Note: bij het nalezen van mijn posting kwam ik erachter dat ik jou @k995 veel quote. Dat is niet om je te sarren of zo, maar omdat jouw uitspraken mij triggeren.k995 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:05:
[...]
Hier ging het om een hypothetisch voorbeeld gegeven als reen waarom je dan soms over de snelheidslimiet zou gaan.
Als je al 130(en ja het was een absurd extreem voorbeeld) rijd lijkt het me onzinnig om nog te gaan versnellen in een poging om toch maar die andere achter je te laten invoegen....
Of neem inhalen op een 80km/u weg zoals @
Mx. Alba opperde (die ik zelfs een duimpje heb gegeven, het moet niet gekker worden

). Nu doet hij dat met 90/100km/u en ik met 130km/u moet ik eerlijk bekennen, maar het principe is hetzelfde

Dat doe ik trouwens niet alleen omdat ik er dan sneller voorbij ben, maar ook omdat mijn auto bij die snelheden heerlijk accelereert en een mooie brul laat horen.
...En dat moet je wel hoor als dat de wet word. Je kan niet zomaar kiezen welke wetten jij volgt. Daarbij zie ik niet in buiten veiligheid welke redenen men zou hebben om dit in te voeren.
Je kan en mag gerust hierop reageren maar als dit ingevoerd word zal je er toch aan moeten voldoen of terrechte boetes riskeren.
Ik had het over het moment voordat het wet wordt. Ik vind dat we teveel onze oren laten hangen voor wat men in Den Haag (en Brussel) wil. Het is helemaal niet erg om wat tegengas

te geven.
Daarnaast kan een ieder beslissen ook de wet al dan niet te volgen. Dat heeft alles te maken met de pakkans en boetebedrag. Sommige mensen overtreden standaard allerlei wetten, anderen doen dat nooit en voor een grote groep hangt dat af van de twee aspecten die ik hiervoor noem en ook wel het moment en de plaats.
Het verkeer is een dynamisch iets en dynamische maximumsnelheden daargelaten is men in Nederland veel voorzichtiger dan bijvoorbeeld Duitsland waar eigen verantwoordelijkheid en betere rijvaardigheid belangrijker is. Als in Duitsland een adviessnelheid staat dan kun je daar beter naar luisteren. In Nederland kun je met tientallen kilometers daarboven nog door een bocht met adviessnelheid heen.
k995 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:16:
[...]Ja, ik zit veel op de baan en rij al lang in drukke steden/autostrades en mensen zijn debielen en rijden als debielen. Het aantal mensne dat men direct hun rijbewijs zou moeten afnemen kan ik niet meer tellen, het aantal dat nooit een rijbewijs had mogen krijgen ook niet....
Autostrade? Daar rijden voornamelijk Belgen, dus je conclusie snap ik dan wel
Maar even serieus, ik leg even de link met mijn opmerking van hierboven over het feit dat het verkeer dynamisch is. Klopt het dat jij het verkeer en de verkeersregels als heel zwart-wit ziet?
...Een auto is een vervoers middel voor mij, niks meer . ALs ik dat gebruik wil ik dat dit veilig is en wil ik niet tesamen met gestoorde mensne(bedoel ik jou niet mee) die denken dat de weg een racebaan is, of mensen die omdat ze hun tijd niet deftig kunnen plannen elke regel die er is overboord gooien.
Erger nog mijn kinderen zitten ook in het verkeer als fietsers en die komen ook dergelijke debielen dagelijks tegen.
Je kunt op verschillende manieren naar een auto (of motorfiets) kijken. Jij ziet het als een praktisch apparaat, een ander als iets waarin hij zij lol aan beleeft of zelfs eigenwaarde uit haalt. Dat maakt dat mensen anders reageren. De een kijkt niet op een deuk meer of minder en de ander denkt dat het einde der tijden is aangebroken wanneer er een krasje op de auto (wagen

)zit.
Ik realiseer mij dat er mensen van allerlei pluimage op de weg zitten en dat die een andere insteek hebben. Ik zal mensen die 90 op de snelweg rijden niet opjagen, maar zal ook de hardrijder die 200km/u rijdt niet in de weg zitten. Zoveel mensen zoveel wensen. Dat betekent dus ook dat verschillende situaties ook verschillende oplossingen vragen. Denk aan mijn voorbeeld van een Agila versus een AMG.
Nu is 10 km/u niet een supergroot verschil, maar als het iets groter is dan rij ik toch echt liever met het verkeer mee. Zeker als camions je in gaan halen dan wordt het gevaarlijk.
Dat kan niet want als je niet inhaalt is er geen spraken van een inhaaltijd die je vermindert. Daarnaast is snel er langs veiliger dan met een paar km verschil erlangs. Je hoeft niet in te halen hè. Maar als je het doet, doe het dan vlot.
Even voor de beeldvorming, hoeveel kilometers rij je per jaar?