Slechte wifi ziggo en devolo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum.
Wij hebben een modem van ziggo: technicolor TC7200.U en sinds gisteren de Devolo dLan 530 wifi versterker. Eigenlijk is het geen versterker maar ik weet even niet hoe je het wel noemt |:(
We hadden eerst een TPLink maar die "vloekte" met de ziggo modem en we hadden nog 1 extra nodig dus een nieuwe aangeschaft.
Nu is het zo dat vooral bij gebruik van de ps4 door de kids er constant problemen zijn, de verbinding valt steeds weg.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? We hadden echt gehoopt dat het beter zou worden, of zou de modem van ziggo verouderd zijn?
Mijn man heeft er helemaal geen verstand van en ik moet het als vrouw zijnde oplossen :*)

Hoop op bruikbare tips.
Bvd groeten Annette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Dit advies wordt veel gevraagd hier op Tweakers. Ik raad je aan deze recente topics eens te lezen:

* Hoe krijg ik een net en stabiel thuis netwerk
* Wifi uitbreiden met Access Point
* Wifi netwerk “ upgraden “

En om specifiek iets over jouw situatie te kunnen zeggen, hebben we iets meer informatie nodig:

Beschrijf eens in detail wat je situatie is (welke apparatuur heb je exact, waar lopen er allemaal UTP kabels naar toe, wat staat waar aangesloten), wat je exact al hebt gedaan (welke oplossingen heb je geprobeerd) en wat voor problemen je daarbij tegenkwam (wat hoopte je te bereiken, wat werkte er niet, wat gebeurde er wel).
Annette_krist83 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:40:
Wij hebben een modem van ziggo: technicolor TC7200.U en sinds gisteren de Devolo dLan 530 wifi versterker. Eigenlijk is het geen versterker maar ik weet even niet hoe je het wel noemt |:(
Die Devolo is een powerline adaptor om via het stroomnet ook je netwerkverbinding te delen. Voor sommigen mensen werkt dit goed, soms werkt het totaal niet.
We hadden eerst een TPLink maar die "vloekte" met de ziggo modem en we hadden nog 1 extra nodig dus een nieuwe aangeschaft.
Dat 'vloeken' waren waarschijnlijk gewoon verkeerde instellingen.
zou de modem van ziggo verouderd zijn?
Het is niet de nieuwste routermodem van Ziggo, maar ik denk niet dat daar je probleem zit.

[ Voor 42% gewijzigd door Cpt.Morgan op 23-02-2019 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

... of zou de modem van ziggo verouderd zijn? ...
Ziggo adverteert al geruime tijd met de "power promise".
Waarom zelf gaan klooien als Ziggo het gratis voor je oplost?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:40
Verwacht nou geen wonderen, van die “powerpromise”. Ik zou het juist wel zelf oplossen. En een UTP kabel trekken. Altijd beter dan WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

valkenier schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:50:
Verwacht nou geen wonderen, van die “powerpromise”. Ik zou het juist wel zelf oplossen. En een UTP kabel trekken. Altijd beter dan WiFi.
Ja, jij wel. Maar voor iemand die het verschil niet weet tussen een powerline adapter en een wifi versterker is het misschien beter om het te laten doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cpt.Morgan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:45:[...]

Dat 'vloeken' waren waarschijnlijk gewoon verkeerde instellingen.
Yep. Default IP-adres van veel TP-Link devices is 192.168.0.1, default IP van de TC7200 is 192.168.0.1. Als je twee apparaten op zelfde netwerk hebt met zelfde IP, weten andere apparaten niet waar ze hun verkeer heen moeten sturen. Als een van de twee ook nog de default gateway is (en dat is de TC7200 in deze situatie) raak je zo je internetverbinding kwijt...

Als je wilt hobbyen, zorg dat je in ieder geval de basics als dit weet, en als je tegen problemen aanloopt, vraag eerst hulp. Veel goedkoper dan lukraak ander apparatuur aanschaffen als een enkele cijfer veranderen (IP van de TP-Link 192.168.0.2 maken, bijvoorbeeld) het ook op kan lossen.
[...]

Het is niet de nieuwste routermodem van Ziggo, maar ik denk niet dat daar je probleem zit.
Mwoeah, hangt af van wat het probleem exact is. Ik lees nergens goede diagnose. Als het een dekkingsprobleem is, maakt het weinig uit, maar als er sprake is van drukte en/of interferentie in de 2.4GHz, dan wil je 5GHz beschikbaar hebben en de TC7200 kan niet tegelijk 2.4GHz en 5GHz doen. Een moderner apparaat dat wel concurrent dualband kan zou dan een oplossing kunnen zijn.

Maar...

Ik lees een Playstation. Die krengen ondersteunen zelf geen 5GHz. Als 2.4GHz brak werkt zit er dus niets anders om dan bedraad met een netwerkkabel aan te sluiten.
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:19:
[...]

Ja, jij wel. Maar voor iemand die het verschil niet weet tussen een powerline adapter en een wifi versterker is het misschien beter om het te laten doen
Eens. Een power-user heeft geen 'powerpromise' nodig, maar als je inderdaad al hardware weggegooid hebt omdat default IP adressen conflicteerden, dan is het ws beter eea uit handen te geven. De randapparatuur van Ziggo is niet perfect, maar het conflicteert tenminst niet qua IP...

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 23-02-2019 23:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1