Anoniem: 616678 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:11:
Ik vraag me af of meer Tweakers dit relevant vinden. Als je prijzen gaat vergelijken op een website zoals Tweakers dan wil je in de basis toch zien wat de laagste prijs op dat moment is? Als je toevallig een slechte ervaring hebt bij de winkel met de laagste prijs, kan je daarna toch kiezen om bij de 1-na-goedkoopste winkel te kopen. Of is dit iets waar iedereen om staat te springen?
Het probleem voor mij is voornamelijk dat je dan ook PW-vermeldingen krijgt van producten die er niet zijn. Zo is er een winkel die veel producten heeft die andere winkels niet kunnen leveren. Zo was ik laatst op zoek naar werkgeheugen. Ik voer mijn filters in, zie een module die ik graag wil hebben, klik hem aan en weer is hij alleen "leverbaar" bij die ene winkel. Om de een of andere reden gebeurt het bij mij regelmatig dat wanneer een product maar bij 1 winkel is te krijgen, het bij die winkel is. Dit is dus niet op te vangen in de bestelkostenmodule, omdat er geen alternatieve winkel voor te vinden is.
Ik wel. Als een winkel mij in het verleden een paar keer heeft geprobeerd op te lichten ga ik niet een paar jaar later overstag omdat het een paar tientjes kan schelen. Ik wil gewoon niks meer met ze te maken hebben, dus ik filter die winkel er altijd uit bij het berekenen van de bestelkosten.
Zelfde met die rode winkel. Leuk dat ze af en toe aanbiedingen hebben, maar je weet dat je slechte aftersales krijgt en ik vind dat ze de fysieke winkelmarkt verzieken. Natuurlijk moet je helemaal zelf weten of je daar iets koopt, maar aangezien ik al lang heb besloten daar geen zaken mee te doen is een vermelding van hun prijs voor mij niet relevant.
Bij de laatste 2 voorbeelden maakt het me weinig uit of ik ze standaard kan filteren of dat ik dat later even moet doen, omdat ze toch producten voeren die andere winkels ook hebben. Maar het eerste voorbeeld vind ik wel vervelend en ik zou dus graag de optie hebben om winkels weg te filteren.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.