Ook iets geks hier: vrijwel alle requests komen van 192.168.0.0.
Hoe kan dat? Mijn router is 192.168.88.1, mijn "netwerk" is dus 192.168.88.0/24 en mijn server is 192.168.88.2.
Tot en met IP adres 18 heb ik geserveerd in mijn router (gekoppeld aan MAC adressen van mijn devices).
Daarnaast heb ik in /etc/hosts deze IP adressen gekoppeld aan hostnamen zodat ik in AdGuard mooie namen kan zien.
Dat heeft een paar dagen gewerkt, daarna lijkt alles op 192.168.0.0 binnen te komen (98% en stijgende, logisch want er komt niks meer binnen op andere IP adressen).
"anonymize client IP" stond aan zag ik. Heb ik uitgezet, query log en statistics log gewist. Nu is alles 0. Nu bezoek ik met m'n telefoon een paar sites en check ik Adguard: weer zie ik alleen stats voor 192.168.0.0
@
Aesculapius
Ik heb ook een Mikrotik router. Heb jij jouw probleem nog weten op te lossen? Ik heb geen ingewikkelde setup en nooit gebruik gemaakt van DHCP van AGH of PiHole. Dat laat ik altijd aan de router over.
In RouterOS:
IP > DHCP server > DNS, alleen ip van mijn server ingevoerd.
IP>DNS, ook hier alleen IP van mijn server ingevoerd.
Met PiHole zag ik dan gewoon individuele cliënts mijn log/dashboard en de eerste dagen dat ik overging op AGH ook gewoon.
Sindsdien heb ik mijn router geüpdate (6.47.7 nu). Verder niks. Toch zie ik nu dus al hele tijd alleen 192.168.0.0 in AGH.
Edit:
Interessant: op mijn Android telefoon mijn Wifi verbinding gecheckt, staat netjes bij Gateway mijn router IP, bij DNS mijn server IP.
Oftewel de DHCP server van mijn router geeft de DNS server door aan de cliënt. En de cliënt kan rechtstreeks een dns verzoek naar mijn server sturen. Is er dan een bug in AGH dat ik alleen 192.168.0.0 zie?
[
Voor 53% gewijzigd door
Jazco2nd op 23-11-2020 23:51
]