Imitatievelgen, wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 43.557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:38:
[...]

Audi heeft ook een audi-select-plus classificatie. Alleen daar behoort deze auto niet toe, oftewel het is gewoon een occassion.

[...]

Wat "deert" er dan exact? De TS heeft gewoon een occassion gekocht met goede velgen en voor de rest nergens naar gevraagd.
Al zouden de velgen vandaag in 2'en breken dan alsnog voldeden ze aan alle afgegeven afspraken (6 maanden garantie etc)
Hmm.. ja dan is de auto precies zo geleverd al omschreven. Of je dat als Audi zo wilt weet ik niet, maar gok dat een lokale dealer er weinig mee zal willen doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
Vanmiddag even bij een andere erkende Audi dealer langs geweest, zij kunnen ook niet meer zien of het een Selectie :plus auto is geweest of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:01:
Vanmiddag even bij een andere erkende Audi dealer langs geweest, zij kunnen ook niet meer zien of het een Selectie :plus auto is geweest of niet.
Ik had al gevraagd naar de overeenkomst. Als het daar niet op staat dan is het dat ook niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:01:
Vraag me ook af of dat uitmaakt.

Dat zou betekenen dat je als ondernemer willekeurige goederen kan innemen en doorverkopen onder noemer “x” en daar mee weg komen omdat je gewoon te laks bent om te kijken naar wat je daadwerkelijk hebt gekocht 8)7.

En dan kunnen we weer terugvallen in de discussie: ja maar dat had jij ook kunnen doen! Dat is waar: maar jij bent consument en zij zijn ondernemers die niets anders doen dan in deze producten handelen. Dan mag je verstand van zaken verwachten. En verwachten dat het gewoon gemeld wordt als er Audi velgen onder zitten waar Audi op staat maar die niet van Audi zijn!

Overigens heb ik het idee dat ze er gewoon van wisten. Audi kennende hadden ze precies omschreven in de advertentie welke Audi velgen er onder zaten als ze van Audi waren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:04:
Ik vond gisteravond laat toch nog een screenshot van een gedeelte van de advertentie, namelijk de optielijst. Zoals al eerder aangegeven staat daar "lichtmetalen velgen 19 inch",
Dan wist je dus al dat het geen s3 velgen waren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tens schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:35:
[...]

Dan wist je dus al dat het geen s3 velgen waren.
Nee, dat wist hij niet. De velgen zitten onder een S3, ze worden aangeboden bij een Audi-dealer, ze hebben een Audi-logo en ze zien er identiek uit aan S3-velgen. Buiten dat staat er niet vermeld dat het niet-originele velgen betreft en is dat ook niet gebruikelijk. Waar denk je dat een consument van uit mag gaan als alle signalen wijzen op een originele velg geleved wordt en er geen expliciete melding gemaakt wordt van het feit dat ze niet origineel zijn? Juist, dat het originele velgen zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Staat daar “niet orginele Audi” velgen dan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:49:
[...]

Nee, dat wist hij niet. De velgen zitten onder een S3, ze worden aangeboden bij een Audi-dealer, ze hebben een Audi-logo en ze zien er identiek uit aan S3-velgen. Buiten dat staat er niet vermeld dat het niet-originele velgen betreft en is dat ook niet gebruikelijk. Waar denk je dat een consument van uit mag gaan als alle signalen wijzen op een originele velg en er geen expliciete melding gemaakt wordt van het feit dat ze niet origineel zijn? Juist, dat het originele velgen zijn.
nope, het zijn 19"origineel is 18"volgens TS.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tens schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:50:
[...]

nope, het zijn 19"origineel is 18"volgens TS.
Niks nope, dat is irrelevant. Al was de wagen af fabriek met houten wielen geleverd. Er is op zijn aller, aller, allerminst de verwachting geschapen dat de velgen origineel zijn (identiek aan, logo, te koop bij Audi-dealer, geen expliciete melding dat ze niet origineel zijn en zo nog wat meer), dan mag je er als consument ook van uit gaan dat ze origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:55:
[...]

Niks nope, dat is irrelevant.
nope, het is niet irrelevant; het is jouw mening dat het irrelevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Een S3 kan je als optie gewoon met 19 inch krijgen. Het predicaat "19 inch" betekend niet automatisch "namaak".

[ Voor 37% gewijzigd door User op 23-04-2019 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ook niet echt. Het betekend velgen 19 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:00:
Een S3 kan je als optie gewoon met 19 inch krijgen. Het predicaat "19 inch" betekend niet automatisch "namaak".
Hm, maar heeft niet iemand in dit topic gemeld dat die spaken alleen 18" origineel waren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tens schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:57:
[...]

nope, het is niet irrelevant; het is jouw mening dat het irrelevant is.
Een uitstekend onderbouwde mening. Dit is over het algemeen hoe een discussie werkt, je draagt onderbouwde argumenten aan en gaat daar over met elkaar in gesprek. Heel hard "Ja maar mening!" roepen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Doe vooral mee en onderbouw waarom je denkt dat TS al had kunnen weten dat ze niet origineel zijn door de tekst: "lichtmetalen velgen 19 inch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:11:
[...]

Als de argumenten op zijn, dan verklaar je het maar tot fantasie. Sterk staaltje.
Nope, ik verklaar het tot fantasie als een 3e persoon verzinsels waar de TS niets over zegt als argumenten probeert te gebruiken.
User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:00:
Het betekent simpelweg 19" velgen, niets meer en niets minder. Maar als ik het dus goed begrijp hebben we het nog niet eens over een standaard onderdeel van een standaard uitvoering, maar iets wat enkel in optie te verkrijgen is?
User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:04:
Een van de redenen dat de auto zo 'goedkoop' lijkt is omdat er praktisch geen opties op zitten, met uitzondering van MMI navigatie.
Hier zeg je het gewoon goed, geen optie voor 19" lichtmetalen velgen. Oftewel die zijn aftermarket.
Of je moet van mening zijn dat alle opties maar gratis en volledig uitgerust geleverd moeten worden (want het is toch een audi dealer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
Tens schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:04:
[...]

Hm, maar heeft niet iemand in dit topic gemeld dat die spaken alleen 18" origineel waren? :?
Correct, maar doen kwam er een echte Audi-nerd langs en die wist mij te vertellen dat die velgen ook in 19 inch origineel te krijgen zijn. :)
Zo zie je maar weer, no-way dat een leek alle Audi velgmodellen en groottes kan kennen.
Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:23:
Hier zeg je het gewoon goed, geen optie voor 19" lichtmetalen velgen. Oftewel die zijn aftermarket.
Of je moet van mening zijn dat alle opties maar gratis en volledig uitgerust geleverd moeten worden (want het is toch een audi dealer).
Ik heb in dit topic volgens mij al eerder genoemd dat in de advertentie genoemd stond dat er "lichtmetalen 19 inch velgen" op zaten omdat ik de advertentietitel nog wel had, maargoed.
Mijn probleem is niet dat er aftermarket velgen op zitten, of velgen die er normaal gesproken niet opzitten, mijn probleem is dat er namaak velgen op zitten. Wel een Audi-ontwerp, maar niet gemaakt door Audi. Of ben jij van mening dat de verkoop van imitatie gewoon normaal is en moet kunnen?

[ Voor 0% gewijzigd door User op 23-04-2019 19:38 . Reden: Nederlands is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
User schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:30:
[...]
Mijn probleem is niet dat er aftermarket velgen op zitten, of velgen die er normaal gesproken niet opzitten, mijn probleem is dat er namaak velgen op zitten. Wel een Audi-ontwerp, maar niet gemaakt door Audi. Of mij moet van mening zijn dat de verkoop van imitatie gewoon normaal is en moet kunnen?
Kijk, dat maakt het hele topic veel simpeler...

Eerst moet je bewijzen dat het namaak is, wat al bemoeilijkt gaat worden aangezien erop staat Not O.E. ipv Audi. En omdat het ontwerp niet overeenkomt volgens je eigen woorden :
Maar toen ik bij het balanceren van de wielen aan een monteur liet zien hoe makkelijk de dop er af te halen was, hield ie mij even tegen toen ik de dop weer op de velg wou zetten. Reden: Hij wou mij laten zien hoe die dop goed op de velg moet, omdat Audi naafdoppen een nokje hebben die in een uitsparing in de velg vallen zodat de dop altijd op dezelfde manier op de velg zit. Laat die uitsparing nou net niet in deze velgen zitten. Kan me niet voorstellen dat dat de APK-keurmeester niet opgevallen is.
Namaak moet wel goed nagemaakt worden voordat het namaak genoemd kan worden, je kan het geen namaak noemen enkel omdat het rond is...

Daarna moet je er gewoon mee naar de politie gaan aangezien het om het wetboek van strafrecht gaat.
En daarna moet je gewoon nieuwe velgen kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:09:
[...]

Eerst moet je bewijzen dat het namaak is, wat al bemoeilijkt gaat worden aangezien erop staat Not O.E. ipv Audi. En omdat het ontwerp niet overeenkomt volgens je eigen woorden :

[...]

Namaak moet wel goed nagemaakt worden voordat het namaak genoemd kan worden, je kan het geen namaak noemen enkel omdat het rond is...

Daarna moet je er gewoon mee naar de politie gaan aangezien het om het wetboek van strafrecht gaat.
En daarna moet je gewoon nieuwe velgen kopen...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Dr4xkM8/audi.jpg
Genoeg overeenkomsten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Volgens mij zijn we er al wat betreft de juridische beoordeling. De algemene presentatie van het product deed vermoeden dat het om origineel ging. Zie hier citaat uit een vonnis waarbij het om nep Mercedes velgen ging.

9. Vervolgens is aan de orde of [eiser] op goede gronden de koopovereenkomst heeft ontbonden. Deze vraag wordt bevestigend beantwoord. Wat er ook zij van het beroep op non-conformiteit van de velgen en winterbanden, dan wel dwaling, de kantonrechter ziet aanleiding allereerst te beoordelen of sprake is van een oneerlijke handelspraktijk als bedoeld in artikel 6:193 c BW ev.

10. Een handelspraktijk is misleidend, aldus voornoemd artikel, indien informatie wordt verstrekt die feitelijk onjuist is of die de gemiddelde consument misleidt of kan misleiden, al dan niet door de algehele presentatie van de informatie, zoals onder meer ten aanzien van de aard van het product of de voornaamste kenmerken van het product, zoals uitvoering.

11. [eiser] stelt in dit verband dat hij ervan mocht uitgaan dat de door hem aangeschafte velgen en banden van het merk Mercedes Benz waren.

Bron : https://uitspraken.rechts...word=algemene+voorwaarden
Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:09:
[...]

[...]
Namaak is al namaak indien het model nagebootst is (slaafse nabootsing). Een exacte gelijkende velg is al inbreuk. De velg is ook nog eens geregistreerd (modellenrecht). Not OEM of wat er dan ook staat doet er niet meer toe.

Politie is niet handig, gooi je meteen olie op het vuur en beperkt een mogelijke minnelijke regeling tussen partijen....

[ Voor 22% gewijzigd door LucyLG op 23-04-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:23:
[...]

Nope, ik verklaar het tot fantasie als een 3e persoon verzinsels waar de TS niets over zegt als argumenten probeert te gebruiken.
Verzinsels zelfs. Potverdrie. Ik denk dat je wellicht een en ander niet of verkeerd begrijpt. Op welke verzinsels doel je precies? Geen probleem hoor als je dit soort uitspraken doet, maar dan is het een goed idee om het te onderbouwen, ik hoor het graag.

Wat ik ook jammer vind is dat je hele flinke uitspraken doet over hoe simpel het allemaal in elkaar steekt maar je uitspraken wijzen er op dat het je het discussiepunt van de afgelopen pagina's niet begrepen hebt. Het is echt niet zo simpel is als je denkt dat het is, het is een beetje Dunning-Kruger.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 23-04-2019 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@User De wielen op jouw auto zijn en waren niet van S3, maar optie bij Audi TT 2016-2018 Q.

@LucyLG Het gaat in de kwestie van TS niet om gerichte aankoop van 'Originele Audi wielen'. Deze zijn onderdeel van de koopovereenkomst. Ze hebben visueel het uiterlijk van, door de afdekkapjes. Indien er niet gesproken is over originele audi wielen.... Dwaling ...De wielen behoren normaal toe aan een Audi TT, en niet een S3.
Dat ze imitatie zijn is duidelijk, ze missen Audi kenmerken aan de binnenkant oa "AUDI, FCO germany, DOT en nog wat codes die ik niet uit mijn hoofd weet. Dan blijft de vraag of er gevraagd is of gesproken is op welke wijze uit advertentie ook, of het Audi wielen moeten zijn, in de zin van originele Audi MERK velgen. Daar gaat het om hier. De uitspraak van eerder getoonde zaak "Mercedes Wielen' kan daar evt bij helpen om een sterkere zaak aan te brengen. verschil zit hem hier in complete 2e hands auto, 'Geen Audi Selectie' en de zaak van Mercedes wielen, waar het een gerichte verkoop betreft voor 4 wielen 'zonder auto'. zoals ik al eerder zei, zijn de afdekkapjes essentieel hier in. Dit, omdat juist dat, het visueel herkennen van Audi wielen kenbaar maakt. (gedachte van koper; ik heb 19" Audi wielen, en geen; BBS,OZ, BORBET etc.)

Hersteller:Audi
Fahrzeugmodell: TT | TTS 8S (2014-20**)

Felgenname: 5-Arm-Facetten-Design
Teilenummer: 8S0601025H
Felge: 9,0 x 19 ET 52
Nabenlochbohrung: 57,1 mm
Lochkreis: 5 x 112
Bereifung:245/35 R19 93Y

19" velgen voor S3/RS3 zijn 8x19 ET 42-49, met 235/35 R19 91Y banden

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 23-04-2019 21:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
heeft hier iemand een mening hoeveel de ET waarde mag afwijken van een velg tov specificaties van Audi?

@Rainesh ?

[ Voor 7% gewijzigd door LucyLG op 23-04-2019 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal wordt een et verschil van 5 oke bevonden.
Tenminste in mijn velg tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:02:
Meestal wordt een et verschil van 5 oke bevonden.
Tenminste in mijn velg tijd
Maar dat is het absolute maximum, 5 millimeter. Zou de auto daardoor die trillingen kunnen hebben? Het is wel een beetje raar toch voor zo'n dure auto dat die ET waarde dermate afwijkt en er geen spoorverbreders (ofzoiets) gebruikt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is erg auto afhankelijk.
Is trouwens meer wel of niet passen ( aanlopen wielkuip, uitsteken buiten de auto )dan trillingen krijgen..

Ik heb geen idee welke ET waarde de auto had. Nu heeft. En zou hebben met S3 velgen van Audi.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:11
Nog een keer, heb je ze nog een keer laten balanceren?

90 aan de ene kant, en 40 precies aan de overkant, is echt niet hoe je een wiel balanceert.

Op die manier plak je aan een kant 5g, dan zorg je dat de overkant ook ongeveer 5g uit balans gaat, plak je weer 5g op de andere kant, en dan kan je weer 5g aan de andere kant plakken.

Slechte wielen, en vooral slechte banden kunnen best voor veel onbalans zorgen, maar als er zo iets gebeurt moet je bijoorbeeld de band een keer een slag draaien op de velg. Vredestein banden zullen niet voor heel veel onbalans zorgen, dan zal het vooral aan de velg liggen. Maar als je zo lood plakt, ligt het niet aan de velg, maar aan de persoon die je wielen balanceert.

De namaak velgen zal wel een lastig verhaal worden. Vaak zijn die mensen wel zo slim om net een heel klein aspect van de velgen te veranderen, waardoor het (misschien) niet meer in het patent valt.
Als je zo'n strijd aan wil gaan hoop ik dat je een hele hoop geld en tijd hebt.

Tijdje geleden, maar volgens mij word er bij apk helemaal niet naar et waardes gekeken. Als het goed in de wielkasten past, en niet meer als 2mm uit steekt, is het volgens mij geen apk afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 08:28
WEBGAMING schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:56:
Nog een keer, heb je ze nog een keer laten balanceren?

90 aan de ene kant, en 40 precies aan de overkant, is echt niet hoe je een wiel balanceert.

Op die manier plak je aan een kant 5g, dan zorg je dat de overkant ook ongeveer 5g uit balans gaat, plak je weer 5g op de andere kant, en dan kan je weer 5g aan de andere kant plakken.
Dat komt omdat de ene kant dynamisch is en de andere statisch of zoiets

Toen ik nog balanceerde met lood aan de binnenkant deed ik eerst de voorste op 0 balanceren en daarna de achterste kant van de velg. vaak zat gehad dat het lood tegen over elkaar zat maar dat maakt dus niks uit 0=0 en de meeste balanceerders zetten hem niet op fijnafstelling maar op 5 of 10 gram als ondergrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heeft er ook iemand een foto van de binnenkant van een originele Audi velg van dit model?
Ben wel benieuwd wat daar in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
User schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:18:
[...]
Ik heb zo snel mogelijk de wielen laten balanceren en bij elke velg moest er wel wat aangepast worden aan de gewichtjes (en 1 velg was krom).
Hoe zit het nu met die kromme velg, al een paar keer gevraagd hier maar daar wordt niet op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
User schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:00:

Maargoed, morgen even met de RB, consumentenbond en juridisch loket bellen, kijken wat die allemaal te zeggen hebben.
En? nieuwe inzichten/adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
zwerfkater schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
[...]

Hoe zit het nu met die kromme velg, al een paar keer gevraagd hier maar daar wordt niet op gereageerd.
Die is nog steeds krom. Hij's ook niet schrikbarend krom, na het balanceren merkte ik er praktisch niks van, dus maar even zo gelaten. De rest is alweer in onbalans, dus ik denk dat ik zelf een setje velgen koop terwijl ik deze zaak afwacht, anders blijf ik aan het balanceren/richten.
zwerfkater schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:05:
[...]

Toen ik nog balanceerde met lood aan de binnenkant deed ik eerst de voorste op 0 balanceren en daarna de achterste kant van de velg. vaak zat gehad dat het lood tegen over elkaar zat maar dat maakt dus niks uit 0=0 en de meeste balanceerders zetten hem niet op fijnafstelling maar op 5 of 10 gram als ondergrens
Klopt, was ook de opmerking van de monteur toen ik er naar vroeg. Die keek er niet raar van op.
Als ze precies tegenover elkaar hadden gezeten was het een ander verhaal, maar 1 setje aan de binnenkant en 1 setje aan de buitenkant van de velg is niet heel verbazingwekkend.
Tens schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
[...]

En? nieuwe inzichten/adviezen?
Ik moet het een en ander opsturen naar de RB en dan hoor ik er later meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Je kunt a.h.v. het chassisnummer de optie lijst af fabriek opvragen. Sowieso een tip voor als je een auto koopt om dit even op te vragen. Desnoods laat je het opnemen in de voorwaarden met de verkoper.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
anders een keer laten balanceren op zoon hunter of iets gelijks die ook aangeeft waar de velg/band het beste kan zitten. zit een rol op die het wegdek simuleert geloof ik. ben er te lang uit toen was zoeiets er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Dat was dus gebeurd, maar dat hield het 3 keer rustig over een onverharde weg vol. Als ik het weer laat balanceren is de boel na het eerste potgat in de weg waarschijnlijk weer krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
zwerfkater schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:05:
[...]

Waar heb je het toch over?

Sorry, maar je had dan geen idee waar je mee bezig was. Eerst 1 kant van het wiel, en dan de andere kant. |:(

Soms komen er wel eens een paar gewichtjes tegen over elkaar te zitten, dat klopt. Maar geen 90 aan de ene kant, en 40 precies aan de overkant.
Dan ben je gewoon verkeerd bezig, net als je verkeerd bezig bent als je de 2 kanten van de wielen apart doet.

5-10 Gram is de ondergrens? Is dat zo ja? Ik heb wielen gezien waar ze 1 of 2 gewichtjes (van 5g) verloren zijn, en ze terug komen omdat de boel trilt. Of wielen die niet perfect gebalanceerd zijn, wat opgelost is door 1 of 2 gewichtjes te plakken.

Maar dat zal wel een heel bijzondere balanceermachine geweest zijn.

@User Jij blijft zelf ook maar aannames doen he? Waar is het bewijs dat dat wiel krom is? Ik zie tot nu toe alleen bewijs dat dat wiel op een slechte manier gebalanceerd is.
En als 1 van die wielen dan krom is, waar ben je dan allemaal mee bezig? Dan is het toch vrij duidelijk waar die trilling vandaan komt?

Ik heb je ook al meerdere keren proberen uit te leggen, dat jou theorie totaal niet logisch is.
Als je wielen echt zo snel krom zouden zijn, zouden nu alle 4 je wielen krom zijn, en zou je op een soort van pretzels onderweg zijn.
Zo werkt het gewoon niet.

Gewicht van de wielen kan zich ook niet op een magische manier verplaatsen, lijkt me ook vrij logisch.

Wat blijft er dan over? Of er zit gewoon wat onbalans in de wielen van het zandpad, iets wat heel normaal is, en bij elke velgen kan gebeuren.
Of het is een ander defect.

Maar dat is natuurlijk niet wat je wil horen.

[ Voor 26% gewijzigd door WEBGAMING op 24-04-2019 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
WEBGAMING schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:11:
[...]

Waar heb je het toch over?

Sorry, maar je had dan geen idee waar je mee bezig was. Eerst 1 kant van het wiel, en dan de andere kant. |:(

Soms komen er wel eens een paar gewichtjes tegen over elkaar te zitten, dat klopt. Maar geen 90 aan de ene kant, en 40 precies aan de overkant.
Dan ben je gewoon verkeerd bezig, net als je verkeerd bezig bent als je de 2 kanten van de wielen apart doet.

5-10 Gram is de ondergrens? Is dat zo ja? Ik heb wielen gezien waar ze 1 of 2 gewichtjes (van 5g) verloren zijn, en ze terug komen omdat de boel trilt. Of wielen die niet perfect gebalanceerd zijn, wat opgelost is door 1 of 2 gewichtjes te plakken.

Maar dat zal wel een heel bijzondere balanceermachine geweest zijn.

@User Jij blijft zelf ook maar aannames doen he? Waar is het bewijs dat dat wiel krom is? Ik zie tot nu toe alleen bewijs dat dat wiel op een slechte manier gebalanceerd is.
En als 1 van die wielen dan krom is, waar ben je dan allemaal mee bezig? Dan is het toch vrij duidelijk waar die trilling vandaan komt?

Ik heb je ook al meerdere keren proberen uit te leggen, dat jou theorie totaal niet logisch is.
Als je wielen echt zo snel krom zouden zijn, zouden nu alle 4 je wielen krom zijn, en zou je op een soort van pretzels onderweg zijn.
Zo werkt het gewoon niet.

Gewicht van de wielen kan zich ook niet op een magische manier verplaatsen, lijkt me ook vrij logisch.

Wat blijft er dan over? Of er zit gewoon wat onbalans in de wielen van het zandpad, iets wat heel normaal is, en bij elke velgen kan gebeuren.
Of het is een ander defect.

Maar dat is natuurlijk niet wat je wil horen.
ik praat dan over een hele tijd geleden, zal nu wel geavanceerder zijn maar toen op de beissbarth die wij hadden gaf dat het beste resultaat. dus eerst links op 0 opnieuw draaien en dan rechts op 0. als we allebij tegelijk deden bleef je lood plakken of weer verwijderen.

en ja er zat een knop op om of onder de 5 of 10 gram toch 0 aan te geven en als je die uit zette kon je op de gram nauwkeurig balanceren. toendertijd werdt er gezegd onder de 10 voel je niet. nu met de grotere wielen en plattere banden mischien wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Toerq op 24-04-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
@WEBGAMING
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLWlriB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hGZPBoT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uegjgtI.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door User op 24-04-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raar dat de machine zegt "OK" maar de monteur doodleuk opschrijft "krom, niet origineel". Zou de monteur bijkans niet eens een machine nodig hebben. Of niet eens zijn gaan balanceren want een "kromme velg" zie je toch al bij het afhalen van de band?

Niet om het een of ander; rechtsboven viertal waarden ingevuld? Is dat je profieldiepte? Zo ja, zou het niet ontzettend (aanname) logisch zijn dat een verschil van 2.7mm (4.8 - 2.1) dan inderdaad andere loodjes benodigd? Geen idee wat rubber weegt maar met alle kennis tentoongesteld in dit topic, kan je toch berekenen hoeveel gram rubber je mist en wat dat dus doet per rechte / kromme velg qua balanceren / onbalans?

Ach, is je S3 wel 100% uitgelijn op alle punten? Want als 1 band anders is dan de rest (qua diepte en druk), heb je ook veeeeel sneller kans op cuppen of andere rare zaken qua slijtage.

Ter info: ik kom net terug van mijn garage want mijn gloednieuwe banden (op bestaande velgen) gaven ook een trilling. Voelbaar door de hele auto (stuur, stoel, etc) en dat al bij 30km/h. Zoals ik eerder postte; ik ben ook overgevoelig voor onbalans. Wat bleek (menselijke fout in dit geval); er zat maximaal 0.2 bar verschil tussen de 4 banden en eentje miste 3g lood bij het herbalanceren. Resultaat: trilling weg (ja, even asociaal, getest tot 150km/h).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
MAX3400 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:52:
[...]

Raar dat de machine zegt "OK" maar de monteur doodleuk opschrijft "krom, niet origineel". Zou de monteur bijkans niet eens een machine nodig hebben. Of niet eens zijn gaan balanceren want een "kromme velg" zie je toch al bij het afhalen van de band?

Niet om het een of ander; rechtsboven viertal waarden ingevuld? Is dat je profieldiepte? Zo ja, zou het niet ontzettend (aanname) logisch zijn dat een verschil van 2.7mm (4.8 - 2.1) dan inderdaad andere loodjes benodigd? Geen idee wat rubber weegt maar met alle kennis tentoongesteld in dit topic, kan je toch berekenen hoeveel gram rubber je mist en wat dat dus doet per rechte / kromme velg qua balanceren / onbalans?

Ach, is je S3 wel 100% uitgelijn op alle punten? Want als 1 band anders is dan de rest (qua diepte en druk), heb je ook veeeeel sneller kans op cuppen of andere rare zaken qua slijtage.

Ter info: ik kom net terug van mijn garage want mijn gloednieuwe banden (op bestaande velgen) gaven ook een trilling. Voelbaar door de hele auto (stuur, stoel, etc) en dat al bij 30km/h. Zoals ik eerder postte; ik ben ook overgevoelig voor onbalans. Wat bleek (menselijke fout in dit geval); er zat maximaal 0.2 bar verschil tussen de 4 banden en eentje miste 3g lood bij het herbalanceren. Resultaat: trilling weg (ja, even asociaal, getest tot 150km/h).
Velg was wel in balans, maar tijdens de test kon je zien dat de binnenkant van de velg een beetje schommelde, daar komt het predicaat krom vandaan. Velg was verder volgens de machine gewoon in balans.

Dat is de profieldiepte ja, commentaar van de monteur gekregen dat dit nog wel kon maar dat het binnenkort wel tijd zou zijn voor nieuwe banden. Blijkbaar kijken zij naar het gemiddelde op de as, niet specifiek per band.
Cuppen heb ik nog niet zelf gecheckt, is dat met de hand te voelen of moet je daar ook weer wat voor hebben? Iemand zei hier dat er dan bobbels/golven in de band zitten (als ik me goed herinner).

Bij het balanceren hebben ze alle banden op dezelfde druk ingesteld, dus dat zou goed moeten zitten lijkt mij.

Wat ik het vreemde aan dit alles vind is dat die trilling direct na het balanceren weg was, later terug kwam, maar niet in dezelfde mate. Het lijkt erger te worden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er meer op ben gaan letten nu en me er steeds meer aan stoor.

Ik kan natuurlijk nieuwe banden om dezelfde velgen leggen, maar dat lijkt me een beetje overkill en een duur geintje wanneer ik er originele velgen onder leg en de boel weer omgezet moet worden. Maar dan ben ik wel in 1 keer zeker dat het niet aan de banden ligt.
Maar het zijn en blijven namaakvelgen, dat probleem blijft voorlopig bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 07:51
@User

Je gaf aan dat je bij je velgen naafringen hebt, hier kan je ook trillingen door krijgen. Vaak kan je niet eens zien dat een naafring niet 100% is. Naafringen zijn niet zo duur en zou je kunnen vervangen. Zoals al eerder genoemd is voel je <10gr onbalans eigenlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Razkin op 24-04-2019 19:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En de aansluiting wiel op de naaf moet schoon zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Zijn de velgen met een luchtsleutel vastgezet?

Misschien zit er een velg door slechte pasring niet gecentreerd.
Als ze dan met 10 bar de eerste bout vastjakkeren kan de velg ook slecht gecentreerd zijn.
Dan kan de monteur voor het zicht wel met een momentsleutel alles nalopen, maar is het kwaad ook al geschied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:22
Razkin schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:28:
@User

Je gaf aan dat je bij je velgen naafringen hebt, hier kan je ook trillingen door krijgen. Vaak kan je niet eens zien dat een naafring niet 100% is. Naafringen zijn niet zo duur en zou je kunnen vervangen. Zoals al eerder genoemd is voel je <10gr onbalans eigenlijk niet.
Je hebt ze ook van metaal/aluminium. Die plastic 'rommel' zorgt inderdaad voor slechte passing en soms voor verschuiven tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
laat die kromme velg nu maar eerst eens richten dan heb je best kans dat het hele euvel weg is. zolang er nog een slag in zit slijt de band op een bepaalde plek en krijg je weer onbalans en dat verschuift steeds totdat de hele band onder de plekken zit.

hier nog wat leesvoer en voorbeelden http://www.vinkverbeek.nl/docu/Autoband_onder_de_loep.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Na het zien van deze beelden zou ik echt gillend wegrennen bij dat bedrijf zo een puinhoop en rotzooi kan je niet serieus nemen .
Trouwens als re boven de profiel dieptes zijn te zien is het geen wonder dat de wielen niet te balanceren zijn de banden zijn niet bepaald in nieuwstaat en in balans met elkaar

[ Voor 17% gewijzigd door leekers op 25-04-2019 05:31 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:55:
[...]

Niks nope, dat is irrelevant. Al was de wagen af fabriek met houten wielen geleverd. Er is op zijn aller, aller, allerminst de verwachting geschapen dat de velgen origineel zijn (identiek aan, logo, te koop bij Audi-dealer, geen expliciete melding dat ze niet origineel zijn en zo nog wat meer), dan mag je er als consument ook van uit gaan dat ze origineel zijn.
In NL en een hoop andere landen heerst er een cultuurtje van mooie velgen willen rijden maar niet de hoofdprijs willen betalen. Originele velgen zijn een enorme slag duurder en tegenwoordig kan je moeilijk het onderscheid niet maken wat nu echt of immitatie is. Ik kan uit ervaring spreken dat van mijn vorige RS4, de originele velgen gerust richting de 4000 euro opliepen terwijl immitatie 1/3de van die prijs is voor een vier of vijfdelige set.

Dit is zo'n beetje een goede uitleg het verschil tussen goedkope en originele velgen. Beter kan je het niet uitdrukken. Ik rij er in ieder geval nooit meer op of mee. Een stoeprand kan die dingen al aan gort krijgen. Een auto mooi laten customizen kost gewoon een hoop geld. En iedereen wil dezelfde (dure) hobby najagen zonder er echt te veel voor te willen betalen.

Dit is iets wat je zelf had onderzoeken lijkt me. Als ik een auto, waar dan ook van een garage vandaan wil kopen, wil ik 'm op de brug kunnen plaatsen voor inspectie. Mag ik best vragen en is een kleine moeite. Dan moet duidelijk worden wat de werkelijke staat of conditie van de auto is, dus ook voor jou de controle om te kijken wat voor velgen dit waren.

Ik neem nooit meer genoegen met goedkoop, gebruikt, tweedehands etc. Het moet gewoon nieuw en origineel zijn. Ik heb daar mijn reden voor en als je snelle auto's rijdt of wilt rijden dan mag niets daaraan ontbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMMyNZsstf3RuI6AilJDFdbx/full.jpg

2 zomers terug op de nurburgring. MTM velgen origineel onder de RS4. Daar durfde ik dan wel weer de 300 mee aan te tikken op de duitse autobahn. Krachten bij zulke snelheden zijn gewoon enorm groot. Daar mag gewoon niets aan tekort schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
geen ene velg blijft heel als je een stoeprand raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 06:35:
[...]

Ik neem nooit meer genoegen met goedkoop, gebruikt, tweedehands etc. Het moet gewoon nieuw en origineel zijn. Ik heb daar mijn reden voor en als je snelle auto's rijdt of wilt rijden dan mag niets daaraan ontbreken.
Jij wist dit allemaal voordat je die informatie had? Ongetwijfeld zal @User de volgende keer ook beter weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zwerfkater schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:09:
geen ene velg blijft heel als je een stoeprand raakt
Asshole modus aan

Ligt aan de auto, snelheid, hoogte van de stoep en wat voorn velg.

Een fort f150 raptor kan meer hebben dan een aston martin valkyrie.

Asshole modus uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:21:
[...]

Asshole modus aan

Ligt aan de auto, snelheid, hoogte van de stoep en wat voorn velg.

Een fort f150 raptor kan meer hebben dan een aston martin valkyrie.

Asshole modus uit....
er wordt hierboven geschreven "Een stoeprand kan die dingen al aan gort krijgen" en dan heeft die het over imitatievelgen dus hij wil zeggen met een originele velg dat die niet er aan gaat dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik probeer eigenlijk altijd stoepranden te vermijden, maar ik heb het idee dat er dus mensen zijn die met een gangetje van 50 stoeprandje meepakken. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Er word in dat filmpje gezegd, dat het de grens is van de originele wielen. De originele wielen blijven net heel, de imitatie gaat net kapot.

Ze knallen met 50 tegen een scherpe rand aan. Dan kan je elk wiel wel kapot rijden.

@Crxtreem Inderdaad, alsof dat een hele normale situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WEBGAMING schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:14:
Ze knallen met 50 tegen een scherpe rand aan. Dan kan je elk wiel wel kapot rijden.

@Crxtreem Inderdaad, alsof dat een hele normale situatie is.
Vergeet ook niet wie er in het filmpje wat te zeggen hebben: Mercedes als autofabrikant en FCAI als lobbyclub voor de Australische autoindustrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crxtreem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:14:
Ik probeer eigenlijk altijd stoepranden te vermijden, maar ik heb het idee dat er dus mensen zijn die met een gangetje van 50 stoeprandje meepakken. 7(8)7
Het is een illustratie. Maar originele velgen vs imitatie in bijv een crash kan ook invloed hebben. Sommige zijn gemaakt om een deel van de klap op te vangen. Wat denk je dat er gebeurd als de velg gesplitst wordt terwijl dat niet intended was bijv?

Ik kan wel 5 redenen bedenken waarom een namaak velg gewoon ruk is. Maar daar betaal je gewoon voor. Serieus, koop eens spruitstukken, turbo's of uitlaten op Ebay en met name uit landen zoals China. Mooi goedkoop ja, maar het materiaal is gewoon zo zwak dat het meestal precies binnen een jaar stuk gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Dat klopt. Ik moest 10 jaar geleden van de leasemij. mijn imitatie velgen verwijderen i.v.m. ongelukken met dit soort velgen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.reddit.com/r/...wheels_dont_do_it_i_just/

Ik heb zelf ook een set velgen gehad die origineel van de fabriek afkwamen. Dat was een design fout en had Audi later een recall voor gedaan. In het kort was het materiaal gewoon te zwak om een fatsoenlijke drempel af te kunnen vangen. Het resultaat is dat de velg zienbaar krom werd na een paar keer een drempel te hebben gepakt. Bij een normale velg mag dit nooit gebeuren.

Enerzijds zijn originele velgen zo door omdat vaak de R&D terug verdiend moet worden. Aan de andere kant is het tegelijkertijd een melkkoe voor de fabrikant want die heeft dat echtwel in een paar jaar allang al terugverdiend. Feit blijft dat originele velgen gewoon steviger, harder zijn dan immitatie's. En dat vaak bij crash tests de rol van een velg veel belangrijker is dan dat het op het eerste oog lijkt.

Vanaf 1:08 worden er verschillende druktesten gedaan op origineel vs immitatie. Het lijkt me duidelijk zo. Je zou maar es op vakantie gaan met je sleurhut erachter en een vol gezin in de auto. Lekker bepakt. En dan kom je er vanzelf achter dat de wegen in zuid-europa totaal anders zijn dan die met NL en een beetje drempel zo je velg vernielen kan.

Ik verzin dit niet hoor. Natuurlijk gaat het ook wel goed; 50kmph over een stoeprand is ook extreem gezocht. Maar het laat het verschil wel duidelijk zien, in bijv. een noodsituatie, ongeluk of correctiemoment. Lijkt mij duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Er is ook gewoon een ontzettend kwaliteitsverschil. Daarom zeggen die vergelijking tests niet zo gek veel.
Als je het aller goedkoopste wiel van aliexpress koopt, of je koop gewoon een imitatie wiel van redelijke kwaliteit, scheelt nogal.
En ja, imitatie velgen bestaan van slecht, tot heel erg goede kwaliteit. Net als nep sieraden, er zitten ontzettend slechte kopieen bij, maar er zijn ook hele goeie.
Bij wielen is het precies hetzelfde. Iemand die een S3 nieuw koopt, zet er ook echt niet de goedkoopste aliexpress velgen onder. Die gaat waarschijnlijk gewoon op zoek naar een set imitatie wielen. (of misschien niet eens specifiek imitatie, maar een vergelijkbaar ontwerp) Van goede kwaliteit.

Achterop de velgen staat AC, dat is zo te zien AC wheels. Die worden zo te zien vooral in europa verkocht, dus die voldoen wel aan bepaalde eisen. Tenminste, daar mag je wel van uit gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 25-04-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:55:

Ik heb zelf ook een set velgen gehad die origineel van de fabriek afkwamen. Dat was een design fout en had Audi later een recall voor gedaan. In het kort was het materiaal gewoon te zwak om een fatsoenlijke drempel af te kunnen vangen. Het resultaat is dat de velg zienbaar krom werd na een paar keer een drempel te hebben gepakt. Bij een normale velg mag dit nooit gebeuren.

Enerzijds zijn originele velgen zo door omdat vaak de R&D terug verdiend moet worden. Aan de andere kant is het tegelijkertijd een melkkoe voor de fabrikant want die heeft dat echtwel in een paar jaar allang al terugverdiend. Feit blijft dat originele velgen gewoon steviger, harder zijn dan immitatie's. En dat vaak bij crash tests de rol van een velg veel belangrijker is dan dat het op het eerste oog lijkt.

[YouTube: Dangerous imitation wheel !!]

Vanaf 1:08 worden er verschillende druktesten gedaan op origineel vs immitatie. Het lijkt me duidelijk zo. Je zou maar es op vakantie gaan met je sleurhut erachter en een vol gezin in de auto. Lekker bepakt. En dan kom je er vanzelf achter dat de wegen in zuid-europa totaal anders zijn dan die met NL en een beetje drempel zo je velg vernielen kan.

Ik verzin dit niet hoor. Natuurlijk gaat het ook wel goed; 50kmph over een stoeprand is ook extreem gezocht. Maar het laat het verschil wel duidelijk zien, in bijv. een noodsituatie, ongeluk of correctiemoment. Lijkt mij duidelijk.
leuk zo'n wij van wc-eend filmpje. Tuurlijk zijn weds wheels veel beter......
https://weds-europe.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

User schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:57:
Dat was dus gebeurd, maar dat hield het 3 keer rustig over een onverharde weg vol. Als ik het weer laat balanceren is de boel na het eerste potgat in de weg waarschijnlijk weer krom.
Wat ga je nu doen, of heb je gedaan met alle info, richting verkoper ?

Verkeersrechtsbijstandverzekering https://www.rechtsbijstan...echtsbijstandverzekering/

Geschil na aankoop => https://www.rechtsbijstan...formatie/klacht-indienen/

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 26-04-2019 14:55 . Reden: info mbt, niet weer topic 'kicken' ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Hackus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:34:
[...]

Wat ga je nu doen, of heb je gedaan met alle info, richting verkoper ?
Contact gehad met de RB, die vonden dat deze kwestie niet onder mijn dekking viel omdat ik de module verkeer niet heb. Blijkbaar valt daar de (ver)koop van auto's ook onder. Vond ik een beetje discutabel dus nog een keer contact opgenomen maar ze bleven er bij dat het niet onder mijn dekking viel.

Dus nu zijn er andere stappen in gang gezet, maar ik weet niet of het handig is om hier neer te zetten hoe en wat. Ik lees dit topic nog steeds aandachtig mee en waardeer alle opmerkingen/discussies (voor en tegen), maar ik heb het op het werk ineens knetterdruk gekregen waardoor ik weinig kan reageren helaas. Zodra ik wat heb wat ik hier kan/mag plaatsen zal ik zeker een update geven. :)
WEBGAMING schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:10:
Achterop de velgen staat AC, dat is zo te zien AC wheels. Die worden zo te zien vooral in europa verkocht, dus die voldoen wel aan bepaalde eisen. Tenminste, daar mag je wel van uit gaan.
Er zijn 2 AC Wheels, 1 komt Frankrijk, de ander uit China. Ik heb de Chineze variant (Anchi Wheel).

Logo komt overeen met wat in de velg staat.

[ Voor 21% gewijzigd door User op 26-04-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
User schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:48:
[...]
Contact gehad met de RB, die vonden dat deze kwestie niet onder mijn dekking viel omdat ik de module verkeer niet heb. Blijkbaar valt daar de (ver)koop van auto's ook onder. Vond ik een beetje discutabel dus nog een keer contact opgenomen maar ze bleven er bij dat het niet onder mijn dekking viel.

[...]
Er zijn 2 AC Wheels, 1 komt Frankrijk, de ander uit China. Ik heb de Chineze variant (Anchi Wheel).

Logo komt overeen met wat in de velg staat.
Dat heeft de DAS me ook twee keer geflikt, gaat ze geen derde keer meer lukken.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]
Wat staat er in de polisvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:38
Bob-B190 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:03:
[...]
Dat heeft de DAS me ook twee keer geflikt, gaat ze geen derde keer meer lukken.
DAS met een grote boog omheen lopen...
Ooit 4 nieuwe banden gekocht, toen ik 2mnd. Later een band stuk reed, zag ik toen de ba d eraf was dat er dus al een prop in zat..
Ik was een leugenaar en bla bla... maar de nieuwe band hoefde ik niks voor te betalen, maar hoefde er ook nooit meer te komen (ben maar niet bang hoor).

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 10:49
[...]
Misschien een nieuw topic hierover aanmaken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@User Is er nog wat progressie te melden omtrent je zaak?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
Gaat allemaal lekker traag, maar volgende week donderdag hoor ik als het goed is meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 06:35:
[...]

In NL en een hoop andere landen heerst er een cultuurtje van mooie velgen willen rijden maar niet de hoofdprijs willen betalen. Originele velgen zijn een enorme slag duurder en tegenwoordig kan je moeilijk het onderscheid niet maken wat nu echt of immitatie is. Ik kan uit ervaring spreken dat van mijn vorige RS4, de originele velgen gerust richting de 4000 euro opliepen terwijl immitatie 1/3de van die prijs is voor een vier of vijfdelige set.

[YouTube: How safe are your wheels]

Dit is zo'n beetje een goede uitleg het verschil tussen goedkope en originele velgen. Beter kan je het niet uitdrukken. Ik rij er in ieder geval nooit meer op of mee. Een stoeprand kan die dingen al aan gort krijgen. Een auto mooi laten customizen kost gewoon een hoop geld. En iedereen wil dezelfde (dure) hobby najagen zonder er echt te veel voor te willen betalen.
Tot op zekere hoogte klopt je verhaal. Maar een groot deel van het prijsverschil tussen 'originele' Audi velgen en imitatie wordt door 4 dingen veroorzaakt:
  1. A
  2. u
  3. d
  4. i
Die 4 letters zorgen al voor een behoorlijke toeslag op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

User schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:47:
Gaat allemaal lekker traag, maar volgende week donderdag hoor ik als het goed is meer.
En? Of is het koop-avond en heb je later meer info?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Tot op zekere hoogte klopt je verhaal. Maar een groot deel van het prijsverschil tussen 'originele' Audi velgen en imitatie wordt door 4 dingen veroorzaakt:
  1. A
  2. u
  3. d
  4. i
Die 4 letters zorgen al voor een behoorlijke toeslag op de prijs.
Dan heb je optie 5, S en optie 6, RS nog niet meegerekend. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• User
MAX3400 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:42:
[...]

En? Of is het koop-avond en heb je later meer info?
Later meer info. Vanavond een gesprek gehad met de verkoopleider, daar zijn we op zich een stuk dichter bij elkaar gekomen. :)
Ik wil best meer vertellen, maar vraag me af hoe handig dat is omdat er vanuit hun kant een jurist bij betrokken is. Ik heb geen zin aan gesteggel met hun over "Dat mocht je niet op internet zetten!!" of iets dergelijks.
Hopelijk kan ik aan het eind van het verhaal hier alles goed uitleggen om zo mogelijk anderen te kunnen helpen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Er lopen hier genoeg juristen rond die jou gratis van advies willen voorzien. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

*knip* Dit voegt neits toe aan de discussie.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2019 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:55:

Als ik naar dat filmpje kijk dan krijg ik toch het gevoel dat de test gemanipuleerd is.
Kijk naar de constructie waar de wielen op bevestigd zijn. De constructie van het imitatiewiel veert veel minder op en neer dan de constructie van het origineel, oftewel de imitatievelg moet de klap veel meer zelf opvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind die testen ook een beetje vreemd. In die eerdere test is het in een Mercedes dealership, Klinkt niet heel onafhankelijk. Ik geloof er geen reet van dat er bij een niet merk-wiel meteen een stuk afbreekt als je met 50 over een verkeersdrempel rijdt. Wat kost een wiel van een Fiatpanda dan? Dat breekt toch ook niet af bij die omstandigheden. Of het wiel van een Opel als je er een gezin en caravan bij wilt denken. Het is onzin dat je een Mercedeswiel nodig hebt om zo'n test te doorstaan.

Ze hebben gewoon een of ander Chinees wiel gepakt, gemaakt van pispottenstaal voor de test.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Marzman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:54:
Ik vind die testen ook een beetje vreemd.
...
Ze hebben gewoon een of ander Chinees wiel gepakt, gemaakt van pispottenstaal voor de test.
De truc is dat je aan allerlei standaarden moet voldoen om een wiel geschikt om op de weg te gebruiken te krijgen in Europa. Waardoor geen enkele autohandelaar in Europa je velgen van pispottenstaal mag geven/verkopen...

Alleen als jij op een stukje eigen terrein met pispottenstaal wilt rijden, tja dat is je eigen keuze...

Oftewel die filmpjes hebben niets met de realiteit te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Heb je ook al goed onderzocht of je wel een Audi S3 gekocht hebt of een normale A3 die omgebouwd is naar S? Aanwezigheid van dit soort velgen doen bij mij alle alarmbellen rinkelen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
virtualJac schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:22:
Heb je ook al goed onderzocht of je wel een Audi S3 gekocht hebt of een normale A3 die omgebouwd is naar S? Aanwezigheid van dit soort velgen doen bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Zekers! Het is een origineel NL auto en bij de RDW staat ie geregistreerd als een S3. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• User
Einde van het liedje is in zicht... Kben met de dealer een financiële compensatie overeengekomen.
Dat betekend niet dat ze vinden dat ik gelijk heb, maar dat de BOVAG schijnbaar dat advies heeft gegeven. :)

Al met al heeft flink lang geduurd, maar ik ben wel tevreden met deze uitkomst. Nu nog wachten tot het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
zo blijkt maar weer, als je maar lang genoeg doorzeurt krijg je wel wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tens schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:18:
zo blijkt maar weer, als je maar lang genoeg doorzeurt krijg je wel wat je wilt.
Als consument moet je volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ga je nu ook andere velgen monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:54:
Ik vind die testen ook een beetje vreemd. In die eerdere test is het in een Mercedes dealership, Klinkt niet heel onafhankelijk. Ik geloof er geen reet van dat er bij een niet merk-wiel meteen een stuk afbreekt als je met 50 over een verkeersdrempel rijdt. Wat kost een wiel van een Fiatpanda dan? Dat breekt toch ook niet af bij die omstandigheden. Of het wiel van een Opel als je er een gezin en caravan bij wilt denken. Het is onzin dat je een Mercedeswiel nodig hebt om zo'n test te doorstaan.

Echt bullshit wat je hier schrijft.

Ik heb ook, meerdere immitatievelgen gekocht. Originele gereden. Goede immitatie zijn inderdaad stevig genoeg. Maar een originele is en blijft steviger. Dat illustreert die video prima. Een flinke pothole, zijn omstandigheden die prima in de winter voor kunnen komen in NL. Dat wegdek een enorm gat betreft waar je last minute nog eens overheen rijden kunt.

De reden waarom immitatie soms de helft goedkoper is is hoogstwaarschijn uit type en keuze materiaal. Bij een originele velg wil R&D kosten nog wel eens meespelen, maar nooit meer dan 1/3de van de prijs ofzo.

Er zijn tientallen tests te vinden, online, google, youtube. Die bewijzen dat immitatie, ook zonder van de chinees, van mindere mate kwaliteit zijn dan in verhouding met het origineel. Kijk uiteindelijk is het jouw auto, jouw gevoel van veiligheid, ik had een RS4 en met snelheden van boven de 300kmph ga je je niet afvragen of je nu een origineel of immitatievelg eronder wilt. Je gaat altijd origineel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
TWCRay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:
Ga je nu ook andere velgen monteren?
Zekers! Ik kan voor dit geld prima tweedehands velgen kopen, maar ik laat me geen 2 keer belazeren dus leg ik wat bij en koop ik mooi een setje nieuwe. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28

InFamous

excommunicado

@Verwijderd ook dat is gewoon bullshit wat je daar schrijft.

Je heb notabene zelf de soft RS4 velgen gehad die meer buigen dan je lief was, daarnaast was er recent ook nog een probleem waarbij de standaard 20” velgen onder de A6 C7 bij de fleet krom gingen. Dus nee ook origineel is niet altijd alles.

Daarnaast heb je natuurlijk ook verschil tussen imitatie of aftermarket, want ik durf te wedden dat genoeg aftermarket velgen sterker zijn dan OEM velgen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:16:
@Verwijderd ook dat is gewoon bullshit wat je daar schrijft.

Je heb notabene zelf de soft RS4 velgen gehad die meer buigen dan je lief was, daarnaast was er recent ook nog een probleem waarbij de standaard 20” velgen onder de A6 C7 bij de fleet krom gingen. Dus nee ook origineel is niet altijd alles.

Daarnaast heb je natuurlijk ook verschil tussen imitatie of aftermarket, want ik durf te wedden dat genoeg aftermarket velgen sterker zijn dan OEM velgen.
Dat was een productiefout, en dat is later herroepen, en hardere velgen voor in de plaats gekomen.

En dat zal ook ongetwijfeld bij de A6 zijn. Ze worden soft gemaakt om een reden. Vaak om het onderstel te 'besparen' bij een botsing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Oftewel, ook bij origineel is het niet zeker dat je fatsoenlijke velgen krijgt net als bij imitatie velgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*knip* Zullen we het modereren aan de mods overlaten?

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 06-08-2019 08:37 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:48:
Oftewel, ook bij origineel is het niet zeker dat je fatsoenlijke velgen krijgt net als bij imitatie velgen ;)
Nee,

geen enkele fabrikant is heilig. En soms wordt er een fout gemaakt in productie. Dat kan gebeuren. Als je echt maatwerk wilt moet je naar een exotisch automerk gaan, daar waar alles nog met de hand wordt gedaan.

Maar mijn punt is: ik persoonlijk zweer bij origineel. Dat heeft een reden. Zeker wanneer je de wetten der natuur gaat tarten. :+ Daar wil je gewoon niet met een gaar iets rijden.

Zelfde als het opkrikken van vermorgen van je auto. Als je je remmen niet meeneemt loop je een veel groter risico om niet meer tijdig te kunnen stoppen.

Zelfs banden kan ik persoonlijk over meepraten. Noodstop op zeiknat wegdek met gebruikte banden of merkloze chinese banden. Nooit meer.

Dan maar wat meer betalen, maar bij de APK zal dat verder geen issues meer opleveren of laat staan in het dagelijks gebruik van verkeer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat jij er bij zweert is prima, maar verkondig het dan niet als feit zoals je deed in je eerste bericht en dan zeker niet op die toon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat er imitatie bestaat die veel slechter is als OEM, ja, natuurlijk.

Maar er is ook een heel groot verschil tussen aliexpress velgen, of velgen die je in Europa koopt. Eerder ook al benoemd, maar die moeten gewoon aan bepaalde keurmerken voldoen, dus daar is gewoon echt helemaal niets mis mee.
Nou zullen er ook wel winkels in Nederland zijn die rommel verkopen, of er iets tussendoor glipt, maar zoals gezegd gebeurt dat bij de fabrikant ook wel eens

Er zijn ook genoeg makers van velgen die veel beter (lichter, sterker, of beide) zijn, en vaak worden die merken ook gewoon door fabrikanten gebruikt, ik noem maar eens een gekke naam, BBS.
Genoeg auto's die vanaf de fabriek uitgerust worden met BBS velgen. Als ik een BBS in de winkel koop, heb ik daar gewoon 100% vertrouwen in, en ik weet zeker dat ze het net zo goed doen als originele velgen.
Zo zijn er nog veel meer merken die gewoon aan fabrikanten leveren. Denk je echt dat die rommel verkopen?

Dus zeggen dat alle imitatie, aftermarket of wat dan ook troep is, is inderdaad gewoon totale onzin.

Er zijn ook goedkopere banden die net zo veel, of nog meer grip geven als de band van de fabrikant, of ik zeg maar iets, Michelin.
Banden is wat dat betreft wel een goed voorbeeld, auto's worden ook uitgerust met 20 verschillende merken banden, dat zijn allemaal goede banden.
Zet jij altijd precies dezelfde banden onder je auto die de fabrikant er ook origineel op gezet heeft?

Waarom is dat met velgen anders dan? Banden zijn voor de veiligheid nog veel belangrijker als velgen.

Is er rommel te koop? Natuurlijk. Maar als je bij een goede zaak koopt, en/of van een goed merk is er echt helemaal niets aan de hand.
En iemand die een S3 nieuw koopt, zal zijn wielen echt niet op aliexpress kopen, of zo iets.

Maar, zei eerder ook al, ik ben het wel met de koper eens, of het nou goede of slechte imitatievelgen zijn, origineel is simpelweg meer waard, dus vind wel dat de dealer wat geld terug moet geven. Je mag er vind ik wel van uit dat een auto bij de Audi dealer gewoon op originele velgen staat.
En dat is gelukkig dan ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die band is nergens zonder een goede velg. En als die velg afbreekt bij een simpele pothole dan zijn de rapen gaar. Van een klapband tot een lekke band, het hangt er maar net vanaf met hoe de klap opgevangen wordt en hoe de velg beschadigd wordt. Natuurlijk is de band net zo belangrijk als de velg, remmen en onderstel, maar een zwakke velg kan gewoon sneller stukgaan op momenten dat je het juist niet verwacht.

Ik ben ook ooit 1 keer van een garage afgereden, om erachter te komen, dat de wielbouten met de hand aangedraaid waren. Ik belde 'm nog zo voordat ik de snelweg op ging, die auto is echt niet goed en maakt een enorm raar geluid. Nog geen 5 meter nadat ik van het tankstation afkwam, vloog m'n velg en al over straat. Alle wielbouten eruit getrokken. Ik mocht achter de velg aan gaan rennen die verder de weg op rolde, omdat het mijn verantwoording is als het ergens tegenaan klapt. :X

Ik heb enkele noodstops mogen maken. 1x voor een ree dat overstak. Paar keer op de snelweg omdat men gewoon niet fatsoenlijk oplet. Doe dat 1x op een glad wegdek bezaaid met regen en je snapt wel waarom het hebben van A merk banden ook gewoon belangrijk is. Daarnaast, ik trok soms met 300kmph over de (duitse) snelweg, en daar wil je gewoon goede banden onder hebben, met een Y indexering, en het liefst een extra load codering. De krachten met 300kmph zijn niet mals en daar zijn de meeste auto's ook niet voor berekend.

Bedoel het gros van duitse auto's komt nog steeds met een 250kmph limiet, tenzij je dat softwarematig eruit laat schrijven. Er is gewoon een reden waarom banden of velgen zo spotgoedkoop zijn, als we het dan toch over no-name, immitatie of vaag merk uit land Y hebben. Er is bezuinigd op materiaal en dat ga je merken in verhouding met een A merk of origienele velg. Of dat nu aan je stopafstand ligt, een pothole raken (of een stoeprand ofzo), uiteindelijk is die goedkoop altijd duurkoop op 1 of andere manier.

Dat is mijn ervaring. Ik ben het ermee eens dat in sommige gevallen origineel niet altijd beter is. Mijn vorige RS4 had remmen rondom die meer dan 4000 euro koste. En zo speciaal waren die eigenlijk ook weer niet. De prijs lag kunstmatig ook hoog ivm R&D die ooit erin gestoken is en weer terugverdiend moest worden. Maar vergelijk ze met een A merk remmen-set en ze zullen echt niet afdoen hiertegen.

Ik heb op de nurburg gereden met en zonder geperforeerde remmen. Meerdere rondjes op een dag ook. Het verschil van beide remmen in stad ga je nooit merken. Je zult nooit de remmen zover krijgen dat de koeling van een niet geperforeerde set niet meer voldoende zou zijn. Ga je op de ring, dan krijg je binnen de eerste paar bochten al te maken met fading. Rij je met wel een geperforeerde kit dan is die fading later aanwezig dan normaal. Fading is overigens dat de remmen knetterheet zijn en gassen aan het opbouwen zijn tussen blok en schijf. Daardoor remt de auto slechter op langere termijn.

Rubberen remleidingen vs stalen remleiding. Je zou het in eerste instantie niet zo 1-2-3 merken maar het verschil zit er wel zeker. Waar een rubberen leiding uit kan zetten is het bij staal niet het geval en is de respons op het moment dat je het pedaal intrapt gewoon iets beter. Ook hier geef ik voorkeur naar stalen leidingen. Rubberen werkt ook prima, maar als je wat meer richting performance wilt gaan dan is dat geen verkeerde koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

En hoe vaak heb jij daadwerkelijk gezien dat een velg afbreekt onder normale omstandigheden? Ik iig nog nooit. En ik denk niemand hier op Tweakers

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 04:46:
De prijs lag kunstmatig ook hoog ivm R&D die ooit erin gestoken is en weer terugverdiend moest worden. Maar vergelijk ze met een A merk remmen-set en ze zullen echt niet afdoen hiertegen.
De prijs ligt zo hoog omdat er genoeg mensen zijn die het gewoon betalen en echt denken dat het zoveel moet kosten :+

Kijk maar naar de jaarcijfers van bedrijven als Audi, BMW en Porsche :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 10:49
User schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:41:
Einde van het liedje is in zicht... Kben met de dealer een financiële compensatie overeengekomen.
Dat betekend niet dat ze vinden dat ik gelijk heb, maar dat de BOVAG schijnbaar dat advies heeft gegeven. :)

Al met al heeft flink lang geduurd, maar ik ben wel tevreden met deze uitkomst. Nu nog wachten tot het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat. :+
Mooi dat het is opgelost en zo te lezen redelijke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:34:
En hoe vaak heb jij daadwerkelijk gezien dat een velg afbreekt onder normale omstandigheden? Ik iig nog nooit. En ik denk niemand hier op Tweakers
Kijk een achter een grote garage, ik kan je verzekeren dat je daar velgen zal vinden die niet meer bruikbaar zijn omdat ze deuken hebben, scheurtjes, niet meer recht zijn etc. Velgen zijn behoorlijk kwetsbaar, vergis je niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 04:46:
Die band is nergens zonder een goede velg. En als die velg afbreekt bij een simpele pothole dan zijn de rapen gaar. Van een klapband tot een lekke band, het hangt er maar net vanaf met hoe de klap opgevangen wordt en hoe de velg beschadigd wordt. Natuurlijk is de band net zo belangrijk als de velg, remmen en onderstel, maar een zwakke velg kan gewoon sneller stukgaan op momenten dat je het juist niet verwacht.

Ik ben ook ooit 1 keer van een garage afgereden, om erachter te komen, dat de wielbouten met de hand aangedraaid waren. Ik belde 'm nog zo voordat ik de snelweg op ging, die auto is echt niet goed en maakt een enorm raar geluid. Nog geen 5 meter nadat ik van het tankstation afkwam, vloog m'n velg en al over straat. Alle wielbouten eruit getrokken. Ik mocht achter de velg aan gaan rennen die verder de weg op rolde, omdat het mijn verantwoording is als het ergens tegenaan klapt. :X

Ik heb enkele noodstops mogen maken. 1x voor een ree dat overstak. Paar keer op de snelweg omdat men gewoon niet fatsoenlijk oplet. Doe dat 1x op een glad wegdek bezaaid met regen en je snapt wel waarom het hebben van A merk banden ook gewoon belangrijk is. Daarnaast, ik trok soms met 300kmph over de (duitse) snelweg, en daar wil je gewoon goede banden onder hebben, met een Y indexering, en het liefst een extra load codering. De krachten met 300kmph zijn niet mals en daar zijn de meeste auto's ook niet voor berekend.

Bedoel het gros van duitse auto's komt nog steeds met een 250kmph limiet, tenzij je dat softwarematig eruit laat schrijven. Er is gewoon een reden waarom banden of velgen zo spotgoedkoop zijn, als we het dan toch over no-name, immitatie of vaag merk uit land Y hebben. Er is bezuinigd op materiaal en dat ga je merken in verhouding met een A merk of origienele velg. Of dat nu aan je stopafstand ligt, een pothole raken (of een stoeprand ofzo), uiteindelijk is die goedkoop altijd duurkoop op 1 of andere manier.

Dat is mijn ervaring. Ik ben het ermee eens dat in sommige gevallen origineel niet altijd beter is. Mijn vorige RS4 had remmen rondom die meer dan 4000 euro koste. En zo speciaal waren die eigenlijk ook weer niet. De prijs lag kunstmatig ook hoog ivm R&D die ooit erin gestoken is en weer terugverdiend moest worden. Maar vergelijk ze met een A merk remmen-set en ze zullen echt niet afdoen hiertegen.

Ik heb op de nurburg gereden met en zonder geperforeerde remmen. Meerdere rondjes op een dag ook. Het verschil van beide remmen in stad ga je nooit merken. Je zult nooit de remmen zover krijgen dat de koeling van een niet geperforeerde set niet meer voldoende zou zijn. Ga je op de ring, dan krijg je binnen de eerste paar bochten al te maken met fading. Rij je met wel een geperforeerde kit dan is die fading later aanwezig dan normaal. Fading is overigens dat de remmen knetterheet zijn en gassen aan het opbouwen zijn tussen blok en schijf. Daardoor remt de auto slechter op langere termijn.

Rubberen remleidingen vs stalen remleiding. Je zou het in eerste instantie niet zo 1-2-3 merken maar het verschil zit er wel zeker. Waar een rubberen leiding uit kan zetten is het bij staal niet het geval en is de respons op het moment dat je het pedaal intrapt gewoon iets beter. Ook hier geef ik voorkeur naar stalen leidingen. Rubberen werkt ook prima, maar als je wat meer richting performance wilt gaan dan is dat geen verkeerde koop.
Beetje rare reactie. Totaal niets relevants over het verhaal met de velgen, tenminste niets nieuws. Dat ze breken heb je al 10 keer gezegd. Maar bewijs dan eens dat een BBS velg, slechter is als een origineel. Dat kan je niet, dat garandeer ik je.
Je bent vooral een beetje stoer aan het doen.

Oehh, je hebt op de Autobahn en Nurburgring gereden. Joepie. Heb je nog iets relevants te melden of niet?
Heel verhaal over stalen remleidingen, en geperforeerde remmen ook. Wat. :? Oke je kent de basis principes van een stalen remleiding, en hoe geperforeerde remmen werken. Lijkt er op alsof je dat alleen maar zegt om over te komen alsof je een hoop kennis hebt. Wat heeft het nou weer met wielen te maken?

Ik snap het ook niet, het ene moment is alles van de fabrikant beter, maar nu ineens de remleidingen niet meer, en de remmen ook niet. Dus die mogen dan wel aftermarket, en die zijn dan wel goed?
Maar wielen van een ander merk, nee, dat mag niet. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 06-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

'origineel' wordt ook gemaakt bij Ronal,BBS of ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hackus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:57:
'origineel' wordt ook gemaakt bij Ronal,BBS of ander merk.
Nee joh dat is troep. Pas als het langs het magazijn van Audi gegaan is, dan is pas goed. Die hebben dan met een rongenapparaat gecontroleerd of de velg wel goed is.

@Joris748: het was blijkbaar niet duidelijk genoeg dat ik alles behalve serieus ben hier.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 06-08-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Glashelder schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

Nee joh dat is troep. Pas als het langs het magazijn van Audi gegaan is, dan is pas goed. Die hebben dan met een rongenapparaat gecontroleerd of de velg wel goed is.
Je hebt origineel (OEM), je hebt aftermarket (BBS, Ronal, etc) en imitatie. Van de eerste twee categorieën mag je verwachten dat het goed is. Bij de laatste categorie zou ik ervan uit gaan dat het troep is (uitzonderingen daargelaten).

Je stelling dat het eerst langs Audi moet zijn gegaan om goed te zijn klopt niet ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
We wijken nu wat erg af van de discussie waar dit topic voor bedoelt was. Ik sluit bij deze het topic.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.