Nou, ik had persoonlijk eerlijk gezegd tot een minuutje of 75 wel het gevoel dat we het wel eens konden gaan verliezen.
Aanvallend hebben we eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans gecreëerd (ik geloof 1 schot en een kopbal die zeer gevaarlijk waren, that's it), zeer matig - een soort kick-en-hoop-op-een-vrije-trap-spel. Voorzetten waar van je niet echt weet of het een doelpoging is of voorzet, blinde ballen naar voren, blinde ballen recht tegen een Zweedse aan en een spits met het Depay-syndrome (ikke ikke ikke ikke, ook al staan er drie naast me vrij in het 16 meter gebied).
Dit terwijl ze achterin, zeker tijdens de corners, af en toe een vierkante meter lucht stonden te verdedigen, de Zweden konden met alle gemak de afvallende ballen opvangen rond de 16-lijn. Onnodig spannend, met wel een aantal goede ingrepen van o.a. de keeper wat ons op de been hield.
Tegen het einde van de wedstrijd, praktisch nadat van de Sanden erin kwam (veel rennen en vliegen en veel energie maar echt kwaliteit kan ik het niet noemen - hield de Zweden wel bezig aan die kant), kregen we wat meer grip en uiteindelijk, in de verlenging, kregen we een kans om te schieten; die ging er zowaar in. Al hadden ook de Zweden in de verlenging af en toe nog wel een gevaarlijke uitbraak..
Wellicht terecht gewonnen, maar kwalitatief was het echt treurig. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat dit een van de eerste wedstrijden van de vrouwen is die ik geheel heb gekeken - voorheen bekeek ik de uitslagen af en toe en that's it. De finale gaat denk ik ook weer op die manier, ik vind er maar weinig aan.