• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 20:10
izzet3838 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 22:39:
[...]

De office met sync stof heeft enkele jaren terug ook een schuimlaag gekregen waardoor die zachter is geworden, hij is nog wel iets harder als de gaming maar die vind ik persoonlijk! Iets te zacht...

Ik zou specifiek kijken naar Embody's met de nieuwe schuimlaag (reddit staat er vol mee).
thx - ik ga maandag eerst even de winkel contacten (heb de stoel daar opgehaald...) misschien is er nog iets te regelen dat ze de stoel terugnemen tegen een marktcomfort prijs. Misschien wel kosteloos als ik upgrade..

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jens85 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:29:
Ik heb nu een aantal weken een Herman Miller Mirra 2 full options in bezit. Deze heb ik bij Offeco besteld en deze werd vlot geleverd.

Levering:

Ik heb er voorgekozen om er een setje nieuwe wieltjes bij te bestellen. N.a.v. eerdere posts in dti topic heb ik mijn partner geinstrueerd de stoel zelf uit het busje naar de woning te tillen. Desondanks zagen de wieltjes er uit alsof ze van het magazien naar mijn woning zijn gerold. Hiervan heb ik foto's doorgestuurd naar Offeco en deze hebben direct nieuwe wieltjes gestuurd. Wel een jammere eerste ervaring met de stoel. Tijdens het wisselen van de wieltjes zag ik dat een vlak onder het zitvlak ook niet goed was schoongemaakt. Verder zag de stoel er overigens netjes uit.

Dan het belangrijkste, hoe zit de stoel:
  • Ik ben 190cm/80kg.
  • Zitting: Mijn oude bureaustoel had een schuimen zitting dus de eerste paar dagen moest ik wel aan de wat hardere mesh zitting wennen. Inmiddels zit ik daar goed op. Het zitvlak is niet super breed. Mijn niet zo brede heupen passen goed op de stoel maar er is gevoelsmatig weinig speling.
  • 4D Armleuning: In tegenstelling tot het zitvlak zijn de armleuningen wel aan de wijde kant. Ik heb ze op de smalste stand staan.
  • Rugleuning: De rugleuning pas net, als ik normaal zit dan vallen mijn schouderbladen netjes in het zachte deel van de zitting, als ik achterover leun en mijn armen strek dan kom ik wel op de hardere buitenrand. Lendesteun is prima verstelbaar. De eerste dag had ik aan het einde van de dag een wat vermoeide onderrug. Daar heb ik inmiddels geen last meer van. Ik heb het idee dat dit komt omdat de stoel mij meer forceert om netjes te zitten.
  • Verstelbaarheid: Ik heb de stoel voor mij goed af kunnen stellen. Wat mij al wel een aantal keer is over komen dat ik met mijn been tegen de stelhendel voor het naarvoren kantel mechanisme kom, waardoor die de stoel weer vast zet.
Al met al ben ik blij met de stoel. Ik denk dat deze stoel goed werkt voor iemand met een gemiddeld postuur. Ik vraag mij wel af of deze stoel geschikt is voor mensen met een langer lichaam, bredere heupen of (veel)smallere schouders, wellicht dat een Aeron A-C daar een betere fit voor zou zijn.
Nog steeds tevreden met je stoel van Offeco? Ik ben ook bij Offeco uitgekomen en was wat ervaringen aan het opzoeken. Een refurbished stoel is altijd wat spannend met wat je kan verwachten. Ik overweeg daar een Steelcase Amia te kopen.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Jens85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 14:57
stin00 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:00:
[...]

Nog steeds tevreden met je stoel van Offeco? Ik ben ook bij Offeco uitgekomen en was wat ervaringen aan het opzoeken. Een refurbished stoel is altijd wat spannend met wat je kan verwachten. Ik overweeg daar een Steelcase Amia te kopen.
Ja ik ben nog steeds (redelijk) tevreden. Enige twijfelpuntje is nog steeds de ietwat lage rugleuning voor mijn lengte. Als ik normaal zit dan zit ik heerlijk, maar als ik mij naat achteren uit rek, wat ik regelmatig doe, dan voel ik wel de hardere buitenrand.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
ls789 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:05:
Hi all! Misschien weten jullie raad.. ik heb best in een impuls een aantal weken geleden een Herman Miller Sayl gekocht. Nu heb ik er een tijdje op gezeten (werk, gamen etc) maar kan er gewoon niet aan wennen.. last van m’n bovenrug vooral..

ik heb zelf 10jaar op een Markus gezeten (ikea) en heb het idee dat de Sayl gewoon net iets te klein is voor wat ik gewend ben. Ben zelf 1,73 dus de Sayl zou niet te klein zijn, maar het verschil met de Markus is denk te groot.

nu wil ik denk overstappen naar een Embody, alhoewel ik geen idee heb of deze wel lekker zit. Ik neig om hem gewoon te bestellen en evt te retouren binnen de 14dagen.

iemand die wat nuttigs kan zeggen over de embody vs de Sayl :) ben ik benieuwd!
Ik kan niks zeggen over de Sayl, maar wel over de Embody. Ik wil mijn Markus ook vervangen en heb een Embody (Logitech versie) getest. Ik heb de stoel een lange tijd een kans gegeven maar uiteindelijk verkocht. De stoel zit in eerste instantie heerlijk, maar met een lange zitduur vind ik het niet fijn dat de rugleuning zoveel meebeweegt met iedere beweging die je maakt.

Inmiddels ook een Steelcase stoel geprobeerd: de Amia. Dit is een wat traditioneler design. Echter ook terug gestuurd omdat de rugleuning geen mogelijkheid heeft tot locken in een positie, heel vervelend.

Voorlopig ben ik weer terug bij m'n versleten Markus. Als iemand nog suggesties heeft voor een stoel, graag!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
1337aldi schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Ik kan niks zeggen over de Sayl, maar wel over de Embody. Ik wil mijn Markus ook vervangen en heb een Embody (Logitech versie) getest. Ik heb de stoel een lange tijd een kans gegeven maar uiteindelijk verkocht. De stoel zit in eerste instantie heerlijk, maar met een lange zitduur vind ik het niet fijn dat de rugleuning zoveel meebeweegt met iedere beweging die je maakt.

Inmiddels ook een Steelcase stoel geprobeerd: de Amia. Dit is een wat traditioneler design. Echter ook terug gestuurd omdat de rugleuning geen mogelijkheid heeft tot locken in een positie, heel vervelend.

Voorlopig ben ik weer terug bij m'n versleten Markus. Als iemand nog suggesties heeft voor een stoel, graag!
Hoe was het zitkussen van de Amia? En beviel hij verder wel goed? Ik overweeg er eentje namelijk.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
ls789 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:05:
Hi all! Misschien weten jullie raad.. ik heb best in een impuls een aantal weken geleden een Herman Miller Sayl gekocht. Nu heb ik er een tijdje op gezeten (werk, gamen etc) maar kan er gewoon niet aan wennen.. last van m’n bovenrug vooral..

ik heb zelf 10jaar op een Markus gezeten (ikea) en heb het idee dat de Sayl gewoon net iets te klein is voor wat ik gewend ben. Ben zelf 1,73 dus de Sayl zou niet te klein zijn, maar het verschil met de Markus is denk te groot.

nu wil ik denk overstappen naar een Embody, alhoewel ik geen idee heb of deze wel lekker zit. Ik neig om hem gewoon te bestellen en evt te retouren binnen de 14dagen.

