Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
chim0 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:52:
[...]

Je doet je nickname wel eer aan want het is complete onzin wat je schrijft. Ik heb er wel spijt van en ik ben helemaal niet iemand die de boel probeert te bedonderen. Voldoende referenties die dat kunnen bevestigen. Waarom denk je anders dat mijn team- en unitleider de boel heeft geprobeerd te redden? Voor het management ben je misschien een nummertje, maar voor die mensen blijkbaar niet. Ik had zelfs een paar ideeën dat ze dachten "Hmm dat is niet eens zo'n gek idee" dus praat ajb geen onzin. Het was gewoon een domme, niet nadenkende actie. Soms doe je weleens dingen zonder na te denken (ben ook maar eens mens). Management maakt natuurlijk nooit fouten. Je had de vaste medewerkers eens moeten horen tijdens die presentatie. Nog even dacht ik en ze halen de hooivorken en fakkels uit de kast. Zoals velen met mij, kon dit prima met een (officiële) waarschuwing afgedaan worden, zoals in eerste instantie ook het geval leek. Tot je 4 dagen later alsnog te horen krijgt dat je mag wieberen. Nou sorry hoor, maar dat heb ik nog nergens meegemaakt en slaat totaal nergens op. Maar hun gezicht laten zien en in gesprek gaan met je? Ho maar! Nee, we sturen wel een unitleidertje. Dan ben je gewoon heel erg zwak en laag. En maar roepen dat we één grote familie zijn en iedereen gelijk is.
Hij beschuldigd niet hè.
Gaat om de initiële reactie die je van nature uit. Daar heeft management, misschien voorbarige, conclusies uit getrokken.

Je partner laten bellen moet je niet doen. Brengt niks en kan je enkel slechter voor de dag laten komen. (Het "hij kan niet eens zijn eigen boontjes doppen" idee)

Als je graag je verhaal wilt doen en je verontschuldigen doe je het sowieso zelf. Desnoods een linkedin berichtje naar die manager sturen met de vraag of je (vrijblijvend) een gesprek met hem kan houden over het voorval. Waarbij je aangeeft dat je compleet overrompeld was tijdens het initiële gesprek.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 12:44

mwa

Dit soort topics zijn goed om eens te lezen, om te realiseren dat de meeste van ons het niet zo slecht hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
Iva_Bigone schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:06:
[...]

Het gekke is dat vroegâh (ik heb over begin jaren '90) werk in magazijnen/DC's wel gemoedelijker was in mijn ervaring (ik heb verschillende logistieke functies gehad, van magazijnmedewerker en hef-/reachtruckchauffeur tot ICT/meewerkend voorman en zowel als uitzendkracht als vaste kracht), juist omdat niet alles te controleren viel.

Nu zijn basisfuncties als orderpicker niet superingewikkeld en kan bijna iedereen het doen, wat inhoudt dat er dus altijd veel kandidaten zijn.
Ook veel kandidaten met andere normen en waarden om het maar even zo uit te drukken...

Wanneer je de teugels teveel laat vieren, verandert de boel in een anarchie:
van semi-onschuldige en soms grappige dingen als uren pauze houden/kletsen achter in het magazijn, collega's insealen of op een pallet binden :P tot mensen die tijdens het werk drugs gebruiken, dutjes gaan doen bovenop een stelling, diefstal, vechtpartijen, afpersing etc.
Heb alles wel zien gebeuren, het was soms alsof je tussen puberende chimpansees met ADHD liep :F

Het was lastig bij te houden hoeveel orders er nou gelopen worden, en waarom het minder was dan verwacht.
Maar goed, men accepteerde dat maar leek het.

Totdat men systemen introduceerde waardoor exact bijgehouden kon worden wanneer je een order aannam, af had, en hoelang je erover gedaan had.
Toen kon men harde eisen gaan stellen en die ook controleren: zoveel orderregels per uur/dag, anders gesprekje op kantoor.
Geen goed en verifieerbaar excuus? Doei!

Vervolgens kwamen de kloksystemen om bij te houden hoe laat je begon, wanneer/hoelang je pauze nam etc.
En werden camera's opgehangen enzovoort.

Alles om de productie zo hoog mogelijk te houden, bij sommige magazijnen kun je amper tijdens het werk naar het toilet of even een babbeltje met een collega maken omdat je dan niet aan de minimale norm voldoet:
Bij sommige magazijnen ligt dat op 200 regels per uur als orderpicker, of 35 pallets per uur als heftruckchauffeur.
Ik hoef niet uit te leggen dat dit op het gebied van menselijkheid én veiligheid geen positieve invloed heeft toch?

Het verloop is groot, maar men weet ook dat er altijd genoeg mensen zijn die geen andersoortig werk kunnen vinden vanwege leeftijd of capaciteiten.
Ook als je parttime wil (combi met studie) of moet (zorg voor kinderen/ouders bijv.) werken kom je vaak bij magazijnwerk uit.

Ik ben ergens "weggestuurd" omdat na een overname geëist werd dat ik fulltime ipv. parttime ging werken; dat wilde ik niet omdat ik naast het werk nog leerde.
Was al 3 jaar in dienst daar, verder tot volle tevredenheid, maar kon toch per direct weg na het gesprekje met de nieuwe manager. Collega die er al 8 jaar parttime werkte precies hetzelfde.
Uiteindelijk wel via de kantonrechter nog wat meegekregen, maar dit illustreert exact hoe het gaat bij dit soort banen.
Jij doet niet wat we willen? Prima, next!
Het is verhard. Magazijnwerk was vaak redelijk werk en werd vaak ingevuld door mensen die misschien niet de hoogste opleiding hadden, maar wel wat konden (heftruck bedienen, beetje plannen, beetje logistiek, etc.) aangevuld met mensen die dat misschien niet hadden, maar wel konden sjouwen, etc.

Je zou kunnen zeggen dat dit een soort van balans bracht. Zelfs als er veel met uitzendkrachten werd gewerkt moest men wel een beetje voorzichtig zijn omdat het arbeidsaanbod niet oneindig was.

Dat aanbod is tegenwoordig wel praktisch oneindig dankzij het vrij verkeer van mensen en arbeidsemi-werkslaven uit oost Europa. In combinatie met eindeloos meten en optimaliseren is er absoluut sprake van een race to the bottom en ontmenselijking.

Dat gezegd hebbende: als je in de jaren '90 in het magazijn of fabriek te laat kwam kon je ook een waarschuwing verwachten en met prikklokgesjoemel zou je toch ook grote kans hebben om niet terug te hoeven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Bastie-88 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Hij beschuldigd niet hè.
Gaat om de initiële reactie die je van nature uit. Daar heeft management, misschien voorbarige, conclusies uit getrokken.
Als je ballen hebt als management zijnde, dan ga je toch in gesprek met diegene en ga je het toch niet spelen via de unitleiders? Kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen of niet? Maar ja, wie weet wat die ene unitleider heeft gezegd en hoe hij het heeft gebracht. Ik heb gewoon gezegd dat het me enorm speet en er geen kwade bedoelingen achter zaten en dat het gewoon en stomme actie was. Ik ga geen toneelstukje opvoeren om maar een unitleider te overtuigen. Weet ik veel dat dit bij management terecht komt. Maar als zoiets dusdanig belangrijk is voor management, lijkt mij dat je zelf het verhaal aan wil horen. Althans, dat zou ik wel hebben als ik management was, maar hun blijkbaar niet. Ze komen er 4 dagen later op terug via de unitleider. Nou sorry hoor, maar dan ben je gewoon ontzettend zwak en maak je gewoon misbruik van je positie. Zo van kijk mij eens dit kunnen maken.
Je partner laten bellen moet je niet doen. Brengt niks en kan je enkel slechter voor de dag laten komen. (Het "hij kan niet eens zijn eigen boontjes doppen" idee)
Nou, dat hoeft toch niet? Kijk, je hebt toch niets te verliezen dus misschien komt het wel over als dat het mijn partner ook geraakt heeft omdat ik zo lovend en betrokken was bij het werk. Misschien werkt het versterkend. Ze hoeft natuurlijk niet op haar knietjes bedelend van ooooh ajb geef hem z'n baantje terug, maar gewoon kort met sterke en overtuigende woorden hoe erg het mij geraakt heeft. Niet geschoten is altijd mis toch?
Als je graag je verhaal wilt doen en je verontschuldigen doe je het sowieso zelf. Desnoods een linked in berichtje naar die manager sturen met de vraag of je (vrijblijvend) een gesprek met hem kan houden over het voorval. Waarbij je aangeeft dat je compleet overrompeld was tijdens het initiële gesprek.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee want dan ga je juist de richting op van wanhoop en stalken. Ik denk niet dat ze dat zullen waarderen. Ik heb een stukje tekst geschreven richting management en die doorgestuurd naar het uitzendbureau met het verzoek het door te sturen naar de unileider en die vervolgens naar management. Ik denk dat dat wel voldoende is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39
@chim0 ik zou verder geen energie meer steken in deze werkgever. Zeker niet je vriendin laten bellen!

Na alles wat ik heb gelezen ben ik er van overtuigd dat jij naar eer en geweten hebt gehandeld. Helaas is het in zo'n korte tijd niet mogelijk om genoeg vertrouwen bij iemand op te bouwen om er mee weg te komen. Ik wil de situatie niet bagetaliseren. Echter ben je niet de eerste, en zul je niet de laatste zijn wie dit overkomt.

Voorbeelden zijn soms nodig. Van jou is een voorbeeld gemaakt. Totaal oneerlijk voor jou, zeker niet terecht als je het mij vraagt. Maar ook absoluut niet persoonlijk. Het is makkelijk om daar een nieuw iemand voor te pakken. Hoe lastig ook, probeer het te laten rusten, en je energie om te buigen in het zoeken van iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04
EnigmaNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:27:
Waar heb je het over? TS heeft dit 1 keer gedaan, er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij dit keer op keer doet.
Je had het over Ik vind het jammer dat onze samenleving zo verhard is dat mensen geen tweede kans krijgen.
Daarop reageer ik. Want die zelfde samenleving schreeuwt om harde acties als het daarna nog een keer fout gaat en nog een keer fout en nog een keer fout.

Dit zie je overal tegenwoordig terug komen, men wil dat er hard opgetreden wordt, en als dat dit dan wordt gedaan is iedereen verbaast dat dit gedaan wordt. Of juist andersom... Men treed relaxest op.... En als het dan een keer echt fout gaat, begint iedereen vragen te stellen waarom er niet eerder actie is ondernomen.
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden tegenwoordig.
Een zero tolerance samenleving moeten we niet willen.
Fraude wil je ook niet in een samenleving. Dus moet aangepakt worden. Maar moet wel in verhouding staat tussen het werk, verantwoordelijkheid, de fout en de maatregel.
Ik vraag me oprecht af of de mensen die zo hard reageren in dit topic voor zichzelf ook zo hard zouden zijn als ze een keer over de schreef gaan. Ik denk van niet...
Waarschijnlijk niet, maar hangt ook van de situatie af.
Maar actie vs reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56
Ze hoeft natuurlijk niet op haar knietjes bedelend van ooooh ajb geef hem z'n baantje terug, maar gewoon kort met sterke en overtuigende woorden hoe erg het mij geraakt heeft. Niet geschoten is altijd mis toch?
Nee.

Zoals eerder vanochtend: nee. Staat zo enorm onprofessioneel. Je vriendin, hoe tof ze ook is, heeft niets met de eindklant (het bedrijf) te maken en zij niet met haar.

EDIT: overbodige opmerking verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 02-03-2019 12:36 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

chim0 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Als je ballen hebt als management zijnde, dan ga je toch in gesprek met diegene en ga je het toch niet spelen via de unitleiders? Kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen of niet?
En jij denkt dat die mensen niks anders te doen hebben? Waar zit hun belang? Probeer daar eens over na te denken vanuit hun perspectief.

Aangezien je mijn eerdere reacties ook negeert zal het nu niet anders zijn. Daar zit meteen het probleem: je hebt in je omgeving alleen mensen die je achterna praten en 'het management' een stel stommerds vindt. Vervolgens verdrink je in je eigen gelijk en dat wil je nu ook bij het bedrijf halen.

Leer er van en steek energie in zaken die je wel kan veranderen. Dat is duidelijk niet bij dit bedrijf.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
[...]

Als je ballen hebt als management zijnde, dan ga je toch in gesprek met diegene en ga je het toch niet spelen via de unitleiders? Kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen of niet? Maar ja, wie weet wat die ene unitleider heeft gezegd en hoe hij het heeft gebracht. Ik heb gewoon gezegd dat het me enorm speet en er geen kwade bedoelingen achter zaten en dat het gewoon en stomme actie was. Ik ga geen toneelstukje opvoeren om maar een unitleider te overtuigen. Weet ik veel dat dit bij management terecht komt. Maar als zoiets dusdanig belangrijk is voor management, lijkt mij dat je zelf het verhaal aan wil horen. Althans, dat zou ik wel hebben als ik management was, maar hun blijkbaar niet. Ze komen er 4 dagen later op terug via de unitleider. Nou sorry hoor, maar dan ben je gewoon ontzettend zwak en maak je gewoon misbruik van je positie. Zo van kijk mij eens dit kunnen maken.
Grow up en kom uit je droomwereld. Klinkt misschien heel lullig maar management interesseert het geen reet dat je op straat staat en ook als er echt geen kwaad achter zat interesseert het ze nog geen reet en is het gewoon collateral damage. Die mensen hebben wel wat beters te doen (vinden ze zelf) dan een verhaal aan te horen van iedere Jan Lul op de werkvloer die een enorme fout heeft gemaakt of in hun ogen fraude heeft gepleegd.
Om dat op te lossen hebben ze unitleiders in dienst genomen die het vuile werk mogen opknappen zodat ze zelf verder kunnen gaan met zaken die ze WEL belangrijk vinden. Kans is aanwezig dat de unitleiders ook op hun kloten hebben gekregen waarom ze management hebben lastig gevallen en niet direct de juiste stappen hebben ondernomen.
Jan en alleman doet bestellingen op internet, iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zo'n beetje overal zijn we bezig met een race naar de bottom en moet alles nog efficiënter/goedkoper. Dat is de dagelijkse realiteit en daarbij vallen slachtoffers.

Je zult mij niet horen zeggen dat ik het daar allemaal mee eens ben maar het is meer en meer de realiteit waarin we leven, die we met z'n allen over ons afroepen en mensen worden (zeker op lager niveau waar men de mensen voor het uitkiezen heeft) weggooi artikelen zoals een balpen. Leeg geschreven -> vuilnisbak.
[...]

Nou, dat hoeft toch niet? Kijk, je hebt toch niets te verliezen dus misschien komt het wel over als dat het mijn partner ook geraakt heeft omdat ik zo lovend en betrokken was bij het werk. Misschien werkt het versterkend. Ze hoeft natuurlijk niet op haar knietjes bedelend van ooooh ajb geef hem z'n baantje terug, maar gewoon kort met sterke en overtuigende woorden hoe erg het mij geraakt heeft. Niet geschoten is altijd mis toch?
In dit geval zal wel geschoten zo goed als zeker volledig mis zijn. Komt zeer onvolwassen over en ook hier zal gelden dat men geen interesse in jou als persoon heeft.
Vandaag of morgen begint er een ander op jouw plek, krijgt die veren in z'n reet hoe goed hij het allemaal doet en is het business as usual.
[...]

Dat lijkt me niet zo'n goed idee want dan ga je juist de richting op van wanhoop en stalken. Ik denk niet dat ze dat zullen waarderen. Ik heb een stukje tekst geschreven richting management en die doorgestuurd naar het uitzendbureau met het verzoek het door te sturen naar de unileider en die vervolgens naar management. Ik denk dat dat wel voldoende is.
Ik zou er alvast rekening mee houden dat je hier nooit een (bevredigend) antwoord op gaat krijgen (als men het al doorstuurt) en zou eerlijk gezegd ook voorzichtig zijn met dit soort zaken te vragen aan het uitzendbureau. Voor je het weet sta je daar bekend als lastig en moeilijk bemiddelbaar.

Leer hier van, laat het los en kijk vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
Laat het gaan, het is balen dat het zo gelopen is, maar ga niet aan een dood paard trekken zoals je nu lijkt te doen. Leer ervan en richt je op de volgende klus.

Bedenk je ook wel goed dat je als uitzendkracht extreem vervangbaar bent. Die vervangbaarheid heeft voor bedrijven echter wel een prijs, wat jij als uurloon krijgt, het bedrijf betaalt een veelvoud daarvan aan het uitzendbureau. Daarom ben is je opdracht beëindigd, ze kunnen er niet meer op vertrouwen dat je wel daadwerkelijk de uren maakt die je zegt te maken. En dan is het goedkoper en sneller om jou zonder discussie te vervangen (ook tijd van managers kost namelijk geld). Dat is helaas het nadeel van uitzendkracht zijn, een misstap en je opdracht is over, t.o.v. het gewone personeel sta je altijd achteraan, groei kan je nauwelijks maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
EnigmaNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:10:
Hij heeft helemaal niet bewust gefraudeerd
Van de TS:
chim0 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 02:09:
Je voelt hem waarschijnlijk al hangen: met mijn stomme kop heb ik dat gedaan, maar ook maar zonder enig moment na te denken, wetende dat dit niet mag. Gewoon een domme, stomme actie zonder nadenken.
Hij wist prima dat het niet mag, en heeft het toch gedaan. Of je het nu 'fraude' wil noemen of niet, het mag gewoon niet. Als vervangbare uitzendkracht wordt je er in dat soort gevallen altijd uitgekieperd omdat ze hoe dan ook geen precedent willen scheppen naar anderen. Dit is vanuit het management van zo'n toko volkomen logisch en het is lachwekkend dat mensen het willen bagatelliseren of willen spreken van een angstcultuur: dit is hoe dat soort ongeschoold werk gewoon werkt. Een interne medewerker hogerop in de boom hoeft waarschijnlijk nieteens te klokken, maar de uitzend'handjes' wel. That's life.

De TS heeft een domme fout gemaakt waar 'ie gelukkig van geleerd heeft.
Als je ballen hebt als management zijnde, dan ga je toch in gesprek met diegene en ga je het toch niet spelen via de unitleiders?
Waarom zouden ze? Ze hebben duidelijke regels opgesteld en daar heb jij je niet aan gehouden. Waarom zouden ze energie en tijd investeren in uitzendkrachten die makkelijk te vervangen zijn, en bovendien nog maar heel kort daar werken?

Het maakt niet uit of je valsspeelt voor jezelf, valsspeelt voor een ander, of een rol WC papier van kantoor meeneemt omdat 't bij je thuis op is: een bedrijf gaat zulke dingen nooit accepteren van een uitzendkracht.

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 03-03-2019 11:54 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crucialxnick
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 21:06
Voorop gesteld dat ik vind dat een een waarschuwing persoonlijk voldoende zou vinden, snap ik het bedrijf wel. Behoorlijk naïve actie van TS.

Wat me in dit topic vooral verbaasd is dat elke keer gezegd wordt dat het inklokken voor collega geen gevolgen zou hebben. Daaruit haal ik dat laat inchecken geen gevolgen zou hebben. Waarom vraagt de collega dit dan aan TS?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb het hele topic gelezen maar eigenlijk heeft johnkeates alles al gezegd. De rest gaat om terugdraaien of "gelijk halen". Dat gaat niet lukken en kost alleen maar veel energie. Het is een groot bedrijf dus de kans dat je het ontslag nog kunt afwentelen lijkt me nihil. Verwacht ook niet teveel van het uitzendbureau. Mogelijk gaan ze niet eens het gesprek aan want ze hebben vast geen trek om een grote opdrachtgever kwijt te raken. Hetzelfde geldt voor je teamleiders etc.

Gezien de reactie van je vriendin is het een grote klap. Je kunt nu een klus bij een kennis doen, dat is fijn om deze frustrerende situatie achter je te laten al geeft het geen zekerheid (maar die had je toch al niet).

Verder valt op dat je in uitstekend Nederlands reageert. Jammer dat je nu onderaan de ladder staat en blij moet zijn met ongeschoold werk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Qwerty-273

Meukposter

chim0 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:05:
Dan nog geef je zo'n iemand toch gewoon een waarschuwing als zijn functioneren verder prima is? Helemaal als je team- en unitleider ook nog een goed woordje voor je doen. Dat zijn toch je aanknopingspunten? Daar ga je toch op af als management zijnde? Want die weten helemaal niet wat op de werkvloer gebeurt.
Aan de andere kant, het management weet ook niet of de unitleider toevallig jou niet prive kent (vriend, schoolgenoot, oid) en er daarom een goed woordje bij doet. Een harde lijn op deze zaken is tegenwoordig normaal geworden (bv VDL Nedcar en drank/druksgebruik en het daarna ingevoerde zerotolerancebeleid), en juist als een uitzendkracht ben je dan helaas makkelijk te wippen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Hydra schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Een interne medewerker hogerop in de boom hoeft waarschijnlijk nieteens te klokken, maar de uitzend'handjes' wel.
Iedereen moet inklokken, ook unit- en teamleiders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hard les maar zeker terecht. als k je baas was had ik het zelfde gedaan.

dit doe je maar 1 keer in je leven hier leer wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 17-09 08:34

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:46:
hard les maar zeker terecht. als k je baas was had ik het zelfde gedaan.

dit doe je maar 1 keer in je leven hier leer wel van
Goed hij heeft er van geleerd maar mag er niet meer werken.
Wat schiet je daarmee op als bedrijf?
Raar businessmodel.

Ik denk dat dit soort bedrijven hiermee een bepaalt soort mensen aantrekt of juist uitschiften.
Krijg je er mee te maken dan zou ik er niet veel energie in stoppen.
Bedankt voor de gratis les, past totaal niet bij mij, volgend werkgever, doei :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Part schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:19:
Ik denk dat dit soort bedrijven hiermee een bepaalt soort mensen aantrekt of juist uitschiften.
Het gaat hier om ongeschoold uitzendwerk he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Part schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Goed hij heeft er van geleerd maar mag er niet meer werken.
Wat schiet je daarmee op als bedrijf?
Raar businessmodel.

Krijg je er mee te maken dan zou ik er niet veel energie in stoppen.
Bedankt voor de gratis les, past totaal niet bij mij, volgend werkgever, doei :w
Voor jou 100 andere. Zo denken ze daar . En bij nog 10.000 werk gevers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hangt teveel aan het feit dat je verder op je werk fijne collega's had. Laat het los, leer van je fout en zoek ander werk. Het bedrijf denkt dat er voor jou tien anderen zijn, maar dit werkt ook de andere kant op. Er zijn ook tien andere plekken waar je aan het werk kan en leuk werk kan hebben met fijne collega's.

De sfeer/situatie bij het oude bedrijf zal nooit meer hetzelfde worden voor jou. Je zal altijd het gevoel houden dat er ineens extra op je gelet wordt en van hogerhand zal men misschien ook jou wel minder vertrouwen. Dat is geen goede basis voor een prettige werksfeer. En wat te denken dat je nog even fijn bij je collega's rondgaat om te vertellen wat men jou heeft aangedaan. Dat wil je als bedrijf liever ook niet.

Kortom: vallen, opstaan, leren en doorgaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Vervelende situatie. Ik heb niet alle posts gelezen, maar wat ik wel kan zeggen; only mountains never meet :)
Wat ik zou doen is uit jezelf een mailtje sturen naar het management. Sowieso kort maar krachtig houden. Bedankje voor de tijd dat je er hebt gewerkt, vermelden dat je dit met veel plezier hebt mogen doen en dat je het toch jammer vind op deze manier uit elkaar te gaan. Daarnaast het bedrijf alle goeds wensen voor de toekomst.

Wie weet wat de toekomst met zich mee brengt.

Daarnaast met positieve blik verder zoeken naar iets wat bij je past. Je klinkt gemotiveerd en dat is toch knap na zo'n lange tijd thuis te hebben gezeten. (Behoorlijke verandering in slechts 6 weken.) Probeer dat vast te houden. Dan komt het echt wel goed.

Aanvulling: Misschien kun je een cursus of opleiding gaan doen? Weet niet of er iets is wat je trekt. Dat maakt het zoeken naar werk stukken makkelijker. Natuurlijk is zoiets niet gratis, maar hiervoor zou je kunnen sparen in de tijd dat je via het uitzendbureau werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Bas. op 04-03-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Hmmm, wel vreemd dat je collega wel kan blijven, of is hij intern? Als jouw vriendin belt dan wordt dat zeker als wanhoopsdaad gezien. Maar als je niets te verliezen hebt .... ik zou wel oppassen met boos worden, dat helpt je niet verder en frustreert jezelf alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[...]

[...]
@chim0 Je geeft heel veel af op het management. Je vind dat zij dit met jou hadden moeten bespreken en dat ze geen ballen hebben etc. Ik weet niet of jou beeld van het management wel helemaal goed is. Er zit niet voor niets hiërarchie in een organisatie, het management kan niet alles zelf doen. Zij sturen een organisatie en dat gaat soms wat 'hoog over'. Het uitwerken van de details wordt door mensen lager in de hiërarchie gedaan. Dat heeft niets met "ballen" te maken, dat is hoe hiërarchie werkt.

Jij maakt een fout.
Jij wordt aangestuurd door je unitleider, en niet door het management.
Jij hebt met dus alleen met je unitleider te maken (en hij heeft met het management te maken!)
Dus ja, je unitleider en niet een manager komt jou vertellen dat je er uit ligt.

Je geeft het zelf toe; het was een onbewuste actie waarover je niet hebt nagedacht. Managers willen geen medewerkers die dingen onbewust doen zonder daarover na te denken, dat leid tot fouten. Dit incident is waarschijnlijk niet diezelfde dag bij het management aan bod gekomen / besproken, dus er kunnen enkele dagen tussen zitten.

Lullig maar waar, als uitzendkracht sta je met 1-0 achter t.o.v. een medewerker die bij een organisatie in dienst is. Overtreed je de regels dan vlieg je er direct uit, houd je je aan de regels dan maak je kans op een contract. Ben je in dienst was je er wellicht met een formele waarschuwing vanaf gekomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Tehh op 04-03-2019 12:49 . Reden: Onbewust =/ onnadenkend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tehh schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:47:
Je geeft het zelf toe; het was een onbewuste actie.
In de TS zegt 'ie wat anders:
Je voelt hem waarschijnlijk al hangen: met mijn stomme kop heb ik dat gedaan, maar ook maar zonder enig moment na te denken, wetende dat dit niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:23:
[...]

In de TS zegt 'ie wat anders:

[...]
Excuus, ik bedoel onnadenkend ("zonder enig moment na te denken").

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
Klote situatie voor je. Ik kan me heel goed begrijpen hoe je je voelt.
Vervelend voorval ook, vooral omdat je het gevoel hebt dat je niet de mogelijkheid hebt gehad om voor jezelf op te komen.

Wat er naar mijn gevoel is gebeurt (ik heb ervaring met de andere kant van jouw verhaal);
Ik neem aan dat het bedrijf waar je werkte redelijk groot is (veel medewerkers die dezelfde rol vervullen als dat jij deed) en dat je een rol had in productie/assemblage/etc.
binnen de groep van medewerkers waar je in zat zijn een aantal mensen die zich bewezen hebben (wat jij ook aan het doen was als ik je verhaal zo lees) en die voor een deel in vaste dienst zijn.
Het andere deel is inleenkrachten die nog niet zo lang in dienst zijn. In deze groep zitten mensen die het goed doen (zoals jij) en na verloop van tijd bij de bewezen groep komen welke ik al eerder noemde.

Het probleem zijn de mensen die ik nu nog niet benoemd heb. Omdat politiek correct zijn wat teveel woorden kost, noemen we deze groep voor de vorm even "de rotte appels". Dit kan van alles tot oorzaak hebben, het niet naleven van de regels (veiligheid etc.) het veroorzaken van direct kosten (vandalisme, diefstal) en indirecte kosten (onwettelijk verzuim etc.).

Door de acties van deze groep "appels" wordt er na verloop van tijd voor de "nieuwe" mensen vaak een zero-tolerance beleid gehanteerd. Ben je inlener en minder dan 3 maanden in dienst? bij het eerste "delict" vlieg je er uit. Ohne Gewähr! Dit is natuurlijk vervelend voor de welwillende mensen die (onbewust) een fout begaan. Maar die tweede kans waar je om vraagt hebben veel mensen voor je waarschijnlijk verspeeld. En daarom krijg jij hem niet meer.

Niet eerlijk voor jou, erg vervelend zelfs. Wanneer ik de manager waar je het over hebt was geweest, had ik je graag een tweede kans gegeven nu ik je verhaal heb gelezen. Het probleem is dat die manager geen persoonlijk belang bij jou heeft. En zijn statestiek zegt dat het mereendeel van de mensen die de fout in gaat een tweede kans verspeeld. Die tweede kans kost in dat geval geld, en daar kan op bezuinigd worden. Dat jij wel een tweede kans had aangegrepen om jezelf te bewijzen, valt weg in de statestiek...

Wie z'n schuld het is dat jij je tweede kans niet krijgt, die rotte appes die het hebben verpest, die manager die geen inleveingsvermogen heeft, of die baas die meer moet besparen, dat mag je zelf beslissen.
Het is een slag in het gezicht voor alle welwillende mensen die graag werken en 1x een fout maken.

Dit is wat men bedoelt met "zo is nou eenmaal het systeem". Het is misschien niet goed voor de mensen, maar onder aan de streep levert het zo (gemiddeld) het meeste geld op en daar draait het nou eenmaal om.

Jij, jij hebt aan je verhaal te zien je een dure les geleerd (klinkt stom, maar niet alle mensen in jouw situatie zullen zich realiseren dat ze het niet nog een keer moeten doen).
Zoals je jezelf beschrijft, zou ik zeggen: Kop omhoog. Je wilt werken, en je kunt het ook. Niemand vecht voor je, zeker een uitzendbureau. Ga door naar de volgende werkgever. Grijp elders die tweede kans aan. Je komt er wel.

Die werkgever die je de laan heeft uigestuurd? Statistisch zal hij er spijt van krijgen, gezien jij misschien efficienter was dan een ander. Maar die getallen verdwijnen ergens achter de komma. Laat je niet klein maken door zo ver op te boksen tegen het systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door kid1988 op 04-03-2019 13:43 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:44:
[...]

Grow up en kom uit je droomwereld. Klinkt misschien heel lullig maar management interesseert het geen reet dat je op straat staat en ook als er echt geen kwaad achter zat interesseert het ze nog geen reet en is het gewoon collateral damage. Die mensen hebben wel wat beters te doen (vinden ze zelf) dan een verhaal aan te horen van iedere Jan Lul op de werkvloer die een enorme fout heeft gemaakt of in hun ogen fraude heeft gepleegd.
Het lijkt me niet dat je in een droomwereld leeft als je een normale, menselijke behandeling vraagt in plaats van huts zero tolerance. Jammer alleen dat je het tegenwoordig niet meer kan verwachten van ondoorzichtige bedrijven. Just my 0,02 euro.

@chim0 Lekker wegwezen daar. Ze doen niks voor jou, dus dan hoef je dat ook niet voor hun te doen. Alleen jij kan in je hoofd kijken en zeggen of je het met opzet of niet deed. Als het het laatste is, hou de eer aan jezelf. Voor dat bedrijf, tien anderen. Goed personeel met de juiste arbeidsmentaliteit is er tegenwoordig maar weinig, dat weten werkgevers ook (ik zit in hetzelfde circuit, parttime).

[ Voor 6% gewijzigd door Racing_Reporter op 04-03-2019 14:00 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 21:50
Ik kijk toch wat harder tegen aan dat mensen hier.

Als je tijd moet klokken (of schrijven) wil je dat mensen dat naar eer en geweten doen. Net zoals de rest van hun werkzaamheden. Als je je werk niet kunt doen geef dat aan en we kunnen het er als normale mensen over hebben. Maar als je het niet doet en je verbergt het (want dat is iemand anders inklokken voor iemand anders natuurlijk) dan is dat fraude en die mensen wil je gewoon niet hebben.

Dit soort eerlijkheid zie ik niet als heel anders iets als kapot markeren en zelf mee nemen of 101 andere manieren waarop gefraudeerd word. Je wilt absoluut geen sfeer hebben dat het kan zolang je niet gesnapt word. En wat is het alternatief? waarschuwing en dat ze je iedere dag gaan volgen zodat ze zeker weten dat je het niet nog een keer doet? Ik denk dat de pakkans bij dit soort dingen zo klein is dat als je een mindere maatregel neemt je als bedrijf alleen maar fraude in de hand werkt.

Los van het feit dat het een groot ondoorzichtig hiërarchisch bedrijf is. Ze kunnen weinig anders of het nu gaat om boekhouding of uren klokken.
Het was niet een vergissing in de zin dat je dacht dat je jouw pas had ipv dat van je collega.

[ Voor 11% gewijzigd door Batavia op 04-03-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

peltco schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:04:

Als je tijd moet klokken (of schrijven) wil je dat mensen dat naar eer en geweten doen. Net zoals de rest van hun werkzaamheden. Als je je werk niet kunt doen geef dat aan en we kunnen het er als normale mensen over hebben. Maar als je het niet doet en je verbergt het (want dat is iemand anders inklokken voor iemand anders natuurlijk) dan is dat fraude en die mensen wil je gewoon niet hebben.

Dit soort eerlijkheid zie ik niet als heel anders iets als kapot markeren en zelf mee nemen of 101 andere manieren waarop gefraudeerd word. Je wilt absoluut geen sfeer hebben dat het kan zolang je niet gesnapt word. En wat is het alternatief? waarschuwing en dat ze je iedere dag gaan volgen zodat ze zeker weten dat je het niet nog een keer doet? Ik denk dat de pakkans bij dit soort dingen zo klein is dat als je een mindere maatregel neemt je als bedrijf alleen maar fraude in de hand werkt.
Steekproeven doen weldegelijk iets. Erna één waarschuwing en dan wegwezen. Het is echt supersimpel in een excel-bestandje bij te houden. Of bij opmerkingen bij werknemer. Degene die denkt dat daar onnodig veel werk in zit, zit ernaast.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

peltco schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:04:

Los van het feit dat het een groot ondoorzichtig hiërarchisch bedrijf is. Ze kunnen weinig anders of het nu gaat om boekhouding of uren klokken.
Het was niet een vergissing in de zin dat je dacht dat je jouw pas had ipv dat van je collega.
Het gaat ook om de intentie. Het voorbeeld wat jij aanhaalt is de hele opzet het plegen van fraude. TS zag het inklokken als een overbodige bureaucratische handeling en gelijkstaand aan het halen van een kopje koffie voor je collega en had dus niet de bedoeling het bedrijf te benadelen voor eigen gewin. Met een waarschuwing was dit ongewenste gedrag waarschijnlijk ook wel te corrigeren geweest ipv ontslag.

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 04-03-2019 16:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
}:O is dit topic al uitgekauwd? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Racing_Reporter schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Het lijkt me niet dat je in een droomwereld leeft als je een normale, menselijke behandeling vraagt in plaats van huts zero tolerance. Jammer alleen dat je het tegenwoordig niet meer kan verwachten van ondoorzichtige bedrijven. Just my 0,02 euro.
Vragen/hopen mag natuurlijk altijd, verwachten of er op rekenen is imho leven in een droomwereld.
Heeft ook weinig met tegenwoordig te maken, hoger management die geen tekst of uitleg komt geven bij incidenten op de werkvloer en dat overlaat aan teamleiders/unitleiders bestaat al veel langer.
Zero tolerance is misschien iets meer van deze tijd, of wordt vandaag de dag vaker toegepast, maar prikklokken (en het frauderen met die dingen) bestaat al zolang als de prikklokken zelf bestaan.

Liep zelf stage begin jaren negentig bij een organisatie waar men werkte met een prikklok en daar ging het regelmatig (maar niet iedere dag) als volgt:
Werknemer 1 kwam als eerste binnen rond half acht en klokte een stapeltje kaarten in voor laten we zeggen werknemer 1 t/m 6. Werknemer 2 t/m 6 kwamen dan binnen rond half negen. Werknemer 1 ging naar huis om een uur of vier zonder uit te klokken. Werknemer 2 t/m 6 gingen naar huis om vijf uur en één van hen klokte dan werknemer 1 ook nog even uit.
Was een soort van publiek geheim dat het op die manier werkte en was goed voor de overuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
Daar lijkt het wel op. Volgens mij is alles wel gezegd.

Maar vinden jullie bijvoorbeeld niet dat de unitleider mij tijdens de intake en rondleiding, toen we bij de klok stonden, had moeten vertellen dat wanneer je inklokt voor een ander, je per direct mag vertrekken, omdat ze daar in het verleden veel problemen mee hebben gehad en er nu een zero tolerance wordt gevoerd wat dit betreft? Zo van "Pas hier gigantisch mee op want in het verleden bla bla bla dus dan mag je meteen vertrekken." Dan nog kan zoiets gebeuren, maar dan is het in ieder geval verteld. Neem aan dat de beste man hiervan wel op de hoogte is. Of niet natuurlijk, maar dan is het wel heel slecht, vind ik.

Blijkbaar heeft dit dusdanig hoge prioriteit, dat management bij overtreding hiervan heeft besloten iemand direct de deur te wijzen. Enige jammere is, dat je bij extreme regels zoals deze niet de uitleg hebt gekregen wat de gevolgen ervan zijn, want ik denk dat er niet veel regels zullen zijn, die vertrek als gevolg hebben. Dit zal niet gebeuren als jij een kopje koffie op de grond laat vallen of een pallet aan gort rijdt. Jullie begrijpen wat ik bedoel.

Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om hiervan te leren. Blijf het nog steeds extreem vinden, maar ik ben niet iemand die wrok koestert of een bedrijf zwart gaat maken. Maar ik zal wel, als ik toevallig mensen spreek over dit bedrijf of mensen die er willen gaan werken, dit absoluut aankaarten en iemand ervoor waarschuwen. Zou niet willen dat iemand anders dit overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@chim0 Bedrijven met prikklokken moet je ze sowieso vermijden als het even een optie is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

@chim0 Wat betreft de prikklok : Nee, ze hoeven dit niet te melden aangezien je bij een dergelijke klok verplicht word zelf in te klokken. Dit omschrijft hetgeen je aangeeft dus eigenlijk al.

Verder is alles in dit topic wel vermeld, inclusief een flink aantal onzinnigheden waar je niet op zit te wachten.

Long story short : Dit doe je niet een tweede keer...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:35:
@chim0 Bedrijven met prikklokken moet je ze sowieso vermijden als het even een optie is...
Prikklokken worden vaak ook gebruikt voor BHV doeleinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Prikklokken worden vaak ook gebruikt voor BHV doeleinden.
Manager gespot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
chim0 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:32:
Zo van "Pas hier gigantisch mee op want in het verleden bla bla bla dus dan mag je meteen vertrekken."
"Pas hier gigantisch mee op want in het verleden is er al eens een hele goeie uitzendkracht uitgegooid, hij schakelde zelfs Tweakers in maar terugkomen is niet gelukt! Je bent gewaarschuwd!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]
Maar vinden jullie bijvoorbeeld niet dat de unitleider mij tijdens de intake en rondleiding, toen we bij de klok stonden, had moeten vertellen dat wanneer je inklokt voor een ander, je per direct mag vertrekken, omdat ze daar in het verleden veel problemen mee hebben gehad en er nu een zero tolerance wordt gevoerd wat dit betreft?
Neen, ik ben nog geen bedrijf tegengekomen waarbij personeels/toegangspassen niet persoonsgebonden zijn en dat je deze niet mag uitlenen. Gevolg is breder dan enkel het inklokken, al zal dat de voornaamste reden zijn. Je bent effectief ook de controle kwijt over wie er toegang heeft op je terrein indien het uitlenen van een toegangspas als normaal wordt gezien.

Als dit specifiek gemeld moet worden, waar leg je dan de grens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om hiervan te leren. Blijf het nog steeds extreem vinden, maar ik ben niet iemand die wrok koestert of een bedrijf zwart gaat maken.
Tot nu toe heb ik je alleen maar af zien geven op de managers, dat het allemaal hun schuld is en dat het zo extreem is wat ze gedaan hebben tegen je, dus wanneer ga je daarmee beginnen?
Maar ik zal wel, als ik toevallig mensen spreek over dit bedrijf of mensen die er willen gaan werken, dit absoluut aankaarten en iemand ervoor waarschuwen. Zou niet willen dat iemand anders dit overkomt.
Waar wil je ze voor waarschuwen? Dat ze niet zo naïef moeten zijn om met andermans toegangspas in te klokken?
Napo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:11:
Neen, ik ben nog geen bedrijf tegengekomen waarbij personeels/toegangspassen niet persoonsgebonden zijn en dat je deze niet mag uitlenen. Gevolg is breder dan enkel het inklokken, al zal dat de voornaamste reden zijn. Je bent effectief ook de controle kwijt over wie er toegang heeft op je terrein indien het uitlenen van een toegangspas als normaal wordt gezien.

Als dit specifiek gemeld moet worden, waar leg je dan de grens?
Meestal wordt dit al expliciet gemeld, in het personeelshandboek staat vaak wel een stukje over toegangspassen e.d.. Dat gaat niet alleen over dat het persoonsgebonden is, maar ook wat te doen als je hem verliest en dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het lijkt me een duidelijke zaak. TS was misschien goed van bedoelingen, maar slecht van daden. Als uitzendkracht is het dan regel en geen uitzondering dat je eruit wordt geknikkerd. Damage control is om excuses te maken en proberen het uitzendbureau zo ver te krijgen dat ze je nog bij andere klanten durven aan te bieden. Ik snap niet dat we al 10 pagina's discussie hebben hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14

M14

[...]

Maar vinden jullie bijvoorbeeld niet dat de unitleider mij tijdens de intake en rondleiding, toen we bij de klok stonden, had moeten vertellen dat wanneer je inklokt voor een ander, je per direct mag vertrekken, omdat ze daar in het verleden veel problemen mee hebben gehad en er nu een zero tolerance wordt gevoerd wat dit betreft? Zo van "Pas hier gigantisch mee op want in het verleden bla bla bla dus dan mag je meteen vertrekken." Dan nog kan zoiets gebeuren, maar dan is het in ieder geval verteld. Neem aan dat de beste man hiervan wel op de hoogte is. Of niet natuurlijk, maar dan is het wel heel slecht, vind ik.
Meen je dit nu serieus? 8)7
Heeft er iemand al impliciet tegen je verteld dat je echt niet op de snelweg moet gaan wandelen? Of die ongesloten fiets echt echt echt moet laten staan? Of dat je echt moet betalen bij de zelfservice kassa?
M14 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:00:

Aangezien je mijn eerdere reacties ook negeert zal het nu niet anders zijn. Daar zit meteen het probleem: je hebt in je omgeving alleen mensen die je achterna praten en 'het management' een stel stommerds vindt. Vervolgens verdrink je in je eigen gelijk en dat wil je nu ook bij het bedrijf halen.
Ik had het voorspeld! Wat heb ik nu gewonnen? *O*

Nog even en het is de schuld van de Rabobank!
Punten voor wie deze meme kent O-)

[ Voor 7% gewijzigd door M14 op 04-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]
Maar vinden jullie bijvoorbeeld niet dat de unitleider mij tijdens de intake en rondleiding, toen we bij de klok stonden, had moeten vertellen dat wanneer je inklokt voor een ander, je per direct mag vertrekken, omdat ze daar in het verleden veel problemen mee hebben gehad en er nu een zero tolerance wordt gevoerd wat dit betreft?
Nee, dat vind ik niet: jou is verteld wat de regels waren, mogelijk heb je ook een boekje gehad waar dat in stond en moest je tekenen dat je daar akkoord mee ging/ervan wist.

Het bedrijf heeft die regels opgesteld, met wat voor reden/argumentatie dan ook, ze zijn jou echt geen uitleg verschuldigd.

Maar waarom heb jij het niet gevraagd, zo van: "Meneer, wat voor straf krijg ik als ik het wel doe?".
Valt een beetje in dezelfde categorie als bij de sollicitatie bij een nieuwe werkgever als eerste vragen hoe laat en hoe lang de pauzes zijn...zet gelijk de toon voor de verdere samenwerking zeg maar ;)

Als men expliciet aangeeft dat iets niet mag, geeft al aan dat het voor hen een belangrijk iets is toch?

Mijn advies: laat je omscholen tot COBOL of Fortran programmeur, dan ben je redelijk uniek op de banenmarkt en zullen ze wel 3x nadenken voor ze je ontslaan om zoiets :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Iva_Bigone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:01:
[...]
Mijn advies: laat je omscholen tot COBOL of Fortran programmeur, dan ben je redelijk uniek op de banenmarkt en zullen ze wel 3x nadenken voor ze je ontslaan om zoiets :+
Tja, maar dan zegt de unitleider vast niet expliciet dat je niet een productie-systeem mag formatteren en dan krijgen we weer zo'n topic over dat hij daarom ontslagen is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Blijkbaar heeft dit dusdanig hoge prioriteit, dat management bij overtreding hiervan heeft besloten iemand direct de deur te wijzen. Enige jammere is, dat je bij extreme regels zoals deze niet de uitleg hebt gekregen wat de gevolgen ervan zijn, want ik denk dat er niet veel regels zullen zijn, die vertrek als gevolg hebben. Dit zal niet gebeuren als jij een kopje koffie op de grond laat vallen of een pallet aan gort rijdt. Jullie begrijpen wat ik bedoel.

Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om hiervan te leren. Blijf het nog steeds extreem vinden, maar ik ben niet iemand die wrok koestert of een bedrijf zwart gaat maken. Maar ik zal wel, als ik toevallig mensen spreek over dit bedrijf of mensen die er willen gaan werken, dit absoluut aankaarten en iemand ervoor waarschuwen. Zou niet willen dat iemand anders dit overkomt.
nee want had je zelf ook wel kunnen bedenken dat je hier gezeik mee zou kunnen krijgen ....
zo niet ben je dan wel klaar voor de grote mensen wereld ?? :X

in mijn ogen dus ook niks extreems aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@chim0 Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik denk dat wel al het relevante is gezegd.
Zet je over deze negatieve ervaring heen, zie het als een levensles (note: er zullen er in de toekomst nog meer volgen ;) ) , neem deze ervaring mee naar de toekomst en handel in toekomstige situaties verstandiger.
Laat het negatieve achter en ga positief verder met je leven. Iedereen maakt in zijn of haar leven onplezierige dingen mee en de wereld is niet altijd zo fijn als je had verwacht. De kunst is dat je dit soort dingen je er niet van laat weerhouden om optimistisch door te gaan.
Sterkte ermee :)
sorry als het verhaaltje hierboven cliché klinkt, maar ik had het gevoel dat ik dit even moest opschrijven

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hydra
Je zegt nota bene in je TS dat je wist dat het fout was. In het begin was je er tenminste nog bewust van dat je gewoon een erg domme fout gemaakt hebt. Je zit nu echt door te drammen om een deel van de schuld op 't bedrijf te schuiven.

Leer hiervan en move on. Dit is het gevolg als je gaat frauderen met werktijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M14

M14

Hydra schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Je zegt nota bene in je TS dat je wist dat het fout was. In het begin was je er tenminste nog bewust van dat je gewoon een erg domme fout gemaakt hebt. Je zit nu echt door te drammen om een deel van de schuld op 't bedrijf te schuiven.

Leer hiervan en move on. Dit is het gevolg als je gaat frauderen met werktijden.
^^ Dat.

Zullen we gewoon met zn allen accepteren dat de TS er niet van gaat leren en dit topic maar sluiten? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@chim0 hoe gaat het nu? Heb je een andere job gevonden?

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
3x3 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:48:
@chim0 hoe gaat het nu? Heb je een andere job gevonden?
Bedankt voor je interesse! Andere job niet, maar ben wel bezig met een klus voor langere tijd via een maat van mij, zoals ik eerder vertelde. Het is super zwaar werk, maar verdient wel lekker dus voorlopig ben ik even onder de pannen.

Uitzendbureau wilde me nog wel in hun bestand houden voor eventueel ander werk, maar ik ben voorlopig dus niet beschikbaar. Enige rare is, dat ze niet gelijk de eindafrekening (vakantiegeld/reserveringen) mee hebben overgemaakt met het laatste loon. Diegene zei dat ze dat apart doen en het meestal 3 weken ofzo duurt. Maar ik ben gewend bij andere uitzendbureaus, dat als je stopt bij een opdrachtgever, alles meteen wordt uitbetaald, alleen bij hun niet blijkbaar. Is normaal gesproken ook niet erg, kan het alleen nu goed gebruiken. Waarschijnlijk wordt het ergens volgende week uitbetaald.

En dat korte berichtje wat ik had geschreven richting management, zouden ze ook doorsturen en terugkoppelen, maar niks meer van gehoord dus ja.. Maar ja joh, zoals jullie al zeiden het slijt vanzelf wel en dat is nu ook het geval. Denk er niet eens meer aan, maar vind het nog wel jammer. Iedereen die ik spreek en het vertel, is het eens dat een (officiële) waarschuwing in dit geval afdoende was geweest, ondanks wat het bedrijf in het verleden heeft meegemaakt. Ze moeten het gewoon per geval bekijken en zoveel tijd en geld kost dat niet. Even een kort gesprekje en klaar.
Pagina: 1 2 3 Laatste