Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 11:41
Heb de moto one action. Bevalt goed, maar 1 ding stoort me. De fingerprint knop kan alleen maar unlocken en niet (bijvoorbeeld) als home knop dienen na het unlocken. Is dit ergens in te stellen? Ik vind alleen rare, verouderde gesture apps als ik google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Daar is de voorgeinstalleerde Moto Actions voor;
Use the fingerprint sensor to navigate

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 09-12-2019 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
Valt me toch wel tegen hoe 'lang' het nog wachten is op Android 10, zeker voor een Android One device, maarja, als je dan de kleine letters leest beloven ze wel hoeveel updates je krijgt, maar niet hoe snel, dat hangt weer van de OEM af, en Motorola heeft wat dat betreft een vrij dramatische naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
frickY schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:43:
Daar is de voorgeinstalleerde Moto Actions voor;

[...]
Bij mij niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qyJud1jHVR8uqMHx2gEuxFUY/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De optie heet inderdaad niet "vingerafdrukscanner als home-knop", maar doorloop de tutorial van 1-knopsnavgatie eens @Bulldock.

Als ik me niet enorm vergis is naar links swipen de terug-functie, naar rechts swipen de app-drawer, en drukken naar het homescreen.
Heb die app zelf disabled dus kan het niet even snel dubbelchecken, maar dat is hoe het op mijn Moto X was.

edit:
@Bulldock oh dat is jammer. Mogelijk omdat ze zelf denken dat dit niet handig is met de fingerprint op de achterzijde. Dan houdt het op.

[ Voor 40% gewijzigd door frickY op 11-12-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
frickY schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:07:
De optie heet inderdaad niet "vingerafdrukscanner als home-knop", maar doorloop de tutorial van 1-knopsnavgatie eens @Bulldock.

Als ik me niet enorm vergis is naar links swipen de terug-functie, naar rechts swipen de app-drawer, en drukken naar het homescreen.
Heb die app zelf disabled dus kan het niet even snel dubbelchecken, maar dat is hoe het op mijn Moto X was.
De 1-knopsnavigatie is een virtuele knop onder in het scherm (die werkt overigens prima). Ik snap wat je bedoelt, want dat werkte zo op mijn Moto G5s. Bij de One Action bestaat dit dan blijkbaar niet voor de fysieke knop. In de Play store: "Important: Some of these features may not be available in your device."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
Hoort hier mss niet helemaal thuis, maar zag op de lenovo site dat de Moto One Hyper te koop is voor € 299 en direct leverbaar. Je kunt voor je eerste bestelling nog een 10% kortingscode krijgen, dan komt het dus op 269. Verleidelijk ... >:)

edit: @Stefan22
https://www.lenovo.com/nl/nl/emailSignup

[ Voor 11% gewijzigd door Bulldock op 20-01-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bulldock schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:25:
Hoort hier mss niet helemaal thuis, maar zag op de lenovo site dat de Moto One Hyper te koop is voor € 299 en direct leverbaar. Je kunt voor je eerste bestelling nog een 10% kortingscode krijgen, dan komt het dus op 269. Verleidelijk ... >:)
Klinkt erg goed, maar hoe kom je dan aan die kortingscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Iemand al Android 10? Als je de Motorola fora moet geloven hebben sommige gebruiken in het 'reteu' update channel hem binnen, maar lijkt vooral Oost-Europa te zijn.

Al wat jaartjes Motorola/Lenovo, want de bang for buck qua hardware is altijd prima, maar ik denk dat ik de volgende keer toch een overstap ga maken naar Nokia ofzo, het begint me wel een beetje tegen te staan hoe lang de updates duren, zelfs met Android One. Het toestel is zo goed als vanilla, maar we zitten toch minstens 5 maanden op een update te wachten (Android 10 is 3 sept uitgekomen).

[ Voor 55% gewijzigd door The_Admin op 29-01-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je de verhalen van Nokia kent, maar die zijn niet veel beter ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
The_Admin schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:07:
Iemand al Android 10? Als je de Motorola fora moet geloven hebben sommige gebruiken in het 'reteu' update channel hem binnen, maar lijkt vooral Oost-Europa te zijn.

Al wat jaartjes Motorola/Lenovo, want de bang for buck qua hardware is altijd prima, maar ik denk dat ik de volgende keer toch een overstap ga maken naar Nokia ofzo, het begint me wel een beetje tegen te staan hoe lang de updates duren, zelfs met Android One. Het toestel is zo goed als vanilla, maar we zitten toch minstens 5 maanden op een update te wachten (Android 10 is 3 sept uitgekomen).
Bij Nokia krijg je wellicht iets sneller de update, maar die update zit vaak wel vol met bugs. Quality control is iets waar het helaas nogal eens mis gaat bij HMD Global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Stefan22 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Bij Nokia krijg je wellicht iets sneller de update, maar die update zit vaak wel vol met bugs. Quality control is iets waar het helaas nogal eens mis gaat bij HMD Global.
CLB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:22:
Ik weet niet of je de verhalen van Nokia kent, maar die zijn niet veel beter ;)
Nee duidelijk niet :D Baseerde me ook alleen op wat van die nieuwsberichten die je weleens voorbij ziet flitsen waar ze redelijk rap lijken te zijn met iig hun recentere modellen updaten. Maar goed, als die vervolgens buggy as hell zijn schiet je er nog weinig mee op.

