[feat] Minimale aantal winkels (Pricewatch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Lieve Devvers,

Sinds de update van de pricewatch op 23 februari komt een irritatie bij mij nog meer naar boven. Ik zoek geregeld naar componenten in de pricewatch, geregeld vind je dan een goed product en na enig speurwerk blijkt dan dat dit product helemaal in jouw straatje valt. Ondanks dat er een heleboel prijzen dan in pricewatch staan komt het bij geregeld voor dat het product maar bij een klein aantal winkels (denk 1-3) te verkrijgen is. Indirect komt dan naar voren dat het product een lange levertijd heeft.

In de nieuwe update (de wensenlijsten en inventarislijsten) wordt dit probleem aan het einde opgevangen door middel van een "Minimum aantal producten eerste shop" invulvak. Ik zou graag eenzelfde idee voor de filters in de pricewatch willen zien. Het mag dan verstopt zijn onder "Toon alle filters", maar de feature zou erg gewaardeerd worden. Op deze manier is het voor mensen die iets samenstellen duidelijk dat een product vrij gangbaar is of dat een product misschien lastig te verkrijgen is.

Met vriendelijke groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het probleem met dergelijke filters is dat het voor drie soorten producten onredelijk werkt:
  • Voor sommige typen producten hebben we gewoon maar weinig aanbieders, ongeacht de levertijd en/of fase in de levenscyclus van het product
  • Sommige producten zijn zo nieuw dat nog niet alle aanbieders het product (evt als preorder) er in hebben staan of willen zetten
  • Sommige producten zijn eol maar een enkele aanbieder heeft nog wat in zijn magazijn liggen
Slecht beschikbaar zijn is dus niet zo makkelijk af te leiden uit het aantal aanbieders. Het heeft vast een correlatie, maar die lijkt me niet heel sterk?

Er zijn ook zat populaire producten die af en toe massaal slecht verkrijgbaar zijn (zoals begin dit jaar de Intel X25-M ssd's) terwijl er dan wel meer dan 20 aanbieders voor kunnen zijn. Ik weet dus niet of je probleem/ergernis wel echt verholpen wordt als je een dergelijk filter er bij zou kunnen gebruiken?

Technisch is het overigens niet zo moeilijk om te maken, dus ik gooi dit bij de pricewatch-jongens neer om daar over de wenselijkheid (of een betere oplossing als die er is) na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Over wenselijkheid gesproken zijn wij wel te porren voor een dergelijke feature. We zullen het idee dan ook opnemen en er op den duur iets mee doen. Alleen voel je het daar wellicht al een beetje aankomen; op welke duur het is, valt nog even niet te zeggen. Er staan nog behoorlijk wat requests voor (alleen al) de PW open waarvan sommige een hogere prioriteit hebben, of een gelijke prioriteit maar al langer staan te wachten. Dit naast de rest van de werkzaamheden kan er wel eens voor zorgen dat het realiseren van deze feature even op zich laat wachten.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Ik ben blij te horen dat hij in ieder geval op de lijst staat. Ik kan me voorstellen dat er veel dingen op de lijst staan en dat er dingen op staan die belangrijker zijn. Niet een erg high prio ding, veel succes met ontwikkeling van de site. Wou dat ik er genoeg van wist om mee te helpen met ontwikkeling :D lijkt me erg leuk werk.

Groet, Gert