Vraagje.Masimo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:38:
Dat is bij Musiccast niet het geval. De verbinding kan ook direct met een speaker opgezet worden.
Ik zou wel adviseren een set-up te gaan beluisteren. De sound is echt heel anders dan Sonos.
Ik heb op de benedenverdieping in één ruimte twee Musiccast 20 als stereopaar, een Musiccast 50 en in de woonkamer een RX-V481 Musiccast receiver met een 5.1 opstelling die ik o.a. voor de TV gebruik. De receiver hangt bedraad in het netwerk. De losse MC20's en de MC50 zijn via 5GHz wifi verbonden.
Ik heb diverse presets in gebruik. Eentje waar alles aan elkaar gekoppeld is en de hele woning dezelfde muziek afspeelt, en een aantal presets met de afzonderlijke speakers/receiver i.c.m. verschillende bronnen en ruimtes.
Beschikbare bronnen zijn afhankelijk van het apparaat. In ieder geval altijd standaard Netradio, Spotify, Airplay, server, wifi-direct en Bluetooth.
Ik ben tevreden over de app. Werkt stabiel, maar raakt nog wel eens in de war als de kids aan het spelen zijn geweest. Maar altijd makkelijk te verhelpen. Nooit last van haperingen of sync-issues. Muziek speelt altijd netjes af. Ik heb wel een heel stabiel wifi-netwerk als basis, en dat scheelt natuurlijk.
Voldoende instellingen, afspeellijsten, verschillende types favorieten, historie in de app. (Ont)koppelen van de verschillende speakers werkt heel makkelijk. De app regelt ook firmware-updates en bied een hoop instel-opties.
Wat ik ook fijn vind is dat je ieder Musiccast apparaat via een eigen webpagina kunt benaderen. Ik heb ze allemaal een vast IP-adres gegeven, en kan ze afzonderlijk instellen via mijn laptop. De receiver heeft verder nog een aparte app (AV Controller) die veel meer instelmogelijkheden bied.
Loopt het geluid goed synchroon als je iets vanaf een hdmi input of bijvoorbeeld radio afspeelt op je receiver en dit ook gelijk via musiccast op de draadloze speakers afspeelt?
Anders maakt het voor mij nog geen zin om mijn goede slimme receiver (zonder musiccast) te koop te zetten en een nieuwe met musiccast te kopen voor in de woonkamer en daarnaast een yahama soundbar te kopen voor de tv in de keuken.
:strip_exif()/f/image/4dL7d9UCyeyZhKpjXqjUlpfx.jpg?f=fotoalbum_large)