Vind dat toch wel een groot gemis in de Android wereld, ondanks Android One, en fabrikanten als Nokia en Motorola/Lenovo die wel redelijk vanilla Android leveren duurt het met enige regelmaat gewoon maanden voor een nieuwe release beschikbaar is, terwijl er vóór public release al meerdere beta's zijn geweest.

Met het beëindigen van de Nexus-lijn kom je dan uit bij de Pixel-serie, die ik persoonlijk gewoon te duur vind voor de hardware (en die paar extra exclusieve gimmicks die je dan hebt).

#FirstWorldProblems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Zojuist de update naar Android 10 aangeboden gekregen op mijn Moto One Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Hm, vreemd. Ik heb nog steeds niet, zou verwachten dat dat in eenzelfde geografie (ongeveer) gelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Rod
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 14:43
Ik heb vandaag de update naar Android 10 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 20:09
Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Yep, hier ook. incl beveiligingsupdates tot Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

Is er al iemand met de one action die de update gehad heeft?
want ik zit nog steeds op de patch van december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
aqu schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:26:
No, hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
aqu schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:26:
Ja paar dagen geleden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Ik uit eindelijk ook vandaag, maar wel met de patch tot 1 dec 2019. ze zijn dus toch wel een beetje traag met de security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geisibol
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-05-2020
Nog steeds niet ontvangen. Bij navraag bij Motorola bleek ( IMEI nummer) dat het een toestel voor de Poolse markt betreft! Grijze import dus, begin januari gekocht bij Belsimpel. Wie zit in dezelfde situatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier issues met Android 10, Motorola One Vision en WhatsApp-afbeeldingen...
Alles wat ontvangen wordt heeft een datum van 01-01-1970, waardoor ze onderaan de WhatsApp-map worden getoond. Dat is niet handig met inmiddels honderden zo niet duizenden afbeeldingen in die map.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:04
Geisibol schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:03:
Nog steeds niet ontvangen. Bij navraag bij Motorola bleek ( IMEI nummer) dat het een toestel voor de Poolse markt betreft! Grijze import dus, begin januari gekocht bij Belsimpel. Wie zit in dezelfde situatie ?
Hier een Action van Belsimpel, begin februari. Deze week Android 10 ontvangen maar securityupdate tot 1 december. Kun je je IMEI ergens online checken?
Edit: ja bij www.imei.info, mijn toestel was oorspronkelijk bedoeld voor de Belgische markt. Dus zo komt Belsimpel aan hun lage prijzen...

[ Voor 12% gewijzigd door wallum op 28-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wallum schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:26:
Dus zo komt jij Belsimpel aan hun lage prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
en uiteindelijk profiteren jij en ik daarvan inderdaad. Maar zet dat even op de website zou ik zeggen. Zeker nu ook blijkt dat Lenovo onderscheid maakt in haar updatebeleid voor hetzelfde toestel in verschillende Europese landen. Want juist de updates zijn een belangrijke reden om voor Android One te kiezen.
CLB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:12:
Iemand hier issues met Android 10, Motorola One Vision en WhatsApp-afbeeldingen...
Alles wat ontvangen wordt heeft een datum van 01-01-1970, waardoor ze onderaan de WhatsApp-map worden getoond. Dat is niet handig met inmiddels honderden zo niet duizenden afbeeldingen in die map.
Je bedoelt 'Media in de groep'? Dat gaat op mijn toestel gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
CLB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:12:
Ook geen last van op mijn One Action. Heb gisteren de update naar Android 10 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:14
Hier ook een Belgische Action, volgens die Imei check, en ook van Belsimpel. Maar waarom zou Lenovo verschillende updatepolicies hebben binnen Europa? Wat willen ze daarmee bereiken?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 05:48

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Krijg zojuist de security patch van januari binnen...Dat is toch al 4 maanden nieuwer aan patches + een android versie hoger als mijn Nokia 8.1 welke 2x zo duur was...

[ Voor 51% gewijzigd door Tweakriez op 02-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Valt me wel op dat pagina's soms lang bezig zijn met inladen. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Met ander toestel geen last van.

[ Voor 197% gewijzigd door Tweakriez op 02-03-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wallum schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:58:
Je bedoelt 'Media in de groep'? Dat gaat op mijn toestel gelukkig wel goed.
In WhatsApp zelf is het prima, gaat om een bepaalde galerij-app waarbij het niet goed gaat.
Is bij een andere galerij-app weer niet het geval, maar of het alleen aan die app ligt, ik kom er (nog) niet uit.

Thanks in ieder geval, ik ga verder onderzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallum
Aziraphale schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:13:
Hier ook een Belgische Action, volgens die Imei check, en ook van Belsimpel. Maar waarom zou Lenovo verschillende updatepolicies hebben binnen Europa? Wat willen ze daarmee bereiken?
Misschien kunnen ze niet in alle landen dezelfde update uitrollen (om wettelijke of technische redenen), dan komen de landen waar ze het minst verdienen natuurlijk als laatste. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde landen als waar de toestellen goedkoper zijn dan elders. Als die toestellen via grijze import alsnog in NL worden verkocht, krijgt je Motorola One Action/Vision dus veel later de updates binnen. Maar dat is allemaal speculatie omdat @Geisibol als enige eind januari de update naar Android 10 nog niet had ontvangen op zijn toestel dat oorspronkelijk bestemd was voor de Poolse markt. En zelf had ik op mijn 'Belgische' toestel de security-updates tot 1 december en anderen al tot 1 januari. Maar vandaag kwam de 1 januari-update dus wellicht valt het mee. Dit soort updates doen ze niet bij alle toestellen tegelijk maar gefaseerd en een paar weken verschil maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
CLB schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:38:
[...]

In WhatsApp zelf is het prima, gaat om een bepaalde galerij-app waarbij het niet goed gaat.
Is bij een andere galerij-app weer niet het geval, maar of het alleen aan die app ligt, ik kom er (nog) niet uit.

In de (meegeleverde) app Files hebben alle oudere bestanden in de map WhatsApp Images de datum van de restore van mijn Whatsapp-backup. Nieuwere bestanden hebben wel de juiste datum. Lijkt dus iets van Android/Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

CLB schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:38:
[...]

Welke galery app gebruik je? Ik heb alleen foto`s en kan het niet reproduceren.

(by the way ik heb zelf ook gisteren de jan patch gekregen die is dus wel snel gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:06
Misschien niet het juiste topic, maar zijn er hie rook ervaringen met de Motorola One hyper? Er is verrassend weinig over te vinden, terwijl het me toch interessante telefoon lijkt. Zeker als je niet voor xiaomi ui wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vaatdoek93 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:30:
Misschien niet het juiste topic, maar zijn er hie rook ervaringen met de Motorola One hyper? Er is verrassend weinig over te vinden, terwijl het me toch interessante telefoon lijkt. Zeker als je niet voor xiaomi ui wilt gaan.
De hyper valt alleen niet in het Android one programma volgens mij. Dus geen gegarandeerde updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Motorola is goed bezig de laatste tijd! Binnen vrij korte tijd twee beveiligingsupdates gehad op de One Action. Nu weer helemaal bij de tijd met de maart-update. Hopelijk blijven ze dit volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Laatst online: 26-09 12:14
Momenteel gebruiker van een G7Plus, ooit begonnen met de G4 en eigenlijk ieder jaar de opvolger gehaald. Nu stond de G8Plus op m'n lijstje, maar daar lijken nogal de nodige (hardwarematige) problemen mee te zijn. Daar komt bovenop dat de G8Plus geen Optical Image Stabilisation heeft, dus eigenlijk valt deze nu af voor mij.

Na het doorlezen van dit topic en diverse reviews op internet, lijken zowel de Action als de Vision beide prima telefoons te zijn, dus gaat de keuze op één van die twee vallen. Klopt het dat de Action 'beter' is dan de Vision, maar dat de Action ook geen OIS heeft? In de review van de Vision hier op tweakers staat zelfs;
Deze telefoon kun je beter niet kopen. Lenovo heeft inmiddels de Motorola One Action aangekondigd. Dat is exact deze telefoon met dezelfde afmetingen, zelfde soc, zelfde accucapaciteit en zelfde camera's, behalve dat er een extra camera met ultragroothoeklens op zit voor video-opname. De One Action is bovendien veertig euro goedkoper. Daardoor kunnen we niemand de One Vision aanraden, hoewel het een prima smartphone is.
Ik ben nu in dubio welke van twee ik het beste kan halen, wat zijn jullie ervaringen met de camera (en dan vooral stabilisatie) van de Vision en wat maakt de Action zoveel 'beter' dan de Vision? Het hele groothoekverhaal bij video's heeft voor mij nul meerwaarde, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn een paar kleine verschillen, bijvoorbeeld qua materiaal en dergelijke.
De One Vision komt bij mij persoonlijk nog steeds over als het betere toestel, oa door OIS en snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Raek schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:15:

Na het doorlezen van dit topic en diverse reviews op internet, lijken zowel de Action als de Vision beide prima telefoons te zijn, dus gaat de keuze op één van die twee vallen. Klopt het dat de Action 'beter' is dan de Vision, maar dat de Action ook geen OIS heeft? In de review van de Vision hier op tweakers staat zelfs;
[...]

Ik ben nu in dubio welke van twee ik het beste kan halen, wat zijn jullie ervaringen met de camera (en dan vooral stabilisatie) van de Vision en wat maakt de Action zoveel 'beter' dan de Vision? Het hele groothoekverhaal bij video's heeft voor mij nul meerwaarde, overigens.
De uitspraak in de review klopt niet, de Vision heeft een 48 MP camera (Action 16MP)
".., the Action has a single rear camera that's paired with a depth sensor for better blurred-background portrait shots. This camera is a 16MP unit, not the 48MP one as found in the Moto One Vision (although, funnily enough, the resolution of both is the same - as the Vision used four pixels in one to produce 16MP shots, using what it calls Quad Pixel technology). That's a large part of how the Action is able to be low-priced."
Ik heb een Action als dagelijkse telefoon en verder ook een Hyper gebruikt. Hyper maakt wel iets mooiere foto's, maar de Action komt dicht in de buurt. De Vision weet ik niet, maar die zit tussen de Hyper en Action qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
De vraag is natuurlijk ook wat 48MP daadwerkelijk toevoegd aan het maken van foto's met een telefoon. Ik heb ook een Action als dagelijkse telefoon en hij maakt prima foto's. Als ik echt serieus wil fotograferen dan pak ik wel iets met goed glaswerk.

Verder is het, denk ik, puur een kwestie van of je het extra geld over hebt voor een iets luxer uitgevoerd toestel qua waterdichtheid en materiaalgebruik. Ik had dat niet en ben dus voor de Action gegaan en die bevalt goed.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Ik neig momenteel naar de Vision, enkel en alleen vanwege het feit dat 'ie OIS heeft. Ooit een toestel gehad zonder stabilisatie en vrijwel iedere foto was blurry, denk dat ik teveel koffie drink om een vaste hand te hebben. :+

Ervaren jullie dat foto's blurry zijn @Bulldock , @Aziraphale of zijn de foto's gewoon 'clean' ? Beetje lastig uit te leggen, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Raek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:31:
Ik neig momenteel naar de Vision, enkel en alleen vanwege het feit dat 'ie OIS heeft. Ooit een toestel gehad zonder stabilisatie en vrijwel iedere foto was blurry, denk dat ik teveel koffie drink om een vaste hand te hebben. :+

Ervaren jullie dat foto's blurry zijn @Bulldock , @Aziraphale of zijn de foto's gewoon 'clean' ? Beetje lastig uit te leggen, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.
Mijn foto's zijn prima, niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@Raek inderdaad prima foto's.
Ps ik heb ongeveer 110 euro betaald voor de action bij verlenging abo van hol. nieuwe. Daarvoor had ik een g5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Hm, dat gaat toch maar een muntje opgooien worden dan haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik ben erg tevreden over de Action. Ik was een beetje huiverig over de batterij duur en tegenvallende snelheid maar heb van beide geen last. Ik vind de enkele knop onderin waar ik mee naar links kan schuiven om terug te gaan alsmede de chop en twist gestures voor lamp en camera ook echt geniaal.

Ik zit op februari qua patch en mijn vrouw op maart. Zij heeft Lebara, ik Simpel. Het enige wat mij opvalt is dat de Edge browser mega langzaam pagina's laadt maar wellicht komt dit door de ingebouwde blocker ofzo. Ik kwam van een Nokia 8.1 maar dit toestel doet niks onder voor de helft van het geld. Ook kreeg ik bij de Nokia al maanden geen software updates meer door een verkeerde build versie en allerlei rare software issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ontdek net per toeval dat de lens-cover van de camera op mijn Moto X Vision los zit.
Ik heb niet zo een zin om hem voor garantie terug te sturen en 3+ weken zonder te zitten. Wat zou een verstandige manier zijn om deze weer vast te zetten?

Ik zie een metaal-kleurig pennetje aan de onderkant die in de achterkant van het toestel valt.
Weet niet of dat hoort vast te klemmen oid. De bovenkant lijkt nog stevig verbonden met de rest van het toestel.

Zal vanavond proberen foto's te maken met een ander toestel.

[ Voor 80% gewijzigd door frickY op 03-04-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geisibol
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-05-2020
Vandaag eindelijk op mijn ( Poolse) Vision de Android 10 met maart update ontvangen ! HD er niet meer op gerekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-08-2020
Tweakriez schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:26:
Valt me wel op dat pagina's soms lang bezig zijn met inladen. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Met ander toestel geen last van.
HAD hetzelfde. WiFi signaal zakte weg met wel 90% , daardoor laden sites veel langzamer.
Technische helpdesk van Motorola onderzoekt dit.
frivo! schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:12:
[...]

HAD hetzelfde. WiFi signaal zakte weg met wel 90% , daardoor laden sites veel langzamer.
Technische helpdesk van Motorola onderzoekt dit (hopelijk).Probleem is na de update van 1 mei nog steeds niet verholpen! Probleem is bekend bij Motorola. Er wordt nog (hopelijk,) nog steeds aan gewerkt volgens service desk.

[ Voor 50% gewijzigd door frivo! op 14-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik gebruik op mijn One Vision sinds kort NFC-betalen. Het is me tot nu toe bij twee winkels gebeurd dat bij een poging tot betalen met mijn telefoon de betaalautomaat op hol slaat, met als enige oplossing een reboot. Het leek bij beide winkels dezelfde soort automaat te zijn.

Is dit een probleem dat bij meer mensen voorkomt?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Herken ik niet met mijn Actio . Het langzame laden van pagina's wel en ik wacht ook nog met smart op de maart update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_NL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb zelf een Moto X4 en was daar zéér tevreden over. Nog steeds geen enkel probleem. Regelmatig updates en meest recente android versie. Daarom, en mede vanwege tragische ervaringen met Samsung en andere 'topmerken' , bedacht ik dat ik de kinderen en mijn vrouw maar allemaal dezelfde mobiel moest geven. Voornamelijk omdat de kinderen dan allemaal mijn vrouw konden helpen en ik van de hulpvraag af was.. :).
Echter, allemaal hebben ze het zelfde probleem [connected, no internet access] . We hebben alles geprobeerd wat hierboven staat. Contact opgenomen met Motorola helpdesk. Die wilden dat we (al) de toestellen een factory reset moesten geven (weer..) en een andere toestel als WiFi - hotspot. Men wilde absoluut niet horen dat ál de vier toestellen hetzelfde probleem hadden, bijna overal openbare netwerken én in Hotels met passwords, waar mijn X4 het zonder problemen wel doet. De simpele vraag : ligt het misschien aan het modem van de One Vision [ stock firmware ?], daar kwam GEEN antwoord op. Men wist kennelijk niet wat ik bedoelde. Daarna maar even op googel gezocht. Wat blijkt : het is een bekend probleem, waar al pagina's over zijn volgeschreven : https://gadgetfeatures.co...ifi-connected-no-internet .

Wie weer er welk merk/type modem er in de One Vision zit en hoe je firmware versie opzoekt (kan dat wel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awqle7s
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-12-2020
1 maart 2020 beveiligings-update ontvangen voor Motorola One Vision

[ Voor 10% gewijzigd door Awqle7s op 05-05-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
De nieuwe updates van 1 maart geïnstalleerd. Helaas heeft het geen enkel effect op het wegzakken van het WIFI signaal. Op de camping, waar de wifi max slechts 5 mb/s ontvangen wordt, is dit zo slecht dat zelfs een mail versturen vrijwel niet gaat. Na twee mails is WIFI signaal weer al weg. Heb al een factory reset gedaan en netwerk instellingen gereset. Alles tevergeefs. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

@frivo! Weet je zeker dat dit aan de telefoon licht.
Doet een andere telefoon het veel beter dan de jouwe in de zelfde situatie?

De WiFi antennes in telefoons zijn doorgaans veel slechter dan in laptops of tablets door de beperkte ruimte. Hierdoor heeft een telefoon al vaak sneller last van een slechte verbinding, zeker buiten op een camping zijn er veel factoren die kunnen meespelen

wbt, de updates:
Ik blijf mij er over verbazen, bij mij lijken ze per 2 tegelijk te komen, de laatste 2 keer kwamen er 2 achter elkaar, dus nu 1 maart en 1 april binnen een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandaag komt de One Action voor onze dochter binnen. Haar S4 heeft geen ruimte meer en draait als een natte scheet..
Na mijn overstap naar Motorola G6 Plus heeft mijn vrouw een One Vision en nu onze dochter dus een One Action! Nog geen moment spijt van gehad!!

Ik hoor mensen soms over een Iphone 10/11 wat die allemaal kan en mooie foto's maakt, maar als je een beetje weet wat je doet, kan je zeker wel prima foto's maken met deze telefoons.

Ik zit stiekem toch wel uit te kijken naar een andere telefoon, maar kom toch weer op een Motorola uit. Android One is fijn, de opslag is prima (128GB) camera's prima, processors in duurdere varianten komen aardig mee en het uiterlijk is ook meer dan in orde!
Eens kijken of de Motorola Edge iets is voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
De One action is binnen! Iemand enig idee hoe ik de "oude" menu knoppen terug krijg? Op de One Vision is me dat wel gelukt, op de Action dus nog niet...

Ik wil dus: een pijltje naar links, rondje (home-knop) en vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
pilskes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:06:
De One action is binnen! Iemand enig idee hoe ik de "oude" menu knoppen terug krijg? Op de One Vision is me dat wel gelukt, op de Action dus nog niet...

Ik wil dus: een pijltje naar links, rondje (home-knop) en vierkantje.
In de moto app, bij moto acties 1knops navigatie uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Het zat onder instellingen-systeem....

Nu alleen die klote search bar nog op het startscherm, maar die is niet weg te krijgen of te verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
pilskes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:02:
Het zat onder instellingen-systeem....

Nu alleen die klote search bar nog op het startscherm, maar die is niet weg te krijgen of te verplaatsen!
Als je een andere launcher pakt (ik heb Nova) dan ben je hem zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
frivo! schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:05:
De nieuwe updates van 1 maart geïnstalleerd. Helaas heeft het geen enkel effect op het wegzakken van het WIFI signaal. Op de camping, waar de wifi max slechts 5 mb/s ontvangen wordt, is dit zo slecht dat zelfs een mail versturen vrijwel niet gaat. Na twee mails is WIFI signaal weer al weg. Heb al een factory reset gedaan en netwerk instellingen gereset. Alles tevergeefs. Wie weet raad? Inmiddels updates van 1 maart en 1 april geïnstalleerd. Nog geen echte verbetering. Elke keer als ik wifi via pictogram even uit en aanzet heb ik weer volledige snelheid. Als toestel snachts in standby modus ligt, is signaal snelheid ook de volgende dag vrijwel verdwenen. Oudere modellen hebben dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Geen idee wat je nu van je mede-Tweakers verwacht, maar het quoten van je eigen reacties gaat weinig oplossen. Ik zou het overigens eerder in de 'camping-WiFi' zoeken dan het toestel, maar wie ben ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqu

aqu

@frivo! Heeft wel nieuwe info toe gevoegd maar een foutje gemaakt met de quote tags:

Nieuwe text van frivo: Inmiddels updates van 1 maart en 1 april geïnstalleerd. Nog geen echte verbetering. Elke keer als ik wifi via pictogram even uit en aanzet heb ik weer volledige snelheid. Als toestel snachts in standby modus ligt, is signaal snelheid ook de volgende dag vrijwel verdwenen. Oudere modellen hebben dit niet.

Voor de duidelijkheid frivo: heb je een cross test gedaan, dus een oud toestel en nieuw toestel naast elkaar gebruikt.

Als dat het geval is zou het nav je verhaal in de energie besparings settings van het wifi interface kunnen zitten, hier kun je zelf niets aan doen. in dat geval kun je een service request bij motorolla aan kunnen maken.

Zo niet zou ik het toch zoeken in de wifi van de camping. het is namelijk best lastig om een goede verbinding te krijgen en houden in een outdoor setting. Het verplaatsen van een tent, auto of zelfs iets simpels als het veranderen van wind richting kan je signaal sterk beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
Na de update maart en april word ik bij het openen van instellingen automatisch doorgestuurd naar de opslagruimte,
hebben hier nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Ik heb het even voor je getest, Ik heb er zelf geen last van.

Misschien een sticky finger. Je zou kunnen proberen je scherm even goed schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
Eddie Linke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 05:41:
Na de update maart en april word ik bij het openen van instellingen automatisch doorgestuurd naar de opslagruimte,
hebben hier nog meer mensen last van?
aqu schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:31:
Ik heb het even voor je getest, Ik heb er zelf geen last van.

Misschien een sticky finger. Je zou kunnen proberen je scherm even goed schoon te maken.
Het is geen stickey finer of scherm, iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Je zou ook de moto actions en one finger navigation kunnen uitzetten misschien dat het daar aan licht.

Zoals gemeld ik zit op de zelfde update en heb het probleem niet, daardoor denk ik niet dat het iets in de firmware is.
Overigens heb ik vooral in whatsapp nog wel eens last van een soort dubbele aanslag na het openen, ik spring dan gelijk naar het onderste gesprek in mijn scherm, ik denk dat dit door mijn handpalm komt.
Als ik bij mijn instellingen scherm kijk zit de opslag (met 1 card) precies onder aan het scherm, zou dit iets kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
Eddie Linke schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:18:
[...]

[...]

Het is geen stickey finer of scherm, iemand anders nog een suggestie?
Kan het aan een instelling van de Nova launcher zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Bananenplant schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:31:
Ik gebruik op mijn One Vision sinds kort NFC-betalen. Het is me tot nu toe bij twee winkels gebeurd dat bij een poging tot betalen met mijn telefoon de betaalautomaat op hol slaat, met als enige oplossing een reboot. Het leek bij beide winkels dezelfde soort automaat te zijn.

Is dit een probleem dat bij meer mensen voorkomt?
Afgelopen weekend met mijn G8 plus. Heb vorige week de april 2020 update gehad en nu doet hij dit.

Zit wel nog steeds op Android 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
triskele10 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Afgelopen weekend met mijn G8 plus. Heb vorige week de april 2020 update gehad en nu doet hij dit.

Zit wel nog steeds op Android 9.
Ik heb Q. Het apparaat dat telkens bokt: de Verifone VX 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Het opladen van de One Action duurde gisteren bijna 4,5 uur! De accu was 32% bij begin van het laden.

Dit kan toch ook niet normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Dit klinkt heel erg als een vieze laad poort. Met mijn vorige usb-c telefoon had ik hier regelmatig last van, er kwam regelmatig stof van mijn broek in de poort.
Oplossing, Poort en connector even uitblazen of heel voorzichtig met een speld schoonmaken en op nieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

@frivo!
Ik heb dezelfde issues mbt wifi. De 2.4 band is onbruikbaar bij mij. Ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe router lag en heb deze zelfs tot twee maal toe laten omruilen... Toen bleek dat het toch echt aan mijn toestel lag gezien alle andere telefoons in huis, inclusief een andere Motorola one action wel gewoon en fatsoenlijke snelheid kregen op dezelfde band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_AhkyhiKjtBrp0bTMCv3PbiiJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LMrOKBxqptJi97zmjoadDrvf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3FDAmjmOYwkHlq0f8KR-5B1DPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MsAwnYVbRuFKQC7wWUFwC4ED.png?f=fotoalbum_large

Bereik is prima alleen er komt niks door heen. Eerst dacht ik ook dat mijn buren de boel blokkeerden maar alle andere toestellen hadden wel snelheden rond de 70mbs op 2.4.

Na verder onderzoek gedaan te hebben op diverse fora zoals Reddit kwam ik erachter dat dit een veel voorkomende bug is bij de One Action en One Vision sinds de Android 10 update. Motorola heeft tot dusver geen oplossing. Ik heb contact met hen gehad en het probleem wordt min of meer erkend maar ze komen met alle standaard zaken als resetten e.d. wat ik uiteraard allemaal gedaan heb. Zo niet dan moet ik maar geduldig wachten of er een oplossing komt of de 5ghz band gebruiken....

Contact gehad met Amazon.nl waar ik het toestel gekocht had. Ondanks dat mijn retour periode voorbij is mag ik het toestel terug sturen en krijg ik het volledige bedrag terug! Chapeau voor Amazon en bye bye Motorola!

Ik ga nu een nieuw avontuur aan met een Redmi Note 9pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Wat een raar verhaal. heb je toevallig gekeken welke software versies er op de 2 actions stonden?

Ik heb zelf ook even een speedtest gedraaid en nergens last van (ik haal bijna de isp snelheid).
Dus vraag mij af heeft er misschien ergens een brakke update tussen gezeten?
(ik kreeg de jun update wel heel snel na de mei update somehow)
Ik ben geen echte power user dus 1mbps download zou mij niet direct opvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
Traag laden websites door wegzakken WiFi signaal.
Gisteren mijn Motorola One Action terug ontvangen van Dynafix. Onder garantie een nieuw moederbord geplaatst. Ook dit heeft niet tot het verhelpen van het probleem geleid.
Voor de duidelijkheid dit doet zich bij alle langzame en snelle netwerken voor, niet enkel mijn thuis netwerk. Dus na enige tijd inactiviteit zakt WiFi snelheid terug met 90%.
Na uit en daarna weer aanzetten WiFi, is snelheid weer even optimaal. Ook tevergeefs andere modems en extra WiFi versterkers geprobeerd. Laatste 1 juli update aanwezig met Android 10.
Dit alles met "kale" smartphone zonder extra apps. Oudere toestellen met Android 7 en 8 hebben dit probleem niet.
Motorola beraadt zich nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

frivo! schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:48:
Traag laden websites door wegzakken WiFi signaal.
Gisteren mijn Motorola One Action terug ontvangen van Dynafix. Onder garantie een nieuw moederbord geplaatst. Ook dit heeft niet tot het verhelpen van het probleem geleid.
Voor de duidelijkheid dit doet zich bij alle langzame en snelle netwerken voor, niet enkel mijn thuis netwerk. Dus na enige tijd inactiviteit zakt WiFi snelheid terug met 90%.
Na uit en daarna weer aanzetten WiFi, is snelheid weer even optimaal. Ook tevergeefs andere modems en extra WiFi versterkers geprobeerd. Laatste 1 juli update aanwezig met Android 10.
Dit alles met "kale" smartphone zonder extra apps. Oudere toestellen met Android 7 en 8 hebben dit probleem niet.
Motorola beraadt zich nog.
Waar heb je hem gekocht? Ik had hetzelfde probleem en het is een bekend probleem schijnbaar wat niet bij elke exemplaar voorkomt. Mijn vrouw heeft hetzelfde toestel en heeft het probleem niet. Ik had hem bij Amazon gekocht na het melden mocht ik hem terugsturen en kreeg ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
Denk niet dat het andere winkel ligt. Is een Nederlands toestel XT2013-2. Is uw toestel een Nederlands toestel (de 2)? Andere landen hebben bv XT2013-4 ofzo.
Is nu immers een ander moederbord geplaatst zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik bedoelde meer icm de garantie voorwaarden. Amazon geeft gewoon het geld terug. De mijne is al retour dus kan ik niet meer controleren maar mijn vrouw heeft een xt2013-2 en die werkt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frivo!
WiFi snelheid constant ook na enige inactiviteit gemeten met speedtest? Dus WiFi even uitzetten en daarna weer aanzetten geeft bij mijn toestel dan weer tijdelijk 10x hogere snelheid= normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu

aqu

Nee dat heb ik niet.
Dit zou overigens wel interessante info kunnen zijn voor Motorola.
Het zou handig kunnen zijn dit aan motorola te laten weten als feedback, zulke informatie maakt het makkelijker om het probleem te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
Motorola support weet, sinds ik dit probleem heb, er inmiddels alles van. Zou bekend probleem kunnen zijn. Boden voor de zekerheid aan , om fout in toestel uit te sluiten, zelfs mogelijkheid om nieuw moederbord te laten plaatsen. Helaas heeft dit ook niet geholpen. Kreeg wel een snellader voor het ongemak.
Support is trouwens heel vriendelijk, behulpzaam en geduldig. Vermoedelijk zit het probleem in combinatie type hardware en Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauHe
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik merk ineens dat het scherm van mijn Motorola One Vision niet meer automatisch draait, hoewel ik dit wel heb ingeschakeld. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 15:59
Sinds Android10 heb ik last van wegvallende simkaarten op mijn Motorola One. Dagelijks moet ik het toestel herstarten, op een gegeven moment verliest het toestel beide simkaarten?! Heel gek. Heb al de simkaart eruit gehaald en de sleuf schoongemaakt, maar dat mocht niet helpen. Zijn er hier toevallig nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frivo!
Inmiddels lijkt eindelijk het probleem van wegzakken WiFi signaal opgelost. Mijn Motorola One Action kan niet overweg met de 2,4 ghz band. Op het oudere Experia V10 modem kun je itt tot de nieuwere V10a onder 'geavanceerd' de dualband splitsen in twee netwerken: 2,4 en 5 ghz. Als je dan het 5 ghz netwerk kiest, lijkt het probleem nu na 3 dagen testen eindelijk voorbij. Alleen is dit signaal wat zwakker en zal in sommige gevallen een repeater gebruikt moeten worden. NB!!!: DE EXPERIA WIFI kan GEEN netwerken splitsen. Daar kwam ik pas na weken achter. Gebruik nu een draadloze FRITZ! repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iladriel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 18:37
Destijds had ik mijn Motorola One Vision gekocht toen er nog Android 9 op stond. Ik was in de veronderstelling dat het Android One programma minimaal 2 major updates zou bevatten.

Op veel plekken zie ik ook nog staan dat android 11 op weg is naar deze telefoon, alleen lees ik net bij de buren dat dit niet zo is.

https://nl.hardware.info/artikel/10127/4/overzicht-welke-smartphones-krijgen-android-11-motorola

Weet iemand anders hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android One is gewoon 2 major-updates, dus dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Zoals Motorola zelf zei in december 2020 komt er Android 11 op "in de komende maanden".
https://blog.motorola.nl/...rt-op-motorola-telefoons/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar op de Motorola One Action is Android 11 hier inmiddels beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 13:14
Had vandaag de melding dat ik m'n motorola one vision kon updaten naar android 11, joepie dacht ik, maar nee hoor,...
Nadat ik de laatste stap voltooid had, moest ik opnieuw opstarten en kreeg ik de melding dat ik mogelijks corrupte data had... zoals je op de foto ziet. Ik kon dus kiezen voor "try again" (overbelicht, niet zichtbaar) of eronder "factory data reset". Ik heb verschillende keren "try again" geprobeerd zonder resultaat. Ik heb dan maar een "wipe data /factory reset" gedaan en opnieuw vanaf een verse installatie naar de update van android 11 overgegaan. Maar noppes, opnieuw dezelfde melding,...
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier wel een One Vision, maar nog geen melding te zien van de 11-update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 13:14
Ik woon in België, misschien eerst hier beschikbaar. Update heb ik ondertussen kunnen uitvoeren, maar wel na een 2de fabrieksreset... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Ik heb 'm intussen al een paar weken, ging prima :) .

• Bulldock
Is de 11 update voor de vision en action wel aan te raden? (er van uitgaande dat de update goed geïnstalleerd wordt) of wordt de telefoon langzamer? Of andere nadelen?

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:42
Notifier 2.0 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:59:
Ik woon in België, misschien eerst hier beschikbaar. Update heb ik ondertussen kunnen uitvoeren, maar wel na een 2de fabrieksreset... 8)7
Toevallig las ik dit, daar ik ook nog een motorola one action in de kast heb liggen.
Zojuist even aangezet en nog geen update naar Android 11.
Ben van Belgisch Limburg, mss dat ze hier wat trager zijn met de update xd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limpie_ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 14:05
Afgelopen vrijdag contact opgenomen met Lenovo en Motorola klantenservice. Heb ze de volgende vraag gesteld:

Ik heb begrepen dat de update naar android 11 al sinds 09-09-21 in Nederland actief is. Echter tot op heden zit ik nog steeds op android 10 QSBS30 62-29-11-10 met de beveiligingspatch 1 juli 2021. Kunt u aangeven wanneer deze update beschikbaar komt / uitgevoerd wordt op mijn toestel?

Vandaag antwoord gehad:

Beste Ton,

Bedankt voor het contacteren naar Motorola.

De update naar Android 11 is inderdaad al uitgebracht maar nog niet voor de Motorola One Action. Op dit moment zit deze versie nog in "Soak", dat betekend dat het volop getest wordt. Dit doet Google om ervoor te zorgen dat er geen bugs zijn, en dat er goede compatibiliteit met de alle Europeese netwerk providers.

We weten nog niet wanneer de update zal worden uitgebracht, dus daarvoor moeten we u om u geduld vragen. U heeft tot zo ver wel de meest recente updates.

Marstek venus e v2, pt003. C5 aircrosphev. Enecsys en enphase omvormers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Voor de mensen die net als ik wachten op de Android 11 update voor de one vision, hier het antwoord van de helpdesk:

Beste Lars

Goedemorgen

Ik kom bij je terug na overleg met het technische team

Er zijn sommige problemen gemeld van gebuikers met het maken/ontvangen van oproepen sinds de installatie van de Android 11-update. Als gevolg hiervan hebben we de uitrol van de update in Europa geannuleerd terwijl deze problemen worden onderzocht.

Onze excuses voor het ongemak. We werken eraan om de oorzaak van dit probleem te achterhalen en de uitrol van de Android 11-update zo snel mogelijk te hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vreemd, op de One Action werkt Android 11 helemaal prima sinds ik de upgrade begin september ontving.

Ik weet nog dat ik voor mijn upgrade naar Android 10 deze tool gebruikt heb: https://www.motorola.com/us/rescue-and-smart-assistant/p. Misschien valt dat nog te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
Bedankt voor de info, maar even afwachten wanneer de Android 11 update komt dan.

Mijn One Action werkt nog steeds prima, ben er nog steeds blij mee. Hebben jullie al een beveiligingsupdate van na juli 2021 gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@EJ_V Die van mij is netjes bijgewerkt tot 1 september 2021. Maar dat zal wellicht ook komen doordat ik de upgrade naar Android 11 al heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
@EJ_V Bij mij ook nog die van 1 juli 2021. (Android 10)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Motorola One Vision / Action] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Motorola One Vision / Action] Accessoires