Wauw even minimaal tweede geworden, wat een brute prestatie!!!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Eerst troosten, daarna feesten. Win win.Jorgen schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:40:
Joehoe!
Ga ik de Zweedse dames troosten, of de Nederlandse dames feliciteren.
Keuzes, keuzes...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mooi hoor, finale!
Dacht even dat die ene "Bloedworst" op haar shirt had staan....tijd voor bed.
Dacht even dat die ene "Bloedworst" op haar shirt had staan....tijd voor bed.
Van Veenendaal met kop en schouder boven de rest uit.
Letterlijken figuurlijk!
Je hebt winnen.. en je hebt leeu-winnen
Letterlijken figuurlijk!
Je hebt winnen.. en je hebt leeu-winnen
★ What does that mean? ★
Dat wel. Maar het was een draak van een wedstrijd. Zweden sterker in het begin, Nederland kwam goed op sinds V.d. Sanden inviel. Gelukkig is daar Jackie.Grindtegel schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:40:
wereldkampioen tegen europees kampioen, dat is dan wel weer geinig
Zo, en volgende keer gaan we de Amerikanen slopen.
Dat wordt weer een grachtentocht inplannen.

Mooi zeg, prachtig.
En nu wel slapen want dat wekkertje morgen wordt huilen!
En nu wel slapen want dat wekkertje morgen wordt huilen!
I have stability. The ability to stab.
Amerika toch, aanstaande zondag om 17.00 uur?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Wotm, Groenen of Van Veenendaal?
Ik denk dat de verlenging dankzij van Veenendaal gehaald is, dus zij is voor mij WotM!
Ik denk dat de verlenging dankzij van Veenendaal gehaald is, dus zij is voor mij WotM!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Eerst zaterdag nog kijken naar de wedstrijd om het brons... of toch niet
[ Voor 4% gewijzigd door Pinobigbird op 03-07-2019 23:43 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vooral op inzet dit keer. Voetballend was gewoon slecht.
Conditioneel beter in de verlenging en uiteindelijk een goede goal.
Conditioneel beter in de verlenging en uiteindelijk een goede goal.
Shit, ik zit in een trein naar Schotland zondag tijdens de finale. Hopen dat streamen een beetje lukt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zij feest; ik feest; iedereen feest
Mooi man vrouw, dat we in de finale staan. Zeer goed gedaan. Vechtlust en doorzetten zat meer dan goed. Hard voor gewerkt.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Kunt me wegdragen wanneer Oranje ook de V.S. zo weet te frustreren met hun spel dat ze er met de winst van door gaan.AW_Bos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:42:
Amerika toch, aanstaande zondag om 17.00 uur?
Hmm ik zou m'n woonboot nog niet veilig gaan stellen, al hoewel ze wel een aardige bak mazzel hebben dat de oranje dames steeds nipt over de sloot geraken.mavaros schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:42:
(en conditioneel viel het me mee in de verlenging .. das wel weer een plusje)
[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2019 12:21 ]
Heb je vanavond gekeken? Ik vrees dat het omgekeerd gaat zijn. Hoe dan ook wel mooi voor de dames dat ze de finale hebben gehaald. Neemt niemand meer van ze af.mavaros schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:42:
Ik vond Roord, Veenendaal en Groenen echt goed spelen, de rest viel aardig (hard) door de mand.
In de eerste helft van de verlenging pas wat beter gaan spelen. Op conditie gewonnen
Zijn er geen cafeetjes in Schotland waar ze voetbal kijken? Een beetje met de locals kijken, lijkt me ook wel leukgambieter schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:43:
Shit, ik zit in een trein naar Schotland zondag tijdens de finale. Hopen dat streamen een beetje lukt.
ook echt vrouwenvoetbal. Zelfs de analist zit te janken
Verwijderd
De verdedigers van Lunteren, van der Gragt, Bloodworth mochten er anders ook zijn toch?Leon Zwiers schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:44:
[...]
Heb je vanavond gekeken? Ik vrees dat het omgekeerd gaat zijn. Hoe dan ook wel mooi voor de dames dat ze de finale hebben gehaald. Neemt niemand meer van ze af.
Ik vond Roord, Veenendaal en Groenen echt goed spelen, de rest viel aardig (hard) door de mand.
In de eerste helft van de verlenging pas wat beter gaan spelen. Op conditie gewonnen
Finaleplek op het WK, dus een rondvaart?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Dat is etterbakje Van der Donk wel toevertrouwd hoor...Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:43:
[...]
Kunt me wegdragen wanneer Oranje ook de V.S. zo weet te frustreren met hun spel dat ze er met de winst van door gaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kan iemand die Pierre niet gewoon ff naar huis sturen.. Wat een flapdrol is dat zeg..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Bloodworth enorme fout eerste helft die bijna een goal inleidde. Verder degelijk, maar niet echt goed.Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:45:
[...]
De verdedigers van Lunteren, van der Gragt, Bloodworth mochten er anders ook zijn toch?
Lunteren veel te passief. V/d Gragt wel goed inderdaad
Sowieso doen! Of ze winnen of niet! Utrecht ging vorige keer ook helemaal losPinobigbird schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:45:
Finaleplek op het WK, dus een rondvaart?
Als het langer dan een kwartier 0-0 blijft tegen de VS dan hebben ze een kans. Bij de rust halen met 0-0 zelfs een vrij grote.
* sambalbaj trekt nu een biertje open
Van Dongen was ook echt heel goed, vooral verdedigend. En ze heeft opvallend genoeg de beste aanname van alle speelsters op het veld.
dat dacht thailand ooksambalbaj schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:47:
Als het langer dan een kwartier 0-0 blijft tegen de VS dan hebben ze een kans. Bij de rust halen met 0-0 zelfs een vrij grote.
Die zijn dan ook beter in badminton en boksen of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De eerste helft niet gekeken zekerFleximex schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:47:
Van Dongen was ook echt heel goed, vooral verdedigend. En ze heeft opvallend genoeg de beste aanname van alle speelsters op het veld.

Verwijderd
Die van der Gragt is toch een prachtwijf! Een beer van een meid die nog kan voetballen ook.Leon Zwiers schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:46:
[...]
Bloodworth enorme fout eerste helft die bijna een goal inleidde. Verder degelijk, maar niet echt goed.
Lunteren veel te passief. V/d Gragt wel goed inderdaad
vd gragt is de beste speler die nl heeft dit toernooi
Vond Van Dongen niet zo. Invalbeurt van VD Sanden was eigenlijk sec gezien ook dramatisch. Veel dreiging maar totaal geen controle of overzicht.
Ik vond Roord erg goed invallen. Groenen buiten de goal om ook goed. Vd Gragt zeer betrouwbaar. Voor mij de 3 beste veldspeelsters vandaag, maar die keepster is woman of the match. Pierre verkondigt vaak onzin maar hij had wel gelijk dat een keeper die bij hoge ballen durft te komen enorm veel waard is (ook bij de mannen).
Ik vond Roord erg goed invallen. Groenen buiten de goal om ook goed. Vd Gragt zeer betrouwbaar. Voor mij de 3 beste veldspeelsters vandaag, maar die keepster is woman of the match. Pierre verkondigt vaak onzin maar hij had wel gelijk dat een keeper die bij hoge ballen durft te komen enorm veel waard is (ook bij de mannen).
Spannende pot! Niet mooi, niet goed, maar wel keihard gewerkt! Verdiend in de finale.
Helaas hebben de VS wel een dag meer rust en geen verlenging gespeeld...
Veenendaal een9, Groenen, Van de Donk, Van de Gragt, Van Lunteren (!) allen een 8. En Roord!
Verder vond ik alleen Beerensteyn, Miedema en Martens onder de maat, een krappe 6.
De rest is wel een 7.
Goede vechtpot.
Veenendaal een9, Groenen, Van de Donk, Van de Gragt, Van Lunteren (!) allen een 8. En Roord!
Verder vond ik alleen Beerensteyn, Miedema en Martens onder de maat, een krappe 6.
De rest is wel een 7.
Goede vechtpot.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Hadden best mazzel met het speelschema. Geen Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland, Brazilië. Zat wat speelschema betreft niet echt tegen. Alleen Japan was echt lastig vooralsnog.
Ik zou zeggen Veenendaal een 9. Gehele toernooi wel eigenlijk. Als ze 5cm kleiner was hadden we er uit gelegenRamzzz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:54:
Spannende pot! Niet mooi, niet goed, maar wel keihard gewerkt! Verdiend in de finale.
Veenendaal, Groenen, Van de Donk, Van de Gragt, Van Lunteren (!) allen een 8.
De rest is wel een 7.
Goede vechtpot.
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 03-07-2019 23:57 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
de robot?
Dat moet een reclame zijn die van americanen is gejat.
Dat moet een reclame zijn die van americanen is gejat.
★ What does that mean? ★
mee eens alhoewel van dongen na 45 minuten wel prima speelde. ze neemt alleen ontzettend veel risico in haar passing. meestal wel op de medespeler maar die hebben vaak niet de techniek of snelheid die te controleren of voort te zetten.FreakNL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:52:
Vond Van Dongen niet zo. Invalbeurt van VD Sanden was eigenlijk sec gezien ook dramatisch. Veel dreiging maar totaal geen controle of overzicht.
bloodworth vond ik ook wel goed. alleen heeft ze altijd 3x per wedstrijd een Frank de Boertje (1 DB = 3 FdB) en die zijn altijd levensgevaarlijk.
