Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

Lenovo heeft de Motorola One Vision aangekondigd, een Android One-smartphone met 21:9-scherm. Het display heeft een gat voor de frontcamera, zoals onder meer de Samsung Galaxy S10 en Honor View 20 ook hebben.

Het scherm is een lcd met een resolutie van 2520x1080 pixels. Het gaat om een scherm van 93,9cm2, met een oppervlak van 14,8x6,3cm met een diagonaal van 6,35". De hele behuizing is 16,0x7,1cm groot en 8,7mm dik. Lenovo duidt het scherm aan als CinemaVision, blijkt op de Nederlandse productpagina. Het scherm heeft een gat voor de frontcamera, die een maximale resolutie van 25 megapixels heeft.

De soc is de niet aangekondigde Exynos 9609 van Samsung. Dat is een octacore, met vermoedelijk vier Cortex A73-kernen op 2,2GHz en vier lager geklokte A53-kernen. De gpu is een Mali G72MP3. De Motorola-telefoon heeft daar 4GB aan werkgeheugen bij, terwijl de uitbreidbare opslag 128GB is.

De camera aan de achterkant is een 48-megapixelsensor met quad-bayer-layout en optische beeldstabilisatie. Het is een 1/2"-sensor met een f/1.7-lens ervoor, bijgestaan door een tweede 2d-camera die helpt met diepte inschatten voor de portretmodus. De accu heeft een capaciteit van 3500mAh.

De One Vision zit in het Android One-programma van Google en krijgt dus drie jaar lang updates en upgrades, zo belooft de fabrikant. De telefoon heeft verder wifi-ac, nfc en bluetooth 5.0. Lenovo brengt de One Vision 1 juni uit in de Benelux voor 300 euro.

Op 16 augustus heeft Motorola een vernieuwde versie van de Vision uitgebracht onderde naam Action. Dit toestel heeft nagenoeg dezelfde specs, echter is de camera setup anders. Zo heeft het aan de achterkant een reguliere 12MP camera zitten i.p.v. de 48MP quad-bayer-layout camera, daarnaast is de camera aan de voorkant ook vervangen door een regulier 12MP model.

Terug naar Inhoudsopgave

VisionAction
OS
Android 9 (Android One)
CPU
Samsung Exynos 9609
GPU
ARM Mali G72 MP3
RAM
4 GB
ROM
128 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
Connectiviteit
Bluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 en 5 GHz b/g/n/ac
Aansluitingen
USB2.0 Type-C, 3.5mm
Sensoren
Vingerafdrukscanner, Nabijheidssensor, Versnellingsmeter, Omgevingslichtsensor, Magnetometer, Gyroscoop, NFC
Scherm
6,3" FHD+ (2520*1080px) LCD-scherm
Front CameraAdaptive 20 MP FF/0,9um12MP, f/2,0, 1,25um
Back Camera48MP + OIS + 5MP, F1.7, Quad Pixel, 1.6um, dual CCT LED12MP + 5MP, F1.8, 1.25um, PDAF, dual CCT LED
2e Back Camera
25MP, F2.0, Quad Pixel, 1.8um
Accu
3500mAh
KleurBlauw, BronsBlauw, Wit
Afmetingen160,1 x 71,2 x 8,7 mm160,1 x 71,2 x 9,15 mm
Gewicht180 g176 g
WaterdichtheidIP52IPX2
Prijs300 euro259 euro
Accessoires
TurboPowerTM lader, USB-C kabel, SIM-pin, Handleidingen, Oortelefoons, Clear cover

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.021-05-2019Topic aangemaakt
V2.030-08-2019De Action versie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 30-08-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had een Xiaomi redmi Note 7 voor m'n moeder aangeschaft, maar die heb ik nu in de verkoop gezet. Ik wil misschien toch gaan voor deze One Vision. Stuk smaller, Android One. Wel ben ik benieuwd naar de prestaties van de Exynos-processor. Ook de accu is qua capaciteit een stukje minder, maar dat neem ik dan voor lief. OIS is ook best mooi in deze prijsklasse en het design is wat strakker (maar natuurlijk persoonlijk). Nog even op zoek naar wat CPU-bemchmarks dus.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt kunnen vinden, wel wat eerste reviews. Accuduur is wat aan de lagere kant, zo lijkt het. Toch besteld, denk dat het toestel nog net wat fijner voor der is qua breedte & Android One. Toestel is in bestelling, duurt nog een weekje. Tzt zal ik hier wat foto's en ervaringen dumpen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
CLB schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:00:
Niet echt kunnen vinden, wel wat eerste reviews. Accuduur is wat aan de lagere kant, zo lijkt het. Toch besteld, denk dat het toestel nog net wat fijner voor der is qua breedte & Android One. Toestel is in bestelling, duurt nog een weekje. Tzt zal ik hier wat foto's en ervaringen dumpen.
Ik snap nog altijd niet wat er voor je moeder fijner aan Android One is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een cleane versie van Android zonder wat eigen apps, icoontjes of andere menu's zie ik wel als voordeel. Nu was het altijd gehannes met andere launchers, iconpacks en na een update van het een of ander stond alles weer door elkaar. Daarbij gegarandeerde updates voor een bepaalde periode, dat is ook mooi meegenomen, aangezien zij een toestel een stuk langer gebruikt dan ikzelf. Zodoende lijkt het me iets fijner / handiger :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Natuurlijk allemaal promomateriaal, maar wel leuk altijd:
[YouTube: Meet the new motorola one vision. Picture brilliance.]
De statement vanaf 00:39 vind ik vooral interessant, heb ik bij andere fabrikanten nooit zo zwart op wit gezien;
Motorola One Vision - Android One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is dat ik net een Motorola Moto Z3 Play heb gekocht, anders had ik deze zeker overwogen. De camera ziet er zeer goed uit qua specs, en Android One is altijd mooi om te hebben natuurlijk. Het design van dit toestel + headphone jack vind ik overigens ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg mooi apparaatje moet ik zeggen, zal vandeweek wat foto's plaatsen / eerste ervaringen droppen.

Vragen? Shoot me!

