Met het noemenswaardige verschil dat #7 toen binnen 5 sec zat.DigitalError schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:09:
[...]
die heeft gisteravond ook al een uurtje aan kop gereden hoor

Met het noemenswaardige verschil dat #7 toen binnen 5 sec zat.DigitalError schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:09:
[...]
die heeft gisteravond ook al een uurtje aan kop gereden hoor
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Er gaan er acht mee in LMP1Maarten_E schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:36:
Ik ben een beetje in de war. Rijdt er in LMP1 alleen de twee Toyota's mee, of worden de top van de LMP2 (Signatech Alpine) ook mee meegerekend?
No One Can Predict the Market!
Alle rode schildjes zijn LMP1. Er rijden er dus een stuk of 8 maar alleen de Toyota's zijn HYBRID.Maarten_E schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:36:
Ik ben een beetje in de war. Rijdt er in LMP1 alleen de twee Toyota's mee, of worden de top van de LMP2 (Signatech Alpine) ook mee meegerekend?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wel lief dat je je vraag komt stellen na goed 23,5 uur racen.Maarten_E schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:45:
Oh wacht, je hebt Rebellion ook nog in de LMP1..
Vergeet ByKolles niet ... die ieder jaar ongeveer 5 rondjes meedoenMaarten_E schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:45:
Oh wacht, je hebt Rebellion ook nog in de LMP1..
G-drive had tussendoor een kapotte startmotor.Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:38:
Zie nu pas dat g-drive pleiten is. Wowa. Jammer. Hoop dat Bleekmolen dan gte amateur wint
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
[Voor 39% gewijzigd door TheBrut3 op 16-06-2019 14:52]
Over 2 jaar he; de hypercars.Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:49:
Heel stiekem verlang ik naar nieuwe klassen
[Voor 13% gewijzigd door Ivysaur op 16-06-2019 14:54]
Nee, maar de normale burger met een dikke portomonnee kan gewoon een Aston Martin Vulcan kopen. Of een Koenigsegg One:1. Dat die dingen dan mogelijk in race-trim nog harder gaan, so be it... Je bent er niet sneller mee bij de Lidl voor je budget-bierIvysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:52:
Zie de normale burger niet in een lmp rijden.
Nee, teminste; ze gaan er eentje proberen te bouwen. Maar dat wil niet zeggen dat ze zelf ermee gaan rijden.TheBrut3 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:54:
ByKolles komt toch ook met een hypercar?
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
[Voor 63% gewijzigd door Ivysaur op 16-06-2019 14:56]
Dubbele lekke bandTosemime schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:55:
Ik heb het laatste uur niet kunnen zien, hoe is de 8 Toyota nu aan de leiding gekomen? Is de 7 er even af geweest?
Thanks voor de snelle reacties haha. Dat is balen zeg, hebben ze de hele race vooraan gereden en pakt toch de andere Toyota nog de winst
Car8 heeft gisteravond nog een uurtje op kop gereden.Tosemime schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:58:
[...]
Thanks voor de snelle reacties haha. Dat is balen zeg, hebben ze de hele race vooraan gereden en pakt toch de andere Toyota nog de winst
Heb je LeMans 2017 niet gezien dan?Tosemime schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:58:
[...]
Dat is balen zeg, hebben ze de hele race vooraan gereden en pakt toch de andere Toyota nog de winst
Ja heb ik uiteraard gezien, is zeker niet de eerste keer dat het in de slotfase nog op z'n kop gezet wordtMAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:58:
[...]
Heb je LeMans 2017 niet gezien dan?
If not; download de hele race eens
[Voor 34% gewijzigd door Ivysaur op 16-06-2019 15:03]
Heb een jaar-abbo. Kost me €20. Ach, dan maar een paar biertjes minder per jaar.Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:04:
Kortom 15 tot 05.00 wakker geweest. Tot 14.00 en 15.00 was die 6.99 wel waard
Tja, wat is "opgevoerd". Dan moet je gewoon DTM of Blancpain kijken? En anders in Engeland heb je heeeel veeeeel van dit soort lagere klassen maar niet te volgen op TV.Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:11:
Voel nu een stuk beter. Bier en rijst der uut.
Kennen jullie nog een klasse met opgevoerde en normale productieauto's. Die de normale man kan kopen. Die te volgen is via de tv
[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 16-06-2019 15:24]
Schakelde toen pas in.MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:46:
[...]
Wel lief dat je je vraag komt stellen na goed 23,5 uur racen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
DTM zijn monocoques, hebben niet echt veel te maken met de productie auto's waar ze op lijken. Puur kappenwerk / silhouette wat op een paar punten op het chassis vast zitMAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:22:
[...]
Tja, wat is "opgevoerd". Dan moet je gewoon DTM of Blancpain kijken? En anders in Engeland heb je heeeel veeeeel van dit soort lagere klassen maar niet te volgen op TV.
WTCR, NASCAR, Super GT, V8 Supercars, WRX.MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:22:
Tja, wat is "opgevoerd". Dan moet je gewoon DTM of Blancpain kijken? En anders in Engeland heb je heeeel veeeeel van dit soort lagere klassen maar niet te volgen op TV.
TCRIvysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:11:
Voel nu een stuk beter. Bier en rijst der uut.
Kennen jullie nog een klasse met opgevoerde en normale productieauto's. Die de normale man kan kopen. Die te volgen is via de tv
[Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-06-2019 23:29]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
An sich zie ik die ook niet in de GTE auto's rijden. Die zijn dusdanig getuned en gedaan, zelfs het chassis krijgt genoeg aanpassingen.Ivysaur schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:52:
Ja oké. Dat ook weer zo. Maar Le mans was van origine altijd de show voor fabrikanten om te laten zien wie het meest bestendige/duurzame auto had. Zie de normale burger niet in een lmp rijden.
Wil wel eens zie hoe ver een Toyota Yaris komt naar 24 uur
Dan op camping Houx natuurlijk!MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:01:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat was editie 2019; weer fijn lezen / ouwehoeren hier. Bedankt hiervoor, voor de inzichten, de grappige berichten en race-minded mensen!
Volgend jaar het topic het topic laten en gewoon met zijn allen een grote vergaderkamer huren ergens in het land?![]()
![]()
Als je doelt op het uitvallen in de laatste ronde, dat was 2016. In 2017 won Porsche en nam de leiding over op 1 uur voor het vallen van de vlag van de LMP2 van Ho Pin Tung.MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:58:
Heb je LeMans 2017 niet gezien dan?
If not; download de hele race eens
[Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2019 18:01]
[Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-06-2019 23:36]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
[Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 16-06-2019 23:39]
[Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-06-2019 00:01]
[Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 17-06-2019 00:23]
Je zou dan eens bij Motorsport.tv kunnen kijken, daar wordt veel uitgezonden.MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:22:
[...]
En anders eens @Tijn96 polsen; die rijdt op Zolder in een Cayman (dacht ik); geen idee of dat op een TV/YT te volgen is.
[Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 17-06-2019 14:13]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
[Voor 11% gewijzigd door sambalbaj op 18-06-2019 01:16]
[Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 18-06-2019 10:20]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Alles op de grens, als die 0.1 je uiteindelijk 1 tankstop kan uitsparen of een marginaal hogere mixture kan rijden, heb je voordeel. Mag aannemen dat is wel een dubbelcheck is alvorens het als penalty weg te zetten, maar die tijdstraf lijkt dus op basis van volledige pitstop te zijn? (wel erg toevallig dat het precies meer is dan de auto achter hun aan achterstand had).Woudloper schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:04:
Vraag mij echt af of je zo’n tank bewust met 0,1 groter laat vervaardigen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Is meerder malen gekeurd, maar onderdeel van de BoP is dat ook de toegestane grootte van de tank anders wordt.MAX3400 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:57:
Die auto was toch niet nieuw? Als in, neem aan dat iemand ooit al dit silly season de auto gekeurd had?
[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 18-06-2019 15:38]
PSN
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Check in de VS? Daar hebben ze toch geen Imperiaal stelsel gebruikt om het vervolgens naar metrisch om te rekenen? Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets tot fouten leidt (soms leidt het zelfs tot doden)...YakuzA schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:37:
[...]
Tussen check in de VS en de race was de BoP weer aangepast waardoor onsite nog veranderingen aan de inhoud van de tank moeten worden gedaan etc.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Nee want een gemiddeld CAD-programma is onmogelijk in staat centimeter / inches om te rekenenAmphiebietje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:27:
[...]
Check in de VS? Daar hebben ze toch geen Imperiaal stelsel gebruikt om het vervolgens naar metrisch om te rekenen? Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets tot fouten leidt (soms leidt het zelfs tot doden)...
Vind ik dom.squaddie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:57:
Ze hebben de inhoud van de tank bepaald door deze leeg en vol te wegen en het verschil in gewicht (kg) om te rekenen naar volume (L), er is geen volume meting gedaan als ik de artikelen lees.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Omdat de auto's niet echt compleet worden doorgelicht voor de raceSuicyder schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:47:
Wat ik niet begrijp, die auto's worden voor het hele circus compleet doorgelicht en gekeurd, waarom is dit toen niet aan de orde gekomen? Ik bedoel ze hebben de tank niet vervangen ofzo, hooguit is er wat uitzetting geweest door racetemps 24 uur lang.
Nee, de auto waar Keating Motorsport mee reed was bijna speciaal voor hun gemaakt voor Le Mans.Maarten_E schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:00:
Slaat nergens op.
Nu heb ik niks met Ford, maar dit is toch niet de enige race waar ze in meerijden dit seizoen?
Dan zouden ze al het hele seizoen met een 0.1% te grote tank rondrijden. En daar kom je pas achter aan het einde van het seizoen? Belachelijk. Schrap ze dan volledig uit het kampioenschap, of niet.
Dus de rubberen blaas in de tank was nieuw en is tijdens de race opgerekt, waardoor na de race deze 0.1 liter te groot was.The Keating Motorsports team verified repeatedly before the start of this year’s race that the fuel cell on the #85 was at 96 liters in maximum capacity. The fact is that our fuel cell capacity and fuel fill time were both at the proper limits at the beginning of the race.
However, the new rubber bladder inside the cell expanded by 0.4 of a liter during the race, and our new fuel rig got more efficient by 0.6 seconds after being used a bunch of times over the course of the race's 24 hours.
-
24 pitstops*0.1 liter benzine=2.4 liter per race te veelEdd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:05:
https://www.motorsport.co...r-le-mans-return/4477235/
[...]
Dus de rubberen blaas in de tank was nieuw en is tijdens de race opgerekt, waardoor na de race deze 0.1 liter te groot was.
Daarnaast was de tankinstallatie efficiënter geworden en 0.6 seconden sneller bij de pitstops. Waardoor deze 44.4 ipv de verplichte 45 seconden was. Ik las al in een ander artikel dat de organisatie de 0.6 voor iedere stop hadden opgeteld en daardoor het team al naar de 2e plek was teruggewezen. Hierna de de DSQ voor de tank.
Als men de auto's niet controleren na de race, is het dus mogelijk om vals te spelen door te zorgen dat de blaas oprekt tijdens de race.
Tsja. Allemaal doordat in de BoP de totale tank inhoud ook continu veranderd wordt krijg je deze ellende. Moet even tussen de qualy en race nog even de tank bijv 0,6 liter kleiner worden gemaaktEdd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:05:
https://www.motorsport.co...r-le-mans-return/4477235/
[...]
Dus de rubberen blaas in de tank was nieuw en is tijdens de race opgerekt, waardoor na de race deze 0.1 liter te groot was.
Daarnaast was de tankinstallatie efficiënter geworden en 0.6 seconden sneller bij de pitstops. Waardoor deze 44.4 ipv de verplichte 45 seconden was. Ik las al in een ander artikel dat de organisatie de 0.6 voor iedere stop hadden opgeteld en daardoor het team al naar de 2e plek was teruggewezen. Hierna de de DSQ voor de tank.
Als men de auto's niet controleren na de race, is het dus mogelijk om vals te spelen door te zorgen dat de blaas oprekt tijdens de race.
PSN
[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 21-06-2019 16:00]
PSN
Hoe ga je 90kg benzine in gasvorm in een tank van 90 liter krijgen?squaddie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:20:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze brandstoflimieten op basis van volume gebruiken. In tegenstelling tot volume wordt gewicht niet beinvloed door temperatuurschommelingen.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details