zwerfkater schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:05:
[...]
Dat komt omdat de ene kant dynamisch is en de andere statisch of zoiets
Toen ik nog balanceerde met lood aan de binnenkant deed ik eerst de voorste op 0 balanceren en daarna de achterste kant van de velg. vaak zat gehad dat het lood tegen over elkaar zat maar dat maakt dus niks uit 0=0 en de meeste balanceerders zetten hem niet op fijnafstelling maar op 5 of 10 gram als ondergrens
Waar heb je het toch over?
Sorry, maar je had dan geen idee waar je mee bezig was. Eerst 1 kant van het wiel, en dan de andere kant.
Soms komen er wel eens een paar gewichtjes tegen over elkaar te zitten, dat klopt. Maar geen 90 aan de ene kant, en 40 precies aan de overkant.
Dan ben je gewoon verkeerd bezig, net als je verkeerd bezig bent als je de 2 kanten van de wielen apart doet.
5-10 Gram is de ondergrens? Is dat zo ja? Ik heb wielen gezien waar ze 1 of 2 gewichtjes (van 5g) verloren zijn, en ze terug komen omdat de boel trilt. Of wielen die niet perfect gebalanceerd zijn, wat opgelost is door 1 of 2 gewichtjes te plakken.
Maar dat zal wel een heel bijzondere balanceermachine geweest zijn.
@
User Jij blijft zelf ook maar aannames doen he? Waar is het bewijs dat dat wiel krom is? Ik zie tot nu toe alleen bewijs dat dat wiel op een slechte manier gebalanceerd is.
En als 1 van die wielen dan krom is, waar ben je dan allemaal mee bezig? Dan is het toch vrij duidelijk waar die trilling vandaan komt?
Ik heb je ook al meerdere keren proberen uit te leggen, dat jou theorie totaal niet logisch is.
Als je wielen echt zo snel krom zouden zijn, zouden nu alle 4 je wielen krom zijn, en zou je op een soort van pretzels onderweg zijn.
Zo werkt het gewoon niet.
Gewicht van de wielen kan zich ook niet op een magische manier verplaatsen, lijkt me ook vrij logisch.
Wat blijft er dan over? Of er zit gewoon wat onbalans in de wielen van het zandpad, iets wat heel normaal is, en bij elke velgen kan gebeuren.
Of het is een ander defect.
Maar dat is natuurlijk niet wat je wil horen.
[
Voor 26% gewijzigd door
WEBGAMING op 24-04-2019 15:20
]