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 28-05-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 16:57
Enerzijds wel erg weg van Android One, had al min of meer besloten dat m'n volgende telefoon een Android One zou worden, want het irriteert me altijd mateloos dat je een eeuwigheid op updates zit te wachten. En zeker bij Motorola, want heb de afgelopen jaren toch wat motorola's versleten, die eigenlijk altijd prima bang for buck waren op het updaten na.

Aan de andere kant sinds augustus een Moto G6 Plus die ook echt prima voldoet (en ook net naar Pie is gegaan). Dus de meerwaarde is ergens ook wel weer een beetje beperkt, zeker aangezien ik zelden heel veel langer dan een jaar met een toestel doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een update naar Android Pie die 'net' uit is, is bijvoorbeeld maanden na Android One-devices heh. Als je de rest van het toestel ook interessant vindt qua prestaties / prijs-prestatieverhouding en dergelijke, is Android One natuurlijk geen nadeel. Dat ene jaar dat je het toestel gebruikt wel altijd goede beveiliging, doorverkoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

[ Voor 88% gewijzigd door CLB op 01-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 08:12
Hoe bevalt ie?
De camera punch hole lijkt echt wel groot.
Brouwkwaliteit ?
Zag bij sommige unboxing dat er een screenprotector bij zit, hier ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het een heel mooi apparaatje. Door de verhouding van 21:9 is het toestel gewoon echt smal te noemen, handig voor bediening met één hand, typen gaat makkelijk. Scherm ziet er prima uit, merk niks van het 'te koud afgestelde' eerlijk gezegd. Het is wat aan de koude kant ja, maar al het wit blauw noemen gaat er bij mij niet in. Snelheid is meer dan prima, maar heb alleen wat kleine dingetjes gedaan, wat games geïnstalleerd, andere launcher aan het configureren enzovoort, dus dat zegt natuurlijk nog maar weinig. Kleurstelling in het blauw is erg mooi, omdat het in het midden van het toestel wat donkerder is. Device ademt luxe uit qua uitstraling door het langwerpige scherm, gebruik van materialen en bijvoorbeeld de punchhole. Daarbij is de Android One-variant natuurlijk wel fijn om mee te werken, clean, bevat alle basisdingen die je nodig hebt en de rest haal je uit de Play Store. Moto-acties zijn wel leuk, zoals het snel kunnen starten van de camera of zaklamp, of dat nou per se op een Android One-toestel hoort, dat vraag ik me af.

Camera's heb ik nog te weinig naar gekeken, maar het menu is even wennen qua bijvoorbeeld het kunnen openen van de instellingen. Je kunt wel spelen met het niveau van het bokeh-effect en dat is wel grappig. Wil je een wat wazige achtergrond of een heel wazige. Ook bij het maken van selfies maak je gebruik van technieken, waardoor er een foto uitrolt van 6MP (terwijl de sensor een 25MP-exemplaar is), moet ik nog allemaal verder naar kijken.

Niet elke app / game is geoptimaliseerd voor het langwerpige scherm, waardoor je soms wel een onnodige balk aan de bovenkant te zien krijgt. Dat doet wat af aan het prachtige design / lange schermverhouding;
Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision
Apps hierboven zijn geoptimaliseerd of wat ingezoomd (YouTube), als dat niet zo is, krijg je dit;
Motorola One Vision

Motorola One Vision
De camera punch hole lijkt echt wel groot.
Ja dat is erg persoonlijk, ik merk het niet zo op. Kleiner had nog wat mooier geweest, eens met dat.
Brouwkwaliteit ?
Ja erg goed hoor! Smal, slank, zit stevig in elkaar. Voelt sturdy en robuust aan, maar laten vallen is altijd een no-go natuurlijk. Wordt gebruikgemaakt van glas, maar ook dat voelt niet zweterig, erg glad en vingerafdrukgevoelig aan. Door coating / finish? gaat dat allemaal prima en vingerafdrukken zie je ook niet zo erg zoals bij veel andere glazen toestellen.
Zag bij sommige unboxing dat er een screenprotector bij zit, hier ook?
Een losse screenprotector heb ik niet gezien...
Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Motorola One Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Super bedankt voor je antwoorden.
Middenframe is van plastic ?
Kanshebber hoor voor me vriendin.
Je maakt het wel wat makkelijker voor me met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durf ik geen 100% uitsluitsel over te geven, lijkt er (ook in deze prijsklasse) wel op.
(er liep een pre-order actie tot en met gisteren, met gratis draadloze oordopjes, die mis je nu eventueel, dat is wel jammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ik heb hem toch ook gisteren maar besteld, komt vanmiddag binnen, nog met de oordopjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15
Ik vind dit een interessant toestel, maar wat me mede tegenhoudt is dat er geen Qualcomm-chip in zit waardoor QuickCharge waarschijnlijk niet werkt. Daar hebben we nu net zo'n mooie lader voor in huis en in de auto.

Heeft iemand een idee hoe hard de bijgeleverde lader oplaadt?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bananenplant schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:39:
Heeft iemand een idee hoe hard de bijgeleverde lader oplaadt?
15 Watt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218454

Ik twijfel tussen dit toestel de Samsung A50
ben niet zo'n kenner maar bezoek geregeld concerten en wil ook in het donker redelijk goede foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Anoniem: 1218454 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:10:
Ik twijfel tussen dit toestel de Samsung A50
ben niet zo'n kenner maar bezoek geregeld concerten en wil ook in het donker redelijk goede foto's maken.
Dan zou ik voor deze gaan, met z'n speciale modus voor foto's in het donker. Plus ik denk (maar das een kwestie van smaak wellicht) dat Android One fijner voelt dan het bloated OS van Samsung...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwacht daar niet al te veel van heh, is een heel andere prijsklasse dan echte flagships natuurlijk :)
(persoonlijk zou ik ook niet voor de Galaxy A50 gaan, mja that's me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
CLB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:39:
Verwacht daar niet al te veel van heh, is een heel andere prijsklasse dan echte flagships natuurlijk :)
(persoonlijk zou ik ook niet voor de Galaxy A50 gaan, mja that's me)
Ik heb hem nog niet getest, maar ze zetten er vrij fors op in, dus ik kan me ook niet voorstellen dat het compleet k*t is. Samsung zou nooit mijn persoonlijke voorkeur hebben, mede door het vrij fors aanwezige sausje wat ze over Android heen gooien. En als ik ze zo ff snel naast elkaar zet in de Pricewatch dan schelen ze elkaar weinig. Batterij bij de Samsung iets beter, camera (op papier) van de Moto wat beter. CPU's lijkt me lood om oud ijzer, mem+opslag is gelijk. Display tikje beter van de Moto, maar allemaal erg minimaal. 2e simslot bij de Samsung is NIET gedeeld met het SD-kaartslot, dat kan me nog een dealbreaker lijken als je echt alledrie die slots wil bezetten, want bij de Moto is het 2e slot wél gedeeld met het SD-kaartslot.

Daarnaast is het Android One vs Android met Samsung saus, en dat zou voor mij de meter toch wel erg ver laten doorslaan richting Moto, maar zoals gezegd; dat is persoonlijk. Er zijn ook genoeg mensen die gewend zijn aan wat Samsung met Android doet en die updates niet boeiend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:31
The_Admin schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:21:
[...]
Display tikje beter van de Moto, maar allemaal erg minimaal.
Dan heb je waarschijnlijk naar de ppi gekeken, echter de Samsung heeft een OLED paneel, en de Motorola een IPS scherm. Een niet geheel onbelangrijk verschil, het is maar net wat je fijner vindt (daarnaast kan een OLED paneel inbranden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 19:57
Goedemorgen,
Zojuist bezig geweest met het instellen van de telefoon (voor m'n vader) echter lukt het niet om verbinden te maken met zijn Wifi.
Telefoon bij mij thuis geprobeerd en werk wel op WiFi.

Iemand enig idee hoe dit kan? We zaten met meerdere telefoons bij hem op de wifi dus daar kan het niet aan liggen.

Kan dit in de router zitten? Of zal het een probleem zijn met de telefoon?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sjaakie NL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:44:
Goedemorgen,
Zojuist bezig geweest met het instellen van de telefoon (voor m'n vader) echter lukt het niet om verbinden te maken met zijn Wifi.
Telefoon bij mij thuis geprobeerd en werk wel op WiFi.

Iemand enig idee hoe dit kan? We zaten met meerdere telefoons bij hem op de wifi dus daar kan het niet aan liggen.

Kan dit in de router zitten? Of zal het een probleem zijn met de telefoon?

Groetjes!
Ik heb het zowel met de Z2, G6 en G7 (die ik tijdelijk gebruikt heb) gezien dat met name de hoge kanalen bij 5Ghz een probleem zijn, vermoedelijk door het gebrek aan DFS ondersteuning.Je ziet, als het goed is, wel het accespoint maar de telefoon maakt geen verbinding.
Op 2.4Ghz is er geen probleem. Als je dit herkend en je gebruikt alleen 5Ghz dan is het verstandig om lage kanalen te gebruiken en de kanaalbreedte op 20 of 40 in te stellen, afhankelijk van de mogelijkheden die je router aanbiedt uiteraard.
Leesvoer https://www.maketecheasie...annel-for-5ghz-frequency/

[ Voor 5% gewijzigd door regmaster op 05-06-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobHofker
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik ervaar dezelfde problemen met verbinden met wifi. Ik heb Ziggo en dus beide varianten 5Ghz en 2.4Ghz. Met beide lukt het niet te verbinden.

Mijn vorige telefoon, een Moto G5 Plus, had deze problemen nooit.

Iemand duidelijke stappen hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
@CLB Kunt u mij misschien wat meer vertellen over de belkwaliteit? Ik heb een Motorola Z3 Play vandaag retour gestuurd vanwege continu ruis bij meldingen en bij het bellen, waardoor de andere persoon onverstaanbaar was. Is dat bij dit toestel wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 11:00
Heeft iemand wellicht dit toestel ge-pre-ordered bij Bol.com? Ik probeer de claimformulieren te vinden voor de gratis ear buds en het Bolcom tegoed bij review schrijven maar kan niets meer vinden via de product-pagina. wellicht kan iemand me helpen? De bol.com live-chat bij de klantenservice komt nog niet echt over de brug...

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldwielink op 06-06-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 11:00
ronaldwielink schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:54:
Heeft iemand wellicht dit toestel ge-pre-ordered bij Bol.com? Ik probeer de claimformulieren te vinden voor de gratis ear buds en het Bolcom tegoed bij review schrijven maar kan niets meer vinden via de product-pagina. wellicht kan iemand me helpen? De bol.com live-chat bij de klantenservice komt nog niet echt over de brug...

Alvast bedankt!
Krijg net feedback van Bol, wellicht handig voor anderen:

https://www.lovemotorola.com/nl/onevision-gratisvervebuds500

https://www.bol.com/nl/cm...ektronica/reviewactie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:38:
@CLB Kunt u mij misschien wat meer vertellen over de belkwaliteit?
Ga ik dit weekend even uitgebreider testen :)
ronaldwielink schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:54:
Ik probeer de claimformulieren te vinden voor de gratis ear buds
Er staat toch in de actievoorwaarden wat je moet opsturen?
Is niks speciaals, gewoon je factuur met wat gegevens...
en het Bolcom tegoed bij review schrijven
Dat is een Bol.com-vraag, lijkt me dat de klantenservice dat wel moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfUnknownOrigin
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-01-2024
Heeft iemand ook problemen met de vingerafdruk scanner? Bij het voor het eerst invoeren van vingerafdruk, krijg ik al heel vaak de melding: gedeeltelijke vingerafdruk geregistreerd of dat hij niks registreerd. Na een aantal pogingen, lukt het mij wel om de registratie af te ronden. Maar dan ook bij het unlocken van de telefoon, krijg ik toch vaak de melding dat mijn vingerafdruk niet wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een specifieke vinger of allemaal, werkt hier prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfUnknownOrigin
CLB schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:44:
Bij een specifieke vinger of allemaal, werkt hier prima...
Nee, bij allemaal. Meestal gaat het goed, maar soms pakt hij mijn vingerafdruk niet. Het lijkt ook wel of hij dan op hol slaat. Want hij reageert dan ook al, als je je vinger er al boven hebt hangen. Maar het aparte is het gebeurt niet altijd, dus lijkt mij iets software matigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even wat getest, dit vanwege de issues die ik hier las / vragen;
- Bellen: bellen gaat gewoon prima en goed. Verbinding snel opgezet, geluid helder. Niks over te klagen dus. Wel alleen getest met een Vodafone-simkaartje, kan eventueel nog KPN testen als iemand dat hier zou willen.

