Gelijk oversteken op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 12.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 23:14
De laatste tijd wil iedereen gebruik maken van eerlijk oversteken.
Ik snap het wel, want men wil een beetje zekerheid dat er wat wordt opgestuurd.

Als verkoper zit ik echter met 1 vraag waar ik zelf niet echt duidelijk antwoord op krijg.
Op het moment dat ik iets verkoop en het netjes op stuur (inclusief tracktrace) en het pakketje heeft de status afgeleverd, zou je verwachten dat alles prima is.

Maar wat als de koper claimt dat ik bijvoorbeeld bakstenen heb verstuurd of dat de doos leeg was. Kan ik dan fluiten naar mijn geld. Het zit me daarom niet helemaal lekker om dit te gebruiken.

Mijn vraag via de marktplaats chat
Mocht ik iets verkopen en gebruik maken van gelijk oversteken. Maar de verkoper zegt vervolgens dat hij of zij wel een pakketje heeft ontvangen maar de inhoud niet juist is(onterecht). Heb ik dan een probleem, of zal ik mijn geld gewoon krijgen als verkoper?

Reactie marktplaats
Goedemiddag,

Goed dat je contact opneemt met ons, ik licht dit graag toe.

Wanneer je met gelijk oversteken iets koopt en de verzender stuurt jou een stel bakstenen dan kan jij in de service aangeven dat je het product niet hebt ontvangen, op deze manier is het mogelijk om je geld terug te krijgen. Het geld wordt namelijk niet eerder betaald als wanneer jij daar toestemming voor geeft of dat er 7 dagen voorbij zijn gegaan.

Gelijk oversteken is de meest veilige optie voor een koper.

Hoop dat je zo voldoende weet en wens je nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Robby

Vervolgreactie van mij
Ik ben er alleen bang voor dat er kopers gaan zijn die dus zeggen dat ze het product niet hebben ontvangen. Terwijl dat wel zo is, om op die manier de verkoper op te lichten en zo het product thuis hebben en het geld ook terugkrijgen..

Hoe zit het dus als ik een telefoon op ga sturen en het pakketje netjes bezorgt wordt maar de koper zegt dat de telefoon er niet in zat.

Laatste reactie marktplaats
Hallo

Wanneer je de andere gebruiker niet voldoende vertrouwd om gebruik te maken van Gelijk oversteken of betaalverzoeken dan adviseren we om zoveel mogelijk face2face contact te hebben. Dus dan moet je vragen of mensen de telefoon komen ophalen.

Bij gelijk oversteken heb je uiteraard wel het bewijs van de T&T code waarmee je het artikel verstuurd, deze kan je altijd als bewijs aanvoeren.

Met vriendelijke groet,

Robby

Kortom, ik ben eigenlijk nog niet heel veel wijzer, en ben wel benieuwd naar jullie mening of ervaringen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

De laatste reactie verklaard toch ook prima hoe je hier mee om moet gaan? Als je de koper niet vertrouwd is het aan te raden om de boel af te leveren of op te laten halen met een contante betaling.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

De laatste keer dat ik het vroeg gaven ze nog aan dat ontvangen=ontvangen. Oftewel, ookal stuur jij bakstenen op, je krijgt gewoon je geld (bij wijze van spreken)

Gek dat ze daar nu ineens op terugkomen. Tijd voor een huca? (hang up call again :P)

[ Voor 36% gewijzigd door WCA op 10-09-2018 14:50 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Speeddragon schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:47:
Wanneer je de andere gebruiker niet voldoende vertrouwd om gebruik te maken van Gelijk oversteken of betaalverzoeken dan adviseren we om zoveel mogelijk face2face contact te hebben.
Wat een enorme dooddoener (en een grammaticale blunder). Er is geen enkele objectieve basis om een gebruiker te vertrouwen.

De spelregels van 'gelijk oversteken' staan op https://help.marktplaats....gelijk-oversteken-service
Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
De pagina's spreken ook telkens over de ontvangst van 'het pakket'. Er is geen enkele garantie dat de inhoud van het pakket overeen moet komen met wat er is verkocht. Ik denk dat Robby's eerste antwoord niet klopt. Het wordt mogelijk anders wanneer er meerdere meldingen komen dat dezelfde verkoper telkens bakstenen opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik snap TS wel, vanuit Marktplaats komt er ook geen duidelijk antwoord. Ik zie het ook niet zo zitten om dit te gebruiken. Vroeger moest je afwachten of de verkopen wel eerlijk is. Tegenwoordig moet je afwegen of de koper wel eerlijk is.... Op marktplaats heb ik al behoorlijk wat verkocht en gekocht. Er is tot nu toe nog niemand geweest die hier om gevraagd heeft ( gelukkig ). De betaalverzoek wat ze hebben geïntroduceerd is wel een mooie toevoeging vind ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik gebruik eerlijk oversteken niet. Ze mogen het product bij mij thuis ophalen, of ze maken geld over en ik stuur het op. Heb je als koper geen interesse in optie 1 of 2. Doei.

Je hebt op mp gewoon geen ranking systeem, en dat is erg jammer. Elke verkoop is het weer een gok voor de koper of jij als verkoper wel te vertrouwen bent.

Gelukkig kan je op tweakers wel een rating achterlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
D4NG3R schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:49:
De laatste reactie verklaard toch ook prima hoe je hier mee om moet gaan? Als je de koper niet vertrouwd is het aan te raden om de boel af te leveren of op te laten halen met een contante betaling.
Zo simpel is dat niet, soms lijkt iets niet wat het is.. En dit bied dus eventuele nieuwe oplichtingsmogelijkheden die voorheen simpelweg niet konden.