Zo blij, zo trots
Ik zit zaterdagochtend in de TGV naar Lyon!
Beeromaniac
lekker man, alvast heel veel plezier!Thompson schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:58:
Zo blij, zo trots![]()
<knip>
Is het nou echt zo moeilijk om normaal te blijven doen?
Is het nou echt zo moeilijk om normaal te blijven doen?
[ Voor 91% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 00:29 ]
Eens.Sport_Life schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:55:
[...]
Ik zou zeggen Veenendaal een 9. Gehele toernooi wel eigenlijk. Als ze 5cm kleiner was hadden we er uit gelegen
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Komt nu wel in de nabeschouwing an bod denk ik.Sir_Lion schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:00:
Heeft er iemand een clipje van Asllani?
Zij en Donk lijken op elkaar.
Oh god in de studio gaan ze gewoon door met 'geloof je het + vechtmachine'
[ Voor 21% gewijzigd door MrMonkE op 04-07-2019 00:03 ]
★ What does that mean? ★
Bij de mannen gaven we met een 2e plek ook een grachtenhuldiging. En die finale was pas ECHT tenenkrommend. Zo erg dat ik tijdens de wedstrijd zelfs hoopte dat we niet zouden winnen. Not like this....gekkie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:43:
[...]
Hmm ik zou m'n woonboot nog niet veilig gaan stellen, al hoewel ze wel een aardige bak mazzel hebben dat de Oranje dames steeds nipt over de sloot geraken.
(en conditioneel viel het me mee in de verlenging .. das wel weer een plusje)
Dus verankerd die woonboten maar... En een stevige deklaag voor al die naaldhakken... en een doorzichtig dak om onder de rokjes te kijken
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2019 13:11 ]
valt op zich wel mee:Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:54:
[...]
Hadden best mazzel met het speelschema. Geen Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland, Brazilië. Zat wat speelschema betreft niet echt tegen. Alleen Japan was echt lastig vooralsnog.
https://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/women/
aan de verkeerde kant van het schema 1, 3, 4, 10
aan onze kant van het schema: 2, 5,6, 7, 9
wijzelf: 8
Gaat zeker goed komen, zitten met veel familie daar. Hopen dat ze het dan nog een keer flikt!
Elke keer kippenvel weer bij de herhaling van het doelpunt. Zou dat balletje overtrappen vroeger nog wat hebben bijgedragen
Beeromaniac
Die dag extra en verlenging zou geen probleem moeten zijn m.i.Ramzzz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:54:
Veenendaal, Groenen, Van de Donk, Van de Gragt, Van Lunteren (!) allen een 8.
De rest is wel een 7.
Goede vechtpot.
Heb qua cijfers toch een iets andere mening..
Veenendaal 9,
Groenen, van Lunteren, vd Gragt: 8
Van Dongen, Spitse, Roord 7
Bloodworth een 7, en dan mis ik nog een middenvelder ergens.. een 6 denk ik maar.
Van de Donk heb ik echt teveel fouten zien maken: 6.
Miedema, vdS en Martens 5
Beeresteijn 4
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
We gingen toch met het dames voetbal niet al het beroerde van het herenvoetbal kopieren ?Waah schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:02:
[...]
Bij de mannen gaven we met een 2e plek ook een grachtenhuldiging. En die finale was pas ECHT tenenkrommend. Zo erg dat ik tijdens de wedstrijd zelfs hoopte dat we niet zouden winnen. Not like this....

Maar goed is vast wel een stad ergens die zin heeft in een feestje voor het imago.
[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 04-07-2019 00:04 ]
Aha extra speciaal dus voor jou! nice!Thompson schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:03:
[...]
Gaat zeker goed komen, zitten met veel familie daar. Hopen dat ze het dan nog een keer flikt!
Elke keer kippenvel weer bij de herhaling van het doelpunt. Zou dat balletje overtrappen vroeger nog wat hebben bijgedragen
Sari heeft een doel. Ah vandaar.
Keepster "Ik heb een doel en dat wil ik bereiken."
Ik moest lachen
grappige txt voor een keepster.
Ik moest lachen
grappige txt voor een keepster.
★ What does that mean? ★
Ik zit in een specifieke trein die om 15.30 vertrekt, geen flexibiliteit, en het is een 4.5 uur treinreis :p9AW_Bos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:44:
Zijn er geen cafeetjes in Schotland waar ze voetbal kijken? Een beetje met de locals kijken, lijkt me ook wel leuk
Graag je doel net niet bereiken, maar een stukje er voor blijven staan !
Haha ja Groenen is dus mijn nichtje
Beeromaniac
Laat het maar een groot feest worden dan !!!

Mooi man!

Mooi feestje in de familie! Ze was echt geweldig!
En ik heb een beetje een crush op Jackie, dus eeehm.....
Ziggo go? O.i.d.?gambieter schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:04:
[...]
Ik zit in een specifieke trein die om 15.30 vertrekt, geen flexibiliteit, en het is een 4.5 uur treinreis :p9
Ben gestopt met kijken, kan die vragen en dat onderbreken niet aan.
Ik heb in elk geval wat te doen Zondag!
Ik heb in elk geval wat te doen Zondag!
[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 04-07-2019 00:17 ]
★ What does that mean? ★
Vandaag in het Tivoli gekeken met nou ja paar honderd man. Wat een spanning. In reguliere tijd was het echt niet goed. Maar opeens was het in de 1e helft verlenging omgedraaid, wat deed Zweden daar? Waren ze op? En dan Jackie (
) die een fantastische goal scoorde, het bier vloog door de lucht! En erna nog een fantastisch feestje. Heerlijk, gewoon de finale gehaald, ik had het niet verwacht.
Nu al zenuwachtig voor zondag hahaha!

Nu al zenuwachtig voor zondag hahaha!
Sir_Lion schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:00:
Heeft er iemand een clipje van Asllani?

Het gaat meer om de internetverbinding. BBC iPlayer inderdaad
Mazzel met het schema kan je ver brengen! Je had ook in de kwartfinale tegen Frankrijk kunnen staan, en dan is het over, nu is het finale, na slechts 45 min acceptabel voetbal.
Voetballend slaat het deze avond eigenlijk nergens op, er worden zo ongelofelijk veel fouten gemaakt, die vaak tot problemen leiden. Verkeerde aannames, ballen die in het niemandsland worden geschoten, passes die over 10 meter een laar meter achter de man terecht komen. Het is dat de keeper goed in vorm is, en een hoop kan repareren.
Maar, ach, who cares, ze spelen de finale!
Voetballend slaat het deze avond eigenlijk nergens op, er worden zo ongelofelijk veel fouten gemaakt, die vaak tot problemen leiden. Verkeerde aannames, ballen die in het niemandsland worden geschoten, passes die over 10 meter een laar meter achter de man terecht komen. Het is dat de keeper goed in vorm is, en een hoop kan repareren.
Maar, ach, who cares, ze spelen de finale!
Houdoe
offtopic:
Was jij niet degene die net nadat de wedstijd was afgelopen heel triest een nieuw topic aanmaakte met the suffering continues oid?
Was jij niet degene die net nadat de wedstijd was afgelopen heel triest een nieuw topic aanmaakte met the suffering continues oid?
[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2019 01:24 ]
Ja, het was toch ook een kwellling om te zien, hoe mooi het eindresultaat dan ook was? Ik werk niet bij de NOS...
[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 04-07-2019 00:35 . Reden: Typo ]
Maar je hoeft niet te reageren ofzo he? Kijk dan gewoon niet als het zo zwaar voor je is!Grindtegel schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:34:
Ja, het was toch ook een kwellling om te zien, hoe mooi het eindresultaat dan ook was? Ik werk niet bij de NOS...
Ze is in elk gevalniet knock out, ze strekt haaar rechter arm om de val te breken.
Maar wat er met dat linkerbeen gebeurde... brr.
Die nederlandse speelster van wie de knie zo geknoeid werd zat ook het randje volgens mij, wat een rare draai en hoek. Daarbij dacht ik echt dat ze banden had gescheurd.
★ What does that mean? ★
Ik denk dat we pas na zondag iets kunnen zeggen over het niveau van dit elftal. NL speelde niet al te best over het algemeen, maar de tegenstanders waren nou ook niet echt heel goed.
We worden bang gemaakt door de wedstrijd USA - Engeland, maar met de juiste wilskracht kunnen ze best weerstand bieden denk ik
.
Ik denk serieus dat Nederland gaat winnen zondag.
We worden bang gemaakt door de wedstrijd USA - Engeland, maar met de juiste wilskracht kunnen ze best weerstand bieden denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 04-07-2019 00:46 ]
Als dat zo is (ik heb dat topic niet gezien), snap ik de reactie van de mod wel.Ruzor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:31:
[...]
offtopic:
Echter.. niet mogen klagen over het niveau terwijl iedereen prima kon zien dat de passing toch echt 100x beter moet, zowel de aanname en de pass (lang+kort) op zich, en beide prima te trainen zijn vind ik apart.
Of dat slechte schot van vdS met buitenkant rechts waar ze gewoon haar linkerbeen had moeten gebruiken.
Beide zaken zijn niet positief over het niveau, maar toch ontopic toch?! Het gaat immers over de wedstrijd van vanavond, en ergens ook wel een vergelijk met de wedstrijd van USA Vs Engeland..
Ik heb bij simpele passes die niet aankomen, of van de voet afspringen altijd zoiets van: pffff neem hem nou gewoon aan, of pass gewoon eens netjes in de voet...
Stel dat bij volleybal het ene team de bal bij opslag continu in het net wordt gespeeld, terwijl de tegenstander dat wel lukt, maar het eerste team de bal terugkaatst en de tegenstander de bal bij het veldspel nooit over het net krijgt.
Daar zou een volleybalfan ook niet blij van worden om zulk matig volleybal te zien.
Of basketbalfans bij een basketbalwedstrijd waar passes niet aankomen.
Zo word ik als voetbalfan niet echt blij als simpele passing niet lukt.
Maar natuurlijk is het mooi dat ze gewonnen hebben.
En ik hoop dat ze tegen de VS vrij kunnen spelen en spontaan de sterren van de hemel spelen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nee, dat was een fout van mijRuzor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:31:
[...]
offtopic:
Maar nog terugkerend waarom; al eerder in het topic en in de topicwaarschuwing zijn expliciet genoemd dat we die discussie over tenenkrommend voetbal, wat een niveau, het lijken wel f'jes etc hier niet willen hebben. Als men dat alsnog doet, dan staat er wat tegenover.
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2019 01:23 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Er is @GAIAjohan ook nog een verschil tussen klagen en gewoon de feiten opnoemen die zich voor onze ogen afspelen. Ik was gisteren niet de enige die de commentator weer opviel: alles veel (@Gonadan
positief benaderen terwijl het gewoon kul met peren is.
Ik heb een paar momenten hier in detail omschreven. Dan moet je je realiseren dat je naar de HALVE FINALE WK vrouwen zit te kijken. Geen amateurwedstrijd tussen FC Bal op het Dak en de Harlingen FC. Niveau is bij Nederland bijna afwezig dus hoe ze het doen is Cruijffiaans: meer scoren dan de tegenstander.
Ik heb een paar momenten hier in detail omschreven. Dan moet je je realiseren dat je naar de HALVE FINALE WK vrouwen zit te kijken. Geen amateurwedstrijd tussen FC Bal op het Dak en de Harlingen FC. Niveau is bij Nederland bijna afwezig dus hoe ze het doen is Cruijffiaans: meer scoren dan de tegenstander.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 04-07-2019 07:23 ]
Shiiit.. finale is VS - Nederland.. Dus Oranje speelt niet in Oranje kleuren (hoogstwaarsch). Dat voelt altijd zo @#@$
Kleine side note: in relatie met de mannen toch? Als het goed is is het goed. Is het slecht dan is het slecht. Enige wat elke wedstrijd extreem positief is, is het resultaat. Het zou wat zijn joh, zondagOuterspace schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 01:22:
[...]
Nee, dat was een fout van mijDie had eigenlijk naar TC gemoeten ipv een nieuw topic in SPRT.
Maar nog terugkerend waarom; al eerder in het topic en in de topicwaarschuwing zijn expliciet genoemd dat we die discussie over tenenkrommend voetbal, wat een niveau, het lijken wel f'jes etc hier niet willen hebben. Als men dat alsnog doet, dan staat er wat tegenover.
Iedereen is wel lyrisch over de VS dames, maar ik zie nog echt wel kansen voor NL. De verdediging staat in ieder geval soort van goed, dus met snelle counters maak je misschien nog wel een kans. En gezien het geluk dat dit toernooi aan oranje zijde lijkt te staan kan het zomaar gebeuren dat de Amerikanen niet snel scoren en zenuwachtig gaan worden.
Zou het overigens zo kunnen zijn dat de commentatoren instructies hebben gekregen om geen negatief commentaar te geven? Ik vind het tot nu toe wonderlijk dat over het algemeen het commentaar louter positief is. Ik snap heel goed dat er geen vergelijking met mannen gemaakt mag worden, maar bij tijd en wijlen is het spel niet om aan te gluren en ipv dat aan te kaarten begint de commentator dan doodleuk over strijdlust, goede taktieken en weet ik veel wat om de aandacht maar af te leiden van het daadwerkelijke spel
edit: ben blijkbaar niet de enige die het is opgevallen
Zou het overigens zo kunnen zijn dat de commentatoren instructies hebben gekregen om geen negatief commentaar te geven? Ik vind het tot nu toe wonderlijk dat over het algemeen het commentaar louter positief is. Ik snap heel goed dat er geen vergelijking met mannen gemaakt mag worden, maar bij tijd en wijlen is het spel niet om aan te gluren en ipv dat aan te kaarten begint de commentator dan doodleuk over strijdlust, goede taktieken en weet ik veel wat om de aandacht maar af te leiden van het daadwerkelijke spel
edit: ben blijkbaar niet de enige die het is opgevallen
[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 04-07-2019 08:37 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Waarom niet? VS speelt in Blauw/wit... kan prima oranje tegenover staan. Volgens mij hoef je niet verplicht in je uit-tenue te spelen als het niet teveel clashed toch?poor Leno schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:23:
Shiiit.. finale is VS - Nederland.. Dus Oranje speelt niet in Oranje kleuren (hoogstwaarsch). Dat voelt altijd zo @#@$![]()
Weet iemand hoe het met Assllani gaat? zag er niet goed uit....
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik denk dat wij Nederlanders ook wel extra kritisch zijn. Mede omdat we over het algemeen best wel verwend zijn met de heren.Sport_Life schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:44:
Ik denk dat we pas na zondag iets kunnen zeggen over het niveau van dit elftal. NL speelde niet al te best over het algemeen, maar de tegenstanders waren nou ook niet echt heel goed.
We worden bang gemaakt door de wedstrijd USA - Engeland, maar met de juiste wilskracht kunnen ze best weerstand bieden denk ik.
Voor zondag verwacht ik dat het 2 kanten op kan gaan. Of 4/5-0 aan de spreekwoordelijke kloten of met het geluk wat ze het hele toernooi al hebben de VS op 0-0 weten te houden en dan toch nog die 1-0 erin weten te prikken (en misschien dan nog op het eind de 2-0 doordat de VS met 11 vrouwen in onze 16 speelt).
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er van ons koningshuis en regering zal zijn.
Als ik me goed herinner was dat tijdens het EK best matig terwijl bij de mannen de hoog geplaatsten wel vooraan willen staan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb de Oranje heren uitermate goed zien spelen en alsnog zien verliezen in grote toernooien, dus ik weet niet hoe het met de rest zit: mij maakt het geen zak uit. Ze hebben gewonnen, ze staan in de finale van het WK voetbalTyphone schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:19:
Niveau is bij Nederland bijna afwezig dus hoe ze het doen is Cruijffiaans: meer scoren dan de tegenstander.

Asllani heeft schijnbaar een mri en een ct-scan gekregen, maar geen schade verder.
[ Voor 8% gewijzigd door Trouble op 04-07-2019 08:51 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
als je wint heb je vriendenTrouble schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Ik heb de Oranje heren uitermate goed zien spelen en alsnog zien verliezen in grote toernooien, dus ik weet niet hoe het met de rest zit: mij maakt het geen zak uit. Ze hebben gewonnen, ze staan in de finale van het WK voetbal
Asllani heeft schijnbaar een mri en een ct-scan gekregen, maar geen schade verder.
Aha. . hopelijk valt er te streamen. Goede reis alvastgambieter schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:04:
[...]
Ik zit in een specifieke trein die om 15.30 vertrekt, geen flexibiliteit, en het is een 4.5 uur treinreis :p9
Volgens mij hebben veel mensen een heel rooskleurig beeld bij een WK. Genoeg WK halve, of zelfs finales zijn niet om aan te zien. We doen allemaal alsof er op het WK enkel goed gevoetbalt word.... Zo is Griekenland ook Europees Kampioen geweest. En niet met prachtig voetbal....
Ja het kan slordig zijn, maar dat is aan beide kanten zo. En zonder foutjes zou er nooit een doelpunt vallen. De écht spectaculaire wedstrijden tijdens een WK zijn op 1 hand te tellen. De meeste wedstrijden zijn niet de mooiste.
Ja het kan slordig zijn, maar dat is aan beide kanten zo. En zonder foutjes zou er nooit een doelpunt vallen. De écht spectaculaire wedstrijden tijdens een WK zijn op 1 hand te tellen. De meeste wedstrijden zijn niet de mooiste.
Maar de mooiste werden volgens mij gespeeld door Frankrijk en de USA. Ditzelfde NL speelde op een ander toernooi (EK 2017) heel ander voetbal en kwalitatief een stuk beter dus ergens is het toch wel vreemd dat dit zo slecht (qua veldspel) gaat.Waah schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:29:
De écht spectaculaire wedstrijden tijdens een WK zijn op 1 hand te tellen. De meeste wedstrijden zijn niet de mooiste.
[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 04-07-2019 10:24 ]
Er is ook een verschil tussen af en toe objectief benoemen wat je ziet en werkelijke elke slechte bal collectief afzeiken waar een goede bal amper aandacht krijgt.Typhone schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:19:
Er is @GAIAjohan ook nog een verschil tussen klagen en gewoon de feiten opnoemen die zich voor onze ogen afspelen.
Een tijdje terug klaagde men over afzeiken van Depay, nou die moet hier eens komen kijken.
De eerste helft was hij meer kritisch dan positief, de rest heb ik niet gezien. Gezien het de mate van objectiviteit in het topic vraag ik mij sterk af of het wel zo erg was als men doet voorkomen.Ik was gisteren niet de enige die de commentator weer opviel: alles veel (@Gonadanpositief benaderen terwijl het gewoon kul met peren is.
Het hoeft echt niet allemaal hosanna te zijn, maar een beetje een balans is wel leuker om te lezen. Bij Europese wedstrijden of interlands van het andere oranje is de negativiteit vaak al dermate dat ik minder graag mee chat, maar bij dit oranje is het echt niet normaal. Tot ze voor staan, zo opportunistisch zijn we dan weer wel.
Als @Outerspace daadwerkelijk vanaf minuut één alle klaagzang had getrashed dan hadden we van de vijftig pagina's niet meer dan vijf over gehouden. Dat vind ik gewoon belachelijk, daarom ga ik hier niet meer zijn tijdens de wedstrijden. Hoef ik mij er ook niet meer aan te ergeren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vier volle dagen rust, minus de avond. Dan mag zijn dat extra het verschil echt niet maken hoor.Ramzzz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:54:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het scheelt toch een dag. Wat dat meer of minder voordeel oplevert weet ik niet. Maar het is een dag meer.Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Vier volle dagen rust, minus de avond. Dan mag zijn dat extra het verschil echt niet maken hoor.
Klopt. Ik dien er regelmatig een TR over in.Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Er is ook een verschil tussen af en toe objectief benoemen wat je ziet en werkelijke elke slechte bal collectief afzeiken waar een goede bal amper aandacht krijgt.
Een tijdje terug klaagde men over afzeiken van Depay, nou die moet hier eens komen kijken.
Ik zag zelfs een reactie van een user (die ook altijd iets opmerkt over het niveau) die heel sarcastisch iets opmerkte, in capitals, over het vangen van een bal door Van Veenendaal. Dat voegt gewoon niets toe en is domweg sfeerverziekend.
Vanmorgen zag ik gelukkig dat er een zooi getrashed was door @Outerspace
Kwam via via op haar 'insta' en zag al recent een foto dus het zal wel niet al te ernstig zijn inderdaad.Trouble schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:49:
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 04-07-2019 10:38 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
In 2010 toen Oranje de finale haalde in Zuid-Afrika, toen was het voetbal on-Nederlands. Maar toch haalden ze de finale. Gisteren was het niet al te best, maar Van Veenendaal stond echt fantastisch te keepen, en de paal heeft ook goed geholpen.Trouble schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Ik heb de Oranje heren uitermate goed zien spelen en alsnog zien verliezen in grote toernooien, dus ik weet niet hoe het met de rest zit: mij maakt het geen zak uit. Ze hebben gewonnen, ze staan in de finale van het WK voetbal
Uiteindelijk hebben de Zweden veel aangevallen maar echt uitgespeelde kansen hebben ze niet laten zien. Behalve paar keer in de omschakeling in de 1e helft, maar in de 2e helft was dat er amper. Uiteindelijk ging het kaarsje uit bij hun, en konden we uiteindelijk toeslaan in de extra tijd. Daarna hebben ze het geprobeerd, maar geen enkele kans gehad op een doelpunt. Verdedingend stonden beide teams heel goed, en qua fysiek was Zweden net ietsje sterker, maar dat heeft ze veel energie gekost.
Als je als Nederlandse een blessure hebt die na 4 dagen geneest kun je meedoen.Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:34:
[...]
Het scheelt toch een dag. Wat dat meer of minder voordeel oplevert weet ik niet. Maar het is een dag meer.
Als je als Amerikaan een blessure hebt die na 5 dagen geneest kun je meedoen.
Lijkt me waardevol als je de blessures hebt.
Die Amerikanen gaan sowieso de eerste minuten rennen als gekken, dat deden ze tegen Engeland ook.
Maar de Engelsen kregen er later in de wedstrijd steeds meer grip op.
★ What does that mean? ★
Dus: de wedstrijd overleven en door tot in de verlenging...MrMonkE schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:38:
[...]
Als je als Nederlandse een blessure hebt die na 4 dagen geneest kun je meedoen.
Als je als Amerikaan een blessure hebt die na 5 dagen geneest kun je meedoen.
Lijkt me waardevol als je de blessures hebt.
Die Amerikanen gaan sowieso de eerste minuten rennen als gekken, dat deden ze tegen Engeland ook.
Maar de Engelsen kregen er later in de wedstrijd steeds meer grip op.
Alleen kan USA nog een heel 'vers' team op de been brengen dat weinig tot geen verzwakking oplevert... uiteraard ook maar 4 wissels, maar bij NL is na 2 à 3 wissel een wissel geen versterking meer, voor zover ik het heb gezien tot nu toe.
Dekker, Roord, Beerensteyn, daarna is het (imho) niet beter dan wat er staat.
Nou ik was redelijk open minded in het begin want klagen om het klagen hoeft van mij ook weer niet. Maar ik zie hier genoeg mensen langskomen die ook regelmatig in het voetbaltopic te zien zijn. Daar kan heel hard geklaagd worden op verkeerde passes, gemiste kansen etc etc. Voetbaltechnisch gaat daar soms wat fout omdat de snelheid van passen hoger is, de ruimtes veel kleiner zijn, er fors druk wordt gezet en omdat iedereen veel meer taken heeft in/uit balbezit en in offensief/defensief opzicht.Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Het hoeft echt niet allemaal hosanna te zijn, maar een beetje een balans is wel leuker om te lezen. Bij Europese wedstrijden of interlands van het andere oranje is de negativiteit vaak al dermate dat ik minder graag mee chat, maar bij dit oranje is het echt niet normaal. Tot ze voor staan, zo opportunistisch zijn we dan weer wel.
Als @Outerspace daadwerkelijk vanaf minuut één alle klaagzang had getrashed dan hadden we van de vijftig pagina's niet meer dan vijf over gehouden.
Ik heb heel bewust sommige acties hier beschreven waaronder een heel mooie van Miedema, vd Donk en Beerensteyn (of al vd Sanden):
Vd Sanden passt in op Miedema over 4m. Aanname Miedema slecht. Correctie ook matig. Staat ze volledig vrij geeft ze een pass over 2m voorbij vd Donk die gewoon stilstond. Bal wordt uitverdedigd door Zweden, heel slecht, komt weer terecht bij Miedema en die geeft een bal naar rechtsbuiten op vd Sanden die 5m verder staat. Veel te hard en de bal rolt uit. Weg kans.
Dat zijn de situaties die het er niet beter op maken. Of je daar een positieve balans van wil maken of niet... het is een feit dat wat zich op dat moment (en niet voor het eerst) voor onze ogen afspeelt gewoon erbarmelijk is. Vd Sanden komt nog drie keer vrij kan voorzetten en/of schieten: raakt 1x bijna de cornervlag, schiet daarna met buitenkant wederom tegen de cornervlag en geeft een voorzet die 2m over de zijlijn vliegt.
Ik haal daar geen positiviteit uit want ik wil gewoon voetbal zien. Twee jaar geleden speelden ze echt niet zo. Ik heb speciaal voor deze bewering even wat goals teruggekeken van toen. Kijk maar eens op youtube. Zo'n aanvallen heb ik nu misschien één of twee keer gezien. En tóch hebben al die spelers veel meer clubervaring en voetbalervaring dan twee jaar geleden.
Dan gaat @Outerspace het komend seizoen druk krijgen in het voetbal topic, als alle sarcastische opmerkingen over het niveau getrashed gaan wordenGunner schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:37:
Ik zag zelfs een reactie van een user (die ook altijd iets opmerkt over het niveau) die heel sarcastisch iets opmerkte, in capitals, over het vangen van een bal door Van Veenendaal. Dat voegt gewoon niets toe en is domweg sfeerverziekend.
Vanmorgen zag ik gelukkig dat er een zooi getrashed was door @Outerspace
@Typhone ik heb het niet specifiek over jou, ik heb jou niet als storend ervaren. Uiteraard is er ook genoeg om kritisch op te zijn, maar niet alles hoeft in deze gebruikte vorm geuit te worden. Ik zal later nog even een objectieve analyse maken, voor mijzelf en voor jouw inzicht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is voor niemand ooit een probleem.Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:45:
@Typhone ik heb het niet specifiek over jou, ik heb jou niet als storend ervaren. Uiteraard is er ook genoeg om kritisch op te zijn, maar niet alles hoeft in deze gebruikte vorm geuit te worden. Ik zal later nog even een objectieve analyse maken, voor mijzelf en voor jouw inzicht.
Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.