- WiFi: ook geen enkel probleem mee, zoals ik meerdere keren heb gelezen hier. Verbinding gemaakt met verschillende netwerken (2.4GHz / 5.0GHz), soorten routers (en verschillende providers). Works like a charm.

- Vingerafdruk: en ook daar geen problemen mee. One Vision ingesteld met meerdere vingers van mij en andere personen. Misschien handig om dezelfde vinger twee keer op te slaan, lees / hoor je vaker als trucje.

Vind het nog steeds een erg leuk apparaatje, Apex Launcher geïnstalleerd, iconpack erbij. Nu nog bezig met de instellingen en dergelijke, notificatiegeluiden en dat soort dingen. Accessoires zijn besteld, dus komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfUnknownOrigin
Nu al een paar dagen geen problemen gehad met de vingerafdruk scanner, misschien toch wat last gehad van statische elektriciteit. Voor de rest vind ik het ook een fijn toestel. Erg snel en batterij duur valt mij ook niet tegen. Alleen het koppelen van mijn smartwatch, geeft nog wat problemen. Hij koppelt niet automatisch, maar moet steeds met een code verifiëren. Bij mijn vorige telefoon verbond hij automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-01-2022
Iemand die ook het probleem heeft dat de night vision-modus niet in de camera-app beschikbaar is. Ik heb meteen de nieuwe update geïnstalleerd toen dat het toestel uit de doos kwam, dus ik weet niet of het er voorheen op stond.

Ik zie en lees overal dat je moet tikken op de tiles-knop en dat je de night vision dan ziet staan tussen de andere modussen, maar helaas...

Verder, super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiles-knop drukken inderdaad en dan kun je gewoon kiezen voor 'Nachtzicht', hier rechtsboven;
Motorola One Vision - 'Nachtzicht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
Ok, bedankt. Bij mij staat deze modus dus helaas niet. Toch maar eens een factory reset doen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FredgieV schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:57:
Ok, bedankt. Bij mij staat deze modus dus helaas niet.
Toch maar eens een factory reset doen deze week.
Dat is heel wazig...
Had het bij de vorige software-versie ook gewoon tot m'n beschikking. Welke opties zie je wel staan dan?

Motorola One Vision; Apex Launcher, iconpack, buttons aangezet, Google Assitant uitgeschakeld;
Motorola One Vision

Motorola One Vision
Eerste pagina appdrawer
Motorola One Vision

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 10-06-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
Alle opties, maar nachtzicht staat er niet tussen. Ik vind het heel vreemd, vooral omdat ze net deze modus als marketing gebruiken. Maar zoals gezegd: ik ga deze week een factory reset doen en hopelijk is het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Sjaakie NL @RobHofker wat voor modem/router was dit bij? Ik heb zelf nl ook Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 19:57
Bananenplant schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:15:
@Sjaakie NL @RobHofker wat voor modem/router was dit bij? Ik heb zelf nl ook Ziggo.
Het gaat om de Router: Ubee EVW3210 van Ziggo.

Hele weekend contact gehad met Ziggo en met Belsimpel (daar gekocht) maar niemand heeft hier een antwoord op. Heb niemand in de familie die dezelfde router heeft.
Zoals ik aangaf pakt hij de WiFi bij mij thuis gelijk.

Antwoord Ziggo: nieuwe router aanvragen
Antwoord Belsimpel: stuur maar retour (nieuw toestel sturen)

Zijn er meer mensen die dit type router hebben en hetzelfde probleem wel/niet ervaren?

Heb ook de kanalen aangepast van de router maar niets werkt, ook WPS Direct niet.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
Hallo, intussen is nachtzicht opgelost. Plotseling was het er deze morgen, zonder iets te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVlieghe
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09-2022
Hey,

Dit toestel sinds enkele dagen in huis, echt wel een leuk ding! Even getwijfeld omdat ik totaal niet tevreden was over mn Moto G4, maar wel over mn Moto G1.. de sprong gelukkig gewaagd :)

1 ambetant probleempje: ik heb nu al 2x gehad dat m'n telefoon een minuutje een zeer vreemd lawaai maakt. Je kan het wat vergelijken met een lichte trilling, dan wel eentje die niet gegenereerd is door de trilfunctie, maar door vb hardware die misschien wat tegen elkaar ligt te wrijven. Het komt gewoon voor als het toestel in rust is, en gaat vanzelf ook weer weg. Ik ga dit ook proberen filmen, echter vrij moeilijk zo zonder gsm & met maar 1m tijd.. :)

Iemand anders al iets soortgelijks meegemaakt? Moest het onschadelijk zijn kan het mij niet erg schelen, maar voor hetzelfde geld kan die hier even in m'n zak ontploffen..

Thanks,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Rod
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 14:43
Ik heb de Motorola One Vision nu een week in gebruik. Mijn vorige toestel was een Moto Z Play die ik gedurende twee jaar naar volle tevredenheid gebruikt heb. De One Vision is een mooi toestel, maar haalt het voor mij vooralsnog niet bij de Z Play. Ik heb enkele issues met de One Vision en begin hoe langer hoe meer het gevoel te krijgen dat deze niet helemaal oké is.

In reviews zie ik, dat veel gebruikers erg tevreden zijn over de batterijduur. Die van mij haalt echter het einde van de dag niet, terwijl ik het apparaat niet heel intensief gebruik. Mijn Z Play haalde makkelijk twee dagen.

Verder heb ik de indruk, dat mijn mobiel internet niet goed werkt. Ik was afgelopen weekend in Italië waar ik na enkele dagen geen mobiel internet meer had. Ik heb toen handmatig een netwerk gekozen, wat enige tijd verbetering gaf. Ook heb ik nog even internet via mijn tweede SIM geprobeerd. Nu ik terug ben in Nederland, merk ik, dat ik ook voortdurend geen mobiel internet heb. (Mijn T-Mobile databundel is nog lang niet verbruikt!)

Iemand die het bovenstaande herkent?

[ Voor 5% gewijzigd door Hot Rod op 14-06-2019 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvenVlieghe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:24:
Ik ga dit ook proberen filmen, echter vrij moeilijk zo zonder gsm & met maar 1m tijd.. :)
Inmiddels al gelukt?
Hot Rod schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:21:
Iemand die het bovenstaande herkent?
Nee ik niet. Internet in het buitenland heb ik echter nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Dit toestel sinds gisteren ook in bezit. Ik was wat huiverig over de afmetingen, bang dat het niet meer zou lukken om hem met 1 hand te bedienen.

Gelukkig blijkt vrijwel geen enkele app met de lens-gap overweg te kunnen en wordt de bovenste centimeter van het scherm niet gebruikt, waardoor ik tóch overal net bij kan met mijn duim :Y)
motorolo vision one lens gap

Verder blij dat een siliconen hoesje bij kwam die de blauwe achterkant wat nuanceert. Vind hem zonder nogal erg blauw namelijk. Alsof ze de kleur van geanodiseerd aluminiujm wilden nabootsen. Niet chique blauw, zoals mijn Nokia 7.1

[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 14-06-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Iedereen de juni security update al? Ik niet, ook niet als ik handmatig zoek, terwijl ze volgens mij zo rond de 4e of 5e van de maand uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awqle7s
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-12-2020
@Loveless85 Hier ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awqle7s
Als ik in de camera-app de tiles-knop aanklik staat Live-filter (zie reactie CLB) er niet bij. Rechtsboven Help (?) knop aanklikken krijg ik de melding: 'Je bent offline', terwijl ik wel internetverbindig heb. Verder nergens uitgebreide handleiding te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Awqle7s op 27-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Even de cache van de Camera-app wissen, en check de Play Store of er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592504

Heeft iemand anders ook problemen met de kompas-functie? Ik moet de telefoon steeds opnieuw opstarten om de functie terug te krijgen, gaat even goed maar stopt ook weer. Niet dat ik er veel gebruik van maak, maar het is een feature in Wizards Unite dat je poppetje de kant opkijkt waarin je de telefoon houdt, dus het valt me op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornetjuh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07-2019
Ik heb dezelfde router en hetzelfde probleem!

Edit 3-7-2019: Zondag contact met Ziggo voor nieuw modem. Gisteren ontvangen en telefoon verbind netjes. Problem solved!!
Sjaakie NL schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:44:
[...]

Het gaat om de Router: Ubee EVW3210 van Ziggo.

Hele weekend contact gehad met Ziggo en met Belsimpel (daar gekocht) maar niemand heeft hier een antwoord op. Heb niemand in de familie die dezelfde router heeft.
Zoals ik aangaf pakt hij de WiFi bij mij thuis gelijk.

Antwoord Ziggo: nieuwe router aanvragen
Antwoord Belsimpel: stuur maar retour (nieuw toestel sturen)

Zijn er meer mensen die dit type router hebben en hetzelfde probleem wel/niet ervaren?

Heb ook de kanalen aangepast van de router maar niets werkt, ook WPS Direct niet.

Hoor het graag!

[ Voor 7% gewijzigd door cornetjuh op 03-07-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1228822

Anoniem: 592504 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:26:
Heeft iemand anders ook problemen met de kompas-functie? Ik moet de telefoon steeds opnieuw opstarten om de functie terug te krijgen, gaat even goed maar stopt ook weer. Niet dat ik er veel gebruik van maak, maar het is een feature in Wizards Unite dat je poppetje de kant opkijkt waarin je de telefoon houdt, dus het valt me op.
Ja, ook problemen met het kompas. Het eerste dat ik merkte was dat in de app Sky Map het kompas niet werkte, en daarna ook niet meer in andere apps, totdat ik de telefoon opnieuw opstartte. Als ik Sky Map niet gebruikte kon het een aantal uren duren voordat de kompasfunctionaliteit verdween (maar uiteindelijk zou deze altijd verdwijnen), bij gebruik van Sky Map gebeurde dat steeds onmiddellijk. Volgens GPS Status was dan de magneetsensor stuk (tot na opnieuw opstarten).

Na verwijderen van Sky Map bleef dit probleem bestaan. Uiteindelijk heb ik een factory reset uitgevoerd (en Sky Map niet geïnstalleerd) waarna de kompasfunctie dagenlang probleemloos bleef werken. In een overmoedige bui heb ik toen Sky Safari geïnstalleerd met als resultaat dat het probleem weer terug kwam.

Wéér een reset gedaan, en sindsdien werkt alles naar behoren (inclusief navigatie apps) maar ik ben erg huiverig geworden om AR apps te installeren.

Star Chart geeft trouwens geen problemen (wat de astronomie-apps betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awqle7s
Zelfs met Android One nog steeds geen beveiligings-updates sinds 5 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfUnknownOrigin
Awqle7s schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 07:36:
Zelfs met Android One nog steeds geen beveiligings-updates sinds 5 mei.
Hier ook nog geen update, staat nog steeds op mei. Moet je die updates van Lenovo krijgen of komen ze rechtstreeks van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 22:01

Soggy

vroemmmm

Toevallig ook ervaringen met de Bluetooth verbinding op een carkit? Ik heb nu een moto G5 plus, maar telefoneren via de carkit is niet te doen. Het geluid is vreselijk omdat de 4g antenne en de Bluetooth module volgens mij te dicht bij elkaar zitten.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfUnknownOrigin
OfUnknownOrigin schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Hier ook nog geen update, staat nog steeds op mei. Moet je die updates van Lenovo krijgen of komen ze rechtstreeks van Google?
Nu net de juni update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
OfUnknownOrigin schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Die komen nog steeds van Lenovo, Android One is gewoon een soort ''belofte'' om x jaar support te krijgen maar fabrikanten kiezen nog steeds zelf wanneer je de update krijgt, de enige vereiste is dat dit gewoon x aantal jaar moet blijven komen.

Android One zegt niets meer dan '' je krijgt 2 jaar lang OS updates en 3 jaar lang security patches '' maar nergens staat dat je die patches maandelijks moet krijgen, bij Xiaomi hun A1 en A2 was dit ook maar soms om de 2 maanden, lijkt bij Motorola hetzelfde te zijn.

Wil je dit wel ongeveer maandelijks zien binnen rollen dan koop je in de eerste plaats best een Pixel toestel en in de 2de plaats een Nokia toestel met Android One.

[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 15-07-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist verzendbevestiging gehad van de Earbuds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Laatst online: 13:42

mollie

cornetjuh schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:46:
Ik heb dezelfde router en hetzelfde probleem!

Edit 3-7-2019: Zondag contact met Ziggo voor nieuw modem. Gisteren ontvangen en telefoon verbind netjes. Problem solved!!

[...]
Telefoon nu een week in bezit, ik het begin geen wifi probleem , maar zag vandaag ineens verbindingsproblemen zowel thuis als op het werk

wisselen van kanalen of 2,5ghz/ghz maakt allemaal niets uit... Iemand een idee ? Apparatuur vervangen voor een nieuwe telefoon kan niet de bedoeling zijn (kpn experia box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben best tevreden over de gsm echter stoot ik op enorme problemen met push meldingen als ik op de wifi zit, namelijk als hij verbonden is met wifi en in slaapstand gaat komen er geen push meldingen binnen zoals WhatsApp, Outlook,... Ik moet elke app afzonderlijk openen en dan stromen de berichten binnen. Echter als ik op 4G zit heb ik hier geen enkele problemen mee...

De ondernomen pogingen zijn:

- Batterij optimalisatie uitgezet
- Machtigingen gegeven aan alle nodige app's
- Beperkt datagebruik uitgeschakeld
- Fabrieksreset

Aangezien ik dit probleem enkel heb als ik op Wifi zit denk ik eender dat dit een probleem zal zijn van mijn modem.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Provider is Orange zowel van 4G als Wifi, op de modem zijn zowel de 2.4Ghz band als 5Ghz band aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Ergens in een review gelezen dat dit te danken is aan aggressief energiebeheer

Vandaag bij MediaMarkt geweest ivm wifi probleem maar ook in de winkel lukte het niet verbinding te maken met wifi.

Online gekocht dus konden me niet verder helpen... Heel vreemd. Tot zover het voordeel van een grote naam met fysieke winkels

Topic aan gemaakt op Motorola / Lenovo forum
Hopen dat daar wat uitkomt... Telefoon is zo eigenlijk onbruikbaar ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickE
mollie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:03:
Ergens in een review gelezen dat dit te danken is aan aggressief energiebeheer

Vandaag bij MediaMarkt geweest ivm wifi probleem maar ook in de winkel lukte het niet verbinding te maken met wifi.

Online gekocht dus konden me niet verder helpen... Heel vreemd. Tot zover het voordeel van een grote naam met fysieke winkels

Topic aan gemaakt op Motorola / Lenovo forum
Hopen dat daar wat uitkomt... Telefoon is zo eigenlijk onbruikbaar ☹️
Daar zou ik geen genoegen mee nemen...

Ik heb de mijne aangekocht bij Coolblue, ik mocht hem inruilen tegen een ander exemplaar maar dan zou ik wel enkele dagen zonder smartphone moeten wat niet echt een optie is en ook geen zekerheid dat het probleem hiermee opgelost zal zijn...

Ik ga morgen contact opnemen met Motorola/Lenovo moest er iets uit de bus komen post ik het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Wederom een aantal keer contact gehad met mediamarkt maar onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen die je kan helpen. Ook via lenovo/Motorola geen actie (op forum bug report gestuurd en info van router etc gedeeld) Ook hier geen haast..

Begint een aardig drama te worden en vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik niemand deze telefoon aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickE
mollie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:15:
Wederom een aantal keer contact gehad met mediamarkt maar onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen die je kan helpen. Ook via lenovo/Motorola geen actie (op forum bug report gestuurd en info van router etc gedeeld) Ook hier geen haast..

Begint een aardig drama te worden en vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik niemand deze telefoon aanraden.
Ik heb me aangemeld op motorola-meldingen een dag later heb ik een update ontvangen. Nu lijkt het toch beter te gaan bij mij af en toe moet ik nog wel 30min wachten op een mail die binnen komt. Door niet genoeg "karma" kan ik geen foto posten...

Mollie, welke stappen heb je zelf al ondernomen? Fabriekreset al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb mijn exemplaar nu een kleine week in gebruik. Het ding is aan de achterkant wel glad als een aal, zeg :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

NickE schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Ik heb me aangemeld op motorola-meldingen een dag later heb ik een update ontvangen. Nu lijkt het toch beter te gaan bij mij af en toe moet ik nog wel 30min wachten op een mail die binnen komt. Door niet genoeg "karma" kan ik geen foto posten...

Mollie, welke stappen heb je zelf al ondernomen? Fabriekreset al gedaan?
Ja fabrieksreset ook gedaan. Maar anders dan de eerste keer direct geen Wi-Fi.

Gaat aardig wat mobiele dat doorheen voordat alles weer goed staat dus doe ik liever ook niet al te vaak

Verder meerdere malen alleen de comm instelling gewist en zowat alle router tips ( laag kanaal selecteren etc) geprobeerd

Verder via support van Lenovo en mediamarkt smart bar maar geen vordering

Draadje bij Lenovo voor geïnteresseerden

https://forums.lenovo.com...e-vision/m-p/4491246#M661

Na veel gedoe contact gehad met mediamarkt ( zichtbare klacht via Twitter is blijkbaar wel de moeite om op te reageren) hij gaat terug om om te wisselen( nog steeds ongelofelijk dat dit niet in de winkel mag)

Als de nieuwe het ook niet doet weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:03
NickE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:52:
Ik ben best tevreden over de gsm echter stoot ik op enorme problemen met push meldingen als ik op de wifi zit, namelijk als hij verbonden is met wifi en in slaapstand gaat komen er geen push meldingen binnen zoals WhatsApp, Outlook,... Ik moet elke app afzonderlijk openen en dan stromen de berichten binnen. Echter als ik op 4G zit heb ik hier geen enkele problemen mee...