Ik haal zelf alles op, maar kan me voorstellen dat iedere koper nu gebruik wil gaan maken van gelijk oversteken.

Een ranking systeem lijkt me inderdaad goed, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen je negatieve reacties geven omdat ze gefrustreerd zijn dat je niet ingaat op hun onzin biedingen of weet ik het wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:58
Dacuuu schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:19:
Ik gebruik eerlijk oversteken niet. Ze mogen het product bij mij thuis ophalen, of ze maken geld over en ik stuur het op. Heb je als koper geen interesse in optie 1 of 2. Doei.

Je hebt op mp gewoon geen ranking systeem, en dat is erg jammer. Elke verkoop is het weer een gok voor de koper of jij als verkoper wel te vertrouwen bent.

Gelukkig kan je op tweakers wel een rating achterlaten :)
Precies zoals ik het doe.
Of vooruitbetalen met Tikkie, (Nee, ze krijgen ook niet mijn rekeningnummer.) of thuis afhalen.
Beide kan/wil meneer of mevrouw niet? Tot ziens

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
GlowMouse schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:02:
[...]
Het wordt mogelijk anders wanneer er meerdere meldingen komen dat dezelfde verkoper telkens bakstenen opstuurt.
Markplaats accounts zijn gratis en hebben geen waarde (buiten leeftijd) oftewel iedere oplichter heeft er gewoon tientallen tot een paar honderd klaar staan, allemaal keurig een jaartje geleden aangemaakt etc.

@TS: Het probleem is dat alles te faken is, als koper kan ik jouw doos netjes opensnijden en vullen met bakstenen en dan on-video een opening hebben waarbij ik alleen bakstenen vind.
Net zogoed als dat ik als verkoper het goed kan inpakken on-video en daarna in een soortgelijke doos bakstenen stoppen.
Oftewel zonder fysiek contact is er altijd 1 persoon die de ander moet vertrouwen, bij EBay etc hebben ze dat ondervangen door aan een account een waarde te hangen (in de vorm van mensen kunnen je beoordelen en zonder beoordelingen ben je verdacht) maarja, daar willen ze bij MP niet aan.
Dus blijf je met het simpele feit zitten dat onbekend persoon 1 iets opstuurt naar onbekend persoon 2 en niemand kan iets verifieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben heel duidelijk met gelijk oversteken:
Ik begin er als verkoper niet aan.
Van mezelf weet ik namelijk dat ik een pakje verstuur en dat het artikel in de beschreven staat is.
Ik krijg regelmatig verzoeken voor gelijk oversteken maar geef dan aan daar niet aan te doen (met reden) Tot op heden gaat iedereen daarmee akkoord en wordt het met een normale overboeking geregeld.

Ik zal een ander ook niet verzoeken voor gelijk oversteken. Dure artikelen haal ik altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Heb al een paar keer gehad dat mensen vragen om gelijk oversteken. Als ik dat dan weiger word er gevraagd of ik wat te verbergen heb en of ik een oplichter ben?? Nee hoor, en ik heb ook echt geen probleem met gelijk oversteken, bij mij thuis.. koper spullen en ik gelijk het geld. Ik ga ook echt het risico van de overdracht niet bij mezelf leggen. Degene die geen moeite wil doen om op te halen, moet zelf het risico maar dragen. Pakket kan ook zoek raken of iets dergelijks, ook dat is niet mijn risico en dat geef ik ook duidelijk aan voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Gewoon niet aan beginnen, wellicht is het veiliger voor zowel koper als verkoper maar helemaal veilig is het nooit, wat Marktplaats soms wel suggereert.
Als je een rotte appel tegenkomt gaat dit systeem je niet beschermen; als koper zou je kunnen aangeven dat je enkel stenen hebt ontvangen, maar de verkoper zou net zo goed daadwerkelijk stenen op kunnen sturen met vergelijkbaar gewicht als het beloofde product.
Zie maar als Marktplaats zijnde er achter te komen wie de waarheid spreekt, lijkt me moeilijk dan wel onmogelijk achter te komen maar uiteindelijk zal er in de transactie toch een '' winnaar '' en een '' verliezer '' aangewezen worden.
Ze vergoeden namelijk niet beide partijen in zulke situaties wat creditcards en soms Paypal wel doen.
Uiteindelijk betalen de goedwillende mensen voor deze schijnveiligheid maar lopen dus alsnog risico om niet hun geld of product te ontvangen.

[ Voor 26% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2018 22:17 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speeddragon
Nu zie ik dus vandaag dat tweakers samen gaat werken met Pakkie.
En in de faq bevalt het volgende me dus ook niet helemaal:

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld krijg?

Zodra we zien dat het pakket bezorgd is, krijgt de koper 2 dagen om aan te geven of de verzending goed is gegaan. Hierna, of als de koper direct aangeeft dat alles goed is gegaan, staat het geld de volgende werkdag al op jouw rekening.

Wat als er iets anders in de doos zit dan ik had verwacht?

Nadat het pakketje bezorgd is krijgt je als koper nog de kans om het product te bekijken. Als alles dan klopt wordt het geld na 2 dagen overgemaakt naar de rekening van de verkoper. Als de inhoud niet overeenkomt met wat de verkoper beloofd heeft, kun je dit direct aangeven in de Pakkie app of op de website, dan wordt de uitbetaling gepauzeerd. Als er sprake is van fraude, schakelen we direct de daarvoor bevoegde instanties in.

Dit ga ik dus alleen doen met tweakers met +10 positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Speeddragon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:01:
Nu zie ik dus vandaag dat tweakers samen gaat werken met Pakkie.
Heb je een bron?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

https://tweakers.net/info/faq/va/

Even via Google gevonden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 11-09-2018 14:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
paar dagen geleden voor het eerst gedaan, ging goed gelukkig :P (ik was de verkoper). wilde het een keer uitproberen puur uit nieuwsgierigheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 11-09-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
Ik zag het als button bij mijn advertentie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:19:
Nog maar even ;)
nieuws: Marktplaats voert eind volgende maand beoordelingssysteem voor gebrui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:27
Dat is igg een begin. Maar dan nog gebruik ik die oversteek functie niet. Want kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:56:
[...]

Dat is igg een begin. Maar dan nog gebruik ik die oversteek functie niet. Want kost geld.
Zeker, maar het gaat er in ieder geval om dat Marktplaats iets aan het doen is. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenmiddag las ik dat T.net "Pakkie" gaat introduceren dat grofweg gelijk functioneert aan GO van Marktplaats. Ik denk dat dat de dooddoener wordt voor Tweakers die veel verkopen...daar hadden we juist het VA feedback systeem voor, om indruk te krijgen of een koper/verkoper betrouwbaar was....

Zowel Pakkie als GO en PayPal zijn verschrikkelijke systemen voor de verkopende partij, ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen, Martplaats is sinds de introductie al een oplichtersparadijs en dan krijg je enkel switch of the sides - van opgelicht door verkoper naar opgelicht door koper. :(

Op sites zoals Marktplaats is een rating systeem een verschrikkelijk kansloos en dom idee, echt waar. Wat je gaat krijgen worden in 99,9% wraakreviews en een vloedgolf van 1-dag actieve accounts, omdat je met 1 ster rating op je profiel toch niks meer verkocht gaat krijgen. Na een slechte rating te heben gaat men gewoon een nieuw account registeren, kost op MP hooguit 2 minuten.
Voor oplichters maakt het echt NUL uit, omdat zij toch in de adv. zetten dat ze enkel via WhatsApp of een Yahoo/Gmail/Outlook adresje te benaderen zijn, omdat Marktplaats de berichtjes naar hun account zgn. tegenhoudt (tsja, daar trappen nog steeds genoeg mensen in). 8)7

Ongeveer 2 weken gelden heeft iemand al geprobeerd om mij als verkoper(!) op deze manier te belazeren, gaf eerst aan iets te willen overnemen, stuurde keurig het adres (bleek daarna fake te zijn) en vroeg om bankgegevens, nadat ik deze gestuurd had, kreeg ik opeens de vraag of wij verder via WhatsApp konden, toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heb ik diegene geblokkeerd op MP, de volgende dag kreeg ik een mailtje van MP dat zij diegene hebben gebanned wegens verdenking van frauduleuze praktijken.

Op zich geen directe schade maar toch krijgt zo'n sukkel je bankgegevens waarmee hij je leven zuur kan maken door mensen geld naartoe te laten overmaken en niet te leveren, voordat je weet is je rekening geblokkeerd en sta je rood bij de blauwe petten.

Kortom, wederom maatregelen die niks opleveren maar waar de eerlijke (ver)koper ricochet van krijgt.

Tenslotte nog een protip - ga iDeal / GO niet op je account activeren als je niet zeker bent dat je het gaat gebruiken. Ik heb het ooit een keer gebruikt en je krijgt die troep niet meer van je account ontkoppeld, je krijgt dan een generieke foutmelding "Er is iets misgegaan". Geprobeerd op meerdere accounts en elke keer hetzelfde resultaat, het blijft voor altijd aan je account verankerd :(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 00:44 ]

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
"Gelijk oversteken" is niet de "allesdekkende oplossing", maar een verbetering van "ik betaal per bank, en jij stuurt op".

Dat tweede doe je in een aantal gevallen niet. Dan gebruik je waarschijnlijk op dat moment ook "gelijk oversteken" niet.

Het lijkt erop (dit is geloof ik niet het eerste topic hierover) dan mensen hopen dat dit alles dichtspijkert, maar dat is niet zo: daarvoor moet je naar facetoface toe. Dat is al wel beter, maar kent ook zijn zwakke plekken.

Overigens heb ik de gedachte dat criminelen ook niet dom zijn. Op elke (bijna) waterdichte manier verzinnen ze wel iets om deze schijnzekerheid te misbruiken. De tegenpartij waant zich veilig(er), en is daarom sneller tevreden met de signalen van werkelijke veiligheid die hij krijgt.

Dat is denk ik een beetje de prijs van Marktplaats. Het kan veiliger (verkopen via een dealer/verkoper), maar dan mag je daar een percentage van de opbrengst aan afstaan. Maar we vinden Marktplaats juist zo leuk omdat dat niet hoeft.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

De enige andere oplossing voor face2face zou een derde, onafhankelijke partij zijn die zowel het geld in beheer krijgt als het pakket. Die kan dan constateren dat beiden in orde zijn en het pakket doorsturen (nogmaals risico op verlies + dubbele verzendkosten) en het geld vrijgeven. Maar dat kost geld en je moet als tussenpersoon wel een onberispelijke goede naam opbouwen...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Het gelijk oversteken doe ik ook niet. Heb een aantal keer wantrouwende kopers gehad en dan linkte ik gewoon m'n Tweakers feedback en dan vertrouwen ze het vaak wel. In een enkel geval stuurde een koper mij ook een berichtje op Tweakers om zeker te weten dat ik het daadwerkelijk was. :)

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Tja geen gebruik maken van een feedback systeem zoals V&A en Ebay is gewoon een oplichtersmagneet. Im verkoop nooit iets op MP tenzij het te groot is om op te sturen of prularia waar ik niks om geef. Altijd V&A of Ebay. Daar is de kans dat je opgelicht word vele male kleiner. Zeker als je bij mensen koopt die een bult(je) feedback hebben.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12

MsG

Forumzwerver

Ik deel de zorgen van de TS en precies om die reden accepteer ik deze vorm ook nooit. Zeker omdat je als verkoper toch al in de positie was om eerst het geld te krijgen en dan pas te versturen is het qua positie enkel een verslechtering van m'n zekerheid.

Die paar afketsende kopers neem ik dan maar voor lief. Op marktplaats zitten hele volksstammen de hele dag mensen op te lichten, dus dat risico verklein ik waar mogelijk.

Zo verkocht ik laatst een verzilverbaar NS ticket en daar lopen ook massaal kopers je te fucken, dan zeggen ze dat het betaalverzoek niet werkt en dat ze het wel handmatig overmaken en je een betaalbewijs krijgt. Daar werk ik niet aan mee, een keer iemand die heel boos pretendeerde al betaald te hebben maar ik wilde het niet geven zonder daadwerkelijk een betaling te zien.

De volgende dag natuurlijk niks op de rekening zoals verwacht, maar zo'n stukje verbale intimidering kan bij een lekenverkoper die enkel even zijn treinkaartje wil verkopen best slagen helaas.
Racer89 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:04:
Ik snap TS wel, vanuit Marktplaats komt er ook geen duidelijk antwoord. Ik zie het ook niet zo zitten om dit te gebruiken. Vroeger moest je afwachten of de verkopen wel eerlijk is. Tegenwoordig moet je afwegen of de koper wel eerlijk is.... Op marktplaats heb ik al behoorlijk wat verkocht en gekocht. Er is tot nu toe nog niemand geweest die hier om gevraagd heeft ( gelukkig ). De betaalverzoek wat ze hebben geïntroduceerd is wel een mooie toevoeging vind ik.
Mwoah ik vind het de meerprijs niet waard. Een eigen betaalverzoek van de bank werkt niet minder en kost niks extra.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Er is maar 1 goede methode bij koop. Zodra het om dure zaken gaat altijd in persoon handelen dus naar de verkoper en dan de transactie afhandelen. Geldt zowel voor Tweakers alsook Marktplaats.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lees ook hier in de comments even wat er allemaal gezegd/beloofd wordt over Pakkie op Tweakers.net: plan: Verbeterde mobiele filters - Development-iteratie #139

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn mening is dat als twee partijen elkaar niet vertrouwen om wederzijds een transactie uit te voeren, één kant van de transactie langs een vertrouwde partij laten verlopen absoluut niets oplost. Zo'n systeem kan maar werken als zowel de betaling als de verzending (samen met de gemaakte afspraken) via een door beide partijen vertrouwde derde passeren die beide kanten verifieert. Een dergelijk systeem zou echter een veel hogere kostprijs hebben.

De goedkoopste manier blijft een feedbacksysteem dat ervoor zorgt dat koper en verkoper elkaar wel (wat) kunnen vertrouwen. Niet waterdicht, maar een pak goedkoper dan een derde partij die de transactie volledig moet monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik begin er ook niet aan. Zoals eerder hier geschreven, ophalen of ik verstuur het. Als je dat als koper niet vertrouwd even goede vrienden, gaan we geen zaken doen. In mijn account staat dat ik al meer dan 12 jaar actief ben, hoop dat dat nog iets van vertrouwen geeft.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

e.looijenga schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:39:
In mijn account staat dat ik al meer dan 12 jaar actief ben, hoop dat dat nog iets van vertrouwen geeft.
Op MP is dat juist lastig.. een oud account wil niet zeggen dat je ook actief bent geweest als je begrijpt wat ik bedoel. Er zijn veel oude 'verlaten' accounts gekaapt of zelfs verhandeld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:55:
Er is maar 1 goede methode bij koop. Zodra het om dure zaken gaat altijd in persoon handelen dus naar de verkoper en dan de transactie afhandelen. Geldt zowel voor Tweakers alsook Marktplaats.
Lijkt me ook, maar dan heb je weer het probleem of het contante geld niet vals is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
ArnieNFW schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:44:
[...]

Lijkt me ook, maar dan heb je weer het probleem of het contante geld niet vals is..
Betaalverzoek en ter plekke met ideal laten betalen

• logix147
  • Laatst online: 16:19
Speeddragon schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:47:

Kortom, ik ben eigenlijk nog niet heel veel wijzer, en ben wel benieuwd naar jullie mening of ervaringen.
Ik vermijd dit dus eigenlijk altijd en probeer of mijn spullen hier op tweakers te kopen. Ik verkoop via een vriend van mij hier op tweakers (vanwege mijn werk ben ik haast nooit thuis om de koper te ontvangen en hij werkt vanuit huis)

Pas nog een Apple Watch 3 gekocht, 3 straten achter mij, ophalen, had ook dezelfde bank, via app overgemaakt in de gang, geld ontvangen, watch meegenomen.

Lifeproof Next voor 2 tientjes gekocht, staat zgas, verkoopster verwees naar de gelijk oversteken, los van dat Marktplaats daaraan verdiend (!) verzocht naar 50/50 - en verzenden als zij 50% had ontvangen. Ik reken voor mezelf dat ik dit tot 100 euro artikel waarde doe, worst case ben ik 50 euro kwijt, tja als iemand zo aan zijn geld moet komen, dan heeft die persoon waarschijnlijk een leven waarmee ik niet zou willen ruilen.

Dame in kwestie vond het prima en deal was zo rond. Lifeproof kost normaliter toch 60 euro gemiddeld.

"Servicekosten Gelijk Oversteken
Voor het gebruik van de Gelijk Oversteken service betaalt de koper 2% over het overeengekomen aankoopbedrag. Daarnaast betaal je € 0.40 voor de iDEAL betaling. "

Mijn idee van marktplaats is dat ik tot 100 euro op verzending koop, met de 50/50 regeling die ik zelf al op stap 1 voorstel, geen akkoord, jammer geen deal. Kost het meer dan stel ik mijn filters wel dusdanig in dat ik binnen mijn provincie gewoon een koopje kan maken dat ik er ff een avondje aan kwijt ben, liever dat dan 100+ euro naar de haaien.

Hier op tweakers, ach ik zou bij de gemiddelde tweaker zo 500 euro overmaken - meestal kan je aan iemands historie (activiteit op de website) wel zien of iemand deugt of niet. Zijn zelfs tweakers zo aardig om tijdens mijn stedentrips ff langs te komen om een iphone 6 te komen verkopen dus u snapt waarom ik dat soort hardware liever hier tweedehands koop dan waar dan ook _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 13:06
Gelijk oversteken is een leuke gimmick voor kopers, maar als verkoper heb je geen bescherming en verwacht het ook niet. Wat je zegt is hetzelfde probleem dat ik heb, je staat eigenlijk met lege handen. Het enige wat je zou kunnen proberen is het inpakken van het pakket filmen, het gewicht erbij nemen, en vervolgens ook op de foto dat bij het verzendpunt hetzelfde pakketje met hetzelfde gewicht wordt verzonden. Hou je het stukje gewicht achter de hand als bewijs dan zal een foto van hun met bakstenen dus duidelijk vals zijn. Maar goed, bij wie maak je die claim? Marktplaats zal zeggen dat ze alleen tussenpersoon zijn, en iDEAL ook. Gelijk hebben en gelijk krijgen gaan helaas niet hand-in-hand.

Dus, 50/50 of in persoon afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
logix147 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:49:
[...]

Hier op tweakers, ach ik zou bij de gemiddelde tweaker zo 500 euro overmaken - meestal kan je aan iemands historie (activiteit op de website) wel zien of iemand deugt of niet. Zijn zelfs tweakers zo aardig om tijdens mijn stedentrips ff langs te komen om een iphone 6 te komen verkopen dus u snapt waarom ik dat soort hardware liever hier tweedehands koop dan waar dan ook _/-\o_
Net als bij MP zouden ook Tweakers accounts overgenomen kunnen worden.
Zomaar ff 500 euro overmaken, ook al heeft diegene 524744 goede feedback's, goede history etc. is alsnog niet zonder risico, op z'n minste een beetje eigen research doen is altijd verstandig.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Ik heb nog even nagekeken op de site van Marktplaats, bij marktplaats is de verkoper beter beschermd, maar de koper iets minder goed.

https://help.marktplaats....delen/i/gelijk-oversteken

Pakket ontvangen = geld ontvangen. Ook als er iets anders in het pakket zit dan overeengekomen, dit heeft een medewerker van Marktplaats mij een paar maanden terug bevestigd, en vandaag opnieuw.

Share and Enjoy!

• logix147
  • Laatst online: 16:19
JohanNL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:29:
[...]

Net als bij MP zouden ook Tweakers accounts overgenomen kunnen worden.
Zomaar ff 500 euro overmaken, ook al heeft diegene 524744 goede feedback's, goede history etc. is alsnog niet zonder risico, op z'n minste een beetje eigen research doen is altijd verstandig.
Staat er ook dat zelfs hier op tweakers je even moet kijken hoe iemands history is, hoe ver wil je research doortrekken...? Buiten een bankrekening nachecken en iemand googlen, veel verder kom je niet. Kans dat je met 524744 shop reviews je artikel krijgt acht ik hoe dan ook groter dan iemand van marktplaats met 20 jaar geregistreerd en alles gecontroleerd... want ik zie iemands marktplaats account wel zo kwijtraken, terwijl iemand hier op tweakers die bijv de site een abo heeft, goede feedback van verkopers, mja kan aan mij liggen dat ik dan ouderwets ben en iemand nog durf te vertrouwen :) anders zou ik iets wel nieuw kopen als ik dat perse zou willen.
GreNade schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:32:
Ik heb nog even nagekeken op de site van Marktplaats, bij marktplaats is de verkoper beter beschermd, maar de koper iets minder goed.

https://help.marktplaats....delen/i/gelijk-oversteken

Pakket ontvangen = geld ontvangen. Ook als er iets anders in het pakket zit dan overeengekomen, dit heeft een medewerker van Marktplaats mij een paar maanden terug bevestigd, en vandaag opnieuw.
zoals je aan de TS ziet ligt dat ook geheel aan wie je van Marktplaats spreekt want de ene mailt dit en de ander dat - marktplaats is een prima handelsite mits je het gewoon ophaalt... :) verzenden is daar altijd gokken.

[ Voor 27% gewijzigd door logix147 op 12-09-2018 14:12 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waarom zou iemand pakkie gebruiken op tweakers ? je gaat sowieso niet met iemand in zee als die een paar maanden actief is? en als die langer actief is met goede beoordelingen heb je pakkie niet nodig.

ik zie al iemand met een nieuwe account een pakkie-aanvraag versturen naar een tweaker die goede beoordelingen heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 12-09-2018 14:55 ]

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Even voor de zekerheid: de functie heet 'Gelijk oversteken', niet 'Eerlijk oversteken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
Gelijk oversteken en betaalverzoeken is niets meer dan een verdienmodel voor MP.
Betaalverzoek à 40ct kan gratis vanuit vrijwel iedere bankapp of anders tikkie.
Gelijk oversteken à 2% van de transactie doet letterlijk niets anders dan controleren of iets verstuurd en afgeleverd is.

