Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Er zijn altijd types die zich beledigd voelen en meteen een melding van maken en je het leven zuur willen maken door jou terug te pakken. Of omdat ze jouw reputatie om zeep willen helpen omdat je extern bent. Been there done that. De hele sfeer over de werkvloer is naar de knoppen.

Er is geen grijs gebied als het gaan om een melding over intimidatie of discriminatie. Ik ben zelf nr 1 als het gaat om dit soort grapjes, maar het is acherbaks als men meteen een melding gaat maken.

Tip voor TS, kijk uit tegen wie je wat zegt. Zeker als externe kan iemand misbruik maken om jou hiermee onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Cobraa schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Zeker, maar dat ben ik met alle liefde in dit geval.
als ik het zo lees zit er zeker een hoop liefde hoe heet het bedrijf de slangenkuil? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18
MrAngry schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:07:
Wellicht zit hij of zij nog in de kast als homo of transgender en zijn daar wat foute grappen over gemaakt. Of een kindje met down of een andere afwijking en het woord mongool valt verkeerd. Miskramen, gedwongen abortussen en een grap over postnatale abortus etc etc. Dat zijn misschien dingen die je niet aan de grote klok wilt hangen maar wel bij de manager bekend zijn.
SvMp schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Degene die de opmerkingen heeft gemaakt kon het immers niet weten en heeft niet bewust gekwetst. Op het moment dat je dit soort situaties als verwijtbaar gaat beschouwen, dan is er niet veel wat je nog kunt zeggen, want ieder mens heeft zijn zwakheden en gevoeligheden, en moet daar mee om gaan.

(de situatie is anders als iemand wél van de gevoeligheden op de hoogte is en met opzet opmerkingen maakt)
Dat je niet op de hoogte bent van alle ‘gevoeligheden’ binnen een bedrijf, is natuurlijk geen excuus om lekker met de botte bijl wat rond te gaan hakken.

Wanneer opmerkingen over X alleen maar door de beugel kunnen als er verder niemand bij is die zelf met X te maken heeft, dan gaan die opmerkingen toch behoorlijk ver. Als een ‘grappige’ opmerking over X iemand potentieel veel pijn zou kunnen doen, dan is zo’n opmerking waarschijnlijk aardig lomp. Lomp naar de normen van onze tijd, in ieder geval.

Je zou je kunnen afvragen of je zo’n grapje/opmerking überhaupt zou willen maken. Ook al is er naar jouw weten verder niemand met X in de buurt.

En ja, er zijn natuurlijk altijd mensen met X die zelf het hardste om zo’n opmerking zouden lachen. Mensen die een flinke dosis zwarte humor wel kunnen waarderen. Mijzelf incluis. Maar dat geldt niet voor iedereen. En je moet iemand heel goed kennen om te weten wat wel en niet kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Brandaris01 op 20-02-2019 13:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Brandaris01 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:01:
[...]

En ja, er zijn natuurlijk altijd mensen met X die zelf het hardste om zo’n opmerking zouden lachen. Mensen die een flinke dosis zwarte humor wel kunnen waarderen. Mijzelf incluis. Maar dat geldt niet voor iedereen. En je moet iemand heel goed kennen om te weten wat wel en niet kan.
Door gebruik van het woord "zwarte humor" heb je al een groepje beroepsgekwetsten gekwetst. Zo gemakkelijk gaat dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18
SvMp schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Door gebruik van het woord "zwarte humor" heb je al een groepje beroepsgekwetsten gekwetst. Zo gemakkelijk gaat dat.
Je kunt het natuurlijk weer in het belachelijke trekken.

Mij lijkt het echter sterk dat je door het gebruik van de uitdrukking 'zwarte humor' ineens een officiële waarschuwing aan je broek hebt. ;)

Ik ben het met je eens dat de politieke correctheid tegenwoordig soms bizarre vormen aanneemt. Maar ik vind het te makkelijk om alles meteen op de 'overgevoeligheid' van de andere partij te gooien. Gewoon denken dat het niet aan jou ligt, maar dat die ander wel gek zal zijn. Kun je weer lekker verder met de orde van de dag. Hoef je verder niet in de spiegel te kijken om je af te vragen wat jouw opmerkingen bij anderen teweeg brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brandaris01 op 20-02-2019 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Brandaris01 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:31:
[...]
Je kunt het natuurlijk weer in het belachelijke trekken.

Mij lijkt het echter sterk dat je door het gebruik van de uitdrukking 'zwarte humor' ineens een officiële waarschuwing aan je broek hebt. ;)

Ik ben het met je eens dat de politieke correctheid tegenwoordig soms bizarre vormen aanneemt. Maar ik vind het te makkelijk om alles meteen op de 'overgevoeligheid' van de andere partij te gooien. Gewoon denken dat het niet aan jou ligt, maar dat die ander wel gek zal zijn. Kun je weer lekker verder met de orde van de dag. Hoef je verder niet in de spiegel te kijken om je af te vragen wat jouw opmerkingen bij anderen teweeg brengen.
Het gaat om de balans.
Dat betekent ook dat er een limiet is t.a.v. wat je kunt zeggen. Maar vandaag de dag is de balans geheel doorgeslagen naar kant van beroepsgekwetsten. De casus van TS heeft weliswaar niets te maken met *knip* laat het er dan ook gewoon buitenen consorten, maar op allerlei gebieden ontstaat een benauwende politieke correctheid. Je kunt idd niet alles roepen, maar mensen moeten ook ergens tegen kunnen.

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2019 08:41 ]

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:26
Gisteren te horen gekregen dat ik niet bij het gesprek aanwezig mag zijn.
Volgens mijn werkgever is het een kennismakings-gesprek en dat ze aantal financiële issues willen behandelen.

Volgens hun is het om die reden niet nodig om aan te sluiten.
Ik vind het heel apart, aangezien HR van de klant zelf heeft aangegeven dat het verstandig is om aan te sluiten als het onderwerp ter spraken komt.

Wat er nu precies besproken gaat worden weet ik niet, daar zal ik niet op de hoogte van zijn. Mijn werkgever zegt dat ze achter mij staan en het voor mij opnemen mocht het nodig zijn.

Ze willen niet dat ik nu al een advocaat inschakel omdat ze niet willen dat ik direct op de "bank" kom te zitten, want dat kost mijn werkgever natuurlijk geld.

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vind het jammer dat je werkgever dit zo oppakt. Bij m'n ex-werkgever pakten ze dat beter op en was je ook zeker bij het gesprek geweest. Als het nu over 'financiele issues' gaat, krijg ik het idee dat ze op een rare manier van externen af proberen te komen.

Succes met afwachten in ieder geval.

Ik snap overigens niet je idee om nu al direct met een advocaat te gaan dreigen. In princiepe kan de klant al om vervanging vragen omdat je haardracht ze niet aanstaan, en je werkgever heeft m.i. niet echt iets illegaals gedaan ofzo.

https://niels.nu

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dafuq?

@Cobraa ik zou sowieso een advocaat inschakelen. Punt. Zeker als jouw werkgever "alsnog" over zich heen laat lopen want klantrelatie... Uiteindelijk, ook over 2 jaar, zal niemand jou meer kunnen herinneren / verdedigen en het enige wat je dan nog hebt is officiele en correcte documentatie van de zaak van jouw advocaat. Dat de advocaat niet proaktief nu werkgever / klant gaat stalken, dat is een ander verhaal natuurlijk.

Klink ik nu negatief? Ja. Maar ik vind zeker dat een individu 100% in zijn/haar recht staat om zelfstandig een "muurtje" op te bouwen tegen langdradig / langdurig geneuzel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cobraa
Hydra schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:37:

Ik snap overigens niet je idee om nu al direct met een advocaat te gaan dreigen. In princiepe kan de klant al om vervanging vragen omdat je haardracht ze niet aanstaan, en je werkgever heeft m.i. niet echt iets illegaals gedaan ofzo.
Hoe langer ik wacht des te moeilijker wordt het om er überhaupt iets mee te doen. Dit is geen kattenpis, zoiets gaat in ieder geval niet bij mij in de koude kleren zitten.

Merk aan me zelf dat t me aan t opvreten is van binnen en ik niet meer me zelf kan zijn.
MAX3400 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:38:
Dafuq?

@Cobraa ik zou sowieso een advocaat inschakelen. Punt. Zeker als jouw werkgever "alsnog" over zich heen laat lopen want klantrelatie... Uiteindelijk, ook over 2 jaar, zal niemand jou meer kunnen herinneren / verdedigen en het enige wat je dan nog hebt is officiele en correcte documentatie van de zaak van jouw advocaat. Dat de advocaat niet proaktief nu werkgever / klant gaat stalken, dat is een ander verhaal natuurlijk.

Klink ik nu negatief? Ja. Maar ik vind zeker dat een individu 100% in zijn/haar recht staat om zelfstandig een "muurtje" op te bouwen tegen langdradig / langdurig geneuzel.
Precies dit, als ik het niet kenbaar maak dat ik er mee bezig ben valt t denk ik nog harder als ze plotseling een brief op de deurmat krijgen.

T is en blijft mijn werkgever, wil echt niet zonder baan komen te zitten.

[ Voor 43% gewijzigd door Cobraa op 21-02-2019 09:50 ]

• Hydra
Cobraa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:48:
Merk aan me zelf dat t me aan t opvreten is van binnen en ik niet meer me zelf kan zijn.
Ik zou ook niet bij die klant willen blijven en had persoonlijk gevraagd aan m'n account manager een nieuwe klus te regelen in jouw situatie. Maar ik kan je aanraden het even wat rustiger en rationeler aan te pakken. Met een heet hoofd bij je werkgever met een advocaat gaan dreigen, doet je reputatie meer schade dan goed. Je werkgever denkt tot nu toe "tja, shit happens". Als jij er een issue van maakt gaan ze denk ik eerder denken dat er echt iets aan de hand is.

Bovendien overschat je nogal wat een advocaat hier zou kunnen doen.

Dit neemt overigens niet weg dat ik vind dat ze het verkeerd aanpakken. Hierover zou een meeting belegd moeten worden, met jou erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 21-02-2019 09:52 ]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:55
Je hebt je punt gemaakt. Zorg dat de beschuldiging feitelijk wordt en anders expliciet van tafel gaat.

Ik betwijfel of een advocaat je hier iets gaat opleveren: alleen bij een formele aanklacht heb je iets om je over te verdedigen. In alle andere gevallen kan de reden dat je er uit wordt gewerkt anders worden gebracht, daar gaat geen juridische procedure je bij helpen.

En als het een geval is van foute manager die je er uit probeert te werken: dan kun je er alleen verder werken wanneer hij er uit gaat. Dan moet je zelf de inschatting maken of je die strijd kan winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Ik krijg na het lezen van dit topic vooral het idee dat het om financiële perikelen te maken heeft. Het hele verhaal riekt nogal.

Als er echt sprake was van onacceptabel gedrag, had ik als inlener de persoon op non-actief gezet omdat je vooral een veilige werkomgeving wilt hebben.

Dat de inlener niet in detail wil treden tegenover de werkgever zegt genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door merauder op 21-02-2019 10:32 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Cobraa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:48:
T is en blijft mijn werkgever, wil echt niet zonder baan komen te zitten.
Ik snap je gevoel wel. Maar wil je wel bij je eigen werkgever blijven werken? Ik zit ook zelf in de detachering/consultancy en mijn werkgever is gewoon open en transparant over voor welk tarief ik op een opdracht zit (sterker nog, die moet ik zelf doorgeven als ik reageer op een opdracht). Ook opdrachten met een opzegtermijn van een jaar worden niet geaccepteerd, dat is niet onderhandelbaar. Opdrachten hebben altijd een opzegtermijn van een (en misschien twee) maanden.

Misschien niet wat je nu wilt horen maar ga eens rondkijken. Klinkt alsof jouw werkgever je alleen gebruikt puur om inkomsten te genereren. En als je echt niet bij het financiele stuk mag zitten kun je dan natuurlijk de kamer uit lopen (of erna erbij geroepen worden).

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 22:58
Wacht vandaag even af. Neem vanmiddag of morgen even contact op met jouw werkgever om te vragen hoe het gesprek is gegaan en of er nog dingen ten sprake zijn gekomen waar jij van af moet weten. Afhankelijk daarvan kan je de advocaat doorzetten of het laten rusten. Ik zou hoe dan ook bij jouw werkgever sturen naar een nieuwe opdracht bij een andere opdrachtgever. De relatie tussen jou en de opdrachtgever is geschaad en dat gaat ook niet meer goed komen.

Jouw werkgever voelt de bui waarschijnlijk ook al wel hangen en zullen vast op zoek gaan naar een nieuwe opdracht voor jou. Jouw werkgever heeft er belang bij dat je niet thuis op de bank komt te zitten dus ze zullen tijdens dit gesprek waarschijnlijk sturen naar een oplossing zodat je daar nog even kan blijven.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe ben je bij die klant terecht gekomen? Was dat via de klagende manager, of is dat op een andere manier gebeurd?

Ik krijg sterk het idee dat ze een excuus zoeken om je eruit te wippen. Het voelt een beetje alsof ze het er niet mee eens zijn dat je daar bent.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
@Cobraa, succes vandaag met het gesprek!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Hoe ben je bij die klant terecht gekomen? Was dat via de klagende manager, of is dat op een andere manier gebeurd?

Ik krijg sterk het idee dat ze een excuus zoeken om je eruit te wippen. Het voelt een beetje alsof ze het er niet mee eens zijn dat je daar bent.
Het hele punt van gedetacheerd zijn is dat je makkelijk bent te wippen. Daar is deze poppenkast niet voor nodig, die ook nog eens duurder is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2019 16:33 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

merauder schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:29:
Ik krijg na het lezen van dit topic vooral het idee dat het om financiële perikelen te maken heeft. Het hele verhaal riekt nogal.

Dat de inlener niet in detail wil treden tegenover de werkgever zegt genoeg.
Met andere woorden: TS blijkt te duur, en inlener zoekt een smoes om onder het contract met de werkgever van TS (de detacheerder dus) uit te komen, ten koste van TS?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Het hele punt van gedetacheerd zijn is dat je makkelijk bent te wippen. Daar is deze poppenkast niet voor nodig, die ook nog eens duurder is.
Die mening deel ik, al hangt dat van het contract af.

Als het financiële motieven zijn zou ik als klant ook niet te veel talmen, en de consultant maar meteen de deur wijzen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je werkgever wel enige vorm van communicatie met je houd over deze zaak? Of in ieder geval dat je werkgever wel wat meer 'inside info' krijgt rond deze mogelijke klachten? Als de persoon het bedrijf niet aan staat, dan kan het nog een gesprek worden van 'we sturen wel een ander', zolang de relatie naar je werkgever maar duidelijk en goed is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
SinergyX schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:39:
Ik neem aan dat je werkgever wel enige vorm van communicatie met je houd over deze zaak? Of in ieder geval dat je werkgever wel wat meer 'inside info' krijgt rond deze mogelijke klachten?
Ik krijg 0,0 feedback op, word niet op de hoogte gehouden, zelfs niet als ik er naar vraag.
Helaas, ik kreeg gisteren te horen van mijn eigen werkgever dat ik NIET aanwezig mocht zijn. Ik was zo achterover geslagen.

Mijn manager gaf aan dat hij het prima vond, betekend dus dat er veel meer speelt.
Het ergste moet nog komen;

Mijn account manager gaf aan dat hij mij zou bellen na het gesprek. Hij belde niet, ik heb hem gebeld en met stom verbazing stond zijn telefoon uit.

Had vanochtend maar een berichtje gestuurd met de vraag of hij er nog zat. Ben geen stap verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Cobraa op 22-02-2019 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@Cobraa Bel gewoon ieder uur, laat je niet kennen. En bekijk zovast wat vacatures ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Cobraa ik zou niet eens meer bellen. Eerlijk gezegd, laat de advocaat het maar regelen. Nog niet eens om te "dreigen" maar puur omdat jezelf, als simpele werknemer, misschien niet precies weet hoe & of je mag/moet reageren op bepaalde uitingen van je werkgever of klant.

Bizar dit verhaal...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cobraa schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:24:
[...]

Ik krijg 0,0 feedback op, word niet op de hoogte gehouden, zelfs niet als ik er naar vraag.

[...]

Helaas, ik kreeg gisteren te horen van mijn eigen werkgever dat ik NIET aanwezig mocht zijn. Ik was zo achterover geslagen.

Mijn manager gaf aan dat hij het prima vond, betekend dus dat er veel meer speelt.

Mijn account manager gaf aan dat hij mij zou bellen na het gesprek. Hij belde niet, ik heb hem gebeld en met stom verbazing stond zijn telefoon uit.

Had vanochtend maar een berichtje gestuurd met de vraag of hij er nog zat. Ben geen stap verder.
Jeetje dit wordt wel steeds erger zeg. Sterkte in ieder geval met dit verhaal. Heb je een manager bij je detacheerder waar je bij terecht kan met dit verhaal?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@Cobraa extreem treurig hoe je werkgever hier mee omgaat. Ben je toevallig Java dev? Ken wel detacheerders die een stuk beter met hun personeel omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Man man man, wat uitermate triest dit.
MAX3400 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:54:
@Cobraa ik zou niet eens meer bellen. Eerlijk gezegd, laat de advocaat het maar regelen. Nog niet eens om te "dreigen" maar puur omdat jezelf, als simpele werknemer, misschien niet precies weet hoe & of je mag/moet reageren op bepaalde uitingen van je werkgever of klant.

Bizar dit verhaal...
Kost een paar centen maar dit lijkt me geen gekke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

Ik weet niet of je die conclusie zomaar kan trekken. Laat ik het zo zeggen, het is een destructieve gedachtegang wat je motivatie ondermijnt. Maar aangezien je er middenin zit is het ontzettend moeilijk om er nuchter naar te kijken.
Dit is wel heel droevig en mag je ook zeker wat van zeggen.

Wat is je werkgebied? Om eerlijk te zijn zou ik echt gaan kijken of er een andere werkgever te vinden is. Deze lijkt niet het beste met je voor te hebben. Als je in de IT werkzaam bent, dan kunnen misschien 1 van de mensen in dit topic een goed woordje voor je dan bij hun werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riekt naar een spelletje. Er word niks onderbouwd en je bent een detacheerder. Totdat er bewijs is en/of namen worden genoemd zou ik gewoon doorwerken en zoeken naar wat anders. Wat een hopeloos gedoe zeg. Als je wel wat op je kerfstok hebt zou ik dit maar in het uitgaansleven doen. Seksuele uitlatingen op het werk zijn altijd riskant.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
Ik heb ook zo'n werkgever gehad die eerst naar de klant luisterde en dan mij wilde gaan aanspreken. Sorry maar daar was ik niet van gediend. Dat getuigt gewoon van geen ruggegraat en slecht werkgeversschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Zou dit scenario trouwens niet ondenkbaar zijn, want je gaf aan dat jouw contract was verlengd?

1. Inlener wil medewerker overnemen
2. Werkgever zegt nee en houdt vast aan overeenkomsten.
3. Inlener stuurt aan op breuk tussen wg en de gedetacheerde.

Dat je met dergelijke klachten niet op non actief staat blijf ik vreemd vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door merauder op 22-02-2019 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:32:
[...]

Met andere woorden: TS blijkt te duur, en inlener zoekt een smoes om onder het contract met de werkgever van TS (de detacheerder dus) uit te komen, ten koste van TS?
merauder schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:13:
Zou dit scenario trouwens niet ondenkbaar zijn, want je gaf aan dat jouw contract was verlengd?

Sorry, maar alles is goedkoper dan deze poppenkast. Zelfs TS doorbetalen tot het eind van de maand is goedkoper dan een HR klacht verzinnen of opblazen om er zo onderuit te komen.

Als TS te duur blijkt ben je een vreselijk slechte detacheerder als je daar niks mee doet (want zeg maar dag tegen je klantrelatie als je geen speling geeft op het tarief of alternatieven biedt), en een vreselijk slechte klant van de detacheerder omdat je blijkbaar niet hebt gelezen wat hij kost.

Als TS kut presteert voor zijn vergoeding is dat een hele valide reden om in gesprek te gaan en eventueel tarieven of rollen aan te passen. Nogmaals, daar is deze poppenkast NIET voor nodig en geen weldenkend mens zal deze route inzetten om TS weg te krijgen. Als klant is het echt vreselijk makkelijk om gewoon te zeggen, "nou doei hoor" tegen de gedetacheerde. En de detacheerder zal op zijn kop gaan staan om hem te vervangen door een ander (ook tegen een lager tarief) want dat is gewoon geld verdienen.

Deze conspiracy is echt vreselijk gelul en TS heeft er ook nog eens niks aan, behalve dat hij nog meer vertrouwen verliest in de werkgever.

Maar bovenal laat het zien dat je echt geen idee hebt waar je over praat en dan kan je beter je klep houden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2019 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
merauder schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:13:

Dan ga je toch niet als medewerker in dienst als een bedrijf zulke spelletje achter je rug om speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cobraa schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:27:
Het aller engste is dat die zelfde manager vunzige en racistische opmerkingen maakt op de afdeling, waar niemand bij is behalve het team.

Opmerkingen als; Ik neem alleen maar zwarte mensen aan, omdat het vroeger ook slaven waren.

Niemand durft zijn mond open te trekken, bij de eerst volgende opmerking die hij maakt zal hij het van mij te horen krijgen.
Hier zie je dus waarom er niet verteld wordt wie de klacht heeft gedaan. Omdat die dan het mikpunt van jouw vergelding kan worden.
Dat je niet verteld wordt wat de klacht is dat is dan weer niet correct.

Maar in het geval van die manager: is er geen vertrouwenspersoon waar je contact mee kunt opnemen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
@Verwijderd

Dat ligt eraan. Ikzelf ben developer, en zou bij nare kantoorpolitiek de eerstvolgende koffiepauze een recruiters in de arm nemen.

Als je in de productie werkt, kan ik me voorstellen dat je elk aanbod pakt. Daarom is de sector zo belangrijk in dit verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door merauder op 22-02-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40
Hydra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:35:
@Cobraa extreem treurig hoe je werkgever hier mee omgaat.
Als we het reduceren tot de daadwerkelijke (non)-handelingen van de werkgever dan lijkt het vroeg om een oordeel te vellen.

Het is volstrekt logisch dat de werkgever via zijn zakelijke kanaal (account manager) bij de klant informatie inwint.
Het is ook volstrekt logisch dat een en ander tijd kost.

De werkgever heeft ook gecommuniceerd in principe achter werknemer te staan dus dat is ook prima

Het enige wat niet netjes is van de account manager om niet bereikbaar te zijn. Daar staat tegenover dat werknemer pushy is en zijn werkgever nog niet eens de kans heeft gegeven een positie te bepalen, want daar gaat de account manager mogelijk niet alleen over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:25:
@Verwijderd

Dat ligt eraan. Ikzelf ben developer, en zou bij nare kantoorpolitiek de eerstvolgende koffiepauze een recruiters in de arm nemen.
Tuurlijk. Ik ook. Maar ik lees een thread vol met complottheorieën terwijl er bijzonder weinig concrete informatie van @Cobraa komt. Het gevolg is dan ook dat hij echt geen enkele zinvolle tip krijgt. Behalve dan "zoek een advocaat" en "vraag wat er aan de hand is" en ik hoop dat hij dat zelf ook had kunnen bedenken.

Ondertussen is het topic overspoelt met complottheorieën en speculaties die variëren van absurd tot overmatig seksistisch tot aan het grofweg misleidend aan toe. En daar heeft TS óók niks aan.

Toespelingen van TS laten zien dat er wel meer aan de handig (giftige werksfeer) maar als ook daar geen details over komen wordt er alleen nóg maar meer gespeculeerd.

Kortom dit hele topic gaat nergens over tot er een concrete hulpvraag komt. De rest is gewoon gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

(jarig!)
Ik krijg het vermoeden dat ze met jouw werkgever willen afstemmen dat ze de klacht niet verder oppakken mits je contract bij de klant gestopt wordt. (evt. kan je dit zelf ook voorstellen, maar of dit wenselijk is kan je beter bij je advocaat navragen)

Speculatie over waarom de klacht er in eerste instantie is (terechte klacht/iemand wil je wegpesten/de klant of manager zelf wil je weg hebben), is leuk en aardig maar zonder meer info kan je hier niet met zekerheid over praten.

[ Voor 13% gewijzigd door drooger op 22-02-2019 09:36 . Reden: toevoeging ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:
[...]
Maar bovenal laat het zien dat je echt geen idee hebt waar je over praat en dan kan je beter je klep houden.
Nou meneer de wijsneus (toepasselijk met je avatar ook), als ik het zo lees kun jij ons haarfijn uitleggen waar het dan wél precies om gaat.

Wat is precies een gebeurtenis waarbij de werkgever genoeg reden heeft om TS een officiële waarschuwing te geven zonder de toedracht van het voorgeval uit te willen leggen? Hoe verwacht de werkgever (of de klant) precies dat TS dan zijn gedrag aanpast?

Want dit klinkt me als een gevalletje "Je weet donders goed wat je fout gedaan hebt" in de oren, en een leidinggevende die zich achter "anonimiteit" verschuilt om TS iets in de schoenen te schuiven met een verzonnen klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:37:
[...]

Nou meneer de wijsneus (toepasselijk met je avatar ook), als ik het zo lees kun jij ons haarfijn uitleggen waar het dan wél precies om gaat.

Wat is precies een gebeurtenis waarbij de werkgever genoeg reden heeft om TS een officiële waarschuwing te geven zonder de toedracht van het voorgeval uit te willen leggen? Hoe verwacht de werkgever (of de klant) precies dat TS dan zijn gedrag aanpast?

Want dit klinkt me als een gevalletje "Je weet donders goed wat je fout gedaan hebt" in de oren, en een leidinggevende die zich achter "anonimiteit" verschuilt om TS iets in de schoenen te schuiven met een verzonnen klacht.
Dat kan ik niet. Helaas.

Zelfs TS haalt de termen "officiële waarschuwing" (topictitel) en "officiële klacht" (in zijn post) door elkaar. Heeft hij een officiële waarschuwing gehad? Is niet bekend. Heeft de klant geklaagd bij de detacheerder (ja) en was dat officiëel? Wat de fack is een "officiële klacht" uberhaupt? :')

Ik ga niet meedoen met een spelletje speculaaspopje bouwen. En dat doe je nu. Op basis van weinig informatie zelf de kleurplaat afmaken en dáár je conclusies aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Hydra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:35:
@Cobraa extreem treurig hoe je werkgever hier mee omgaat. Ben je toevallig Java dev? Ken wel detacheerders die een stuk beter met hun personeel omgaan.
Ik zit wel in de IT branche maar niet als Java Dev, helaas.
Maasluip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Hier zie je dus waarom er niet verteld wordt wie de klacht heeft gedaan. Omdat die dan het mikpunt van jouw vergelding kan worden.
Dat je niet verteld wordt wat de klacht is dat is dan weer niet correct.

Maar in het geval van die manager: is er geen vertrouwenspersoon waar je contact mee kunt opnemen?
Mijn account manager zou mijn vertrouwenspersoon moeten zijn, maar vertrouwen is op dit moment ver te zoeken.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Tuurlijk. Ik ook. Maar ik lees een thread vol met complottheorieën terwijl er bijzonder weinig concrete informatie van @Cobraa komt. Het gevolg is dan ook dat hij echt geen enkele zinvolle tip krijgt. Behalve dan "zoek een advocaat" en "vraag wat er aan de hand is" en ik hoop dat hij dat zelf ook had kunnen bedenken.

Ondertussen is het topic overspoelt met complottheorieën en speculaties die variëren van absurd tot overmatig seksistisch tot aan het grofweg misleidend aan toe. En daar heeft TS óók niks aan.

Toespelingen van TS laten zien dat er wel meer aan de handig (giftige werksfeer) maar als ook daar geen details over komen wordt er alleen nóg maar meer gespeculeerd.

Kortom dit hele topic gaat nergens over tot er een concrete hulpvraag komt. De rest is gewoon gelul.
Wat voor informatie ontbreekt er volgens jou? Alles wat is gebeurd in de afgelopen dagen heb ik vermeld.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verschaffen zodat er een eerlijke discussie gevoerd kan worden.
jongetje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Ik snap je gevoel wel. Maar wil je wel bij je eigen werkgever blijven werken?
Goeie vraag, ik krijg eigenlijk de indruk dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn.

De klant heeft een contract afgesloten voor 1400 uur, daarna zou ik overgenomen worden. Rond mei zou ik rond de 1400 uur zitten.

In januari beoordeling gehad bij de klant, ze hadden niks op te merken en dat ik zo door moest blijven gaan. Een goede beoordeling dus.

Wat ik al aangaf er zijn veranderingen binnen het bedrijf en aangezien de klant ook weigert de factuur te betalen van januari vanwege stand-by en overuren, lijkt het mij dat er meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cobraa schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:50:
[...]Wat ik al aangaf er zijn veranderingen binnen het bedrijf en aangezien de klant ook weigert de factuur te betalen van januari vanwege stand-by en overuren, lijkt het mij dat er meer aan de hand is.
Dat ruikt eerder naar een gevalletje "Klant staat op de rand van blut en wil van mensen af".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:17

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mijn account manager zou mijn vertrouwenspersoon moeten zijn, maar vertrouwen is op dit moment ver te zoeken.
Even los van de rol van account manager, elke middelgroot/groot bedrijf heeft een paar mensen die officieel "vertrouwenspersoon" zijn, waar je kunt aankloppen als je ergens mee zit in je werk. Die persoon zou er onpartijdig in moeten zitten, en vertegenwoordigt niet direct de belangen van je werkgever Die persoon hoeft niet iemand te zijn waar je in je dagelijks werk iets mee te maken hebt. Zoek die persoon op, en doe daar je verhaal. Los van het inhoudelijke verhaal over de klacht etc.. Als jouw vertrouwen in je manager/werkgever hierdoor onder druk wordt gezet, is het verstandig dat daar bespreekbaar te maken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je werkgever zou nog een vertrouwenspersoon moeten hebben, en niet je accountmanager. Iemand die buiten het proces staat. Kan zijn dat die het niet is, maar je accountmanager is het sowieso niet.
Wat voor informatie ontbreekt er volgens jou? Alles wat is gebeurd in de afgelopen dagen heb ik vermeld.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verschaffen zodat er een eerlijke discussie gevoerd kan worden.
Je weet zelf niet wat er speelt bij je werkgever. Zo simpel is het gewoon. Dat is niet gemeen bedoeld, maar ik neem aan dat de directeur jou niet mailt over de laatste MT vergadering. Maar als je dan komt met dingen als "er zijn veranderingen binnen het bedrijf" en "de klant ook weigert de factuur te betalen van januari" dan is er meer aan de hand. Plus, hoe weet jij dat die factuur niet is betaald? Roddel en achterklap in je eigen organisatie?

Je hebt gewoon niet alle info, dus we kunnen ook geen eerlijke discussie voeren. We kunnen je eigenlijk niet helpen met de klacht die er over je loopt en de veranderingen bij je werkgever zijn ook niet door ons te voorspellen of te waarderen.

Het is sympathiek dat je die informatie deelt maar dat maakt de discussie niet makkelijker. Je ziet wat er gebeurt. Elke strohalm wordt aangegrepen om de discussie verder op te voeren.

Als ik jou was zou ik zelfstandig die klacht te lijf gaan. Schakel met een advocaat of een (echte) vertrouwenspersoon als het moet. Maar laat een moderator dit topic sluiten en geef ons volgende week of de week er op weer een update.

Hier heb jij niks aan, dat kan ik je sowieso al verklappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Maar laat een moderator dit topic sluiten en geef ons volgende week of de week er op weer een update.
Het is hier geen FOK! waar schuimbekkende pubers in bedwang gehouden moeten worden. Topics sluiten gaan de moderators echt niet doen als een topic niet gigantisch ontspoort of er grove ruzie ontstaat. "TS krijgt niet de antwoorden die hij zoekt" is geen reden om een topic zo maar dicht te gooien.

Als je er anders over denkt, maak gerust een TR, maar ik heb niet de indruk dat dat veel uit gaat halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Het is hier geen FOK! waar schuimbekkende pubers in bedwang gehouden moeten worden. Topics sluiten gaan de moderators echt niet doen als een topic niet gigantisch ontspoort of er grove ruzie ontstaat. "TS krijgt niet de antwoorden die hij zoekt" is geen reden om een topic zo maar dicht te gooien.

Als je er anders over denkt, maak gerust een TR, maar ik heb niet de indruk dat dat veel uit gaat halen.
Dan zou ik zeggen, laat het topic lekker varen en speculaas rustig door. Maar @Cobraa raad ik aan zijn notificaties uit te zetten en na een ontspannen weekend zonder verder naar dit topic te kijken door te gaan met zijn zaak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cobraa
Stoney3K schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:52:
[...]

Dat ruikt eerder naar een gevalletje "Klant staat op de rand van blut en wil van mensen af".
Nee, ze zijn bezig met mensen uit India, inmiddels ook een aantal aangenomen en die worden hard ingewerkt.
[...]
Je werkgever zou nog een vertrouwenspersoon moeten hebben, en niet je accountmanager. Iemand die buiten het proces staat. Kan zijn dat die het niet is, maar je accountmanager is het sowieso niet.

[...]

Je weet zelf niet wat er speelt bij je werkgever. Zo simpel is het gewoon. Dat is niet gemeen bedoeld, maar ik neem aan dat de directeur jou niet mailt over de laatste MT vergadering. Maar als je dan komt met dingen als "er zijn veranderingen binnen het bedrijf" en "de klant ook weigert de factuur te betalen van januari" dan is er meer aan de hand. Plus, hoe weet jij dat die factuur niet is betaald? Roddel en achterklap in je eigen organisatie?

Je hebt gewoon niet alle info, dus we kunnen ook geen eerlijke discussie voeren. We kunnen je eigenlijk niet helpen met de klacht die er over je loopt en de veranderingen bij je werkgever zijn ook niet door ons te voorspellen of te waarderen.

Het is sympathiek dat je die informatie deelt maar dat maakt de discussie niet makkelijker. Je ziet wat er gebeurt. Elke strohalm wordt aangegrepen om de discussie verder op te voeren.

Als ik jou was zou ik zelfstandig die klacht te lijf gaan. Schakel met een advocaat of een (echte) vertrouwenspersoon als het moet. Maar laat een moderator dit topic sluiten en geef ons volgende week of de week er op weer een update.

Dat weet ik omdat mijn urenstaat niet is goed gekeurd, toen heb ik navraag gedaan en toen bleek dat ze het niet eens waren over het tarief wat geld voor overwerk.

Wat dus ook betekend dat mijn werkgever zijn geld niet krijgt.

Dat ik niet alle informatie heb is niks nieuws, nogmaals ik vertel alles wat er bij mij bekent is.
Ik merk dat het gros in dit topic gelijk aangeef dat het zaakje voor geen meter klopt. Proberen mij te helpen in de keuzes die ik maak. Waar ik tot nu toe veel aan heb gehad.

Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Qwerty-273

Meukposter

Cobraa schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:03:
[Dat weet ik omdat mijn urenstaat niet is goed gekeurd, toen heb ik navraag gedaan en toen bleek dat ze het niet eens waren over het tarief wat geld voor overwerk.
Heeft de klant jouw verzocht voor dit overwerk? En dan ook voor het aantal uur wat er gedeclareerd wordt? Of zit daar een mismatch tussen?
Dat de klant een probleem heeft met het tarief, doet namelijk niks af van het aantal uur, dat is namelijk een compleet andere discussie tussen klant en detacheerder.

En gaat het nu ook een 'echte' detacheerder (waarbij je van klus naar klus gaat, of langere termijn bij 1 klant zit), of is het een inhuur constructie voor periode x om daarna de persoon aan te nemen als interne bij de klant? (en het dus eigenlijk geen echte detacheerder is, maar een constructie om verantwoordelijkheid van de klant - werknemer relatie af te schuiven op de 'detacheringspartij')

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
Rukapul schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
Het enige wat niet netjes is van de account manager om niet bereikbaar te zijn.
Tegen zijn beloftes in. Wat mij betreft schaadt dat de vertrouwensband tussen werknemer en werkgever enorm. Jij vindt het 'pushy'; ik vind het zelf niet meer dan logisch dat je na zo'n verhaal zo snel mogelijk alle details wil weten.

Als jij dit 'normaal' vindt vanuit een werkgever, prima. Bij m'n vorige werkgever was die account manager op 't matje geroepen door mijn manager. Dit zijn niet de beloftes die je breekt. Vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 18:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Qwerty-273 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:23:

En gaat het nu ook een 'echte' detacheerder (waarbij je van klus naar klus gaat, of langere termijn bij 1 klant zit), of is het een inhuur constructie voor periode x om daarna de persoon aan te nemen als interne bij de klant? (en het dus eigenlijk geen echte detacheerder is, maar een constructie om verantwoordelijkheid van de klant - werknemer relatie af te schuiven op de 'detacheringspartij')
uit een eerdere post door Topicstarter:
De klant heeft een contract afgesloten voor 1400 uur, daarna zou ik overgenomen worden. Rond mei zou ik rond de 1400 uur zitten.

In januari beoordeling gehad bij de klant, ze hadden niks op te merken en dat ik zo door moest blijven gaan. Een goede beoordeling dus.
het gaat dus kennelijk niet om een 'traditionele' flexibele detacherings-opdracht, die door klant ieder moment opgezegd kan worden...
maar om eentje met een fixed aantal uren, en daarna zou de klant de persoon overnemen.

maar nu lijken ze er opeens onderuit te willen, zeker ook opvallend als in januari daar nog geen enkele sprake van was, mogelijk ook domweg een financiele kwestie en/of ook een aanwijzing 'van bovenaf' (bv omdat er opeens veel strenger op een bepaald budget gelet wordt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vooral in combinatie met het ineens outsourcen van een hoop zaken naar India komt dit mij ook over als een achterbakse manier om TS gewoon weg te bezuinigen.

Opdrachtgever heeft voor een vast aantal uren getekend en moet in principe dus het contract uitzitten, tenzij ze een "zwaarwegende reden" hebben om het contract open te breken, en een aantijging van ongepast gedrag aan het adres van TS is natuurlijk wel iets wat dan héél goed voor ze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
RM-rf schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:34:
het gaat dus kennelijk niet om een 'traditionele' flexibele detacherings-opdracht, die door klant ieder moment opgezegd kan worden...
maar om eentje met een fixed aantal uren, en daarna zou de klant de persoon overnemen.
Detavast dus, eigenlijk een veredelde W&S constructie, waarschijnlijk ook met een clausule dat als TS geen werk heeft hij ook geen centen krijgt. Dat zit er namelijk 99 van de 100x in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Met @Stoney3K; denk dat het vuile truukjes zijn om van de TS (of zelfs het hele bedrijf) af te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Een Officiële waarschuwing dien je schriftelijk te krijgen.

Deze teken je vervolgens (als je het daar niet mee eens bent) voor gezien, niet akkoord en doet er een schriftelijke reactie op waarin jij vraagt om verdere uitleg enz...

Zolang jij niets schriftelijk hebt ontvangen is er m.i.z. alleen nog maar sprake van een klacht.

Die klacht zal echt eerst serieus uitgezocht moeten worden alvorens je iemand zomaar ergens van 'officieel' van gaat beschuldigen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xinix03 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:46:
Een Officiële waarschuwing dien je schriftelijk te krijgen.

Deze teken je vervolgens (als je het daar niet mee eens bent) voor gezien, niet akkoord en doet er een schriftelijke reactie op waarin jij vraagt om verdere uitleg enz...
Dat is inderdaad zo als het om een waarschuwing gaat in een arbeidsovereenkomst die (mogelijk) de aanleiding is tot een ontslagprocedure.

Maar wat de werkgever van TS (detacheerder) en de opdrachtgever van die detacheerder hebben afgesproken over voorwaarden die het contract kunnen ontbinden kunnen we niet ruiken. Het kan zijn dat die voorwaarden veel soepeler zijn dan de eisen voor een ontslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Detacheerders staan er inderdaad bekend om om makkelijk kwijt te raken, dus als de organisatie TS er uit wilt werken door deze ongein is het een enorm onefficiënte methode die meer goed dan kwaad doet. Uit het topic valt op te maken dat het wel gaat om een fixed uren contract, maar ja wij weten de voorwaarden niet.

Helaas is er in deze kwestie alleen speculatie.
Er word iemand beschuldigd, maar er is geen bewijs.
TS heeft dus eigenlijk naast de toxic werkomgeving niks te vrezen. <-- wat natuurlijk problematisch is.
Advocaat inschakelen lijkt mij pas nodig bij escalatie, dus als er daadwerkelijk nadelig voor TS gehandeld word door het bedrijf aan de hand van de beschuldiging.
De zaak in de gaten blijven houden en een andere werkgever zoeken lijkt nu de beste optie.

Als TS wel seksuele innuendo's strooit op de werkvloer dan moet dit maar gewoon intern afgehandeld worden. Ik ben het met je eens dat dit topic eigenlijk alleen maar onrust veroorzaakt, ondanks dat het wel een interessant verhaal is imo. <-- wat niks betekent dus slotje?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

SinergyX schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:41:
[...]

Ik zal eerlijk zijn, ik sta compleet aan de andere kant van dit verhaal.

Ik noem mensen simpelweg laf als zij een opmerking niet accepteren, dit 0,0 laten merken/weten, maar direct 'meester meester' style bij HR neergooien. Sommige zijn zelfs simpelweg hypocriet, de opmerking van jou is onacceptabel, maar het roddelen wat ze zelf in de gangen doen 'heeft geen impact' wat de persoon in kwestie hoort dit toch niet? Zit al 20 jaar op mid-grote kantoren en heb genoeg van zulke onzin meegemaakt.

Slachtofferrol is simpel te spelen, maar elke slachtoffer is net zo goed ooit dader geweest. Lang niet zelfde niveau/impact, maar een roddel, een grapje, een opmerking, niemand is heilig. Genoeg mensen die zelfs een generieke opmerking als 'persoonlijk' opvatten, die een opmerking of grap compleet uit verband trekken, maar vervolgens de hoogste organen opzoeken om zo'n persoon als het mogelijk zou zijn, te vierendelen.

Zeker in situatie van de TS is het simpelweg krankzinnig, als er werkelijk niet verteld wordt _wat_ nu het hele probleem is. Mensen lijken soms de impact van een woord/opmerking niet meer te kunnen relativeren met mogelijk impact op de persoon zelf. En zou je nu die persoon in kwestie vragen, is zijn opmerking het waard zijn baan kwijt te raken? Zijn baas een contract kwijt te raken? "Nee.. natuurlijk niet, maar...."

Ik heb ook een grap een lange tijd dag in/dag uit moeten horen, tot ik gewoon die persoon daarop heb aangesproken en zonder waarschuwing, zonder HR, zonder hoge poten, uitgepraat en opgelost. Gaat het mis, kom je er niet uit? Dan kan je altijd nog HR of consorten pakken, maar mensen lijken bijna communicatie-schuw te zijn geworden en meteen een #metoo scenario te willen aanpakken.

Om even een quote te pakken:
How much blood will spill until everybody does what they were always going to have do from the very beginning. Sit down and talk!

En blijkbaar kan de HR dit ook niet, met een generieke 'zeggen we niet' verbeter je niets, je voorkomt niets, je maakt de hele situatie geen ene moer beter.
Precies dit. Mensen gaan meteen klacht(en) indienen bij leidinggevende zodat ze laten zien " dat dat het goede voorbeeld is" . Meteen verschuilen achter je leidinggevende. Mensen zijn tegenwoordig zeer snel op hun pik / punani getrapt en gaan er meteen een punt van maken zonder op een goede manier het er eerst over te hebben.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Is er inmiddels nog nieuws?

Ik ben het met CurtPoindexter zijn onpopulaire mening eens: waarom zou een bedrijf zich hieraan wagen om onder een contract uit te komen? Er zitten waarschijnlijk 100 gemakkelijkere achterpoortjes in het contract. En dan had de TS ook al lang buiten gelegen. Waarom zo'n constructie opzetten om daarna een week te talmen?

Ik durf niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik vind de piste om van de TS af te willen een pak minder minder waarschijnlijk dan de piste dat er echt iemand heeft geklaagd. Dat er geen details gegeven worden begrijp ik ergens: ze willen eerst en vooral hun eigen werknemers beschermen.

Ik gok ook dat het niet iets heel erg is, want de TS werkt nog gewoon. Mijn gok: een scheet in een fles, en gewoon even afwachten.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Bedrijven en werkgevers zijn verplicht jou inzage te geven in je dossier, maak daar gebruik van.
Schriftelijke aanvraag doen en binnen 4 weken moet je alles kunnen inzien wat ze over je hebben.

Met de nieuwe AVG is het volgens mij zelfs verplicht dat ze je een kopie kunnen verstrekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:33:
[...]
Ja maar aan de andere kant: ik heb nog nooit voor een wergever gewerkt die niet bij een dergelijke klacht, mits deze gegrond of iig aannemelijk blijkt, niet meteen een schriftelijke waarschuwing geeft of zelf op staande voet ontslaat. En bij een ingehuurde is het al helemaal simpel: stuur maar een ander!

Met andere woorden, gezien hoe dit loopt heeft de inhuurder op zijn best niet onderbouwde klachten en denkt hij dat dit de beste oplossing is, of er is een ander motief. Als ik onterecht van dit soort zaken beschuldigd zou worden zou i overigens van mijn werkgever eisen dat die het oplost. Doet die dat niet is dat onmiddelijke aanleiding om te gaan solliciteren. (nooit ontslag nemen voor je wat nieuws hebt).

Wellicht heb ik het gemist, maar heeft TS een rechtsbijstandverzekering met werk en inkomen dekking? Bel dan een jurist van de verzekering op zijn minst ligt daar dan vast dat je contact hebt opgenomen over een valse beschuldiging. Zelfs als er nu niets mee wordt gedaan is het prettig als het over een tijdje toch weer opduikt dat ook jouw kant ergens vastligt en je je niet op geheugen hoeft te baseren.

Aantekeningen maken en zelf bewaren als je geen rechtsbijstand hebt in je eigen archief. Hopelijk komt het nooit zover, maar rechters hechten zwaarder aan aantekeningen uit de tijd zelf dan aan herinneringen van mensen, zeker als er meer tijd tussen zit.

En vooral als je geen verzekering hebt er één nemen. Heb je voor deze casus niets meer aan maar is helaas vandaag de dag een must.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ja maar aan de andere kant: ik heb nog nooit voor een wergever gewerkt die niet bij een dergelijke klacht, mits deze gegrond of iig aannemelijk blijkt, niet meteen een schriftelijke waarschuwing geeft of zelf op staande voet ontslaat. En bij een ingehuurde is het al helemaal simpel: stuur maar een ander!
Dat kan ik begrijpen, maar dat gebeurt natuurlijk nooit voordat TS om wederhoor is gevraagd of de gelegenheid is gegeven om zich op zijn minst te verdedigen. Dat je niet direct wil vertellen wíe er geklaagd heeft begrijp ik in dit geval, maar dat er niet eens wordt uitgewijd over wát er precies is gebeurd is natuurlijk absurd.

Want dat zou betekenen dat iedereen een aanklacht uit zijn duim kan zuigen die dan gelijk op hun woord geloofd moet worden.

Misschien is het niet eens de werkgever of opdrachtgever, maar een collega die denkt TS er even uit te pesten en zelf buiten schot te blijven. Als werkgever zou ik juist een officiële waarschuwing uitdelen aan iemand die bewust "klachten" loopt te verzinnen tegenover anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 22:58
@Cobraa Nog nieuws?
FirePuma142 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Die was 13 jaar geleden voor het laatst online. Wellicht kan @Cobraa je vraag beantwoorden ;)
Oeps, goeiemorgen 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Ionicawa op 04-03-2019 10:26 . Reden: Verkeerde mention ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die was 13 jaar geleden voor het laatst online. Wellicht kan @Cobraa je vraag beantwoorden ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Dit is echt niet "wegbezuinigen" hoor :D Detacheerders kom je makkelijk vanaf, daar heb je echt geen vuile spelletjes voor nodig die de reputatie van je bedrijf enorm kunnen schaden.

Dit klinkt eerder als een Nederlander vs. buitenlanders situatie. Ik heb 't ook meerdere keren meegemaakt dat ik achter m'n rug om klachten kreeg van buitenlandse collega's die vonden dat ik té uitgesproken was. Wat wij als Nederlandse kaaskoppen grens-gedrag vinden valt erg zwaar bij, bijvoorbeeld, Indiërs (houden niet van confrontatie) en Amerikanen (bedekken alles met de lieve onschuld).

Het bedrijf waar ik 4 jaar geleden voor werkte was overgenomen door een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf, dus wij moesten in Nederland ook alle regeltjes leren waar wij ons aan moesten gaan houden. Beursregeltjes, etc. Maar dus ook "sexual harassment"-nonsens.

"Those shoes look nice!" - dit mag wel.
"Those shoes look nice on you!" - dit is seksueel intimiderend, aldus de VS.

Op de werkvloer was het vervolgens uitermate grappig om ludiek elkaar te complimenteren door het volgende te roepen tegen iedereen:

"Those shoes look fucking sexy!"

Kinderachtig grensgebied. Lachen, want we namen die pietluttige regeltjes in de zeik. Onschuldig dus. Totdat het management uit Texas toch even kwam vertellen dat hier klachten over waren gekomen van de paar Amerikaanse expats die ze recentelijk bij ons hadden geplaatst.

Ik heb ook klachten over mijzelf gekregen van Braziliaanse collega's, Indiërs, en Amerikanen. Omdat ik niet-zakelijk en erg direct ben. Als @Cobraa per ongeluk af en toe een collega een complimentje heeft gegeven kan dat al snel overkomen als seksuele intimidatie op mensen die dat soort (naar ik aanneem: onschuldige) opmerkingen niet gewend zijn en niet waarderen.

In any case: Ik zou er echt keihard werk van maken en die personen zelf willen spreken. In het geval van TS zou ik tegen mijn werkgever zeggen dat ik wil weten wie over mij heeft geklaagd, of wat de klacht precies was. En als hij dat niet binnen 1 werkweek heeft geregeld dan confronteer ik het team zelf.

Schijnheilige overgevoelige aanstellerige ratten zijn het.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cobraa
Sorry voor mijn late reactie, afgelopen week enorm veel gebeurd kwa prive en zakelijk.
Vorige week maandag is mijn auto gestolen in Duitsland, dus ik moest enorm veel regelen.

Maandag ochtend netjes mn manager ingelicht dat het erg lastig wordt om te werken. Hij klonk heel anders, ik dacht bij me zelf dit klopt niet. Hij heeft mij daarna nog een aantal keer gebeld, omdat hij benieuwd was wanneer ik weer aanwezig zou zijn. Dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik dacht er is meer aan de hand.

Aangezien het maandag nog niet opgelost was in Duitsland kon ik dindag ook niet naar werk komen, hierbij het zelfde verhaal, met klem gevraagd wanneer ik aanwezig zou zijn.

Ik dacht, einde van de maand ze zullen vast het contract op gaan zeggen.

Kom woensdag aan op de zaak en kon direct mee gaan.

Mededeling was: Je kunt je spullen inpakken en weg wezen; aan de ene kant super blij en aan de andere kant vond ik t raar, maar goed geen aandacht meer aan besteed, zo gezegd zo gedaan.

Mijn eigen werkgever gebeld, die was al op de hoogte dus ik had ook direct een afspraak daar op kantoor.
Ik heb mijn verhaal gedaan en volgens hun stonden ze achter mij. Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is en ik me moet bewijzen op de volgende klus.

Reden van vertrek; Ik wist al bijna zeker wie wat had gezegd, er was een collega waarbij zijn gedrag enorm was veranderd richting mij na dit hele gebeuren. Ik had hem al eerder verdacht maar dit gaf mij eigelijk de door slag dat hij iets zou hebben gezegd. Andere collega's bevestigden ook dat hij een wit voetje probeerd te halen bij mijn manager en iedereen een oor aannaait. Toen het bij hem bekend werd dat ik hem hier van verdachte was schijnbaar de maat vol.

Op dit moment zit ik op de bank en hoop ik dat er een mooie opdracht voorbij komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je werkgever staat achter je, maar je moet je wel bewijzen op een volgende klus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
Je werkgever staat achter je, maar je moet je wel bewijzen op een volgende klus?
niet te letterlijk nemen, waarschijnlijk wordt 'focus' bedoelt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Cobraa schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:54:
Mijn eigen werkgever gebeld, die was al op de hoogte dus ik had ook direct een afspraak daar op kantoor.
Ik heb mijn verhaal gedaan en volgens hun stonden ze achter mij. Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is en ik me moet bewijzen op de volgende klus.
Natuurlijk raadt je werkgever je aan om geen advocaat te nemen, als je er formeel werk van maakt is dat helemaal niet goed voor de werkgever. Ik zou in ieder geval zorgen dat zwart op wit komt te staan dat deze klacht niet in je dossier wordt opgenomen (anders zit je straks ook nog eens met ontslag op basis hiervan), en juist wel even overleggen met advocaat/rechtsbijstand voor aangifte (smaad en/of laster) want dit soort beschuldigingen zijn toch vrij zwaar en zeker als het dit soort gevolgen heeft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Blue-eagle schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:53:

Kinderachtig grensgebied. Lachen, want we namen die pietluttige regeltjes in de zeik. Onschuldig dus. Totdat het management uit Texas toch even kwam vertellen dat hier klachten over waren gekomen van de paar Amerikaanse expats die ze recentelijk bij ons hadden geplaatst.
Hier ooit een klacht gekregen vanwege mijn kookkunsten :|
Stinkende best gedaan om voor de collega's maaltijden te verzorgen, half jaartje op verzoek
Omdat we wisselende diensten hebben, is voor veel mensen lastig om een gezonde maaltijd te maken in hun avond / nachtdienst.
( sommigen zelfs zo 'lui' / 'gemakzuchtig' dat ze hem voor de dag erna (extra) vroegen.

Zo maakte ik gemiddeld 5 tot 30 maaltijden per week, rekening houdend met voorkeuren ( zout en andere toevoegingen )
Na een half jaar mocht ik me melden bij HR, twee klachten waren binnengekomen :?
klacht één - ik verdiende bij door verkoop aan collega's - mocht kennelijk niet, omdat het regelmatig inkomen zou zijn.
klacht twee - 2 collega's voelden zich buitengesloten, omdat ze niet konden bestellen

Ik moest dus onmiddellijk stoppen hiermee, want ik zou discriminerend handelen.
Zij wilden niet bestellen, want ik kookte niet halal.
Dus mijn 'aangevers' waren vlot bekend natuurlijk, en mijn bezwaarschrift had 5 collega's die vóór mij konden verklaren, dat ik ze wél gevraagd had, en zelfs aangeboden om speciaal vlees te gaan halen bij een halal-slager.
Maar dit hebben ze meerdere keren zelf geweigerd.

Voor mij liep het af met een mondelinge waarschuwing, ik mocht geen maaltijden meer "verkopen"
De "eis" discriminatie werd gelukkig niet toegekend, anders had dat staande voet ontslag geweest denk ik zomaar

needless to say, de twee klagende collega's zijn sindsdien niet echt gewaardeerd meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
Cobraa schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:16:
Afgelopen week werd ik apart geroepen door mijn manager. Hij gaf aan dat er klachten zijn ontvangen van meerdere collega's over mij.

De reden was dat ik seksuele opmerkingen zou hebben gemaakt over een aantal collega's.

Ik kon mij hierin niet vinden, heb aangegeven dat ik er niks van af weet en zulke opmerkingen niet heb gemaakt richting collega's of over collega's.

Mijn manager gaf aan dat hij niet kon vertellen wat er is gezegd want anders zou ik weten wie het is geweest (die heeft geklaagd).

Ik weet dus nu niet waar het over gaat en heb ook geen enkele kans gekregen om mij zelf te verdedigen. Ik heb per mail aangegeven dat ik het er niet mee eens ben.

Dit zou betekenen dat iedere collega een klacht in kan dienen en een andere collega kan beschuldigen.

Het vervelende is, ik ben gedetacheerd, deze officiële klacht is bij mijn werkgever terecht is gekomen. Ik heb ze direct gesproken en mijn verhaal uitgelegd. Ze gaven aan dat ze er vrij weinig mee kunnen omdat de klant niet in details is getreden. Mijn werkgever heeft as. donderdag een afspraak met de klant omtrent deze gebeurtenis.

Loop nu telkens met een scheef gezicht om te bedenken wie of wat heeft gezegd. Best een vervelende situatie.

Ik wil graag mijn naam zuiveren aangezien mijn werkgever nu waarschijnlijk denkt dat ze iemand hebben aangenomen die niet voldoet.

Wat is het beste om in deze situatie te doen?
Ik heb niet de hele discussie gelezen, dus het is misschien al 100x eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: "Ik reageer niet op anonieme beschuldigingen". Als je beschuldigd wordt van iets, moet je ook een eerlijke kans krijgen om je te verdedigen tegen die beschuldiging (een ieder is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is). Dat is zowel juridisch als moreel een fundamenteel recht. En zonder te weten waar het om gaat, kan je je onmogelijk verdedigen. Ik zou daar heel principieel in zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koos Werkloos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:37:
Ik heb niet de hele discussie gelezen,
Heb ik ook vaak maar deze keer niet. @Cobraa Zit nu gezellig naast je op de bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:35
Sorry voor mijn late reactie, afgelopen week enorm veel gebeurd kwa prive en zakelijk.
Vorige week maandag is mijn auto gestolen in Duitsland, dus ik moest enorm veel regelen.

Maandag ochtend netjes mn manager ingelicht dat het erg lastig wordt om te werken. Hij klonk heel anders, ik dacht bij me zelf dit klopt niet. Hij heeft mij daarna nog een aantal keer gebeld, omdat hij benieuwd was wanneer ik weer aanwezig zou zijn. Dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik dacht er is meer aan de hand.

Aangezien het maandag nog niet opgelost was in Duitsland kon ik dindag ook niet naar werk komen, hierbij het zelfde verhaal, met klem gevraagd wanneer ik aanwezig zou zijn.

Mededeling was: Je kunt je spullen inpakken en weg wezen; aan de ene kant super blij en aan de andere kant vond ik t raar, maar goed geen aandacht meer aan besteed, zo gezegd zo gedaan.

Reden van vertrek; Ik wist al bijna zeker wie wat had gezegd, er was een collega waarbij zijn gedrag enorm was veranderd richting mij na dit hele gebeuren. Ik had hem al eerder verdacht maar dit gaf mij eigelijk de door slag dat hij iets zou hebben gezegd. Andere collega's bevestigden ook dat hij een wit voetje probeerd te halen bij mijn manager en iedereen een oor aannaait. Toen het bij hem bekend werd dat ik hem hier van verdachte was schijnbaar de maat vol.

Op dit moment zit ik op de bank en hoop ik dat er een mooie opdracht voorbij komt
Ik zou nog wel nagaan of er nu ergens een melding in je dosier staat bij klant en/of werkgever. Als dat namelijk zo is zou ik er hard op inzetten dat die weggehaald word tenzij jij de kans krijgt om je te verdedigen. Willen ze die melding laten staan dan zou ik er zeker wel een advocaat op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

@Cobraa Nare gang van zaken, en al die tijd je toch bedrukt - dan wel shit gevoeld op je werk, waar je toch met je plezier heen wilt gaan. Niet sarcastisch bedoeld. We gaan allemaal een opdracht / uitdaging aan om hier in te groeien, te slagen etc. Dan zit je er niet op te wachten dat er iemand in het management, of uberhaubt in jouw groep - zich geintimideerd, gepasseerd of iets dergerlijks voelt. Notabene in hetzelfde team, met hetzelfde doel, etc.
Erg jammer dat hij deze stap niet direct naar jou heeft gemaakt van, he - dat kon niet, of ik ben het er niet mee eens. Nee, meteen naar management stappen en HR.
Voelt echt een beetje alsof je in een apart kamertje genomen wordt en ervan langs krijgt.

Zelf ook een keer in een vergelijkbare situatie gezeten. Gaan dreigen met een advocaat of uberhaubt "terug" dreigen heeft weinig zin en gooit je eigen ruiten in, dit wordt gezien als in de aanval gaan en vertaald zich naar, hij is schuldig en het zal dus wel kloppen.
Ik heb zelf dit toen naast me neer gelegd, en bij mezelf gedacht, die klote bonus kunnen ze stoppen waar de zon niet schijnt, ik doe gewoon m'n best, daar ben ik van overtuigd, basta.

Helaas is nergens het gras (veel) groener tegenwoordig, of je moet al geluk hebben, en toch al - bij het team horen. Overal zijn er "ass - likkertjes" of hoe je het ook wilt noemen, medewerkers die koste wat kost, om er zelf voordeel bij te gaan hebben, anderen in de rug te steken. Ik vind het zelf ook moeilijk om hiermee om te gaan.

Het beste is inderdaad om afstand te nemen en gewoon op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Je doet het immers voor jezelf (denk aan die irritante reclame), en niet voor het management, de teamleider die alleen maar komt vragen of het al klaar is, of voor je collega's. Ga voor je eigen ontwikkeling, kies voor je eigen ontwikkeling en kin omhoog en op naar de volgende leukere baan. Enige manier om hier net uit te stappen. Natrappen heeft geen zin + dat praat zich rond.

[ Voor 0% gewijzigd door menonv op 07-03-2019 10:36 . Reden: nederlands is een moeilijke taal. :> ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
leuk en aardig dat bijna iedereen achter de TS staat, maar we horen het verhaal natuurlijk continue vanuit een perspectief.

het lijkt mij sterk dat iemand opeens zo'n zware beschuldiging gaat maken over zijn collega en opeens heel raar gaat gedragen. (ook al is dat om iemand te naaien). het kan op een mildere manier.

De ts weet wie het is zo te zien, dan is er toch wel iets gebeurt denk ik?

dus ik laat het in het midden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 07-03-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
Lees: zorg dat je de volgende keer geen aanleiding geeft om onderwerp van een klacht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Maar wat is er volgens TS gebeurd dan, nu je weet wie het is? Ooit een opmerking gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:03:
Maar wat is er volgens TS gebeurd dan, nu je weet wie het is? Ooit een opmerking gemaakt?
Ik zou het niet zeggen ivm privacy voor hem zelf en zijn ex-collega. Je wilt dit topic niet tegenkomen natuurlijk als ex-collega of werkgever.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 07-03-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
@Rukapul Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan denk ik, de werkgever wou af van de TS, heeft dit op een heel kinderachtige manier geprobeerd te spelen door het op deze aantijgingen te gooien.

Wat kan je werkgever daar nog aan doen? Die zou, in theorie, voor je door het vuur moeten gaan, maar dat risico was het niet bereid te lopen en ja dan krijg je zulke opmerkingen.

Maar ik denk ook dat het meer een 'fuck it, volgende klus gewoon weer 100% geven' opmerking was. Correct me if I'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Xalephsis schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:11:
@Rukapul Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan denk ik, de werkgever wou af van de TS, heeft dit op een heel kinderachtige manier geprobeerd te spelen door het op deze aantijgingen te gooien.

Wat kan je werkgever daar nog aan doen? Die zou, in theorie, voor je door het vuur moeten gaan, maar dat risico was het niet bereid te lopen en ja dan krijg je zulke opmerkingen.

Maar ik denk ook dat het meer een 'fuck it, volgende klus gewoon weer 100% geven' opmerking was. Correct me if I'm wrong..
Je denkt te optimistisch. Werkgevers hebben geen zin in werknemers die gedoe aantrekken. Dat kan een werknemer een keer doen en dan is het krediet echt wel op.

De teller wordt gereset wanneer betrokken management vervangen wordt. Voordeel is dat dat in veel detacheringstoko's niet lang duurt.

Overigens ben ik van mening dat de inlener een streek heeft geleverd door topicstarter eerst op kantoor te verwachten en hem dan weg te sturen. Werkgever had topicstarter daarvoor moeten behoeden, want die was op de hoogte en heeft formeel die rol in plaats van de inlener.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 07-03-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
Rukapul schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Je denkt te optimistisch. Werkgevers hebben geen zin in werknemers die gedoe aantrekken. Dat kan een werknemer een keer doen en dan is het krediet echt wel op.

De teller wordt gereset wanneer betrokken management vervangen wordt. Voordeel is dat dat in veel detacheringstoko's niet lang duurt.

Overigens ben ik van mening dat de inlener een streek heeft geleverd door topicstarter eerst op kantoor te verwachten en hem dan weg te sturen. Werkgever had topicstarter daarvoor moeten behoeden, want die was op de hoogte en heeft formeel die rol in plaats van de inlener.
Helemaal mee eens verder. Alles behalve netjes afgehandeld door werkgever. Persoonlijk zou ik ook direct verder kijken naar een andere werkgever, mits ik zwart op wit bevestigd heb gekregen dat er 0,0 gevolgen aan hangen, anders direct een advocaat in de armen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Hamazaki schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:55:
leuk en aardig dat bijna iedereen achter de TS staat, maar we horen het verhaal natuurlijk continue vanuit een perspectief.
Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin daarover te gaan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Xalephsis schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:21:
[...]
mits ik zwart op wit bevestigd heb gekregen dat er 0,0 gevolgen aan hangen,
Ook al staat het zwart op wit, het kwaad is al geschied en zulke verhalen gaan in no-time een bedrijf door. Ik zou sowieso weg gaan en ergens een frisse start maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin daarover te gaan speculeren.
Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin om een oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 09:47
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken, en dat is wel waar de discussie nu over gaat. Feit blijft dat TS zich niet kan verdedigen en er op deze manier uitgeknikkerd wordt. Mogelijk zelfs met een aantekening in z'n dossier. En dat inderdaad voor een stevig vergrijp.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNot2 op 07-03-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MeNot2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:39:
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken
Nou...zou wel een zuurtje zijn als al deze forumposts om een fictief verhaal gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koos Werkloos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:37:
[...]

Ik heb niet de hele discussie gelezen, dus het is misschien al 100x eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: "Ik reageer niet op anonieme beschuldigingen". Als je beschuldigd wordt van iets, moet je ook een eerlijke kans krijgen om je te verdedigen tegen die beschuldiging (een ieder is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is). Dat is zowel juridisch als moreel een fundamenteel recht. En zonder te weten waar het om gaat, kan je je onmogelijk verdedigen. Ik zou daar heel principieel in zijn.
Dat gaat alleen op in strafrecht, en daar is hier geen sprake van. Dus nee, TS heeft geen wettelijk recht zich hiertegen te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MeNot2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:39:
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken, en dat is wel waar de discussie nu over gaat. Feit blijft dat TS zich niet kan verdedigen en er op deze manier uitgeknikkerd wordt. Mogelijk zelfs met een aantekening in z'n dossier. En dat inderdaad voor een stevig vergrijp.
Ik zou bij de lijn informeren wat er van deze zaak in het personeelsdossier is opgenomen (je hebt als werknemer het recht om je dossier in te mogen zien), dit goed nalezen en waar nodig op reageren (per email, dan heb je i.i.g. iets vastgelegd).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

Blijft me verbazen hoe ver mensen gaan om er zelf beter van te worden...dit verwacht je niet in een professionele omgeving... Succes met wachten op een mooie opdracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
weertenaar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Blijft me verbazen hoe ver mensen gaan om er zelf beter van te worden...dit verwacht je niet in een professionele omgeving... Succes met wachten op een mooie opdracht :)
Als je niet zoveel voorstelt kan een slachtofferrol een upgrade of een boost in je carriere zijn, je zag het ook met die Amerikaanse acteur die mishandeling in scene zette, of die ene die verzon dat ze van haar fiets was getrokken omdat ze haar hoofddoek niet af wou doen om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Nature schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:02:
Als je niet zoveel voorstelt kan een slachtofferrol een upgrade of een boost in je carriere zijn,
Gek dat mensen dat denken. Het werkt meestal juist in iemands nadeel.
je zag het ook met die Amerikaanse acteur die mishandeling in scene zette, of die ene die verzon dat ze van haar fiets was getrokken omdat ze haar hoofddoek niet af wou doen om er maar een paar te noemen.
'Die ene', dat klinkt onderbouwd en helemaal niet als (hooguit) n=1.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
Je staat in dit land als man zijnde toch al op 1-0 achterstand. Als ze het beweren dan kan je hoog en laag springen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
frenkied schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:50:
Je staat in dit land als man zijnde toch al op 1-0 achterstand. Als ze het beweren dan kan je hoog en laag springen
Ja, als man heb je het heel erg slecht in de maatschappij. [/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is
Mensen die dat soort dingen zeggen zijn bij mij meteen verdacht. Je maakt zelf wel uit of je dat het waard vindt en er is niks mis met vooraf een gratis gesprek met een professional op het gebied van arbeidsrecht. Die geeft je in elk geval een beter afgewogen advies dan <insert> werkgever.
en ik me moet bewijzen op de volgende klus.
Daar zou ik graag de context van weten.
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Dat gaat alleen op in strafrecht, en daar is hier geen sprake van. Dus nee, TS heeft geen wettelijk recht zich hiertegen te verdedigen.
Voor smaad/laster kun je prima een rechtszaak starten.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 07-03-2019 21:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:32:
...Voor smaad/laster kun je prima een rechtszaak starten.
Dat was het punt niet. Kennelijk denken sommige users hier dat er één of ander wetsartikel bestaat waarin staat dat je je altijd tegen alles moet kunnen verdedigen, en dat er een universele en algehele onschuldpresumptie bestaat. Dat is niet zo.

Verder, ook al zou TS zo'n rechtszaak winnen, heeft 'ie daarmee niet alsnog bereikt dat de inhuurder hem weer in gaat huren, noch heeft 'ie bewezen dat hij GEEN grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond.

Overigens lijkt mij smaad of laster hier absoluut niet aan de orde.

Art. 261 Sr, eerste lid:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het "kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven" mist hier.

Dus ja, je hebt gelijk dat je een rechtszaak aan kan spannen voor smaad of laster, maar dat is niet alleen nutteloos, maar waarschijnlijk ook kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Abom schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Ja, als man heb je het heel erg slecht in de maatschappij. [/sarcasm]
Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist. We zijn daar veel te ver in aan het doorslaan, wat je hier dus ook ziet. Totaal geen wederhoor meer, je bent direct eenzijdig veroordeeld, compleet anoniem en achter je rug om.

Maar goed, als man heb je "het beter" dus kun je dit soort dingen gewoon maken toch? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
dehardstyler schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist. We zijn daar veel te ver in aan het doorslaan, wat je hier dus ook ziet. Totaal geen wederhoor meer, je bent direct eenzijdig veroordeeld, compleet anoniem en achter je rug om.

Maar goed, als man heb je "het beter" dus kun je dit soort dingen gewoon maken toch? 7(8)7
Als vrouw ben ik het hier absoluut mee eens. Ik ben een mannenomgeving gewend, ik ga net zo goed mee met de opmerkingen. En ik merk ook dondersgoed dat ik bij vrouwen zo'n beetje alles kan zeggen, dan is het grappig, een compliment, etc. Maar als ik een man was geweest had ik vaak zat een mep gehad. Daar zit nog een hele grote dubbele standaard, die geen vrouw die ik het gevraagd heb me kon verklaren...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist.
Of: jouw "een opmerking" was zo ver over de rand van wat acceptabel is dat mensen er direct een issue van maken. Ik heb zelf namelijk in m'n 15 jaar ofzo dat ik werk nog nooit gemerkt dat 'men' enorm aanstoot neemt aan platte opmerkingen. Maar ik heb dan ook niet de behoefte om het over de "koplampen van m'n manager" te hebben of zo. Dat dat soort opmerkingen in sommige groepen 'normaal' zijn, betekent niet dat ze acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Hydra schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Of: jouw "een opmerking" was zo ver over de rand van wat acceptabel is dat mensen er direct een issue van maken. Ik heb zelf namelijk in m'n 15 jaar ofzo dat ik werk nog nooit gemerkt dat 'men' enorm aanstoot neemt aan platte opmerkingen. Maar ik heb dan ook niet de behoefte om het over de "koplampen van m'n manager" te hebben of zo. Dat dat soort opmerkingen in sommige groepen 'normaal' zijn, betekent niet dat ze acceptabel zijn.
Maar dan ben je toch nog steeds niet op je "Hollandse mondje" gevallen? Dan ga je eerst naar de persoon toe die de opmerking maakte, en laat je die zeer duidelijk merken dat je hier niet van gediend bent. Om daarna alsnog naar de manager te gaan en het uit te leggen.

En ja ik weet dat niet iedereen even "stoer" is, maar gewoon ergens iets van zeggen moet gewoon kunnen lijkt mij. Dit soort eenzijdige lynchpartijen zou je nooit moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
[...]

Ik ben het met je eens dat we erin zijn doorgeslagen. Ik heb deze week het recente 'sexual misconduct allegations' verhaal van Neil deGrasse Tyson gelezen. Als het klopt wat hij zegt...bizar. Het is eerder een belediging voor echte slachtoffers van sexual misconduct.

Maar er zijn ook nog veel mannen die gewoon niet door hebben hoe ze acteren richting vrouwen. Getrouwde mannen die over het algemeen netjes zijn, maar zodra ze een mooie vrouw zien gaat er een knop om en komt de primaat naar boven. Als je er dan iets over zegt kijken ze je aan alsof je gek bent. Ze zijn zich van geen kwaad bewust.

Ik kan me goed voorstellen dat je er als vrouw knettergek van wordt dat elke man je nakijkt of nog erger een opmerking meent te moeten maken.

#OnTopic: als ik het goed heb begrepen ging het hier over een klacht van een man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
aangezien de discussie is afgerond en het alleen nog offtopic doorgaat vanuit de onderbuik gaat dit topic dicht
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.