Onlangs een set gekocht met de RX-A2A, firmware 1.34 Twee surround Musiccast 20 achterspeakers en dezelfde in de keuken. En Sub 100 om het af te maken. Receiver bedraad, de rest draadloos, voor de zekerheid op 2.4 wifi netwerk.
Ervaringen zover; matig.
LG oled hdmi issues waarbij ARC niet werkt na inschakelen TV. Omschakelen eARC en terug naar ARC werkt, en anders via toslink, dat werkt altijd.
Wifi verbinding met achterspeakers werkt goed, maar als je voor de speaker staat, breekt de geluidsverbinding met die speaker op. Dat is dus heel gevoelig. Geen idee of dit bij andere producten ook het geval is, maar lijkt me niet handing bij visite.
De Musiccast controller app op iOS heeft ook zo zn nukken. Soms verliest het de musiccast 20 in de keuken bij opstarten van de app, of de achterspeakers/subwoofer kan hij niet vinden. Wat ik dan doe is de Appdata van de app wissen in de instellingen, app opnieuw starten en dan zijn we weer back in business, na even wachten. Is dus een App issue want met de webpagina kan ik alles benaderen. Enkele keer de power van de speaker eraf gehaald als het me te lang duurde.
Tip om de receiver in te stellen tijdens tv kijken is de setup webpagina. Dan kun je alles aanpassen terwijl je je tv gewoon op de film/zender laat staan. Anders moet je telkens omschakelen naar de hdmi van de receiver. Dat hadden ze bij Yamaha wel mogen melden dat het zo dus ook kan.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze info.
Update 08-07-21:
Yamaha heeft nieuwe firmware uitgebracht. Versie 1.35; in de changelog:
Addresses loss of sound in certain instances while in Party Mode or All-Channel Stereo Mode
Het lijkt nu zeker stabieler.
Ook de Musiccast 20 speakers en Sub 100 vanochtend geupdated.
Als het goed blijft met verbindingen, dan is het een goed product.
[
Voor 14% gewijzigd door
Dennis120 op 08-07-2021 07:34
. Reden: Verbetering ]