Read-1st schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:49:
hi,
sorry voor mijn late reply. In de tussentijd ben ik vader geworden, dus was even met mijn hoofd ergens anders

Ook is de zaak 'officieel' nog steeds niet tot een einde. En 'ten einde' betekent op dit moment in het beste geval alsnog een ongelofelijk teleurstellende uitkomst.
Ik probeer in een een korte tijdlijn de stand van zaken te beschrijven:
Als ik mij niet vergis vertelde ik in mijn laatste update dat de rechtsbijstand om uitstel had gevraagd bij de tegenpartij. Dit was 'om de zaak te kunnen beoordelen'. De rechtsbijstand had mij gerust gesteld dat deze uitstel geregeld was bij tegenpartij. In de tussentijd ben ik geholpen en geadviseerd door Glowmouse, Dimens en Vegee. (waarvoor nogmaals hulde)
Een dag later ben ik door een jurist van DAS gebeld (de gestelde termijn van advocaat tegenpartij was inmiddels voorbij) Zij was al heel snel eruit; 'de zaak is niet gedekt'. Dit vanwege hetgeen waar de review over ging (een vloer) was aangeschaft ten tijde dat ik nog niet verzekerd was. Ik vond dit erg vreemd.. Het ging toch om een review die ik 2 weken geleden had geschreven?? Maar goed ik besefte me dat het een kansloze discussie werd. Ook omdat ik geen jurist of verzekeringsexpert ben. ( ik zal vanaf nu mijn eigen verbazing, woede, en frustratie achterwege laten om er geen verschrikkelijk lang verhaal van te maken

)
Wel vertelde me de jurist mij nog iets wat eigenlijk voor mij ook al genoeg reden was om de witte vlag te hijsen: ook al was ik wel verzekerd, er is geen 100% garantie dat je bij rechtsgang in je gelijk wordt gesteld. Mijn vriendin en ik hebben vanaf begin al besloten dat als er voor ons risico aan zit dat wij de review direct verwijderen. Ook vanwege de (toen nog) zwangerschap van mijn vriendin was het ons ook de tijd en stress niet waard.
Ik heb toen de review verwijderd. Maar alleen de review. Niet de foto's van hun 'product'. Ook niet mijn 1 ster beoordeling. Ik heb de advocaat tegenpartij gemaild dat de review was verwijderd. Ik heb geen reactie gekregen.
In de tussentijd ben ik benaderd door een ander forumlid, LucyLG. Zij heeft meegelezen met de correspondentie, maar was er niet gerust op. Zij heeft kosteloos haar hulp aangeboden in haar rol als advocaat (waarvoor nogmaals hulde en dank!) en de correspondentie naar de tegenpartij overgenomen. Dit was voor ons fijn omdat wij zo niet de indruk wekten dat we met lege handen stonden. De advocaat tegenpartij leek echter voor geen enkele rede vatbaar. Het enige wat werd herhaald: de foto's staan er nog op, de sterbeoordeling staat er nog op: die moeten ook weg, anders geen toezegging dat er geen rechtsmatige stappen worden genomen.
LucyLG heeft nog aangeboden ons verder te helpen, maar adviseerde ook ons af te vragen of het ons de tijd en energie waard is. Op dit punt waren wij eigenlijk al alle verbazing, of hoop op redelijkheid, voorbij. Maar ook doodmoe van de hele zaak. Dus ook de foto's en ster maar verwijderd.
Lucy heeft toen nogmaals de advocaat tegenpartij (meerdere malen) benaderd of ze de zaak nu dan eindelijk laten rusten, maar tot op de dag van vandaag geen reactie.

100 punten voor Lucy. Fijn dat er dat soort advocaten zijn. Het advies is goed; je moet altijd afwegen, zo'n precedure valt nooit mee qua belasting, maar een goede advocaat helpt. 100% garantie krijg je nooit; zeker niet van een advocaat.
Een ding wil ik je nog meegeven; je moet natuurlijk doen wat voor jou goed is, maar denk ook aan het algemeen. Iemand moet zo'n stelletje ........ een halt toeroepen, want uit zichzelf er mee stoppen doen ze niet. Dit soort types is een pest in een economie die al lang niet meer werkt op basis van 'goede naam in het dorp' maar op basis van goede naam op het internet. En lang niet iedereen heeft een Lucy die uit eigen beweging komt helpen. (Ik pak 1x per jaar zo'n ding op - als principekwestie, soms voor mezelf, soms voor een ander, maar in elk geval 'voor iedereen'.) Maar of jij je dat kunt en wilt permitteren, das jouw afweging)
Ze zal ongetwijfeld hebben uitgelegd dat die 80.000 max is en dat ze dan ook nog dingen moeten bewijzen (lijkt me sterk dat ze dat lukt), dus het is vooral bangmakerij.
extra uitleg: zij moeten met die smaad naar de politie, die moet het dan prioriteren. Ik kan je uit ruime ervaring verzekering dat een fittie over een review van een stel klussenbob's geen prio heeft. Dan moet het OM hete nog als haalbare kaart zien en er tijd aan willen besteden. En zij formuleren de eis en die gaat /nooit/ op die 80k uitkomen.
Wel kan klussebob zich dan als benadeelde partij stellen in de strafzaak. Dan moeten ze wel aantonen wat dan die schade van ze is. Ik maak me heel sterk dat ze dat gaan kunnen bewijzen. Dan is het 'niet eenvoudig' en verwijst een strafrechter zelfs bij veroordeling door daar de burgerlijke rechter. En daa rligt de bewijslast weer bij hen. Anders gezegd: ze moeten dan wel HEEL veel geld en moeite steken om die ene review van jou weg te krijgen en jou terug te pakken. Das iig niet economisch rendabel; dat spelletje speelt aan hun kant net zo goed als die van jou. Moet het principieel zijn; dat kunnen jij en je advocaat het beste inschatten afgemeten tegen hoe goed jouw verhaal hier is.
Ik blijf het houden op makkelijke en ondeskundige bangmakerij. Vooral ook omdat ze benaderd door een professionele tegenpartij geen antwoord geven; heel onprofessioneel en nauwelijks serieus te nemen.
Maar goed, zoals lucy ook al zei, als jurist kijk je daar toch anders naar.
Anyway - gefeliciteerd met de babby; sterkte en/of geniet ervan
[
Voor 11% gewijzigd door
BuZZem op 16-04-2019 17:49
. Reden: meer juridisch detail / juistheid ]