Dit keer benoemde ik het, helemaal correct!
De vorige twee keren vond jij het echter nodig, en beide keren was het in een "we verschillen van mening" discussie, en had het niet echt relevantie. Beide keren was het gewoon mening modden / deurbeleid willen hanteren. Alsof iemand die geen klant is geen relevante reacties kan hebben in dit topic. Terwijl je eigenlijk gewoon bedoelde "iemand die niet mijn mening deelt is niet gewenst in dit topic".
En natuurlijk zullen er ook onderwerpen zijn waar ik niet over kan meepraten of alleen uit tweede hand. Maar dat geldt net zo goed voor anderen in dit topic. Want de eerdere / eerste reactie hier v.w.b. "misschien kun je
hairpin NAT inschakelen" blijkt dus ook uit dat de desbetreffende gebruiker waarschijnlijk het modem niet heeft (of niet de moeite neemt om het te proberen). En jij hebt, zeer zeer zeer, waarschijnlijk een eigen modem of wellicht zelfs nog een AON aansluiting, dus volgens jou eigen logica mag je dan ook al niet reageren.
En ja, uiteraard heeft @
Roetzen een punt dat
als ik klant was geweest, en
als ik dan ook nog een Nokia ONT had gehad, dat ik dan
potentieel had kunnen weten dat IPv6 pinholing had gehad. Maar tegelijkertijd is het dan ook de vraag hoeveel "wel klanten" die hier reageren dat weten, of proberen, en meenemen in hun (uitgebreide) reactie om het probleem op te lossen.
Overigens ben ik ook benieuwd wat de stellingname dan was als ik hier al 2 jaar poste met de kanttekening "maar ik ben nog geen klant want de aansluiting is nog niet gerealiseerd". Had je me dan ook al meermaals geprobeerd weg te pesten onder de stellingname "je bent helemaal geen klant"? Of vond je het dan wel prima? Want zolang Delta nog geen niks heeft opgeleverd (in het hele dorp / hele gemeente niet, ook bij diegenen die zich wel direct hebben aangemeld) heeft het uberhaupt geen echt nut om per direct klant te worden (sterker nog, stel ik word klant, kan ik er vervolgens niet eens meer vanaf komen als ik dat zou willen? Gezien Deltas stellingname v.w.b. 14 dagen bedenktijd). Ook al zijn mijn bezwaren intussen minder aanwezig (geen bridge => eigen ONT ("workaround"). geen IPv6 => intussen wel (opgelost)).