Pricewatch: minimaal aantal shops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Het zou handig kunnen zijn om een minimaal aantal shops aan te kunnen geven met een slider. Dit om producten de filteren die waarschijnlijk moeilijk leverbaar zijn (vaak zie je bij producten met weinig shops, dat die shops ook geen voorraad hebben en/of niet de beste reviews hebben).

Kan dat? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[feat] Minimale aantal winkels (Pricewatch)
[FT] Filteren op aantal winkels wat product heeft
Sorteren op aantal winkels in pricewatch + prijzen onlogisch
Filteren op aantal webshops
Minimum aantal winkels selectie in pricewatch.
O-)

Het oudste commentaar dat ik zou gauw kon vinden:
ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:10:
Het probleem met dergelijke filters is dat het voor drie soorten producten onredelijk werkt:
  • Voor sommige typen producten hebben we gewoon maar weinig aanbieders, ongeacht de levertijd en/of fase in de levenscyclus van het product
  • Sommige producten zijn zo nieuw dat nog niet alle aanbieders het product (evt als preorder) er in hebben staan of willen zetten
  • Sommige producten zijn eol maar een enkele aanbieder heeft nog wat in zijn magazijn liggen
Slecht beschikbaar zijn is dus niet zo makkelijk af te leiden uit het aantal aanbieders. Het heeft vast een correlatie, maar die lijkt me niet heel sterk?

Er zijn ook zat populaire producten die af en toe massaal slecht verkrijgbaar zijn (zoals begin dit jaar de Intel X25-M ssd's) terwijl er dan wel meer dan 20 aanbieders voor kunnen zijn. Ik weet dus niet of je probleem/ergernis wel echt verholpen wordt als je een dergelijk filter er bij zou kunnen gebruiken?

Technisch is het overigens niet zo moeilijk om te maken, dus ik gooi dit bij de pricewatch-jongens neer om daar over de wenselijkheid (of een betere oplossing als die er is) na te denken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 17-05-2019 07:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde