Toon posts:

Filteren op aantal webshops

Pagina: 1
Acties:

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35
Ik wil graag een filter om te sorteren op het aantal shops, ofwel de verkrijgbaarheid. Soms heeft de enige webshop bij een product slechte reviews, of heeft het dan een levertijd van een week of langer. :-(

Als alternatief zou het filteren op de winkels zelf (in de Pricewatch, niet in de wenslijst) ook een welkome feature zijn.

Als ik bijvoorbeeld zoek naar een TV van 40", dan ben ik meestal niet echt geinteresseerd naar de modellen die maar bij 1 of 2 webshops te koop zijn.

Dit is eigenlijk topic zovéél, maar ik wil dit toch eens wat hoger op de bucket list duwen.Ik besef wel dat het op technisch vlak helemaal niet zo makkelijk is om dit te doen, en ook het verdienmodel daar geheid problemen van gaat krijgen, het moet immers wel aantrekkelijk blijven voor de shops.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ketho schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:28:
Ik wil graag een filter om te sorteren op het aantal shops, ofwel de verkrijgbaarheid. Soms heeft de enige webshop bij een product slechte reviews, of heeft het dan een levertijd van een week of langer. :-(

Als alternatief zou het filteren op de winkels zelf (in de Pricewatch, niet in de wenslijst) ook een welkome feature zijn.

Als ik bijvoorbeeld zoek naar een TV van 40", dan ben ik meestal niet echt geinteresseerd naar de modellen die maar bij 1 of 2 webshops te koop zijn.
[afbeelding]

Dit is eigenlijk topic zovéél, maar ik wil dit toch eens wat hoger op de bucket list duwen.Ik besef wel dat het op technisch vlak helemaal niet zo makkelijk is om dit te doen, en ook het verdienmodel daar geheid problemen van gaat krijgen, het moet immers wel aantrekkelijk blijven voor de shops.
Ik verplaats dit topic naar Mooie Features om het daar ook weer onder de aandacht te brengen :)

• Ketho
Is er nog iets van gekomen of ben ik de enige die dit wel een handige feature zou vinden in de Pricewatch? :/

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:01

NSG

Je weet niks!

Ik zit hier op op te wachten!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 16:00

Maite de Jong

Online Product Manager
We tonen in de productlisting natuurlijk al het aantal prijzen (en dus webshops) dat een bepaald product verkoopt. Maar ik kan me voorstellen dat je zegt: '1 webshop dat het productverkoopt is voor mij niet voldoende'. Maar wat ik interessant vind om te weten waar ligt de grens. Is 3 webshop wel goed, of vanaf 5? Wat is het minimum?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:07
Maite de Jong schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:11:
We tonen in de productlisting natuurlijk al het aantal prijzen (en dus webshops) dat een bepaald product verkoopt. Maar ik kan me voorstellen dat je zegt: '1 webshop dat het productverkoopt is voor mij niet voldoende'. Maar wat ik interessant vind om te weten waar ligt de grens. Is 3 webshop wel goed, of vanaf 5? Wat is het minimum?
In je profiel kunnen aangeven welke winkels je graag shopt!
En dan gewoon bij aantal webshops een sterretje toevoegen of vetgedrukt als een van die webshop er tussen zit.

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 16:00

Maite de Jong

Online Product Manager
Als ik het even samenvat is de ene wens:

ik wil kunnen filteren op de hoeveelheid webshops die een product aanbieden, zodat ik zeker weet dat er voldoende keus is uit betrouwbare webshops die het product dat ik gekozen heb kunnen leveren

Ik wil in mijn profiel favorieten webshops kunnen markeren, waarvan ik weet dat ze een goed service hebben en alleen producten kunnen zien die door die webshops geleverd worden?

Ik probeer de wensen even helder te krijgen want er lopen er volgens mij meerdere door elkaar. Overigens heeft het op technieke, business en usability inderdaad impact dus of en hoe gemakkelijk de verschillende wensen ook te realiseren zijn is een andere verhaal.

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 22:46
In een ander topic heb ik hierover ook mijn mening gegeven, hier zal ik die voor de discussie nog even samenvatten:
Mijn ervaring is dat producten waarvan nog maar 1 of 2, soms nog iets meer prijzen bekend zijn vaak o.a.
- Al end-of-life zijn
- Tweedehands of als B-stock product worden aangeboden
- Verkeerd geindexeerd zijn, of in het algemeen zeer gebrekkige informatie bevatten
- Alleen verkrijgbaar zijn met een levertijd van 12+ dagen of "?" - oftewel niet (meer) leverbaar
- Buitenlandse (Duitse, Belgische) uitvoeringen zijn van producten waarvan ook een Nederlandse versie beschikbaar is

Om het probleem op te lossen denk ik dat het het makkelijkst is om te filteren op het aantal webshops. Zoals Ketho aangaf zullen de webshops er niet vrolijk van worden als mensen standaard alleen de producten van de populairste shops te zien krijgen. Dat is denk ik wat er gaat gebeuren als mensen hun 'favorieten' mogen selecteren.
Als het puur om de kwaliteit van de pricewatch gaat, denk ik dat een vinkje een uitstekende oplossing is. Alleen producten tonen die bij 4 webshops met een rating van 4+ beschikbaar zijn.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:32

Epsilon

Voor wat het waard is: Deze feature vind ik ook zeer wenselijk! Precies om de redenen die B.Schuimpje aangaf. Producten die maar bij 1 webshop te koop zijn, zijn in mijn geval _nooit_ de producten waar je naar zoekt. Sowieso prijzen vergelijken gaat dan wat moeilijk :P.

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 22:46
Het is alweer een tijdje geleden, maar zit een feature zoals hierboven besproken er aan te komen? Of wordt er op z'n minst over gesproken/overlegd?

• Ketho
Maite de Jong schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:30:

ik wil kunnen filteren op de hoeveelheid webshops die een product aanbieden, zodat ik zeker weet dat er voldoende keus is uit betrouwbare webshops die het product dat ik gekozen heb kunnen leveren
In ieder geval dit, of een manier om een product die maar bij 1 of 2 webshops verkrijgbaar is weg te filteren

[Voor 13% gewijzigd door Ketho op 20-03-2017 23:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 12:08
Maite de Jong schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:30:

...
Ja, met een slider zou dit echt te gek zijn. Dit is echt een feature die ik enorm mis. Precies voor de use case die velen al stellen: ik ben niet geïnteresseerd in producten die bij maar één of twee shops te verkrijgen zijn (vaak een oud artikel of een raar niet-standaard model).

zeroxcool.net - curity.eu

• Ketho
Om dit topic enige sluiting te geven, het lijkt er op dat het technisch gewoon te ingewikkeld is om te filteren op (hoeveelheid) webshops
ACM schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:23:
Dit verzoek komt in diverse smaken zo nu en dan terug, dit zijn volgens mij de populairste drie varianten:
- Specifieke webwinkels kunnen blacklisten of juist whitelisten (al dan niet eenmalig of juist permanent via je profiel oid)
[...]
TL:DR: het is een relatief vaak gevraagde feature, die zelfs in meest eenvoudige vorm nog aardig wat werk kost en diverse uitdagingen met zich meebrengt om op te lossen. En bovendien ook niet alleen in de techniek lastig is, maar ook in het inpassen in de interfaces. Vandaar dat dit vooralsnog er niet in is gekomen.

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-03 09:36

Gelunox

Hardware addicted

Ik kan me op zich ergens wel voorstellen dat dit in de back-end lastig te regelen is, maar front-ent zijn er verschillende manieren waarop je mensen in ieder geval de mogelijkheid kan geven resultaten weg te filteren, uit de lijst, of uit hun denkbeeldige overzicht.

Update 30-05:
Ik heb het script aangepast en geminified zodat er geen jQuery meer nodig is:

JavaScript:
1
javascript:{let a=document.getElementsByClassName("largethumb");for(let i=0;i<a.length;i++){let b=a[i];let c=parseInt(b.querySelector(".price-score:not(.rating-box)").getElementsByTagName("p")[1].innerText);if(c<4){b.style.opacity="0.3";}}document;}

Je kan dit zo in een bookmark proppen en gebruiken. Als je meer of minder beschikbare prijzen wil instellen moet je het stukje 'c<4' aanpassen.

Ik irriteer me er vaak aan dat dit niet mogelijk is, als iemand dit topic nog tegen komt, ik heb 2 stukjes javascript in elkaar gehobby'd die jQuery inlaad en alle resultaten met minder dan 4 prijzen uitgrijst:

JavaScript:
1
if(!window.jQuery||confirm('Overwrite\x20current\x20version?\x20v'+jQuery.fn.jquery))(function(d,s){s=d.createElement('script');s.src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js';(d.head||d.documentElement).appendChild(s)})(document);

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$(".largethumb").each(function()
{
    let count = parseInt($(this)
            .children(".price-score:not(.rating-box)")
            .children("p:nth-child(2)")
            .children("a")
            .html());

if(count < 4)
    {
        $(this).css({opacity: ".2"});
    }
});

je kan bijv ook css display:none gebruiken om het resultaat onzichtbaar te maken. Geen garanties dat dit nog steeds werkt als ze de pricewatch layout veranderen.

Het is niet de beste oplossing, maar het helpt mij iig om wat makkelijker door de resultaten te bladeren.

[Voor 16% gewijzigd door Gelunox op 14-06-2018 15:58. Reden: script geupdate]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee