Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:48
Ik vind het anders een redelijk typische Sony-rollout. Zeker met alle ontslagen van de laatste jaren ligt het daar rond de kerstperiode gewoon allemaal even stil. Voor regionale customisations is er wat overleg nodig met wat aanbieders en lokale kantoren (voor preloads van apps etc), en dat kan wat langer duren in deze periode.

De volgende customizations krijgen waarschijnlijk midden-eind januari gewoon de update, misschien zelfs in één keer met de security patch voor januari.

Ik heb mijn Xperia 1 direct omgeflashed naar NOBA en heb weinig issues in ieder geval. Het is maar één telefoon en erg anekdotisch natuurlijk, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze de rollout gestopt hebben omwille van issues.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 02-01-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:57
Bizar. Xperia xz2 en XZ3 devices krijgen nu de Android 10 update binnen. Maar de Xperia 1 nog steeds niet. Terwijl die het als eerste zou krijgen. Laatste security update is ook van oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door 4acesNL op 06-01-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:46
Een groot deel van de Xperia 1 varianten heeft wel al Android 10. Slechts een deel (waaronder de Customized EU) nog niet. Afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik blijf het bizar vinden. Het is niet alsof ze voor iedere android telefoon de update moeten doen. Alleen voor hun eigen merk. En dat zijn er op het moment al niet veel. Al helemaal niet wat verkoopaantallen betreft. Dus dat hun vlaggenschip-toestel toch later aan de beurt is dan hun oudere modellen vind ik toch wel vreemd. Maar misschien ben ik gewoon iOS gewend en gaat het buiten iOS om in de wereld nergens zo.

Ik vind het alleen niet zo goed voor de klantenbinding. Op langere termijn verlies je zo ook klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
4acesNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:40:
*snip*

Ik vind het alleen niet zo goed voor de klantenbinding. Op langere termijn verlies je zo ook klanten.
Sja, mij maakt een maand meer of minder weinig uit, ik was tevreden bij aanschaf. Enkel de vertraging op security updates vind ik wat minder (maar geen halszaak nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja, vooral die security updates maken het gevoelsmatig wat minder fijn voor mij. De grote update is dan idd minder belangrijk. Aangezien die toch wel komt.

Maar alsnog vind ik het super weird dat ze het gewoon niet voor elkaar weten te krijgen. Zoals ik al zei. Ze hoeven helemaal niet zoveel toestellen te dienen. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Nope, maar het is ook een mini-onderdeel van een groot concern. Dus prio zal het ook niet hebben. Er is weinig ambitie, groei lijkt vrij irrelevant. Het enige doel lijkt niet helemaal de feeling met de markt verliezen.

Das anders bij een Samsung, waar de telefoons een meer significante business zijn binnen de verantwoordelijke tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Het lijkt er wel op dat vooral de Europese modellen nog niet zijn geüpdatet. Geen idee wat de reden daarvoor is. Maar al twee dagen geen update meer voor een Xperia 1 toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
2 maanden moest daar staan denk ik? En ja, ben benieuwd waarom dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06 17:52
welke camera is beter de Xperia 1 of 5 ondanks dezelfde camera setup lijkt het op reviews dat de 5 beter is, maar denk ook dat dit mischien komt door een betere camera software op de 5 en die wellicht ook weer terug te vinden is op de 1.

iemand ervaring hiermee of beide toestellen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik weet niet welke beter is. Maar ik kan wel zegen dat ik zeer tevreden ben over de Xperia 1 camera(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
4acesNL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:19:
Ik weet niet welke beter is. Maar ik kan wel zegen dat ik zeer tevreden ben over de Xperia 1 camera(s).
ik zie veel reviews die aangeven dat de software vaak vastloopt voor de camera ook bij de xperia 5 is dit met android 10 of update;s verholpen.

Ik zit zelf te denken om de 5 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik zit nog niet op 10, maar heb nog geen vastlopers mogen ervaren met de camera. Tevens werk mijn vingerscanner ook erg goed (ook iets waar ik veel negativiteit over hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:59
Noresponse schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:06:
welke camera is beter de Xperia 1 of 5 ondanks dezelfde camera setup lijkt het op reviews dat de 5 beter is, maar denk ook dat dit mischien komt door een betere camera software op de 5 en die wellicht ook weer terug te vinden is op de 1.

iemand ervaring hiermee of beide toestellen heeft?
Xperia 1 heeft super slowmotion. 960fps @1080p
Xperia 5 heeft slow motion 120fps @ 720p
Voor de rest is t hetzelfde.

İk heb de 5 gehaald voor de grootte maar heb ontzettend veel moeite met het feit dat deze functie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Behalve de schermresolutie ben ik juist meer benieuwd wat 24 januari het verschil lijkt te zijn tussen de Xperia 1 en de te komen Xperia 5 Plus.
Wat ik zo lees is juist dát toestel hét toestel wat je moet hebben: front firing stereospeakers én headphone plug, waar het de camera setup van de Xperia 1 en 5 blijft behouden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Deathchant schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:11:
Behalve de schermresolutie ben ik juist meer benieuwd wat 24 januari het verschil lijkt te zijn tussen de Xperia 1 en de te komen Xperia 5 Plus.
Wat ik zo lees is juist dát toestel hét toestel wat je moet hebben: front firing stereospeakers én headphone plug, waar het de camera setup van de Xperia 1 en 5 blijft behouden.
Ik zie nog niet veel verschil behalve groter scherm en zelfde batterij en die laatste is een beetje jammer en zoals ik de specs nu heb gezien zou ik voor de 5 gaan ,ondanks front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ikzelf zou nooit voor de 5 gaan. Maar ja, ik ben dan ook een scherm junkie :D

Overigens vind ik de batterij prima. Maar als ze met de 5 plus komen verwacht je wel dat die een grotere krijgt. Aparte keuzes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
4acesNL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:47:
Ikzelf zou nooit voor de 5 gaan. Maar ja, ik ben dan ook een scherm junkie :D

Overigens vind ik de batterij prima. Maar als ze met de 5 plus komen verwacht je wel dat die een grotere krijgt. Aparte keuzes allemaal.
De 5 plus krijgt infrarood, headset jack en voor de rest dezelfde batterij als de 1 dus de 5 heeft dan nog steeds 20% meer batterij power als de 1 en de 5 plus zoals het nu lijkt.

Wat ik me wel afvraag is of je bij de Xperia1 de scherm resolutie kan downgraden standaard naar bijvoorbeeld 2K ipv 3K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Downscalen doet ie automatisch. Als hij 4k content ziet schakelt ie over. Headphone jack had ik ook graag gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door 4acesNL op 11-01-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Nu nadenken of ik de X1 wil ivm groter scherm of juist de X5 ivm dat ik meer batterij wil (21% meer juice) en dan lees ik opeens een wijziging in de batterij van de X5 PLUS die gaat 4000 mAh gaat worden en dan zou de batterij gelijk zijn aan de X5.

X5 plus krijgt ook infrarood /TOF en dat kan soms een voordeel zijn , maar wat jammer is dat ze de ultra wide niet 16 MP hebben aangekondigd en vermoed dat dit weer in de opvolger zit van de X5 plus :)

wellicht tot wachten op de 5 plus?

[ Voor 4% gewijzigd door Noresponse op 12-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ligt ook een beetje aan de prijs denk ik zo. Want op deze manier kun je natuurlijk altijd blijven wachten op de best big thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
New camera setup leaked in Japan voor de Xperia 5 plus (1.1)

Afbeeldingslocatie: https://androidnext.info/wp-content/uploads/2020/01/007vpwZcly1ganmye8ol0j30ue0puq4e-1_Renamed_by_IWS.jpg

https://androidnext.info/?p=1423

verwachte prijs van het toestel 899 dollar

[ Voor 88% gewijzigd door Noresponse op 12-01-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Noresponse schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:40:
verwachte prijs van het toestel 899 dollar
:'( Als dát zo is, dan ga ik wel voor de OP7T Pro mét afgebogen randen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Deathchant schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:52:
[...]

:'( Als dát zo is, dan ga ik wel voor de OP7T Pro mét afgebogen randen.
Zal wel weer een introductieactie met BT koptelefoon bijzitten verwacht ik. Misschien de WH-1000XM4 wanneer deze uitkomt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Atomsk schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:58:
[...]

Zal wel weer een introductieactie met BT koptelefoon bijzitten verwacht ik. Misschien de WH-1000XM4 wanneer deze uitkomt.
Ik denk dat ik toch voor de X5 ga is nu ook met 100 euro retour tenzij je de X1 standaard altijd op 1080p kan zetten qua schermresolutie dan is dat wellicht ook een optie. beetje een overkill als die standaard 4K is qua enorme resolutie.

Maar goed ik denk dat er wel weer een mooi aanbod komt met iets draadloos :) zoals bij de X1

[ Voor 9% gewijzigd door Noresponse op 13-01-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Hij staat standaard niet op 4k. Springt over als er 4k content wordt aangeboden.

[ Voor 1% gewijzigd door 4acesNL op 13-01-2020 14:07 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
4acesNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:06:
Hij staat standaard niet op 4k. Springt over als er 4k content wordt aangeboden.
Ik ben er achter dat het toestel standaard op 1080p staat onder android en dat aangeboden content idd zoals 4K dat hij dan dit wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik vind het rete irritant. Xperia XZ2 en 3 krijgen updates uitgedeeld alsof het snoep is. Voor mijn Xperia 1 toestel bijna 3 maanden niets! Hoe dan?

- edit

Vanochtend zijn er wat updates uit gegaan naar wat Xperia 1 modellen. Die van mij de J9110 versie zit daar dus nog niet bij.

[ Voor 31% gewijzigd door 4acesNL op 16-01-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:01
4acesNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:42:
Ik vind het rete irritant. Xperia XZ2 en 3 krijgen updates uitgedeeld alsof het snoep is. Voor mijn Xperia 1 toestel bijna 3 maanden niets! Hoe dan?

- edit

Vanochtend zijn er wat updates uit gegaan naar wat Xperia 1 modellen. Die van mij de J9110 versie zit daar dus nog niet bij.
Hmmm...balen. Dan hoef ik het niet meer te checken. Hetzelfde type nummer.
Vind het inderdaad wel vreemd dat het voor het flagship zo lang in beslag neemt. Doet mij toch wat twijfelen voor een volgende telefoon om bij Sony te blijven. Dat en het feit dat ze Facebook voor installeren. Opzouten, ik wil die er gewoon af kunnen wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Idd. En die vooringestalleerde games ook ed. Bloatware is wel al een stuk minder dan vroeger.

Maar goed. Hoe vet ik het toestel ook mag vinden. Consequent is het alles behalve. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk weer terug naar iPhone switchen over een aantal maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
soskes schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:10:
[...]

Hmmm...balen. Dan hoef ik het niet meer te checken. Hetzelfde type nummer.
Vind het inderdaad wel vreemd dat het voor het flagship zo lang in beslag neemt. Doet mij toch wat twijfelen voor een volgende telefoon om bij Sony te blijven. Dat en het feit dat ze Facebook voor installeren. Opzouten, ik wil die er gewoon af kunnen wippen.
De preinstalled Facebook app is een stub, enkel een downloader. Doe je die app open gaat de volledige app geïnstalleerd worden, maar als je na een clean install Facebook disabled (of gewoon updates verwijdert en dan disabled) zit je enkel met de stub app.

Voor de late updates: als het je veel uitmaakt kan je best gewoon met Flashtool even omflashen naar een andere customization. NOBA is altijd een goeie. Gaat snel (op Windows toch), en kan zonder data te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Moet je voor het flashen de bootloader unlocken? Want dat doe ik liever niet.

@AmbroosV Het maakt opzich niet super veel uit dat de grote updates wat later komen. Maar bijna 3 maanden geen update (ook geen beveiliging) is ook weer het andere uiterste.

Ook grappig dat Apple het wel lukt om duidelijke tijden neer te zetten voor updates. En niet gewoon random maar wat doen. Bijvoorbeeld oudere toestellen toch eerder te doen. Enz enz.

[ Voor 70% gewijzigd door 4acesNL op 16-01-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nope, bootloader unlock is niet nodig aangezien het gewoon om Sony-signed software gaat. Je moet gewoon zien dat je je user data niet wiped.

Apple heeft het makkelijk, die hebben geen regionale verschillen qua preloads / operator stuff / ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Okay. Dank voor de info. Ik ga mij er in verdiepen. Kijken hoe dat zit met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb de xperia links laten liggen en zit te denken om de mi 10 pro te nemen die er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Damn. Ik word toch steeds meer verliefd op mijn Xperia 1. Ik wil nu liever films kijken op mijn telefoon dan op mijn tv. Werkelijk prachtig scherm (kan met recht zeggen dat het het mooiste scherm op een telefoon is, voor mij iig) En de lengte van het scherm is niet alleen mooi voor bioscoop ervaringen. Maar bv ook rete handig met split screen.

Nu nog de Android 10 update, en ik ben helemaal blij :D

[ Voor 7% gewijzigd door 4acesNL op 18-01-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:23
Sorry om het hier even te kapen maar bestaat er geen Xperia 5 Topic? Ik krijg hem morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb net mijn Xperia 5 binnen, ziet er op eerste zicht zeer mooi uit maar kan het dat ik nog op android 9 zit met de security patch van oktober? Als ik refresh krijg ik geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Dat kan. Ik heb hetzelfde met mijn Xperia 1. Nog niet alle toestellen hebben de update gekregen.

Hier kun je kijken welke de update reeds hebben:
https://xpericheck.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Weet eigenlijk iemand hoe het komt? Mijn vrouw haar XZ2 heeft intussen al Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Omdat wij een nieuwer toestel hebben komen wij als laatste aan de beurt. :D

Even zonder gekheid. Heeft met een aantal factoren te maken. Uitrol van.. provider.. enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dank je begrijp ik. Ik was gewoon de Android 10 gestures zo gewoon, nu terug met knopjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik geef het nog een week. Als de update er dan nog niet is, flash ik het toestel. De updates zijn naar alle Xperia 1 modellen gepushed behalve die van mij.

Ik vind Sony apparatuur tof en eigenzinnig. Maar klantenbinding kennen ze niet. Volgende telefoon wordt weer een iPhone. :p

- edit -

Mijn model zit nu bij de updates. Alleen gaat het om customized eu3. So close. :p

[ Voor 14% gewijzigd door 4acesNL op 23-01-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Op vrijdag werken ze daar niet. Dus op zn vroegst dinsdag pas een update. Goed om te zien dat ze inmiddels de EU hebben bereikt. Ik heb een Telekom LC toestel trouwens, hopelijk komt die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
4acesNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:31:
Ik geef het nog een week. Als de update er dan nog niet is, flash ik het toestel. De updates zijn naar alle Xperia 1 modellen gepushed behalve die van mij.

Ik vind Sony apparatuur tof en eigenzinnig. Maar klantenbinding kennen ze niet. Volgende telefoon wordt weer een iPhone. :p

- edit -

Mijn model zit nu bij de updates. Alleen gaat het om customized eu3. So close. :p
Mijn staat nu ook op customized eu3. Mag ik vragen wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Die van mij en waarschijnlijk ook die van u is een costumized EU rom. Er zijn gewoon een hoop verschillende roms voor regio's en providers. Dus die van ons zal spoedig verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Yeeey.
Ik ben intussen ook een beetje gaan neuzen op support forum van xperia 1 en 5. Schijnt dat de reden dat het zo lang duurde is dat de Android 10 op ons toestellen een klein drama was. Net daarom namen ze hun tijd om dit op te lossen eerst.
Ander vraagje. Ik weet dat we aparte formaat schermen hebben. Kan het dat sommige games die niet supporten? Ik heb bijvoorbeeld down hill 2 die meer 3/4 van het scherm gebruikt. Kan dit getweaked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Mijn CDA (Telekom LC) heeft vandaag 55.1.A.3.49 gekregen. Lijkt een nieuwe, hopelijk bugvrije, versie van Android 10 te zijn. Ik kan hem nog niet downloaden, maar hopelijk wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier op de 5, J 9210 niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Vraagje, stel dat il die Moba installeer, heb ik de Nederlandse taal? En kan ik achteraf ook gewoon de juiste versie erop flashen? Kan ik die mona gewoon downloaden en vanuit mijn opslag installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
LeStef schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:01:
Vraagje, stel dat il die Moba installeer, heb ik de Nederlandse taal? En kan ik achteraf ook gewoon de juiste versie erop flashen? Kan ik die mona gewoon downloaden en vanuit mijn opslag installeren?
Ik denk dat je NOBA bedoelt, deze kan je flashen met Flashtool. Hier zit ook Xperifirm bij, hiermee download je de firmware.
Zorg dat je de userdata.sin exclude, en dat wipe userdata uit staat.
Meer info vind je wel met Google hoe het exact werkt.

En ja, je hebt de Nederlandse taal :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:21:
Yeeey.
Ik ben intussen ook een beetje gaan neuzen op support forum van xperia 1 en 5. Schijnt dat de reden dat het zo lang duurde is dat de Android 10 op ons toestellen een klein drama was. Net daarom namen ze hun tijd om dit op te lossen eerst.
Ander vraagje. Ik weet dat we aparte formaat schermen hebben. Kan het dat sommige games die niet supporten? Ik heb bijvoorbeeld down hill 2 die meer 3/4 van het scherm gebruikt. Kan dit getweaked worden?
En daarom heb ik niet zo'n haast met major release versions, laat de andere CDAs maar betatesten :P

Qua games, ik heb er ook een paar die niet meewerken, daar is niet zoveel aan te doen denk ik. De devs moeten die ondersteuning regelen anders ga je randjes boven en onder missen door zoomen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Bij mij is de update ondertussen nog niet binnen (terwijl dat dus wel zo zou moeten zijn). Kwestie van afwachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik ken er te weinig van, ik ga wachten op de OTA.
Heb even wat geprutst maar bij het pluggen en vollume down , deed die niets.
Dus misschien beter wachten op de OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Rustig aan jongens. Iedere dag komt er een update bij. Die van mij staat er ook nog niet bij (sinds gisteren wel mijn toestel, maar nog niet juiste update). En iedere toestel bestaat uit meerdere regionen en hebben aparte updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik mijn Xperia 5 te koop gezet.
Was een impulsieve koop. Eens gewoon aan de google gestures, wi l je niet meer terug en als ik het zo lees dat de eerste Android 10 versie die de xperia's krijgen zo buggy zijn.
Ik heb daar geen geduld voor, zalig toestel maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
LeStef schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:13:
Ik mijn Xperia 5 te koop gezet.
Was een impulsieve koop. Eens gewoon aan de google gestures, wi l je niet meer terug en als ik het zo lees dat de eerste Android 10 versie die de xperia's krijgen zo buggy zijn.
Ik heb daar geen geduld voor, zalig toestel maar dat is het niet.
Ik begrijp je. Dit is voor mij ook de enige reden dat ik zo met smart zit te wachten op Android 10.
Ik weet verder alleen nog niet of ik het toestel nu weg wil doen of gewoon geduldig afwacht, Xperia 1 heb ik het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Met een beetje geduld krijg je Android 10 gewoon. Ik zelf zou nooit voor een Pixel gaan. Voor mij is de Xperia 1 wel het beste Android-toestel tot nu toe. Ik kwam van een Note 9, die ik al geweldig vond. Maar media kijken op mijn Xperia 1 is het beste wat telefoons te bieden hebben op het moment. Waar ik bij andere toestellen nog wel het idee had naar een telefoon scherm te kijken heb ik hier gewoon een bioscoop gevoel op klein formaat. Ik zie geen reden om naar een ander Android-toestel te switchen.

Het formaat van het toestel houdt niet op bij alleen media kijken. Maar in splitscreen is het ook veel fijner om twee apps op te hebben en te gebruiken.

Vervelend is het wachten op Android 10? Muah.. het komt wel.

En over impulsaankopen kan ik ook een boekje open doen :D

[ Voor 3% gewijzigd door 4acesNL op 25-01-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

LeStef, wat wil je dan voor telefoon kopen, heb je bepaalde wensen dan die de Sony niet kan vervullen? Wellicht is een OnePlus 7T een kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Deathchant schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:54:
LeStef, wat wil je dan voor telefoon kopen, heb je bepaalde wensen dan die de Sony niet kan vervullen? Wellicht is een OnePlus 7T een kandidaat?
Hey, ik denk dat ik gewoon ga terug keren naar een Pixel phone. Ik heb de 7T gehad en na een week terug gezonden, daar hadden ze Android 10 ook goed verneukt. Ik weet het, ik ben veel eisend. Of moet zijn dat ze die intussen al gefixed hebben , dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Het is wel heel vaag. Volgens Xpericheck kan ik mijn toestel updaten. Mijn toestel (supportapp) zegt dat ik dit via Companion moet doen, Companion zegt dat mijn toestel up-to-date is. Als ik handmatig zoek via mijn toestel zegt ie ook dat het toestel up-to-date is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Dat het om jouw toestel gaat betekent nog niet dat je kunt updaten. Er zijn een hoop verschillende versies voor ieder toestel. Ik heb een Xperia 1 J9110 en Costumized EU rom. Die is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ik heb J9110, Telekom LC

[ Voor 18% gewijzigd door RamonRJC op 25-01-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Staat er idd bij. Maar dan nog kan het even duren volgens mij. Wachten is erg. Ik weet het. Maar geduld is een schone zaak. Hopelijk worden we snel beloond. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
Inmiddels via een omweg draai ik op Android 10. Moet zeggen: dark mode is erg fijn en de nieuwe gestures maken het toestel een stuk vlotter.

Heb nu tevens de beveiligingsupdate van 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Wat is die omweg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Zou ik ook graag willen weten :-) Noba?

[ Voor 8% gewijzigd door LeStef op 26-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
RamonRJC schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:46:
Inmiddels via een omweg draai ik op Android 10. Moet zeggen: dark mode is erg fijn en de nieuwe gestures maken het toestel een stuk vlotter.

Heb nu tevens de beveiligingsupdate van 1 januari.
Zou je mij via pm kunnen helpen hoe ik dit ook kan doen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Via softwarereparatie via Companion op de PC.
Je moet wel even back-uppen, want je bent erna alles kwijt..

[ Voor 4% gewijzigd door RamonRJC op 26-01-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik probeerde via Companion te updaten. Kreeg ik heel snel een scherm te zien dat er een nieuwe update was en of ik het toestel wilde updaten. Maar vervolgens kreeg ik een scherm met de melding dat mijn telefoon up to date is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ja precies. Dat werkt niet. Dus je moet software reparatie gebruiken. Die van mij stond dus wel op Xpericheck. Dus weet niet of dat voor die van jouw ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Waar kun je eigenlijk zien welke rom/ update je moet krijgen. Ik had de impressie dat die van mij de costumized eu was. Maar weet eigenlijk niet meer hoe ik aan deze informatie kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Dial *#*#7378423#*#* that takes you to Service Menu

Select Service info

Select Software info

You should find Customization Version in the list.

(it should be something like; xxxx-yyyy_RzB where the xxxx-yyyy gives version)

Look for this version on https://xpericheck.com/device/J9110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Rd91uivQybcqUO4XFUTrzCj/thumb.jpg

Ohjah. Helemaal vergeten dat het op die manier ging. Maar ik heb idd de Customized eu versie. Die staat er nog niet bij.
Maar toch kreeg ik heel even de bovenstaande melding.

Undefined version? Mmh. Misschien een voorbereidend iets vanuit Sony.

[ Voor 9% gewijzigd door 4acesNL op 26-01-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Dat stond idd bij mij ook. Maar vervolgens zegt ie dat het toestel up-to-date is.
Als je toestel (support app) nog niks aangeeft over een software update denk ik dat software reparatie ook niet helpt. Misschien dat Customized EU er morgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Bij de support app staat dat ie up to date is.
Current version 9.
Next version 10.

Mijn gevoel zegt ook morgen. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
mortael schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat je NOBA bedoelt, deze kan je flashen met Flashtool. Hier zit ook Xperifirm bij, hiermee download je de firmware.
Zorg dat je de userdata.sin exclude, en dat wipe userdata uit staat.
Meer info vind je wel met Google hoe het exact werkt.

En ja, je hebt de Nederlandse taal :)
Ik krijg altijd dezelfde fout als ik probeer te flashen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fi4Niem.jpg

EDIT: het is me ondertussen gelukt met Newsflasher, zit op Android 10 en alles werkt goed

[ Voor 7% gewijzigd door LeStef op 27-01-2020 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Hij trekt hem nu binnen bij mij. Ben benieuwd.

Jawel hoor. Mooi werk. @4acesNL volgens mij heb ik hetzelfde toestel als jij dus ik verwacht dat hij ook gereed staat / stond.

Nu kijken hoe het werkt zonder een factory reset of dat de batterij toch teveel gaat kl*ten.

[ Voor 71% gewijzigd door soskes op 27-01-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Aaargh! Niewe updates voor mijn Xperia 1 toestel. Maar nog steeds niet mijn update. Geduld is een schone zaak en alles :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappert
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 17:14
bij mij vanmorgen android 10 binnengekomen, customization version: 1319-2606_R4B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb deze manier gebruikt : https://xperiafirmware.com/sony-xperia-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik zit achter een Mac. Dus dat zal niet gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
4acesNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:05:
Ik zit achter een Mac. Dus dat zal niet gaan. :)
Je kan bij MS een Windows VM downloaden: https://developer.microso...microsoft-edge/tools/vms/ - gooi die in Virtualbox en je kan in Flashtool in Windows een FTF maken voor de software die je wil. Zet die FTF over naar je macOS, en dan kan je in de macOS Flashtool gewoon die FTF flashen volgens de instructies die je overal kan vinden. Zo heb ik het gedaan. Ik heb de FTF niet meer, anders had ik die even geupload.

Of je zoekt iemand die een Windowscomputer heeft :+

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 27-01-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik wacht het nog even een paar dagen af (tot einde van de maand.) Met een beveiliging patch van oktober voelt gewoon niet zo goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ha, you'll be fine. Bij ons op 't werk zijn ze erg streng op security (ik werk voor een FAANG-bedrijf), en een Android security patch die een paar maand achterloopt is geen enkel probleem zolang er geen bekende risico's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ach ja. Klopt ook. Maar ik ben gewoon gewend dat updates anders verlopen (iOS). Word er ietwat zenuwachtig van. Misschien moet ik het gewoon laten gaan. De update komt er wel en gewoon van de telefoon genieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ze hebben nu 3 modellen die de onstabiele versie van Android 10 hebben ontvangen geüpdatet naar de stabiele versie van Android 10. Raar dat ze Customized EU weer overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Uk zit er tussen, je zou die dan gewoon kunnen flashen en als later die customized EU bij komt terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja, er zijn er weer een aantal bijgekomen. Maar voor die moeite kan ik nog wel eventjes wachten hoor (wacht tot einde van de maand).

Dank voor het melden en meeleven :D

- edit

Ik krijg nu een andere melding met Xperia companion. en wel:
Software update not supported. En in kleine lettertjes dat ik via de telefoon moet updaten. om vervolgens toch te melden up to date te zijn :D

- edit deel 2 :D

De Customized EU rom is er eindelijk voor mijn Xperia 1 (en ook voor de 5). Jeuh! :9~

[ Voor 50% gewijzigd door 4acesNL op 29-01-2020 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Hier ook OTA. Straks maar eens installeren.

edit: de verificatie duurt een eeuwigheid... :-(

edit2: Ben er nu achter dat het verificatie-scherm gewoon blijft hangen en de installatie start zodra je terug naar het vorige scherm gaat. |:(

[ Voor 81% gewijzigd door Atomsk op 29-01-2020 10:06 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik deed de update via Xperia companion en was binnen 10 minuten klaar net updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Yep, vanacht voor de Xperia 5 ontvangen, wacht nog even met installeren om te horen hoe men hier over te spreken is. Ik ga volgende week op vakantie en wil niet ineens gekke dingen meemaken.

Ik betaal tegenwoordig met m'n horlogebandje dus dat de ABN AMRO wallet niet meer werkt op Android 10 is nu niet zo'n issue meer voor mij. Ook even verifieren dat de DJI Fly app ook op Android 10 werkt.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ik merk geen problemen op mijn Xperia 1 tot nu toe. Gevoelsmatig gaat de batterij langer mee en werkt ook de vingerafdrukscanner beter. Daarnaast vind ik de Dark Mode echt heel fijn en door de nieuwe gestures lijkt het toestel ook een stuk sneller.

Vind het alleen jammer dat Face Unlock weg is. Was toch altijd wel een snelle manier om te unlocken. Al snap ik wel dat die methode niet heel veilig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Mijn Xperia 1 lijkt idd vloeiender aan te voelen. Ik had al nooit echt problemen met de vingerscanner. Maar ook die lijkt snapier. Kan ook allemaal tussen de oren zitten. Maar ach, als het goed voelt :D

Wel echt heel blij met de gestures. Heb nu ook een extra rij voor mijn apps. En valt het nu allemaal makkelijleret één hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
4acesNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:29:
Wel echt heel blij met de gestures. Heb nu ook een extra rij voor mijn apps. En valt het nu allemaal makkelijleret één hand te bedienen.
Alleen "one-handed mode" lijkt dus niet meer te werken i.c.m. gestures. Ik kan althans geen home button double tappen die er niet meer is. Niet dat ik het zoveel gebruikte, maar het is raar dat je het aan kunt zetten terwijl het niet werkt. Dat, of ik moet iets over het hoofd zien...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Oh, ik bedoel dat je makkelijk tussen dingen kunt switchen ipv. steeds naar boven naar het pijltje. Verder gebruik ik die specifieke one handed-mode niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Atomsk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Alleen "one-handed mode" lijkt dus niet meer te werken i.c.m. gestures. Ik kan althans geen home button double tappen die er niet meer is. Niet dat ik het zoveel gebruikte, maar het is raar dat je het aan kunt zetten terwijl het niet werkt. Dat, of ik moet iets over het hoofd zien...
Werkt wel via zij-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:19
Heb mij Xperia 1 juist geüpdatet naar versie 10. Op dit moment voelt dat alles sneller reageert waaronder een betere registratie van vingerafdruk. Ook zorgt Dark mode ervoor dat meer notificatie types en de short key menu erboven (als je naar beneden swiped) echt zwart is. Android versie build staat er nu ook altijd.

Vanuit een notificatie kun je nu ook split screen van die applicatie starten. Best handig.

Sommige icoontjes en lay-outs zijn lichtjes aangepast.

Zal binnenkort mijn review met alle ervaringen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Oh, gelukkig! De oude vertrouwde besturing onder in het scherm kan ik nog steeds gebruiken!!!

Ik heb een kwartiertje met die knoploze besturing gespeeld maar dat is niks voor mij. Die pil-besturing van 9 vond ik ook al niks, die had ik ook weer snel uitgeschakeld.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
barchettanl schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:22:
Oh, gelukkig! De oude vertrouwde besturing onder in het scherm kan ik nog steeds gebruiken!!!

Ik heb een kwartiertje met die knoploze besturing gespeeld maar dat is niks voor mij. Die pil-besturing van 9 vond ik ook al niks, die had ik ook weer snel uitgeschakeld.
Ik ken inderdaad genoeg mensen die zweren bij de 3-knopsnavigatie. Ik vind de nieuwe gestures echt heel fijn. Maar ieder zn ding.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Sony Xperia 1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia 1] Accessoires