Toon posts:

[Pricewatch] Winkel 'facet'

Pagina: 1
Acties:

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 22:14
Lijkt me een prima aanvulling op de huidige facetten.
Sommige winkels hebben bij sommige een slechte naam opgebouwd en wil je dus uitsluiten.

Of soms wil je gewoon een x-aantal winkels meenemen in je vergelijking.
Lijkt me dan ook direct mooi dat de vanaf prijs wordt aangepast, naar de laagste prijs in je winkel vergelijking.

Anoniem: 616678

Ik vraag me af of meer Tweakers dit relevant vinden. Als je prijzen gaat vergelijken op een website zoals Tweakers dan wil je in de basis toch zien wat de laagste prijs op dat moment is? Als je toevallig een slechte ervaring hebt bij de winkel met de laagste prijs, kan je daarna toch kiezen om bij de 1-na-goedkoopste winkel te kopen. Of is dit iets waar iedereen om staat te springen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:20
Ikzelf zou een slechte ervaring van toen niet gebruiken om een winkel later uit te sluiten. Maar dat ben ik. Ik kijk ook vaak naar de reviews en niet alleen een eigen slechte ervaring.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
Dat zal iedere gebruiker dan voor zichzelf moeten uitmaken, dan kies je toch niet voor de winkel die je niet bevalt? Ik zie er weinig echte toevoeging aan, ik denk dat juist een zo compleet mogelijk overzicht aan prijzen meer gewenst is.

Ik kom bijvoorbeeld ook niet graag bij de mediamarkt, maar mochten ze daar een product aanbieden tegen een leuke korting die ik niet bij een ander kan krijgen... dan wil ik toch nog wel eens naar de MediaMarkt gaan en wil de prijzen daarom wel weten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik betwijfel of er veel behoefte bestaat om resultaten te beperken tot specifieke winkels (of om bepaalde winkels uit te sluiten).

De makkelijkste manier om dit te implementeren is om filter toe te voegen waarin alle winkels voorkomen die producten leveren in de resultaatset. Ik kan me voorstellen dat die lijst best wel lang wordt en dat het een gezoek wordt om winkels die je wil in- of uitsluiten in de lijst terug te vinden. Een selectie die hergebruikt kan worden en ergens in je profiel wordt opgeslagen vergt een omslachtige UI.

• rickvandermey
Wellicht is het ook niet interessant voor het verdienmodel van tweakers ;-)

Misschien een kleine toelichting. Ik vind het vaak vervelend dat amazon.de de laagste prijs aan biedt. En de prijs bij een Nederlandse webshop (goedkoopste) kan nog wel eens flink verschillen. Daarom geeft het in mijn ogen een scheve vergelijking. Ik ben nog geen andere buitenlandse webshops tegengekomen, maar misschien is het dan interessant om meerdere buitenlandse shops toe te voegen, die interessant zijn voor Nederlandse gebruikers, vanwege makkelijke verzendkosten etc. En hierbij dan de optie om buitenlandse shops uit te sluiten.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
ACM heeft wel eens wat geschreven over de technische kant hiervan: ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
Recent voorbeeld waarbij ik deze optie bruikbaar zou vinden:

Laatst een aantal PC-onderdelen samengesteld in de Pricewatch, alle onderdelen waren bij 1 winkel te bestellen op het geheugen na. Mijn keuze was toen het geheugen bij een andere winkel te bestellen (met extra verzendkosten) of een alternatief zoeken zodat alles bij de eerstgenoemde winkel te bestellen valt.

Hierbij zou het prettig zijn om in de Pricewatch enkel de geheugenmodules te tonen welke door de betreffende winkel leverbaar zijn, en dan gelijk kunnen zien hoe de prijs is ten opzichte van concurrenten.

• rickvandermey
Voortbordurend hierop:

Enkel de shops tonen die binnen 24 uur het product kunnen leveren, of kan ik uit het verhaal van ACM opmaken (link van Dirk) dat dit een Nice to have feature is die op technisch en visueel vlak moeilijk te implementeren is.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik sluit mij wel aan bij de wens om resultaten van een beperkt aantal winkels te tonen, en daarbij passend het filter van "binnen 24u leverbaar" vind ik wat moois (als het al zou kunnen) Zeker bij bovengenoemd voorbeeld wanneer je nog slechts 1-2 onderdelen nodig hebt van een bepaalde winkel. SSD's zijn ook een mooi voorbeeld waarbij je vaak tal alternatieven hebt die niet of nauwelijks leverbaar zijn.

De huidige oplossing gaat dan als volgt:
1- wenslijstje maken - > totaalkosten berekenen en daar enkele shops aan/uitvinken -> onderdelen die niet bij je favo shops mogelijk zijn aanpassen
of
2- wenslijstje maken zonder onderdelen die elke shop wel in 1 of andere manier hebben liggen zoals werkgeheugen, SSD -> totaalkosten berekenen. Vervolgens resterende onderdelen los opzoeken.

Nu is het op zich allemaal geen drama. In het slechste geval kost het wat meer tijd, en in het beste geval vind je af en toe nog een leuke aanbieding bij een andere shop. Maar je moet er wel voor naar de 'bestelkosten berekenen' feature, en als het soepeler zou kunnen zou dat toch vooruitgang zijn? De data is in elk geval al aanwezig, dus ik zou verwachten dat dat technisch niet zo'n drama is. De 24u functie ontbreekt echter bij het 'bestelkosten berekenen', dus ik weet niet of dat nog veel werk vereist.

Desnoods komt het filter ver onderaan dat 'de massa' er geen last van heeft, maar ik zie wel als iets handigs als de pricewatch gebruikt kan gaan worden om je favoriete 4-5 shops beter te vergelijken.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 02:35
Wat ik wel makkelijk zou vinden is de prijs van je wenslijst zien die het laagste totaal heeft.

Vaak selecteer je een PC bij elkaar en dan zijn vaak niet alle laagste prijzen van één winkel maar van verschillende, om dan uit te puzzelen welke winkel het goedkoopst is kan nogal een gedoe zijn.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 02:35
Oh die feature heb ik nog nooit gezien :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rickvandermey schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:17:
Enkel de shops tonen die binnen 24 uur het product kunnen leveren, of kan ik uit het verhaal van ACM opmaken (link van Dirk) dat dit een Nice to have feature is die op technisch en visueel vlak moeilijk te implementeren is.
Als je die anders interpreteert zou ie mee kunnen vallen: "Alleen producten tonen waar minimaal 1 winkel het binnen 24h levert"

Maar als je verwacht dat ook de laagste prijs dan meeverandert, dan kom je inderdaad terug op mijn originele uitleg :P

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 616678 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:11:
Ik vraag me af of meer Tweakers dit relevant vinden. Als je prijzen gaat vergelijken op een website zoals Tweakers dan wil je in de basis toch zien wat de laagste prijs op dat moment is? Als je toevallig een slechte ervaring hebt bij de winkel met de laagste prijs, kan je daarna toch kiezen om bij de 1-na-goedkoopste winkel te kopen. Of is dit iets waar iedereen om staat te springen?
Het probleem voor mij is voornamelijk dat je dan ook PW-vermeldingen krijgt van producten die er niet zijn. Zo is er een winkel die veel producten heeft die andere winkels niet kunnen leveren. Zo was ik laatst op zoek naar werkgeheugen. Ik voer mijn filters in, zie een module die ik graag wil hebben, klik hem aan en weer is hij alleen "leverbaar" bij die ene winkel. Om de een of andere reden gebeurt het bij mij regelmatig dat wanneer een product maar bij 1 winkel is te krijgen, het bij die winkel is. Dit is dus niet op te vangen in de bestelkostenmodule, omdat er geen alternatieve winkel voor te vinden is.
Arunia schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:13:
Ikzelf zou een slechte ervaring van toen niet gebruiken om een winkel later uit te sluiten. Maar dat ben ik. Ik kijk ook vaak naar de reviews en niet alleen een eigen slechte ervaring.
Ik wel. Als een winkel mij in het verleden een paar keer heeft geprobeerd op te lichten ga ik niet een paar jaar later overstag omdat het een paar tientjes kan schelen. Ik wil gewoon niks meer met ze te maken hebben, dus ik filter die winkel er altijd uit bij het berekenen van de bestelkosten.

Zelfde met die rode winkel. Leuk dat ze af en toe aanbiedingen hebben, maar je weet dat je slechte aftersales krijgt en ik vind dat ze de fysieke winkelmarkt verzieken. Natuurlijk moet je helemaal zelf weten of je daar iets koopt, maar aangezien ik al lang heb besloten daar geen zaken mee te doen is een vermelding van hun prijs voor mij niet relevant.

Bij de laatste 2 voorbeelden maakt het me weinig uit of ik ze standaard kan filteren of dat ik dat later even moet doen, omdat ze toch producten voeren die andere winkels ook hebben. Maar het eerste voorbeeld vind ik wel vervelend en ik zou dus graag de optie hebben om winkels weg te filteren.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• michiel2304
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 22:58
Ik heb een cadeaubon van bol.com en het zou dus erg handig zijn als ik kan filteren op alleen bol.com.

Ik weet dat sommige zullen denken, ga dan gewoon naar bol.com en zoek daar, maar tweakers zijn layout maakt de producten makkelijk te vergelijken en bied veel meer informatie over een product dan bol.com zelf.

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Verlengstukje: momenteel gaan tallozen kortingsdraadjes. Kortingen kunnen best getoond worden in onze PW.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee