Ik kan helaas nergens de IP klasse vinden. Iemand op de hoogte of het toetstel waterdicht is?
Is op papier in ieder geval niet waterdicht, heeft ( voor zover ik weet ) geen IP certificering.denuz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:42:
Ik kan helaas nergens de IP klasse vinden. Iemand op de hoogte of het toetstel waterdicht is?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
alle reviews die je ziet niet, simslot heeft ook niet eens een rubber dus dan kan hij nooit waterdicht zijndenuz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:42:
Xiaomi telefoons hebben dit nooit. Voor hun overbodig en zou de prijs van de toestellen alleen maar verhogen.denuz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:42:
Ik vind de foto's niet veel beter dan mijn pocophone zo op het oog. Dan bedoel ik ook met inzoomen.
Verder mooi toestel.
Verder mooi toestel.
Volgens dxomark.com scoort de mi9 erg goed met de camera en ook met video, dus misschien lijkt pocophone gelijkwaardig te zijn maar..
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-9-camera-review/
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-9-camera-review/
With convincing results across the board and no major flaws, the Mi 9 is the third-best device so far for still imaging, edged out only by Huawei juggernauts Mate 20 Pro and P20 Pro.
In video mode it does even better, finding itself at the very top of our ranking, making it the top choice for mobile video shooters. This is partly due to the Mi 9 being the first test device recording 4K video by default and therefore scoring very high for texture and detail, but it also puts in a very good performance in all other test categories
[ Voor 73% gewijzigd door pino85 op 28-02-2019 17:29 ]
Liefhebber van Tweakers
In China is MI 9 binnen 53 seconden uitverkocht zag ik ergens staan.
@CLB kan je ook eens testen hoe de microfoon omgaat met luide muziek? Blijf het geluid netjes klinken of gaat het kraken?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dit is dus waar ik bang voor ben. Bij de Mi 8 kreeg ik de GPS met maps gewoon niet werkend en bleef hij tijdens het rijden steeds verspringen. Ook de reden dat ik hem weg had gedaan.CLB schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:11:
Stuk van een klein half uur lopend door een stad genavigeerd, waarbij ik wel moet aanmerken dat in de Xiaomi geen simkaart zat, dus daar had ik geen werkende dataverbinding. Kaart was van te voren gedownloaded en route was van te voren aangezet. Misschien kan het daarmee te maken hebben, maar het viel me op dat de route geen enkel probleem is, maar het pijltje van welke richting je uitloopt een stuk minder accuraat is dan bij de OnePlus 6 die ik ook op zak had. Normaal volgt dat pijltje redelijk de lijn die uitgestippeld is, Mi 9 niet echt;
[Afbeelding: Xiaomi Mi 9 vs OnePlus 6]
Concertjes bezoek ik niet dit weekend, denk dat er wel anderen zijn die dit eerder kunnen testen.l3art schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:41:
@CLB kan je ook eens testen hoe de microfoon omgaat met luide muziek? Blijf het geluid netjes klinken of gaat het kraken?
Navigeren ging prima heh, alleen pijltje wees soms wat gekkigheid. Heb toestel gekalibreerd met ingebouwde kompas-app en nog eens getest. Kan placebo-effect zijn, maar leek iets beter.soskes schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:13:
Dit is dus waar ik bang voor ben. Bij de Mi 8 kreeg ik de GPS met maps gewoon niet werkend en bleef hij tijdens het rijden steeds verspringen. Ook de reden dat ik hem weg had gedaan.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ach als eerste test in de auto of thuis met de stereo op max voldoet ook hoorCLB schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Concertjes bezoek ik niet dit weekend, denk dat er wel anderen zijn die dit eerder kunnen testen.
Weet iemand of je met de Mi 9 nog telefoon-gesprekken op kunt nemen ( liefst automatisch ) of dat dit goed werkt met ACR ( call recorder ).
Bij Samsung wil dat niet meer vanaf Android 9 updates, maar het schijnt dat fabrikanten het zelf wel in zouden kunnen bouwen?
Dan zou ik weer eens naar Xiaomi kunnen gaan, na een paar jaar alles Samsung flagships te hebben gebruikt.
Bij Samsung wil dat niet meer vanaf Android 9 updates, maar het schijnt dat fabrikanten het zelf wel in zouden kunnen bouwen?
Dan zou ik weer eens naar Xiaomi kunnen gaan, na een paar jaar alles Samsung flagships te hebben gebruikt.
Ook met parallelwegen bijvoorbeeld? En lopend kan ik mijzelf voorstellen dat hij het goed doet maar in de auto na bijvoorbeeld een rotonde, pakt hij het dan ook snel op? Zo ja, dan is het een echte verbetering.CLB schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Concertjes bezoek ik niet dit weekend, denk dat er wel anderen zijn die dit eerder kunnen testen.
[...]
Navigeren ging prima heh, alleen pijltje wees soms wat gekkigheid. Heb toestel gekalibreerd met ingebouwde kompas-app en nog eens getest. Kan placebo-effect zijn, maar leek iets beter.
Specifiek mi9 weet ik niet, maar op mijn redmi note 4x zit de optie nog wel in miui.robbvdb schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:45:
Weet iemand of je met de Mi 9 nog telefoon-gesprekken op kunt nemen ( liefst automatisch ) of dat dit goed werkt met ACR ( call recorder ).
Techtablets heeft gisteren een (uitgebreide) review gepost over dit toestel. Het bekijken waard denk ik YouTube: Xiaomi Mi 9 Review & Unboxing - Their Best Yet
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het toestel tot nu toe. Ongelooflijk snel en Miui is even wennen vooral dat er geen app drawer is.
Wel is het scrollen in pagina's wat hakkerig bij bijvoorbeeld Tweakers in de Chrome browser. Bij de standaard browser niet. Meer geoptimaliseerd?
Verder zit er een bug in de Dark mode. Deze reset zichzelf weer op een gegeven moment.
@CLB hoe zit het met garantie unlocked bootloader?
Wel is het scrollen in pagina's wat hakkerig bij bijvoorbeeld Tweakers in de Chrome browser. Bij de standaard browser niet. Meer geoptimaliseerd?
Verder zit er een bug in de Dark mode. Deze reset zichzelf weer op een gegeven moment.
[ Voor 20% gewijzigd door wackidth op 01-03-2019 11:23 ]
.
Weekendje verjaardag vieren, zonder toestel in de buurt, sorryl3art schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:26:
Ach als eerste test in de auto of thuis met de stereo op max voldoet ook hoor
Rijd niet zoveel, dus CLB, een auto en een Mi 9, gaat ook niet lukken aankomende tijd.soskes schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 02:19:
Ook met parallelwegen bijvoorbeeld? En lopend kan ik mijzelf voorstellen dat hij het goed doet maar in de auto na bijvoorbeeld een rotonde, pakt hij het dan ook snel op? Zo ja, dan is het een echte verbetering.
Je ne sais paswackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:16:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet ik niet?? Je werkt toch bij Belsimpel?
.
Klopt, maar vraag het even bij de shop zelf, dan heb je een officieel antwoord. @CLB is een "normaal " useraccount, geen bedrijfsaccount. Ik zou dit soort dingen ( als het mij zou betreffen) vooraf zwart op wit willen zien en dat kan CLB je hier niet geven.
Het is een normaal user account, die ons wel informeert als er nieuwe toestellen binnen zijn bij Belsimpel. En wat de features zijn etc etc.... Beetje dubbel.
Maar goed zal Belsimpel wel vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 01-03-2019 12:16 ]
.
Klopt, maar je wilt nu iets weten over garanties, en dan wil je toch een antwoord waar je op terug kunt vallen als er wat is?wackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:16:
Het is een normaal user account, die ons wel informeert als er nieuwe toestellen binnen zijn bij Belsimpel. En wat de features zijn etc etc.... Beetje dubbel.
Vraag het zwart op wit bij de winkel, en je hebt een hard antwoord waar je op terug kunt vallen
Mobiel zojuist ontvangen en alles gegevens, apps en ander spul aan het overzetten. Het scherm is verbluffend tegenover de OP3.
"That's what I do. I drink and I know things."
