Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 11:51
Voor de aanschaf van een soundbar en wifi-multiroomluidsprekersysteem twijfel ik erg tussen Sonos en Yamaha MusicCast.

Sonos
  • Beperkt productenprogramma (ik zie dit als een nadeel én een voordeel)
  • Toevoeging: Ikea komt deze zomer met Sonos-compatibele Symfonisk
  • Gebruikt een eigen WiFi-netwerk naast het bestaande WiFi-netwerk
  • App wordt goed gewaardeerd
Yamaha MusicCast
  • Breed productenprogramma met vele modellen soundbars en luidsprekers, receivers, een draaitafel (en zelfs een piano ;) )
  • Maakt gebruik van het aanwezige WiFi-netwerk
  • App wordt matig gewaardeerd
Omdat de App hierin een uitermate belangrijke rol speelt, ben ik zeer benieuwd naar tips en recente ervaringen van gebruikers van Yamaha MusicCast-producten.
  • Hoe draait MusicCast; is het stabiel, raken luidsprekers soms/vaak verloren, treden er soms/vaak onderbrekingen in de audio op?
  • Hoe bevalt de MusicCast Controller App; is het stabiel, biedt het de functionaliteit die je ervan verlangt, ...?

[ Voor 6% gewijzigd door S.Paternotte op 17-03-2019 18:07 . Reden: IKEA Symfonisk + link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kleine noot toevoegen, Sonos heeft een WIFI netwerk nodig voor installatie voordat het mesh gaat werken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 21:59
Dat is bij Musiccast niet het geval. De verbinding kan ook direct met een speaker opgezet worden.
Ik zou wel adviseren een set-up te gaan beluisteren. De sound is echt heel anders dan Sonos.

Ik heb op de benedenverdieping in één ruimte twee Musiccast 20 als stereopaar, een Musiccast 50 en in de woonkamer een RX-V481 Musiccast receiver met een 5.1 opstelling die ik o.a. voor de TV gebruik. De receiver hangt bedraad in het netwerk. De losse MC20's en de MC50 zijn via 5GHz wifi verbonden.

Ik heb diverse presets in gebruik. Eentje waar alles aan elkaar gekoppeld is en de hele woning dezelfde muziek afspeelt, en een aantal presets met de afzonderlijke speakers/receiver i.c.m. verschillende bronnen en ruimtes.
Beschikbare bronnen zijn afhankelijk van het apparaat. In ieder geval altijd standaard Netradio, Spotify, Airplay, server, wifi-direct en Bluetooth.

Ik ben tevreden over de app. Werkt stabiel, maar raakt nog wel eens in de war als de kids aan het spelen zijn geweest. Maar altijd makkelijk te verhelpen. Nooit last van haperingen of sync-issues. Muziek speelt altijd netjes af. Ik heb wel een heel stabiel wifi-netwerk als basis, en dat scheelt natuurlijk.

Voldoende instellingen, afspeellijsten, verschillende types favorieten, historie in de app. (Ont)koppelen van de verschillende speakers werkt heel makkelijk. De app regelt ook firmware-updates en bied een hoop instel-opties.

Wat ik ook fijn vind is dat je ieder Musiccast apparaat via een eigen webpagina kunt benaderen. Ik heb ze allemaal een vast IP-adres gegeven, en kan ze afzonderlijk instellen via mijn laptop. De receiver heeft verder nog een aparte app (AV Controller) die veel meer instelmogelijkheden bied.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 16-03-2019 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:46
ik ben tevreden over mijn musiccast hoe dit momenteel werkt, super stabiel. Ik had vorig jaar een NP-S303 gekocht. Erg tevreden, het geluid is mooi, de verbinding is stabiel. Waarom bij mij dit apparaat de doorslag heeft gegeven, hij kan aangesloten worden via de rca kabel naar mijn al bestaande setup en hoefde geen andere versterker en luidsprekers te kopen.

Nu even iets genants, maar die musiccast app kreeg ik simpelweg niet aan de praat, de musiccast app bleef hangen en het lukte niet om dit werkend te krijgen. Maar ik had nog een tweede mogelijkheid via de klassieke manier: de musiccast app is te omzeilen, de NP-S303 heeft een display met een afstandsbediening. Het is maar 1 regel tekst, maar als je 1 keer doorhebt hoe het menu werkt kan je jezelf het ip-adres gateway dns instellen via je ab en display. Maar let op het display, de wxc 50 en de goedkope wxad-10 geen hebben er geen en daarom werkt de klassieke manier van netwerk instellen niet

nog een eigenaardigheid, apple airplay (casten) heeft een ander mac adres als bluetooth. Hier even rekening mee houden

mijn advies is deze np-sr303 vanwege het display en de mogelijkheid om de musiccast app hiermee te omzeilen. Als dit werkt: erg mooi geluid stabiel veel mogelijkheden. Ben er erg content mee

Nu over die musiccast app controller app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 03:54
Hier ook positieve ervaringen met de musiccast: nu 1 jaar in gebruik (r-n 803 en wx-030). Altijd naar volle tevredenheid. Ik heb in één jaar heel actief gebruik, één keer een syncissue gehad, maar dat is al flinke tijd en enkele firmwareversies geleden (was na herstart ook direct opgelost). Ook de app draait stabiel. Meestal gebruik ik de androidapp op mijn telefoon, soms de ipadapp. Ik vind de apps ook prima werken en overzichtelijk.
NB: aan vrienden die om soortgelijk advies vroegen heb ik ondanks mijn positieve musiccast ervaringen wel Sonos aangeraden: als je de flexibiliteit van Musiccast niet nodig hebt, dan is Sonos nog meer de "geen gezeur"-optie, zeker als budget niet al te veel uitmaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door mikkip op 17-03-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
mikkip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:14:
Hier ook positieve ervaringen met de musiccast: nu 1 jaar in gebruik (r-n 803 en wx-030). Altijd naar volle tevredenheid. Ik heb in één jaar heel actief gebruik, één keer een syncissue gehad, maar dat is al flinke tijd en enkele firmwareversies geleden (was na herstart ook direct opgelost). Ook de app draait stabiel. Meestal gebruik ik de androidapp op mijn telefoon, soms de ipadapp. Ik vind de apps ook prima werken en overzichtelijk.
NB: aan vrienden die om soortgelijk advies vroegen heb ik ondanks mijn positieve musiccast ervaringen wel Sonos aangeraden: als je de flexibiliteit van Musiccast niet nodig hebt, dan is Sonos nog meer de "geen gezeur"-optie, zeker als budget niet al te veel uitmaakt.
Dat van geen gezeur optie ben ik het niet met je eens. met de yamaha NP-S303 kan je de netwerk instellingen ook zonder musiccast app instellen en ben je ook zo klaar. Dan zou ik toch kiezen voor de flexibiliteit. bovendien is deze ook nog in de aanbieding, ik had er meer voor moeten neerleggen

https://www.hobo.nl/yamah...bkN83IDrbrnhoC91YQAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
Instellen van de Yamaha receivers is ook mogelijk zonder de Musiccast app. Er zijn zelfs drie overige methodes:

- via het standaard webinterface dat basic opties bied voor o.a. je netwerk,
- via een "geheime" webinterface die zeer uitgebreide instelmogelijkheden bied (echt iets voor de experts),
- en als laatste via HDMI op de TV, met de standaard menu's met alle instellingen

Die veelheid aan instel-opties vind je overigens niet alleen bij Yamaha-receivers. Alle moderne versterkers / receivers van ieder merk bieden dat.

Musiccast apparaten i.c.m. de Musiccast app bieden met hetzelfde gemak als Sonos. Ik vind ook dat Musiccast flexibeler is qua apparatuur en hoe je de boel aan elkaar knoopt. Daarbij komt ook nog dat het via 5GHz wifi kan werken en dat alle speakers bluetooth ondersteunen. En wellicht het belangrijkste: Musiccast ondersteunt hi-res audio (24-bit / 192 kHz, en de nieuwste Musiccast apparaten zelfs 32-bit / 384 kHz), en daar kan Sonos niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
@aljooge @Masimo @mikkip @ROFLASTC
Hartelijk bedankt voor de bijdragen. Het schijnt een beter licht op de app en het MusicCast-systeem in zijn geheel.
We gaan zeker luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Masimo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:38:
Dat is bij Musiccast niet het geval. De verbinding kan ook direct met een speaker opgezet worden.
Ik zou wel adviseren een set-up te gaan beluisteren. De sound is echt heel anders dan Sonos.

Ik heb op de benedenverdieping in één ruimte twee Musiccast 20 als stereopaar, een Musiccast 50 en in de woonkamer een RX-V481 Musiccast receiver met een 5.1 opstelling die ik o.a. voor de TV gebruik. De receiver hangt bedraad in het netwerk. De losse MC20's en de MC50 zijn via 5GHz wifi verbonden.
Wat ik aan het Yamaha systeem en SONOS nog niet vat is of het nu 100% onafhankelijk wifi is. Bij mij thuis gaat het over de wifi daar maar op de zorgwoning waar ik werk moet het eigenlijk onafhankelijk van de lokale wifi. We hebben nu de samsung Q6 tv aan de UTP kabel maar we wilden eerst proberen of die kabel via de router van de woning wifi kon maar dat lukte niet. Met een splitter en twee utp kabels werkte de Wifi router niet meer. Nu hebben we de tv bekabeld aan de bron van het internet hier want geen enkele medewerker of bewoner maalt om de wifi maar als een draadloos audio systeem dat dan weer nodig heeft dan gaat dat weer niet werken.

Lang/kort: heeft yamaha. Musiccast de mogelijkheid zelf die speakers geluid te laten maken zonder dat het moet springen via de. Lokale huiswifi.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
UIt de FAQ op de Yamaha website:

"MusicCast is ontworpen voor gebruik met een bestaande Wi-Fi-router in je huis ……."

Musiccast lift dus mee op je bestaande wifi-netwerk.
Je kan overigens wel via bluetooth direct met een Musiccast speaker verbinden.

Sommige luidsprekers, zoals de Musiccast 50, hebben de mogelijkheid om van bekabeld aangesloten bronnen af te spelen via AUX (jack en tulp) en OPTICAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
S.Paternotte schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:42:
@aljooge @Masimo @mikkip @ROFLASTC
Hartelijk bedankt voor de bijdragen. Het schijnt een beter licht op de app en het MusicCast-systeem in zijn geheel.
We gaan zeker luisteren.
ik ben eigenlijk wel benieuwd of je de musiccast al hebt uitgeprobeerd en wat je er van vond. Inmiddels is mijn musiccast app ook werkend gekregen, de dns instelling in de router stond niet goed. Wat ik echt heel mooi vind aan deze app is de ruime keuze aan radio stations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Mogelijk een tip voor de DNS settings. Ik heb alle Yamaha apparatuur (3x MC20, 2x MC50 en RX-V481 (bekabeld)) voorzien van een vast IP adres en daarbij de DNS servers van Google ingesteld (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
In mijn router en voor de rest van de apparatuur gebruik ik de automatisch toegekende DNS servers van mijn provider Ziggo. Het is mijn ervaring dat dat voor de speakers/receiver beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Mag ik nog een praktische vraag stellen over MusicCast?
Mijn zoon heeft spul van Sonos en als hij zijn luidsprekers op spotify of een internet radiostation zet, dan onderhouden deze zelfstandig de verbinding. De app (op telefoon of tablet) speelt dan geen rol meer. De muziek blijft doorspelen ook als hij het huis verlaat of zijn telefoon of tablet uitvalt.
Is dit ook zo bij MusicCast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:52
Ja, de app is alleen voor de bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemet
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo,

Waar ik mijn vinger niet achter krijg. Wat is het verschil tussen de musiccast 20 en de wx 30? De wx komt over als het equivalent van de Sonos en Heos 3 maar is veel goedkoper dan de andere 2 merken en zelfs goedkoper dan de musiccast 20 die op mij meer overkomt als de tegenhanger van de Sonos 1 en de Heos 1.

Ik zie de wx 30 voor slechts 130 euro op bol maar twijfel omdat de prijs veel lager is dan de andere merken en zelfs de kleinere modellen van Yamaha zelf. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
Kemet schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:57:
Hallo,

Waar ik mijn vinger niet achter krijg. Wat is het verschil tussen de musiccast 20 en de wx 30? De wx komt over als het equivalent van de Sonos en Heos 3 maar is veel goedkoper dan de andere 2 merken en zelfs goedkoper dan de musiccast 20 die op mij meer overkomt als de tegenhanger van de Sonos 1 en de Heos 1.

Ik zie de wx 30 voor slechts 130 euro op bol maar twijfel omdat de prijs veel lager is dan de andere merken en zelfs de kleinere modellen van Yamaha zelf. Wie kan mij helpen?
Hier kan ik prima bij helpen, maar ik ben bang, niet het gewenste antwoord. heb ze beide beluisterd in de winkel en zowel winkelier en ikzelf waren het erover eens, dit is geen hifi. Kan ze beide niet aanbevelen, vind ze gewoon niet heel mooi klinken.

Echter: hiermee is het verhaal nog niet klaar, op het moment dat ik ze beluisterd had, waren de musiccast 50s nog niet op de markt. Totaal andere prijsklasse, zouden veel beter zijn, ik wilde nog een keertje terugkomen, maar nog niet van gekomen, maar deze zouden weleens wel heel mooi kunnen zijn.

Tweede: Voor de hoofdruimte waar je netwerkspeler staat kan je natuurlijk altijd je eigen hifi boxen kwijt als je deze aansluit op een versterker en ben je niet afhankelijk van deze yamaha speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemet
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-10-2024
Bedankt voor de reactie! Hier kan ik zeker wat mee en ga het nog niet doen.
aljooge schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:17:
[...]

Hier kan ik prima bij helpen, maar ik ben bang, niet het gewenste antwoord. heb ze beide beluisterd in de winkel en zowel winkelier en ikzelf waren het erover eens, dit is geen hifi. Kan ze beide niet aanbevelen, vind ze gewoon niet heel mooi klinken.

Echter: hiermee is het verhaal nog niet klaar, op het moment dat ik ze beluisterd had, waren de musiccast 50s nog niet op de markt. Totaal andere prijsklasse, zouden veel beter zijn, ik wilde nog een keertje terugkomen, maar nog niet van gekomen, maar deze zouden weleens wel heel mooi kunnen zijn.

Tweede: Voor de hoofdruimte waar je netwerkspeler staat kan je natuurlijk altijd je eigen hifi boxen kwijt als je deze aansluit op een versterker en ben je niet afhankelijk van deze yamaha speakers.
Bedankt voor je reactie. Ik zal het heroverwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.djp2008
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 11:53
Ik heb een Yamaha reciever 603 vorige maand aangeschaft en ben positief over het geluid, instellingen en mogelijkheden.
Ik zag in deze rubriek dat "Masimo" het volgende aangaf in een van zijn bericht van 18 maart 2019:
Het instellen van de Yamaha receivers is ook mogelijk zonder de Musiccast app. Er zijn zelfs drie overige methodes.

Kan iemand mij aangeven waar ik de info kan vinden voor deze 3 instellingen en hoe dat te doen?

Groeten
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
wim.djp2008 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:05:
Ik heb een Yamaha reciever 603 vorige maand aangeschaft en ben positief over het geluid, instellingen en mogelijkheden.
Ik zag in deze rubriek dat "Masimo" het volgende aangaf in een van zijn bericht van 18 maart 2019:
Het instellen van de Yamaha receivers is ook mogelijk zonder de Musiccast app. Er zijn zelfs drie overige methodes.

Kan iemand mij aangeven waar ik de info kan vinden voor deze 3 instellingen en hoe dat te doen?

Groeten
Wim
hoe ik het heb gedaan is via het display van de netwerkspeler, op setup drukken en daar door je netwerkinstellingen heen scrollen en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.djp2008
Via de afstandsbediening en het scherm van de netwerkspeler RN603D heb ik ook alles ingesteld.

Ondertussen heb ik wel een andere mogelijkheid gevonden, maar die is zeer basic. Inloggen via het vaste ip-adres van de netwerkspeler in een browser in te geven. Je komt dan op de webinterface System Configuration van de netwerkspeler.

Maar ik ben benieuwd hoe de "geheime" webinterface te bereiken is. Voor de uitgebreide instelmogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Via onderstaand URL kun je de reciever direct benaderen, Niks geheims aan, staat alleen niet in de handleiding vermeldt :*)

http:// IP-adres Reciever /Setup/index.html

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 07-09-2019 13:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:30:
Via onderstaand URL kun je de reciever direct benaderen, Niks geheims aan, staat alleen niet in de handleiding vermeldt :*)

http:// IP-adres Reciever /Setup/index.html
Dit dacht ik ook ergens gelezen te hebben, maar weet jij wat het ip adres is van een nieuwe receiver of netwerk speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aljooge schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:30:
[...]

Dit dacht ik ook ergens gelezen te hebben, maar weet jij wat het ip adres is van een nieuwe receiver of netwerk speler?
We kennen jouw netwerk setup hier niet dus dat IP adres kunnen we daarmee ook niet weten. We kunnen er wel naar gaan gissen maar als je zélf even in logt op je router dan zul je daar wel ergens een tabblad hebben waar je alle 'clients' , welke op dat moment verbonden, zijn terug kunt vinden met de bijbehorende IP adressen (waarschijnlijk een tabblad met DHCP in de naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Heeft er iemand ervaring met de Yamaha MusicCast Vinyl 500?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1262638

Ik heb geen ervaring met de Yamaha platenspeler, maar wel met Musiccast.......Niet aan beginnen!
Voortdurend valt de Musiccast uit, vooral met Flac bestanden. Internet radio en MP3 gaat nog.
De app is ook instabiel, en daar komt het service niveau van Yamaha nog bij, en dat is nul komma nul.
Ik had vier WX-010 luidsprekertjes op twee verschillende plaatsen ook nog bekabeld.....drama, alles is
terug gegaan naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Anoniem: 1262638 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:18:
Ik had vier WX-010 luidsprekertjes op twee verschillende plaatsen ook nog bekabeld.....drama, alles is
terug gegaan naar de dealer.
Ik heb 2 WX-021 speakers (wifi-stereo gelinkt) en die werken tot nu toe goed.
Flac of andere hir-es bestandsformaat heb ik nog nooit geprobeerd.

Alleen Spotify family gooit wel eens roet in heet eten. Op het moment dat mijn zoon vanuit zijn account de speakers aanspreekt met Spotify connect kan ik op mijn telefoon de speakers niet meer vinden.
Als ik ze reset via de webpagina van de speakers dan kan mijn telefoon de speakers weer wel vinden via Spotify connect. Zodra mijn zoon of vrouw inlogt weer niet meer. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262638

Ja, een bekend verschijnsel, je kan gewoon de stekker er uit halen, en dan gaat het wel weer.....Ben
blij dat ik er vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboecom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb een Yamaha CRX N470D die met de Musiccast (overigens ook in theorie met de AB) in eerste instantie goed installeerde, maar nadat ik mijn WiFi router opnieuw had opgebouwd niet meer. Zelfs het opstarten van de eigen Musiccast access point van de CRX werkte niet meer met de app. Nadat ik een Ethernet kabel in de receiver had gestoken waren alle problemen voorbij. Dat kun je niet doen met draadloze speakers maar voor de ontvangst van Internet streams helpt het enorm.
Overigens kun je absoluut niet zonder de Musiccast app voor het kiezen van Internet stations, de DLNA streams etc. Dus een moderne Yamaha receiver == Musiccast. En, het is niet zo dat als je Onkyo kiest je problemen voorbij zijn, he. Die hebben niet eens een functionele app zoals Musiccast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:21
Ik heb het idee dat de app de surround instellingen niet vast houdt. Met name de afstand en volume instellingen. Ik heb overigens de android app.

Heeft iemand die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Masimo schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:09:
Mogelijk een tip voor de DNS settings. Ik heb alle Yamaha apparatuur (3x MC20, 2x MC50 en RX-V481 (bekabeld)) voorzien van een vast IP adres en daarbij de DNS servers van Google ingesteld (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
In mijn router en voor de rest van de apparatuur gebruik ik de automatisch toegekende DNS servers van mijn provider Ziggo. Het is mijn ervaring dat dat voor de speakers/receiver beter werkt.
Heb je de telefoon waar je de app op draait ook zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
sp_mike schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Heb je de telefoon waar je de app op draait ook zo ingesteld?
Nee, de telefoon staat ingesteld om IP- en DNS adressen op te pikken van de DHCP-server, in mijn geval de Ziggo Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Masimo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:14:
[...]

Nee, de telefoon staat ingesteld om IP- en DNS adressen op te pikken van de DHCP-server, in mijn geval de Ziggo Connectbox.
Ok, ik heb de musiccasten nu ook zo ingesteld als jij hebt gedaan. Hoop dat het wat beter gaat nu. Af en toe verbindingen kwijt en (zie bericht hierboven) surround instellingen die niet onthouden werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
  • Laatst online: 29-11-2020
B___MAN schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:18:
[...]

Alleen Spotify family gooit wel eens roet in heet eten. Op het moment dat mijn zoon vanuit zijn account de speakers aanspreekt met Spotify connect kan ik op mijn telefoon de speakers niet meer vinden.
Als ik ze reset via de webpagina van de speakers dan kan mijn telefoon de speakers weer wel vinden via Spotify connect. Zodra mijn zoon of vrouw inlogt weer niet meer. Heeft iemand hier ook problemen mee?
Dit vind ik heel interessant. Ben de laatste tijd op zoek naar een Multiroom audio systeem en heb van alles gelezen en bekeken. Wat wel op het Spotify forum voorkomt, maar in geen enkele review, is dit:
In geval van het Sonos ecosysteem maar wellicht ook bij Yamaha Musiccast, log je volgens mij in met 1 account in de multiroom app om alle speakers in je huis te kunnen selecteren, groeperen en besturen. Het voordeel van Multiroom...toch?
Als je vervolgens Spotify family hiermee combineert, zou je iedereen gebruik willen laten maken van het eigen Spotify family account. Wanneer je dit echter doet, wordt gebruik gemaakt van het hoifdaccount van Spotify, dus van degene die het account heeft aangemaakt. Dit betekent dat mijn dochter bij gebruik van Sonos en haar eigen Spotify family member account bij streamen onderhuids mijn account gebruikt, het Spotify hoofdaccount. Volgens mij werkt dit bij Musiccast precies zo..

Mijn vermoeden (en dat van anderen in o.a. de Spotify community) is nu dat dit puur een Spotify probleem is, wat ze niet oplossen omdat meerdere premium accounts veel beter verdient dan 1 family account en het daarom geen prioriteit heeft.

Ik vind het echt schrikbarend dat dit niet gecommuniceerd wordt...

Iemand een werkbare oplossing?
Of ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
FrankLM schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:56:
[...]
Dit vind ik heel interessant. Ben de laatste tijd op zoek naar een Multiroom audio systeem en heb van alles gelezen en bekeken. Wat wel op het Spotify forum voorkomt, maar in geen enkele review, is dit:
In geval van het Sonos ecosysteem maar wellicht ook bij Yamaha Musiccast, log je volgens mij in met 1 account in de multiroom app om alle speakers in je huis te kunnen selecteren, groeperen en besturen. Het voordeel van Multiroom...toch?
Als je vervolgens Spotify family hiermee combineert, zou je iedereen gebruik willen laten maken van het eigen Spotify family account. Wanneer je dit echter doet, wordt gebruik gemaakt van het hoifdaccount van Spotify, dus van degene die het account heeft aangemaakt. Dit betekent dat mijn dochter bij gebruik van Sonos en haar eigen Spotify family member account bij streamen onderhuids mijn account gebruikt, het Spotify hoofdaccount. Volgens mij werkt dit bij Musiccast precies zo..

Mijn vermoeden (en dat van anderen in o.a. de Spotify community) is nu dat dit puur een Spotify probleem is, wat ze niet oplossen omdat meerdere premium accounts veel beter verdient dan 1 family account en het daarom geen prioriteit heeft.

Ik vind het echt schrikbarend dat dit niet gecommuniceerd wordt...

Iemand een werkbare oplossing?
Of ideeën hierover?
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar wij gebruiken thuis 2 spotify accounts, en kunnen beide onze eigen account gebruiken om spotify af te spelen op een musiccast device. Uiteraard ook gelijktijdig elk op een andere speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Even een update, ik heb nu ook alle Yamaha apparatuur (2x MC20, 1x sub 100(bekabeld) en Bar 40 (bekabeld)) voorzien van een vast IP adres en daarbij de DNS servers van Google ingesteld (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Net radio werkt nog steeds niet goed. Valt vaak weg. Wel random, de ene keer naar 2 minuten, de andere keer na 10 minuten. Dan moet ik in de app nogmaals op play drukken voordat hij weer verder gaat.

Kent iemand dit probleem? Beter nog, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
  • Laatst online: 29-11-2020
schoene schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar wij gebruiken thuis 2 spotify accounts, en kunnen beide onze eigen account gebruiken om spotify af te spelen op een musiccast device. Uiteraard ook gelijktijdig elk op een andere speaker.
Dat is met twee losse accounts zeker? Ik heb het over Spotify Family, waarbij je 1 hoofdaccount hebt en daarnaast nog 5 gezinsleden kunt toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
FrankLM schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Dat is met twee losse accounts zeker? Ik heb het over Spotify Family, waarbij je 1 hoofdaccount hebt en daarnaast nog 5 gezinsleden kunt toevoegen...
Neen, de accounts zijn beide onderdeel van een familie account. Maar geen van de 2 is de master account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.djp2008
Sinds kort een Yamaha R-N803D aangeschaft. De reciever klinkt goed en er zijn voldoende muziekbronnen om in te stellen. Ook de app werkt goed. Zelfs mijn familieleden zijn positief.
Nu heb een probleem gekregen met de app. Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht. En de oude verkocht. En toen kreeg ik een probleem. De app wilde ik opnieuw aanmelden, maar dit kon niet. Toen de app opnieuw geinstalleerd, maar dat gaf ook problemen.
Weet iemand hoe ik de gehele installatie (inclusief musiccast app) kan resetten, om geheel van begin af aan te beginnen met de reciever en app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Ik gebruik 3 Musiccast WX-030 speakers thuis (50m2 appartement) en een WXAD-10 streamer elders. De 3 speakers via WiFi, de WXAD bekabeld. Ik moet zeggen dat de speakers niet de beste antenne lijken te hebben, zo nu en dan vindt de app niks, soms 1 of 2 van de 3, en als we ze in sync laten spelen, werkt het alleen als de speaker het dichtst bij de router de master is en de andere 2 volgen. Linken we vanaf de keuken de woonkamer erbij, dan hapert het verschrikkelijk. Dat is soms dus irritant als je in de keuken zit te luisteren, dan naar de woonkamer (waar de router ook is) gaat en daar verder wil luisteren, je opnieuw verbinding moet maken.
Aan de andere kant, de WXDA10 streamer, bekabeld, werkt beter. De app vindt 'm altijd en muziek spelen gaat prima. Ik ga binnekort alles bij elkaar voegen, zoveel mogelijk bekabelen, en kan een update geven over hoe het dan werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1272346

Heb MusicCast nu 9 maanden in gebruik. Is gewoon top.
Heb een RX-V685 voor 5.1 in de woonkamer + 2 speakers in de keuken (zone 2).
Je ziet deze als afzonderlijke luidsprekers in MusicCast en kan ze koppelen of apart gebruiken. In de bureau heb ik een WXAD-10 aangesloten op mijn Edifier R1700 en een MusicCast 50.
Alles zit op één en dezelfde WiFi (2,4) en werkt prima.
De app werkt perfect voor streamen van NAS (FLAC, mp3), internetradio, Spoify (je kan zelfs gratis Spotify via Spotify connect gebruiken), Deezer en gebruik ook AirPlay 2.

Grote voordeel bij Yamaha is dat je gewoon je bestaande luidsprekers kan behouden als je dat wil. Daarbij gebruiken ze excellente DAC's (zelfs in de WXAD-10 van 130 EUR zit een burr brown DAC).

Heb eerder een MusicCast 20 (equivalent van Sonos one) getest maar ik vond deze niet zo goed klinken. MusicCast 50 klinkt zeer goed. Bijzonder aangenaam geluid met voldoende bas.

Kinderen gebruiken de Andoid app en wanneer ze muziek op hun GSM selecteren gedraagt de app zich als server en MusicCast als streamer dus via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274129

Ik ben zeer te vrede met mijn musiccast YSP-2700 gecombineerd met 2 stuks musiccast 20. Als ik muziek luister met de app MusicCast dan klinkt dat erg goed. Alleen als ik een film kijk lukt het mijn niet om de MusicCast 20 te synchroniseren met de YSP-2700. Ik weet dat de MusicCast 20 niet als surround kan gebruiken maar het lijkt mij wel dat het synchroon moet gaan. Kan iemand mijn advies geven hoe ik dat kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik meen dat je de MC20 wél als surround speakers kan koppelen aan de YSP-2700. Als je in de Musiccast-app rechtsboven op het instellingen icoontje tikt, kom je op de pagina met Ruimte instellingen, Opties en Control Services. Onder Opties zie je dan de keuze "Musiccast Surround / Stereo". Vervolgens kun je daar speakers als surround koppelen of stereoparen aanmaken.

Ik lees bij Yamaha op de pagina over IFA 2019:

Sound bar highlights for epic movie and gaming soundtracks.

….. Movie enthusiasts will be able to experience an exclusive presentation of sound projector YSP-2700 and sound bar MusicCast Bar 40 in combination with wireless subwoofer MusicCast Sub 100 and two MusicCast 20 as wirelessly connected surround speakers……

Of ze doelen daar mogelijk alleen op de combi MC Bar 40, Sub 100 en MC20

[ Voor 70% gewijzigd door Masimo op 10-11-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274129

Hoi Masimo, bedankt voor je reactie. Ik had al de 2 MC 20 gekoppeld als surround/stereo maar kan deze niet samen voegen met de YSP-2700. Het probleem zit hem met het synchroniseren en dat lukt helaas niet want de vertraging is te groot als ermee tv kijk😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
schoene schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Ik vrees dat ik mijn woorden moet terugnemen. Sinds enkele dagen gemerkt dat mijn musiccast device in de keuken niet te voorschijn komt in de lijst van devices van spotify :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 09:08
Wat zijn jullie ervaringen met het streamen van 24bit/96KHz of 24bit/192KHz FLAC bestanden via MusicCast op een WXAD-10? Ik krijg het niet voor elkaar om m’n WXAD-10 die hi-res muziekbestanden af te spelen, terwijl mp3 geen probleem is; MusicCast geeft aan dat ie de FLACs niet kan afspelen.
Bestanden staan op een MacMini en ik gebruik ArkMS DLNA server app om ze te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 18:35
Bij mij werkt het perfect. Het grootste deel van mijn collectie is 16 bit flac, maar 24 werkt zonder problemen.

De bestanden staan op een synology Nas en komen bij de yamaha terecht via dlna.

[ Voor 27% gewijzigd door Eldunari op 02-12-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmillz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ben in bezit van een Yamaha musiccast bar 400 Yas-408. Na de laatste firmware update (systeemversie 4.02) komt er geen enkel geluid meer uit de soundbar. Zelfs niet via de analoge jack aansluiting. Ondervind iemand dezelfde problemen na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:51
Ik heb ook onlangs een update gehad en bij mij werkt alles naar behoren. Ik zal thuis even kijken welke versie ik nu draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmillz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Fijn, vorige update 3.60 gaf inderdaad bij mij ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb een Synology NAS waarop mijn muziekverzameling georganiseerd in folders met subfolders. Ik gebruik momenteel in mijn woonkamer DS Audio op mijn mobiel om de muziek te casten naar een Chromecast die ik op een oudere Denon versterker heb aangesloten waarop aangesloten een paar JBL LX-44.

Op een andere kamer heb ik echter een Yamaha stereo versterker RX-497 waarop aangesloten een tweede paar JBL LX-44. Het geluid daarvan bevalt me veel beter, warmere sound, (overigens wel anders aangesloten: op een PC speel ik met Musicbee de bestanden af, waarbij het signaal simpel van de onboard geluidskaartuitgang naar de analoge ingang van de versterker gaat).

Ik overweeg een Yamaha versterker (R N803D) met Musiccast functie, ter vervanging van de Denon+Chromecast combinatie.

Nu is mijn vraag: kan ik met de Musiccast app op mijn mobiel zoals ik gewend ben met DS Audio simpelweg muziek zoeken en spelen op de Musiccast versterker door door de folderstructuur te bladeren (en niet met bv Plex oid) op mijn mobiel?

[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 30-03-2020 17:11 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29

DirtyBird

Praktiserend denker

Laat ik ook even mijn ervaring delen.
Ik heb sinds een aantal maanden de yamaha N303D met twee q-acoustics speakers. Echt fantastisch.
Ik las van tevoren op internet dat MC via wifi wel eens problemen gaf. Bij mij is dat ook zo, ik krijg m niet goed ingesteld, wellicht mede omdat de versterker in een kastje staat en de antenne daardoor niet recht omhoog kan.
Ik heb dit ook vrij snel opgegeven en er een kabel aan gehangen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 12:27
Ik heb een YSP5600 en denk er aan die te koppelen met een musiccast 20 of 50. Nu heb ik al wat zitten googlen en volgens mij moet dit ook lukken. Als ik de app open krijg ik ook de optie om dit te doen. Uiteraard is dat nog niet mogelijk omdat ik er nog geen gekocht heb..

Maar mijn voornaamste doel is wel een surround beleving te creëren. Dus die komen achteraan/zijdelings van mijn luisterpositie te hangen. Is iemand al al gelukt dit aan de praat te krijgen?

@Anoniem: 1274129 heeft dit geprobeerd met zijn YSP2700 maar dat lukte toen niet volgens zijn laatste post eind 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 16:01

TdV

Sphinkx schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:22:
Ik heb een YSP5600 en denk er aan die te koppelen met een musiccast 20 of 50. Nu heb ik al wat zitten googlen en volgens mij moet dit ook lukken. Als ik de app open krijg ik ook de optie om dit te doen. Uiteraard is dat nog niet mogelijk omdat ik er nog geen gekocht heb..

Maar mijn voornaamste doel is wel een surround beleving te creëren. Dus die komen achteraan/zijdelings van mijn luisterpositie te hangen. Is iemand al al gelukt dit aan de praat te krijgen?

@Anoniem: 1274129 heeft dit geprobeerd met zijn YSP2700 maar dat lukte toen niet volgens zijn laatste post eind 2019.
Helaas dat kan niet. Noch de YSP2700 noch de YSP5600 kunnen met mussiccast surround overweg. Ik heb de YSP5600 naar de slaapkamer verhuisd en gebruik nu weer een receiver van Yamaha (rx-v685) met de mussiccast 20 surround setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 12:27
Wooow. Bedankt voor dit antwoord @TdV. Had echt wel verwacht dat dit ging gaan.. Dan ga ik idd iets anders moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyrrel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Goedendag, ik heb een vraag over yamaha musiccast, is het mogelijk om vanaf 2 mobiele telefoons dmv de musiccast app hetzelfde apparaat aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even ook een opmerking. Ik heb nog een relatief oude Yamaha RX-V673 receiver. Nav dit Topic heb ik gekeken of hij over Musiccast beschikt, en tot mijn teleurstelling was dat niet het geval. Nu las ik hier dat dat niet erg is, omdat de Musiccast App, waarmee ik via DLNA muziek van mijn NAS zou willen streamen, zeer traag is.

Ik heb toch even gekeken: wat blijkt: mijn Yamaha heeft kennelijk een voorloper van Musiccast, aan te sturen met een Yamaha Receiver app op mijn mobiel. Dat werkt met een klein beetje vertraging op mijn mobiel bij het vullen van het scherm met inhoud van de NAS mappen, maar verder prima. En tegelijkertijd zie ik zelfs dezelfde inhoud op ook op de TV. Blijkt dat ik dus al een paar jaar een receiver met LAN Server mogelijkheid en zelfs Internetradio (nu ook ingesteld) in huis te hebben!

En nog leuker is dat de DAC die in de Yamaha zit betere geluidskwaliteit levert voor mijn Klipsch speakers, dan wanneer ik het via een aangesloten Openelec Kodi computer afspeel (die ik nog wel gebruik om films af te spelen).

[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 30-04-2020 14:19 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
tyrrel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:48:
Goedendag, ik heb een vraag over yamaha musiccast, is het mogelijk om vanaf 2 mobiele telefoons dmv de musiccast app hetzelfde apparaat aan te sturen
Hier een Yamaha a1070 en deze wordt door zowel mij als mijn vriendin via de Musiccast app aangestuurd, is dus perfect mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik overweeg de R-N803D te kopen en aan te sluiten op een NAS die ik nog moet bouwen/kopen. Ik heb nu een HTPC en die wil ik vervangen door een Nvidia Shield TV Pro. Heeft iemand toevallig deze combinatie? Zo ja, kun je bitperfect streamen van de Shield naar de Yamaha?

Verder, hoe zit de app eruit als je streamt met de Musiccast app van de NAS naar de Yamaha? Kun je nu wel of niet zoeken en kun je ook cover art zien in die app? Met andere woorde: ziet het er een beetje uit of zijn het gewoon mappen? Zo nee, kun je dan een andere app gebruiken waarmee je zoekt in en bladert door muziek op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Heeft iemand van jullie een idee hoe je Net Radio weer aan de praat krijgt op de ysp-2700? Ik kan alleen de favorieten gebruiken, maar nieuwe zoeken gaat niet.

Opgelost: Na nog eens een uurtje googelen zag ik dat je, na de firmware update, ook nog even de Soundbar van de stroom moest halen. Ik had het zelf kunnen bedenken.

[ Voor 34% gewijzigd door Dick-007 op 09-05-2020 12:02 . Reden: Opgelost ]

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 15:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Is het jullie gelukt Google mini aan de Musiccast receiver te koppelen?

Ik zit ook te overwegen de MusicCast 50 erbij te kopen voor in de keuken :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figuurzaagje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09-2020
MusicCast gaat erg raar om met playlists die je zelf maakt als je bestanden speelt vanaf je eigen voorraad. Had ik dat geweten, dan had ik de streamer niet gekocht.

1. Je kan maar 5 playlists maken

2. Er is geen PC app. Alleen op een smartphone

3. Er is al eens een playlist corrupt geworden, wat veel werk verloren doet gaan.

4. De playlists zitten ergens verborgen. Waarschijnlijk in de streamer. Als je ze maakt met phone A, dan kan phone B ze ook afspelen. Maar zo kan je er geen backup van maken want je ziet ze nergens als bestand.

5. Je kan geen playlists importeren die je met bijvoorbeeld VLC maakt. Er is een Britse streamer die ongeveer 600 euro kost. Die kan dit allemaal wel.

Het werkt qua playlists maar erg onhandig.

Ik ben nu aan het testen met mConnectLite. De playlists zie je staan bij Bestanden in de iPhone als een .db3 bestand. Ik weet nog niet hoe unverseel dat is. mConnectLite is een serieuze gratis vervanger voor MusicCast. Hij streamt de bestanden van de NAS keurig over wifi naar de Yamaha apparaten.

• Cekootje
  • Laatst online: 21-06-2021
Wat een mooi ding die S303. Ik vind hem alleen verdacht goedkoop :-)
Weet iemand hoe de kwaliteit zich verhoudt tot een Bluesound Node 2i? Ik gebruik zelf verder geen enkel ander musicast apparaat en alleen Spotify en TuneIn. Wat is dan het makkelijkst in gebruik in een gezin waarin niet iedereen even technisch is zeg maar?

Ik had ook de Audiolab 6000n op het oog maar die schijnt dan weer geen pure Spotify connect te hebben (hij streamt over je telefoon), dus die valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxxke
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09-2021
Q : Ik zou graag in mijn woonruimte een bedraad surround systeem plaatsen. Tevens een musiccast 20 (draadloos) in de keuken.
Kan ik de audio die afspeelt op tv / satelietbox zowel laten spelen op het surround systeem als op de aparte musiccast die zich in de keuken bevindt ?
Ik stel deze vraag omdat ik vaak van uit de keuken graag de audio van de tv wil horen maar gezien de keuken nogal afgelegen ligt, krijg ik het niet te horen via het surround systeem.

Alvast bedankt voor jullie reacties(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 27-06 07:24
Als je bedraadde systeem een MusicCast receiver bevat kan je eenvoudig de twee in een netwerk plaatsen en de audio van de receiver distribueren. Ik heb dan wel wat vertraging in de audio, maar dat is niet erg omdat je het beeld toch niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxxke
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09-2021
Jilvoos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 07:25:
Als je bedraadde systeem een MusicCast receiver bevat kan je eenvoudig de twee in een netwerk plaatsen en de audio van de receiver distribueren. Ik heb dan wel wat vertraging in de audio, maar dat is niet erg omdat je het beeld toch niet ziet
Kan je dat ook met de audio van netflix bijvoorbeeld ?
Ik zie in de musiccast app dat je hdmi ingangen kan selecteren om af te spelen op een musiccast 20 bijvoorbeeld.
Maar hoe doe je dat voor de audio van netflix ? Dit zit immers niet op een hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 27-06 07:24
Waar wordt Netflix afgespeeld? Bij mij is dat op een TV. Beeld en geluid wordt HDMI (met ARC) teruggestuurd naar de Yamaha receiver (RX-v481 MusicCast). Deze kan dit dan delen met andere MusicCast speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 22:34
Hallo allen. Ik ben van plan een 5.1 systeem te kopen, het leek me een mooie mogelijkheid om twee wireless speakers te gebruiken voor surround. Gezien ik een Yamaha receiver wil kopen, kom ik dus uit op de musiccast 20. De 5.1 opstelling zal niet zo heel vaak gebruikt worden, dan kan ik de twee wireless speakers ook elders in huis gebruiken. win-win dus. Nu is mijn vraag, kan ik een 3.1 bedrade set van bijvoorbeeld Dali i.c.m. 2x musiccast 20 gebruiken? Kan de Yamaha receiver hiermee werken, of vereist Yamaha alleen mussicast apparaten voor surround op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mister_S Ja hoor, kán allemaal (gewoon) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Will_M Dank! Hoe koppel ik dan de speaker(s) los van de surround setup om deze bijvoorbeeld in de keuken te gebruiken als standalone speaker? Is het gewoon een setting op de receiver? Dit gaat blijkbaar zo bij Denon, maar van Yamaha kan ik het niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door mister_S op 19-10-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mister_S schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:19:
@Will_M Dank! Hoe koppel ik dan de speaker(s) los van de surround setup om deze bijvoorbeeld in de keuken te gebruiken als standalone speaker? Is het gewoon een setting op de receiver? Dit gaat blijkbaar zo bij Denon, maar van Yamaha kan ik het niet vinden.
Je hoeft ze niet 'los' te koppelen, je stuurt middels de 'app' op je telefoon gewoon een ander signaal naar zo'n ding óf zet er een 'preset' in.

Ik sjouw één van m'n MusicCast 20's hier in de zomer ook regelmatig mee naar buiten zodat ik wat muziek heb tijdens 't BBQ'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ah dom, je gebruikt natuurlijk streaming direct naar de speaker in dat geval. Ik zat aan streaming via de receiver te denken, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mister_S schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:28:
Ah dom, je gebruikt natuurlijk streaming direct naar de speaker in dat geval. Ik zat aan streaming via de receiver te denken, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Mooie is: Als zo'n speaker eenmaal weet wat 'ie moet doen dan kun je je telefoon gewoon uit zetten (tenzij je de audio-bestanden óp je telefoon hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-06 05:11
wat KD bas zegt. niet aan beginnen. yamaha lijkt nauwelijks te investeren in musiccast. Ik heb ook ervaring met sonos, bluos, chromecast en roonready producten. De "connectivity" en gebruiksvriendelijkheid van deze producten is allemaal 10x beter.
Dit geldt naar mijn mening voor alles wat yamaha met streaming aanbied. Ook hun bluetooth vind ik ondermaats. Was voor mij reden om naar 20 jaar en zeker 6 versterkers over te stappen naar nad. De duurzaamheid van yamaha vind ik nog steeds geweldig maar wat dat betreft zijn ze helaas flink achterop geraakt.

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 23:04
Verhuisplannen dus weer aan het orienteren op wijzigingen in muzieksysteem.

Ik heb in mijn eigen woning een TEAC hifi systeem met Highland Audio Oran 4305 staanders, voorheen gecombineerd met phonotrap en een Clearaudio Concept.
Maar momenteel woon ik samen in een kleiner huis en zijn de vloerstaanders blijven staan en vervangen door een musiccast BAR 40 + SUB100. Platenspeler is meegegaan en wederom gekoppeld via phonotrap maar dit houdt niet over..

Dit zou ik dus willen gaan combineren in woning waar we begin 2021 naartoe gaan. De TEAC zou dan vervangen worden door bijv. Yamaha RN-803D (wil liefst stereo houden). Voor films niet direct behoefte aan surround. In mijn usecase zou ik voor TV dus de BAR40+SUB100 willen blijven gebruiken, maar het zou lekker zijn om die SUB vervolgens ook te betrekken wanneer ik vinyl afspeel. Iemand idee of dit gemakkelijk mogelijk is, of moet ik dan iedere keer de SUB ontkoppelen in de musiccast app en toevoegen aan de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Even een vermoedelijk domme vraag, maar kan niet echt goed een antwoord vinden. Ik heb dus een paar losse speakers (wx-030) en een wxad-010 om naar een "domme"/offline versterker te streamen. Sinds in september Tidal TidalConnect aankondigde, ben ik overgestapt naar Tidal (voornamelijk vanwege hoe de app in elkaar zit, en de geluidskwaliteit). Alle Yamaha's ondersteunen SpotifyConnect, maar TidalConnect is nog niet in het ecosysteem omgenomen (en weet niet of dat ooit gaat gebeuren en zoja hoelang het gaat duren). Tot dusver gebruikte ik SpotifyConnect via Spotify's eigen app, en kon ik indien gewenst via de Musiccast app de speakers aan elkaar verbinden. Werkte prima! Nu zit ik dus op Tidal, en ben ik ten eerste niet echt over de Tidal integratie en mogelijkheden in Musiccast's eigen app te spreken. Ten tweede hapert elk nummer na ongeveer 5 seconden even voordat ie verder speelt als ik Tidal bedien vanuit de Musiccast app. Ik had dit in een verleden ook toen ik Deezer op deze manier gebruikte. Via Spotify Connect gebeurde dat niet en speelt ie alles vloeiend.

Dus wat is gezien mijn huidige setup, de goedkoopste manier om Tidal:
1. over mijn domme versterker te laten streamen
2. via Musiccast's app meedere speakers samen te laten koppelen en te synchen.
...waarbij ik Tidal gewoon aanstuur vanuit z'n eigen app (dus ik denk aan iets met Chromecast).
Wat mooi zou zijn is als mijn wxad-010 een input had waar ik een Chromecast Audio in zou kunnen pluggen. Maar dat heeft ie niet. Is de WXC-050 dan de vloeiendste oplossing? Of zijn er alternatieven (want ik heb geen versterker nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 23:20

freaky89

Live life

Luister regelmatig DAB+ radio via yamaha rx-a1080 receiver en dali 7.1.2 surround in de woonkamer. In de keuken WX-010 musiccast speaker staan die draadloos met wifi netwerk verbinding maakt. Tevens in de douche een musiccast speaker hangen. Grappige is dat indien de surround met de musiccast speakers gekoppeld worden en dus allemaal de DAB+ afspelen er vertraging optreed. Musiccast speakers lopen niet synchroon met surround speakers... Hoe dit ff verhelpen?

Every problem should be seen as a challenge or opportunity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Zijn er meer mensen die binnen de Musiccast app problemen hebben om in te loggen bij Deezer? Gisteren mijn nieuwe receiver ontvangen maar het lukt me niet om in te loggen bij Deezer. Wat ik ook doe, elke keer krijg ik in de app de melding dat er een toegangsfout is.

Iemand een oplossing of een idee wat ik fout doe? Mijn gegevens zijn 100% correct, inloggen in de Deezer app zelf of via een webbrowser gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

alarma2nd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:19:
Zijn er meer mensen die binnen de Musiccast app problemen hebben om in te loggen bij Deezer? Gisteren mijn nieuwe receiver ontvangen maar het lukt me niet om in te loggen bij Deezer. Wat ik ook doe, elke keer krijg ik in de app de melding dat er een toegangsfout is.

Iemand een oplossing of een idee wat ik fout doe? Mijn gegevens zijn 100% correct, inloggen in de Deezer app zelf of via een webbrowser gaat prima.
Deezer lag er gisteren uit, volgens mij zou jrt vandaag moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Vanmorgen nog niet, maar zal het vanavond opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Masimo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:38:

Ik heb diverse presets in gebruik. Eentje waar alles aan elkaar gekoppeld is en de hele woning dezelfde muziek afspeelt, en een aantal presets met de afzonderlijke speakers/receiver i.c.m. verschillende bronnen en ruimtes.
Beschikbare bronnen zijn afhankelijk van het apparaat. In ieder geval altijd standaard Netradio, Spotify, Airplay, server, wifi-direct en Bluetooth.

Ik ben tevreden over de app. Werkt stabiel, maar raakt nog wel eens in de war als de kids aan het spelen zijn geweest. Maar altijd makkelijk te verhelpen. Nooit last van haperingen of sync-issues. Muziek speelt altijd netjes af. Ik heb wel een heel stabiel wifi-netwerk als basis, en dat scheelt natuurlijk.

Voldoende instellingen, afspeellijsten, verschillende types favorieten, historie in de app. (Ont)koppelen van de verschillende speakers werkt heel makkelijk. De app regelt ook firmware-updates en bied een hoop instel-opties.

Wat ik ook fijn vind is dat je ieder Musiccast apparaat via een eigen webpagina kunt benaderen. Ik heb ze allemaal een vast IP-adres gegeven, en kan ze afzonderlijk instellen via mijn laptop. De receiver heeft verder nog een aparte app (AV Controller) die veel meer instelmogelijkheden bied.
Vraagje.

Loopt het geluid goed synchroon als je iets vanaf een hdmi input of bijvoorbeeld radio afspeelt op je receiver en dit ook gelijk via musiccast op de draadloze speakers afspeelt?

Anders maakt het voor mij nog geen zin om mijn goede slimme receiver (zonder musiccast) te koop te zetten en een nieuwe met musiccast te kopen voor in de woonkamer en daarnaast een yahama soundbar te kopen voor de tv in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Antwoord is in principe: ja. Maar ik heb wel af en toe gehad dat de synchronisatie niet helemaal lekker liep.
De oplossing was altijd effe op pauze drukken en vervolgens weer afspelen. Dan kwam alles weer in sync.

Ik meen me te herinneren (ben inmiddels over op Sonos) dat er allerlei instellingen in de app zitten om synchronisatie te optimaliseren. Mogelijk zijn we al een paar updates verder en komt het niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:35:
Antwoord is in principe: ja. Maar ik heb wel af en toe gehad dat de synchronisatie niet helemaal lekker liep.
De oplossing was altijd effe op pauze drukken en vervolgens weer afspelen. Dan kwam alles weer in sync.

Ik meen me te herinneren (ben inmiddels over op Sonos) dat er allerlei instellingen in de app zitten om synchronisatie te optimaliseren. Mogelijk zijn we al een paar updates verder en komt het niet meer voor.
Bedankt.
Maar es effe kijken of ik deze maand een soundbar ga aanschaffen.
Met die 15% cashback op de soundbar scheelt het mooi weer wat in combinatie met de kerstpakket cadeaubon. Een andere receiver kan later dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn Yamaha receiver staat in een andere hoek van de woonkamer als de tv. Nu wil ik geluid van de tv (Netflix) op de musiccast (receiver) krijgen. Kan ik dan een 2e musiccast receiver kopen en die (zonder speakers) aansluiten op de tv en het geluid via musiccast afspelen op de andere receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 17:24

JT

VETAK y0

eswa schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:56:
Even een vermoedelijk domme vraag, maar kan niet echt goed een antwoord vinden. Ik heb dus een paar losse speakers (wx-030) en een wxad-010 om naar een "domme"/offline versterker te streamen. Sinds in september Tidal TidalConnect aankondigde, ben ik overgestapt naar Tidal (voornamelijk vanwege hoe de app in elkaar zit, en de geluidskwaliteit). Alle Yamaha's ondersteunen SpotifyConnect, maar TidalConnect is nog niet in het ecosysteem omgenomen (en weet niet of dat ooit gaat gebeuren en zoja hoelang het gaat duren). Tot dusver gebruikte ik SpotifyConnect via Spotify's eigen app, en kon ik indien gewenst via de Musiccast app de speakers aan elkaar verbinden. Werkte prima! Nu zit ik dus op Tidal, en ben ik ten eerste niet echt over de Tidal integratie en mogelijkheden in Musiccast's eigen app te spreken. Ten tweede hapert elk nummer na ongeveer 5 seconden even voordat ie verder speelt als ik Tidal bedien vanuit de Musiccast app. Ik had dit in een verleden ook toen ik Deezer op deze manier gebruikte. Via Spotify Connect gebeurde dat niet en speelt ie alles vloeiend.

Dus wat is gezien mijn huidige setup, de goedkoopste manier om Tidal:
1. over mijn domme versterker te laten streamen
2. via Musiccast's app meedere speakers samen te laten koppelen en te synchen.
...waarbij ik Tidal gewoon aanstuur vanuit z'n eigen app (dus ik denk aan iets met Chromecast).
Wat mooi zou zijn is als mijn wxad-010 een input had waar ik een Chromecast Audio in zou kunnen pluggen. Maar dat heeft ie niet. Is de WXC-050 dan de vloeiendste oplossing? Of zijn er alternatieven (want ik heb geen versterker nodig)?
Nog een oplossing gevonden?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
Ik heb inmiddels ruim 2 jaar de Yamaha RX-V685 in combinatie met een paar Musiccast 20-speakers als rear. Front en center zijn inmiddels redelijk bejaarde, doch nog steeds super klinkende, speakers en zijn ook niet het probleem.

Wat wel het probleem is: de verbinding naar de 20's valt regelmatig weg en is ook via de app niet meer aan de surroundinstellingen te koppelen. Wat in veel gevallen helpt (of beter hielp) was ze uit de app halen, power er af en er weer op, weer toevoegen in de app en dan weer verbinden.
Gisteravond voor de zoveelste keer een paar uur bezig geweest.

De afgelopen 2 jaar ook al de nodige wat tips opgevolgd uit de engelstalige avforums-groep.

Afgezien van soms een dropout van, overigens de dichtst bij de receiver staande 20, zijn de 20's met enige regelmaat de verbinding kwijt met de receiver.

Alles aangesloten via Wifi op de Deco M9 mesh-router die op een metertje of 3,4 van de receiver staat. De 20's zullen er hemelsbreed een metertje of 7,8 vandaan staan. Boel via wifi verbinden gaat goed. Op de Deco schakel ik dan 2,4GHz uit zodat ze via 5GHz connecten. Ook zowel de receiver als surrounds een vast ip-adres gegeven. Antennes van de receiver staan omhoog gericht. Receiver ook een paar keer via de webinterface een reboot gegeven, wat ook nog wel eens wilde helpen, maar helaas... gisteravond was het probleem niet (meer?) op te lossen.
Eco-mode op receiver uit.

Ben er inmiddels dermate flauw van dat ik bijna overweeg de hele meuk eruit te knikkeren en te vervangen door een Sonos-set.

Wat zie ik nog over het hoofd en zou kunnen helpen, behalve de boel bekabeld aan te sluiten, maar dat is niet de bedoeling. Had juist deze surrounds aangeschaft om de kabels te verwijderen, maar een goedkopere actie zou idd zijn om weer 2 bedrade speakers aan te gaan sluiten. Voor de draadloze had ik 2 nog bejaardere speakers die naast de bank als rear fungeerden.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Terlouw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01-2021
De terminologie gebezigd in de musicCast app van Yamaha, maakt het leven niet gemakkelijker.
Voor dat je een apparaat zoals een musiccast 20 kan opnemen in een netwerk, moet je eerst een ruimte definiëren. Stel woonkamer.

Daar wordt dan 1 box op geïnstalleerd. Dan denk je ik heb een ruimte gemaakt, waaraan ik boxen kan toevoegen. Nou nee dus. Zo werkt het niet. je hebt die ene box een gekke naam gegeven, namelijk woonkamer.

Daarna ga je een nieuw apparaat toevoegen. Maar waaraan voeg je dat apparaat dan toe? gewoon aan een andere ruimte. Keuze te over Karel, luidspreker links, slaapkamer, plee enz.

Dan heb je dus 2 boxen geïnstalleerd en dan denk je weet je ik wil daar best een stereo setje van maken. Dus ga je kijken of je ze kan linken. Nou dat linken kan wel dan gaan ze allebei de zelfde muziek afspelen met 1 bediening, maar stereo wordt het niet. Wat verder verstopt in het menu van een ruimte, zeg woonkamer,
(daar kom je door wat langer te drukken op de ruimte woonkamer,) kan je de instellingen voor die woonkamer gaan aanpassen, je kan daar bijv een stereo setje maken. door woonkamer met plee te verbinden. Ik zie dat heel visueel voor me. en denk dan wat voor een vreemd soort stereo ga ik dan krijgen.

Misschien kunnen de heren van Yamaha iets minder organisch gaan denken en de meest logische methode van ruimtes en apparaten definiëren en daar de gebruiksaanwijzing mee beginnen. waarom niet eerst apparaten registreren in de app. en daarna die apparaten in een ruimte samen brengen. er wordt nu wel erg veel verbeelding van de klant gevraagd.

[ Voor 28% gewijzigd door Ton Terlouw op 04-01-2021 22:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DikkieDick schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:49:
Ik heb inmiddels ruim 2 jaar de Yamaha RX-V685 in combinatie met een paar Musiccast 20-speakers als rear. Front en center zijn inmiddels redelijk bejaarde, doch nog steeds super klinkende, speakers en zijn ook niet het probleem.
Die receiver heb ik ook, met alle speakers bedraad. Gezien altijd mogelijke problemen met draadloos (WIFI, BT) : heeft bedraad mijn hevige voorkeur, idem voor de computers elders in huis.Het is een werkje, het lijkt niet altijd even mooi, maar dan heb je ook wat (degelijks en supersnel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
flopdoc schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Die receiver heb ik ook, met alle speakers bedraad. Gezien altijd mogelijke problemen met draadloos (WIFI, BT) : heeft bedraad mijn hevige voorkeur, idem voor de computers elders in huis.Het is een werkje, het lijkt niet altijd even mooi, maar dan heb je ook wat (degelijks en supersnel).
Daarom wilde ik ook de rear onbedraad, want kabels over de vloer in de woonkamer vond ik niet zo elegant, of langs de plinten.
Het maffe is, gisteren toch weer een poging gewaagd. Receiver-ip stond op DHCP, maar in de router had ik een vast ip toegekend, hetgeen ie ook 'gewoon' kreeg. In de receiver ook dit vaste IP ingevuld, en of het nou daardoor kwam of niet, 'ineens' wilden de Musiccast 20's weer verbinding maken. Ik ga het weer eens even aanzien.
Overigens fijne versterker vind ik.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combo47
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:23
Heb hier de Yamaha RX V4A sinds zaterdag. TV LG oled48CX6LB en Blue Ray aangesloten. MusicCast via de ipad ge-installeerd. Alles lijkt goed te werken. Alleen het volume van de TV is altijd zacht, dus harder zetten.
Als je dan weer terug gaat naar de Receiver snel het volume lager zetten als je naar muziek wil luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
JT schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Nog een oplossing gevonden?
Ja, heb toch de WXC50 gekocht en tot Tidal connect komt, m'n Cd speler en platenspeler via de RCA inputs gekoppeld (met een klein schakelaartje). Ik doe Tidal via Chromecast Audio in de optical in en heb het geheel weer via WXC50's RCA uit aan zeg "aux2" input van m'n offline versterker gehangen. Werkt goed alleen moet je even onthouden dat als je een plaat of Cd door het huis wilt streamen, je de versterker op de aux2 zet en niet op "Cd" bijvoorbeeld. Je kunt de "keukenspeaker" horen in de woonkamer, dus om het geheel in sync te laten zijn moet het Cd audio signaal in dat geval via de WXC50 lopen. Misschien niet de beste oplossing maar het werkt iig.
Uiteindelijk (met native Tidal Connect) zal de Chromecast Audio verdwijnen en kan de cd-speler in de optical in van de WXC50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis120
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 10:04
Onlangs een set gekocht met de RX-A2A, firmware 1.34 Twee surround Musiccast 20 achterspeakers en dezelfde in de keuken. En Sub 100 om het af te maken. Receiver bedraad, de rest draadloos, voor de zekerheid op 2.4 wifi netwerk.
Ervaringen zover; matig.

LG oled hdmi issues waarbij ARC niet werkt na inschakelen TV. Omschakelen eARC en terug naar ARC werkt, en anders via toslink, dat werkt altijd.

Wifi verbinding met achterspeakers werkt goed, maar als je voor de speaker staat, breekt de geluidsverbinding met die speaker op. Dat is dus heel gevoelig. Geen idee of dit bij andere producten ook het geval is, maar lijkt me niet handing bij visite.

De Musiccast controller app op iOS heeft ook zo zn nukken. Soms verliest het de musiccast 20 in de keuken bij opstarten van de app, of de achterspeakers/subwoofer kan hij niet vinden. Wat ik dan doe is de Appdata van de app wissen in de instellingen, app opnieuw starten en dan zijn we weer back in business, na even wachten. Is dus een App issue want met de webpagina kan ik alles benaderen. Enkele keer de power van de speaker eraf gehaald als het me te lang duurde.

Tip om de receiver in te stellen tijdens tv kijken is de setup webpagina. Dan kun je alles aanpassen terwijl je je tv gewoon op de film/zender laat staan. Anders moet je telkens omschakelen naar de hdmi van de receiver. Dat hadden ze bij Yamaha wel mogen melden dat het zo dus ook kan.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze info.

Update 08-07-21:
Yamaha heeft nieuwe firmware uitgebracht. Versie 1.35; in de changelog:
Addresses loss of sound in certain instances while in Party Mode or All-Channel Stereo Mode

Het lijkt nu zeker stabieler.
Ook de Musiccast 20 speakers en Sub 100 vanochtend geupdated.

Als het goed blijft met verbindingen, dan is het een goed product.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis120 op 08-07-2021 07:34 . Reden: Verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 30-06 11:35
Ik heb de Yamaha r-n803d en heb een netwerk schijf waar mijn muziek op staat. Met de Musiccast-app kan ik dus die muziek afspelen. Echter, wat ik heel jammer vindt is dat ik met die app niet voor- of achteruit kan scrollen in een nummer. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die een alternatief hebben om de muziek af te spelen met behulp van hun mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:40
Je zou de app Bubble upnp kunnen proberen, deze is te vinden in de Google app store.
103720 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:50:
Ik heb de Yamaha r-n803d en heb een netwerk schijf waar mijn muziek op staat. Met de Musiccast-app kan ik dus die muziek afspelen. Echter, wat ik heel jammer vindt is dat ik met die app niet voor- of achteruit kan scrollen in een nummer. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die een alternatief hebben om de muziek af te spelen met behulp van hun mobiele telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Tip voor mensen in het Apple ecosysteem:

De bediening van je Musiccast-systeem wordt volledig optimaal als je deze toevoegt aan Homekit. Echter is MusicCast niet native Homekit-compatibel, waardoor je via Homebridge (netwerkbrug op een Raspberry Pi, zie https://homebridge.io/ ) moet werken.

MusicCast voeg je toe door de plugin MusicCast TV te installeren

https://github.com/aangert/homebridge-musiccast-tv#readme

Heb nu een scene die mijn versterker op input webradio opstart, en twee WX-010's via MusicCast, zodat de hele scene aangaat.

Je kunt meteen ook je MusicCast via automatisering ed. laten lopen, bvb opstarten als je je wekker uitzet, smart lights eraan koppelen enz enz.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 30-06 11:35
JBnl schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:40:
Je zou de app Bubble upnp kunnen proberen, deze is te vinden in de Google app store.

[...]
Geprobeerd, maar als ik hier met mijn vinger de afspeelpositie naar een later moment in het lied stuur, en ik laat mijn vinger los, dan gaat het nummer weer terug naar het moment dat hij aan het afspelen was. Dus werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstorPlace
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-11-2021
Beste mensen,

Heeft iemand ervaring met de zo nu en dan opkomende en hardnekkige " Toegangsfout" op die musiccast-app?

Zo nu en dan krijg ik een ' spinning wheel' als ik bijvoorbeeld in die app naar Deezer wil. Ik moet dan weer mijn login-gegevens invullen, en vervolgens zegt hij " Niet mogelijk - Toegangsfout". Op dat zelfde moment is ook NetRadio een grijs leeg scherm.

Wat helpt hier tegen? (Ik heb wel eens meegemaakt dat na een paar dagen het probleem vanzelf weer oplost, maar ik heb nu geen geduld meer)

Dank,

edit Router uit, Yamaha HiFi-set uit, stekker eruit, iPhone uit, en de boel weer aanzetten, hielp dit keer...fingers x'd

[ Voor 13% gewijzigd door AstorPlace op 05-11-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 30-06 20:56

Coehinator

Hocus Pocus!

Dennis120 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:47:
Update 08-07-21:
Yamaha heeft nieuwe firmware uitgebracht. Versie 1.35; in de changelog:
Addresses loss of sound in certain instances while in Party Mode or All-Channel Stereo Mode

Het lijkt nu zeker stabieler.
Ook de Musiccast 20 speakers en Sub 100 vanochtend geupdated.

Als het goed blijft met verbindingen, dan is het een goed product.
Hoe is het nu na een tijdje?
Ik draai 2x een Musiccast 20 in stereo (nog geen 6 meter uit elkaar verwijderd zonder obstakels) waarmee ik hevige hickups blijf ondervinden, ook na deze update.

Ook heb ik een platenspeler aan een WXA-50 hangen in de woonkamer, welke ik regelmatig probeer te streamen naar een stereopaar (2x M20) in de keuken. Alleen loopt hij dan altijd uit sync met de WXA 50. Haal ik stereo weg en doe ik de WXA-50 naar 2x mono M20 gaat het wel goed. Maar de M20's blijven drop-outs houden als er ook maar iets of iemand voor de speaker langs gaat. De draadloze verbinding lijkt dus super fragiel?

Ik heb nu zoveel opties geprobeerd, DFS, lip sync, bekabeld aansluiten en resetten en er zit totaal geen vooruitgang in. Tevens heb ik 2.4 ghz en 5ghz gescheiden op mijn wifi.
Ik ben nu sterk aan het overwegen naar Sonos over te stappen, alleen is die Sonos:Amp in vergelijking tot de WXA-50 een heel stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis120
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 10:04
Coehinator schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:57:
[...]

Hoe is het nu na een tijdje?
Ik draai 2x een Musiccast 20 in stereo (nog geen 6 meter uit elkaar verwijderd zonder obstakels) waarmee ik hevige hickups blijf ondervinden, ook na deze update.

Ook heb ik een platenspeler aan een WXA-50 hangen in de woonkamer, welke ik regelmatig probeer te streamen naar een stereopaar (2x M20) in de keuken. Alleen loopt hij dan altijd uit sync met de WXA 50. Haal ik stereo weg en doe ik de WXA-50 naar 2x mono M20 gaat het wel goed. Maar de M20's blijven drop-outs houden als er ook maar iets of iemand voor de speaker langs gaat. De draadloze verbinding lijkt dus super fragiel?

Ik heb nu zoveel opties geprobeerd, DFS, lip sync, bekabeld aansluiten en resetten en er zit totaal geen vooruitgang in. Tevens heb ik 2.4 ghz en 5ghz gescheiden op mijn wifi.
Ik ben nu sterk aan het overwegen naar Sonos over te stappen, alleen is die Sonos:Amp in vergelijking tot de WXA-50 een heel stuk duurder...
Het gaat momenteel redelijk goed. De versterker is, in surround mode, het accesspoint voor de sub en de twee surround WXA-20 speakers (op 2.4ghz band). Er is geen geluids-datawificommunicatie tussen mijn normale wifi-ap en de surround speakers. De surround setup maakt dus NIET gebruik van bestaand wifi netwerk zover ik kan zien. Alleen internet radio e.d. bij standalone gebruik maken de losse speakers gebruik van het bestaande netwerk.
Tussen versterker en surroundspeakers moet echt niks tussen staan, anders hickups. Tevens DFS aangezet, maar dat moet je op elke speaker appart activeren, dus uit surround halen, en per speaker DFS enablen, herstarten, en weer toevoegen in surround. Dat lijkt zo te werken.
Ik zit nog te denken om een aparte antenne op de MusicCast aansluiting op de versterker, waar nu een simpel plasic korte antenne op zit, aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dennis120 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:57:
[...]

Het gaat momenteel redelijk goed. De versterker is, in surround mode, het accesspoint voor de sub en de twee surround WXA-20 speakers (op 2.4ghz band). Er is geen geluids-datawificommunicatie tussen mijn normale wifi-ap en de surround speakers. De surround setup maakt dus NIET gebruik van bestaand wifi netwerk zover ik kan zien. Alleen internet radio e.d. bij standalone gebruik maken de losse speakers gebruik van het bestaande netwerk.
Tussen versterker en surroundspeakers moet echt niks tussen staan, anders hickups. Tevens DFS aangezet, maar dat moet je op elke speaker appart activeren, dus uit surround halen, en per speaker DFS enablen, herstarten, en weer toevoegen in surround. Dat lijkt zo te werken.
Ik zit nog te denken om een aparte antenne op de MusicCast aansluiting op de versterker, waar nu een simpel plasic korte antenne op zit, aan te schaffen.
Ik hoop dat je er dan wél rekening mee gaat houden dat antennes op basis van een aantal vaste waarden, behorende bij de 'zender' uitgerekend dienen te gaan worden. Je kunt niet zomaar een antenne vervangen door iets willekeurig anders tenzij het je niets uitmaakt dat de zender zichzelf 'op-blaast' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 30-06 20:56

Coehinator

Hocus Pocus!

Dennis120 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:57:
[...]

Het gaat momenteel redelijk goed. De versterker is, in surround mode, het accesspoint voor de sub en de twee surround WXA-20 speakers (op 2.4ghz band). Er is geen geluids-datawificommunicatie tussen mijn [...]
Dat is goed om te horen. Bovenstaande wat je omschrijft heb ik ook geprobeerd, dus eerst alle stereo/surround instelling uitzetten, en elke speaker handmatig op DFS zetten en daarna de hele handel rebooten.
Het is nu wel redelijk stabiel, in elk geval hele stukken beter dan het was. Maar vind het nog steeds wel ondermaats. Wel het vermelden waard is dat ik de problemen alleen ondervind met stereo.(uit sync, haperingen en drop-outs) Zet ik alle speakers stand-alone en ik koppel ze met elkaar is er echt niets aan de hand en is het super stabiel.

Heb laatst die Sonos One beluisterd, maar vind de Musiccast 20 in het midden en hoog echt stukken beter klinken. Laag is de Sonos wel beter, alleen vind ik het zelfs wat too much, want diep gaan ze niet.
Ik moet er gewoon mee leren leven dat als ik via de aux of optical in op de WXA-50 stream, ik de 2 M20's uit stereo moet halen. Stream ik spotify oid is dit niet nodig en werkt het uitstekend.

Is er iemand die overgestapt is van musiccast naar een ander systeem? Hoor graag de bevindingen.
Pagina: 1 2 Laatste