Als iedereen dit zou gebruiken bij iedere mp-verkoop, rollen de miljoenen binnen bij mp op jaarbasis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En bij echte problemen is deze budget-arbitrage ook verre van nuttig. Het is vooral een gevoel van veiligheid die je afneemt. Een beetje zoals Norton Antivirus ook werkt :+.

De usecases

- malafide verkoper verstuurt heel iets anders naar bonafide koper

en

- bonafide verkoper wordt beticht door malafide koper van iets heel anders te hebben verstuurd.

zijn helemaal niet gedekt met dit soort diensten.

Een PostNL-bonnetje met standaardgewicht gaat hier helemaal niks aan doen. Een inpakfoto van jouw iPad zegt nog helemaal niks of je uiteindelijk ook dat pakket verstuurd hebt.

Daarnaast kan met hardware de koper er ook slecht mee omgaan, maar het vervolgens claimen op defect bij aankomst. Andersom kan een verkoper gewoon halfwerkende hardware opsturen en claimen dat het thuis nog werkte.

Al deze scenario's gebeuren de hele dag door bij Marktplaats. Deze diensten leunen meer op het feit dat het merendeel van de transacties überhaupt wel goed was gegaan, dan dat ze nou een oplossing of meerwaarde bieden in de geschetste scenario's.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
henri86 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:23:
Gelijk oversteken en betaalverzoeken is niets meer dan een verdienmodel voor MP.
Betaalverzoek à 40ct kan gratis vanuit vrijwel iedere bankapp of anders tikkie.
Sinds wanneer is MP een consument? Een betaalverzoek en pinnen en bijna elke bank-transactie kost gewoon geld als bedrijf hoor. Leuk dat het als consument gratis is, maar dat is niet van toepassing...
MsG schreef op donderdag 13 september 2018 @ 04:14:
En bij echte problemen is deze budget-arbitrage ook verre van nuttig.
...
Al deze scenario's gebeuren de hele dag door bij Marktplaats. Deze diensten leunen meer op het feit dat het merendeel van de transacties überhaupt wel goed was gegaan, dan dat ze nou een oplossing of meerwaarde bieden in de geschetste scenario's.
Het probleem is dat je simpelweg nooit een eerlijk iets met een 3e partij (MP) kan afspreken.
Juist vanwege die vele scenario's...

Als ik een iPad opstuur met een kras erin en die 3e gaat de inhoud van de doos controleren, en die ziet de kras heb ik dan het verkeerde opgestuurd, of is de prijs aangepast omdat er een kras inzat.
Dat weet MP niet, net zoals of een beschadiging erg is of niet, dat kan MP niet bepalen.
En toch is er een levendige handel in beschadigde zooi voor onderdelen etc.

Oftewel in principe ontkom je er niet aan dat koper en verkoper elkaar face2face zien en het eens worden over de staat van het artikel en de staat van het geld...

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar precies in het scenario van dat je elkaar vertrouwd of bij wijze van vrienden bent, zoals marktplaats ergens in de lettertjes aangeeft, heb je die hele extra laag niet meer nodig, immers je vertrouwde de verkoper toch al. Precies waar het nut kan hebben biedt het geen meerwaarde en vice versa.

• henri86
  • Nu online
Gomez12 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:44:
[...]

Sinds wanneer is MP een consument? Een betaalverzoek en pinnen en bijna elke bank-transactie kost gewoon geld als bedrijf hoor. Leuk dat het als consument gratis is, maar dat is niet van toepassing...

[...]
Volgens mij gebruikt MP Molly (oid) à 29ct per transactie, wat neerkomt op 11ct winst per betaling.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

henri86 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:27:
Volgens mij gebruikt MP Molly (oid) à 29ct per transactie, wat neerkomt op 11ct winst per betaling.
Kan je vertellen dat MP heel wat minder betaalt per transactie als ze daar gebruik van maken. Een van mijn klanten gebruikt het ook, gaat om zo'n 5000 transacties per maand er gaat dan flink wat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:32:
[...]

Kan je vertellen dat MP heel wat minder betaalt per transactie als ze daar gebruik van maken. Een van mijn klanten gebruikt het ook, gaat om zo'n 5000 transacties per maand er gaat dan flink wat af.
Je moet voor de grap eens gaan kijken wat een aanbieder van mobiele "PIN" apparaten opstrijkt pér transactie. Die apparaatjes vinden tegenwoordig binnen 't MKB / ZZP deel (helaas) gretig aftrek waardoor de verkoop prijs per artikel dus weer omhoog MOET gaan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@wimmel_1 Zeker maar ook daar krijg je andere prijzen (lees: kom je voor andere aanbieders in aanmerking) wanneer je meer transacties doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven door van "Eerlijk oversteken", "Gelijk oversteken" te maken, gezien dat de benaming is die Marktplaats het geeft.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik blijf de dienst van marktplaats vaag vinden. Ik heb steeds meer mensen die afhaken als ik hen een ING betaalverzoeklink stuur. Ik was altijd heel stellig: of je komt het product halen of je betaalt vooraf (waarbij het geld op mijn rekening staat). Zou ik serieus mijn 12 jaar actief op marktplaats riskeren voor oplichting?

Ik wil best mee gaan in gelijk oversteken alleen voelt het als compleet onzichtbaar wat voor risico's ik loop. Het systeem is in eerste plaats gebaseerd op de actie van de koper ("ja, ik heb ontvangen"). Dan heb je twee opties:
1. Nee, ik heb niet ontvangen (terwijl de track and trace zegt van wel).
2. Koper heeft het ontvangen maar bevestigd niet.

Vanuit de situatie waarbij ik de koper zou zijn, heb je in theorie nog:
3. Verkoper stuurt iets anders dan het product.

Wat zijn nu de vervolgacties voor al die stappen? En hoe zeker ben je nu als koper/verkoper. Het is mij echt nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
iAmRenzo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:11:
Ik blijf de dienst van marktplaats vaag vinden. Ik heb steeds meer mensen die afhaken als ik hen een ING betaalverzoeklink stuur. Ik was altijd heel stellig: of je komt het product halen of je betaalt vooraf (waarbij het geld op mijn rekening staat). Zou ik serieus mijn 12 jaar actief op marktplaats riskeren voor oplichting?

Ik wil best mee gaan in gelijk oversteken alleen voelt het als compleet onzichtbaar wat voor risico's ik loop. Het systeem is in eerste plaats gebaseerd op de actie van de koper ("ja, ik heb ontvangen"). Dan heb je twee opties:
1. Nee, ik heb niet ontvangen (terwijl de track and trace zegt van wel).
2. Koper heeft het ontvangen maar bevestigd niet.

Vanuit de situatie waarbij ik de koper zou zijn, heb je in theorie nog:
3. Verkoper stuurt iets anders dan het product.

Wat zijn nu de vervolgacties voor al die stappen? En hoe zeker ben je nu als koper/verkoper. Het is mij echt nog niet duidelijk.
Betaalverzoeken sturen via linkjes buiten MP om vertrouwd men niet meer, en terecht...
We kennen allemaal de verhalen van de nep ideal betaalpagina's en hoe echt deze eruit kunnen zien.
Ja, aan de URL kun je meestal wel zien of het een nep website is of niet, maar de gemiddelde mp gebruiker heeft werkelijkwaar geen benul van waar die is beland en wát er wordt verstuurd als die zijn gegevens invult.
Een 12 jaar account zegt ook niks ( meer ), oude accounts worden nog steeds gehacked en misbruikt.

Gelijk oversteken is een wassenneus systeem, zowel als koper als verkoper zijnde is dit redelijk eenvoudig te misbruiken.
Het is al eerder besproken in dit topic en hierbij nogmaals: er zit géén enkele verzekering/garantie achter het systeem.

Ik heb wel eens contact opgenomen met MP hierover en het enigste wat je als verkoper hoeft te doen is een track&trace bewijs overleggen.
Als deze aangeeft dat het pakket is geleverd heb jij je verplichting voldaan.
Wat er in het pakket zit of dat de tracking informatie wel klopt doet er uiteindelijk niet toe, dit blijkt ook uit andere verhalen.

Als koper zijnde is het ( volgens mij ) moeilijker de boel te flessen / op te lichten.
Het enige wat ik mij kan bedenken is pakketten zonder tracking of digitale goederen.
Er is dan geen tracking en dus ook al heeft de koper het wel ontvangen kan die claimen het niet te hebben ontvangen en zijn geld terug krijgen.

Eind conclusie van mijn verhaal en het hele topic eigenlijk is om er gewoon niet aan te beginnen.
Het kost namelijk ook nog aardig wat geld, voor een service die niks toevoegt aan een transactie.
Bij een online verkoop moet altijd iemand het risico nemen dat de andere partij zijn/haar beloftes na komt.
Gelijk oversteken maakt hier geen einde aan en voegt dus niks toe dan alleen schijnveiligheid creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon niet opsturen. Kleven alleen maar nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:53:
[...]

Betaalverzoeken sturen via linkjes buiten MP om vertrouwd men niet meer, en terecht...
Betaalverzoeken niet nee, maar als iemand gewoon zijn rekeningnummer en naam doorgeeft dan kan er mij niks gebeuren als ik inlog op mijn rabo-app en het geld naar de betreffende persoon overmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JohanNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:53:
Als koper zijnde is het ( volgens mij ) moeilijker de boel te flessen / op te lichten.
Het enige wat ik mij kan bedenken is pakketten zonder tracking of digitale goederen.
Er is dan geen tracking en dus ook al heeft de koper het wel ontvangen kan die claimen het niet te hebben ontvangen en zijn geld terug krijgen.
Je kunt toch amper nog versturen zonder code? PostNL biedt het overal voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
iAmRenzo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:06:
[...]

Je kunt toch amper nog versturen zonder code? PostNL biedt het overal voor aan.
Brievenbuspost heeft meestal geen tracking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JohanNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:21:
Brievenbuspost heeft meestal geen tracking.
True. Maar dan kun je altijd nog een brievenbuspakketje nemen (3,50) als het belangrijk genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:01
MIJN ERVARING VAN DE GELIJKOVERSTEEK SERVICE: DOE---HET---NIET

Ik heb 2 x gebruik gemaakt van de gelijk oversteek service. De eerste keer zonder problemen, de 2e x alleen maar problemen. Ik had wat gekocht bij iemand (6 jaar actief) en die zou het dezelfde dag nog op de bus doen, volgende dag nog geen track en trace code, verkoper gemaild, sorry ik ben ziek niet aan toegekomen.

Kan gebeuren ik zeg geen probleem doe het maar als je beter bent. Afijn 3 dagen later nog geen code. Ik weer contact gezocht, geen gehoor meer. Ik op een gegeven moment contact gezocht met marktplaats (DIT IS BIJNA ONMOGELIJK) zit ik bij de oversteek service pagina te kijken zie ik dat de verkoper ZOWIEZO na 7 dagen zijn geld krijgt, of hij nu het verzonden heeft of niet???!!!???

