Toon posts:

Le Mans 2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Nog iets meer dan een maandje en dan start de 24 uur van Le Mans.
Omdat de ACO (organisator van WEC) voortaan de 24 uur van Le Mans als afsluiter wil hebben van het WEC seizoen, hebben we net een super season achter de rug. In dit seizoen doen we dus 2 maal Le Mans aan. Vanaf volgend seizoen wordt het weer slechts 1 maal per seizoen en sluit Le Mans het seizoen af.

De topic start is nog under construction. Dus waarschijnlijk dat eea niet zal kloppen.

24 uur van Le Mans topic 2019

De 87e editie van de 24 uur van Le Mans verreden op 15 en 16 juni. Dit jaar zijn 186 coureurs verdeeld over de 62 auto's (2 meer dan vorig jaar). De uitbreiding is gedaan omdat er zeer veel aanvragen waren om mee te doen. De 2 extra wagens krijgen een tijdelijke pitbox. 5 wagens staan op dit moment op de reserve lijst.

Het circuit

Categorieën

LMP1 - Le Mans Prototype 1

De LMP1 is de snelste klasse. Deze klasse is bedoeld voor Le Mans Prototypes en niet toegankelijk voor Bronze coureurs. Fabrieksteams worden verplicht met een hybride motor te rijden. Privateers hebben de keuze of ze wel of geen hybride gebruiken. Gezien het prijskaartje kiezen privateers eigenlijk altijd om zonder hybride te rijden. De hybride motoren drijven gecombineerd met meer dan 1000pk alle 4 de wielen aan.
Dit jaar doen er 5 LMP1 teams mee die in totaal 8 wagens in zetten, Toyota komt met 2 hybride wagens en de rest als privateer met normale race motoren.

De LMP1 klasse is te herkennen aan de witte koplampen en rode number panels.
Specificaties
De teams zijn zeer vrij in de keuze van hun motor.

Tankinhoud
Benzine: 62,3 liter met ERS / 75 liter zonder ERS
Diesel: 50,1 liter met ERS

Minimum gewicht
878 kg voor LMP1-Hybrid
833 kg voor LMP1

LMP2 - Le Mans Prototype 2
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2018/06/le-mans-test-2018-finish-order-13.jpg
De LMP2 klasse is bedoeld voor privateer teams en de bezetting van de drie coureurs moeten een mix zijn van professionele en amateur coureurs. Er moet minimaal één coureur met een Silver of Bronze ranking zijn.

De teams hebben de keuze uit een chassis van Oreca, Ligier, Dallara en Riley en zijn verplicht om met een +- 600pk sterke Gibson V8 benzine motor te rijden.

De LMP2 klasse is te herkennen aan de witte koplampen en de blauwe number panels.
Specificaties

Tankinhoud
75 liter

Minimum gewicht
930 kg

Naast beide prototype klassen zijn er ook nog twee klassen waar de auto's zijn gebaseerd op normale auto's die men ook in de winkel zou kunnen kopen, als je genoeg geld hebt. Denk hierbij aan Ferrari's, Aston Martins, Porsches, BMW, Chevrolet en Ford.

GTE is opgedeeld in twee klassen: GTE PRO en GTE AM.

LMGTE PRO - Le Mans Grand Touring Endurance PRO

GTE PRO is bedoeld voor de professionele teams, net zoals LMP1. Deze klasse is toegankelijk voor alle coureurs en er is geen restrictie op de rankingvan de 3 coureurs.

De GTE PRO auto's zijn te herkennen aan de gele koplampen en groene number panels.

Specificaties
Motor
Normally aspirated engines: 5500 cc maximum
Turbocharged / Supercharged engines: 4000 cc maximum.

Tankinhoud
90 liter

Minimum gewicht
1245 kg

LMGTE AM - Le Mans Grand Touring Endurance AM

GTE AM is de GT klasse voor amateur coureurs. Er wordt gereden in auto's waarvan het model minstens 1 jaar gehomologeerd is. Dat wil zeggen dat het model al minstens 1 jaar in de GTE Pro gereden moet hebben. Als voorbeeld: de Ferrari 488 GTE debuteerde in 2016 in de GTE Pro en mag dit jaar dus voor het eerst in de GTE Am ingezet worden. Alle Ferrari teams in de GTE Am zijn dan ook overgestapt op de 488 GTE, alleen JMW Motorsport kiest ervoor om met een oud model te blijven rijden.

De GTE AM auto's zijn te herkennen aan de gele koplampen en oranje number panels.

Data en tijden

Le Mans test
Voor elk race is er ook nog een test dag. Hier kunnen teams nog testen en moeten Le Mans rookies minimaal 10 ronden rijden om te wennen aan de baan. De test dag is dit jaar op zondag 4 Juni. Radio Le Mans doet hiervan verslag (alleen audio).
Race week
Zondag 9 juni
14:30 - 19:00: Scruteneering

Maandag 10 juni
10:00 - 18:00: Scruteneering

Woensdag 12 juni
16:00 - 20:00: Vrije training
22:00 - 00:00: Kwalificatie 1

Donderdag 13 juni
19:00 - 21:00: Kwalificatie 2
22:00 - 00:00: Kwalificatie 3

Zaterdag 15 juni
09:00 - 09:45: Warm-up
15:00 - 00:00: Race

Zondag 16 juni
00:00 - 15:00: Race

Deelnemers

Er zijn in totaal 186 deelnemers ingeschreven, verdeeld over 62 auto's. Voor een volledig overzicht van alle teams en rijders, kan je terecht bij de volgende link:
Entry list Le Mans 2019

Nederlandse team(s)
#29 Racing Team Nederland
Deelnemers uit Nederland en België
#10 - LMP1 - DragonSpeed - Renger van der Zande (NLD)
#11 - LMP1 - SMP Racing - Stoffel Vandoorne (BE)
#29 - LMP2 - Racing Team Nederland - Nyck de Vries (NLD)
#29 - LMP2 - Racing Team Nederland - Frits van Eerd (NLD)
#29 - LMP2 - Racing Team Nederland - Giedo van der Garde (NLD)
#38 - LMP2 - Jackie Chan DC Racing - Ho-Pin Tung (CHN/NLD
#26 - LMP2 - G-Drive Racing - Job van Uitert (NLD)
#81 - GTE PRO - BMW Team MTEK - Nick Catsburg (NLD)
#92 - GTE PRO - Laurens Vanthoor (BE)
#97 - GTE PRO - Aston Martin Racing - Maxim Martin (BE)
#85 - GTE AM - Keating Motorsports - Jeroen Bleekemolen (NLD)

Bijzonderheden

• Jenson Button is vervangen door Stoffel Vandoorne. Button heeft aangegeven dat hij wat meer bij familie en vrienden wil zijn.
  • Dit zal (vooralsnog) de laatste 24 uur van Fernando Alonso zijn. Hij wordt vervangen na de 24 uur door Brendon Hartley.
  • Na deze race stopt het programma van de Ford GT.
  • Jeroen Bleekemolen zet met zijn team een Ford GT in en maakt daardoor meteen kans op de winst in GTE AM.
  • ByKolles is het seizoen met een Nissan Nismo motor gestart, maar is inmiddels overgestapt naar een Gibson motor
  • De generale repetitie (6 uur van Spa) werd gereden onder barre omstandigheden. Het sneeuwde er

Garage 56

Dit jaar geen Garage 56.
In deze klasse zijn wel bijzondere wagens/initiatieven wel aan de start gekomen:
- Deltawing
- Nissan Zeod
- Frederic Sausset. Door een virus hebben ze zowel beide handen als zijn beide voeten geamputeerd. De man racet al in onder andere de V de V series. Ik zou zeggen bekijk zijn Youtube pagina eens: YouTube: Frédéric SAUSSET
To-do
- Overzicht uitbreiden met suggesties.
- Iemand interesse om mee te helpen updaten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien een instructie/tip hoe je Le Mans kan kijken zonder de reguliere televisie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik ben er voor het 12e achtereenvolgende jaar live bij *O*

Kleine opmerkingen bij de eerste post:

- Omschrijving bij de GT's klopt niet helemaal. Die mogen sinds vorig jaar namelijk ook met witte koplampen rijden.
- Omschrijving bij de LMP1 is volgens het regelement juist, maar wordt in de praktijk toch anders toegepast. Hedman in de #10 Dragonspeed is nl een bronze coureur die dispensatie heeft gekregen om LMP1 te mogen rijden

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

Ivysaur schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:45:
Misschien een instructie/tip hoe je Le Mans kan kijken zonder de reguliere televisie.
Eurosport Player is een goede :) Ook geen gedoe met reclames.

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Ivysaur schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:45:
Youtube live streams.
Ging afgelopen editie echt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PalingDrone schreef op zondag 12 mei 2019 @ 02:21:
Youtube live streams.
Ging afgelopen editie echt prima.
De streams via YouTube zijn nooit legale streams. ;) Eurosport Player is het makkelijkste, kost ook bovendien het minste met 20 euro per jaar. Dan kun je zelfs alle races van het WEC-kampioenschap zien en alle andere sporten die zij uitzenden.

Ik ga er dit jaar wederom naar toe nadat ik in 2017 er al eens geweest was met @bvk, dit keer samen met mijn broer @Harrie. :) We staan op camping Houx en hebben ook Dunlop-tribune plaatsen. :) Ik heb er enorm zin in!
RobinHood schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:37:
Eurosport Player is een goede :) Ook geen gedoe met reclames.
Ligt eraan welke stream je bekijkt van ze. Die met commentaar heeft wel reclame, die zonder commentaar niet.

Sommige teams / merken hebben ook eigen streams. Zo heeft Corvette meestal ook hun eigen auto's op een stream. Volgens mij heeft Toyota dat ook, maar vorig jaar heb ik daar niet naar gekeken of gevonden.

Voor wat betreft Garage 56, wanneer komt GreenGT met hun waterstof auto daarin te staan met hun LPM2H wagen?

@ge-flopt Naar aanleiding van dit stukje uit de TS:
Nog iets meer dan een maandje en dan start de 24 uur van Le Mans.Omdat de ACO (organisator van WEC) de 24 uur van Le Mans als afsluiter wil hebben van het WEC seizoen hebben we net een super season achter de rug. In dit seizoen doen we dus 2 maal Le Mans aan. Vanaf volgend seizoen wordt het weer slechts 1 maal per seizoen.
Volgens mij is het vanaf dit super season de bedoeling dat de 24 uur van Le Mans altijd de afsluiter van een seizoen is, dat is na een poll onder WEC-fans besloten. :)

[Voor 106% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2019 03:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 197141
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 03:28:
[...]
De streams via YouTube zijn nooit legale streams.
Toch zijn die er wel geweest in het begin van live streaming.
Heb ooit hele nacht gekeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 197141 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 03:45:
Toch zijn die er wel geweest in het begin van live streaming.
Heb ooit hele nacht gekeken
Klopt, maar dat betekend niet dat ze legaal zijn. ;) Zo had ik dit jaar met de 6 uur van Spa ook een livestream gevonden op YouTube, maar die was later "gewoon" down gehaald ivm een copyrightclaim van de ACO/WEC, sinds dit seizoen zit men er dus veel meer er bovenop. ;)

Er zijn naar mijn weten maar 2 legale bronnen voor streams; bij de ACO/WEC zelf en de Eurosport Player. Laatst genoemde is daarbij het goedkoopste, met 20 euro per jaar. Als je iets meer dan een euro per maand niet kan missen... ;)

[Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2019 03:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 197141
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 03:47:
[...]
Klopt, maar dat betekend niet dat ze legaal zijn.
Dat was echt serieus een officiele stream free om te testen op YT met 24u live camera al lang geleden.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 12-05-2019 03:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@ge-flopt De GTE AM foto klopt niet, deze heeft een groene number panel terwijl deze oranje hoort te zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaat het weer sneeuwen? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Ik ga gewoon via de WEC app kijken. Het werkt gewoon goed en het commentaar is ook helemaal prima, met Haven, McNish, Goodwin, en andere oud coureurs.

Het was me vorig heel goed bevallen en dan zit je niet te kloten met het syncen van de Eurosport beelden met het RLM audio.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Of je neemt een Maandpas bij Eurosport, kost je 7 euro. Wel direct opzeggen anders wordt het stilletjes verlengt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Niks illegaals aan die Youtube streams.
Diverse teams hebben hun eigen live verslaggeving en stream en schakelen naar officieel commentaar en baanradio mochten ze even uitgeluld zijn.
O.a. Ford vorig jaar.

*knip* Doe eens rustig, haal adem, en reageer normaal.

[Voor 23% gewijzigd door AGee op 12-05-2019 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Ik heb beide al. :)
Ik neem al jaren een abonnement op de WEC, om hen te steunen.

Eerder dit jaar heb ik een jaar abo op de EurosportPlayer genomen dankzij een goede actie. Dan kan ik MotoGP en andere autosport kijken.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 07:25
Rob Kamphues zou toch ook le mans gaan rijden? Zag van de week iets op ziggosport passeren..

...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

koentjuh1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:16:
Rob Kamphues zou toch ook le mans gaan rijden? Zag van de week iets op ziggosport passeren..
Pierre schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:33:
Of je neemt een Maandpas bij Eurosport, kost je 7 euro. Wel direct opzeggen anders wordt het stilletjes verlengt.
Vorig jaar een jaar-abbo voor 2 tientjes genomen en die is automatisch verlengd van de week voor (wederom) 2 tientjes.

Ben erg te spreken over alle streams die ze aanbieden en op verschillende devices. Stukken beter dan die F1 Pro nukken.

[Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2019 10:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nog 5 weken tot Le Mans 2019 *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:16:
Kamphues rijdt in een Jumbo sponsored LMP3 in de "Road To Le Mans" (voorprogramma, rijdt in de ochtend voordat Le Mans begint).
Volgens mij is dat 'maar' 3 uurtjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dus maandabonnement bij eurosport. 7 euro en dan meteen opzeggen? Nadat ik het besteld heb? Top. Zo werkt Nexus ook, hehe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
De openingspost aangepast aan alle op en aanmerkingen die gedaan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 07:25
Ryur schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Kamphues rijdt in een Jumbo sponsored LMP3 in de "Road To Le Mans" (voorprogramma, rijdt in de ochtend voordat Le Mans begint).
Volgens mij is dat 'maar' 3 uurtjes.
Dat kan zomaar kloppen. Heb alleen de vooraankondiging gezien. Maar zie m niet 24 uur rijden...

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Dat kan zomaar kloppen. Heb alleen de vooraankondiging gezien. Maar zie m niet 24 uur rijden...
Hier legt Rob zijn plannen voor LMP3 Le Mans uit (vrijdag F1 cafe):

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Prinses Charlene van Monaco start de 24 uur trouwens:
http://www.autosportwerel...van-monaco-is-de-starter/

Wie wanneer zich moet melden bij scruteneering:
http://www.dailysportscar...utineering-timetable.html

[Voor 29% gewijzigd door ge-flopt op 12-05-2019 16:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 09:37
Sinds dit jaar Fords? Die doen sinds 2016 al mee...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Cool! dit word mijn 12de keer dat ik naar le mans ga!

Een tipje voor de vrijdag is ook het british welcome in saint saturnin.
https://www.classicbw.org/ daar staan echt capitalen aan dikke auto's echt de moeite waard om even overheen te lopen.

Wij rijden dit jaar met een Lotus Elise en een Citroën Mehari *O*

toen ik nog een telelens meenam naar LM:

[Voor 106% gewijzigd door pool0249 op 13-05-2019 14:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Fryslanboy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:34:
Sinds dit jaar Fords? Die doen sinds 2016 al mee...
En gefixed! :P
pool0249 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:33:
Cool! dit word mijn 12de keer dat ik naar le mans ga!

Een tipje voor de vrijdag is ook het british welcome in saint saturnin.
https://www.classicbw.org/ daar staan echt capitalen aan dikke auto's echt de moeite waard om even overheen te lopen.

Wij rijden dit jaar met een Lotus Elise en een Citroën Mehari *O*

toen ik nog een telelens meenam naar LM:
[Afbeelding]
Ik mag het plaatje niet zien.

[Voor 78% gewijzigd door ge-flopt op 13-05-2019 13:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pool0249
Ik mag het plaatje niet zien.
Gefixed? Google photos 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Waar wordt Le Mans allemaal uitgezonden?
Ik heb me al jaren afgevraagd waarom bv RTL en Eurosport zo laat aangeven dat ze Le Mans gaan uitzenden. Meestal pas 1 of 2 weken van te voren.

Motorsport.TV zend wel WEC uit, maar zo te zien hebben ze geen uitzending staan voor Le Mans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
De volledige lijst staat omnline met alle coureurs. Ik heb de OP erop aangepast.

Racing Team Nederland hefft zijn livery waarmee ze komende editie mee gaan doen geshowed:

Aan de 2e man van links hebben ze de livery te danken.
(Wie weet die het is, eeuwige roem! ;))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben er weer bij *O* (marshalls camping bij de Porsche Curves)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Ondanks dat van Doorne toch wel een aardig wat km heeft gereden in F1 en FE, mag hij omdat hij de laatste 5 jaar niet gereden heeft in Le Mans (wordt zijn eerste keer), mag hij gezellig bij de ACO in de simulator plaatsnemen:
http://www.autosportwerel...verplicht-naar-simulator/

Sausset doet dit jaar mee aan de Road To Le Mans:
http://www.dailysportscar...mans-effort-launched.html
Voor degene die het niet weten: Sausset heeft geen handen en geen benen en deed een paar jaar geleden mee met de 24 uur.

De tijdelijke garages zijn in aanbouw:
http://www.dailysportscar...ans-garages-underway.html

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 16:52
Word voor mij de 5e keer dit jaar. Afgelopen vier jaar een "vaste stek" gehad op de niet genummerde plaatsen van camping houx, maar na wat mot met de bewaking de afgelopen twee jaar gaan we het nu eens op blue nord proberen.

Dit jaar maar eens proberen om met zonsondergang langs de baan te gaan staan met de camera, meestal zitten we dan nog aan de koffie bij de tent...

@pool0249 Als jullie vorig jaar ook de Mehari waren heb ik jullie meermaals gespot! Respect dat jullie met zo'n auto die kant op gaan.

Paar plaatjes van afgelopen jaar:
Pink Pig #92 by Jeroen Castricum, on Flickr
Jumbo #29 by Jeroen Castricum, on Flickr
Jumbo @ Dunlop by Jeroen Castricum, on Flickr
Pink Pig #92 dark by Jeroen Castricum, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@ge-flopt Stuk mooier dan dat algehele kanariegele livery van twee jaar terug, ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
jerry-c schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:02:
Word voor mij de 5e keer dit jaar. Afgelopen vier jaar een "vaste stek" gehad op de niet genummerde plaatsen van camping houx, maar na wat mot met de bewaking de afgelopen twee jaar gaan we het nu eens op blue nord proberen.

Dit jaar maar eens proberen om met zonsondergang langs de baan te gaan staan met de camera, meestal zitten we dan nog aan de koffie bij de tent...
Hoorde je toevallig bij die groep carbidschieters? Daar had ik vanaf mijn plaats zicht op en kwam nog wel eens bewaking op "visite" _O-

Persoonlijk vind ik zonsopkomst mooier. Bijna geen publiek langs de baan, er liggen er een aantal in slaapzakken en bij de rest heb je aan het eten dat ze nuttigen te zien geen idee of het nou avond of ochtend voor ze is :+
Dan de lucht die achter de Dunlopbrug langzaam oranje/geel kleurt, coureurs die wat meer foutjes gaan maken en de wetenschap dat je nog een uur of 10 racen te gaan heb. Zondagavond heb ik er altijd weer spijt van, maar op zondagochtend is het voor mij echt het mooiste moment van de race <3

Komt misschien ook wel omdat dit maar 1x in de raceweek gebeurd, terwijl je de zon op woensdag en donderdag ook onder kunt zien gaan en dus iets minder uniek is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:00
ge-flopt schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:24:
Racing Team Nederland hefft zijn livery waarmee ze komende editie mee gaan doen geshowed:
[Afbeelding]
Aan de 2e man van links hebben ze de livery te danken.
(Wie weet die het is, eeuwige roem! ;))
Ja, dat is een makkie! Hier zit hij in 1 van zijn eigen F1 auto’s: https://s.yimg.com/ny/api...2e14648cb14ce56494e42d29c
Let op de kleuren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
@U123456 Het was ook geen moeilijke. :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10

sjaool

Every life should have 9 cats

U123456 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:41:
[...]
Ja, dat is een makkie! Hier zit hij in 1 van zijn eigen F1 auto’s: https://s.yimg.com/ny/api...2e14648cb14ce56494e42d29c
Let op de kleuren!
Ah, de vader van Jack Plooij... :+

"When you grow up your heart dies"

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:43
Ik kijk hier ook wel weer erg naar uit! Dit is eigenlijk de enige WEC die ik kijk.
Hoe laag Stoffel Vandoorne ook stond in de F1 vorig jaar, ik hoop wel echt dat hij iets moois voor elkaar bokst in deze wedstrijd.

[Voor 1% gewijzigd door sj0nsj44k op 21-05-2019 11:51. Reden: Typfoutje }:O]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pool0249
jerry-c schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:02:
@pool0249 Als jullie vorig jaar ook de Mehari waren heb ik jullie meermaals gespot! Respect dat jullie met zo'n auto die kant op gaan.
Hi Jerry,

Dat waren wij niet :+ wellicht spot je ons dit jaar, (rode Mehari en groene Lotus Elise S1).
Vorig jaar voor het eerst met de Elise naar LM gereden maar 800 km begint de laatste 150 km toch wel als afzien aan te voelen aan de billen :D maar het is sowieso een onvergetelijke ervaring!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 16:52
Richard117 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Hoorde je toevallig bij die groep carbidschieters? Daar had ik vanaf mijn plaats zicht op en kwam nog wel eens bewaking op "visite" _O-

Persoonlijk vind ik zonsopkomst mooier. Bijna geen publiek langs de baan, er liggen er een aantal in slaapzakken en bij de rest heb je aan het eten dat ze nuttigen te zien geen idee of het nou avond of ochtend voor ze is :+
Dan de lucht die achter de Dunlopbrug langzaam oranje/geel kleurt, coureurs die wat meer foutjes gaan maken en de wetenschap dat je nog een uur of 10 racen te gaan heb. Zondagavond heb ik er altijd weer spijt van, maar op zondagochtend is het voor mij echt het mooiste moment van de race <3

Komt misschien ook wel omdat dit maar 1x in de raceweek gebeurd, terwijl je de zon op woensdag en donderdag ook onder kunt zien gaan en dus iets minder uniek is.
Ja dat waren wij... waar het in Nederland cultureel erfgoed is zijn ze er daar niet echt over te spreken, helaas spreken wij geen Frans en hun weigeren Engels te praten dus een goed gesprek zit er ook niet in.

Zonsopkomst lijkt me ook prachtig inderdaad, even kijken hoe de avond/ nacht verloopt.
pool0249 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:32:
[...]

Hi Jerry,

Dat waren wij niet :+ wellicht spot je ons dit jaar, (rode Mehari en groene Lotus Elise S1).
Vorig jaar voor het eerst met de Elise naar LM gereden maar 800 km begint de laatste 150 km toch wel als afzien aan te voelen aan de billen :D maar het is sowieso een onvergetelijke ervaring!
Ik heb vorig jaar een oranje Mehari zien rijden als ik me niet vergis, zal er aan denken als ik een rooie spot!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:30:
Waar wordt Le Mans allemaal uitgezonden?
Ik heb me al jaren afgevraagd waarom bv RTL en Eurosport zo laat aangeven dat ze Le Mans gaan uitzenden. Meestal pas 1 of 2 weken van te voren.
Eurosport zend volgens mij op Eurosport Player volledig uit en af en toe op Eurosport 2, net zoals RTL7 dat deed, dus start, finish en recaps/highlights van afgelopen X uur. En via de WEC app zelf kun je ook kijken.
Motorsport.TV zend wel WEC uit, maar zo te zien hebben ze geen uitzending staan voor Le Mans.
Volgens mij kun je dan inderdaad beter afsluiten bij de WEC, al is Eurosport goedkoper. Die hebben ook trials van een week geloof ik, die gratis zijn. :)

Ik heb even verder gekeken voor je; tvgids.tv heeft een uitzendschema. Volgens https://www.tvgids.tv/op-tv/le-mans zendt RTL7 de gehele race uit, inclusief voorbeschouwing van een uur.

[Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2019 23:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pool0249
jerry-c schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:22:
Ik heb vorig jaar een oranje Mehari zien rijden als ik me niet vergis, zal er aan denken als ik een rooie spot!
d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15

Rivanov

Apple freak

CH4OS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:35:
[...]
Eurosport zend volgens mij op Eurosport Player volledig uit en af en toe op Eurosport 2, net zoals RTL7 dat deed, dus start, finish en recaps/highlights van afgelopen X uur. En via de WEC app zelf kun je ook kijken.
[...]
Volgens mij kun je dan inderdaad beter afsluiten bij de WEC, al is Eurosport goedkoper. Die hebben ook trials van een week geloof ik, die gratis zijn. :)

Ik heb even verder gekeken voor je; tvgids.tv heeft een uitzendschema. Volgens https://www.tvgids.tv/op-tv/le-mans zendt RTL7 de gehele race uit, inclusief voorbeschouwing van een uur.
Voordeel van de Eurosport Player is dat ze een commentaar-loze feed hebben, zodat je zelf de Radio Le Mans commentaar-feed erbij kunt nemen. Op hun YouTube video hebben ze altijd een klok lopen zodat je de video & audio kunt matchen. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
sj0nsj44k schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:10:
Ik kijk hier ook wel weer erg naar uit! Dit is eigenlijk de enige WEC die ik kijk.
Hoe laag Stoffel van Doorne ook stond in de F1 vorig jaar, ik hoop wel echt dat hij iets moois voor elkaar bokst in deze wedstrijd.
Even ter volledigheid: het is Stoffel Vandoorne! Die "Van" hoort bij zijn achternaam (en de D niet met een hoofdletter).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

ST10©DE

Dus.............

Even een vraagje aan de mensen die er vaker geweest zijn. Wij gaan dit jaar voor het eerst met een groepje. We staan niet op een camping maar hebben een huisje.

Hoe is het met het parkeren geregeld? Op de site staat dat er gratis parkeerplaatsen zijn ? Dat zouden de blauwe parkeerplaatsen met groene rechthoek er omheen moeten zijn in onderstaand plaatje. Klopt die informatie? Nog andere tips ?

http://www.doding.nl/img/plm.jpg

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
mooie TS trouwens :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Verschillende Liveries zijn inmiddels gepresenteerd:
De Ford GT's:

Jackie Chan DC Racong x Jota
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2019/05/Jackie-Chan-DC-Racing-x-Jota-Le-Mans-Liveries-3.jpg
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2019/05/Jackie-Chan-DC-Racing-x-Jota-Le-Mans-Liveries-5.jpg

Racing Team Nederland:

JMW:
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2019/05/JMW-Le-Mans-Livery-2019-2.jpg
Geholpen door Andy Blackmore, DE maker van de beste spottersguide.

Risi Competitione:

Komend weekend trouwens de officiele test in Le Mans. Dan kunnen we een klein weekje later de eerste Spottersguide van Andy Blackmore verwachten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Porsche heeft ook hun liveries ook gepresenteerd.

Porsche has revealed a set of special liveries for its pair of FIA World Endurance Championship cars ahead of next month’s 24 Hours of Le Mans season finale.

The No. 91 and No. 92 Porsche 911 RSRs will each compete with a celebratory gold trim after the manufacturer wrapped up the GTE constructors’ title at Spa.
https://sportscar365.com/...liveries-for-24h-le-mans/

Volgens het artikel zullen de twee entries vanuit de VS met de Brumos tribute livery rijden, die eerder zijn gebruikt bij de Rolex 24 en Sebring 12H.

[Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 29-05-2019 10:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sjiek dat gouden randje op de 911s. Kan ook de liveries van #66 en #69 wel waarderen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Richard117
ST10©DE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:39:
Even een vraagje aan de mensen die er vaker geweest zijn. Wij gaan dit jaar voor het eerst met een groepje. We staan niet op een camping maar hebben een huisje.

Hoe is het met het parkeren geregeld? Op de site staat dat er gratis parkeerplaatsen zijn ? Dat zouden de blauwe parkeerplaatsen met groene rechthoek er omheen moeten zijn in onderstaand plaatje. Klopt die informatie? Nog andere tips ?

[Afbeelding]
Het staat er inderdaad, maar voor mij is het de eerste keer dat ik het hoor/zie.
Ik sta altijd op de camping op het circuit en hoef dus niet naar parkeerplaatsen om te kijken. Ik kan je dus niet zeggen of dit klopt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar worden de tests eigenlijk uitgezonden? Ik zie zo gauw daarover maar bar weinig terug. Enige wat ik vind is dat RTL 7 op zondag van 14:00 - 16:00 RTL GP heeft, dus mogelijk worden de eerste twee uurtjes van de middag uitgezonden... Maar ook bij Eurosport Player vind ik daar eigenlijk weinig over terug, helaas.
ST10©DE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:39:

[Afbeelding]
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de parkeerplaatsen die praktisch voor de ingang zitten gratis zijn en de rode parkeerplekken die juist wat verder weg zijn niet gratis zijn, makes no sense. In 2017 waren ze in elk geval niet gratis en vielen ze overigens ook niet onder Blue, dus ga er maar vanuit dat het niet gratis is.

EDIT:
Ik heb even gekeken bij Ticket+Travel voor je, volgens de gegevens daar zijn de kaartjes niet gratis:

en hoe zij de parkeerterreinen genummerd hebben:

Al begin ik nu ook te twijfelen wat dichter bij de ingang is, maar goed, dat zijn eigenlijk details. Gratis is het dus in elk geval niet.

Ikzelf sta dit jaar voor het eerst op camping Houx in het circuit, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!

EDIT2:
RTL 7 zendt in RTL GP dan ook iets anders uit, helaas. :(

EDIT3:
Als ik 24 hours of Le Mans EoT/BoP lees, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ze exact gaan doen en wat er tijdens de testdag eruit gaat komen nav hun onderzoek.

[Voor 96% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 00:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

CH4OS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:55:
Waar worden de tests eigenlijk uitgezonden?
Alleen audio via Radio Le Mans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

CH4OS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:55:

[...]
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de parkeerplaatsen die praktisch voor de ingang zitten gratis zijn en de rode parkeerplekken die juist wat verder weg zijn niet gratis zijn, makes no sense. In 2017 waren ze in elk geval niet gratis en vielen ze overigens ook niet onder Blue, dus ga er maar vanuit dat het niet gratis is.

EDIT:
Ik heb even gekeken bij Ticket+Travel voor je, volgens de gegevens daar zijn de kaartjes niet gratis:

[Afbeelding]
en hoe zij de parkeerterreinen genummerd hebben:
[Afbeelding]
Al begin ik nu ook te twijfelen wat dichter bij de ingang is, maar goed, dat zijn eigenlijk details. Gratis is het dus in elk geval niet.
Thanks, alleen staan daar niks vermeld over P2 en P4? Wat ongeveer de groene vlakken zijn in mijn plaatje. Nou ja, we gaan het mee maken. Er zijn in ieder geval shuttle's die nog rijden.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ST10©DE schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:06:
Thanks, alleen staan daar niks vermeld over P2 en P4? Wat ongeveer de groene vlakken zijn in mijn plaatje. Nou ja, we gaan het mee maken. Er zijn in ieder geval shuttle's die nog rijden.....
Shuttles zijn of voor vips of zit stampend vol is mijn ervaring... Of doel je nu op andere shuttles dan op het circuit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:34:
[...]
Shuttles zijn of voor vips of zit stampend vol is mijn ervaring... Of doel je nu op andere shuttles dan op het circuit?
6 car parks free of charge from Wednesday 12 June to Sunday 16 June: Actisud, M1, Bleu, Fresne, Raineries*, Héronnière (subject to space available when you arrive) *free shuttle service

Zoals gezegd, we gaan het zien. Mocht het niet zo zijn ook geen ramp, we vinden wel een oplossing.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, een andere shuttle-dienst, hahaha! :+ Ik dacht die tijdens de race zelf.

Ook even de tekst gezocht die je gaf. Eerste hit was van pistonheads die linkt naar het artikel van lemans.org waarin het staat. Dus ja, er zullen gratis parkeergelegenheden zijn, al denk ik wel dat je daar vroeg voor aanwezig moet zijn.

Bron is dus: https://www.lemans.org/en/page/spectators-access/115

[Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2019 00:51]

• ge-flopt
Als er nog een kans was dat de LMP1 gewonnen werd door een ander team dan Toyota (er vanuitgaand dat niemand uitvalt) dan is dat eigenlijk nu al wel weer bekeken:
https://www.gpupdate.net/...-na-nieuwe-eot-wijziging/

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

ge-flopt schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:11:
Als er nog een kans was dat de LMP1 gewonnen werd door een ander team dan Toyota (er vanuitgaand dat niemand uitvalt) dan is dat eigenlijk nu al wel weer bekeken:
https://www.gpupdate.net/...-na-nieuwe-eot-wijziging/
Mjah, Toyota is dan ook het enige fabrieksteam wat mee doet?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:32
Tja, de LMP1 is gewoon een farce dit jaar.
De enige kans om te winnen voor een privateer is als Toyota uitvalt. Doordat Toyota absoluut niet hoeft te pushen zal de kans klein zijn dat door technisch falen gebeurt, dus dan is eigenlijk de enige mogelijkheid dat ze crashen bij het lappen van een achterligger o.i.d.

Jammer maar helaas. Ik hoop dat ze de GT"s goed in beeld gaan brengen, want dat zit vaak toch een stuk dichter bij elkaar en is wel spannend :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:17
ge-flopt schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:04:
Deelnemers uit Nederland en België
#91 - GTE PRO - Laurens Vanthoor (BE)
Moet volgens mij zijn #92 - GTE PRO - Porsche GT Team - Laurens Vanthoor (BE).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Een groot compliment aan @ge-flopt voor de geweldige openingspost!
Deze gaat het volgen van de verschillende klasses iig voor mij al zoveel duidelijker maken.
Laat staan voor familie die zo'n 24 uurs race best mooi vinden maar geen idee hebben wat de lampjes en kleuren allemaal betekenen.

• ge-flopt
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Moet volgens mij zijn #92 - GTE PRO - Porsche GT Team - Laurens Vanthoor (BE).
Done!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xhermes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06-2019
Ook dit jaar weer van de partij! Dit jaar in een (licht) bestickerde RHD Mini Cooper S ( licht blauw) en een ( licht ) bestickerde rode Alfa Spider. Verder staan we op de camping met een knal gele Santana Ligero ( denk Land Rover Defender ) . Dit jaar staan we op Arnage met 2 camping plekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Yes! Hij is er weer, de spottersguide van Andy Blackmore
http://www.spotterguides.com/portfolio/19_lm/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@ge-flopt Ik zie nog een klein foutje in de TS: Nick Catsburg (ipv Katsburg)
Verder kudos voor de TS ! (y)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Gefixed!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ook van de partij, gisteren met de caravan aangekomen op de camping in La Flêche, ruim een half uur van Le Mans. Vanmiddag naar de scrutineering. Tijdens de wedstrijd zetten we de tent op bij het circuit.

Eerste keer Le Mans, gelijk maar eens de hele week meemaken (ga echt niet de hele week op het circuit hangen, maar wel een beetje de sfeer snuiven etc.) Waarschijnlijk 1 dag scrutineering kijken, 1 avond trainingen bekijken, vrijdag de Driver's parade, en zaterdag natuurlijk de race! Lid geworden van de ACO, dus kan in hun hospitality units, en hier en daar nog wat extra rondleidingen krijgen etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ge-flopt
De nieuwe livery van de Rebellion is wel heel mooi. Blijkbaar de eerste keer dat er een art car op een LMP1 zit.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er ergens een kaart van camping Houx? Ik ga er morgen heen, maar met de oude kaarten (o.a. op petrol heads' website) heb ik nu geen idee waar ik kom te staan. Rij 29, plek 1 hebben we gekregen.

Edit;
https://thumbsnap.com/2VEg4lRr deze ook gevonden, maar de plaatsnummers zijn slecht leesbaar. Wel slecht dat een camping wat jaar in naar uit tijdens meerdere evenementen gewoon zo slecht gedocumenteerd is.

[Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2019 23:29]

• ge-flopt
Autosport.nl heeft een live blog over de 24 uur van le mans gestart:
http://autosport.nl/klass...C3%A8me-24-heures-du-mans
8.30 uur: Via de site van de Franse zender France Bleu vonden we het bericht dat Ferrari op zoek moet naar een andere safety-car voor de race van de Ferrari Challenge, die aanstaande zaterdag in het voorprogramma van de 24-uursrace verreden wordt. Een truck met gesloten oplegger, waarin de safety-car naar Le Mans vervoerd werd, kantelde gisterochtend op de Franse snelweg A10 bij een tolstation in de buurt van Tours, omdat de chauffeur in slaap gevallen was.
http://cms.autosport.nl/images/stories/2019/Internationaal/FIA_WEC_2018-2019/Rd_8_Le_Mans/Liveblog/Truck.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Paar aparte tracks ertussen :P

• ge-flopt
Da's al snel, rode vlag. Begrijp dat het een Porsche en mogelijk prototype.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

Ah, hier zijn jullie :P
ge-flopt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:44:
Da's al snel, rode vlag. Begrijp dat het een Porsche en mogelijk prototype.
Het is de Porsche van Long / Krohn / Jonsson met Tracy Krohn achter het stuur.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:01

Amphiebietje

In de blubber

ge-flopt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:28:
Autosport.nl heeft een live blog over de 24 uur van le mans gestart:
http://autosport.nl/klass...C3%A8me-24-heures-du-mans

[...]

[Afbeelding]
Het oorspronkelijke bericht heeft een foto van de pacecar nog in de truck. Volgens de tekst is de auto nu nog platter dan voorheen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Fuelke schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:11:
Het is de Porsche van Long / Krohn / Jonsson met Tracy Krohn achter het stuur.
Mooi dat Krohn de traditie in stand houdt. :+ :+

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:21
Mijn gedachte exact, Krohn moet wel even een stapel schade rijden.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ja Krohn kent daar alle grindbakken als z'n broekzak onderhand. Maar toch heb je zulke rijke hobbycoureurs wel nodig, en laten we eerlijk zijn, onze eigen Frits is ook geen topcoureur.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Q1 nu live op Eurosport 1 (voor degenen die het nog niet wisten) :)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:15
Die Ford GT’s zijn rijdende neonreclame borden zeg. Zelfs leds op de ruitenwisser..

• MAX3400

MAX3400

Holkers schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:14:
Die Ford GT’s zijn rijdende neonreclame borden zeg. Zelfs leds op de ruitenwisser..
Tja, is blijkbaar makkelijker / slimmer dan 3 verschillende wraps op de auto te plakken... :P Hoeveel combi's rood/wit/blauw kan je maken voor 3 auto's, denk ik dan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
Wat zit ik weer te genieten!
Schitterende beelden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Tja, is blijkbaar makkelijker / slimmer dan 3 verschillende wraps op de auto te plakken... :P Hoeveel combi's rood/wit/blauw kan je maken voor 3 auto's, denk ik dan...
En zo'n wrap zie je in het donker toch niets van, die leds op de ruitenwisser zijn vooral handig voor het team om 's nachts de auto's te herkennen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

u_nix_we_all schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:46:
[...]

En zo'n wrap zie je in het donker toch niets van, die leds op de ruitenwisser zijn vooral handig voor het team om 's nachts de auto's te herkennen
Tuurlijk, is zeker een factor. Net als de GPS-tracker. De verplichte verlichte startnummers op de zijkant. Desnoods 1 ledstripje onder de voorbumper ;)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik weet nog dat toen ik er voor eerst kwam (vorige eeuw, lol) hadden ze allemaal verschillende kleurtjes lampjes in de antennes op het dak (toen was de telemetrie, leds, etc) allemaal nog niet zo ver

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

De discolichten zijn ook meer voor de herkenning op pit lane, dan daadwerkelijk op de baan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nu mis ik die Le Mans track toch wel in assetto corsa competizione :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:21
We hebben toch ook al jaren AF Corse met die lichtbalken naast de voorruit?

Ik herinner me ook nog wel van de jaren 90 de 911 gt2’s met een soort lichtbordje achter de b stijl wat een spoor van verlichting achter zich aan trok als de auto langs reed. Was wel leuk bedacht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wow lompe crash weer. veel schade.
Stuk toyota eraf! 8)7

video: https://gyazo.com/605353286ff20f2d5674affa9c944c3d

[Voor 103% gewijzigd door Paulus07 op 12-06-2019 23:22]

• MAX3400

MAX3400

Beiden best onhandig; leek er ook niet op alsof #7 "veiliger" binnen wilde komen terwijl er 3m naast de baan een auto staat.

Oh well, go #8 dan maar? :+

• Paulus07
  • Niet online
die hebben zich beide denk kapot geschrokken met die klap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En de #8 ook een tik.

Conspiracy theory: Toyota mag niet winnen zondag ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:23:
En de #8 ook een tik.

Conspiracy theory: Toyota mag niet winnen zondag ;)
Wist niet dat ze hier een battle royale in hebben gedaan voor de 2019 versie :P

• Ivysaur
  • Niet online
Heb er zin in. Laat het maar snel 15 en 16 Juni zijn. <3

Edit: Een accountje bij Eurosport aanmaken is voldoende, toch? Hoef niet te betalen enzo?

[Voor 45% gewijzigd door Ivysaur op 12-06-2019 23:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
in de nacht blijft er altijd zo vet uit zien. Die sfeer, lichten/led :)

Maar het weer, Wat is leuk voor de race? Droog, regen, sneeuw?? :P of een lekker combi van droog/regen?

[Voor 42% gewijzigd door Paulus07 op 12-06-2019 23:56]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ivysaur schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:50:
Heb er zin in. Laat het maar snel 15 en 16 Juni zijn. <3

Edit: Een accountje bij Eurosport aanmaken is voldoende, toch? Hoef niet te betalen enzo?
Voor wat ik weet, wel betalingsgegevens koppelen, daarna zelf handmatig annuleren.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Harrie

NederVlaming

Paulus07 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:55:
in de nacht blijft er altijd zo vet uit zien. Die sfeer, lichten/led :)

Maar het weer, Wat is leuk voor de race? Droog, regen, sneeuw?? :P of een lekker combi van droog/regen?
Van mij mag het droog blijven, het was net al goed fris met de wind op de tribune :+.
Nee ik denk dat een beetje drizzle of regen ook wel spectaculair is om te zien.

• Paulus07
  • Niet online
Nog 1tje dan voor het slapen gaan :P

boing

[Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 13-06-2019 00:24]

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Die raakt zijn racelicentie kwijt. 100% Het is potverdikke geen pCars.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee