Vraag over gelijk oversteken service (Marktplaats)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1189698

Topicstarter
Dag Tweakers,

ik heb net voor het eerst de gelijk oversteken service van Marktplaats gebruikt om een product naar me toe te laten verzenden. Een paar dingen zijn alleen niet helemaal duidelijk. Er wordt gezegd dat het binnen 7 dagen gemeld moet worden als het pakket niet is binnengekomen. Maar wanneer gaat deze tijd lopen? Is dit vanaf het moment van de ideal betaling of vanaf het moment dat de track & trace code door de verkoper wordt doorgegeven? Ik heb namelijk afgelopen woensdag betaald maar de verkoper geeft aan het pas morgen (zondag) te kunnen verzenden dus dan bestaat de kans dat het pakket later dan 7 dagen na betaling geleverd gaat worden.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Gr, Bram.

Beste antwoord (via Anoniem: 1189698 op 11-03-2019 00:46)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 20:43
Vanaf dat de verkoper aangeeft het pakket te hebben verstuurd en de track&trace code overlegd gaat de 7 dagen in.
Maar desalniettemin zoals de twee posts boven mij is het echt een waardeloos systeem en bied het 0,0 garantie dat jij ook de bestelde goederen gaat ontvangen.
Het kost jou aardig wat extra geld op elke transactie en bied enkel schijnveiligheid, ik zou het in het vervolg niet meer gebruiken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marktplaats Regelement

Wat is er niet duidelijk voor je aangaande de regels onder kopje "2" en "3"?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-03-2019 21:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1189698

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat de verkoper een T&T code moet invoeren maar volgens mij wordt nergens vermeld vanaf wanneer de tijd van 7 dagen gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:27
Wat maakt het ook uit. Zelfs het versturen van een baksteen is voor Marktplaats voldoende.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Vanaf dat de verkoper aangeeft het pakket te hebben verstuurd en de track&trace code overlegd gaat de 7 dagen in.
Maar desalniettemin zoals de twee posts boven mij is het echt een waardeloos systeem en bied het 0,0 garantie dat jij ook de bestelde goederen gaat ontvangen.
Het kost jou aardig wat extra geld op elke transactie en bied enkel schijnveiligheid, ik zou het in het vervolg niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-04 19:54
Ja idd, ik heb het zelf ook gelezen en er staat alleen dat ze zekerheid bieden dat de verkoper iets heeft verzonden. Het kan dus ook gewoon een baksteen zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:01

LankHoar

Langharig tuig

JohanNL schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:02:
Eigenlijk betekend dit dat je alleen je geld terugkrijgt indien de verzender het pakketje om wat voor reden dan ook niet bezorgd. Immers betekend het overleggen van een T&T dat er iets verstuurd is - laat dat nu net enige zijn waar deze "service" garant voor staat.

Wat een waardeloze service zeg, dat zoiets mag bij wet!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:22:
Marktplaats Regelement

Wat is er niet duidelijk voor je aangaande de regels onder kopje "2" en "3"?
Alles. Mail ze maar eens, krijg je weer een ander antwoord.

Kopers krijgen binnen 3 dagen na het doen van de transactie een melding met de vraag of het pakje al binnen is. Is dit niet zo, krijg je meteen het systeem achter je aan.

Regels op papier(zelf op papier verschillen ze afhankelijk van de bron) zijn anders dan op de mail.

Het is een half uitgewerkt systeem.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
LankHoar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Eigenlijk betekend dit dat je alleen je geld terugkrijgt indien de verzender het pakketje om wat voor reden dan ook niet bezorgd. Immers betekend het overleggen van een T&T dat er iets verstuurd is - laat dat nu net enige zijn waar deze "service" garant voor staat.

Wat een waardeloze service zeg, dat zoiets mag bij wet!
Ach ja, met wel meer dingen zo zal dit wel een service zijn waarna de " gemiddelde marktplaats gebruiker " om heeft gevraagd.
De oplichtingsverhalen gaan ook meestal zo dat de koper betaald maar nooit iets ontvangt, met de service van Marktplaats heb je de garantie dat je tenminste IETS ontvangt :+

Overigens ondersteunt ( of adverteert zelfs? ) de V&A hier op Tweakers ook met een soortgelijke service: Pakkie
https://pakkie.nu
Zelfde idee en zelfde schijnveiligheid maar kost tenminste niets extra's bovenop de normale pakketkosten.

Het zijn beide niets meer en niets minder dan een verzekering dat er een pakket bij jou geleverd wordt.
Hier is niets erg aan alleen doen ze beide ( en dan vooral die van MP ) overkomen dat ze veel meer bieden.
Uit mijn herinnering had MP zelfs een TV reclame waarin werd uitgebeeld dat de koper niet enkel een pakket ontvangt, maar ook exact de juiste inhoud, met als voice-over iemand die vergelijkbare dingen beloofde, maar dat net niet exact zei, maar als " domme " MP gebruiker zou je dat er wel van maken.

[ Voor 20% gewijzigd door JohanNL op 11-03-2019 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

"gelijk oversteken" heet het toch? O-)

Welnu in mijn beleving is de enige manier van "gelijk oversteken" dat koper en verkoper geld en goederen direct en persoonlijk, fysiek (tastbaar en niet-vals geld versus een concreet product) en ter plekke uitwisselen.

Nu is MP ook niet mijn favoriet, maar om iets onder de aandacht te brengen kan het wel eens handig zijn.
En dan vervolgens gebruik ik mijn goede beoordeling (V&A) op tweakers om de transactie te bewerkstelligen.

Afgelopen week nog een paar zaken gekocht/verkocht via een advertentie op MP. En warempel; er zijn nog steeds mensen die in fatsoenlijk Nederlands kunnen en willen communiceren. En waar je echt afspraken mee kunt maken! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:01

LankHoar

Langharig tuig

LED-Maniak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Het is een half uitgewerkt systeem.
Dat wisten we al langer van Marktplaats, toch? :+

@JohanNL van Pakkie zie ik de meerwaarde ook niet in, en inderdaad zoals je zegt kost dat niets extra's. Echter, je betaald wel: met het gevoel van schijnveiligheid.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 1189698 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:18:
Is dit vanaf het moment van de ideal betaling
Normaal heb je als koper al zo goed als geen informatie van de tegenpartij behalve de rekeninggegevens. Maar met deze "service" komt ook die zekerheid op informatie te vervallen. Een verkoper kan zich als geheel iemand anders voordoen en inderdaad iets met een vergelijkbaar gewicht toesturen, waarna Marktplaats het als een geldige verkoop ziet. En als ik de privacyverklaring van Marktplaats zo eens doorlees, gaan zij de rekeninggegevens van de tegenpartij in zo'n geval ook niet aan de koper doorspelen.

Dan ben je dus nog slechter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Human 01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-04-2021
Het is een waardeloos systeem maar ik zou iedereen toch aanraden het te gebruiken er zijn genoeg mensen die niet precies weten hoe het werkt en denken dat ze hun geld niet krijgen als ze een ander product opsturen bovendien haken veel oplichters meteen af als je er over begint aangezien het dan nogal lang kan duren voordat ze hun geld hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Human 01 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 03:28:
Het is een waardeloos systeem maar ik zou iedereen toch aanraden het te gebruiken er zijn genoeg mensen die niet precies weten hoe het werkt en denken dat ze hun geld niet krijgen als ze een ander product opsturen bovendien haken veel oplichters meteen af als je er over begint aangezien het dan nogal lang kan duren voordat ze hun geld hebben
Dat is dus JUIST de reden om het niet te gebruiken; de gewone MP gebruiker weet niet hoe het werkt en kent de zwakheden er niet van.
Als oplichter zou ik het juist wel accepteren omdat het meer vertrouwen wekt bij de meesten en ik je dan gewoon een baksteen opstuur, na 7 dagen heb ik mijn geld vrijwel gegarandeerd omdat ik volgens het systeem '' iets '' heb opgestuurd en de track&trace als '' bewijs '' heb.
Ik mag aannemen dat ze je na 2/3 keer er wel afgooien maar '' de buit is binnen '' en met een nieuw account en rekeningnummer ga je dan gewoon weer verder...
Maar als legitieme verkoper met de kennis van hoe dit systeem werkt zou ik het wel weigeren.
Het biedt geen extra bescherming voor mijn koper, kost extra ( wat de koper wellicht ook niet wil betalen ), ik moet een week wachten op mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1208042

*knip* Dit valt onder topickaping, wat we niet willen zien op Tweakers. Je kan wel een eigen topic openen, let hierbij wel op de geldende regels in Het algemeen beleid #quickstart en het Shopping Forum - Beleid

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 05-05-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1208042

*knip* M'n DM staat gewoon open om verdere uitleg te vragen, dan hoeft het hier niet verder offtopic te raken.

[ Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 06-05-2019 20:36 ]

Pagina: 1