Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 13:44
Ik heb mijn versterker en MusicCasts 20 aan een meshrouter gekoppeld. Gistermiddag ook weer tijden bezig geweest om de 20's te koppelen aan de versterker, want ze waren weer eens uit de setup gevallen. Nou kan dat komen omdat ik paar weken geleden de hele meshrouter opnieuw moest configureren. Opnieuw ze een vast ip toegekend. Hangen in het netwerk maar verbinding met de receiver krijgen, ho maar. Zegt de app om obstakels te verwijderen. Had op een gegeven moment de versterker naar voren getrokken zodat ie bijna uit het kastje was. De 20's naar voren gezet zodat ze pakweg 2,5m van de receiver waren. Maar geen succes.

Ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik er helemaal klaar mee ben. In de 3 jaar dat ik ze nu heb met de receiver heeft dit nauwelijks fatsoenlijk gewerkt en misschien de hele receiver met de 20's de deur uit doen en te gaan voor een soundbar met losse surrounds. Muziek luister ik niet veel en als ik dat al doe is dat op mijn receiver uit 1968 met aangesloten platenspeler en 6W-speakers. :-)

Update: gisteravond weer een tijd zitten stoeien. Resetten en nog eens resetten.
En toen besloten 1 van de 2 20's (die vermoedelijk voor problemen zorgt) via een utp-kabel aan de Deco M9-fouter te koppelen (welke overigens niet de hoofddeco is) en toen lukte het zowaar weer om beide 20's in een surroundopstelling te krijgen. Maar ja, had ik weer een utp-kabel door de kamer lopen. Niet handig. Denk dat ik nu als tussenoplossing deze Deco verplaats naar de andere hoek van de kamer (of zet er een extra neer) waar ik dan beide met een wat kortere kabel op aan kan sluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door DikkieDick op 21-12-2021 09:22 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 20:24
Wat is DFS? Ik zie die optie niet terug in mijn Musiccast App. Heb een WXC-50 en een drietal WX-030's en heb ook wel wat sync issues namelijk.

• Robert.J.G.M.
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb 2 musiccast 20 in stereo opstelling.
De laatste tijd alleen maar problemen met opstarten en de stereo verbinding
De app kan de box niet vinden.
Is dan rood gekleurt in de app.
Bij de master box moet ik elke keer de stekker eruit trekken en weer opnieuw aanzetten als ik muziek wil luisteren. Dan ook vaak de stereo verbinding herstellen.
Zit op een 2.4 ghz wifi kanaal
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is. Of wat ik moet gaan doen om dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Wij hebben een gemiddelde woonkamer (30m2) en gebruiken daar momenteel een Teufel One M voor. Deze doet het qua vermogen prima, maar we missen echt stereogeluid. Nu zitten we te kijken naar Musiccast. De Musiccast 20 lijkt ons echter vrij beperkt voor een dergelijke ruimte (zelfs in stereo). We hebbben ook een Teufel One S (teufel variant van de Musiccast 20) en dat is echt een stuk minder qua ervaring dan de grotere unit.

Ik lees echter nergens dat de Musiccast 50 ook in stereo gezet kunnen worden. Is dat mogelijk? Of zouden 2 MC20s ook voldoende vermogen voor een dergelijke ruimte hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaskabouter
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-01 15:43
Ik heb uiteindelijk na lang wikken en wegen toch voor Yamaha gekozen, mede omdat we de platenspeler al hadden. 1 besteld, 2 gekregen, waarvoor dank amazon...

Hoewel het geluid goed is is de multiroom/stereo een drama. Het is me de afgelopen weken nog niet één keer gelukt beide 50's in één keer aan te krijgen, de ene box vindt de ander niet, of hij zegt op beide boxen iets af te spelen maar doet het maar op één, vaak gewoon van één de stekker eruit om het weer aan de praat te krijgen.

Ik zie dat meer mensen last hebben, wat is de oorzaak of oplossing? Ik sta op het punt ze eruit te gooien. 5Ghz wifi, bandbreedte zat...dfs aan/uit geprobeerd, stereo of koppelen maakt ook niet uit ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaskabouter
  • Laatst online: 03-01 15:43
@pascoa341 je kunt ze in stereo zetten, zelfs in surround mode, als het werkt werkt het heel goed, mooi geluid, ruimte vullend in ieder geval met 2 50's maar onze woonkamer is 150 m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 19:03
Heb nu al een tijd gewerkt met de Mussiccast app en ben daar zeer tevreden over (m.u.v. het feit wat ik hierboven al een keer heb aangehaald, het niet kunnen scrollen in een nummer).

Maar....sinds een paar dagen heb ik een probleem. Ik gebruik de app om naar Spotify te luisteren, en soms om naar de radio te luisteren, maar het meeste gebruikte ik hem om muziek af te spelen vanaf mijn netwerk-schijf. En daar zit nu het probleem. Om de een of andere reden kan ik die schijf niet meer benaderen. Ik krijg de melding "toegangsfout". Hopelijk dat hier iemand me daarbij kan helpen.

Ik heb de app al meerdere keren opnieuw geinstalleerd (en dus ook compleet, incl. settings, verwijderd). De Yamaha receiver al een paar keer opnieuw ge-reset, maar niets helpt.

Ik kan nog steeds de radio gebruiken, ik kan nog steeds muziek afspelen vanuit Spotify, maar mijn 'server' vindt hij niet meer. Als ik in de app naar "Server" ga dan laat hij wel de naam zien van mijn netwerk-schijf maar als ik 'm wil benaderen krijg ik dus "Toegangsfout".

Voor zover ik weet heb ik zelf niets gewijzigd, alleen heeft Ziggo onlangs mijn modem gereset en heb ik daardoor een ander IP-adres gekregen, maar ik weet dus niet of dit van invloed is geweest (ik weet ook niet meer precies of het 'probleem' op dat moment is ontstaan, dus kan niet 100% de link daartussen leggen).

[edit] Probleem gevonden. Twonky Server op de netwerkschijf opnieuw moeten initialiseren. Probleem opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door 103720 op 10-04-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 19:03
Helaas, toch weer problemen waardoor het niet werkt. Krijg geen enkel bestand meer te zien in de app als ik naar de SERVER ga. Hij laat mijn netwerk-schijf wel zien, maar als ik daarvoor kies krijg ik allen "ACCESS DENIED" te zien. Dus misschien dat het aan een netwerk-instelling ligt, maar aan de andere kant, via PLEX kan ik wel op mijn mobiele telefoon de netwerkschijf benaderen.

Radio en Spotify werken wel gewoon via de Musiccast app.

Als ik op mijn PC (windows10) de Windows Media Player open zie ik daar de netwerkschijf ook tussen staan, maar ook hier staat bij "Titel": Access denied. Maar ook geldt, als ik op die PC Plex open kan ik wel muziek/films afspelen die op de netwerkschijf staan.

Iemand die weet waar de melding: "ACCES DENIED" aan kan liggen?

[ Voor 20% gewijzigd door 103720 op 10-04-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 22-04 13:44
En na wederom problemen die ook niet meer opgelost leken te willen worden was ik er helemaal klwaar mee en heb ik de boel te koop gezet (overigens niet op Tweakers). De Musiccast20-speakers hebben een nieuwe eigenaar inmiddels en die heeft geen problemen wat mooi is.
Ik heb de hele boel vervangen door een niet al te goedkope Samsung Soundbar met sub en rears. Geluidskwaliteit doet niet tot nauwelijks (voor mijn oren althans) onder tov de oude opstelling. En geen issues.
Denk dat van de ruim 3 jaar dat ik deze setup heb gehad heb ik er misschien een paar maanden zonder problemen van kunnen genieten.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 13:49

GJA

Ik heb een MusicCast 20 gekocht om in de keuken hetzelfde te horen als in de woonkamer. Daar staat een RX-V585.
2 ruimtes: woonkamer (RX-V585) en keuken (MusicCast 20)
Beide aan hetzelfde WiFi netwerk, prima signaal.
Koppelen gaat prima: woonkamer is main.

Maar wat me dus niet lukt: als ik de receiver aanzet gaat de MusicCast niet automatisch aan. Die moet handmatig aangezet worden en in de MusicCast app opnieuw gekoppeld. Dat moet toch automatisch kunnen? Wat zie ik over het hoofd?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 09:26

Wurtul

simon says.....

GJA schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:47:
Ik heb een MusicCast 20 gekocht om in de keuken hetzelfde te horen als in de woonkamer. Daar staat een RX-V585.
2 ruimtes: woonkamer (RX-V585) en keuken (MusicCast 20)
Beide aan hetzelfde WiFi netwerk, prima signaal.
Koppelen gaat prima: woonkamer is main.

Maar wat me dus niet lukt: als ik de receiver aanzet gaat de MusicCast niet automatisch aan. Die moet handmatig aangezet worden en in de MusicCast app opnieuw gekoppeld. Dat moet toch automatisch kunnen? Wat zie ik over het hoofd?
Je kunt in de MusicCast app ruimtes aan elkaar koppelen. Links boven in de app staat een symbool met "Link" daaronder. Als je hier op klikt dan kun je een master ruimte selecteren en de andere ruimte daar aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Laatst online: 28-04 13:49

GJA

Wurtul schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Je kunt in de MusicCast app ruimtes aan elkaar koppelen. Links boven in de app staat een symbool met "Link" daaronder. Als je hier op klikt dan kun je een master ruimte selecteren en de andere ruimte daar aan koppelen.
Klopt; dat lukt ook. Maar zodra de receiver uitgezet wordt onthoudt MusicCast die instelling niet. Dus als de receiver weer aangezet wordt moet die koppeling opnieuw gemaakt worden in de app.

De bedoeling is dat de MusicCast 20 automatisch aangaat als de receiver aangaat.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

Albi The Dragon

get your hand off my tail

GJA schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:18:
[...]

De bedoeling is dat de MusicCast 20 automatisch aangaat als de receiver aangaat.
Ik heb dezelfde ervaring gehad dat dit niet zomaar mogelijk is met de MusicCast app.

Ik heb dit - omslachtig! - opgelost door de receiver en de andere musiccast-toestellen toe te voegen aan mijn Apple Homekit systeem via Homebridge, en dan een automatisering in te stellen "IF receiver gaat aan THAN satelliet gaat aan".

Ik veronderstel dat je met Google Home ook zo'n automatisering kan instellen maar daar weet ik niets van

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb in het Sonos topic naar alternatieven voor gelijkaardige systemen gevraagd, om me te kunnen informeren en een beter zicht te hebben op de markt en de bijhorende keuzes.

Ik werd doorverwezen naar HEOS, bluesound en MusicCast.

Nu heb ik hier enkel de laatste pagina wat doorgelezen, maar wow... Lijkt me toch niet echt een gebruiksvriendelijk en foutloos systeem te zijn. Ik kan me voorstellen dat al deze systemen in meer of mindere mate 'fragiel' zijn, en gevoelig aan storingen en software bugs/gremlins, maar wat ik hier lees, lees ik in de andere topics toch veel minder.

Blijkbaar nogal wat problemen met het vasthouden van instellingen en configuraties (in het netwerk). Het vasthouden van gelinkte speakers, de (hardware) verbinding tussen speakers zelf, en voor de goede orde nog wat sync problemen er bij.

Ik begrijp dat enkel mensen met duidelijke problemen en errors zich hier melden, en dat diegenen bij wie het feilloos werkt verder gewoon van hun muziek en films genieten. Maar dan lijkt de enige conclusie te zijn dat het hele systeem erg gevoelig is aan de netwerkomgeving. Instellingen, router, hardware, ... Want waarom zou het bij vele huishoudens dan wel goed gaan, en bij enkelingen een compleet drama zijn.

Ook al heeft Sonos een nare nasmaak omwille van hun S2 perikelen een aantal jaar geleden, het lijkt me toch nog het meest 'apple-like', gebruiksvriendelijke consumenten plug-and-play systeem te zijn op de markt.

Ik ga me nog even inlezen in bluesound, maar daar heb je het over minstens 2x de prijs van zowel sonos als Musiccast, die wel rechtstreeks concurreren op prijs. Voorlopig heb ik Musiccast maar geschrapt als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Amos_x Yamaha MusicCast is, net zoals alle draadloze componenten welke van een generiek thuisnetwerk (al dan niet draadloos) gebruik maken, afhankelijk van de stabiliteit ván dat netwerk. Aan dat woordje 'stabiel' schort het bij heel veel thuisnetwerken op het gebied van vooral WiFi vaak :+

Hier bij me thuis draait Yamaha MusicCast al sinds 2017 'Rock-Solid' aan 5GHz. WiFi ....

Je zou vervolgens misschien willen of kunnen zeggen dat je dan éérst je WiFI netwerk thuis op orde moet hebben voordat je middels WiFi met bijv. Yamaha MusicCast aan de slag wilt gaan maar ..... De meeste huis/tuin/keuken consumenten netwerkapparatuur is simpelweg niet in staat om dat spel voldoende fijnmazig in te stellen waarbij je bijvoorbeeld géén last meer hebt van de netwerken van de buren (of zelfs eigen 'vreemde' netwerken) en andere storende factoren zoals bijv. magnetrons (als je het spel op 2,4GHz. laat werken om voldoende afstand te kunnen overbruggen). Voor mij als netwerk engineer is het allemaal goed te doorgronden én zelfs te meten plus inzichtelijk te maken maar de gemiddelde consument verwacht apparatuur waar hij/zij de stekker in steekt en waarbij vervolgens alles vervolgens 'automagisch' gaat werken én dat ook blijft doen.

Gelukkig kun je de Yamaha MusicCast apparatuur ook altijd nog bedraad gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 25-06-2022 13:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:37:
@Amos_x Yamaha MusicCast is, net zoals alle draadloze componenten welke van een generiek thuisnetwerk (al dan niet draadloos) gebruik maken, afhankelijk van de stabiliteit ván dat netwerk. Aan dat woordje 'stabiel' schort het bij heel veel thuisnetwerken op het gebied van WiFi vaak :+
Je hebt zeker gelijk. Als leek en na een aantal pogingen om er meer van te begrijpen, is netwerk technologie echt wel een zeer moeilijk en ondoorgrondelijk topic. Daarom dat veel consumenten, die wel graag een stabiel en goed netwerk willen (dus een stapje verder dan de consument die gewoon de box van de provider in de tv-kast zwiert) ook op zoek gaat naar relatief gebruiksvriendelijke, maar performante AP, mesh apparaten, routers, ed... zoals ubiquiti spul. Maar opnieuw niet zo gemakkelijk in te stellen als leek.

Heb al vaak gedacht dat meer IT studenten zich beschikbaar moeten maken om bij particulieren zoiets op te zetten. 30 euro per uur in het handje, toch een leuke bijverdienste? 8) :P
Gelukkig kun je de Yamaha MusicCast apparatuur ook bedraad gebruiken ;)
En dat kan op een aantal locaties, maar draadloos is dan vaak weer de reden om net naar dit soort systemen te kijken, omwille van die 3 of 4 speakers die moeilijk te benaderen zijn met een UTP kabel. Aan de tv heb ik wel UTP, maar bij de rears in een surround setup bvb niet. Of zolderkamer die geen UTP heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zolang 'ze' dan maar niet gaan lopen 'hannesen' met powerline adapters om alsnog bekabeld te kunnen gaan werken :o

Ik was laatst bij een collega thuis over de vloer (werkt voor het zelfde bedrijf als ik maar dan als serverbeheerder) die dacht dat het wel handig was om mij 'even' naar z'n thuisnetwerk te laten kijken omdat z'n WiFi erg brak was terwijl 'ie op mijn advies een paar maanden daarvoor wél goede AP's had neergehangen....

Een AP op zolder neer hangen waarbij de verbinding via een powerline over een andere groep én fase naar de meterkast moet lopen waarbij er dan ook nog eens een PoE+ adapter tussen zit om het AP van spanning te kunnen voorzien.... 8)7 :?

Dat soort mensen zou je eigenlijk naar de Gamma moeten sturen om een verloopstuk van RJ45 naar Gardena te gaan halen....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-06-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikokke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo,
Ik heb 2 yamaha MusicCast WX-010.
Die heb ik steeds apart laten werken, in 2 aparte ruimtes.
Geen problemen, bluetooth goed, deezer via wifi ook goed.
Nu wil ik ze in 1 ruimte pairen.
En het lukt niet.
Alles gedaan van de handleiding.
Zelfs geforceerde updates.
Reset naar fabrieksinstellingen.
Heeft iemand ervaringen/raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Recent is een forse update van de Yamaha MusicCast app doorgevoerd.

Wat mij betreft is het een forse vooruitgang. Veel meer overzicht, meer mogelijkheden om overbodige opties weg te laten en technisch werkt het prima.

Koppelen van (nieuwe) speakers gaat als een zonnetje. Dik tevreden.

Hoor echter wel gemopper van anderen. Daarom benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 29-04 18:33
Plucky schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:20:
Recent is een forse update van de Yamaha MusicCast app doorgevoerd.

Wat mij betreft is het een forse vooruitgang. Veel meer overzicht, meer mogelijkheden om overbodige opties weg te laten en technisch werkt het prima.

Koppelen van (nieuwe) speakers gaat als een zonnetje. Dik tevreden.

Hoor echter wel gemopper van anderen. Daarom benieuwd naar jullie ervaringen!
Het ziet er mooier uit maar vind het een stuk trager dan de vorige versie.
Mn telefoon is een s20 dat moet toch snel genoeg zijn voor die app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ik gebruik 2 music cast recievers, maar alle speakers lekker bedraad. werkt geweldig. Meeste internet bij mij thuis is bedraad, alleen de laptops/smartphones niet. liever een 16 poorts managed router in de meterkast dan elke keer dat de buren een betere router kopen ook een nieuwe ophangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Goofy1978 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Het ziet er mooier uit maar vind het een stuk trager dan de vorige versie.
Mn telefoon is een s20 dat moet toch snel genoeg zijn voor die app
Traagheid heb ik eerlijk gezegd geen last van (iPhone 13 pro). Hooguit dat de draadloze speakers even moeten opstarten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
HvdBent schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:55:
ik gebruik 2 music cast recievers, maar alle speakers lekker bedraad. werkt geweldig. Meeste internet bij mij thuis is bedraad, alleen de laptops/smartphones niet. liever een 16 poorts managed router in de meterkast dan elke keer dat de buren een betere router kopen ook een nieuwe ophangen :p
Heb hier met de verbouwing ook wat extra kabels door het huis laten trekken, de boel lag toch open. Maar daarop vier Unifi AP’s (één per etage) aangesloten om een dekkend WiFi-netwerk te creëeren.

Zendvermogen subtiel laag gehouden zodat de buren en ik elkaar niet in de weg zitten. Gaat prima zo want geeft een hoop flexibiliteit en scheelt een berg kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-04 13:49

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Heb zelf de WX-030 samenwerken met mijn Yamaha receiver aventage 2080. Werkt eigenlijk heel goed en tevreden mee.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-01 16:00
Ik heb een vraag. Ik weet alleen niet of het hier thuishoort. Mocht het niet het geval zijn, excuses!

Ik heb thuis, naast mijn modem, ook een router. Als ik via de modem verbonden ben, opent de musiccast app wel op mijn telefoon, maar als ik verbonden ben via de router opent de app niet. Hoe kan dit?

De soundbar is bedraad verbonden met mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 08:14
Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:37:
@Amos_x
(…)
Gelukkig kun je de Yamaha MusicCast apparatuur ook altijd nog bedraad gebruiken ;)
Kan je mij vertellen hoe je 2 musiccast 20 speakers bedraad kan koppelen aan een yamaha S602 musiccast receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SuperCrisz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:18:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je 2 musiccast 20 speakers bedraad kan koppelen aan een yamaha S602 musiccast receiver?
Middels een 'Ethernet Switch' ?

WiFi en/of Ethernet zijn niets meer (of minder) dan transportmiddelen voor bitjes en bytes. Voor de werking van 'MusicCast' maakt het niet welke van de twee je gebruikt zolang de MusicCast apparaten welke je met elkaar wil laten babbelen zich maar in hetzelfde IP netwerk bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ik lees een hoop bekende ervaringen hier. Ik heb meerdere music cast 20 speakers door mijn huis waar ik overigens heel weinig problemen mee heb.

Tot je in de huiskamer komt hier heb ik een bar400 met sub en twee MusicCast20 in surround setup. Helaas verliezen de MusicCast20 erg vaak de connectie met de bar400.

Mijn WiFi is een mesh netwerk wat redelijk stabiel is. Nu ben ik erachter gekomen dat het lijkt of de DFS optie in MusicCast de connectie problemen veroorzaakt. Zodra ik die uitzet word het een stabieler. Toevallig mee tweakers ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 21:23
Weet iemand waarom de Yamaha Musiccast 20 zo lastig te verkrijgen is tegenwoordig (of tegen hele hoge prijzen)?
Wordt het artikel uit productie genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
versc049 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:13:
Weet iemand waarom de Yamaha Musiccast 20 zo lastig te verkrijgen is tegenwoordig (of tegen hele hoge prijzen)?
Wordt het artikel uit productie genomen?
Nou ik loop hier ook tegenaan. Er is wel een nieuw model, maar dat is meer een portable speaker op accu: WS-B1A
Deze heeft alleen 'maar' 10Watt en ik vraag me af of dat voldoende is om ze als surround speaker te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 28-11-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:50:
[...]

Nou ik loop hier ook tegenaan. Er is wel een nieuw model, maar dat is meer een portable speaker op accu: WS-B1A
Deze heeft alleen 'maar' 10Watt en ik vraag me af of dat voldoende is om ze als surround speaker te gebruiken.
Ik heb inmiddels ook het eea bij Yamaha nagevraagd. Dit is de reactie die ik heb gekregen.

Unfortunately, still no indication about the next availability of WX-021(MC20).
We cannot indicate the delivery time. Necessary steps (home office, controls, disinfection etc.) delay the production and all transport routes are completely overloaded.
Additionally, YAMAHA is currently suffering from the global semiconductor shortage and supply chain disruptions.
As a result, the production and availability of YAMAHA parts may be limited and expected deliveries may be unexpectedly delayed.

Mijn interpretatie. Het product is er nog...maar het kan nog ff duren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
versc049 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:37:
[...]

Ik heb inmiddels ook het eea bij Yamaha nagevraagd. Dit is de reactie die ik heb gekregen.

Unfortunately, still no indication about the next availability of WX-021(MC20).
We cannot indicate the delivery time. Necessary steps (home office, controls, disinfection etc.) delay the production and all transport routes are completely overloaded.
Additionally, YAMAHA is currently suffering from the global semiconductor shortage and supply chain disruptions.
As a result, the production and availability of YAMAHA parts may be limited and expected deliveries may be unexpectedly delayed.

Mijn interpretatie. Het products is er nog...maar het kan nog ff duren.....
Ik hoop het ook dat hij nog komt. Sinds half november geen prijzen meer: uitvoering: Yamaha MusicCast 20 Zwart

Ik zit te denken om een Yamaha reciever te kopen met musiccast en als rear 2x MC20 te gebruiken. Voordeel is dat ik E kan verplaatsen (ik kijk niet heel veel films en voor gewone tv kijken is het niet echt nodig). Zit ik met deze speakers qua surround geluid een beetje goed? Het hoeft niet super hard, die tijd hebben we gehad. Maar find de combinatie van draadloze speakers op een reciever aansluiten wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:50:
[...]

Ik hoop het ook dat hij nog komt. Sinds half november geen prijzen meer: uitvoering: Yamaha MusicCast 20 Zwart

Ik zit te denken om een Yamaha reciever te kopen met musiccast en als rear 2x MC20 te gebruiken. Voordeel is dat ik E kan verplaatsen (ik kijk niet heel veel films en voor gewone tv kijken is het niet echt nodig). Zit ik met deze speakers qua surround geluid een beetje goed? Het hoeft niet super hard, die tijd hebben we gehad. Maar find de combinatie van draadloze speakers op een reciever aansluiten wel ideaal.
Ik heb nu alleen één Muscicast20. Ik wil het langzaam maar zeker gaan uitbreiden naar een volledig multiroom systeem, en de MC20 op z'n tijd als rear speakers gebruiken bij een Musiccast receiver en mijn huidige DALI speakers. Maar ja....dan moeten ze wel te verkrijgen zijn....

Ik heb zelf dus geen ervaring met met de kwaliteit van het surround geluid bij gebruik van de MC20's als rear speakers. Maar ik ga er vanuit dat dat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
versc049 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:59:
[...]

Ik heb nu alleen één Muscicast20. Ik wil het langzaam maar zeker gaan uitbreiden naar een volledig multiroom systeem, en de MC20 op z'n tijd als rear speakers gebruiken bij een Musiccast receiver en mijn huidige DALI speakers. Maar ja....dan moeten ze wel te verkrijgen zijn....

Ik heb zelf dus geen ervaring met met de kwaliteit van het surround geluid bij gebruik van de MC20's als rear speakers. Maar ik ga er vanuit dat dat prima werkt.
Interessant, we hebben hetzelfde doel voor ogen. Welke Dali's heb je?
Ik heb in mijn huidige systeem Dali Zensor 7 als front maar overweeg de Dali Opticon 6 MK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:05:
[...]

Interessant, we hebben hetzelfde doel voor ogen. Welke Dali's heb je?
Ik heb in mijn huidige systeem Dali Zensor 7 als front maar overweeg de Dali Opticon 6 MK2.
Da's inderdaad toevallig :-)
Dali Zenzor 3. Met een 2.1 versterker. Dus op het moment nog geen behoefte aan een centre.
Die komt ooit wel bij die Musiccast receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
versc049 schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:14:
[...]

Da's inderdaad toevallig :-)
Dali Zenzor 3. Met een 2.1 versterker. Dus op het moment nog geen behoefte aan een centre.
Die komt ooit wel bij die Musiccast receiver.
Ik heb de Dali Vocal als center, maar in de nieuwe opstelling ga ik voor 4.0. de subwoofer heb ik verkocht. Het nam teveel ruimte in en ik gebruikte de subwoofer niet veel.
Uiteindelijk dus graag 2x MC20 als rear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 16:36
versc049 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:59:
[...]

Leuk om dit allemaal te lezen. Ik zal even mijn setup en ervaring delen:
Yamaha A680 receiver
Front Dali Ikon 5 mk2
Center Q acoustic 3090Ci (was niet te duur)
Sub Velodine minivee (wat een bommetje is dit en totally WAF approved)
Rears incidenteel 2x Musiccast 20 speakertjes

Alles op WiFi aangesloten met een TP-Link omada systeem met EAP620 HD access points.

Het werkt voor mij echt perfect. Setup kost me een paar minuutjes (speakers uit de keuken en studeerkamer halen) om aan te sluiten. Laat ik het lange tijd staan, dan wil even van de stroom afhalen en er weer op zetten de netwerk verbindingen herstellen, al lijkt dat de laatste tijd stukken stabieler.

Qua geluidskwaliteit ook niets te klagen. Speakers kunnen ruim voldoende hard om surround geluid mee te geven voor de volumes waarop wij films kijken.

Wil je geen kabels naar achter trekken, dan werkt het echt perfect.

In de garage een 2e 2e hands receiver staan ook nog met daaraan 2 paar speakers aangesloten om ook daar muziek te hebben. Vooral het koppelen van verschillende versterkers/receivers en ook draadloos achterspeakers aansluiten heeft me het musiccast eco systeem in getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
Mijn ervaring is minder: eigenlijk heeft het tot recent nooit echt goed gewerkt. Bij gebruik als surround bij films e.d. nog acceptabel (meestal merk je het niet direct als dat een keer hapert); maar bij muziek weergave klapperen de rear speakers regelmatig en secondenlang. Als het werkt, was de kwaliteit prima, maar ja... dit was in de woonkamer waar bekabelen van de surrounds geen optie was. De ervaring hiermee was voldoende dat ik voor de installatie op zolder wel voor bedrade surrounds ben gegaan...

De settings waarmee het inmiddels (even afkloppen) vrij goed werkt: mijn 5 Ghz wifi (2 APs) zitten beiden op de DFS kanalen (52 en hoger). Ik heb beide musiccast 20 speakers expliciet op een van mijn 5 Ghz SSIDs verbonden, en DFS ondersteuning in de Musiccast config uitgezet. De versterker zelf is bedraad op het netwerk aangesloten.

Ik kan het niet met zekerheid bevestigen, maar ik krijg het gevoel dat ze een wireless backhaul op de 5 Ghz gebruiken (er wordt sowieso een dedicated p2p verbinding opgezet); en dat mijn eigen wifi daar in de weg zat. Mijn wifi heb ik naar de DFS kanalen verplaatst, waarmee er nu in elk geval ruimte is op de onderste kanalen. Mijn aanname daarbij is dat de DFS setting gebruikt wordt om te bepalen dat de backhaul al dan niet de DFS kanalen gebruikt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ijdod schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:37:
Mijn ervaring is minder: eigenlijk heeft het tot recent nooit echt goed gewerkt. Bij gebruik als surround bij films e.d. nog acceptabel (meestal merk je het niet direct als dat een keer hapert); maar bij muziek weergave klapperen de rear speakers regelmatig en secondenlang. Als het werkt, was de kwaliteit prima, maar ja... dit was in de woonkamer waar bekabelen van de surrounds geen optie was. De ervaring hiermee was voldoende dat ik voor de installatie op zolder wel voor bedrade surrounds ben gegaan...

De settings waarmee het inmiddels (even afkloppen) vrij goed werkt: mijn 5 Ghz wifi (2 APs) zitten beiden op de DFS kanalen (52 en hoger). Ik heb beide musiccast 20 speakers expliciet op een van mijn 5 Ghz SSIDs verbonden, en DFS ondersteuning in de Musiccast config uitgezet. De versterker zelf is bedraad op het netwerk aangesloten.

Ik kan het niet met zekerheid bevestigen, maar ik krijg het gevoel dat ze een wireless backhaul op de 5 Ghz gebruiken (er wordt sowieso een dedicated p2p verbinding opgezet); en dat mijn eigen wifi daar in de weg zat. Mijn wifi heb ik naar de DFS kanalen verplaatst, waarmee er nu in elk geval ruimte is op de onderste kanalen. Mijn aanname daarbij is dat de DFS setting gebruikt wordt om te bepalen dat de backhaul al dan niet de DFS kanalen gebruikt.
De 5Ghz. DFS kanalen moet je in NL niet eens willen gebruiken op een WiFi omgeving. DFS kanalen worden ook door de luchtvaart / radar gebruikt en een WiFi controller schakelt die kanalen automatisch af als er iets gedetecteerd wordt wat met luchtvaart te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Will_M Dat klopt in basis, maar dat valt in de praktijk wel mee; hoewel dat enigszins van je omgeving afhangt. Praktisch ontkom je er niet aan als je een goed RF plan wil maken en meer dan 20 Mhz brede kanalen wil gebruiken (wat tegenwoordig eigenlijk altijd een eis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ijdod schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:18:
@Will_M Dat klopt in basis, maar dat valt in de praktijk wel mee; hoewel dat enigszins van je omgeving afhangt. Praktisch ontkom je er niet aan als je een goed RF plan wil maken en meer dan 20 Mhz brede kanalen wil gebruiken (wat tegenwoordig eigenlijk altijd een eis is).
Ik gebruik ook 160Mhz.'brede' kanalen.... En werk ook dagelijks met WiFi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Will_M Thuis is 80 voor mij goed genoeg; zakelijk doen we 40 Mhz. Het merendeel van die laatste zit overigens juist in de DFS kanalen zodat we een aantal specials in de onderste kanalen kunnen houden. Dat zijn een paar AP's die wel af en toe issues hebben met DFS (*kuch* Buitenveldertbaan *kuch*), en wat ranzige maar bedrijfskritische devices die alles boven kanaal 48 niet snappen. Dat laatste was overigens de inspiratie om eea op die manier te proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ijdod schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:35:
@Will_M Thuis is 80 voor mij goed genoeg; zakelijk doen we 40 Mhz. Het merendeel van die laatste zit overigens juist in de DFS kanalen zodat we een aantal specials in de onderste kanalen kunnen houden. Dat zijn een paar AP's die wel af en toe issues hebben met DFS (*kuch* Buitenveldertbaan *kuch*), en wat ranzige maar bedrijfskritische devices die alles boven kanaal 48 niet snappen. Dat laatste was overigens de inspiratie om eea op die manier te proberen. :D
Een WiFi 'Dekking' probleem kun je alleen maar oplossen door méér AP's te plaatsen (én het zendvermogen per AP omlaag te zetten) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Will_M schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:38:
[...]

Een WiFi 'Dekking' probleem kun je alleen maar oplossen door méér AP's te plaatsen (én het zendvermogen per AP omlaag te zetten) 8)
Uiteraard, onderdeel van een goed RF plan. En voor goede mobiele performance is het goed afregelen van de clients ook cruciaal. We zijn meer tijd kwijt aan het baselinen van clients dan aan de ~5000 AP's zelf.

Maar goed, dit gaat offtopic. Wij moeten het doen met een Yamaha die het verdomd moeilijk vindt een backhaul met line of sight goed te implementeren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
ijdod schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:37:

Ah goeie, belangrijk om te vermelden…
Ik heb de versterker van de bekabeling af getrokken en op WiFi gezet, daarna werkte alles vlekkeloos.
Alle MusicCast devices zitten dus op de WiFi. Ondertussen 6 verschillende apparaten die door heel het huis staan en van daar prima werken.

Ander dingetje wat bij mij alle problemen ook op loste.. Bij het verplaatsen van devices en daarmee ook naar een ander AP gaan, helpt het iedere keer om ALLE MusicCast apparaten stroomloos te maken en weer aan te zetten. Voor mij is dat geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Interessante ervaringen. De wifi kan/is dus wel een dingetje. Ik heb 1 AP en tot nu toe gaat alles prima. Ik heb een Xiaomi TV stick en die pakt alleen de lagere 5GHz kanalen. Tot 40 zo uit mijn hoofd.

Waar ik nu aan zit te denken om aan te schaffen:
Reciever: Yamaha RX-V4A (heb nu een oude RX-V1900)
Speakes: Dali Opticon 6 MK2 (front), 2x MusicCast 20 (rear)
TV: LG 65G2 Oled TV

Ik heb even contact opgenomen met HelloTV over de levertijd van de MusicCast 20. Helaas is ook bij hun achter de schermen de levertijd onbekend.
Welke reciever met MusicCast hebben jullie? Zijn er eventuele alternatieven voor de MusicCast 20 speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
MusicCast20 heeft nog 3 kleinere en grotere broertjes en zusjes ik vind de 20 vrij groot voor rear speakers.
Het kan natuurlijk wel. En het geluid is ook prima. Ik gebruik de MusicCast20 niet als rear speakers die zijn analoog bedraad. Momenteel zijn Yamaha AV producten volgens mij moeilijk verkrijgbaar.

Gebruik 1 MusicCast20 speaker in de slaapkamer die staat op de hoge kast, de ander waar ik bezig ben en muziek of geluid erbij wil hebben. Beide draadloos hoewel er wel een RJ-45 aansluiting op zit.
2 andere MusicCast devices devices bedraad in gebruik met vast IP adres(geen MusicCast20 apparaten). TV is ook vastIP&bedraad. Ondanks MiMo probeer ik alles CAT 7 bedraad te doen. Zo min mogelijk Wifi apparaten. Blijft er bandbreedte over voor andere WiFi apparaten.
MusicCast app is goed. Zeker na laatste UI update.
Het leuke is dat je met de link functie (multiroom) op kantoor een CD in een speler kunt stoppen en afspelen. En dat je dat in de woonkamer kunt afspelen op een reciever die geen cd speler onboard heeft. Ach CD.

Er zijn 4 devices in huis. In het begin zijn er met MusicCast stabiliteit problemen geweest vooral draadloos. Momenteel is dat niet meer aan de orde na de eerste software update's zijn problemen verholpen zowel routers in het iMesh netwerk als bij de MusicCast20 hebben updates effect gehad die combi heeft het een en ander verholpen. Gebruik vaste IP adressen behalve voor WiFi! Mijn conclusie dat nu instabiliteiten door gebruikers zelf worden veroorzaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door asjemenou74 op 02-12-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
asjemenou74 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:03:
MusicCast20 heeft nog 3 kleinere en grotere broertjes en zusjes ik vind de 20 vrij groot voor rear speakers.
Het kan natuurlijk wel. En het geluid is ook prima. Ik gebruik de MusicCast20 niet als rear speakers die zijn analoog bedraad. Momenteel zijn Yamaha AV producten volgens mij moeilijk verkrijgbaar.

Gebruik 1 MusicCast20 speaker in de slaapkamer die staat op de hoge kast, de ander waar ik bezig ben en muziek of geluid erbij wil hebben. Beide draadloos hoewel er wel een RJ-45 aansluiting op zit.
2 andere MusicCast devices devices bedraad in gebruik met vast IP adres(geen MusicCast20 apparaten). TV is ook vastIP&bedraad. Ondanks MiMo probeer ik alles CAT 7 bedraad te doen. Zo min mogelijk Wifi apparaten. Blijft er bandbreedte over voor andere WiFi apparaten.
MusicCast app is goed. Zeker na laatste UI update.
Het leuke is dat je met de link functie (multiroom) op kantoor een CD in een speler kunt stoppen en afspelen. En dat je dat in de woonkamer kunt afspelen op een reciever die geen cd speler onboard heeft. Ach CD.

Er zijn 4 devices in huis. In het begin zijn er met MusicCast stabiliteit problemen geweest vooral draadloos. Momenteel is dat niet meer aan de orde na de eerste software update's zijn problemen verholpen zowel routers in het iMesh netwerk als bij de MusicCast20 hebben updates effect gehad die combi heeft het een en ander verholpen. Gebruik vaste IP adressen behalve voor WiFi! Mijn conclusie dat nu instabiliteiten door gebruikers zelf worden veroorzaakt.
Dankjewel. De huidige rear speakers die ik heb zijn wat groter. Daarmee is de MusicCast 20 een prima formaat.

Inderdaad is het een lastig probleem. Ik heb diverse winkels gevraagd over de levertijd van de MusicCast 20 en die varieert tussen de 3-6 maand. Dan zit ik al maanden met een nieuwe reciever en front speakers voor ik eens het surround effect kan testen.
Het wifi gebeuren is altijd moeilijk om vooraf te oordelen en ook vooral in geval van technische problemen is het lastig uit te sluiten of het aan de wifi ligt. Maar ben het wel eens met je dat het vaak aan het netwerk van de gebruiker ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:22
Heeft toevallig iemand van jullie ook problemen met hun musiccast toestellen? Ik heb thuis 3 wx-030 toestellen, en 1 yamaha rx-v681 receiver. Met de wx-030 toestellen kan ik sinds gisteren geen internet radio meer afspelen en niet meer koppelen met spotify. Met de receiver gaat dit wel nog.
De musiccast app ziet de toestellen wel, en ik kan ze wel aan/uit zetten via de app, maar dus geen muziek afspelen. Wat wel werkt is via de musiccast app muziek van op mn gsm afspelen.

De 3 toestellen gebruiken wifi, en de receiver niet, maar ik heb 1 toestel eens via lan verbonden (en zo geconfigureerd via de webinterface van net toestel), maar dat lost niets op.

edit: het moet toch iets in mn thuisnetwerk zijn die voor de problemen zorgt. Ik heb alle apparaten en modem uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart, en nu werkt alles weer. Ik had dit al gedaan met enkel de modem en een wx-030 toestel, maar dat loste niets op. Nu nog te weten komen wat de boosdoener is :? Overigens ook vreemd dat de toestellen wel in het netwerk bereikbaar zijn, maar niet kunnen afspelen

[ Voor 24% gewijzigd door schoene op 22-12-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudVB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-04 13:24
Inderdaad ook een issue met netradio. Gisteren probleemloos, vandaag niets meer. Ik denk meer aan een extern probleem. Voorlopig maar even afwachten ....

Update: netradio (musiccast) hier ook weer actief 😀

[ Voor 15% gewijzigd door RuudVB op 25-12-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 09:50
Hier sinds vandaag ook geen netradio, rest werkt wel prima, spotify etc. Afwachten denk ik ook, vind bij Yamaha geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-02 14:08
Hier ook sinds vandaag geen internetradio op mijn Yamaha RN602 receiver. Alleen de melding "Please Wait". Musiccast app geeft ook geen stations meer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-02 14:08
Update: Netradio doet het spontaan weer op de Yamaha receiver en de Musiccast app. Was dus duidelijk een extern probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 09:50
Bevestigt hier ook alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 13:00
Ik kan op dit moment mijn MusicCast 20 niet koppelen met Google, waardoor ik de speakers niet kan aansturen via Google home.
Op het moment dat ik de speakers wil koppelen wordt er vanuit de app geredirect naar Connect ID website van Yamaha waarna er niets meer gebeurd.

Heeft iemand dit al kunnen oplossen?

Edit: het is me uiteindelijk gelukt maar ik moest de Chromebrowser gebruiken.
ipv Safari.

[ Voor 23% gewijzigd door B___MAN op 08-01-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
Even een kleine update over de verkrijgbaarheid van de Yamaha Musiccast 20.
Ik heb zowaar (gisteren) een Musiccast 20 kunnen bestellen bij Coolblue, de speaker is zojuist afgeleverd.

Ik zag van de week al dat Saturn in Duitsland ze ook op voorraad hadden, dus wellicht dat langzaam maar zeker de verkrijgbaarheid beter gaat worden?
Verder hulde aan Cooblue, de prijs voor de speaker 'gewoon' € 205,-- was en niet bijna € 300,-- die anderen soms durven te vragen ivm de slechte verkrijgbaarheid van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykenike
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03 06:33
versc049 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:02:
Even een kleine update over de verkrijgbaarheid van de Yamaha Musiccast 20.
Ik heb zowaar (gisteren) een Musiccast 20 kunnen bestellen bij Coolblue, de speaker is zojuist afgeleverd.

Ik zag van de week al dat Saturn in Duitsland ze ook op voorraad hadden, dus wellicht dat langzaam maar zeker de verkrijgbaarheid beter gaat worden?
Verder hulde aan Cooblue, de prijs voor de speaker 'gewoon' € 205,-- was en niet bijna € 300,-- die anderen soms durven te vragen ivm de slechte verkrijgbaarheid van het product.
Yep daar heb ik ze ook besteld als duo op 3 februari voor maar €395 en inmiddels binnen. Ik weet dat Remo.nl ze ook aanbiedt voor 210 maar levertijd is lang. Coolblue zegt dat het product nu met pensioen is.

Ik heb mijn Yas-306 naar de slaapkamer gestuurd en nu een Bar-400 met 2 nieuwe musiccast 20 boxjes willen pairen. Ik had hem gisteren aan de praat. Maar na enkele uren hield mijn bar het voor gezien en was hij zijn connectie kwijt.

Ik ben nogal groen met dit soort dingen maar kan musiccast zelf switchen tussen 2,4 en 5 ghz indien deze internetkanalen identiek zijn? Ik vermoed namelijk dat ik hem gepaired had via 5ghz, maar dat ie dat signaal na plaatsing niet meer heeft. Ik kan namelijk op de plek waar hij staat ook niet koppelen, maar 2 meter dichter bij de router wel.

Voor dit euvel ben ik eigenlijk grotendeels content met musiccast voordat ik deze bar had had 4 wx-10, 1 wxad en 1 yas 306 zonder problemen in allerlei verschillende kamers en etages en in allerlei configuraties lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Even een oud topic wakker schudden.
Ik ben groot fan van Yamaha versterkers en andere hardware.
We hebben in huis drie verschillende MusicCast apparaten die tot een paar weken geleden zeergoed werkten.
Echter lukt het nu niet meer op Spotify te connecten op geen van de drie apparaten.
Internet radio en server streaming doen het prima, alleen Spotify connect werkt niet, connecten via airplay werkt wel.
De Musiccast apparaten worden goed gevonden in de Spotify app maar bij het connecten gebeurt er niets.
Heb de Spotify app opnieuw installed (iOS) en de Yamaha MusicCast app opnieuw installed.
Hebben meer mensen problemen? Er is 28 maart een nieuwe versie van de Yamaha musicCast app 5.40 uitgekomen.

Edit: Een MusiCast apparaat verwijderd en opnieuw toegevoegd, geen resultaat.
Issue gebeurt op meerdere Yamaha apparaten, vanaf meerdere iOS telefoons.