Serieus er hoeft dus geen track en trace code overlegd te worden, er wordt klakkeloos naar de verkoper overgemaakt. Ik moest zelf binnen 7 dagen op de knop drukken voor niet ontvangen pakket.

Nu maar kijken hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Echt wat een debiel systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:46
mrjixies schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:46:

Ik heb 2 x gebruik gemaakt van de gelijk oversteek service. De eerste keer zonder problemen, de 2e x alleen maar problemen. Ik had wat gekocht bij iemand (6 jaar actief) en die zou het dezelfde dag nog op de bus doen, volgende dag nog geen track en trace code, verkoper gemaild, sorry ik ben ziek niet aan toegekomen.

Kan gebeuren ik zeg geen probleem doe het maar als je beter bent. Afijn 3 dagen later nog geen code. Ik weer contact gezocht, geen gehoor meer. Ik op een gegeven moment contact gezocht met marktplaats (DIT IS BIJNA ONMOGELIJK) zit ik bij de oversteek service pagina te kijken zie ik dat de verkoper ZOWIEZO na 7 dagen zijn geld krijgt, of hij nu het verzonden heeft of niet???!!!???

Serieus er hoeft dus geen track en trace code overlegd te worden, er wordt klakkeloos naar de verkoper overgemaakt. Ik moest zelf binnen 7 dagen op de knop drukken voor niet ontvangen pakket.

Jah je moet zelf drukken, maar dat is toch opzich logisch?
Staat ook heel duidelijk in de voorwaarde dat als je niet op niet ontvangen drukt, het automatisch het geld vrij komt. Dan ligt het fout toch bij jezelf en niet zozeer bij de gelijk oversteken?

Als de koper het pakket niet heeft ontvangen, moet dat binnen zeven dagen gemeld worden bij Online Betaalplatform via Mijn Berichten.
Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
Het pakket moet met Track & Trace code worden verzonden. Indien er onverhoopt iets misgaat bij de verzending heb je deze code nodig.
Voor elke betaling worden servicekosten in rekening gebracht.
De koper betaalt de Gelijk Oversteken service en de iDEAL-betaling.
Gelijk Oversteken werkt voor elke pakketdienst.

Gelijk oversteken geeft helaas wel de verzender meer veiligheid dan de ontvanger aangezien het niet gaat om wat je ontvangt of hoe. Ontvangen is ontvangen ( dus voor hetzelfde geval krijg je een stoeptegel )
Dus gelijk oversteken zou ik niet als garantie zien dat je uberhaubt krijgt wat je wilt, maarja het is iig iets beter dan ervoor. Toen had je al helemaal niks :P
Daarnaast dat review systeem van marktplaats word ook massaal misbruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 13:38

Dank voor deze ervaring, weer wat geleerd, deze verkoper wist wat hij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 13:06
Ik weiger het ook te gebruiken, te eenvoudig om te misbruiken en geen enkele garantie.

Of je boekt van te voren over, of je komt halen met cash. Vertrouw je dat niet, power to you, stay vigilant.
Bij kopen op marktplaats doe ik ook alleen cash, bij Tweakers (met beoordelingen) vind ik het bij <50 euro geen probleem om vooraf over te maken voor een verzending.

Wat ze ook doen, ik denk niet dat het ooit een eerlijke handelsplaats zal worden. Wat je ook implementeert, het zal zijn geld niet terugverdienen. De politie heeft ook niet de middelen om achter alle boefjes aan te gaan. Iedereen neemt het maar voor lief ondertussen. Er is immers geen site waar je zo snel iets kwijt kunt door het megavolume aan bezoekers, frustratie daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 22:41

Dus omdat JIJ de regels niet goed leest is het een debiel systeem? Dit is gedaan zodat de verzender ook zijn geld krijgt als koper niets aan geeft. Dit heb je echt aan je zelf te danken.
pennywiser schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Dank voor deze ervaring, weer wat geleerd, deze verkoper wist wat hij deed.
Sorry Maar als ik binnen 7 dagen mijn pakketje niet heb mag je stilken in je product. No hard feeling. Maar dan gaat de koop gewoon niet door.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 31-01-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 13:38
loki504 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:38:
[...]

[...]

Sorry Maar als ik binnen 7 dagen mijn pakketje niet heb mag je stilken in je product. No hard feeling. Maar dan gaat de koop gewoon niet door.
Hoe ga je dan je geld terughalen? 7 dagen is veel te kort, dat zie je toch hoe mensen je dan willens en wetens aan het lijntje houden? Het zou andersom moeten zijn, dat de koper aangeeft het te hebben ontvangen, en dat dan pas het geld vrijkomt. Zoals bij die ene, weinig voorstellende site Aliexpress, niet dat je je van zo'n klein webshopje iets van moet aan trekken hoor. Maar misschien dat dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 22:41
pennywiser schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Hoe ga je dan je geld terughalen? 7 dagen is veel te kort, dat zie je toch hoe mensen je dan willens en wetens aan het lijntje houden? Het zou andersom moeten zijn, dat de koper aangeeft het te hebben ontvangen, en dat dan pas het geld vrijkomt. Zoals bij die ene, weinig voorstellende site Aliexpress, niet dat je je van zo'n klein webshopje iets van moet aan trekken hoor. Maar misschien dat dat wel werkt.
Simpel aangeven dat ik niets heb ontvangen.
Als hij wist hoe het systeem werkte had hij een baksteen verstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien het probleem van TS opgelost is en dit meer op een (slechte-)ervaringentopic begint te lijken met elke onnodige kick, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.