.
Natuurlijk kan je als bond zijnde wel de bvo's vragen om in het algemene belang van het voetbal, die vrouwen tak wat extra te steunen. Maar laat het vooral een eigen piramide zijn.
Ik snap overigens niet waarom de meeste BVO's er niet in springen. Ja, ik snap dat het geld kost maar ik ben er van overtuigd dat dit op langere termijn zich terug gaat betalen.

De markt voor supporters onder mannen lijkt me redelijk vast liggen. Links en rechts kun je wel wat zieltjes winnen maar je zult geen grote verschuivingen teweeg brengen.

Onder vrouwen heb je echter nog genoeg te winnen. En ik zie daar een vrouwentak voor een BVO als een uitstekend lokmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Natuurlijk mag dat en het zou die clubs juist sieren.

Ik pikte de twee fullprofcompetities eruit als voorbeeld. Dat wil niet zeggen dat de rest maar genegeerd wordt. De KNVB kan de poen best breder verdelen, zodat FC B.O.D. niet alles bij elkaar hoeft te bedelen, om een vrouwenteam op te richten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Ik snap overigens niet waarom de meeste BVO's er niet in springen. Ja, ik snap dat het geld kost maar ik ben er van overtuigd dat dit op langere termijn zich terug gaat betalen.

De markt voor supporters onder mannen lijkt me redelijk vast liggen. Links en rechts kun je wel wat zieltjes winnen maar je zult geen grote verschuivingen teweeg brengen.

Onder vrouwen heb je echter nog genoeg te winnen. En ik zie daar een vrouwentak voor een BVO als een uitstekend lokmiddel.
Blijkbaar zien niet alle bvo's daar zoveel business in. Ze zien meer in computerspelletjes, veel doen mee met een of andere fifa competitie. Daar zit natuurlijk een grote sponsor achter en een doelgroep die dat graag volgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat het (nu) niet pakt. Ik ken meer dan genoeg voetballiefhebbers die de WK finale (!) niet of met een half oog gekeken hebben. Als je op dat niveau al amper mensen aantrekt (relatief gezien) dan vinden mensen het de investering nog niet waard.

En de meeste BVO's hebben nou eenmaal niet enorm veel budget, dat kun je maar 1 keer uitgeven. Wat dat betreft mag de discussie over het gelijktrekken van salarissen en aandacht wel ook volledig uitgewerkt worden, want als je qua niveau en omstandigheden nog (tientallen) jaren achterligt, maar wel verwacht dat je alle faciliteiten en beloning van de mannen kan krijgen dan snap je marktwerking niet.

Vanuit het standpunt gelijkheid heel begrijpelijk en daar kan ik weinig op tegen hebben, maar voor een club dat gewoon een bedrijf is zou het een aderlating en potentieel een doodssteek zijn. Heel zuur, want voor die vrouwen is het gewoon een werkgever die een totaal andere behandeling heeft voor vrouwen dan voor mannen. En dan krijg je het kip-ei verhaal, kunnen de vrouwen zich voldoende ontwikkelen en fans en sponsoren verkrijgen zonder dat het geld vooraf al klaar ligt?

Na dit WK zal ik misschien over 2 jaar bij het EK weer eens vrouwen zien voetballen. Ik heb ook maar zoveel tijd beschikbaar en dit vond ik m'n tijd niet waard......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 14:02
[...]
En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Nou, tijdens de halve finale hield ik me in tot mijn vriendin tegen me zei: Nou, die meiden mogen wel wat minder overdrijven zeg, kom op, sta op en ga verder. Daar hebben ze toch wel wat liggen rollebollen hoor, zonder echt medische assistentie nodig te hebben (behalve dan diep in de blessuretijd een geval).

Daarnaast hoeven we dit niet te vergelijken met iets anders om te kunnen zien dat het gewoon best wel slecht was, zeker aanvallend gezien. Passes die niet aankwamen, voorzetten die bijna de tribune in gingen, buitenspel waarvan ze opkeken "Huh, wat is dat?". Lange ballen naar voren -> Hopen op een vrije trap. Dat is wat ik tijdens de halve finale zag, en zelfs dat zag ik tijdens de finale niet eens. In de finale stopte het bij "Ho, we moeten die Amerikanen tegen houden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Genomineerd voor doelpunt van het toernooi:

Hier op te stemmen (en andere genomineerden, waaronder die van Japan tegen NL): https://www.fifa.com/wome...s/goal-of-the-tournament/
[...]

In Amerika komt er ook (nog steeds) geen kip kijken naar de competitie (op een of twee clubs na), het enige wat telt is het nationale team (nieuw record shirtverkoop dit WK geloof ik van zowel mannen óf vrouwenteam) en misschien nog de college teams.
Hoorde volgens mij gister nog ergens voorbij komen dat ze er in Engeland misschien een double header van willen maken met een vrouwenwedstrijd voorafgaand aan de mannen. Voorheen hadden ze in Engeland juist een zomercompetitie maar dat hebben ze vorig jaar 'gelijk' getrokken naar een normale speelkalender. Maar ook dat had niet het gewenste effect op de toeschouwersaantallen.

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 08-07-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
@apis29: Dat zou een insteek kunnen zijn, maar ik weet niet of je nu je kinderen en vrouw naar een Ajax-Feijenoord kan laten gaan, wetende dat er ook vele hooligans rondlopen. Ik zou ook andere clubs kunnen noemen, maar het gaat om het idee. Al die risicowedstrijden zijn halve oorlogsgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:46:
Dat is nu juist precies de charme, het gaat nog om sport in plaats van geld.
Alleen roepen de dames zelf nogal eens dat ze meer gelijkheid willen in de financiële waardering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zo'n voorprogramma wedstrijd zou helemaal zichtbaar sneu zijn. Niets lulligers dan in een groot leeg stadion te moeten spelen en pas het laatste kwartier de tribunes vol te zien stromen. (of misschien ook dan nog niet, de heren willen ook warming-up doen en inspelen op het veld. Dat is meestal pas het moment dat het publiek binnen komt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:15:
Alleen roepen de dames zelf nogal eens dat ze meer gelijkheid willen in de financiële waardering ;)
Nogal logisch, je moet er wel van kunnen leven. Als je wilt dat het niveau echt stijgt zullen ze als fulltime prof aan de gang moeten. Zie je dat de meesten een salaris krijgen wat ruim onder dat van een gewone baan in het bedrijfsleven ligt dan snap ik wel dat ze graag iets meer willen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Nogal logisch, je moet er wel van kunnen leven. Als je wilt dat het niveau echt stijgt zullen ze als fulltime prof aan de gang moeten. Zie je dat de meesten een salaris krijgen wat ruim onder dat van een gewone baan in het bedrijfsleven ligt dan snap ik wel dat ze graag iets meer willen.
Ik snap dat ze dat willen.. maar je denkt toch niet dat het dan stopt bij 'Ok nu verdien ik 50k per jaar dat is voldoende'?
Zodra er meer geld bij komt kijken gaat het "het is maar een spelletje" gevoel ook bij de dames snel genoeg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Waarom moeten ze ervan kunnen leven? Kunnen de waterpolo internationals dat dan ook? De meeste topsporters zijn al blij met een onkostenvergoeding waardoor ze met een partime baan erbij een sober leven kunnen leiden. Gewoon omdat ze van hun sport houden en het leuk vinden de top te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-10 06:53
[...]

Je hebt Kameroen niet gezien merk ik. :+
Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.