Op aanvraag van @
Fidelity een korte review over de Libernovo Omni.
Ik heb deze vrijdag in ontvangst genomen, dus gebruik is minimaal.
Levering
Ze hebben het pakket verstuurd via DHL Duitsland, naar België. In België is het terecht gekomen bij Bpost en die heeft het vervolgens nog eens doorgespeeld aan Dynalogic omdat het een uitzonderlijk groot en zwaar pakket was van ±30kg. Die laatste partij, Dynalogic, heeft het sinds 10 november in ontvangst en kon het maar niet leveren. Ze bleven mijn afspraak verzet naar de dag erna en dit werd dagelijks gedaan. Heen en weer gemail heeft niet geholpen, telkens weer loze beloftes. Maar na Libernovo te hebben gecontacteerd was het binnen enkele dagen geleverd omdat ze er zelf ook achterzaten. Dus wel dikke punten voor Libernovo hiervoor!
Unboxing
De doos was inderdaad uitzonderlijk groot en zwaar. Ik kreeg het niet in 1x naar boven, dus alles beneden in de uitgang uitgepakt en dan vervolgens alles naar boven gedragen. Alles was goed en stevig verpakt. Als je de doos opent, word je ook direct begroet met een grote kartonnen installatie stappenplan.
Terwijl ik alles naar boven draag knijp ik eens in de kussen van de stoel. Ik was daarmee direct tevreden! Heel zacht en luchtige materiaal maar stevig genoeg om op te gaan zitten.
Installatie
Hier valt eigenlijk zeer weinig over te zeggen. Installatie was op 20-30 minuten geregeld. Dit heb ik snel even tijdens mijn middagpauze gedaan. Redelijk simpel als je de stappenplan volgt. Op de stappenplan heb je ook een QR code om de video te bekijken, maar die heb ik zelf niet moeten gebruiken. Je krijgt er ook een volwaardige kwalitatieve schroevendraaier bij, niet zo'n klein onhandig Ikea tooltje dat je na de installatie weggooit, dat je erna mooi in de garage kunt weg zetten. Alles vast schroeven en batterijen erin en klaar.
Gebruik
Na de installatie wou ik direct de massage-functie uittesten. Ik had gelukkig eerder al de footrest ontvangen, dus ik kon het perfect gaan gebruiken zoals het bedoeld was. Nu ja, de massage-functie zou ik niet echt een massage-functie noemen, eerder een stretch voor de onderrug. Zou ik de stoel kopen puur voor de massage-functie? Nee. Is het een handige, leuke feature/gimmick? Ja! Ik heb mezelf op die paar dagen wel betrapt dat wanneer ik telefoon krijg dat ik me direct achterover zet en men rug laat stretchen terwijl ik aan het bellen ben. De stretch duurt wel maar 5 minuten, erna stopt het gewoon op zijn vorige positie waarmee je gestart was. Duurt mijn gesprek langer dan 5 minuten dan druk ik gewoon de knop nog eens in voor een extra sessie. Ik moet wel zeggen hoe meer je het doet hoe beter het voelt.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat qua material van het zitvlak en de rug dit het meest comfortabelste materiaal is waar ik in heb gezeten qua bureaustoelen. Ik zit al 15 jaar in de IT als consultant bij verschillende klanten, dus ik heb al wat bureaustoelen onder mijn vlak gehad. Maar de Libernovo is tot nu toe voor mij wel de meest prettige. Ik had liever gehad dat de stoel de free lock mechanisme had ipv de 4 lock standen. Maar zeker geen dealbreaker, eerder voorkeur.
Ik ben 1.79m en ik heb de stoel met een diepte van 48cm. Ik ondervind geen problemen en zit best comfortabel. Ik ben ook een single leg tucker, en dat lukt ook goed en comfortabel.
Wat wel nog een verbeterpunt is zijn de armsteunen, die mochten een tikkeltje steviger zijn wanneer je die van kant wilt bewegen. Niet storend, maar dat zou het wel iets steviger en premium laten aanvoelen imo.
Ik heb geen spijt van de aankoop en ik zou hem terug hebben gekocht.
Weet ook dat ik die nu maar 4 dagen in mijn bezit heb, dus meer gebruik is nodig om beter te oordelen alsook de kwaliteit op langere termijn.
Als er vragen zijn, laat maar weten.