Nice! Veel plezier met het toestel. Kun je me tzt iets vertellen over hoe jij de opnamekwaliteit vindt? Zag vanmorgen review van TechTablets, stabilisatie (EIS) werkt zeer goed, maar qua bitsnelheid lijkt het wat schokkeriger te verlopen. Merk jij hier iets van?Frozenhands schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:47:
Mobiel zojuist ontvangen en alles gegevens, apps en ander spul aan het overzetten. Het scherm is verbluffend tegenover de OP3.
Ik denk dat ik daar vandaag niet direct aan ga toekomen, aangezien ik een hoop in te stellen heb. Als ik hieraan toekom dan laat ik het je weten.Shoot! schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Nice! Veel plezier met het toestel. Kun je me tzt iets vertellen over hoe jij de opnamekwaliteit vindt? Zag vanmorgen review van TechTablets, stabilisatie (EIS) werkt zeer goed, maar qua bitsnelheid lijkt het wat schokkeriger te verlopen. Merk jij hier iets van?
Klopt het ook dat je geen notificaties in de notificatiebalk krijgt bij nieuwe berichten(whatsapp, etc)? Zag net zoiets voorbij komen maar kan het me bijna niet voorstellen.Frozenhands schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Ik denk dat ik daar vandaag niet direct aan ga toekomen, aangezien ik een hoop in te stellen heb. Als ik hieraan toekom dan laat ik het je weten.
ik heb de mi 9 nog niet binnen maar bezit ook de mi 8, dit is een tijdje geweest in miui, maar dat is gefixt in een software update. Ik weet niet op je dat bedoeld,Ik draai wel een xiaomi.eu rom, met een weekelijkse update, dus weet niet of dit al in de stable/maandelijkse is doorgevoerdjanvanduschoten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Klopt het ook dat je geen notificaties in de notificatiebalk krijgt bij nieuwe berichten(whatsapp, etc)? Zag net zoiets voorbij komen maar kan het me bijna niet voorstellen.
Net even getest en komt gewoon in de notificatiebalk, hieruit kan je het bericht beantwoorden of markeren als gelezen. Daarnaast komt het bericht ook naar voren als het in sluimermodus staat.janvanduschoten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Klopt het ook dat je geen notificaties in de notificatiebalk krijgt bij nieuwe berichten(whatsapp, etc)? Zag net zoiets voorbij komen maar kan het me bijna niet voorstellen.
Vond dat juist een beetje tegen vallen. Vooral als je een Mate pro hebt gezien. Ander kaliber telefoon, ik weet het.Frozenhands schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:47:
[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 01-03-2019 13:59 ]
.
Hoe zit het met het flashen van custom roms bij Xiaomi? Klopt het dat er iets meer stappen nodig zijn dan bij het flashen bij bijvoorbeeld Oneplus? En dat het risico op een brick groter is?
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Je kunt beter even in dit topic kijken:DGP84 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:09:
Hoe zit het met het flashen van custom roms bij Xiaomi? Klopt het dat er iets meer stappen nodig zijn dan bij het flashen bij bijvoorbeeld Oneplus? En dat het risico op een brick groter is?
[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
is everything cool?
Nu toch benieuwd en confused.
De transparante versie heeft die dezelfde camera als de 6GB / 128GB tijdens de pers conf had ik het gevoel dezelfde camera, maar nu niet meer dat gevoel en dat het veranderd is
De transparante versie heeft die dezelfde camera als de 6GB / 128GB tijdens de pers conf had ik het gevoel dezelfde camera, maar nu niet meer dat gevoel en dat het veranderd is
Weet wel dat je garantie vervalt indien gekocht bij Belsimpel.nlDGP84 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:09:
Net nagevraagd bij Belsimpel
[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 01-03-2019 14:43 ]
.
Helemaal overheen gekeken. Ga ik daar even kijken. Bedankt iigFREAKJAM schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:16:
[...]
Je kunt beter even in dit topic kijken:
[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Dat klopt geen notificaties in de balk dat is best wel annoying.janvanduschoten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Ze hadden wat dat betreft geen kleine notch hoeven te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 01-03-2019 16:45 ]
.
Notificaties zijn wat tegenstrijdig dus, ik blijf ze ook niet constant zien in de notificatiebalk, Frozenhands wel?
Ze zijn een paar seconden zichtbaar en verdwijnen dan weer.wackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:42:
[...]
Dat klopt geen notificaties in de balk dat is best wel annoying.
Ze hadden wat dat betreft geen kleine notch hoeven te maken.
Daar zijn al maanden klachten en vragen over, het MIUI team belooft ook telkens weer om dit aan te passen in de firmware. Volgens mij zijn ze in de developers firmware wel al weer zichtbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 01-03-2019 18:22 ]
Ik denk dat hij de app drawer notificaties bedoelt.CLB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:56:
Notificaties zijn wat tegenstrijdig dus, ik blijf ze ook niet constant zien in de notificatiebalk, Frozenhands wel?
.
AhPierre_nr1 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:57:
Daar zijn al maanden klachten en vragen over
Ah, dat zou kunnen natuurlijk. Gek dat dat al maanden zo blijkt te zijn bij MIUI, lekkere developers daarwackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:59:
Ik denk dat hij de app drawer notificaties bedoelt.
Haha ja en om de waterdrop notch visueel wat mooier te maken waren ze er als de donder bij.CLB schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:03:
[...]
Ah
[...]
Ah, dat zou kunnen natuurlijk. Gek dat dat al maanden zo blijkt te zijn bij MIUI, lekkere developers daar
.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik type voel ik geen tril terwijl de optie wel aan staat. Nieuwste Xiaomi global Rom staat er op.
Als ik de instellingen aanpas voel ik het wel maar niet bij het typen.
Edit: Hem heb gevonden maar volgens mij hoort het niet zo.
Instellingen - zoek naar gboard - voorkeuren - trilsterkte bij toetsaanslag - iets anders dan standaard invullen.
Als ik de instellingen aanpas voel ik het wel maar niet bij het typen.
Edit: Hem heb gevonden maar volgens mij hoort het niet zo.
Instellingen - zoek naar gboard - voorkeuren - trilsterkte bij toetsaanslag - iets anders dan standaard invullen.
[ Voor 49% gewijzigd door psyy138 op 01-03-2019 19:07 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik zit net naar een Samsung A50 unboxing te kijken. Die lijkt echt best veel op de mi 9! Wordt ook met hoesje geleverd, camera's hebben dezelfde setup en de achterkant heeft ook een holographic kleurtje..
Even een tip, de screenprotectors voor de oneplus 6t hebben dezelfde maat als onze Mi 9.
Die kun je dus zo gebruiken.
Letterlijk precies hetzelfde?ccave1975 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:13:
Even een tip, de screenprotectors voor de oneplus 6t hebben dezelfde maat als onze Mi 9.
Das best handigccave1975 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:43:
Ja, kan een mm schelen maar echt prima.
Ik heb er meteen Microsoft launcher op gezet. Dan heb je weer een normale appdrawer en je kunt alles naar wens instellen.Pagman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:53:
Wat is dat wennen zeg Miui, Maken jullie gebruik van een Mi account?
Verdere discussies over accessoires graag verder in [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic
Ik schrijf me ff in, even kijken of dit mijn volgende phone wordt
[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 01-03-2019 23:22 ]
POCO launcher is fijne launcher. Allemaal op categorieën.
En er is een app drawer!! Dat mis ik echt wel.
.
Is deze test van de Mi6 beschikbaar?l3art schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:41:
YouTube: Xiaomi Mi6 Mic test | Watching Mickey and listen to some music
De microfoon pakt het geluid goed op. Bij de Mi9 zal dat hetzelfde of beter zijn.
Bij de Redmi en A2 serie hoef je niets te verwachten van de microfoon. Daarbij is het geluid bagger.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Al een paar keer gezegd, probeer Microsoft launcher maar eens. Erg fijn en je kunt alles instellen.wackidth schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:02:
POCO launcher is fijne launcher. Allemaal op categorieën.
Haha dat publiek ook echtKiswum schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:31:
[...]
Is deze test van de Mi6 beschikbaar?
