50k verdienen genoeg mannen niet in de 1ste divisie......als ze al een profcontract hebben. Je kunt een sport of team niet populair maken door er maar geld tegenaan te gooien. Sport is een combinatie van niveau, professionaliteit, geld en populariteit. Hoeveel olympische sporters en NK's die nooit meer dan onkosten plus wat sponsoring binnenhalen zijn er? Allerhande sporten zijn niet populair en dan verdien je er amper mee. Die mensen hebben ook een leven lang geïnvesteerd in hun sport. Die medaille heb je 15 jaar later niet meer zoveel aan.toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:23:
[...]
Ik snap dat ze dat willen.. maar je denkt toch niet dat het dan stopt bij 'Ok nu verdien ik 50k per jaar dat is voldoende'?
Zodra er meer geld bij komt kijken gaat het "het is maar een spelletje" gevoel ook bij de dames snel genoeg weg.
Dat het bij de mannen zo de spuigaten uitloopt op bepaald niveau, maakt niet opeens dat vrouwenvoetbal dat ook kan afdwingen.
Omdat hier de vergelijking met de mannen wel gemaakt wordt.....en dat is ook niet terecht lijkt me. De sport zou opzich zelf bekeken moeten worden en zelfstandig moeten kunnen bestaan. Bestaansrecht is geen automatisch gegeven ofzo. Precies wat jij zegt met al die andere sporten die niks opleveren.Ankona schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:32:
[...]
Waarom moeten ze ervan kunnen leven? Kunnen de waterpolo internationals dat dan ook? De meeste topsporters zijn al blij met een onkostenvergoeding waardoor ze met een partime baan erbij een sober leven kunnen leiden. Gewoon omdat ze van hun sport houden en het leuk vinden de top te halen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 13:37 ]