Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 23:47

Diablo_GT

nbx

Diablo_GT schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:23:
Zijn er meer Xperia 1 gebruikers die tegen problemen met de NFC aanlopen. Paar dagen terug portemonnee kwijt geraakt met alle pasjes. Wilde met de ING app betalen maar daar dacht de telefoon anders over. Functioneert niet, aan/uit zetten is geen probleem.

Vervolgens een app gedownload die nfc tags kan uitlezen, dat gaat ook niet van harte.

Mocht iemand ook hier tegen aan lopen lees ik het graag terug.
Even een terug koppeling. Heb onder garantie een ander toestel gekregen, ook hiermee functioneerde de NFC icm met de ING app niet. Uberhaupt was de NFC slecht ook met nieuw toestel. Tot Android 10, nu na de update functioneert alles zoals het hoort.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 23:00
Ik merk idd dat de nfc+chip beter werkt dan voor Android 10. Eerder had ik moeite om met mijn draadloze headphones te connecten via NFC. Nu gaat dat een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-05 09:33
Hoe bevalt Android 10 bij jullie?
Ik merk wel echt dat alles een stuk vloeiender gaat en de batterij iets langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een tweedehands Xperia 5 opgepikt, puur omdat ik wilde ervaren hoe de form factor in dagelijks gebruik is. En ik moet zeggen dat ik een fan ben van 21:9 nu :P.

Mijn "main" toestel is een iPhone 11 Pro Max en dat zal ook nog wel even zo blijven, er zijn een aantal apps die ik nodig heb en die geen fatsoenlijk alternatief op Android hebben. Maar om eerlijk te zijn zou ik op die apps na prima met de Xperia 5 kunnen leven, zeker nu Android 10 eindelijk fatsoenlijke gesture navigatie heeft (waarom ze niet direct de iPhone kopieerden en eerst die gekke pil deden is mij een raadsel). Als de nieuwe 5 Plus een beetje redelijke camera upgrade krijgt om meer in lijn te komen met de andere flagships, dan wordt het zeker interessant. Ik zou graag RAW output in de stock camera app willen zien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
Hoi,

Heeft iemand nog meer problemen met bellen met de Xperia 1? Heb de microfoon getest en werkt wel. Maar tijdens bellen horen ze me niet ik hun wel. Vindt het vaag maar misschien een probleem in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Zit je welgoed voor de microfoon, aangezien de telefoon wat langer is kan dit het gewoon kunnen zijn. :)

@Propane Ik ben ook fan van de 21:9 ratio. Verwend iPhone-gebruiker hier, met af en toe een switch naar Android. Deze Android switch (Xperia 1) bevalt mij heel erg goed. En ja, hier ook blij met Android 10 en gestures. Die pil was vreselijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
4acesNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:33:
Zit je welgoed voor de microfoon, aangezien de telefoon wat langer is kan dit het gewoon kunnen zijn. :)

@Propane Ik ben ook fan van de 21:9 ratio. Verwend iPhone-gebruiker hier, met af en toe een switch naar Android. Deze Android switch (Xperia 1) bevalt mij heel erg goed. En ja, hier ook blij met Android 10 en gestures. Die pil was vreselijk :D
Dat wel ik kan schreeuwen wat ik wil maar het heeft geen zin. Het gekke is trouwens dat het niet altijd het geval is bel ik 06 nummers dan heb ik er vaak geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ah, okay. Weird. Ik bel niet zoveel. Maar die keren dat.. gaat het prima.

Overigens nu wel een ander probleem. Mijn Bluetooth connectie valt steeds weg. Google zegt dat er velen last van hebben. Maar vind geen antwoord. Super frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Hi guys,

Heb al jullie berichtjes gevolgd maar heb eindelijk mijn wachtwoord kunnen veranderen.

Op dit moment heb ik de Sony Experia 1 super tevreden vooral na de update na android 10 langere batterij duur vingerafdruk scanner doet het super en gestures ik ben er fan van.

soms wissel ik van telefoon puur omdat ik dan werkzaamheden doe waar die misschien kan beschadigingen het gaat hier om de pocophone F1 maar eigenlijk meteen mis ik het 21:9 scherm en de vrijwel stock Android.

Wel heb ik al vanaf begin dat ik eigenlijk er niet mee kan bellen alleen op plekken in Amsterdam kan ik er mee bellen waar het bereik zo goed is dat 5 streepjes heb in de balk dit is erg jammer maar tele 2 vertelde me toen dat ik pech had en hem maar moest opsturen natuurlijk niet gedaan.

Zelf kan ik niet wachten op 24 februari ik ben erg benieuwd waar Sony dit jaar mee komt. eigenlijk heb ik voorgenomen om dit jaar geen nieuw toestel te kopen maar ik weet niet of ik het kan weerstaan het ligt er even aan waar Sony mee komt. Dit wou ik even met jullie delen.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:52
Vandaag weer wat raars gehad. Ondanks dat mijn invoer op gebaren staat kreeg ik daar straks ineens de pil. Ik heb dit al meerdere malen gehad maar nu was het lichtelijk verwarrend omdat ik dus niet meer terug kon swypen.

Ondanks dat Android 10 voor mij een mooie verandering is zie ik toch wat schoonheidsfoutjes voorbij schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ik heb gelukkig (nog) nergens last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:23
Ik ben tevreden met de telefoon. (Xperia 5)

Maar achteraf vind ik de grootte (meer specifiek de breedte) van het scherm iets te smal.

De super slowmotion mis ik enorm.

En de verdomde vingerafdruksensor! Die het gewoonweg niet doet.

Verder gebruik ik de "pil" optie van android 10 in combinatie met de sidesensor. (die vind ik juist wél handig en goed werken)

[ Voor 4% gewijzigd door BrbZrk op 18-02-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
bizar om te lezen wat betreft de vingerscanner. Want die doet het bij mij op iPhone 8 niveau (Xperia 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 12:32
4acesNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:27:
bizar om te lezen wat betreft de vingerscanner. Want die doet het bij mij op iPhone 8 niveau (Xperia 1).
Tja, super fijn natuurlijk dat niet iedereen last heeft van dit probleem.
Ik kan me inmiddels niet meer herinneren wanneer ik de vingerafdrukscanner voor het laatst heb gebruikt. Tegenwoordig teken ik altijd een patroon om te unlocken. En ik gebruik de cijfercode bij alle apps die vingerafdrukken ondersteunen.

Grootste baalpunt sinds ik de X5 heb. Ik ben zelfs al langzaam aan het rondkijken naar een vervanger vanwege dit probleem.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:30
De vingerafdrukscanner is dramatisch slecht vergeleken met de XZ3, en minder dan de vorige generaties Xperia met een vingerafdrukscanner in de powerknop.

Hij werkt voor mij wel, en ik gebruik 'm ook, maar wanneer je vingers of de scanner ook maar een beetje vochtig/greasy zijn kan je het wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baqsteen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 09:35
De opvolger ziet er veelbelovend uit. Bell functies die eigenlijk al op de eerste iteratie zouden moeten zitten. 3.5mm Jack, draadloos laden en de grotere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:30
Yep, en de fingerprint scanner lijkt weer veel meer op die van de Xperia XZ1 en ouder, met de knop geïntegreerd. Dat wil dan weer zeggen dat de performance ervan een stuk beter zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
De Xperia 1 II ziet er idd heel interessant uit. Wel nog duurder dan deze al was.
Maar genoeg verbeteringen wel. Ben benieuwd hoe de camera's zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Vanochtend een nieuwe update gehad.
55.1.A.3.107

Beveiligingsupdate van 1 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb sinds vandaag de xperia 1 als opvolger van mijn xz2. Is even wennen, maar wat een beest van een telefoon. Ik ben hier heel blij mee!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Nog meer mensen last dat Netflix het niet doet? Beeld loopt vast geluid loopt verder. Zo frustrerend las op YouTube dat ik niet de enigste was in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Bij mij loopt de Netflix soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:23
Er is voor de Xperia 5 geen aparte topic (of ik heb m gemist) maar hier een vraagje..
Ben benieuwd of het bij de Xperia 1 ook zo is.

Als ik in 4K film en of HDR.... Dan filmt hij op 20-28 frames per seconde. Hij laat echt veel frames vallen.

Of ik t op een SD kaart of intern laat opslaan verandert niks.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:52
Ik heb momenteel een Xperia 1 die ik via heb overgenomen maar helaas kan ik geen verbinding maken met het Tele2 netwerk.
Ik heb de APN instellingen handmatig gedaan en vele termen (NL /EN) geprobeerd maar ik kom niet verder.

Hij herkent de simkaart en geeft aan dat hij 4G verbinding heeft. Maar als ik wil bellen of mobiel internetten dan lijkt het signaal weg te vallen of hij maakt geen verbinding.

Ik heb met mijn Vodafone simkaart hetzelfde terwijl de KPN simkaart van mijn vriendin wel gewoon werkt.

Iemand enig idee voor ik Tele2 en / of Sony moet benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Hai peeps, ik had een vraag, ik heb een tijdje de photopro-app gebruikt van de mark 3 op mijn xperia 1 en 1 ii. Nu werkt hij niet meer op mijn xperia 1, weet iemand waar ik de oude xperia 1 camera apk kan vinden.

https://forum.xda-developers.com/t/port-gcam-8-1.4295623/

Ik probeerde xda al en reddit, maar dat was mij nog net te vaag.
Wie kan me helpen aan de apk?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Mister Hardware schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:43:
Hai peeps, ik had een vraag, ik heb een tijdje de photopro-app gebruikt van de mark 3 op mijn xperia 1 en 1 ii. Nu werkt hij niet meer op mijn xperia 1, weet iemand waar ik de oude xperia 1 camera apk kan vinden.

https://forum.xda-developers.com/t/port-gcam-8-1.4295623/

Ik probeerde xda al en reddit, maar dat was mij nog net te vaag.
Wie kan me helpen aan de apk?
Ik ben er ook naar op zoek. Heb al apkmirror geprobeerd.

Sinds gisteren een 2e hands Xperia 1 in handen.

Hiervoor de Xperia's X10i, Pro, Ray, Arc S, S, T, SP, ZL en XZ Premium gehad. Vind de Xperia 1 toch net een beetje groot, en vraag me toch een klein beetje af of ik niet voor de 5 had moeten gaan. :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04 22:06
De vraag al eerder gesteld, maar hoe werkt bij jullie de NFC chip? Ben erg blij met mijn 1 III, maar kan niet eens betalen met de telefoon terwijl dat bij mijn vorige (Xperia 1) geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Subtiele bump O-)

Ik heb mijn Xperia 1 nu al sinds launch en ik moet zeggen dat het stomme ding nog steeds echt volledig voldoet aan mijn wensen.

Los dat je geen update meer krijgt is het na 3,5 jaar nog steeds een modern en vlot toestel.
Accu doet het ook nog steeds super ( ben geen power user ) en kom makkelijk een dag door.
Geen screenprotector alleen een hard dun achterkantje om de camera bump weg te halen.

Slechts 1 klein krasje op het scherm en hij is best wel eens gevallen.
* Humma Kavula klopt af op ongelakt hout

Al kriebelt het wel voor wat nieuws maar ik kan niks echt betaalbaar vinden wat in de buurt komt.
Pixel 7 pro allicht maar ook die is rustig over de €800,-..

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen rocken op de oude Xperia 1 :*)

En ja net als @GS88 ook best wel een Sony adept.( Xperia Z, Z3 compact ( wat mis ik die! ), Arc, de eerste Z1 dumphone met jogdial 8) ) Heb verder ook van alles gehad ( Ericsson, Nokia, HTC, Samsung, LG, etc.. ) maar Sony doet het voor mij, waarom eigenlijk geen idee maar denk het totaal plaatje.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Humma Kavula schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:38:
Al kriebelt het wel voor wat nieuws maar ik kan niks echt betaalbaar vinden wat in de buurt komt.
Pixel 7 pro allicht maar ook die is rustig over de €800,-..

En ja net als @GS88 ook best wel een Sony adept.( Xperia Z, Z3 compact ( wat mis ik die! ), Arc, de eerste Z1 dumphone met jogdial 8) ) Heb verder ook van alles gehad ( Ericsson, Nokia, HTC, Samsung, LG, etc.. ) maar Sony doet het voor mij, waarom eigenlijk geen idee maar denk het totaal plaatje.
Ik rock helaas niet meer op de 1.. mijn betaalbare alternatief was een 1 II die ik 2e hands van iemand heb overgenomen. Ik mis wel het slow-mo filmen met 960fps maar voor de rest is het een ware vooruitgang, én ik heb de 3.5mm-ingang weer terug!!

Ik weet ook niet wat het is waardoor ik bij Sony blijf, ben er gewoon erg tevreden mee :*)

Vroeger ook van alles gehad (m'n eerste tel was de Nokia 3210, heb ook nog de 3250 gehad, met een draaibare camera 8) ), moet zeggen dat ik de Xperia ZL toch wel één van de gaafste vond, die had ook een stroeve achterkant en viel ontzettend lekker in m'n hand :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Humma Kavula schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:38:

Zeker, de Xperia 1 V lijkt echter een goede kandidaat om 'm eindelijk te vervangen. De upgrade komt er vooral vanwege de camera's, er is een hoop verbeterd in de afgelopen jaren. En ik kan de wide angle niet meer gebruiken want krassen op het plastic, kwam ik achter toen ik de hele trevi fontein in 1 foto wilde vangen.

Daarnaast is de accu merkbaar minder, maar ik heb ook bereik issues. Geen idee of dat komt omdat ie tientallen keren is gevallen, of het gebrek aan 5G ondersteuning.

Met al dat vallen is het toestel overgiens nog steeds niet gebarsten, iedere keer ben ik weer verbaasd dat het goed gaat. De hoeken zijn wel enorm gebutst en gekrast, maar dat zie je toch niet bij gebruik. En dat zonder hoesje.

Dus al met al is voor mij de Xperia 1 tot nu toe mijn beste toestel ooit. Voor 800 euro nieuw los toestel met de headphones als bonus gekocht (gematst door de kpn toendertijd, die wilden ervan af want ging toch niet verkopen vonden ze). Dan doet 1400 voor de Xperia 1 V wel even pijn...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Sony Xperia 1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia 1] Accessoires