Het valt me erg op dat zulk soort politici de vrijheid van meningsuiting zo ver mogelijk rekken om de meest verschrikkelijke dingen te zeggen. Als iemand ooit iets terug zegt, dan stellen ze zich op als slachtoffer om zo hun achterban kwaad te houden en hun steun te behouden.
Nu die politicus zichzelf niet meer kon beheersen en direct terugsloeg, kan dat niet meer. Ik vind dat je zulke mensen met alle middelen moet bestrijden (legale middelen uiteraard, anders ben je net zo slecht als zij), en daarbij hoort een aanklacht van mishandeling bij één enkele klap. Zo'n senator heeft een voorbeeldfunctie (al is hij absoluut geen voorbeeld) en mag daar gewoon op afgerekend worden.
Het verschil tussen criminelen weigeren in ons parlement en dat van bijvoorbeeld Rusland of Turkije, is dat we hier een behoorlijke scheiding van machten hebben, al proberen politici daar twijfel over te zaaien door te zeggen dat processen bij ons politiek gemotiveerd zijn.
Ik heb er in Australië ook vertrouwen in dat de scheiding van machten behoorlijk werkt.
Overigens:
Adam Hills is een Australische komiek en ik begrijp zijn beredenering hier wel, maar ben het inhoudelijk niet met hem eens. Het is maar een eitje, en opnieuw zegt de reactie van de senator veel meer dan het eitje. Bovendien denk ik niet dat zijn achterban zich sterker voelt door een ei, maar wel door de woorden van de politicus. En ik denk dat de tegenstanders van dit fascisme en neo-nazisme zich wel sterker voelen, en zich sterker opstellen tegen rechts-extremisten. Hoeft niet allemaal met eieren, zeker niet, maar als deze actie een aantal mensen er toe beweegt om tegenstand te bieden aan de stroom

van extreem rechts en alt-right, is er al behoorlijke winst.
Daarnaast, de reacties op de tweets van Adam Hills zijn ook overtrokken. Iederen valt over elkaar heen om Hills te vertellen hoe slecht het wel niet is dat hij over het ei begon en niet eerst heeft getweet over de senator (Hint: hij heeft in het programma The Last Leg al wat over de senator verteld).