Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:35
Juist besteld en moet die vanavond binnen hebben. Ik ben benieuwd of dit mijn laatste Xperia zal worden of dat dit een begin is naar een comeback.

Hopelijk kan ik ook mijn bevindingen in een review schrijven. Na vele vergelijken met een S10+ of P30 pro doet deze voor wat ik nodig heb totaal niet onder. Op sommige punten weer iets beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Heb dit apparaat nu een paar dagen in gebruik, en zeer tevreden tot nu toe. Ik heb altijd Xperia's gehad en na een eenmalig uitstapje naar de s8 weer terug naar Sony.

Zeer fraai scherm zonder gleufje, gaatje of stomme curves, en goed geluid, ook uit de speakers. Atmos moet wel aan, wat een verschil.. Genoeg EQ instellingen ook, Sony snapt dit soort dingen.

Camera resultaten tot nu toe bevallen goed. Hoewel in camera modus het scherm nog wat sluggy is - hopelijk tweaken ze dit nog - zijn de geschoten clipjes in 60fps vloeiender en hebben veel minder ruis dan de s8. Ook de steady control en snelle focus werken lekker. Camera interface mag nog wel beter en irritant is dat laatste setting niet blijft staan bij opnieuw starten van de camera. Komop zeg.

De camera liep aanvankelijk steeds vast bij opstarten maar dit bleek aan mijn oude SD kaartje te liggen. Na opnieuw formateren start alles weer netjes op.

Ik loop nog wel tegen het probleem aan dat ik mijn 4K en Cinema pro clips niet goed krijg afgespeeld op mijn laptop (vlc player) Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:55
@Anoniem: 261161 om video af te spelen op Windows: MPC-HC. Op Mac: MPV. Als die twee het ook niet vlot kunnen heeft je computer gewoon niet de juiste hardware aan boord om 4K HEVC efficient af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Eerste indrukken zijn zeer positief. Ligt echt goed in de hand met een uitstekende gewichtsbalans. Beter dan al mijn voorgaande Xperia modellen en beter dan een S8, S9, LG G6, Huawei Mate 20 lite en Iphone 6 t/m 8 Plus design. Van andere telefoons kan ik niets zeggen maar de bovenstaande heb ik zelf een aantal keer in de hand gehad (in mijn omgeving).

Enige stomme is de manier om je data en applicaties over te zetten. Blijkbaar is Xperia Transfer niet beschikbaar dus moet ik alles opnieuw zelf rangschikken en downloaden. Misschien beter om clean te beginnen maar met 26GB aan whatsapp data is dat wel omslachtig (uiteindelijk een hard copy van XZ Premium naar PC en van PC naar Xperia 1 door in dezelfde directory te kopiëren lukt en heeft 70min geduurd). Sneller dan Whatsapp Drive back-up over 20Mbps upload en nadien maar zien hoe snel de servers naar mijn telefoon kunnen pushen (ik verwacht geen 200Mbps)

Nu nog banking, authentication apps etc. instellen en good to go.

Edit: Na dag 2 ben ik zeer tevreden over dit toestel. Het wennen aan de vele nieuwe navigatiegestures ging snel. Side Sense is handig maar denk niet dat ik dat veel ga gebruiken.

Toestel past in mijn broekzak en voelt zeer stevig aan. Langer dan dit gaat het hem wel niet meer worden voor mij. Geluid en beeld is uitstekend.

Dongles blijven een minpunt (probleem is niet de aansluiting maar het laden en audio tegelijk). Heb er nu 2 (1 in de box en 1 van een ander apparaat) maar ga er toch nog 2 met laad en geluid mogelijkheid halen van amazon.

[ Voor 22% gewijzigd door Elazz op 06-06-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Sinds gisteren is er een firmware update beschikbaar, met de juni security patches.

Zelf heb ik het toestel nu ook een paar dagen in gebruik. Alles is top, behalve het geluid uit de speakers. Vergeleken met de XZ Premium vind ik dit toch wel minder klinken (Dolby Atmos maakt het wel een stuk beter). De speaker aan de onderkant (zijkant) klinkt ook luider dan de speaker voorop.
Ze zullen dat wel bewust gedaan hebben omdat die ene speaker niet rechtstreeks naar je gericht is, maar dit verschil vind ik wel erg merkbaar zo.
Verder niks te klagen hoor 8)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
GSMarenena heeft een uitgebreide review: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1-review-1941.php

Batterij is wel wat achteruitgegaan t.o.v. de XZ3. Toch maar de stap genomen en de paarse versie besteld. Duurt nog wel een week ws.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 12:39
Atomsk schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:45:
GSMarenena heeft een uitgebreide review: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1-review-1941.php

Batterij is wel wat achteruitgegaan t.o.v. de XZ3. Toch maar de stap genomen en de paarse versie besteld. Duurt nog wel een week ws.
Ben prima tevreden over hoe de batterij zich houdt, nu nog 58% met 3 uur screen time en laatste charge om 10 uur.

Zag wel vreemd genoeg dat de cinema pro app veel energie vrat zonder dat die gebruikt was, dus die heb ik uit gezet.

Paar andere dingen waar ik tegen aan gelopen ben, maar geen last meer van heb.

Echo van mijn eigen stem bij het bellen, heb ik niet echt kunnen reproduceren, was iig alleen bij bellen naar een vaste lijn.

1 keer wilde de camera geen foto´s opslaan, na een herstart geen last meer van gehad.

Misschien handig om in de gaten te houden voor andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Is er iemand die schermmetingen heeft gedaan van de neutrale/standaard stand? Ik ben benieuwd hoe kleurecht jullie exemplaren zijn en of die meer afwijken dan de delta E2000 van 4,3 van GSMarena...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmm.. een paar vastlopers en een spontane reboot. Dat is geen goed teken. Ik ga het in de gaten houden en eens zien waar ik bug reports kwijt kan. @Gijs van Sony enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Bundin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:38:
Hmm.. een paar vastlopers en een spontane reboot. Dat is geen goed teken. Ik ga het in de gaten houden en eens zien waar ik bug reports kwijt kan. @Gijs van Sony enig idee?
Zelf nog niet gehad, laat het weten als het bij mij ook gebeurd.

Voor de koptelefoon, 29-5 aangevraagd, kreeg vanochtend een mailtje dat de aanvraag was goed gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:42

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb gisteren in 2 verschillende winkels de Xperia 1 uitgeprobeerd, en beide keren een spontane reboot vanuit het niks :F

Wel een erg mooi toestel! Ik heb nu zelf de Mate 20 Pro, en ben beetje aan het rondkijken naar andere toestellen. Maar weinig kan aan de camera tippen van de Mate 20 Pro ben ik bang. Maak ook veel foto’s in manual mode + Raw (omdat het kan en ik het leuk vind om de limieten te testen) En dan ga ik de Low light wel missen. De Cinema Pro werd voor mij ook niet echt duidelijk, is dit soort van Logg of gewoon fancy filters erover? Veel mensen op Youtube of gebruiken het niet of zetten een filter aan en thats it.

