[Apple TV+] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16
kazuka schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:04:
Zojuist de eerste 2 episodes gezien van Pluribus. Dit is er eentje hoor, de eerste aflevering was echt ontzettend freaky. Meer X-Files dan Breaking Bad maar je ziet wel dat dit een Vince Gilligan show is, plus een gevulde portemonnee van Apple dus hoge production values.
Ik ga kijken als alles er op staat. Ben heel benieuwd!

Leuke review: https://www.theguardian.c...creators-tv-show-apple-tv

  • Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:04:
Zojuist de eerste 2 episodes gezien van Pluribus. Dit is er eentje hoor, de eerste aflevering was echt ontzettend freaky. Meer X-Files dan Breaking Bad maar je ziet wel dat dit een Vince Gilligan show is, plus een gevulde portemonnee van Apple dus hoge production values.
Ik wordt er nog niet echt warm van, wel wat WTF momenten maar thats it. Ook niet zo'n groot Breaking Bad / Better Call Saul fan overigens. Voor nu zou ik het dus een 6,5 geven, even kijken waar het naar toe gaat. Het worden blijkbaar sowieso minimaal 2 seizoenen.

  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:29:
[...]


Ik wordt er nog niet echt warm van, wel wat WTF momenten maar thats it. Ook niet zo'n groot Breaking Bad / Better Call Saul fan overigens. Voor nu zou ik het dus een 6,5 geven, even kijken waar het naar toe gaat. Het worden blijkbaar sowieso minimaal 2 seizoenen.
Wij hebben het ook gisteren bekeken, was verrassend, creatief, absurd etc, maar of het heel goed was?
Daar waren we nog niet over uit en moet denk ik nog blijken uit komende afleveringen van het seizoen.
Het is wel heel apart, ziet er prachtig uit, maar het lijkt mij typisch een serie die veel mensen bereikt die het òf fantastisch vinden òf mensen waarvoor het net even een brug te ver is om er van te genieten.
Een polariserende serie en ik weet nog niet wat ons oordeel zal zijn :|

  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16
RoRoNL schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:56:
[...]

Wij hebben het ook gisteren bekeken, was verrassend, creatief, absurd etc, maar of het heel goed was?
Daar waren we nog niet over uit en moet denk ik nog blijken uit komende afleveringen van het seizoen.
Het is wel heel apart, ziet er prachtig uit, maar het lijkt mij typisch een serie die veel mensen bereikt die het òf fantastisch vinden òf mensen waarvoor het net even een brug te ver is om er van te genieten.
Een polariserende serie en ik weet nog niet wat ons oordeel zal zijn :|
Das ook wel een beetje zoals Better Call Saul. Daar moest je ook echt van houden... ik vond het geweldig!

  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ChrisM schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:35:
[...]

Das ook wel een beetje zoals Better Call Saul. Daar moest je ook echt van houden... ik vond het geweldig!
Dat klopt helemaal, gelukkig zijn we niet afgehaakt de eerste seizoenen, het laatste seizoen van BCS was inderdaad geweldig, dus bij deze schrijver loont een beetje volhouden.

  • Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Overspark schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:04:
Was Invasion ooit goed dan? Slow Horses laatste seizoen is prima. Zoals altijd niet bijster realistisch maar wel zeer vermakelijk. En over een paar dagen komt Pluribus die veel hype heeft, ben benieuwd.
Inderdaad. Invasion is nooit goed geweest. Het heeft alleen productiewaarde, maar de rest ontbreekt volledig.

Dat zit wel Schnorr.


  • kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mocht je abo verlopen zijn, je kunt nu 6 maanden kijken voor 5 EUR per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgiGpriDBO-av_GpHk07EryrHTM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1dwe64rVrFyh3LgsdBLAf60v.png?f=user_large

  • dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
@kazuka ik denk dat je het niet helemaal goed gezien hebt, 4,99 maandelijks, 1e 6 maanden?

  • PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

PeaceNlove

Deugleuter

De afbeelding van kazuka zegt voldoende dus ik zie het probleem niet zo…

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Dat bedoelt ie ook lijkt mij. Of dacht je dat je 6 maanden kan kijken voor in totaal 6 euro :9

Niet voor mij, ik doe altijd per jaar voor 100 euro.

  • kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik omschreef het inderdaad wat ongelukkig maar inderdaad 6 maanden 50% korting, dus 5 EUR per maand.

  • krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-02 12:21
Komt er aankomende vrijdag ook een dagdeal voor Apple tv om een jaar af te nemen voor 100 euro met 3 maand gratis erbij? Ik lees dat op Reddit, maar heb die aanbieding nooit in Nederland gezien.

  • meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
Zojuist ontving ik een notificatie dat seizoen 3 van de serie Tehran op de dienst Apple TV beschikbaar is.
Destijds heb ik seizoenen 1 en 2 gezien, maar ik zie nu in de Apple TV app niet mijn kijkhistorie terug. Wordt dit niet bijgehouden? Kijk ik er over heen?

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Michael J. Fox zit in seizoen 3 van Shrinking:
Super tof! Zin in het nieuwe seizoen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
AppleTV heeft de rechten van Brian Sandersons Cosmere reeksen (Mistborn, Stormlight saga) verworven.
[bron]

Fingers crossed dat er de komende jaren een hoop moois uit komt.. en dat het geen tweede "Wheel of time" wordt; waar ik >10 jaar naar uitgekeken heb.. en die vervolgens na 3 seizoenen gecanceld werd net op het moment dat het de goede kant op ging met de serie.

Dit geeft wel goede hoop:
Another fascinating piece to this deal is that Sanderson will reportedly be the "architect" of this film universe; he will write, produce, consult, and have approvals over creative decisions for the franchise.

[ Voor 34% gewijzigd door breew op 30-01-2026 09:59 ]


  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
breew schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:12:
AppleTV heeft de rechten van Brian Sandersons Cosmere reeksen (Mistborn, Stormlight saga) verworven.
[bron]

Fingers crossed dat er de komende jaren een hoop moois uit komt.. en dat het geen tweede "Wheel of time" wordt; waar ik >10 jaar naar uitgekeken heb.. en die vervolgens na 3 seizoenen gecanceld werd net op het moment dat het de goede kant op ging met de serie.

Dit geeft wel goede hoop:
Another fascinating piece to this deal is that Sanderson will reportedly be the "architect" of this film universe; he will write, produce, consult, and have approvals over creative decisions for the franchise.
Wat dat betreft heb ik toch wat meer vertrouwen in Apple dan in Amazon. Toevallig ben ik nu net bezig in het derde boek van de Mistborn trilogie (The Hero of Ages) en een film trilogie gebaseerd op deze drie boeken zou best wel gaaf zijn denk ik! En met Sanderson die meer creatieve controle heeft over deze verfilming en 'verserieing' van zijn boeken, dan George R.R. Martin had over de Game of Thrones serie, hoop ik dat het resultaat goede kwaliteit gaat hebben!

  • breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
Haay schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:31:
[...]

Wat dat betreft heb ik toch wat meer vertrouwen in Apple dan in Amazon. Toevallig ben ik nu net bezig in het derde boek van de Mistborn trilogie (The Hero of Ages) en een film trilogie gebaseerd op deze drie boeken zou best wel gaaf zijn denk ik! En met Sanderson die meer creatieve controle heeft over deze verfilming en 'verserieing' van zijn boeken, dan George R.R. Martin had over de Game of Thrones serie, hoop ik dat het resultaat goede kwaliteit gaat hebben!
mistborn movie script: 2%
voortgang te volgen op: https://www.brandonsanderson.com/

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 06-02-2026 13:50 ]


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:42
Ik heb nu beide seizoenen Severance gekeken, maar wat een bizarre, vage en goede serie is dat! Je moet wel open staan voor het bizarre en vage, maar de onderliggende psychologie is fantastisch uitgewerkt. Ik ben erg benieuwd naar seizoen 3.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:31
Goed nieuws voor de mensen die wel een Amerikaans Apple TV account hebben en geen Netflix, Drive to Survive seizoen 8 is te kijken via Apple. Ben benieuwd of vorige seizoenen ook volgen.

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een maand gratis Apple TV voor de liefhebber:

https://redeem.services.a...mobile-2026-emeia-console

Je kunt direct opzeggen en de gratis maand behouden.

  • kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het verbaasde mij enigszins dat Tehran op dit moment beschikbaar is, dat ligt nu natuurlijk wel extra gevoelig. Ze vonden het wel nodig om The Savant voor onbepaalde tijd uit te stellen.

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
kazuka schreef op maandag 20 april 2026 @ 10:11:
Het verbaasde mij enigszins dat Tehran op dit moment beschikbaar is, dat ligt nu natuurlijk wel extra gevoelig. Ze vonden het wel nodig om The Savant voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Tehran S03 is op Apple TV ruim een jaar later uitgekomen nadat het al op het Israëlische Kan (mede-producent) uit kwam. En dat was al nadat beide partijen de release meerdere malen hadden uitgesteld.
(Ruim?) voor de "12 daagse" oorlog (juni '25?) was de release door beiden dus al uitgesteld. Vervolgens heeft Kan het wel in december '24 - januari '25 uitgezonden. Bij Apple was toen al lange tijd niks bekend over een release. Vervolgens heeft Apple in het najaar wel de releasedatum(s) van januari - februari bekend gemaakt. Wat dus weer voor de huidige oorlog was. En een serie na release nog terugtrekken lijkt mij ook raar. Maar uiteraard is er wel een kans dat S04 (al aangekondigd) ook weer lang op zich laat wachten.

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:58:
Een maand gratis Apple TV voor de liefhebber:

https://redeem.services.a...mobile-2026-emeia-console

Je kunt direct opzeggen en de gratis maand behouden.
Nu hier te vinden:

https://redeem.services.apple/nl-nl/fcmobile-2026-emeia

  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
TexMex schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:58:
Een maand gratis Apple TV voor de liefhebber:

https://redeem.services.a...mobile-2026-emeia-console

Je kunt direct opzeggen en de gratis maand behouden.
Het leek te werken toen je de link poste want ik kon kijken.
Nu zegt Apple helaas dat ik geen abonnement heb.