Edit 2: OPGELOST, het bleek mijn Pihole te zijn die de Spotify Connect blokeerde.
I never thought about Pihole as I did not change any settings or adlists recently but I found out that "dealer.spotify.com" was being blocked.
Oplossing is dus om dealer.spotify.com toe te voegen in je whitelist

[ Voor 25% gewijzigd door Cozm0 op 15-05-2023 12:01 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:22
Cozm0 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:02:
Even een oud topic wakker schudden.
Ik ben groot fan van Yamaha versterkers en andere hardware.
We hebben in huis drie verschillende MusicCast apparaten die tot een paar weken geleden zeergoed werkten.
Echter lukt het nu niet meer op Spotify te connecten op geen van de drie apparaten.
Internet radio en server streaming doen het prima, alleen Spotify connect werkt niet, connecten via airplay werkt wel.
De Musiccast apparaten worden goed gevonden in de Spotify app maar bij het connecten gebeurt er niets.
Heb de Spotify app opnieuw installed (iOS) en de Yamaha MusicCast app opnieuw installed.
Hebben meer mensen problemen? Er is 28 maart een nieuwe versie van de Yamaha musicCast app 5.40 uitgekomen.

Edit: Een MusiCast apparaat verwijderd en opnieuw toegevoegd, geen resultaat.
Issue gebeurt op meerdere Yamaha apparaten, vanaf meerdere iOS telefoons.
Heb je de spotify koppeling van je apparaat al eens gereset? Dit helpt bij mij doorgaans om dit probleem op te lossen (Via instellingen in de musiccast app naar de instellingen van je device gaan, daar 'account instellingen' kiezen, en de spotify account resetten). Bij ons gebeurt dit omdat we verschillende spotify accounts hebben, en het switchen ertussen niet goed gaat

screenshot: (sorry, mijn gsm staat in het italiaans)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSnlfuqxNNGSsDQ7m0hUCy81UoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dL7d9UCyeyZhKpjXqjUlpfx.jpg?f=fotoalbum_large

edit: wat ook soms helpt is het device eens uit het stopcontact halen voor een 'harde herstart'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

[quote]schoene schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Heb je de spotify koppeling van je apparaat al eens gereset?
Had ik idd geprobeerd, koude reboot ook.
Uiteindelijk bleek mijn Pihole ineens de spotify connect te blokkeren, zie oplossing hierboven.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15

MJV

Sinds kort klapt de link tussen mijn versterker (r402d) en een set boekenplankspeakers (nx500) er telkens na ongeveer een halve minuut uit. Naar mijn idee was dat eerst niet zo.

Meer mensen die dit proleem hebben, misschien door een recente firmware update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-04 09:10

DaffyDuck43

MF-lurker

Nee, kan niet waarnemen dat de link eruit klapt, maar wel sinds een paar weken regelmatig hickups bij het luisteren naar internet radio. Komt vanzelf weer terug na 20 a 30 seconden, maar begint weer met een reclame…is gewoon irritant als je net nieuws of andere dingen aan het luisteren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Laatst online: 20-04 20:48
Interessant topic.
Ben op zoek naar vervangers voor mijn Bose. SoundTouch 10 en 20. Boze gaat het sowieso niet meer worden na de streek om de stekker uit de productlijn te trekken. Blijft over Sonos, Harmen Kardon, Denon en Yahama.
Als ik zo het topic doorlees is het hier ook niet allemaal zonneschijn. Net zoals bij alle andere merken, dus het is lastig om een opvolger te kiezen.

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Retrospect schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:18:
Interessant topic.
Ben op zoek naar vervangers voor mijn Bose. SoundTouch 10 en 20. Boze gaat het sowieso niet meer worden na de streek om de stekker uit de productlijn te trekken. Blijft over Sonos, Harmen Kardon, Denon en Yahama.
Als ik zo het topic doorlees is het hier ook niet allemaal zonneschijn. Net zoals bij alle andere merken, dus het is lastig om een opvolger te kiezen.
ik heb Yamaha en Sonos.

Yamaha staat nu in de slaapkamer en Sonos in de woonkamer en keuken.
Mijn mening na veel gebruik: het allerbelangrijkste is het bedieningsgemak.

Ik luister gemakkelijker en vaker naar muziek met de Sonos. Koppelen/ontkoppelen van luidsprekers is gemakkelijker. Gewoon de beste app.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

• Retrospect
Albi The Dragon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:47:
[...]

ik heb Yamaha en Sonos.

Yamaha staat nu in de slaapkamer en Sonos in de woonkamer en keuken.
Mijn mening na veel gebruik: het allerbelangrijkste is het bedieningsgemak.

Ik luister gemakkelijker en vaker naar muziek met de Sonos. Koppelen/ontkoppelen van luidsprekers is gemakkelijker. Gewoon de beste app.
Ik was er al een beetje bang voor en had liever anders gezien maar dank voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Yamaha is een producent van (hoogwaardige) hifi componenten die gebruik maakt van “normale” gestandaardiseerde luidsprekers, en waarbij optioneel een draadloos systeem aan te koppelen is.
Tenminste zo gebruik ik het systeem van een hifi receiver die als master fungeert voor extra draadloze luidsprekers in andere ruimten. Deze draadloze speakers kun je ook stand alone gebruiken m.b.v. een app.

Sonos is van begin af aan de draadloze weg ingeslagen en was ook alleen via een app te gebruiken.
Later zijn hier de soundbars, subwoofers en wat andere dingen bij gekomen.
Er is dus een wezenlijk verschil in benadering en ontwikkeling vanuit het verleden.

Wat je in je keuze mee zou moeten nemen, is of je genoegen neemt met de sonos benadering en alle geluid altijd via de app afspelen of dat je als basis een “normale” stereo of surround set neemt (met in mijn ogen en oren een beter geluid en flexibeler), die je uit kan breiden met het draadloze deel bedient via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15

MJV

MJV schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:29:
Sinds kort klapt de link tussen mijn versterker (r402d) en een set boekenplankspeakers (nx500) er telkens na ongeveer een halve minuut uit. Naar mijn idee was dat eerst niet zo.

Meer mensen die dit proleem hebben, misschien door een recente firmware update?
Voor anderen die dit nog tegenkomen: er bleek een gammele WiFi-verbinding (powerlinks) de boosdoener te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
DaffyDuck43 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:45:
Yamaha is een producent van (hoogwaardige) hifi componenten die gebruik maakt van “normale” gestandaardiseerde luidsprekers, en waarbij optioneel een draadloos systeem aan te koppelen is.
Tenminste zo gebruik ik het systeem van een hifi receiver die als master fungeert voor extra draadloze luidsprekers in andere ruimten. Deze draadloze speakers kun je ook stand alone gebruiken m.b.v. een app.

Sonos is van begin af aan de draadloze weg ingeslagen en was ook alleen via een app te gebruiken.
Later zijn hier de soundbars, subwoofers en wat andere dingen bij gekomen.
Er is dus een wezenlijk verschil in benadering en ontwikkeling vanuit het verleden.

Wat je in je keuze mee zou moeten nemen, is of je genoegen neemt met de sonos benadering en alle geluid altijd via de app afspelen of dat je als basis een “normale” stereo of surround set neemt (met in mijn ogen en oren een beter geluid en flexibeler), die je uit kan breiden met het draadloze deel bedient via een app.
En wat is de filosofie dan? Zijn die speakers draadloos verbonden aan de receiver? Waar de receiver spelverdeler is? Of zitten al die musiccast speakers op wifi?

Ik begrijp nog steeds niet goed het verschil dan tussen beide setups. Aangezien ze beiden dan een app hebben. Enige verschil is dat de receiver (player/decoder/amp/...) bij sonos steeds opnieuw in elke speler zit, en bij mussiccast dus centraal staat?

Bij sonos heb ik behalve bij het instellen nog nooit de app gebruikt eigenlijk. Die speaker gaat vanzelf werken als de tv aan staat. En voor muziek komt het sonos gebeuren als uitvoerapparaat te staan op m'n devices, ofwel in de spotify app, ofwel op systeemniveau in control center op de iPhone...

Ik probeer niet bijdehand te zijn hoor. Ik wil naar het einde van het jaar ook een keuze maken/definitief een weg in slaan, maar alle definities en afbakeningen zijn zo vervaagd tegenwoordig. En daarmee ook inderdaad een stuk flexibiliteit, openheid en standaardisering.

Ik ben gelukkig nog niet vol halsoverkop in sonos gegaan (al is de verleiding wel heel erg groot, doen ze erg goed). Voorlopig heb ik enkel een arc en beam, die gemakkelijk naar een andere ruimte kunnen, of doorgeschoven. (en dus geen complete gekoppelde systemen met rears en subs en zo)

Het stoort me bij sonos ook dat ik geen fronts kan toevoegen, bovenop de sound bars, en dat de soundbars altijd front zijn. Dat ruimtelijke van effectief ver van elkaar staande speakers kan je wel benaderen, maar klinkt toch fijner met effectief gescheiden speakers in mijn mening. Vooral voor muziek (60+ van m'n gebruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
Hier al tijden Yamaha gebruiker. Ik noem het specifiek even geen Musiccast gebruiker.

Heb een receiver die als receiver dient in de woonkamer staan voor 5.1 geluid met gewoon losse speakers. Vanuit Spotify zeg ik dat hij de "woonkamer" moet gebruiken om de boel af te spelen. Hier komt in zijn geheel de musiccast app niet kijken.

In de garage heb ik een WXC-50 staan gekoppeld aan een 4 kanaals versterker om daar een puist herrie te produceren. Speelt enkel spotify af, werkt prima.. Onder de overkapping een WXA-50 met 2 buiten speakers, werkt ook geniaal. Door het huis heen heb ik ook nog 2x een Musiccast 20 staan.. Ook die werken gewoon goed.

Bijna altijd gebruik ik de muziek op 1 enkele plek en in spotify is dit gewoon goed te kiezen waar het afgespeeld moet worden. De Musiccast app is dus niet nodig....

De Musiccast app gebruik ik op het moment dat er een feestje is en er geluid tegelijk op meerdere plekken moet afspelen. 1x koppelen en rest via spotify. Na het feestje weer loskoppelen en klaar. Het grote voordeel vind ik dat ik gewoon een receiver met eigen speakers kan gebruiken.
Wel merk ik dat als de boel uit geweest is, het opnieuw automatisch koppelen soms niet werkt. In mijn gebruiks scenario waarbij ik slechts incidenteel groepen maak, maakt dit dus helemaal niets uit en werkt het systeem voor mij perfect incl de goede speakers die ik zelf gekozen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Nee de filosofie is dat ik de keuze gemaakt heb om te beginnen met een normale surround receiver, bedraad aangesloten op de TV, CD speler, BlueRay speler, en bedraad aangesloten speakers voor links en rechts, center, achter links en rechts en een subwoofer. Dus speakers zijn flexibel te plaatsen waar ik ze wil hebben en ben niet afhankelijk van virtuele instellingen om een pseudo surround geluid te krijgen zoals bij een soundbar. Ook kan ik speakers wisselen of upgraden indien gewenst.

Dit is de set die eigenlijk de hele dag aan staat, overdag meestal (in normaal stereo dus alleen de voor speakers) op streaming radio, soms ook op CD of een USB stick, en ‘s avonds op TV waarbij dan automatisch in surround geluisterd wordt.

Omdat deze receiver ook een mogelijkheid heeft voor een 2e zone, is deze na een tijdje in gebruik genomen. Heb 2 speakers die ik nog over had, bedraad aangesloten en geplaatst in de slaapkamer.

Volgende uitbreiding was mijn kantoor/hobby ruimte. De receiver kan dienen als master voor het draadloze musiccast systeem, destijds (zit volgens mij nu niet meer in de collectie) een WXAD-10 aangeschaft, streamer aangesloten op mijn oude stereo installatie, van welke de tuner niet meer te gebruiken was, maar versterker en speakers nog heel goed zijn, en te bedienen via de Yamaha app welke toen net geïntroduceerd was.
Streamer had hele goede recensies gekregen en doet het inderdaad nog steeds heel goed.
Omdat het wel makkelijk is dat geluid door het hele huis (appartement in dit geval) synchroon loopt, heb ik in de app ingesteld dat de receiver in de woonkamer als “master” kan werken, de 2e zone en de WXAD-10 zijn door het koppelen een soort van slave geworden die synchroon de gekozen bron op de master draadloos of bedraad via het interne netwerk af kunnen spelen.

Weer later heb ik 2 stuks WX-10 draadloze speakers aangeschaft voor de badkamer en de keuken.
Ook deze kunnen draadloos of netwerk bedraad als slave de bron van de receiver doorgeven.
Als alle apparaten aan staan, kan ik nu in het hele appartement in alle ruimten dezelfde muziek, synchroon afspelen die gekozen is op de receiver in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Haha, 2 reacties bijna gelijktijdig over ongeveer zelfde setup.
Ik sluit me aan bij @Snuitebolletje dat de app bijna niet gebruikt hoeft te worden, alleen bij stroomuitval of netwerkuitval is de boel wel eens ontregeld en moet er in de app weer eens een vinkje aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Dat is positief om te horen. Nog steeds niet kunnen beslissen. HK stond hoog op het lijstje, Yamaha had ik al min of meer afgestreept maar nu ik lees over de nieuwe True X soundbar (en losse speakers) wordt ik daar wel erg enthousiast over. Iemand daar al ervaring mee, kan er helaas geen topic over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik zou zeggen, ga eens kijken bij een van de betere audiozaken. Ik heb tot nu toe altijd iets te veel betaald, maar wel de juiste combi weten te scoren. En als er dan iets is wordt het ook weer snel opgelost. (tenzij de winkel stopt Radio Roelandschap ben ik jaren vaste klant geweest, geen nonsens en goede spullen, ten onder gegaan aan internet verkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Helaas is er in de buurt geen audio winkel waar ze de producten hebben die ik wil vergelijken. Maar eigenlijk geloof ik wel dat de Yamaha goed geluid produceert. Daar staan ze immers om bekend.

Ik twijfelen over hoe het softwarematig in elkaar steekt. Gaat True X MusicCast vervangen? De losse speakertjes hebben geen AirPlay 2. Maar kan ik daar wel gewoon internetradio op afspelen mulitroom zoals ik nu met mijn Bose SoundTouch systeem doe? Dat soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Retrospect schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:18:
Interessant topic.
Iedere fabrikant kan de stekker opeens uit hun programma trekken. De Bose Smart speaker 500 is een mooie opvolger. Je hebt meer keuze; Bluesound, een Raspberry Pi met Volumio of PiCorePlayer. Met een Raspberry ben je niet meer afhankelijk van een audio fabrikant die er opeens mee kan ophouden.

Yamaha Musiccast werkt goed, je moet wel van de interface houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-04 09:59
Weet iemand hoe ik een speaker kan "locken" aan een specifiek Acces Point?
Ik heb het idee dat sommige speakers soms overschakelen waardoor ik even connectie verlies.

--- Update ---

Blijkt niet te kunnen in Mussicast maar vanuit sommige Acces Points.

[ Voor 21% gewijzigd door sp_mike op 15-11-2024 14:40 ]

Pagina: 1 2 Laatste