Ik draai Filmic Pro op mijn Mate wat enorm mooie resultaten geeft. Wat is jullie ervaring met foto/film kwaliteit? Nog andere mensen die van de Mate 20 of iets afkomen?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Klopt het dat de 1 geen equalizer heeft? Ik zie niets staan bij de audio settings. Heb geen usbc verloop bij me, dus kan bedraad audio nu niet testen.

edit: Laat maar: zit verstop onder "Dolby Atmos" dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Atomsk op 14-06-2019 13:12 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Qua hardware is het voor het grootste deel een prima toestel, maar de software laat nog veel te wensen over.
  • spontane reboots: drie in anderhalve week
  • taps op de back toets die wel registreren (want trilling), maar waar niets mee gebeurt
  • geen directe raw optie in camera software
  • toestel tweemaal unlocked in broekzak
  • apps lopen soms compleet vast, dezelfde apps op OP3 hadden nergens last van
  • vpn issue, soms geen internetverbinding meer na unlocken toestel. Geen issue met zelfde vpn provider op OP3
Ik ga op zoek naar waar bug reports te droppen, want dit zijn irritatiepunten. Niet game breaking, maar zeker niet acceptabel voor deze fabrikant en dit prijspeil.

Nu heb ik geluk gehad met de betaalde prijs (792+verwijderingsbijdrage) en met het feit dat ik toch een M3 koptelefoon wilde aanschaffen, dus effectief is ie goedkoper dan een OP7pro zou zijn, dus ik voel me niet bekocht. Maar ik verwacht wel snel verbetering...

[ Voor 15% gewijzigd door Bundin op 14-06-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
coffeeaddict schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 01:30:
[...]

Voor de koptelefoon, 29-5 aangevraagd, kreeg vanochtend een mailtje dat de aanvraag was goed gekeurd.
Hier de 30e, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Ook hier geen last van spontane reboots, hij loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb er maar (weer) een factory reset tegenaan gegooid, hopelijk ben ik dan van het gelazer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Paar dingen waar ik recent achter kwam:
  • De Xperia 1 heeft een wide gamut display. De XZ3 had dat niet.
  • Hij ondersteund display out via USB-C. Met een USB-C -> HDMI kabel heb je 4K output naar een monitor, inclusief audio. Op monitors met USB-C input zal het ook wel werken, al moet je dan wel een goede USB-C kabel hebben, niet het USB2.0 laadkabel type.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Bundin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:38:
Vast lopers heb ik paar x gehad. Maar dat was puur de app die open stond. Naar home screen werkt nog altijd
Reboots 2 x sinds ik hem heb. Maar dit vind ik niet echt gek, met meerdere Android toestellen heb ik dat wel meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Hier nog geen vaslopers gehad, alleen met mijn oude geheugenkaartje had hij moeite, mijn nieuwe kaartje gaat prima. Qua kleurechtheid vind ik hem pas bij volle helderheid optimaal. Ik merk als het schem gedimd is het rood en groen wat grauwer worden.
Vorige week bericht gehad dat mn koptelefoon eraan gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Ik heb al een tijdje de xperia 1 en ik heb hem vergeleken met de XZ3. De xperia 1 is achteruit gegaan op camera gebied. De 19mp is gewoon scherper dan de 13, qua kleur correctie en witbalans is hij wel beter. 2x zoom en wide angle zijn fijn.
Batterij duur is jammer maar moet zich aanpassen netzoals mijn xz3.
Scherm kan beter qua kleuren gamma, de bravia modus zijn er uit gehaald waardoor het minder realistisch is. Ik vind dit wel jammer want je kijkt daar wel contstant naar. De kleuren gamma is beter op de X3.

De belangrijke vraag: is het waar voor je geld? Als je de koptelefoon nog niet hebt, ja. Heb je hem zoals mij al dan nee. als hij niet onder de 600/700 zakt zou ik hem niet halen.
Ik kijk of ik weer een nieuwe haal over 3 maanden maar dat zie ik wel.

Als mensen vragen hebben hoor ik het graag

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Laatst online: 23-04 12:14
Sorry voor nog een bericht maar dit moet eigenlijk wel in een ander bericht. Sony heeft al iets meer dan 2 maanden een 'nieuwe PR'. Onze ouwe heer is weg en dat is jammer. Deze PR is tevens ook de PR van sony main account. Hij heeft hierdoor meer taken wat het moeilijker maakt om op alles te reageren. Een vriend van mij die ook samen met Sony werkte heeft jammer genoeg ook geen contact meer kunnen regelenmet de PR. Hopelijk zal sony weer wat actiever worden.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Bezuinigingen?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Laatst online: 06-05 10:37
Vanaf Xperia Z (2013) was ik vol vertrouwen dat ik ooit DE beste telefoon zou kopen met de naam Xperia... Na hele goede pogingen van Z tot en met Z3 ging het bergafwaarts...

Maar ik hield vol... Na de Xperia 1 ben ik gestopt met hopen en ook zeuren.

Door mijn loyaliteit, gewenning en het feit dat ik Xperia's gewoonweg de mooiste telefoons vind blijf ik ze waarschijnlijk wel kopen...

Alleen jammer dit..

[ Voor 14% gewijzigd door BrbZrk op 18-06-2019 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Na alles wat ik er van heb gelezen en gezien vind ik het een enigszins teleurstellend toestel. Sinds de K750i heb ik altijd een Sony toestel gehad, maar ik zit er nu toch echt over na te denken om over te stappen. Sony lijkt gewoon niet te leren van hun fouten, en dan doel ik met name op de camera en batterij. Ze blijven gewoon constant achterlopen op wat concurrerende telefoons te bieden hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door P-Rock op 19-06-2019 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
De P30pro is het geworden na 15 jaar Sony. Jammer maar ze lopen gewoon echt achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Berichten over de koptelefoon horen hier niet thuis, maar in het Levertijden topic. De berichten zijn dan ook verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Op zich is het een acceptabel toestel, als je toch al een 1000XM3 wilde, of die voor een nette prijs kan doorverkopen. 949 euro is voor alleen het toestel te duur.

Mijn grootste ergernissen: de software hangt soms 1 tot 5 seconden compleet vast en de vingerafdruk scanner is ronduit kut. Dat maakt het toestel eigenlijk al ongeschikt als daily driver, dus het is hopen op stabiliteitsupgrades...

Als het werkt is het wel een prima apparaat. Helderheid is acceptabel, accuduur beter dan verwacht, form factor erg comfortabel. Desondanks zou ik 'm zeker niet aanraden in de huidige staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Bundin schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:18:
Op zich is het een acceptabel toestel, als je toch al een 1000XM3 wilde, of die voor een nette prijs kan doorverkopen. 949 euro is voor alleen het toestel te duur.

Mijn grootste ergernissen: de software hangt soms 1 tot 5 seconden compleet vast en de vingerafdruk scanner is ronduit kut. Dat maakt het toestel eigenlijk al ongeschikt als daily driver, dus het is hopen op stabiliteitsupgrades...

Als het werkt is het wel een prima apparaat. Helderheid is acceptabel, accuduur beter dan verwacht, form factor erg comfortabel. Desondanks zou ik 'm zeker niet aanraden in de huidige staat.
Vind het zelf nog wel meevallen. Geen issues met software. Weet je zeker dat je niet één of andere app hebt hersteld van je vorige toestel die niet werkt met de Xperia 1? Op vorige Sony's had je bijvoorbeeld een background blur plugin voor de camera software. Is niet meer nodig op de 1 (en laat de camera app vastlopen), maar kan wel geïnstalleerd worden.

Wat mij irriteert is de overdreven verscherping in de camera software en dat HDR niet eenvoudig aan/uit gezet kan worden. De back knop triggered verder nogal vaak de recent apps wanneer je een beetje verkeerd veegt en verder gebeurt het nogal eens dat het homescreen horizontaal gaat nadat je uit een game komt. Heb niet ingesteld dat home mag draaien, dus dat zou niet mogen gebeuren.

Voor de rest echter wel ok, al kan ik meer voorstellen dat ik overstap naar de pixel 4 in oktober.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Atomsk schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:41:
[...]

De back knop triggered verder nogal vaak de recent apps wanneer je een beetje verkeerd veegt en verder gebeurt het nogal eens dat het homescreen horizontaal gaat nadat je uit een game komt. Heb niet ingesteld dat home mag draaien, dus dat zou niet mogen gebeuren.

Voor de rest echter wel ok, al kan ik meer voorstellen dat ik overstap naar de pixel 4 in oktober.
Met de back knop heb ik ook last van maar sinds ik het omlaag swipen met side sense heb ontdekt is het niet echt een probleem meer.

Er verschijnt soms een knop rechtsonder om het scherm te draaien als je de telefoon kantelt, misschien dat je die per ongeluk aan geraakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Er zit een bug in de ringtone selectie: je kunt wel een eigen ringtone selecteren met "add ringtone", maar die verschijnt niet in de lijst en dus kun je die niet selecteren. Het enige wat er gebeurt is dat er een kopie in de "ringtones" folder wordt gezet.

Bij notificatie en alarm kun je wel een eigen geluidsbestand selecteren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Atomsk schreef op maandag 24 juni 2019 @ 02:17:
Er zit een bug in de ringtone selectie: je kunt wel een eigen ringtone selecteren met "add ringtone", maar die verschijnt niet in de lijst en dus kun je die niet selecteren. Het enige wat er gebeurt is dat er een kopie in de "ringtones" folder wordt gezet.

Bij notificatie en alarm kun je wel een eigen geluidsbestand selecteren.
Ik heb zelf files in de Ringtones folder gezet, die verschenen braaf in de lijst. Misschien nog eens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Bundin schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:22:
[...]

Ik heb zelf files in de Ringtones folder gezet, die verschenen braaf in de lijst. Misschien nog eens checken?
Nee, dan blijven ze onzichtbaar. Vanuit de call app lukt het vreemd genoeg wel, maar ook daar is niet zichtbaar wat er al in ringtones staat en wanneer je een ringtone selecteert in die map, wordt er een duplicaat van aangemaakt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Topicstarter
Hey @Bundin, is alles nu oke met je Xperia 1?
Als je wil, kan je proberen de SD-kaart en SIM kaart uit het toestel te halen voor half dagje, misschien loopt je telefoon daardoor vast.

@Atomsk Heb je je telefoon al in veilige modus geprobeerd? Er zou een app van derde kunnen zijn die dit probleem veroorzaakt.
Check deze link voor het opstarten in veilige modus:
https://support.sonymobil...887a420165e528f2ae0058b1/

Groet,
Gijs

[ Voor 16% gewijzigd door Gijs van Sony op 25-06-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Gijs van Sony schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:53:
Hey @Bundin, is alles nu oke met je Xperia 1?
Als je wil, kan je proberen de SD-kaart en SIM kaart uit het toestel te halen voor half dagje, misschien loopt je telefoon daardoor vast.
Hi Gijs, het lijkt na een nieuwe reset beter te lopen. Ik heb de laatste dagen geen volledige vastlopers meer gehad.

So far, so good dus. Is er zoiets als een te oude simkaart oid, of mag dat geen issue zijn?

[ Voor 57% gewijzigd door Bundin op 25-06-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Topicstarter
@Bundin Dat is goed om te horen!

Heb ik het goed begrepen dat je meerdere malen al een reset hebt gedaan?
Heb je het dit keer op een andere manier gedaan?

Ik stel deze vragen natuurlijk om meer info te hebben over deze issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Nu wat langer in gebruik. Vind de trillingsmotor niet echt geweldig, mis vaak berichten, dus de telefoon staat nu vaker op geluid. Niet heel erg, wel jammer. In whatsapp kan je de trillingstijd voor meldingen aanpassen, maar voor de telefoon algemeen niet, zou handig zijn als dit wel aangepast kan worden.

De fingerprint scanner doet het de laatste tijd meer niet dan wel, vaak gedeeltelijke fingerprint herkend. Moet nog even kijken of de fingerprint opnieuw invoeren dit misschien verhelpt.

Voor VR is de telefoon niet echt geschikt, maar wie het toch wil kijken VaR's VR video player ondersteund de lengte van de telefoon niet en is daardoor geschikt om toch VR te kijken.

Heb zelf nog geen last gehad van vast lopers.

Wel in het begin dat de camera op een gegeven moment de foto's niet wilde opslaan en er een groen plaatje was gemaakt. Heb geswitcht tussen sd card en intern geheugen en weer terug en het lijkt nu niet meer op te spelen. Kan zijn dat dit lag aan mijn broer die de cinema pro app gebruikten om meerdere foto's achter elkaar te nemen en die app vast liep. Heb ik zelf niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Diablo_GT

nbx

Heb een vraag voor degene die deze toestel al hebben.

Klopt het dat de fingerprint sensor apart is en de aan/uit knop apart? Moet je het toestel eerst van de standby afhalen om vervolgens te kunnen ontgrendelen of ontgrendeld deze gelijk als je je vinger op de sensor legt?

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Diablo_GT schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:23:
Heb een vraag voor degene die deze toestel al hebben.

Klopt het dat de fingerprint sensor apart is en de aan/uit knop apart? Moet je het toestel eerst van de standby afhalen om vervolgens te kunnen ontgrendelen of ontgrendeld deze gelijk als je je vinger op de sensor legt?
De sensor zit inderdaad boven de knop, maar je hoeft 'm niet eerst aan te zetten voordat je kan scannen. Een succesvolle scan zet het scherm aan en unlockt het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

Bundin schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:21:
[...]

De sensor zit inderdaad boven de knop, maar je hoeft 'm niet eerst aan te zetten voordat je kan scannen. Een succesvolle scan zet het scherm aan en unlockt het toestel.
Danke. Rare constructie vind ik het, toch aangeschaft.

Hebben ze nog een flinke voorraad koptelefoons liggen bij Sony of vallen de verkopen van de XPeria 1 tegen? Meen gelezen te hebben dat actie tot 30 juni duurde. Is verlengd met een maand.

https://sonymobilepromoties.nl/

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
"Verlengd wegens succes" is nooit omwille van succes als je 't mij vraagt.

Bij de XZ3 hadden ze tijdens de normale actieperiode al te weinig hoofdtelefoons en hebben ze mensen een nieuwe levertermijn moeten bezorgen. Nu hebben ze er plots nog meer dan genoeg voor een maand extra actie. That makes me 🧐 🤨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Afgaande op dit topic krijg ik niet echt het idee dat dit nieuwe Sony flagship erg populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:07
Ik denk dat iedereen die het toestel per se wilde hebben het inmiddels heeft gekocht, al dan niet gebruik makende van de headphone actie. Voor de andere mensen zal het toestel simpelweg te duur zijn, of zijn prijs niet waard zijn.

Het is een goed toestel, maar zeker geen 950 Euro goed, daar heeft het toch te veel minpunten voor. Bovendien zijn concurrerende telefoons inmiddels al honderden euro's in prijs gedaald en deze fabrikanten maken wél reclame voor hun toestel, want het kan aan mij liggen maar ik heb nog werkelijk nergens een reclame gezien voor de Xperia 1. Als dit toestel op dit moment voor 750 Euro verkrijgbaar was, dan denk ik dat er veel meer interesse in zou zijn.

Ik heb zelf nog wel interesse als het toestel straks 300 Euro goedkoper zou zijn, maar het probleem is dat dan de Xperia 2 al lang aangekondigd is en dan ga je daar weer op wachten. Sony zou er eens goed aan doen om zich te focussen op 1 flagship per jaar, zodat ze daar een heel jaar aan kunnen werken en het toestel niet 3 maanden op zich laat wachten na de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
P-Rock schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:37:
Afgaande op dit topic krijg ik niet echt het idee dat dit nieuwe Sony flagship erg populair is.
Komt denk ik inderdaad dat de harcore fans (mijzelf onder andere :+ ) hem al hebben
+ er is heel weinig reclame geweest, zelfs Tweakers heeft er geen review over geschreven dusja beetje te verwachten
Maar goed ik ben zeer tevreden met t toestel en heb er 768 voor betaald (bij abonnement) en kreeg er een mooie koptelefoon bij, dus mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
coolbvrobin schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Komt denk ik inderdaad dat de harcore fans (mijzelf onder andere :+ ) hem al hebben
+ er is heel weinig reclame geweest, zelfs Tweakers heeft er geen review over geschreven dusja beetje te verwachten
Maar goed ik ben zeer tevreden met t toestel en heb er 768 voor betaald (bij abonnement) en kreeg er een mooie koptelefoon bij, dus mij hoor je niet klagen :)
Buren hebben vandaag review online staan. https://nl.hardware.info/...eview-terug-naar-de-basis
Accu is helaas om te huilen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
New Yorker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Buren hebben vandaag review online staan. https://nl.hardware.info/...eview-terug-naar-de-basis
Accu is helaas om te huilen.
Die staat er toch al een tijdje,
Persoonlijk heb ik geen probleem met de accu duur, is meer als prima, kom er de dag mee door zonder problemen
Maar ja dit licht er helemaal aan wat je doet met je telefoon door de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
coolbvrobin schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:20:
[...]

Die staat er toch al een tijdje,
Persoonlijk heb ik geen probleem met de accu duur, is meer als prima, kom er de dag mee door zonder problemen
Maar ja dit licht er helemaal aan wat je doet met je telefoon door de dag
Staat vandaag pas op. Klopt je moet constant opletten of het niet snel erdoorheen gaat. Een powerbank kan het "oplossen".

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
New Yorker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:24:
[...]

Staat vandaag pas op. Klopt je moet constant opletten of het niet snel erdoorheen gaat. Een powerbank kan het "oplossen".
Ik let niet echt op hoor. ik browse gewoon door de dag (tweakers :9 ) , en whatapp tussendoor
Meestal heb ik rond de 30 % nog over op het eind van de dag (met vpn aan die gebruikt 20% van de accu)
Maar goed ligt echt aan de verbruik per persoon, als je spelletjes speelt of videos door de dag kijk, dan kan ik me wel voorstellen dat je misschien de dag niet haalt

ik dacht trouwens serieus dat er al een review op stond, mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De accuduur is niet fantastisch, maar ook niet dramatisch voor mijn gebruik. Ik haal iedere dag toch wel 5-6 uur screen on time, met meestal een vpn aan die het verbruik fors opschroeft (NordVPN, hun eigen app).

De vingerafdrukscanner doet z'n werk nu overigens prima, misschien was het wennen van mijn kant. Het eninge nadeel aan het toestel is dat het bereik minder goed is dan met een 3 jaar oude OnePlus 3. Dat valt me dan weer wel vies tegen. Verder zijn er wat apps die niet 100% netjes met de resolutie en aspect ratio omgaan, maar dat is het toestel niet aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 20:46
Voor een vrij specifiek web-project ben ik op zoek naar de User Agent die Chrome weergeeft op de Xperia 1. Daarvoor lijkt me dit topic wel geschikt :)

Zou een van jullie de waarde die je in de textarea (binnen Chrome) op een site als https://www.whatsmyua.info kunnen opzoeken en kunnen delen met mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
Johnvh schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:03:
Voor een vrij specifiek web-project ben ik op zoek naar de User Agent die Chrome weergeeft op de Xperia 1. Daarvoor lijkt me dit topic wel geschikt :)

Zou een van jullie de waarde die je in de textarea (binnen Chrome) op een site als https://www.whatsmyua.info kunnen opzoeken en kunnen delen met mij?
Alsjeblieft :)
Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; J9110) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/75.0.3770.143 Mobile Safari/537.36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@Johnvh Goed om te weten dat de Xperia 1 de volgende modelnummers kan hebben afhankelijk van de regio: J8110, J8170, J9110.

Elke recente Sony zou een vergelijkbare UA moeten hebben, met het modelnummer van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixxen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-07-2021
Ondervindt iemand problemen met bellen?

Ik bel veel. Maak gebruik van dual sim. Bij 80% van de gesprekken lijk ik soms 'even weg te vallen'
Ik ben dus niet hoorbaar voor m'n gesprekpartners terwijl ik hun wel hoor. Meestal hangen ze op en als iemand geduldig wachten komt mijn bereik vaak wel weer terug.

Zeer vervelend dit. Ik bel veel prive en zakelijk de hele dag met verschillende mensen. Onacceptabel dit.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat denken jullie, zal er dit jaar weer een nieuw topmodel (premiummodel?) komen in september?
Ik gebruik nu nog sinds juni 2017 de XZ premium, en die doet z'n ding nog steeds goed. Accuduur ook nu, na ruim 2 jaar gebruik, nog prima. Als ik aida64 mag geloven zelfs nog steeds ruim 3200mAh capaciteit. Blijkbaar is die xperia adaptive charging wel effectief.

Vreemde is dat ik voor mezelf al besloten had om de xperia 1 te gaan kopen op release, zoals ik elke twee jaar doe met het topmodel sony toestel. Maar inmiddels nog steeds niet gekocht. De headphones actie is vervangen door een cashback van 100 euro nu. Maar als ik de verhalen zo lees over tegenvallende accuduur heb ik niet direct de neiging om 'm te kopen. Heb ook nog even gekeken naar alternatieven, zoals een Oneplus 7 Pro, maar denk niet dat de software daarvan net zo stabiel en betrouwbaar is als die van Sony. Want dat mag wel gezegd worden: minder crashes en vastlopers dan de iPhone 7 Plus van werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De accuduur is zeker niet top, maar valt me toch mee. Ik kom er altijd wel een dat mee door, inclusief wat spelletjes en 5.5-6 uur schermtijd. Dat ie iedere avond aan de lader gaat vind ik niet erg, dat zou ik sowieso doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Trishul schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:14:
Wat denken jullie, zal er dit jaar weer een nieuw topmodel (premiummodel?) komen in september?
Ik gebruik nu nog sinds juni 2017 de XZ premium, en die doet z'n ding nog steeds goed. Accuduur ook nu, na ruim 2 jaar gebruik, nog prima. Als ik aida64 mag geloven zelfs nog steeds ruim 3200mAh capaciteit. Blijkbaar is die xperia adaptive charging wel effectief.

Vreemde is dat ik voor mezelf al besloten had om de xperia 1 te gaan kopen op release, zoals ik elke twee jaar doe met het topmodel sony toestel. Maar inmiddels nog steeds niet gekocht. De headphones actie is vervangen door een cashback van 100 euro nu. Maar als ik de verhalen zo lees over tegenvallende accuduur heb ik niet direct de neiging om 'm te kopen. Heb ook nog even gekeken naar alternatieven, zoals een Oneplus 7 Pro, maar denk niet dat de software daarvan net zo stabiel en betrouwbaar is als die van Sony. Want dat mag wel gezegd worden: minder crashes en vastlopers dan de iPhone 7 Plus van werk.
Zie anders mijn review waarin ik een paar verschillende scenario's heb uitgelicht met betrekking tot batterijverbruik. Het valt eigenlijk best mee.

Ik verwacht dat er wel een 2de model komt dit jaar maar volgens geruchten was het niet echt anders buiten dat het een wat kleiner scherm ging hebben.

Adviesprijs + 100 cash back lijkt me niet echt interessant. Goede prijs + cash back of adviesprijs + XM3 headset is beter. Misschien dat ze bij de volgende actie hun Wireless WF-1000-XM3 erbij zullen doen in plaats van standaard oortjes?

Edit: bij KPN is het XM3 + 100 cash back maar geen idee of dat met een abbo is. Dat lijkt me wel een goede deal eigenlijk: https://sonymobilepromoties.nl/
nixxen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:00:

Ik bel veel. Maak gebruik van dual sim. Bij 80% van de gesprekken lijk ik soms 'even weg te vallen'
Ik ben dus niet hoorbaar voor m'n gesprekpartners terwijl ik hun wel hoor. Meestal hangen ze op en als iemand geduldig wachten komt mijn bereik vaak wel weer terug.

Zeer vervelend dit. Ik bel veel prive en zakelijk de hele dag met verschillende mensen. Onacceptabel dit.

Iemand enig idee?
Ik (video)bel ook zeer veel (meerdere uren per dag maar dat loopt 90% over 4G) en ondervind geen problemen. Bij gewone gesprekken heb ik geen uitvallers. Geluid is zeer zuiver van beide kanten. Lijkt me toch ergens een bug in te zitten? Heb je het met een headset geprobeerd. Als daar het probleem zich niet voordoet kan er iets mis zijn met de microfoon? Als het zich ook voordoet met een headset (draad / draadloos) lijkt het op een software issue.

[ Voor 25% gewijzigd door Elazz op 09-08-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Elazz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Zie anders mijn review waarin ik een paar verschillende scenario's heb uitgelicht met betrekking tot batterijverbruik. Het valt eigenlijk best mee.

Ik verwacht dat er wel een 2de model komt dit jaar maar volgens geruchten was het niet echt anders buiten dat het een wat kleiner scherm ging hebben.

Adviesprijs + 100 cash back lijkt me niet echt interessant. Goede prijs + cash back of adviesprijs + XM3 headset is beter. Misschien dat ze bij de volgende actie hun Wireless WF-1000-XM3 erbij zullen doen in plaats van standaard oortjes?

Edit: bij KPN is het XM3 + 100 cash back maar geen idee of dat met een abbo is. Dat lijkt me wel een goede deal eigenlijk: https://sonymobilepromoties.nl/

[...]

Ik (video)bel ook zeer veel (meerdere uren per dag maar dat loopt 90% over 4G) en ondervind geen problemen. Bij gewone gesprekken heb ik geen uitvallers. Geluid is zeer zuiver van beide kanten. Lijkt me toch ergens een bug in te zitten? Heb je het met een headset geprobeerd. Als daar het probleem zich niet voordoet kan er iets mis zijn met de microfoon? Als het zich ook voordoet met een headset (draad / draadloos) lijkt het op een software issue.
WOW, heel interessante deal bij KPN inderdaad, bedankt! Toevallig zit ik ook bij KPN, maar ik wil weer niet verlengen omdat ik dan een nieuw abonnement krijg. Heb nu nog 25GB incl. spotify en onbeperkt bel/sms voor 43 euro, abbo van 2015 alweer geloof ik. Even over denken.. ik ben opzich wel bereid om het volledige bedrag van het losse toestel in een keer op te hoesten, maar volgens mij kan dat niet bij KPN zonder dat je aan een abbo vast zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Trishul schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

WOW, heel interessante deal bij KPN inderdaad, bedankt! Toevallig zit ik ook bij KPN, maar ik wil weer niet verlengen omdat ik dan een nieuw abonnement krijg. Heb nu nog 25GB incl. spotify en onbeperkt bel/sms voor 43 euro, abbo van 2015 alweer geloof ik. Even over denken.. ik ben opzich wel bereid om het volledige bedrag van het losse toestel in een keer op te hoesten, maar volgens mij kan dat niet bij KPN zonder dat je aan een abbo vast zit toch?
Geen idee. Ik zit zelf bij een Belgische provider. Het is wel een interessante deal als je het los kan kopen daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
Eh, kan dit niet beter naar [Sony Xperia 1] Levertijden & Prijzen ?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
OTA binnen, van 55.0.A.2.314 naar ....6.16. 100 MB groot, dus naar alle waarschijnlijkheid alleen een security patch. Die is uiteraard welkom, maar er zijn zeker nog wel punten die ook liefde verdienen.

En waarom geen changelogs, uitermate klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Heb de laatste tijd last van apps die niet opstarten als ik snel wat probeer te doen. Zo net de camera app die het niet meer deed, tenzij ik de telefoon opnieuw opstarten. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Op XDA is wel een changelog te vinden:

Some improvements brought by the Sony Xperia 1 55.0.A.6.16 update:

· Improved screen touch experience
· 960fps Ultra-slow motion video focus performance improvement
· Photo zoom drop frame improvement
· Resolved the recognition rate of finger placement on the fingerprint recognition module for a long time The problem
of falling ·Improved the working efficiency of fingerprint recognition sensor after fingerprint recognition test.

You can check whether there is any change. In addition, the album circle still exists,

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Misschien kijk ik erover heen, maar hoe kan ik een foto maken TERWIJL ik aan het filmen ben? Ik lees letterlijk dat het wel degelijk kan, maar hoe dan? Als ik een video start, kan ik alleen maar op Pauze en Stop drukken,en ik zie geen icoontje waarmee ik een foto kan maken terwijl de video doorloopt?

Xperia hulp

[ Voor 8% gewijzigd door Sandrioni op 21-08-2019 16:05 ]

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Jep hier ook mag ik vragen welke provider je zit? Heb toen tele 2 gebeld die hebben toen gezegd dat Sony werkt op de buitenste bandbreedte dat het niet aan hun ligt... Ben blij dat jij hetzelfde hebt dan ligt het dus niet aan me telefoon. Tele 2 Zei toen eigenlijk dikke pech we kunnen er niks aan doen. Maar goed je bent niet de engiste
nixxen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:00:

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
Trishul schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:14:

De Xperia 5 komt begin oktober.

https://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-5/

Ziet er wat mij betreft erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
Tot nu toe een Xperia 1 met purple. Bevalt me erg goed. Beter dan de note8 die ik van te voren had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
androidfreaker schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:31:
Tot nu toe een Xperia 1 met purple. Bevalt me erg goed. Beter dan de note8 die ik van te voren had.
Wat bevalt je beter als ik mag weten.
En welke punten als die er zijn, is minder dan bij de note?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
BrbZrk schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:05:
[...]

Wat bevalt je beter als ik mag weten.
En welke punten als die er zijn, is minder dan bij de note?
Ik vind de accu beter al zullen veel mensen dat niet zeggen. De speakers zijn erg goed. Ondanks het grote scherm is de Xperia goed in de hand te houden. De scherm is perfect voor gamen en films kijken.dat is dan ook wat ik vaak doe als ik er tijd voor heb. Voor de rest zit er niet teveel troep op de telefoon zelf qua apps. En wat ik belangrijk vind en hem verkoos boven een Note 10 pro is toch dat het een totaal andere design heeft. Met de Note 10 die mijn stiefvader heeft heb ik meer het idee dat ik mijn eigen note8 vasthield. En ik wou graag iets anders. Ik zat te wachten op de mate 30 pro. Maar toen ik hoorde dat daar open source opdraait en de problematiek die Huawei heeft toch gekozen voor de xperia1. En tot nu toe geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
TR1969 schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:23:
[...]De Xperia 5 komt begin oktober.
Ik zie dat Belsimpel hem al kan leveren, dus hoop dat er snel een Xperia 5 topic geopend wordt!
Zelf met een Xperia Acro S (waterdichte versie van het toenmalige flagship, via ebay gekocht want hier nooit verkocht) begonnen. Daarna de Z1, 3, 5 en XZ1 gehad, allemaal in Compact uitvoering. En ze zijn allemaal vrijwel even groot! Dat zal met de 5 wel wennen worden ....

~edit~
Inmiddels heb ik een Xperia 5 ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Dprc7O.png

(Had ik de XZ1 niet geupdate, dan had ik Jelly Bean, Lollypop, M, N, O en P gehad!)

[ Voor 21% gewijzigd door barchettanl op 08-10-2019 11:42 . Reden: Nieuwe phone! ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Mis je de 960fps slowmotion video functie niet.

Daardoor koop ik hem niet. Voor mij is dat de meest gebruikte video optie nm. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik heb nog nooit slow motion gefilmd, ook niet op mijn XZ1 die het ook zou moeten hebben. De 5 doet trouwens wel 120 fps slow motion.

~edit~ kan @Gijs van Sony misschien een Xperia 5 topic starten?

Heel in het kort een review: Mooi toestel; helderheid zou iets hoger kunnen; beetje gladde zijkanten; jammer van 5 stuks bloatware (Netflix, Amazon Prime Video, Asphalt 9, Fortnite (Installer) en Booking.com); vingerscanner werkt als een trein; hardware is snel -- alles heel vloeiend; voorzichtig mee zijn omdat er nog geen accessoires beschikbaar zijn!

[ Voor 62% gewijzigd door barchettanl op 08-10-2019 11:38 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
barchettanl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
Ik heb nog nooit slow motion gefilmd, ook niet op mijn XZ1 die het ook zou moeten hebben. De 5 doet trouwens wel 120 fps slow motion.

~edit~ kan @Gijs van Sony misschien een Xperia 5 topic starten?

Heel in het kort een review: Mooi toestel; helderheid zou iets hoger kunnen; beetje gladde zijkanten; jammer van 5 stuks bloatware (Netflix, Amazon Prime Video, Asphalt 9, Fortnite (Installer) en Booking.com); vingerscanner werkt als een trein; hardware is snel -- alles heel vloeiend; voorzichtig mee zijn omdat er nog geen accessoires beschikbaar zijn!
Buiten een paar puntjes zijn de Xperia 1 en 5 zeer gelijkwaardig. Lijkt me eigenlijk binnen ditzelfde topic besproken te kunnen worden. Net zoals bij de Huawei P30 reeks die maar 1 topic heeft.

Heb zelf de Xperia 1 en ben zeer tevreden alhoewel ik de meesten de Xperia 5 zou aanraden. De batterijduur is zo'n 20% langer (wegens full HD+) en ligt nog beter in de hand wegens een compacter formaat. Indien je per se een groter / scherper scherm wenst dan heb je de 1 nog. Op alle andere vlakken is het nagenoeg hetzelfde toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 00:15
Zo, ik heb nu eindelijk een Xperia 1. En moet zeggen dat het een mooi ding is. Hardwarematig straalt ie lekker uit zeg maar. :D En het scherm is werkelijk prachtig. Nog een beetje uitvogelen allemaal. Maar eerste indrukken zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 12:32
Ik heb nu sinds dit weekend een Xperia 5 en ik had daar de view cover bij besteld. Die laatste heb ik meteen teruggestuurd wat een lomp onding was dat zeg... De telefoon bevalt verder goed.

Mijn enige ergernis met deze telefoon is de vingerafdrukscanner. Het zal deels wel komen omdat ik snel klamme handen heb ( :/ ), maar hij werkt de helft van de tijd niet. Dan probeer ik het een aantal keer en wordt 'ie geblokkeerd omdat het te vaak mis is gegaan. Vrij frustrerend. Ik had hiervoor een XZ1 en daar had ik dat probleem niet.

Wat ik eigenlijk elke keer zou moeten doen, is met mijn duim de scanner 'schoonvegen' en daarna pas proberen om te ontgrendelen.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Vingerafdruk scanner werkt op mijn Xperia 1 prima. Hij is snel. Maar door de oppervlakte (denk ik) iets meer non registraties dan op mijn iPhone 8 plus. Maar het gaat wel steeds beter. Zal dus ook deels wennen zijn. Beeld is wel echt heerlijk zeg. Mooiste oled scherm die ik tot nu toe heb mogen zien op een telefoon. Laatste grote contender die ik zelf had was de Note 9. Deze gaat daar overheen. En zelfs aangenaam verrast door de camera. Ook die zijn beter dan de Note 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
ButsMG schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:46:
Ik heb nu sinds dit weekend een Xperia 5
Heb je de gratis WF-1000XM3 van de actie al binnen? :D

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
barchettanl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:55:
[...]

Heb je de gratis WF-1000XM3 van de actie al binnen? :D
Nee, ik zit er nog op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb vandaag een Xperia 5 besteld, hopelijk morgen binnen via vodafone.

Niet dat de XZ3 compact aan vervanging toe was, maar heb een navigatie nodig op de motor, denk dat ik daar die oude ZX3 voor gaat gebruiken

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik neem aan dat je de Z2 compact bedoelt. ;)

Hier op mijn Xperia 1. Ik moest in het begin best een beetje wennen aan het ding. Met name het scherm. Maar nu vind ik het heerlijk. Met name in landscape-modus en twee apps tegelijk open is dan fijn. Film kijken is een bizar gave ervaring. Ik heb side sense uitgezet. Werkte nauwelijks. Kwam erachter dat je het geluid van de camera uit moet zetten wil je tegelijk muziek of iets dergelijks willen luisteren. Dat is best een suf iets. Verder een goed toestel. En bizar dat er niet meer liefde voor Sony is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
4acesNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:55:
Nee het is zelfs nog anders XZ1 Compact :+
Geen idee hoe ik bij de 3 komt, wellicht een momentje van euforie van het bestellen van een 5.

Vanmiddag komt hij aan, meteen ff spelen :)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 14:59
4acesNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:55:

En bizar dat er niet meer liefde voor Sony is.
Ik ben altijd Sony fan geweest maar het bizarre is dat nagenoeg alle telefoons een Sony camera chip hebben maar dat Sony altijd een (veel) lagere kwaliteit op cameragebied heeft dan de concurenten. (Testen/reviews bevestigen dit keer op keer. Misschien om hun eigen cameraverkoop niet in de weg te zitten...? )

Dat heeft mij doen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja, over de camera snap ik. Maar daar hebben meerdere Androids last van. Keerde iedere keer weer terug naar iPhone vanwege en door de camera. Heel wat Androids gehad ook :D Sony Xperia's (Z, Z3 Compact, XZ, XZ Premium (Al maakte deze niet eens zulke slechte foto's., Hoop Samsungs. S7 edge tot en met Note 9 Wat LG spul. Maar ik ben nu eigenlijk voor het eerst relatief tevreden met een Android camera (Xperia 1).

De Xperia 1 Schiet standaard nu mooi plaatjes. Handmatig nog niet geprobeerd. Voorheen was er altijd wel met Android toestellen rare verscherpingen. Dus mede door die rare camera dingen wilde ik altijd snel terug naar iPhone. Dit heb ik nu echter een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

Zijn er meer Xperia 1 gebruikers die tegen problemen met de NFC aanlopen. Paar dagen terug portemonnee kwijt geraakt met alle pasjes. Wilde met de ING app betalen maar daar dacht de telefoon anders over. Functioneert niet, aan/uit zetten is geen probleem.

Vervolgens een app gedownload die nfc tags kan uitlezen, dat gaat ook niet van harte.

Mocht iemand ook hier tegen aan lopen lees ik het graag terug.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04 22:06
Ha Diablo-GT,
Gebruik NFC dagelijks meermaals en nooit problemen. Behalve bij betalen! Gebruik rabobank en abn maar bij beide doet hij het vaak niet. Voor de rest nooit problemen.

Mvg,
JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik gebruik hem met ing. Niet echt problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Het hangt nogal van de betaalterminal af is mijn ervaring. Bij de meeste gaat het zonder problemen, maar je hebt er bij waar je een gebied van een vierkante cm lijkt te hebben waar de NFC chip geregistreerd wordt en daarbuiten niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hier een ABN AMRO gebruiker en ook nooit problemen gehad met betalen (Z5C, XZ1C en nu de 5).
Tenminste, zolang het nog werkt bij deze bank :'(

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Android 10 is uit! Nog niet voor de EU3 customization die de meeste onder ons zullen hebben, maar dat komt zonder twijfel snel. Of je kan met Flashtool+Xperifirm nu al de overstap maken (ik zou voor de NOBA-variant gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 10:45
ButsMG schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:46:
Ik heb nu sinds dit weekend een Xperia 5 en ik had daar de view cover bij besteld. Die laatste heb ik meteen teruggestuurd wat een lomp onding was dat zeg... De telefoon bevalt verder goed.

Mijn enige ergernis met deze telefoon is de vingerafdrukscanner. Het zal deels wel komen omdat ik snel klamme handen heb ( :/ ), maar hij werkt de helft van de tijd niet. Dan probeer ik het een aantal keer en wordt 'ie geblokkeerd omdat het te vaak mis is gegaan. Vrij frustrerend. Ik had hiervoor een XZ1 en daar had ik dat probleem niet.

Wat ik eigenlijk elke keer zou moeten doen, is met mijn duim de scanner 'schoonvegen' en daarna pas proberen om te ontgrendelen.
Hier hetzelfde mbt de vingerafdruk scanner. Nu heb ik zwaar het vermoeden dat dit aan het hoesje ligt. Er ligt namelijk nog een dunnen lijn naast de scanner als ik het hoesje gebruik. Zonder hoesje werkt de scanner veel beter.
Welk hoesje gebruik jij? Dit is degene die ik nu gebruik.

AIFIVE hoes voor Sony Xperia 1-ls https://www.amazon.de/dp/B07R1XLJMC?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Ik ben eigenlijk op zoek naar een hard cover maar nog geen mooie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
soskes schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:49:
[...]

Hier hetzelfde mbt de vingerafdruk scanner. Nu heb ik zwaar het vermoeden dat dit aan het hoesje ligt. Er ligt namelijk nog een dunnen lijn naast de scanner als ik het hoesje gebruik. Zonder hoesje werkt de scanner veel beter.
Welk hoesje gebruik jij? Dit is degene die ik nu gebruik.

AIFIVE hoes voor Sony Xperia 1-ls https://www.amazon.de/dp/B07R1XLJMC?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Ik ben eigenlijk op zoek naar een hard cover maar nog geen mooie gevonden.
Ik gebruik deze: https://www.sonymobile.co.../style-cover-scbj10/#gref

Ik denk dat het inderdaad niet helpt, maar ook zonder hoesje werkte het al niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
ButsMG schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik deze: https://www.sonymobile.co.../style-cover-scbj10/#gref

Ik denk dat het inderdaad niet helpt, maar ook zonder hoesje werkte het al niet goed.
Dat, ik heb geen hoesje en de scanner is ronduit kut. Ik merkt dat ik 'm ook niet meer gebruik, wat eigenlijk belachelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik heb totaal geen moeite met de vingerscanner. Misschien 1x per week dat het niet helemaal goed gaat.
Overigens iemand al de Android 10 update binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb 'm zelf geflashed naar Android 10 (de variant voor Nordics). Is niet heel moeilijk met Flashtool (en geen risico voor garantie / geen unlock nodig), maar als je niet weet wat je doet zit de kans er wel in dat je per ongeluk je data wiped. Best aangenaam! Ik ben overgestapt op de gesture navigation en dat werkt heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit haast met software updates, zeker niet als het major releases zijn. Laat anderen maar betatesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ik zou de Xperia 5 NIET halen puur uit protest omdat ie de super slowmo mist. Maar voor 350 euro gesealed kon ik m niet laten liggen. Hij kwam m zelfs aan de deur brengen.

Ben benieuwd of de tel mij de slowmo functie zal doen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
AmbroosV schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:58:
Ik heb 'm zelf geflashed naar Android 10 (de variant voor Nordics). Is niet heel moeilijk met Flashtool (en geen risico voor garantie / geen unlock nodig), maar als je niet weet wat je doet zit de kans er wel in dat je per ongeluk je data wiped. Best aangenaam! Ik ben overgestapt op de gesture navigation en dat werkt heel vlot.
Daar zit ik dus ook op te wachten. Vond volledige gesture navigation heerlijk werken op de Pixel. Heb toch altijd een beetje vrees dat de pil in gaat branden.
Werkt daarnaast dark mode goed? Ik heb hem daar standaard op staan maar zie dat veel zaken toch nog met de lichte modus blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dark mode is OK maar is absoluut niet in elke app actief. Persoonlijk is dat helemaal fine, in sommige apps heb ik liever geen dark mode. Ik heb in het algemeen mijn persoonlijke apps op dark staan, werk op light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Mijn vingerscanner van mijn X5 was iets te gevoelig! Ik kon mijn toestel niet oppakken of hij unlockte direct, iets wat niet altijd gewenst was. Dus ik heb de scanner opnieuw getraint, maar dan enkel met m'n vingertoppen (rechter duim en linker wijsvinger) zodat het iets minder snel unlockt.

Ik gebruik dit hoesje: https://www.aliexpress.com/item/4000078745089.html
Als je goed kijkt, zie je dat het deel van de volumeknop tot aan de powerknop helemaal niet bedekt is; de vingerscanner werkt dan ook prima! (en ook de zij-sensor blijft werken)

Ik heb ook de X5 versie van het hoesje van soskes gekocht (hier) maar dat kon mij niet bekoren.

Overigens: het eerste wat ik uitschakelde was die nieuwe Android bediening met die pil. Ik ben iets te veel gewend geraakt aan de klassieke bediening. Heeft Android 10 nog steeds de mogelijkheid om terug te gaan? Anders wordt het wennen geblazen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door barchettanl op 23-12-2019 11:07 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Heb je Android 10 update OTA binnen? Bij mijn nog steeds niet namelijk. Straks halen ze 2019 niet eens meer :D Xperia 1 gebruiker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
4acesNL schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:24:
Heb je Android 10 update OTA binnen? Bij mijn nog steeds niet namelijk. Straks halen ze 2019 niet eens meer :D Xperia 1 gebruiker hier.
Voor zover ik weet is de uitrol gepauzeerd, want issues (kleurweergave, file associations, power management). Ik heb geen haast, hij werkt prima zo.

[ Voor 61% gewijzigd door Bundin op 23-12-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ah okay. Goed om te weten. Ik heb rust nu :D En wacht het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Bundin schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:27:
[...]

Voor zover ik weet is de uitrol gepauzeerd, want issues (kleurweergave, file associations, power management). Ik heb geen haast, hij werkt prima zo.
Heb je hier wellicht een bron van? Ik ben benieuwd naar de huidige stand van zaken. Niet dat ik nu perse de nieuwste updates direct wil hebben maar ik kan niet wachten tot full gesture er is. Op andere toestellen kunnen gebruiken en dat heeft bij mij toch wel de voorkeur t.o.v. de huidige pil en terug knop.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Sony Xperia 1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia 1] Accessoires