Barre73 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Los van Delta, de extra TVs kan je wel op meer manieren voorzien van TV zenders hoor. Dat hoeft al lang niet meer via een kastje. Ik noem een smart TV app (direct via het OS van de TV) of Chromecast er aan hangen en casten via je telefoon,
NLZiet is voor sommigen ook prima.
Ja, zaken veranderen en soms moet je daarin mee. Zo gaat het in het leven.
Ja, soms moet je mee. Maar soms is een bestaande oplossing gewoon dermate veel handiger dan een nieuwe 'betere' oplossing, dat het zich loont deze zo lang als dat kan aan te houden. De oplossingen die je aanhaalt zijn allemaal valide, maar niet gebruiksvriendelijk(er). Of ga jij mijn oma uitleggen hoe ze een app op de TV moet gebruiken, terwijl ze evengoed met haar CI+ module gewoon de TV aan kan zetten en dan kan zappen zoals gewoo
nlijk? Of nog erger, hoe ze moet casten via haar telefoon? Zelfs mijn oom of mijn vader zit daar vaak mee te klooien. Ik heb toevallig de Chromecast met Ziggo GO combi geopteerd bij mijn oom voor een TV buiten, maar als ik al zie hoe vaak ik gebeld ben geworden met 'zus of zo werkt niet' of 'hoe moet dit of dat ook alweer', dan is het voor mij alweer snel duidelijk dat een gleufje graven en COAX leggen uiteindelijk al minder lang had geduurd. Maar goed, vooruitgang
Vooruitgang is prima, maar ik vind (en dat is eige
nlijk niet eens een mening) IPTV niet per definitie een vooruitgang qua technologie. Het is niet alsof we van CRT naar LCD gaan, bijvoorbeeld. Het is alsof je van OLED naar QLED oid gaat. Het een verbetering noemen gaat mij al te ver, het is meer een tradeoff. Glasvezel is heel erg mooi, maar de CI+ oplossing met COAX is vooralsnog het fijnste in gebruik imho.
Laat ik het zo zeggen, zolang hier thuis het merendeel van het TV gebruik bij overige gezinsleden bestaat uit het aanzetten van de TV en dan naar zender zoveel te gaan, zie ik er echt geen heil in om in een TV te moeten gaan navigeren naar een bepaalde app om vervolgens hetzelfde resultaat te bereiken als dat ik bereikt had met een CI+ module waarbij ik de TV aan zet en beeld heb. In mijn gevallen vind ik IPTV nogmaals geen vooruitgang maar eerder omslachtig.
En ware het niet dat dit ook geen enkel probleem is, dus laten we het ook vooral geen probleem maken

Ik ga met internet en telefoon van KPN naar Delta, en that's it. Klaar.