iemand die wat nuttigs kan zeggen over de embody vs de Sayl :) ben ik benieuwd!
Zo'n Markus ondersteund je hele rug terwijl een ergonomisch model in je onderrug drukt terwijl je aan je schouder kant niet kunt leunen voor steun en daarvoor je eigen spieren/botten moet gebruiken. Hele andere insteek. Persoonlijk kon ik daar ook niet aan wennen en heb ik die duw in mijn onderrug ook helemaal niet nodig. (Gezonde rug heeft wat mij betreft uberhaupt helemaal niet zo'n extreme ruimte om op te vullen). Dus ik heb een gaming stoel in zwart pu leer aangeschaft. Die ondersteunen wel je volledige rug en hebben een hendel om die rugleuning traploos van hoek te wijzigen zonder dat hij mee veert. Zou er 24 uur op kunnen zitten. De huidige gaat alweer een jaar of 4 mee.

Alternate heeft nog een vergelijkbare; uitvoering: DXRacer Prince L PVC Leather Zwart.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 26-06-2026 14:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 20:10
1337aldi schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Ik heb uiteindelijk de Embody gekocht (Office versie) en moet zeggen - incl hoofdsteun - is deze echt perfect! Hij zit heerlijk.. zo zie je maar.. smaken verschillen denk ik.

Ik heb ook de Aeron nog uitvoerig getest / naast elkaar (Embody en Aeron) . Beide zaten echt goed.. maar elke keer als ik van de Aeron naar de Embody ging dacht ik “ja dit is beter”..

Enige nadeel van de Embody is misschien dat je die armleuningen niet naar achter kunt verplaatsen.. maar goed die zitten grotendeels onder m’n bureau

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
stin00 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:46:
[...]

Hoe was het zitkussen van de Amia? En beviel hij verder wel goed? Ik overweeg er eentje namelijk.
Goede kwaliteit, zeker in dezelfde klasse als Herman Miller. De zitting was vrij stug, dit is voor mij echter geen probleem maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommigen te stug is.
sdk1985 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Zo'n Markus ondersteund je hele rug terwijl een ergonomisch model in je onderrug drukt terwijl je aan je schouder kant niet kunt leunen voor steun en daarvoor je eigen spieren/botten moet gebruiken. Hele andere insteek. Persoonlijk kon ik daar ook niet aan wennen en heb ik die duw in mijn onderrug ook helemaal niet nodig. (Gezonde rug heeft wat mij betreft uberhaupt helemaal niet zo'n extreme ruimte om op te vullen). Dus ik heb een gaming stoel in zwart pu leer aangeschaft. Die ondersteunen wel je volledige rug en hebben een hendel om die rugleuning traploos van hoek te wijzigen zonder dat hij mee veert. Zou er 24 uur op kunnen zitten. De huidige gaat alweer een jaar of 4 mee.

Alternate heeft nog een vergelijkbare; uitvoering: DXRacer Prince L PVC Leather Zwart.
Wellicht zit ik inderdaad in de verkeerde klasse te zoeken. Ik kijk puur naar ergonomische stoelen, wellicht is iets basics ook wel prima. Eigenlijk zou een dagje proefzitten een oplossing kunnen zijn. Iemand een suggestie voor een fysieke winkel (geen tweede hands) regio noord Holland?
ls789 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:06:
[...]

Ik heb uiteindelijk de Embody gekocht (Office versie) en moet zeggen - incl hoofdsteun - is deze echt perfect! Hij zit heerlijk.. zo zie je maar.. smaken verschillen denk ik.

Ik heb ook de Aeron nog uitvoerig getest / naast elkaar (Embody en Aeron) . Beide zaten echt goed.. maar elke keer als ik van de Aeron naar de Embody ging dacht ik “ja dit is beter”..

Enige nadeel van de Embody is misschien dat je die armleuningen niet naar achter kunt verplaatsen.. maar goed die zitten grotendeels onder m’n bureau
Smaken verschillen inderdaad. Ken genoeg mensen die zweren bij de Embody, en er al jaren op zitten. Vandaar dat ik hem ook een kans heb gegeven.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste