Idem. Ik heb nu Netflix(volle mep 15,99), AppleTV+, Prime, Disney, HBO en SST. Disney stopt over een paar dagen, kijk er echt te weinig naar. HBO vindt ik nog te doen voor 3,99 en ik zit midden in een aantal series. SST heb ik gratis bij Ziggo maar anders was ie er ook uitgegaan en Prime tja, moet er nog even over nadenken of ik die 4,99 het waard blijft vinden.meesje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:52:
[...]
Het is inderdaad erg subjectief. Ik ben bezig het aantal streaming diensten terug te brengen. Als eerst SkyShowTime opgezegd. Daarna HBO. De eerstvolgende gaat D+ worden. Ik denk dat PrimeVideo daarna aan de beurt is, duurt nog wel even, jaarabonnement net ingegaan. Ik maak ook wel regelmatig gebruik van het Prime voordeel.
Uiteindelijk denk ik dat Netflix en Apple TV+ overblijven. Apple TV+ zit bij ons in het Apple One abonnement. En biedt voor mij meer dan genoeg content. Alleen ATV+ zou voor mij eigenlijk al kunnen volstaan. Op reguliere tv vind ik het ook wel leuk om naar voetbal te kijken of talkshows. Netflix deel ik met anderen, maar deze dienst alleen zou in principe ook meer dan voldoende zijn. Sommigen vind het te weinig aanbod, maar bij mij groeit de kijklijst enorm snel.
En stel dat ik t.z.t. toch graag die ene Star Wars serie of Marvel film dan spaar ik dat op en neem ik wel een keer een maandabonnement. Idem voor bv HBO. Ik kan heus wel even wachten. Een goede serie of film is na een jaar nog steeds goed.
O ja. In principe gaat het niet eens om het geld. Bv HBO 4 euro en SST 3,50, maar het levert me wel kijkstress op. Klinkt heel suf, maar kijklijsten die alleen maar langer worden vind ik geen fijn gevoel. En daarnaast is alleen maar voor mij. De rest van het gezin kijkt of geen tv of heeft voornamelijk interesse in YouTube.
Netflix en AppleTV+ zijn voor mij no-brainers, die blijven gegarandeerd.