Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Diablo_GT
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 01:08
Diablo_GT schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:23:
Zijn er meer Xperia 1 gebruikers die tegen problemen met de NFC aanlopen. Paar dagen terug portemonnee kwijt geraakt met alle pasjes. Wilde met de ING app betalen maar daar dacht de telefoon anders over. Functioneert niet, aan/uit zetten is geen probleem.

Vervolgens een app gedownload die nfc tags kan uitlezen, dat gaat ook niet van harte.

Mocht iemand ook hier tegen aan lopen lees ik het graag terug.
Even een terug koppeling. Heb onder garantie een ander toestel gekregen, ook hiermee functioneerde de NFC icm met de ING app niet. Uberhaupt was de NFC slecht ook met nieuw toestel. Tot Android 10, nu na de update functioneert alles zoals het hoort.

nbx

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik merk idd dat de nfc+chip beter werkt dan voor Android 10. Eerder had ik moeite om met mijn draadloze headphones te connecten via NFC. Nu gaat dat een stuk beter.

• RamonRJC
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 17-03 20:11
Hoe bevalt Android 10 bij jullie?
Ik merk wel echt dat alles een stuk vloeiender gaat en de batterij iets langer meegaat.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een tweedehands Xperia 5 opgepikt, puur omdat ik wilde ervaren hoe de form factor in dagelijks gebruik is. En ik moet zeggen dat ik een fan ben van 21:9 nu :P.

Mijn "main" toestel is een iPhone 11 Pro Max en dat zal ook nog wel even zo blijven, er zijn een aantal apps die ik nodig heb en die geen fatsoenlijk alternatief op Android hebben. Maar om eerlijk te zijn zou ik op die apps na prima met de Xperia 5 kunnen leven, zeker nu Android 10 eindelijk fatsoenlijke gesture navigatie heeft (waarom ze niet direct de iPhone kopieerden en eerst die gekke pil deden is mij een raadsel). Als de nieuwe 5 Plus een beetje redelijke camera upgrade krijgt om meer in lijn te komen met de andere flagships, dan wordt het zeker interessant. Ik zou graag RAW output in de stock camera app willen zien ook.

• androidfreaker
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 02-04 20:46
Hoi,

Heeft iemand nog meer problemen met bellen met de Xperia 1? Heb de microfoon getest en werkt wel. Maar tijdens bellen horen ze me niet ik hun wel. Vindt het vaag maar misschien een probleem in de software?

• 4acesNL
Zit je welgoed voor de microfoon, aangezien de telefoon wat langer is kan dit het gewoon kunnen zijn. :)

@Propane Ik ben ook fan van de 21:9 ratio. Verwend iPhone-gebruiker hier, met af en toe een switch naar Android. Deze Android switch (Xperia 1) bevalt mij heel erg goed. En ja, hier ook blij met Android 10 en gestures. Die pil was vreselijk :D

• androidfreaker
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 02-04 20:46
4acesNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:33:
Zit je welgoed voor de microfoon, aangezien de telefoon wat langer is kan dit het gewoon kunnen zijn. :)

@Propane Ik ben ook fan van de 21:9 ratio. Verwend iPhone-gebruiker hier, met af en toe een switch naar Android. Deze Android switch (Xperia 1) bevalt mij heel erg goed. En ja, hier ook blij met Android 10 en gestures. Die pil was vreselijk :D
Dat wel ik kan schreeuwen wat ik wil maar het heeft geen zin. Het gekke is trouwens dat het niet altijd het geval is bel ik 06 nummers dan heb ik er vaak geen last van

• 4acesNL
Ah, okay. Weird. Ik bel niet zoveel. Maar die keren dat.. gaat het prima.

Overigens nu wel een ander probleem. Mijn Bluetooth connectie valt steeds weg. Google zegt dat er velen last van hebben. Maar vind geen antwoord. Super frustrerend.

• Kevindb15
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 24-02 21:05
Hi guys,

Heb al jullie berichtjes gevolgd maar heb eindelijk mijn wachtwoord kunnen veranderen.

Op dit moment heb ik de Sony Experia 1 super tevreden vooral na de update na android 10 langere batterij duur vingerafdruk scanner doet het super en gestures ik ben er fan van.

soms wissel ik van telefoon puur omdat ik dan werkzaamheden doe waar die misschien kan beschadigingen het gaat hier om de pocophone F1 maar eigenlijk meteen mis ik het 21:9 scherm en de vrijwel stock Android.

Wel heb ik al vanaf begin dat ik eigenlijk er niet mee kan bellen alleen op plekken in Amsterdam kan ik er mee bellen waar het bereik zo goed is dat 5 streepjes heb in de balk dit is erg jammer maar tele 2 vertelde me toen dat ik pech had en hem maar moest opsturen natuurlijk niet gedaan.

Zelf kan ik niet wachten op 24 februari ik ben erg benieuwd waar Sony dit jaar mee komt. eigenlijk heb ik voorgenomen om dit jaar geen nieuw toestel te kopen maar ik weet niet of ik het kan weerstaan het ligt er even aan waar Sony mee komt. Dit wou ik even met jullie delen.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03:37
Vandaag weer wat raars gehad. Ondanks dat mijn invoer op gebaren staat kreeg ik daar straks ineens de pil. Ik heb dit al meerdere malen gehad maar nu was het lichtelijk verwarrend omdat ik dus niet meer terug kon swypen.

Ondanks dat Android 10 voor mij een mooie verandering is zie ik toch wat schoonheidsfoutjes voorbij schieten.

LG V40 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460 - Xbox One S

• RamonRJC
Ik heb gelukkig (nog) nergens last van gehad!

• BrbZrk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-04 18:48
Ik ben tevreden met de telefoon. (Xperia 5)

Maar achteraf vind ik de grootte (meer specifiek de breedte) van het scherm iets te smal.

De super slowmotion mis ik enorm.

En de verdomde vingerafdruksensor! Die het gewoonweg niet doet.

Verder gebruik ik de "pil" optie van android 10 in combinatie met de sidesensor. (die vind ik juist wél handig en goed werken)

[Voor 4% gewijzigd door BrbZrk op 18-02-2020 21:31]

• 4acesNL
bizar om te lezen wat betreft de vingerscanner. Want die doet het bij mij op iPhone 8 niveau (Xperia 1).

• ButsMG
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-03 10:09
4acesNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:27:
bizar om te lezen wat betreft de vingerscanner. Want die doet het bij mij op iPhone 8 niveau (Xperia 1).
Tja, super fijn natuurlijk dat niet iedereen last heeft van dit probleem.
Ik kan me inmiddels niet meer herinneren wanneer ik de vingerafdrukscanner voor het laatst heb gebruikt. Tegenwoordig teken ik altijd een patroon om te unlocken. En ik gebruik de cijfercode bij alle apps die vingerafdrukken ondersteunen.

Grootste baalpunt sinds ik de X5 heb. Ik ben zelfs al langzaam aan het rondkijken naar een vervanger vanwege dit probleem.

PSN: ButsMG

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03:28
De vingerafdrukscanner is dramatisch slecht vergeleken met de XZ3, en minder dan de vorige generaties Xperia met een vingerafdrukscanner in de powerknop.

Hij werkt voor mij wel, en ik gebruik 'm ook, maar wanneer je vingers of de scanner ook maar een beetje vochtig/greasy zijn kan je het wel vergeten.

• Baqsteen
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-04 13:42
De opvolger ziet er veelbelovend uit. Bell functies die eigenlijk al op de eerste iteratie zouden moeten zitten. 3.5mm Jack, draadloos laden en de grotere batterij

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03:28
Yep, en de fingerprint scanner lijkt weer veel meer op die van de Xperia XZ1 en ouder, met de knop geïntegreerd. Dat wil dan weer zeggen dat de performance ervan een stuk beter zou moeten zijn.

• RamonRJC
De Xperia 1 II ziet er idd heel interessant uit. Wel nog duurder dan deze al was.
Maar genoeg verbeteringen wel. Ben benieuwd hoe de camera's zijn!

• RamonRJC
Vanochtend een nieuwe update gehad.
55.1.A.3.107

Beveiligingsupdate van 1 maart
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True