Eerste indrukken zijn zeer positief. Ligt echt goed in de hand met een uitstekende gewichtsbalans. Beter dan al mijn voorgaande Xperia modellen en beter dan een S8, S9, LG G6, Huawei Mate 20 lite en Iphone 6 t/m 8 Plus design. Van andere telefoons kan ik niets zeggen maar de bovenstaande heb ik zelf een aantal keer in de hand gehad (in mijn omgeving).
Enige stomme is de manier om je data en applicaties over te zetten. Blijkbaar is Xperia Transfer niet beschikbaar dus moet ik alles opnieuw zelf rangschikken en downloaden. Misschien beter om clean te beginnen maar met 26GB aan whatsapp data is dat wel omslachtig (uiteindelijk een hard copy van XZ Premium naar PC en van PC naar Xperia 1 door in dezelfde directory te kopiëren lukt en heeft 70min geduurd). Sneller dan Whatsapp Drive back-up over 20Mbps upload en nadien maar zien hoe snel de servers naar mijn telefoon kunnen pushen (ik verwacht geen 200Mbps)
Nu nog banking, authentication apps etc. instellen en good to go.
Edit: Na dag 2 ben ik zeer tevreden over dit toestel. Het wennen aan de vele nieuwe navigatiegestures ging snel. Side Sense is handig maar denk niet dat ik dat veel ga gebruiken.
Toestel past in mijn broekzak en voelt zeer stevig aan. Langer dan dit gaat het hem wel niet meer worden voor mij. Geluid en beeld is uitstekend.
Dongles blijven een minpunt (probleem is niet de aansluiting maar het laden en audio tegelijk). Heb er nu 2 (1 in de box en 1 van een ander apparaat) maar ga er toch nog 2 met laad en geluid mogelijkheid halen van amazon.
[
Voor 22% gewijzigd door
Elazz op 06-06-2019 14:00
]