Ook de nieuwe link hierboven werkt niet voor mij; kreeg eerst een melding dat het niet "bij mijn abonnement kon" (maar ik heb volgens Apple dus geen abonnement) en na nog een keer proberen blijft de website hangen op verifieren.

Misschien is er wat fout gegaan aan mijn kant, zou kunnen :)

EDIT: via de Edge browser heb ik ineens wel een abonnement. Het ligt dus waarschijnlijk aan Firefox die ik als eerste probeerde. Okay, dan weet ik dat ook weer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vortigen op 03-05-2026 13:17 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:34
Na dat ik Shrinking eum elders heb gekeken(Verder keek ik niks van Appletv), was ik gisteren begonnen aan Monarch Legacy of Monsters.
Moet zeggen, ik deze ook best spannend vind. dus maar mij ingeschreven voor een maandje Appletv+ :P.

Nou ga ik toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat, want verder dan Grreyhound & Masters of the Air heb ik Appletv nooit echt gebruikt.
Dus toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-06-2026 08:37 ]


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:36:
Na dat ik Shrinking eum elders heb gekeken(Verder keek ik niks van Appletv), was ik gisteren begonnen aan Monarch Legacy of Monsters.
Moet zeggen, ik deze ook best spannend vind. dus maar mij ingeschreven voor een maandje Appletv+ :P.

Nou ga ik toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat, want verder dan Grreyhound & Masters of the Air heb ik Appletv nooit echt gebruikt.
Dus toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat.
Silo. Slow Horses. Down Cemetary Road. Sugar. ... Voldoende goede series op te vinden.

  • CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Carlos0_0 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:36:
Nou ga ik toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat, want verder dan Grreyhound & Masters of the Air heb ik Appletv nooit echt gebruikt.
Dus toch nog eens kijken wat hier nog meer op staat.
Margo's got money troubles vond ik ook heel erg de moeite waard. En Severance en Ted Lasso natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2026 09:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.


  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Mijn favoriete series op AppleTV:
- Severance (sci-fi)
- Slow Horses (thriller)
- For All Mankind (sci-fi)
- Silo (sci-fi)
- Pachinko (Korean drama)
- Lessons in Chemistry (drama)
- Pluribus (sci-fi)
- Masters of the Air (WO2)
- Foundation (sci-fi)
- Dark Matter (sci-fi)
- Chief of War (historisch Hawaii)
- Murderbot (sci-fi)
- Hijack (thriller)
- Monarch: Legacy of Monsters (actie)

Voor mensen met een bredere smaak is er een hoop aan kwaliteitsseries te zien op AppleTV !

  • Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En de spinoff van For All Mankind natuurlijk: Star City.

Retetraag maar leuk als je van geheimzinnige Sovjet-achterklap houdt.

Wikipedia erbij houden om hints rond gebeurtenissen in het echte verleden te checken is verplichte kost. Voor de innies onder ons :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 08-06-2026 13:52 ]

Dat zit wel Schnorr.


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

@Haay Wat vind je van Foundation? Ik heb alleen I, Robot van Asimov gelezen en die verzameling van verhalen vond ik erg leuk.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ben geen @Haay, maar we hebben hier een mooi topic voor met scores van dezelfde personen die door de seizoenen heen zelfs stijgen :Y (toch even pluggen omdat het makkelijker wordt om ervaringen met series terug te vinden als meer mensen daar posten :)):

Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Het begint niet direct met wat je van Asimov gewend bent als je alleen z'n robotspul kent. Dat betekent daarentegen niet dat robots geen belangrijke rol hebben, dus als dat je ding is dan zou ik Foundation zeker opzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 08-06-2026 14:38 ]

Dat zit wel Schnorr.


  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Mog schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:02:
@Haay Wat vind je van Foundation? Ik heb alleen I, Robot van Asimov gelezen en die verzameling van verhalen vond ik erg leuk.
Ik heb in mijn jeugd, naast ook de collectie Robot verhalen, de Foundation boeken wel gelezen, maar dat was erg lang geleden. De Foundation serie houdt de kern wel in stand en moderniseert het verhaal tegelijkertijd ook. Ooit dacht ik dat De Foundation (en vervolgen) onverfilmbaar zou zijn, maar met de aanpak zoals die voor deze serie is gekozen vind ik het een mooie interessante serie met een aantal onverwachte plotwendingen. De veranderingen aan de boeken zijn nodig om dezelfde acteurs gedurende verschillende seizoenen te kunnen gebruiken, en dat hebben ze heel elegant opgelost vind ik. Zeker een aanrader!

  • PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

PeaceNlove

Deugleuter

Ik was er vanaf moment 1 bij met + en begonnen met See, erg goede serie ook die in de lijstjes hierboven ontbreekt, verder sluit ik me volledig aan bij wat hierboven al genoemd is.

Verder heb je ook nog het lichte spul zoals Acapulco en Loot, ook wel makkelijk weg te kijken
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste