Ben zelf ook overgegaan van de S8 naar de Mi9 en het gaat echt als een raket in combinatie met de Microsoft launcher en Opera Touch. Moet alleen nog uitvogelen hoe ik de notificaties op het vergrendel scherm krijg. Deze blijft zwart en laat alleen de vinger scanner zien waardoor ik de notificaties niet binnenkrijg inclusief geluidsmelding.
kun je dit uitleggen ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt?MrOsman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:07:
[...]
xiaomi is bekend met 5 jaar updates maar upgrade is slecht omdat zij al veel dingen hebben in het software wat samsung of google nog niet heeft
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Dat scherm is nu onderverdeeld in apps en hardware. Ik was all zeker 3 uur bezig met youtube/Chrome en ik had 45 minutes schermgebruik. YouTube zat op 35 minuten en Chrome ook zoiets. Ik kreeg de getallen niet kloppend en mis sowieso het totaal overzicht. Heb dat nu weer met de Microsoft launcher..l3art schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Bij je instellingen en dan het overzicht van de accu gegevens.
[ Voor 4% gewijzigd door canth op 03-03-2019 20:41 ]
Maar als je bij hardware klikt op screen dan krijg je daar toch een overzicht waar achter 'time on' je SOT staat? Of werkt dat op een xiaomi telefoon anders dan op een xiaomi tablet?canth schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:39:
[...]
Dat scherm is nu onderverdeeld in apps en hardware. Ik was all zeker 3 uur bezig met youtube/Chrome en ik had 45 minutes schermgebruik. YouTube zat op 35 minuten en Chrome ook zoiets. Ik kreeg de getallen niet kloppend en mis sowieso het totaal overzicht. Heb dat nu weer met de Microsoft launcher..
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 03-03-2019 20:47 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Sinds vrijdag hier ook een tevreden bezitter. Dit ding is zo snel!
Enige wat me stoort is dat video's in m'n browsers niet altijd direct HD zijn. Op alle websites. Dat was op m'n OP3 wel altijd, zelfde condities.
Enige wat me stoort is dat video's in m'n browsers niet altijd direct HD zijn. Op alle websites. Dat was op m'n OP3 wel altijd, zelfde condities.
Een update is een software aanpassing. Dus van bijvoorbeeld softwareversie 8.1.2 naar 8.2.3ntzv schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:35:
[...]
kun je dit uitleggen ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt?
Een upgrade is verandering van het OS versie. Dus van Android 8 naar 9 of Windows 8 naar WIndows 10.
De Miui versies worden jarenlang ondersteunt van de Redmi tot de Mi serie is dat 3-5 jaar. De Android versies blijven achter, maar je merkt nauwelijks welke Android versie op een Xiaomi draait, want de software ziet er voor elke Miui smartphone nagenoeg hetzelfde uit.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
ik twijfel nog steeds tussen mi 9 en s10+
Hier staat je beeldscherm aan tijd, bij het tabje hardware. Ik zit nu aan bijna 4 uur SOT met nog 50 procent vanochtend van de lader.
Alleen of de rest klopt?? Wifi bijna geen verbruik en telefoon standby heel hoog verbruik?
Terwijl ik de gehele dag op Wifi heb gezeten.
Alleen of de rest klopt?? Wifi bijna geen verbruik en telefoon standby heel hoog verbruik?
Terwijl ik de gehele dag op Wifi heb gezeten.

[ Voor 21% gewijzigd door wackidth op 03-03-2019 21:34 ]
.
Je kunt ook 2x een Mi9 kopen en een Pocophone F1 voor de prijs van 1 S10+MrOsman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:32:
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
dat klopt alleen Miui software vind ik niet zo superKiswum schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:33:
[...]
Je kunt ook 2x een Mi9 kopen en een Pocophone F1 voor de prijs van 1 S10+
Andere launcher en de rest is bonus... Swipe gestures gaat perfect. Dus geen navigatiebalk onderin.MrOsman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:34:
[...]
dat klopt alleen Miui software vind ik niet zo super
Dit. Icm. Met de smalle bezels..... Perfect
.
Moet je wel in ogenschouw nemen dat wij als sukkelige EU landen de 18W lader meegeleverd krijgen..Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:37:
De Mi 9 is gewoon binnen 59 minuten opgeladen van 0 naar 100%. Volgens dit filmpje YouTube: Xiaomi Mi 9 One Week Review - 27W Charge, Speaker Test & FORTNITE!
Impressive stuff!!
Op Alie koop je de 20W draadloze lader en 27W oplader voor drie tientjes. Dus die zijn onderweg.
.
Verwijderd
Link van die bedrade lader van 27 watt?wackidth schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:45:
[...]
Moet je wel in ogenschouw nemen dat wij als sukkelige EU landen de 18W lader meegeleverd krijgen..
Op Alie koop je de 20W draadloze lader en 27 oplader voor drie tientjes. Dus die zijn onderweg.
Ben ook wel benieuwd naar de vergelijkingwackidth schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:36:
[...]
Andere launcher en de rest is bonus... Swipe gestures gaat perfect. Dus geen navigatiebalk onderin.
Dit. Icm. Met de smalle bezels..... Perfect
€ 20,71 | 27W Plug Original Xiaomi Wireless Charger 20W Max 15V Apply to Xiaomi Mi9 MiX 2S Mix 3 Qi EPP10W For iPhone XS XR XS MAX
https://s.click.aliexpress.com/e/bV9KGhZO
MIUI is echt niet slecht het is redelijk standaard Android. Alleen geen app drawer.
En vergeet niet dat Xiaomi bijna wekelijks Miui developer builds maken. Zelfs vijf jaar oude toestellen profiteren daar nog van.
[ Voor 35% gewijzigd door wackidth op 03-03-2019 21:57 ]
.
Sterkere laders geven meer batterij slijtage?
Kan nooit erger zijn dan touchwiz.MrOsman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:34:
[...]
dat klopt alleen Miui software vind ik niet zo super
klopt maar als ik nu kijk naar het software platter en sneller begrijp ik
altijd samsung gebruiker geweest toen oneplus tussendoor xiaomi nu mi a2 androidone wil weer wat sneller toestel dus twijfel nu erg
Hopelijk niet want Touchwiz bestaat dan ook al een paar jaar niet meer.
Dat zegt al genoeg, naam ditchen om van het slechte imago af te komen.Katmi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:54:
[...]
Zeg nou zelf.... MI9, 499,- Waarom 750+ Euro betalen .?? Terwijl de MI9 hetzelfde kan en op sommige vlakken misschien beter?
Voor de super biometrische hypersonicfideltastische vingers scanner en de naam Samsung?

.
Die scanner is leuk.. Maar bij een barst werkt de mi 9 nog steeds, waar de s10 niet meer werkzaam is.wackidth schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:05:
[...]
Dat zegt al genoeg, naam ditchen om van het slechte imago af te komen.
Zeg nou zelf.... MI9, 499,- Waarom 750+ Euro betalen .?? Terwijl de MI9 hetzelfde kan en op sommige vlakken misschien beter?
Voor de super biometrische hypersonicfideltastische vingers scanner en de naam Samsung?

Edit: nieuw bericht op internet.. Totale kosten van de s10 zijn 420 dollars.. LOL.. En dna zie je die s10 thread nog vol ook haha
[ Voor 12% gewijzigd door banananas op 03-03-2019 23:09 ]
Inderdaad, ik loop achter maar ik mijd dan ook Samsung als de pest. Het is inmiddels touchWiz > Expierience > One UI.Katmi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:54:
[...]
Misschien dat het inmiddels beter is geworden?
Zijn toch echt 2 verschillende telefoons? De Samsung S10e en Mi9 zou een beter vergelijk zijn.MrOsman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:32:
Hier vindt ik inderdaad een tijd, het was alleen niet een tijd die ik verwacht had. Ik zal nog eens gaan experimenteren met het gebruik van een lader, het kan zijn dat ik in mijn sessie de telefoon even op een wireless lader heb gelegd. In vorige versies van Android telde de SOT dan gewoon door, tenzij je de telefoon bijna vol laadde. Mogelijk is dat aangepast. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik me vergist hebl3art schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:43:
[...]
Maar als je bij hardware klikt op screen dan krijg je daar toch een overzicht waar achter 'time on' je SOT staat? Of werkt dat op een xiaomi telefoon anders dan op een xiaomi tablet?
Ik heb nu een lg g6 en ben van plan om de overstap te maken naar de mi9! Mijn lg g6 fast charge is kapot en laadt te langzaam op dus tijd voor een andere 
Waar kan ik die het beste kopen?
(Los toestel)
Dit is een goede deal:?
https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-9/128gb-zwart/los-toestel
(Los toestel)
[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 04-03-2019 02:20 ]
nothing stops this train
Belsimpel is het makkelijkste idd en prijs is gewoon de advies prijs dus prima 😉Kol Nedra schreef op maandag 4 maart 2019 @ 02:15:
Ik heb nu een lg g6 en ben van plan om de overstap te maken naar de mi9! Mijn lg g6 fast charge is kapot en laadt te langzaam op dus tijd voor een andere
(Los toestel)
Begrijpt iemand de slowmotion functie in de camera app? Kan niet zelf bepalen hoelang ik film. Mis ik iets qua settings?
Werkt inderdaad niet op 960 fps. Als je lager instelt wel.frissechris schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:34:
Begrijpt iemand de slowmotion functie in de camera app? Kan niet zelf bepalen hoelang ik film. Mis ik iets qua settings?
.
Heeft iemand ervaring met de camera en bewegende objecten?
Op XDA zijn ze er niet over te spreken als je bijvoorbeeld kinderen hebt en deze wilt vast leggen op foto.
Praktisch 100% van de foto's zijn blurry tenzij je de kinderen echt stil kan laten poseren.
De Mi 9 ontbreekt OIS, maar vooral shutter speeds zouden bij dit gegeven komen kijken.
Kan iemand een paar samples van bewegende objecten proberen vastleggen?
Op XDA zijn ze er niet over te spreken als je bijvoorbeeld kinderen hebt en deze wilt vast leggen op foto.
Praktisch 100% van de foto's zijn blurry tenzij je de kinderen echt stil kan laten poseren.
De Mi 9 ontbreekt OIS, maar vooral shutter speeds zouden bij dit gegeven komen kijken.
Valt tegen idd, hier mijn kinderen diverse malen vastgelegd en resultaat is oké, niet super.Waarez schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:32:
Hmm, mijn Mi 9 heeft al verschillende keren geprobeerd te updaten, maar geeft na download + restart telkens aan dat het mislukt is en gaat dan opnieuw downloaden (met hetzelfde resultaat). Meer mensen die hier last van hebben?
Nope update deed het direct. Staat je regio wel goed?Jarrean schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:32:
Hmm, mijn Mi 9 heeft al verschillende keren geprobeerd te updaten, maar geeft na download + restart telkens aan dat het mislukt is en gaat dan opnieuw downloaden (met hetzelfde resultaat). Meer mensen die hier last van hebben?
.
Tinypic ligt er uit.Waarez schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:32:

.
Op auto geschoten of de pro functie gebruikt? Gister tijdens sporten de pro functie gebruikt, bewegende objecten zijn behoorlijk scherp wanneer er een hoge sluitertijd wordt gebruikt.
Op auto AI geschoten.frissechris schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Op auto geschoten of de pro functie gebruikt? Gister tijdens sporten de pro functie gebruikt, bewegende objecten zijn behoorlijk scherp wanneer er een hoge sluitertijd wordt gebruikt.
.
Dat is wel een goede, maar ik vind het altijd lastig een juiste config samen te stellen in de pro-editor. Hoe bepaal je dit een beetje? Ook mis ik snelle presets, het fotograferen van je kinderen zit hem in de snelheid.frissechris schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Mijn regio (mi account) is Netherlands, ik heb de global rom, dat zou toch goed moeten zijn?wackidth schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:52:
[...]
Nope update deed het direct. Staat je regio wel goed?
Hoge sluitertijd voor bewegende objecten, vaak gaat daar een hoge iso mee gepaard als er niet veel licht beschikbaar is (lees: savonds, bewolking etc.). De rest kan je vaak op auto laten staan.jannes_beterams schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:11:
[...]
Dat is wel een goede, maar ik vind het altijd lastig een juiste config samen te stellen in de pro-editor. Hoe bepaal je dit een beetje? Ook mis ik snelle presets, het fotograferen van je kinderen zit hem in de snelheid.
1/125s, 1/60s zou zat moeten zijn voor kinderen die niet stil willen zitten :-p
Heb je al eens geprobeerd op AI? Wellicht dat de camera daar een snellere sluiterrij hanteert bij portretten?jannes_beterams schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:11:
[...]
Dat is wel een goede, maar ik vind het altijd lastig een juiste config samen te stellen in de pro-editor. Hoe bepaal je dit een beetje? Ook mis ik snelle presets, het fotograferen van je kinderen zit hem in de snelheid.
Ik roep maar wat....
.
Het lijkt erop dat Blokkada roet in het eten gooide, na uitschakelen gaat het helemaal goed.Jarrean schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Mijn regio (mi account) is Netherlands, ik heb de global rom, dat zou toch goed moeten zijn?
knip, dit hoort in het prijzen en levertijden topic.
[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 05-03-2019 11:38 ]
Xiaomi heeft een nieuwe partner in Nederland > Volks shop.
Ergerlijke bug: in novaluncher lukt het me niet een achtergrond in te stellen voor de lock screen..
Dit hoort thuis in [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen, maar ik zie op dat adres nog wel een aantal bedrijven geregistreerd, en 0 reviews. Ook nog niet eerder gehoord van een nieuwe Xiaomi `partner` ( behalve de claim op de eigen website)MrOsman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:09:
Xiaomi heeft een nieuwe partner in Nederland > Volks shop.
Niet een bedrijf waar ik m'n geld naar zou overmaken eerlijk gezegd.
Verdere discussies over levertijden en prijzen in het desbetreffende topic.
Edit: Misschien toch wel legit, zie er nu meer info over verschijnen op de Xiaomi Nederland facebook pagina. Beslis zelf maar wat je er van vind.
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2019 15:16 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Gebruik nu de Poco launcher met H20 iconpack. Vooral de Poco launcher is erg fijn, waarmee je zelfs je iconen in je app drawer op kleur kan selecteren.
Lang weekendje Valencia gehad en toevallig kwam ik een Mi Store tegen!
Even de Mi 9 uit de etalage in mijn handen mogen houden
Was vooral benieuwd naar de groote van het toestel en de zwaarte; Ik was positief verrast! Helaas vergeten de vingerafdrukscanner te testen, maar denk dat dit hem wordt!
(Mi Mix 3, waar ik tussen twijfel, hadden ze niet)
Even de Mi 9 uit de etalage in mijn handen mogen houden

[ Voor 5% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 05-03-2019 15:13 ]
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Nee hoor.. Als je dit zelf niet kunt beantwoorden, wees dan maar gerust hahaVerwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:35:
Weet niet of het hier mag maar qua snelheid maakt het veel uit ofje 6gb of8gb ram hebt?
Ja dat is natuurlijk goed... Al gelukt?Jarrean schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Mijn regio (mi account) is Netherlands, ik heb de global rom, dat zou toch goed moeten zijn?
.
iemand ook dezelfde ervaring met een irri update melding van kalender app?
IK gebruik de originele kalender app, maar nu krijg ik elke x de melding om te updaten.
Ik zie nergens die melding en als ik op de melding klik, krijg ik:
open calender and allow internet access?
IK gebruik de originele kalender app, maar nu krijg ik elke x de melding om te updaten.
Hier alles in orde, zie überhaupt nog geen update daarvoor naar voren komen, ook niet in de geschiedenis. Om welke versie gaat het?Jacques112 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:36:
Kun je een long press op de melding doen en die notificatie uitzetten? Ik neem aan dat je die melding in de notificatiebalk ziet?Jacques112 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:36:
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
In de systeemapps updater app. Het tandwieltje en update meldingen uitzetten.mad-dog schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:43:
[...]
Hier alles in orde, zie überhaupt nog geen update daarvoor naar voren komen, ook niet in de geschiedenis. Om welke versie gaat het?
.
Jep, het lijkt erop dat mijn adblocker (blokada) roet in het eten gooide.
Ik heb de erg vette Transparent edition lock screen.
Maar helaas springt deze weer terug naar een ander lockscreen waarschijnlijk doet hij een check of het de transparent edition is.
Trouwens als je faceunlock wilt hebben. Zet 'm op regio Hongkong.
Voor de geïnteresseerden hier de link van het thema.
https://mega.nz/#!QAFBVSQ...KbM1Cr9uL6Aq4uJlna-AQFfwk
Installeren doe je met de Mytheme.apk.
https://mega.nz/#!lVcVHAg...fnrEJ8w3Zi_-9D33sP3ZZev9A
Maar helaas springt deze weer terug naar een ander lockscreen waarschijnlijk doet hij een check of het de transparent edition is.

[ Voor 63% gewijzigd door wackidth op 06-03-2019 11:18 ]
.
Zit er geen faceunlock in de regio nederland/europa dan?wackidth schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:14:
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Nee, al tijden niet. Kiezen voor Hong Kong of India ofzo, works like a charm.DGP84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:12:
Zit er geen faceunlock in de regio nederland/europa dan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nope.... Maar regio Hongkong heeft geen invloed verder op toestel qua taal oid.DGP84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Zit er geen faceunlock in de regio nederland/europa dan?
Faceunlock is sowieso niet echt veilig IMO.
[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 06-03-2019 12:16 ]
.
Niet dat het een must have is. Maar had gelezen dat bij het verzetten van de regio, de kans op advertenties groter is?
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Klopt, maar vooral regio India heeft daar last van. Overigens is het op de Pocophone voldoende om de regio te wijzigen naar België, aangezien het daar wel werkt.DGP84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:24:
Niet dat het een must have is. Maar had gelezen dat bij het verzetten van de regio, de kans op advertenties groter is?
Is bij de MI9 niet het geval.rens-br schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:25:
[...]
Klopt, maar vooral regio India heeft daar last van. Overigens is het op de Pocophone voldoende om de regio te wijzigen naar België, aangezien het daar wel werkt.
Die zijn alleen zichtbaar in de Xiaomi apps zoals bestandsbeheer. Gebruik dat soort apps toch nooit.DGP84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:24:
Daar zijn tutorials voor om dat uit te zetten.
.
Gaan ze nog een update uitbrengen aangaande notificaties? Lijkt me behoorlijk irritant als je geen (geluids)melding krijgt. Of krijg je wel een geluidsmelding?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Notificaties overal en uiteraard geluid ook. Alleen niet in de statusbar. De balk thv de notch.Erik1805 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:00:
Gaan ze nog een update uitbrengen aangaande notificaties? Lijkt me behoorlijk irritant als je geen (geluids)melding krijgt. Of krijg je wel een geluidsmelding?
Wordt waarschijnlijk nog wel opgelost.... Hoop ik.
.
Geluidsmeldingen werken bij mij wel.
Ik heb het volgende gedaan onder Meldingen & statusbalk
Onder statusbalk Toon icoontjes voor binnenkomende meldingen aangezet. Onder meldingstint Toon op vergrendelscherm aangezet.
En onder App meldingen moet je voor de desbetreffende apps echt de apps selecteren en daar handmatig alles aanzetten.
Ik heb het volgende gedaan onder Meldingen & statusbalk
Onder statusbalk Toon icoontjes voor binnenkomende meldingen aangezet. Onder meldingstint Toon op vergrendelscherm aangezet.
En onder App meldingen moet je voor de desbetreffende apps echt de apps selecteren en daar handmatig alles aanzetten.
long press en melding uitzetten, klaar.mad-dog schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:43:
[...]
Hier alles in orde, zie überhaupt nog geen update daarvoor naar voren komen, ook niet in de geschiedenis. Om welke versie gaat het?
Dank voor de hulp
Wat zou nou op een 2jaar gebruik het verschil zijn tussen de 6gb of de 8gb intern geheugen?
Gaan we echt 8gb intern nodig hebben om het vloeiend te kunnen blijven draaien?
Ik denk dat het weinig uit gaat maken, kies naar je budget zou ik zeggen.yvdb schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:46:
Wat zou nou op een 2jaar gebruik het verschil zijn tussen de 6gb of de 8gb intern geheugen?
"That's what I do. I drink and I know things."
Goedemorgen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn S7 Edge, Qua snelheid ben ik eigenlijk nog steeds tevreden over deze telefoon, alleen loopt er verticaal een roze streep over het scherm heen. Hier ben ik nu wel een beetje klaar mee en heb deze telefoon op mijn radar staan.
Heb al paar keer op het punt gestaan hem te bestellen, echter: Ik wil hem graag eerst in het echt zien.
Welke winkels kan ik binnenlopen om deze telefoon te checken? is dat echt alleen maar de winkels van Belsimpel?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn S7 Edge, Qua snelheid ben ik eigenlijk nog steeds tevreden over deze telefoon, alleen loopt er verticaal een roze streep over het scherm heen. Hier ben ik nu wel een beetje klaar mee en heb deze telefoon op mijn radar staan.
Heb al paar keer op het punt gestaan hem te bestellen, echter: Ik wil hem graag eerst in het echt zien.
Welke winkels kan ik binnenlopen om deze telefoon te checken? is dat echt alleen maar de winkels van Belsimpel?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Volgens mij wel... Al kan het denk ik binnenkort ook bij coolblue, mediamarkt,...ntzv schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:28:
Goedemorgen,
In Duitsland is het vanaf volgende week ook beschikbaar in Mediamarkt, Saturn,... (Online) dus ik gok dat ze ook wel paar toestellen in de winkel zelf zullen hebben?
Ik heb hem zonder in het echt gezien te hebben besteld via Belsimpel vorige week en kom van een OP3. Ik kan je beloven dat je niet teleurgesteld gaat worden.ntzv schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:28:
Goedemorgen,
Hebben er meer mensen last van hoog standby gebruik wanneer je niet op Wifi zit?
Na 8 uur zeer licht gebruik op 4G is er 30% van de batterij geleegd. De twee grootste gebruikers zijn Microsoft Launcher en Google play services, die zijn samen verantwoordelijk voor 50% van het totale verbruik. De nieuwe manier van weergeven van gebruik bevalt me overigens wel, onderverdeling naar hardware en apps geeft bij mij heel duidelijk aan dat mijn problemen aan de apps kant liggen.
Ik heb als eerste maatregel maar weer Nova launcher terug gezet. Ben nu weer met 4G aan het testen. Daarmee bedoel ik dat ik gewoon aan het werk ben en de telefoon minimaal gebruik
Na 8 uur zeer licht gebruik op 4G is er 30% van de batterij geleegd. De twee grootste gebruikers zijn Microsoft Launcher en Google play services, die zijn samen verantwoordelijk voor 50% van het totale verbruik. De nieuwe manier van weergeven van gebruik bevalt me overigens wel, onderverdeling naar hardware en apps geeft bij mij heel duidelijk aan dat mijn problemen aan de apps kant liggen.
Ik heb als eerste maatregel maar weer Nova launcher terug gezet. Ben nu weer met 4G aan het testen. Daarmee bedoel ik dat ik gewoon aan het werk ben en de telefoon minimaal gebruik
[ Voor 16% gewijzigd door canth op 08-03-2019 09:05 ]
Ik weet dat bij de mix 3, bij nieuw gebruik, het verbruik van de play services ook hoog lag. Na een reset van de telefoon was dat voorbij. Of dat hier ook helpt is natuurlijk de vraag.canth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:03:
Hebben er meer mensen last van hoog standby gebruik wanneer je niet op Wifi zit?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Voor de Google play komt een update van wat ik ergens gelezen heb.canth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:03:
Ik had een hoog radio verbruik. Opgelost door dit toe te passen.
https://forum.xda-develop...n-mobile-standby-t3883840
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 08-03-2019 09:55 ]
.
ik heb begrepen dat als je thema's buiten de themestore installeert, deze na 15 minuten weer reset worden naar de default theme.wackidth schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:14:
Ik heb de erg vette Transparent edition lock screen.
[Afbeelding]
bummer
volgens mij zijn er wel wat work arrounds maar nog niet in verdiept.
Ik heb nu ook de Xiaomi Mi 9 binnen en ben erg blij met het toestel.
Alleen de vingerprint scanner is een drama, of ik doe het verkeerd of ik heb een slechte exemplaar.
Want ik moet erg vaak drukken of ik moet me pin code invoeren omdat hij het niet herkent.
Herkent iemand nog meer dit sort problemen?
Buiten dat een prima stukje hardware / software....
Alleen de vingerprint scanner is een drama, of ik doe het verkeerd of ik heb een slechte exemplaar.
Want ik moet erg vaak drukken of ik moet me pin code invoeren omdat hij het niet herkent.
Nee totaal geen last van. Was juist erg verrast van de accuratesse.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:09:
Wel je hele vinger rondom gescant?
En anders twee plaatsen met dezelfde duim scannen.
[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 08-03-2019 10:15 ]
.
Het zou kunnen helpen natuurlijk.wackidth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Voor de Google play komt een update van wat ik ergens gelezen heb.
Ik had een hoog radio verbruik. Opgelost door dit toe te passen.
https://forum.xda-develop...n-mobile-standby-t3883840
maar, je weet dat in ieder geval na een reboot dit weer teruggezet wordt naar de standaardinstelling
soms, vooral als er iets vocht aan de vinger zit oid.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:09:
Misschien helpt het om je vinger meerdere keren toe te voegen?
Nee, ook geen problemen aan mijn kant. Ik heb gezichtsherkenning ook ingesteld onlangs en dit werkt ook super snel.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:09:
Ik ben nu het anders aan het gebruiken, op zich nu werkt het wel, moet alleen iets langer drukken en harder.
Als er een TWRP uitkomt + rom dan begint het toch wel weer te jeuken om de BT te unlocken. Nu hoef ik niet 360 uur te wachten omdat ik al 10 jaar een Xiaomi gebruik maar toch.
Als er een TWRP uitkomt + rom dan begint het toch wel weer te jeuken om de BT te unlocken. Nu hoef ik niet 360 uur te wachten omdat ik al 10 jaar een Xiaomi gebruik maar toch.
me 2.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:43:
Ik ben nu het anders aan het gebruiken, op zich nu werkt het wel, moet alleen iets langer drukken en harder.
vraagje: hoe kan je zien hoe oud je account is?
Ik heb hem ook al jaren, maar ben benieuwd nu hoe oud
Weet je dat zeker? Tot nu toe moet iedereen wachten. Ook oude accounts.... Nog 160 uur hier.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:43:
.
Er is toevallig al een test-WRTP uit en een nieuwe global beta.theduke1989 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:43:
is everything cool?
Er is al een werkende twrp. Alleen niet op XDA.FREAKJAM schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Er is toevallig al een test-WRTP uit en een nieuwe global beta.
.
ok, bedoel je de TWRP die op chinese forum wordt aangeboden van mi?wackidth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:16:
[...]
Er is al een werkende twrp. Alleen niet op XDA.
En als die werkt, waarom wordt die dan eigenlijk niet aangeboden via XDA?
@Jacques112 misschien omdat het in Chinees is of wat dan ook.
Ik zou het niet weten... De taal kun je gewoon instellen natuurlijk.Jacques112 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:21:
[...]
ok, bedoel je de TWRP die op chinese forum wordt aangeboden van mi?
En als die werkt, waarom wordt die dan eigenlijk niet aangeboden via XDA?
.
ja daarom, meestal kan je gelijk switchen naar engels dus daarom was mijn vraag ook waarom die dan niet werd gedeeld op xda.wackidth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Ik zou het niet weten... De taal kun je gewoon instellen natuurlijk.
Heb jij hem al gebruikt?
Die Global beta had ik inderdaad als gezien
Zit zelf enorm te twijfelen om deze telefoon aan te schaffen, heb zelf ook een OP3 die nog prima bevalt al bijna drie jaar. Waar ik benieuwd naar ben, hoe is de overgang van OxygenOS naar MIUI 10? Ben nogal gesteld op OxygenOS, bv de gestures en de donkere modus. Dat laatste heeft de Xiaomi ook zag ik, maar kun je ook bepaalde gestures instellen zoals op de OP3 (bv de 'V' voor flashlight)? Ook de alert slider zal ik zeer zeker gaan missen, gebruik ik erg vaak.Frozenhands schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:40:
[...]
Ik heb hem zonder in het echt gezien te hebben besteld via Belsimpel vorige week en kom van een OP3. Ik kan je beloven dat je niet teleurgesteld gaat worden.
Nee maar ik zit in een kernel dev groep voor de MI9 en daar wordt ie gebruikt.Jacques112 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:31:
[...]
ja daarom, meestal kan je gelijk switchen naar engels dus daarom was mijn vraag ook waarom die dan niet werd gedeeld op xda.
Heb jij hem al gebruikt?
Die Global beta had ik inderdaad als gezien
Ik moet nog 160 uur voor unlock.
.
Ik had op mijn HTC Desire al Miui draaien dus daarom vraag ik ditJacques112 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:03:
[...]
me 2.
vraagje: hoe kan je zien hoe oud je account is?
Ik heb hem ook al jaren, maar ben benieuwd nu hoe oud
Vandaag 1 ontvangen, overgenomen van een mede tweaker. Wat een snel en mooi toestel zeg.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Is de fingerprint scanner een ultrasone zoals de samsung s10?
Verwijderd
Nope, optisch, net zoiets als de 6t dacht ik;)springfield89 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:09:
Ik heb die overstap gedaan. Voor mijn OP3 een fanatieke HTC'ert geweest en even een iPhone geprobeerd. Moet zeggen die overgang van HTC M8 naar OP3 was meer next level(snelheid, opladen, camera en vooral van dat brakke Sense naar Oxigen).®Otto schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Zit zelf enorm te twijfelen om deze telefoon aan te schaffen, heb zelf ook een OP3 die nog prima bevalt al bijna drie jaar. Waar ik benieuwd naar ben, hoe is de overgang van OxygenOS naar MIUI 10? Ben nogal gesteld op OxygenOS, bv de gestures en de donkere modus. Dat laatste heeft de Xiaomi ook zag ik, maar kun je ook bepaalde gestures instellen zoals op de OP3 (bv de 'V' voor flashlight)? Ook de alert slider zal ik zeer zeker gaan missen, gebruik ik erg vaak.
MUI is even wennen geweest deze week, maar moet zeggen dat ik het helemaal prima vind. Alert slider miste ik maar een paar dagen, maar dat zal persoonlijk zijn. Gestures veel gebruikt, maar nu nog niet gekeken hoe of wat. Goede tip dus
Met name de snelheid van dit ding is echt next-level imo. Er is niemand in mijn omgeving met een andere telefoon die sneller gaat. Nog niet in de buurt van
Ook de camera dik tevreden over, die van mij OP3 ook destijds overigens. Opladen ook weer top of the game dus vooralsnog geen spijt.
Nee, maar ik vind hem zeker niet traag of inaccuraat. Zelden een tweede scan nodig gehad. Begrijp dat anderen dat hier helaas wel hadden, wellicht toch een verschillende batch? Hij is langzamer dan die van mijn OP3, maar die was volgens tweakers één van de snelste. Hij is voor mij nét snel genoeg voor dat "snap" gevoel.springfield89 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:09:
[ Voor 12% gewijzigd door jannes_beterams op 08-03-2019 16:14 ]
Kleine toevoeging vanuit mijn kant, ik heb er nu een privacy screen opzitten waardoor de fingerprint slecht werkt. Gezichtsontgrendeling gaat prima.jannes_beterams schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:12:
[...]
Ik heb die overstap gedaan. Voor mijn OP3 een fanatieke HTC'ert geweest en even een iPhone geprobeerd. Moet zeggen die overgang van HTC M8 naar OP3 was meer next level(snelheid, opladen, camera en vooral van dat brakke Sense naar Oxigen).
MUI is even wennen geweest deze week, maar moet zeggen dat ik het helemaal prima vind. Alert slider miste ik maar een paar dagen, maar dat zal persoonlijk zijn. Gestures veel gebruikt, maar nu nog niet gekeken hoe of wat. Goede tip dus![]()
Met name de snelheid van dit ding is echt next-level imo. Er is niemand in mijn omgeving met een andere telefoon die sneller gaat. Nog niet in de buurt vanGisteren een klant met issues gehad op zijn website (zou traag zijn) en heb ik ff een demo gedaan waarbij ik in 7 seconde 5 keer van een andere facebook post naar een pagina in de website ging (varnish cashed, zware Wordpress site, veel javascript, drama eigenlijk). Dit duurde desktop een veelvoud langer, ik heb even met open mond staan kijken hoe snel dit ging.
Ook de camera dik tevreden over, die van mij OP3 ook destijds overigens. Opladen ook weer top of the game dus vooralsnog geen spijt.
[...]
Nee, maar ik vind hem zeker niet traag of inaccuraat. Zelden een tweede scan nodig gehad. Begrijp dat anderen dat hier helaas wel hadden, wellicht toch een verschillende batch? Hij is langzamer dan die van mijn OP3, maar die was volgens tweakers één van de snelste. Hij is voor mij nét snel genoeg voor dat "snap" gevoel.
Dan is het niet zo vreemd he? Gewoon ditchen zo'n protector.Frozenhands schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:16:
[...]
Kleine toevoeging vanuit mijn kant, ik heb er nu een privacy screen opzitten waardoor de fingerprint slecht werkt. Gezichtsontgrendeling gaat prima.
.
ik heb ook sinds vandaag een protector erop zitten.wackidth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:58:
[...]
Dan is het niet zo vreemd he? Gewoon ditchen zo'n protector.
Geen enkel issue met FP of andere dingen.
Ik ben er zelf niet van..... Het is een gebruiksvoorwerp. Het gevoel is toch anders, en vooral met gestures en full screen.Jacques112 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:35:
[...]
ik heb ook sinds vandaag een protector erop zitten.
Geen enkel issue met FP of andere dingen.
.
Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic