Nog een oplossing gevonden?eswa schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:56:
Even een vermoedelijk domme vraag, maar kan niet echt goed een antwoord vinden. Ik heb dus een paar losse speakers (wx-030) en een wxad-010 om naar een "domme"/offline versterker te streamen. Sinds in september Tidal TidalConnect aankondigde, ben ik overgestapt naar Tidal (voornamelijk vanwege hoe de app in elkaar zit, en de geluidskwaliteit). Alle Yamaha's ondersteunen SpotifyConnect, maar TidalConnect is nog niet in het ecosysteem omgenomen (en weet niet of dat ooit gaat gebeuren en zoja hoelang het gaat duren). Tot dusver gebruikte ik SpotifyConnect via Spotify's eigen app, en kon ik indien gewenst via de Musiccast app de speakers aan elkaar verbinden. Werkte prima! Nu zit ik dus op Tidal, en ben ik ten eerste niet echt over de Tidal integratie en mogelijkheden in Musiccast's eigen app te spreken. Ten tweede hapert elk nummer na ongeveer 5 seconden even voordat ie verder speelt als ik Tidal bedien vanuit de Musiccast app. Ik had dit in een verleden ook toen ik Deezer op deze manier gebruikte. Via Spotify Connect gebeurde dat niet en speelt ie alles vloeiend.
Dus wat is gezien mijn huidige setup, de goedkoopste manier om Tidal:
1. over mijn domme versterker te laten streamen
2. via Musiccast's app meedere speakers samen te laten koppelen en te synchen.
...waarbij ik Tidal gewoon aanstuur vanuit z'n eigen app (dus ik denk aan iets met Chromecast).
Wat mooi zou zijn is als mijn wxad-010 een input had waar ik een Chromecast Audio in zou kunnen pluggen. Maar dat heeft ie niet. Is de WXC-050 dan de vloeiendste oplossing? Of zijn er alternatieven (want ik heb geen versterker nodig)?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
:strip_exif()/f/image/4dL7d9UCyeyZhKpjXqjUlpfx.jpg?f=fotoalbum_large)