De ondernomen pogingen zijn:

- Batterij optimalisatie uitgezet
- Machtigingen gegeven aan alle nodige app's
- Beperkt datagebruik uitgeschakeld
- Fabrieksreset

Aangezien ik dit probleem enkel heb als ik op Wifi zit denk ik eender dat dit een probleem zal zijn van mijn modem.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Provider is Orange zowel van 4G als Wifi, op de modem zijn zowel de 2.4Ghz band als 5Ghz band aanwezig.
Heb zelf een vergelijkbaar iets met een G5s, sinds een x aantal maanden. (na een security-update of Oreo update vermoed ik) bij komen ze wel binnen, maar vaak erg laat. Dit speelt voornamelijk als ik de telefoon een ''tijdje'' niet gebruikt heb. Op 4G lijkt het iets beter te gaan, maar heb hem niet langere tijd op 4g omdat het verbruik nogal hard gaat ondanks mijn 6 GB bundel.

Factory reset gedaan, batterij-optimalisaties bij diverse apps uitgezet. Helpt allemaal niet.

Dus voor mij klinkt het in de oren als een bug in Android, of in elk geval de door de Motorola doorgevoerde updates. Anderzijds, als je gaat googlen op dingen als "notfications delay" kom je door de jaren heen diverse topics tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Vandaag een nieuwe one vision ontvangen.
Alle updates gedraaid en wifi lijkt te werken. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 20:21
En gaat het goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Ja ! Gaat nog steeds goed

Beeldverhouding is fijn en telefoon doet eigenlijk alles prima

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 16:12
Sinds dinsdag ook de trrotse bezitter van van One Vision en tot nu toe zeer tevreden...maar wel een paar onhebbelijkheden die waarschijnlijk niet zo zeer met de telefoon te maken hebben, maar met het overzetten van app/data/accounts.

Eerste is dat de foto's in de foto-app van Google niet goed meer op volgorde staan. Op één of andere manier kan de telefoon/app niet goed bepalen op welke dag de foto is gemaakt. Als ik online kijk, via een browser, staan de foto's wel gewoon goed op volgorde.

Tweede is de bankieren-app die niet meer start vanuit de Aliexpress-app. Als ik een betaling wil doen via mijn Rabobank-app, blift de app hangen op het scherm en wordt de app niet gestart. Nu heb ik ook een ING-rekening en bijbehorende app, maar als ik deze kies, gebeurt hetzelfde.

Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist is de One Action gepresenteerd.
Verschillen met de One Vision zijn echt mi-ni-maal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:28:
Alleen een triple camera en goedkoper.
Bizar.

Edit : oplader is 10 ipv 15 watt, camera module is anders en plastic frame

[ Voor 23% gewijzigd door mregeling op 16-08-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En geen OIS niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De motorola one vision geeft een camera error 04400001 met als advies om motorola customer service te bellen dat ga ik morgen maar doen maar Ik kom de foutmelding nog niet vaak tegen op het web.

kreeg het advies om bij instellingen / apps / camera de gegevens te wissen (dus niet alleen de cache)
Voorlopig doet de rear-camera het weer.

[ Voor 27% gewijzigd door bouwfraude op 20-08-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 17:31

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:28:
Dat dacht ik dus ook, maar je kan dus geen foto's maken met de wide angle lens.. dat is wel een enorme dealbreaker voor mij.

Ik dacht dat je ook 'verticaal' foto's kon maken en ze horizontaal vol detail zou hebben, maar de camera is dus 100% alleen voor het filmen.. |:(

maw. je hebt dus alleen 1 simpele camera voor het fotograferen met de moto action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CT schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:30:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar je kan dus geen foto's maken met de wide angle lens.. dat is wel een enorme dealbreaker voor mij.

Ik dacht dat je ook 'verticaal' foto's kon maken en ze horizontaal vol detail zou hebben, maar de camera is dus 100% alleen voor het filmen.. |:(

maw. je hebt dus alleen 1 simpele camera voor het fotograferen met de moto action.
Really? Bron?!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 17:31

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Staat in meerdere reviews, maar hier is er 1 met de quote erbij:
The sensor Motorola uses is a 16MP one with a 1.0µm pixel pitch, but that's of little significance - you can't take photos with the ultra wide angle cam other than 3MP snaps while recording video. It's one of those arbitrary limitations we don't really understand - the hardware is there, why not make it available for all potential use cases?
bron review

Heb op coolblue de handleiding bekeken (die kan je daar digitaal downloaden) maar er staat inderdaad in de app een aparte functie voor 'actie filmen' en geen lens selectie zoals je ziet op andere toestellen.. zal wel te maken hebben met de speciale 'vertical' functie van de lens ofzo en de gelimiteerde technieken die daarbij komen. Of wellicht in een software update komt deze functie er nog bij?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik zie op internet toch erg gemengde berichten over de accuduur (Exynos), kan iemand mij hier vertellen wat je kan verwachten van accuduur met wat Reddit en social media? Geen games en andere zware dingen. Ook ben ik benieuwd naar de camera, is die een beetje OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 22:29
Ik ben sinds een week bezitter van de Moto One Vision. Ik vind vooral het feit dat hij smal is erg prettig, en het design vind ik voor een telefoon in deze prijsklasse dik in orde.
Android one blijft een fijne ervaring, en i.c.m. Nova Launcher ben ik over het algemeen erg tevreden over het toestel en de functies.

De accuduur valt wel tegen, ik heb vanochtend een uurtje in de auto moeten navigeren zonder lader, dat kostte me 24% batterij, waardoor ik einde dag misschien niet eens ga halen..

Ook lijkt er een probleem te zijn met Bluetooth (AVRCP).
Waar ik mijn Motorola G5S via mijn autoradio kon bedienen (doorspoelen, nummer skippen enz.) en er metadata op het scherm van mijn autoradio te zien was, lukt dit bij de Motorola One Vision niet. Ze pairen wel en de autoradio speelt wel geluid af.
Ik heb dit met meerdere muziek apps geprobeerd.
Volgens Lenovo support zou dit gewoon moeten werken. Op hun verzoek via ontwikkelaarsopties veschillende AVRCP versies geprobeerd, dit heeft niet mogen baten.

Ik ben heel benieuwd of er meer mensen met dit probleem zijn, ik zou het heel fijn vinden als van de andere Motorola One Vision bezitters hier dit eens uit zou willen proberen, zodat ik weet of het omruilen van het toestel een oplossing zou kunnen zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Chili op 29-08-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Aangezien de Vision en de Action niet heel erg veel verschillen van elkaar, heb ik de Action toegevoegd aan dit bestaande topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 10:18
Zijn er mensen die dit toestel hebben en MCOC spelen? Ben benieuwd hoe het uitkomt met de camera gat en wat de laadtijden zijn bij het starten van een gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 22:29
Gisteren beveiligingsupdate september ontvangen (PSA29.160-50).
Sindsdien werk audio afspelen over bluetooth niet goed meer :-(
Ik gebruik mijn telefoon als audiobron voor mij Alpine Radio/CD speler in de auto.
Na enkele minuten spelen lijkt de verbinding te bevriezen, audio app op de telefoon speelt door maar de meta-data (teller) op de autoradio stopt en er is plotseling geen geluid meer..

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
CT schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:30:
[...]

Ik heb de Action en Vision gisteren naast elkaar geprobeerd bij Mediamarkt.
Ik vond de Action mooiere foto's maken (meer kleur) dan de Vision.
Dit lijkt dan vreemd aangezien de extra camera bij de Action alleen voor verticaal filmen is.

Telefoon is voor moeders. Die vond vooral ook de breedte erg fijn.
Wat trouwens ook vreemd is, is dat de Vision duurder is dan de Action, terwijl de Action een extra camera heeft.
Iemand een idee waar dit prijsverschil in zit? Specificaties lijken grotendeels gelijk op de camera na. De Vision heeft ook ook een gyro en bewegingssensor.

Verder denk ik dat het een prima toestel is voor die prijs. Veel opslag en een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ligt het aan mijn toestel, of zit de USB-C kabel erg los? Hij beweegt letterlijk elke kant op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:08:
Iemand een idee waar dit prijsverschil in zit?
Is al genoemd / besproken in dit topic, even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06 22:20
Stefan22 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:21:
Ligt het aan mijn toestel, of zit de USB-C kabel erg los? Hij beweegt letterlijk elke kant op...
Geen last van bij mijn Action. Ben er erg tevreden over tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rens-br schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:12:
Aangezien de Vision en de Action niet heel erg veel verschillen van elkaar, heb ik de Action toegevoegd aan dit bestaande topic.
Hoort/mag de pricewatch: Motorola One Zoom Grijs ook in dit topic? :P
(Dat we er een Motorola One topic van maken o.i.d.)

Gisteren die namelijk besteld. Ondanks dat er nog niet zoveel reviews/ervaringen zijn.

Leek mij wel een mooi toestel voor die prijs. Mijn vriendin en mijn moeder heb ik de Samsung A70 laten kopen. Wou dus wel iets anders :P
En qua prijs is hij net ietsjes duurder, maar dan een wide/normaal/zoom trio, dezelfde SoC, iets compacter (de A70 met hoesje is een behoorlijke unit in mijn broekzak), 4 ipv 6GB helaas, maar niet die Samsung opsmuk erbij... Ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door _ferry_ op 17-10-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
_ferry_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:19:
Hoort/mag de pricewatch: Motorola One Zoom Grijs ook in dit topic? :P
(Dat we er een Motorola One topic van maken o.i.d.)
Hoewel het inderdaad 'One' in de naam heeft staan draait dit toestel geen Android One en ik zou hem dus om die reden alleen al een los topic geven. Daarnaast heeft de Zoom ook een andere SOC, scherm, resolutie en camera. Wat dat betreft is het eigenlijk een best 'anders' toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rens-br schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:07:
[...]

Hoewel het inderdaad 'One' in de naam heeft staan draait dit toestel geen Android One en ik zou hem dus om die reden alleen al een los topic geven. Daarnaast heeft de Zoom ook een andere SOC, scherm, resolutie en camera. Wat dat betreft is het eigenlijk een best 'anders' toestel.
Klopt inderdaad :)

Nouja ik zal er eerst eens een review van maken, en als er veel vragen komen of wat dan ook kan er altijd nog een topic van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Begin deze week een One Vision besteld bij Belsimpel. De prijzen liggen nu op een leuk niveau: €235! Ik denk dat dit door de BTW actie van Mediamarkt komt en Belsimpel dit gewoon volgt.

Ik heb zelf een G6 Plus, na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van Samsung telefoons. Ik wilde destijds eens wat anders, en voor die prijs liep ik geen risico.
Mijn vrouw gebruikt nu nog mijn oude Samsung S5+, die al stiekem 5 jaar dienst doet.

Ik zal eens kijken of ik de One Vision zelf ga gebruiken of dat de vrouw hem krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07 01:23
Vandaag de One Action ontvangen, heb er nog niet veel mee gespeeld maar het formaat vind ik wel erg fijn.
Een weekje de action camera uittesten en dan neemt mijn zus hem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
De One Vision is ingesteld en na een aantal maal opnieuw opstarten door de updates is hij klaar voor gebruik!

Iemand een idee hoe ik die Google search bar van het homescreen af krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat kan niet, die zit vast in deze launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nonde! Ik kan hem ook niet verplaatsen, zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Andere launcher nemen kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Sinds enkele dagen heb ik de One Action in bezit. Gebruiken jullie het standaard hoesje dat bij de telefoon zit? Ik heb het idee dat deze niet heel veel bescherming biedt bij het vallen van de telefoon.

Op het scherm heb ik een screenprotector dus ik zoek een hoesje dat alleen de achterkant beschermt, maar met iets hogere randen aan de voorkant zodat dit de val zou breken op de vloer. Is er iemand die een nieuw hoesje gekocht heeft of denken jullie dat de meegeleverde goed genoeg is?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Motorola One Vision / Action] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Motorola One Vision / Action] Accessoires