Hij beschuldigd niet hè.chim0 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:52:
[...]
Je doet je nickname wel eer aan want het is complete onzin wat je schrijft. Ik heb er wel spijt van en ik ben helemaal niet iemand die de boel probeert te bedonderen. Voldoende referenties die dat kunnen bevestigen. Waarom denk je anders dat mijn team- en unitleider de boel heeft geprobeerd te redden? Voor het management ben je misschien een nummertje, maar voor die mensen blijkbaar niet. Ik had zelfs een paar ideeën dat ze dachten "Hmm dat is niet eens zo'n gek idee" dus praat ajb geen onzin. Het was gewoon een domme, niet nadenkende actie. Soms doe je weleens dingen zonder na te denken (ben ook maar eens mens). Management maakt natuurlijk nooit fouten. Je had de vaste medewerkers eens moeten horen tijdens die presentatie. Nog even dacht ik en ze halen de hooivorken en fakkels uit de kast. Zoals velen met mij, kon dit prima met een (officiële) waarschuwing afgedaan worden, zoals in eerste instantie ook het geval leek. Tot je 4 dagen later alsnog te horen krijgt dat je mag wieberen. Nou sorry hoor, maar dat heb ik nog nergens meegemaakt en slaat totaal nergens op. Maar hun gezicht laten zien en in gesprek gaan met je? Ho maar! Nee, we sturen wel een unitleidertje. Dan ben je gewoon heel erg zwak en laag. En maar roepen dat we één grote familie zijn en iedereen gelijk is.
Gaat om de initiële reactie die je van nature uit. Daar heeft management, misschien voorbarige, conclusies uit getrokken.
Je partner laten bellen moet je niet doen. Brengt niks en kan je enkel slechter voor de dag laten komen. (Het "hij kan niet eens zijn eigen boontjes doppen" idee)
Als je graag je verhaal wilt doen en je verontschuldigen doe je het sowieso zelf. Desnoods een linkedin berichtje naar die manager sturen met de vraag of je (vrijblijvend) een gesprek met hem kan houden over het voorval. Waarbij je aangeeft dat je compleet overrompeld was tijdens het initiële gesprek.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.