YouTube: Xiaomi Mi6 Mic test | Watching Mickey and listen to some music
De microfoon pakt het geluid goed op. Bij de Mi9 zal dat hetzelfde of beter zijn.
Bij de Redmi en A2 serie hoef je niets te verwachten van de microfoon. Daarbij is het geluid bagger.

Thnx. Klinkt best goed inderdaad.
Ziet er op het eerste gezicht top uit... De nieuwsfeed swipen naar rechts is lekker. Doet me denken aan HTC Blinkfeed.coob schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:32:
[...]
Al een paar keer gezegd, probeer Microsoft launcher maar eens. Erg fijn en je kunt alles instellen.
Alleen jammer/vreemd dat het van Microsoft is.
En geen zwarte app drawer... Kleinigheidje
[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 02-03-2019 10:13 ]
.
Gisteren is er een nieuwe versie van Nova Launcher uitgebracht. Ik blijf dat toch één van de betere launchers vinden.
Klopt, is een goede launcher en gebruikte deze tot gisteren toen ik Microsoft Launcher voor mijn neus kreeg. Deze vind ik persoonlijk gebruiksvriendelijker.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:47:
Gisteren is er een nieuwe versie van Nova Launcher uitgebracht. Ik blijf dat toch één van de betere launchers vinden.
Een tweetal vragen voor diegene die een mi 9 bij Belsimpel hebben besteld. (i) betreft het de global version (ii) zit er ook een backcover standaard bij. En zo ja, welke kleur heeft die 🤔Hoop op een snelle reactie. Alvast bedankt medetweakers 👍
Ja het is de global versie. Backcover zit er bij. Het is een soort doorzichtig grijs.zuukie schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:37:
Een tweetal vragen voor diegene die een mi 9 bij Belsimpel hebben besteld. (i) betreft het de global version (ii) zit er ook een backcover standaard bij. En zo ja, welke kleur heeft die 🤔Hoop op een snelle reactie. Alvast bedankt medetweakers 👍
Niagara launcher al eens geprobeerd?Pierre_nr1 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:47:
is everything cool?
Nee, zal er eens een blik op werpen.
Edit : net even gedownload en uitgeprobeerd. Ik zie geen voordelen t.o.v. Nova laucher.
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-03-2019 14:19 ]
Ik bedoel het niet negatief, maar beide vragen waren al gesteld en beantwoord in dit topiczuukie schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:37:
Iemand die in het bezit is van de Mi9 en daarvoor de Pocophone had en wat zijn de opvallendste verschillen? Bedoel dan meer batterij, accu, scherm en gebruiksgemak.
Mensen ervaring met de MI 9 op een "standaard" QI lader? Mijn huidige wireless lader werkt niet goed namelijk met de mi9. Het opladen wordt steeds onderbroken. De lader zou een 10w lader zijn volgends de specs (chinees onbekend merk) Mijn S8 en de S9 van mijn vrouw doen het er prima op.
@DennizC2 ik weet wel dat Xiaomi een eigen protocol heeft voor de wireless charing.
De Charge Turbo, of dat er mee te maken heeft hoe het werkt GEEN IDEE:
De Charge Turbo, of dat er mee te maken heeft hoe het werkt GEEN IDEE:
Mja kan... hij doet het echter op zich wel, maar na verloop van tijd onderbreekt hij het laden en gaat hij vaak ook direct weer verder. Soms na vele minuten, soms na enkele seconden. Net of hij er niet "lekker" op ligt ofzo, maar dat is niet het geval. Had gehoopt dat hij wel backwards compatible zou zijn met Quick charge 3.0 aangezien daar veel aanbod van is. Hij staat er nl. alleen 'snachts op en naast mijn bed (ook als klok/wekker) dus hoeft van mij niet snel te laden.
Eerste ervaringen met de xiaomi mi 9 heel snel, maar de gestures zijn even wennen vanaf de one plus 6 voor de rest prima scherm en eerste camera indrukken zijn prima
@psyy138 heeft die ervaringNeWSJuNK schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:03:
Iemand die in het bezit is van de Mi9 en daarvoor de Pocophone had en wat zijn de opvallendste verschillen? Bedoel dan meer batterij, accu, scherm en gebruiksgemak.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Qua specs is dit echt het toestel wat ik wil! Het enige wat mij nog tegenhoud is de software. Hoe is jullie ervaring met Miui?
De laatste jaren heb ik zelf gebruik gemaakt van de Z3 Compact, S7 Edge, LG G3, OnePlus 3 en de Moto G5 plus. En ik moet zeggen dat de software van de OP3 voor mij het fijnste werkte! Snel, te customizen en handige extra features. Nu zie ik dat mensen bijvoorbeeld een andere launcher kiezen, wat ik zelf dan ook zou doen.
Is Miui inmiddels volwassen geworden dat alles vloeiend werkt? Of zitten er nog oneffenheden in Miui? Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!
De OP6T was in eerste instantie mijn "phone to buy", maar de prijs kwaliteit verhouding van de Xiaomi Mi 9 is subliem!
De laatste jaren heb ik zelf gebruik gemaakt van de Z3 Compact, S7 Edge, LG G3, OnePlus 3 en de Moto G5 plus. En ik moet zeggen dat de software van de OP3 voor mij het fijnste werkte! Snel, te customizen en handige extra features. Nu zie ik dat mensen bijvoorbeeld een andere launcher kiezen, wat ik zelf dan ook zou doen.
Is Miui inmiddels volwassen geworden dat alles vloeiend werkt? Of zitten er nog oneffenheden in Miui? Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!
De OP6T was in eerste instantie mijn "phone to buy", maar de prijs kwaliteit verhouding van de Xiaomi Mi 9 is subliem!
Uiteindelijk gaat het erom wat jij er van vindt. Het is nogal persoonlijk namelijk. Al eens bedacht om de Poco launcher en bijvoorbeeld MIUI icons te installeren op je huidige telefoon? Kan je toch een beetje ervaren hoe het is.JackL89 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:22:
Qua specs is dit echt het toestel wat ik wil! Het enige wat mij nog tegenhoud is de software. Hoe is jullie ervaring met Miui?
Edit:
Ik kan wel stellen dat MIUI volwassen is trouwens. Het bestaat al jaren en vroeger zelfs custom MIUI roms gedraaid op één of meerdere van mijn vorige Android telefoons.
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 03-03-2019 10:36 ]
is everything cool?
Hiervoor een OP 5t gehad, was er erg tevreden over. De software is een kleine achteruitgang maar zeker acceptabel.. Zo heeft elk merk wel zijn ding...JackL89 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:22:
Enige wat mij stoort is de bloatware. Het grotendeels van de app kun je deactiveren via deze apphttps://play.google.com/s...=com.ceyhan.sets&hl=en_US. Echter blijven er nog wat nare apps over. Ook zit er her en der wat reclame.
Verder was ik wat sceptisch over de microsoft launcher, maar op deze telefoon een echte aanrader !!
[ Voor 4% gewijzigd door Patrick89 op 03-03-2019 10:33 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Heb de Mi8, in het begin was het niet 100% stabiel. Met update naar Pie erg stabiel, on screen display werkt prettig (die na enige tijd uit gaat (10 minuten ofzo?), beweeg je het toestel dan gaat ie weer aan.JackL89 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:22:
Voelt erg snel aan en gewoon simpel in gebruik. Gebruik zelf CPL launcher (Customized Pixel Launcher) + pixel icon pack.
Mag nog wel wat meer tweaks in zitten wat mij betreft maar het is wel lekker clean en simpel zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 03-03-2019 10:48 ]
BatterijNeWSJuNK schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:03:
Kan er nog niet heel veel over zeggen maar lijkt ongeveer hetzelfde bij mij. Standby is stukken beter maar tijdens flink gebruik gebruikt die meer.
Scherm
Stukken beter, amoled VS LCD
Gebruiksgemak
Typen is vooral beter, ik had bij de pocophone last van traagheid.
Foto's stukken beter
Ff wennen met vingerafdruk maar gaat prima, niet altijd helemaal goed.
Dus voor mij goede vooruitgang
O.R.C. Black Bulls Rugby
Oké, ondanks kleinere batterij dus vergelijkbare performance. Ik wil graag een amoled scherm dus heb hem ook maar besteldpsyy138 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:21:
[...]
Batterij
Kan er nog niet heel veel over zeggen maar lijkt ongeveer hetzelfde bij mij. Standby is stukken beter maar tijdens flink gebruik gebruikt die meer.
Scherm
Gebruiksgemak
Foto's stukken beter
Batterij is vergelijkbaar? M'n vrouw haalt met gemak 6 á 7 uur scherm aan tijd (als ik het doorreken) met de Pocophone. Ik met moeite 3 á 4 uur met m'n oneplus-3.psyy138 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:21:
[...]
Batterij
Scherm
Gebruiksgemak
Foto's stukken beter
Als de batterij zo goed presteert is het voor mij een non brainer, dan gaat deze de oneplus vervangen.
Ligt eraan hoeveel je hem gebruikt he, ik ben geen power user en de Snapdragon 855 op 7nm is zuinig in standby. Dus voor mij is het zeker vergelijkbaar tot nu toe, 2 dagen haal ik wel.janvanduschoten schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:23:
[...]
Batterij is vergelijkbaar? M'n vrouw haalt met gemak 6 á 7 uur scherm aan tijd (als ik het doorreken) met de Pocophone. Ik met moeite 3 á 4 uur met m'n oneplus-3.
Als de batterij zo goed presteert is het voor mij een non brainer, dan gaat deze de oneplus vervangen.
Ik heb nu 2 uur SoT en dit nu op 78%, heb hem 4 uur en 15 minuten geleden van de lader afgehaald.
Grotendeels filmpjes gekeken op iets van 30% helderheid
Daarnaast gaat het opladen wel stukken sneller.
[ Voor 11% gewijzigd door psyy138 op 03-03-2019 12:35 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Wat steekt die camera ver uit. Zelfs met standaard cover steekt die nog uit. Kans op beschadigingen is dus reëel. Of je moet er een nog dikkere cover om gooien. Jammer dit.
Dat viel mij ook op, het is wel iets om echt rekening mee te houden en imo geen handige keuze van ze.
Maar goed de rest is wel top!
Maar goed de rest is wel top!
Liefhebber van Tweakers
Het zegt niet veel, maar het laat we het verschil tussen snapdragon en de exynos zien. Dat is precies waar ik altijd een hekel aan had.
Mijn s7 edge was namelijk langzamer dan mijn nexus tablet uit 2013.. Blijkbaar hebben ze dit verschil nog niet ingehaald.
Het is wel saffier glas hé, dat is nog een aardig stukje krasvaster dan gorilla glass.codegro schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:57:
Wat steekt die camera ver uit. Zelfs met standaard cover steekt die nog uit. Kans op beschadigingen is dus reëel. Of je moet er een nog dikkere cover om gooien. Jammer dit.
Maar inderdaad, het steekt een behoorlijk stuk uit.
Iemand een idee hoe je iconen meerdere keren in je launcher kan gebruiken wil de camera graag bijv graag 2 x als icoon gebruiken is deze optie er in miui ?
Ik zou beginnen met een filmpje of glass protector over mijn camera.
Het liefst zo dun mogelijk en de camera moet zo schoon mogelijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de camera erg kwetsbaar is met neerleggen helaas. Daartegenover staat wel 48mp, triple camera en een erg dunne telefoon!
Het liefst zo dun mogelijk en de camera moet zo schoon mogelijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de camera erg kwetsbaar is met neerleggen helaas. Daartegenover staat wel 48mp, triple camera en een erg dunne telefoon!
Graag even goed opletten dat je in het juiste topic post. Accessoires in het accessoire topic, etc.
Linkjes staan hieronder in de topic waarschuwing / Let op vakje
Linkjes staan hieronder in de topic waarschuwing / Let op vakje
De security update's and update van Xiaomi. Ik ben met Huawei bekend en die komen elke maand wel uit met een update of security update. Heeft dit merk dat ook
Anoniem: 1036995
De Mi 9 is gewoon binnen 59 minuten opgeladen van 0 naar 100%. Volgens dit filmpje YouTube: Xiaomi Mi 9 One Week Review - 27W Charge, Speaker Test & FORTNITE!
Impressive stuff!!
Impressive stuff!!
En wat een bizar lange SOT zeg, bijna 12 uur.... Als ik er 6 a 7 uit kan halen, is dat voor mij al prima, alles extra is mooi meegenomen.Anoniem: 1036995 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:37:
De Mi 9 is gewoon binnen 59 minuten opgeladen van 0 naar 100%. Volgens dit filmpje YouTube: Xiaomi Mi 9 One Week Review - 27W Charge, Speaker Test & FORTNITE!
Impressive stuff!!
En ach, hij is ook wel weer erg snel vol ook
Heb net Microsoft launcher geinstalleerd. Vooral omdat ik geen idee heb hoe ik met Android Pie een goede weergave van SOT krijg (iemand een idee?).
Ben overigens dusdanig tevreden met deze launcher dat ik deze blijf gebruiken (na 6 jaar Nova te hebben gebruikt).
On topic: heb nu zo'n 6 uur SOT en nog zo'n 40% over. Ziet er goed uit!
Ben overigens dusdanig tevreden met deze launcher dat ik deze blijf gebruiken (na 6 jaar Nova te hebben gebruikt).
Bij je instellingen en dan het overzicht van de accu gegevens.canth schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:09:
Heb net Microsoft launcher geinstalleerd. Vooral omdat ik geen idee heb hoe ik met Android Pie een goede weergave van SOT krijg (iemand een idee?).
Heb hem ook gisteren besteld via Belsimpel(2-4 werkdagen), hoop dat ik hem snel binnen heb!
Was heel enthousiast na een aantal reviews gelezen/gezien te hebben.
Normaal altijd Samsung gehad, wilde de S10, maar de prijs en de nieuwe features waren niet in verhouding vond ik.
Was heel enthousiast na een aantal reviews gelezen/gezien te hebben.
Normaal altijd Samsung gehad, wilde de S10, maar de prijs en de nieuwe features waren niet in verhouding vond ik.
[ Voor 26% gewijzigd door H.Boss op 03-03-2019 18:32 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Goede keus. Niet zo'n vervelend edge scherm en hij is sneller dan de S10.
https://www.google.com/am...rt-hd-netflix-videos/amp/
Widevine L1 is supported op de mi 9 hatseflats.
@H.Boss welke variant? De 128GB
[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2019 19:20 ]
Yes, de 6GB/128GB/Zwart was de variant die binnen 2-4 werkdagen leverbaar was.theduke1989 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:19:
https://www.google.com/am...rt-hd-netflix-videos/amp/
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze telefoon als opvolger van mijn S8. Wat ik mij wel afvraag en waar ik op internet gemixte antwoorden op zie is hoe het staat met de updates van Xiaomi. En dan vind ik voornamelijk de security updates belangrijk.
@FrankoNL je kan juist bij Xiaomi security updates snel verwachten
Oke, en voor hoelang? Ik hoop, zeker met de topmodellen, toch wel minimaal een jaar of 3.theduke1989 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:39:
@FrankoNL je kan juist bij Xiaomi security updates snel verwachten
Ik heb nu ook S8 en ga ook over op de Xiaomi Mi 9(in bestelling).FrankoNL schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:36:
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze telefoon als opvolger van mijn S8. Wat ik mij wel afvraag en waar ik op internet gemixte antwoorden op zie is hoe het staat met de updates van Xiaomi. En dan vind ik voornamelijk de security updates belangrijk.
Als ik me niet vergis zijn ze verplicht aan Google om 2 jaar elke anderhalve maand een security update te geven.FrankoNL schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:40:
[...]
Oke, en voor hoelang? Ik hoop, zeker met de topmodellen, toch wel minimaal een jaar of 3.
Aaah, bron gevonden https://www.theverge.com/...e-mandate-google-contract
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 03-03-2019 19:55 ]
xiaomi is bekend met 5 jaar updates maar upgrade is slecht omdat zij al veel dingen hebben in het software wat samsung of google nog niet heeftFrankoNL schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:40:
[...]
Oke, en voor hoelang? Ik hoop, zeker met de topmodellen, toch wel minimaal een jaar of 3.
Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic