Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die was 13 jaar geleden voor het laatst online. Wellicht kan @Cobraa je vraag beantwoorden ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is echt niet "wegbezuinigen" hoor :D Detacheerders kom je makkelijk vanaf, daar heb je echt geen vuile spelletjes voor nodig die de reputatie van je bedrijf enorm kunnen schaden.

Dit klinkt eerder als een Nederlander vs. buitenlanders situatie. Ik heb 't ook meerdere keren meegemaakt dat ik achter m'n rug om klachten kreeg van buitenlandse collega's die vonden dat ik té uitgesproken was. Wat wij als Nederlandse kaaskoppen grens-gedrag vinden valt erg zwaar bij, bijvoorbeeld, Indiërs (houden niet van confrontatie) en Amerikanen (bedekken alles met de lieve onschuld).

Het bedrijf waar ik 4 jaar geleden voor werkte was overgenomen door een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf, dus wij moesten in Nederland ook alle regeltjes leren waar wij ons aan moesten gaan houden. Beursregeltjes, etc. Maar dus ook "sexual harassment"-nonsens.

"Those shoes look nice!" - dit mag wel.
"Those shoes look nice on you!" - dit is seksueel intimiderend, aldus de VS.

Op de werkvloer was het vervolgens uitermate grappig om ludiek elkaar te complimenteren door het volgende te roepen tegen iedereen:

"Those shoes look fucking sexy!"

Kinderachtig grensgebied. Lachen, want we namen die pietluttige regeltjes in de zeik. Onschuldig dus. Totdat het management uit Texas toch even kwam vertellen dat hier klachten over waren gekomen van de paar Amerikaanse expats die ze recentelijk bij ons hadden geplaatst.

Ik heb ook klachten over mijzelf gekregen van Braziliaanse collega's, Indiërs, en Amerikanen. Omdat ik niet-zakelijk en erg direct ben. Als @Cobraa per ongeluk af en toe een collega een complimentje heeft gegeven kan dat al snel overkomen als seksuele intimidatie op mensen die dat soort (naar ik aanneem: onschuldige) opmerkingen niet gewend zijn en niet waarderen.

In any case: Ik zou er echt keihard werk van maken en die personen zelf willen spreken. In het geval van TS zou ik tegen mijn werkgever zeggen dat ik wil weten wie over mij heeft geklaagd, of wat de klacht precies was. En als hij dat niet binnen 1 werkweek heeft geregeld dan confronteer ik het team zelf.

Schijnheilige overgevoelige aanstellerige ratten zijn het.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:26
Sorry voor mijn late reactie, afgelopen week enorm veel gebeurd kwa prive en zakelijk.
Vorige week maandag is mijn auto gestolen in Duitsland, dus ik moest enorm veel regelen.

Maandag ochtend netjes mn manager ingelicht dat het erg lastig wordt om te werken. Hij klonk heel anders, ik dacht bij me zelf dit klopt niet. Hij heeft mij daarna nog een aantal keer gebeld, omdat hij benieuwd was wanneer ik weer aanwezig zou zijn. Dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik dacht er is meer aan de hand.

Aangezien het maandag nog niet opgelost was in Duitsland kon ik dindag ook niet naar werk komen, hierbij het zelfde verhaal, met klem gevraagd wanneer ik aanwezig zou zijn.

Ik dacht, einde van de maand ze zullen vast het contract op gaan zeggen.

Kom woensdag aan op de zaak en kon direct mee gaan.

Mededeling was: Je kunt je spullen inpakken en weg wezen; aan de ene kant super blij en aan de andere kant vond ik t raar, maar goed geen aandacht meer aan besteed, zo gezegd zo gedaan.

Mijn eigen werkgever gebeld, die was al op de hoogte dus ik had ook direct een afspraak daar op kantoor.
Ik heb mijn verhaal gedaan en volgens hun stonden ze achter mij. Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is en ik me moet bewijzen op de volgende klus.

Reden van vertrek; Ik wist al bijna zeker wie wat had gezegd, er was een collega waarbij zijn gedrag enorm was veranderd richting mij na dit hele gebeuren. Ik had hem al eerder verdacht maar dit gaf mij eigelijk de door slag dat hij iets zou hebben gezegd. Andere collega's bevestigden ook dat hij een wit voetje probeerd te halen bij mijn manager en iedereen een oor aannaait. Toen het bij hem bekend werd dat ik hem hier van verdachte was schijnbaar de maat vol.

Op dit moment zit ik op de bank en hoop ik dat er een mooie opdracht voorbij komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je werkgever staat achter je, maar je moet je wel bewijzen op een volgende klus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
Je werkgever staat achter je, maar je moet je wel bewijzen op een volgende klus?
niet te letterlijk nemen, waarschijnlijk wordt 'focus' bedoelt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
Cobraa schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:54:
Mijn eigen werkgever gebeld, die was al op de hoogte dus ik had ook direct een afspraak daar op kantoor.
Ik heb mijn verhaal gedaan en volgens hun stonden ze achter mij. Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is en ik me moet bewijzen op de volgende klus.
Natuurlijk raadt je werkgever je aan om geen advocaat te nemen, als je er formeel werk van maakt is dat helemaal niet goed voor de werkgever. Ik zou in ieder geval zorgen dat zwart op wit komt te staan dat deze klacht niet in je dossier wordt opgenomen (anders zit je straks ook nog eens met ontslag op basis hiervan), en juist wel even overleggen met advocaat/rechtsbijstand voor aangifte (smaad en/of laster) want dit soort beschuldigingen zijn toch vrij zwaar en zeker als het dit soort gevolgen heeft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Blue-eagle schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:53:

Kinderachtig grensgebied. Lachen, want we namen die pietluttige regeltjes in de zeik. Onschuldig dus. Totdat het management uit Texas toch even kwam vertellen dat hier klachten over waren gekomen van de paar Amerikaanse expats die ze recentelijk bij ons hadden geplaatst.
Hier ooit een klacht gekregen vanwege mijn kookkunsten :|
Stinkende best gedaan om voor de collega's maaltijden te verzorgen, half jaartje op verzoek
Omdat we wisselende diensten hebben, is voor veel mensen lastig om een gezonde maaltijd te maken in hun avond / nachtdienst.
( sommigen zelfs zo 'lui' / 'gemakzuchtig' dat ze hem voor de dag erna (extra) vroegen.

Zo maakte ik gemiddeld 5 tot 30 maaltijden per week, rekening houdend met voorkeuren ( zout en andere toevoegingen )
Na een half jaar mocht ik me melden bij HR, twee klachten waren binnengekomen :?
klacht één - ik verdiende bij door verkoop aan collega's - mocht kennelijk niet, omdat het regelmatig inkomen zou zijn.
klacht twee - 2 collega's voelden zich buitengesloten, omdat ze niet konden bestellen

Ik moest dus onmiddellijk stoppen hiermee, want ik zou discriminerend handelen.
Zij wilden niet bestellen, want ik kookte niet halal.
Dus mijn 'aangevers' waren vlot bekend natuurlijk, en mijn bezwaarschrift had 5 collega's die vóór mij konden verklaren, dat ik ze wél gevraagd had, en zelfs aangeboden om speciaal vlees te gaan halen bij een halal-slager.
Maar dit hebben ze meerdere keren zelf geweigerd.

Voor mij liep het af met een mondelinge waarschuwing, ik mocht geen maaltijden meer "verkopen"
De "eis" discriminatie werd gelukkig niet toegekend, anders had dat staande voet ontslag geweest denk ik zomaar

needless to say, de twee klagende collega's zijn sindsdien niet echt gewaardeerd meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:57
Cobraa schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:16:
Afgelopen week werd ik apart geroepen door mijn manager. Hij gaf aan dat er klachten zijn ontvangen van meerdere collega's over mij.

De reden was dat ik seksuele opmerkingen zou hebben gemaakt over een aantal collega's.

Ik kon mij hierin niet vinden, heb aangegeven dat ik er niks van af weet en zulke opmerkingen niet heb gemaakt richting collega's of over collega's.

Mijn manager gaf aan dat hij niet kon vertellen wat er is gezegd want anders zou ik weten wie het is geweest (die heeft geklaagd).

Ik weet dus nu niet waar het over gaat en heb ook geen enkele kans gekregen om mij zelf te verdedigen. Ik heb per mail aangegeven dat ik het er niet mee eens ben.

Dit zou betekenen dat iedere collega een klacht in kan dienen en een andere collega kan beschuldigen.

Het vervelende is, ik ben gedetacheerd, deze officiële klacht is bij mijn werkgever terecht is gekomen. Ik heb ze direct gesproken en mijn verhaal uitgelegd. Ze gaven aan dat ze er vrij weinig mee kunnen omdat de klant niet in details is getreden. Mijn werkgever heeft as. donderdag een afspraak met de klant omtrent deze gebeurtenis.

Loop nu telkens met een scheef gezicht om te bedenken wie of wat heeft gezegd. Best een vervelende situatie.

Ik wil graag mijn naam zuiveren aangezien mijn werkgever nu waarschijnlijk denkt dat ze iemand hebben aangenomen die niet voldoet.

Wat is het beste om in deze situatie te doen?
Ik heb niet de hele discussie gelezen, dus het is misschien al 100x eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: "Ik reageer niet op anonieme beschuldigingen". Als je beschuldigd wordt van iets, moet je ook een eerlijke kans krijgen om je te verdedigen tegen die beschuldiging (een ieder is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is). Dat is zowel juridisch als moreel een fundamenteel recht. En zonder te weten waar het om gaat, kan je je onmogelijk verdedigen. Ik zou daar heel principieel in zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koos Werkloos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:37:
Ik heb niet de hele discussie gelezen,
Heb ik ook vaak maar deze keer niet. @Cobraa Zit nu gezellig naast je op de bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:05
Sorry voor mijn late reactie, afgelopen week enorm veel gebeurd kwa prive en zakelijk.
Vorige week maandag is mijn auto gestolen in Duitsland, dus ik moest enorm veel regelen.

Maandag ochtend netjes mn manager ingelicht dat het erg lastig wordt om te werken. Hij klonk heel anders, ik dacht bij me zelf dit klopt niet. Hij heeft mij daarna nog een aantal keer gebeld, omdat hij benieuwd was wanneer ik weer aanwezig zou zijn. Dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik dacht er is meer aan de hand.

Aangezien het maandag nog niet opgelost was in Duitsland kon ik dindag ook niet naar werk komen, hierbij het zelfde verhaal, met klem gevraagd wanneer ik aanwezig zou zijn.

Mededeling was: Je kunt je spullen inpakken en weg wezen; aan de ene kant super blij en aan de andere kant vond ik t raar, maar goed geen aandacht meer aan besteed, zo gezegd zo gedaan.

Reden van vertrek; Ik wist al bijna zeker wie wat had gezegd, er was een collega waarbij zijn gedrag enorm was veranderd richting mij na dit hele gebeuren. Ik had hem al eerder verdacht maar dit gaf mij eigelijk de door slag dat hij iets zou hebben gezegd. Andere collega's bevestigden ook dat hij een wit voetje probeerd te halen bij mijn manager en iedereen een oor aannaait. Toen het bij hem bekend werd dat ik hem hier van verdachte was schijnbaar de maat vol.

Op dit moment zit ik op de bank en hoop ik dat er een mooie opdracht voorbij komt
Ik zou nog wel nagaan of er nu ergens een melding in je dosier staat bij klant en/of werkgever. Als dat namelijk zo is zou ik er hard op inzetten dat die weggehaald word tenzij jij de kans krijgt om je te verdedigen. Willen ze die melding laten staan dan zou ik er zeker wel een advocaat op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

@Cobraa Nare gang van zaken, en al die tijd je toch bedrukt - dan wel shit gevoeld op je werk, waar je toch met je plezier heen wilt gaan. Niet sarcastisch bedoeld. We gaan allemaal een opdracht / uitdaging aan om hier in te groeien, te slagen etc. Dan zit je er niet op te wachten dat er iemand in het management, of uberhaubt in jouw groep - zich geintimideerd, gepasseerd of iets dergerlijks voelt. Notabene in hetzelfde team, met hetzelfde doel, etc.
Erg jammer dat hij deze stap niet direct naar jou heeft gemaakt van, he - dat kon niet, of ik ben het er niet mee eens. Nee, meteen naar management stappen en HR.
Voelt echt een beetje alsof je in een apart kamertje genomen wordt en ervan langs krijgt.

Zelf ook een keer in een vergelijkbare situatie gezeten. Gaan dreigen met een advocaat of uberhaubt "terug" dreigen heeft weinig zin en gooit je eigen ruiten in, dit wordt gezien als in de aanval gaan en vertaald zich naar, hij is schuldig en het zal dus wel kloppen.
Ik heb zelf dit toen naast me neer gelegd, en bij mezelf gedacht, die klote bonus kunnen ze stoppen waar de zon niet schijnt, ik doe gewoon m'n best, daar ben ik van overtuigd, basta.

Helaas is nergens het gras (veel) groener tegenwoordig, of je moet al geluk hebben, en toch al - bij het team horen. Overal zijn er "ass - likkertjes" of hoe je het ook wilt noemen, medewerkers die koste wat kost, om er zelf voordeel bij te gaan hebben, anderen in de rug te steken. Ik vind het zelf ook moeilijk om hiermee om te gaan.

Het beste is inderdaad om afstand te nemen en gewoon op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Je doet het immers voor jezelf (denk aan die irritante reclame), en niet voor het management, de teamleider die alleen maar komt vragen of het al klaar is, of voor je collega's. Ga voor je eigen ontwikkeling, kies voor je eigen ontwikkeling en kin omhoog en op naar de volgende leukere baan. Enige manier om hier net uit te stappen. Natrappen heeft geen zin + dat praat zich rond.

[ Voor 0% gewijzigd door menonv op 07-03-2019 10:36 . Reden: nederlands is een moeilijke taal. :> ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
leuk en aardig dat bijna iedereen achter de TS staat, maar we horen het verhaal natuurlijk continue vanuit een perspectief.

het lijkt mij sterk dat iemand opeens zo'n zware beschuldiging gaat maken over zijn collega en opeens heel raar gaat gedragen. (ook al is dat om iemand te naaien). het kan op een mildere manier.

De ts weet wie het is zo te zien, dan is er toch wel iets gebeurt denk ik?

dus ik laat het in het midden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 07-03-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
Lees: zorg dat je de volgende keer geen aanleiding geeft om onderwerp van een klacht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:46
Maar wat is er volgens TS gebeurd dan, nu je weet wie het is? Ooit een opmerking gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:03:
Maar wat is er volgens TS gebeurd dan, nu je weet wie het is? Ooit een opmerking gemaakt?
Ik zou het niet zeggen ivm privacy voor hem zelf en zijn ex-collega. Je wilt dit topic niet tegenkomen natuurlijk als ex-collega of werkgever.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 07-03-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
@Rukapul Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan denk ik, de werkgever wou af van de TS, heeft dit op een heel kinderachtige manier geprobeerd te spelen door het op deze aantijgingen te gooien.

Wat kan je werkgever daar nog aan doen? Die zou, in theorie, voor je door het vuur moeten gaan, maar dat risico was het niet bereid te lopen en ja dan krijg je zulke opmerkingen.

Maar ik denk ook dat het meer een 'fuck it, volgende klus gewoon weer 100% geven' opmerking was. Correct me if I'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Xalephsis schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:11:
@Rukapul Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan denk ik, de werkgever wou af van de TS, heeft dit op een heel kinderachtige manier geprobeerd te spelen door het op deze aantijgingen te gooien.

Wat kan je werkgever daar nog aan doen? Die zou, in theorie, voor je door het vuur moeten gaan, maar dat risico was het niet bereid te lopen en ja dan krijg je zulke opmerkingen.

Maar ik denk ook dat het meer een 'fuck it, volgende klus gewoon weer 100% geven' opmerking was. Correct me if I'm wrong..
Je denkt te optimistisch. Werkgevers hebben geen zin in werknemers die gedoe aantrekken. Dat kan een werknemer een keer doen en dan is het krediet echt wel op.

De teller wordt gereset wanneer betrokken management vervangen wordt. Voordeel is dat dat in veel detacheringstoko's niet lang duurt.

Overigens ben ik van mening dat de inlener een streek heeft geleverd door topicstarter eerst op kantoor te verwachten en hem dan weg te sturen. Werkgever had topicstarter daarvoor moeten behoeden, want die was op de hoogte en heeft formeel die rol in plaats van de inlener.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 07-03-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
Rukapul schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Je denkt te optimistisch. Werkgevers hebben geen zin in werknemers die gedoe aantrekken. Dat kan een werknemer een keer doen en dan is het krediet echt wel op.

De teller wordt gereset wanneer betrokken management vervangen wordt. Voordeel is dat dat in veel detacheringstoko's niet lang duurt.

Overigens ben ik van mening dat de inlener een streek heeft geleverd door topicstarter eerst op kantoor te verwachten en hem dan weg te sturen. Werkgever had topicstarter daarvoor moeten behoeden, want die was op de hoogte en heeft formeel die rol in plaats van de inlener.
Helemaal mee eens verder. Alles behalve netjes afgehandeld door werkgever. Persoonlijk zou ik ook direct verder kijken naar een andere werkgever, mits ik zwart op wit bevestigd heb gekregen dat er 0,0 gevolgen aan hangen, anders direct een advocaat in de armen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hamazaki schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:55:
leuk en aardig dat bijna iedereen achter de TS staat, maar we horen het verhaal natuurlijk continue vanuit een perspectief.
Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin daarover te gaan speculeren.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:46
Xalephsis schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:21:
[...]
mits ik zwart op wit bevestigd heb gekregen dat er 0,0 gevolgen aan hangen,
Ook al staat het zwart op wit, het kwaad is al geschied en zulke verhalen gaan in no-time een bedrijf door. Ik zou sowieso weg gaan en ergens een frisse start maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin daarover te gaan speculeren.
Aangezien we die andere kant nooit gaan horen heeft het ook weinig zin om een oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 09:47
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken, en dat is wel waar de discussie nu over gaat. Feit blijft dat TS zich niet kan verdedigen en er op deze manier uitgeknikkerd wordt. Mogelijk zelfs met een aantekening in z'n dossier. En dat inderdaad voor een stevig vergrijp.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNot2 op 07-03-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MeNot2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:39:
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken
Nou...zou wel een zuurtje zijn als al deze forumposts om een fictief verhaal gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koos Werkloos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:37:
[...]

Ik heb niet de hele discussie gelezen, dus het is misschien al 100x eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: "Ik reageer niet op anonieme beschuldigingen". Als je beschuldigd wordt van iets, moet je ook een eerlijke kans krijgen om je te verdedigen tegen die beschuldiging (een ieder is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is). Dat is zowel juridisch als moreel een fundamenteel recht. En zonder te weten waar het om gaat, kan je je onmogelijk verdedigen. Ik zou daar heel principieel in zijn.
Dat gaat alleen op in strafrecht, en daar is hier geen sprake van. Dus nee, TS heeft geen wettelijk recht zich hiertegen te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MeNot2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:39:
Echter is of het waar is of niet totaal irrelevant voor de gang van zaken, en dat is wel waar de discussie nu over gaat. Feit blijft dat TS zich niet kan verdedigen en er op deze manier uitgeknikkerd wordt. Mogelijk zelfs met een aantekening in z'n dossier. En dat inderdaad voor een stevig vergrijp.
Ik zou bij de lijn informeren wat er van deze zaak in het personeelsdossier is opgenomen (je hebt als werknemer het recht om je dossier in te mogen zien), dit goed nalezen en waar nodig op reageren (per email, dan heb je i.i.g. iets vastgelegd).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

Blijft me verbazen hoe ver mensen gaan om er zelf beter van te worden...dit verwacht je niet in een professionele omgeving... Succes met wachten op een mooie opdracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
weertenaar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Blijft me verbazen hoe ver mensen gaan om er zelf beter van te worden...dit verwacht je niet in een professionele omgeving... Succes met wachten op een mooie opdracht :)
Als je niet zoveel voorstelt kan een slachtofferrol een upgrade of een boost in je carriere zijn, je zag het ook met die Amerikaanse acteur die mishandeling in scene zette, of die ene die verzon dat ze van haar fiets was getrokken omdat ze haar hoofddoek niet af wou doen om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Nature schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:02:
Als je niet zoveel voorstelt kan een slachtofferrol een upgrade of een boost in je carriere zijn,
Gek dat mensen dat denken. Het werkt meestal juist in iemands nadeel.
je zag het ook met die Amerikaanse acteur die mishandeling in scene zette, of die ene die verzon dat ze van haar fiets was getrokken omdat ze haar hoofddoek niet af wou doen om er maar een paar te noemen.
'Die ene', dat klinkt onderbouwd en helemaal niet als (hooguit) n=1.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
Je staat in dit land als man zijnde toch al op 1-0 achterstand. Als ze het beweren dan kan je hoog en laag springen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
frenkied schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:50:
Je staat in dit land als man zijnde toch al op 1-0 achterstand. Als ze het beweren dan kan je hoog en laag springen
Ja, als man heb je het heel erg slecht in de maatschappij. [/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Aangeraden om geen advocaat te nemen omdat het niet waard is
Mensen die dat soort dingen zeggen zijn bij mij meteen verdacht. Je maakt zelf wel uit of je dat het waard vindt en er is niks mis met vooraf een gratis gesprek met een professional op het gebied van arbeidsrecht. Die geeft je in elk geval een beter afgewogen advies dan <insert> werkgever.
en ik me moet bewijzen op de volgende klus.
Daar zou ik graag de context van weten.
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Dat gaat alleen op in strafrecht, en daar is hier geen sprake van. Dus nee, TS heeft geen wettelijk recht zich hiertegen te verdedigen.
Voor smaad/laster kun je prima een rechtszaak starten.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 07-03-2019 21:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:32:
...Voor smaad/laster kun je prima een rechtszaak starten.
Dat was het punt niet. Kennelijk denken sommige users hier dat er één of ander wetsartikel bestaat waarin staat dat je je altijd tegen alles moet kunnen verdedigen, en dat er een universele en algehele onschuldpresumptie bestaat. Dat is niet zo.

Verder, ook al zou TS zo'n rechtszaak winnen, heeft 'ie daarmee niet alsnog bereikt dat de inhuurder hem weer in gaat huren, noch heeft 'ie bewezen dat hij GEEN grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond.

Overigens lijkt mij smaad of laster hier absoluut niet aan de orde.

Art. 261 Sr, eerste lid:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Het "kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven" mist hier.

Dus ja, je hebt gelijk dat je een rechtszaak aan kan spannen voor smaad of laster, maar dat is niet alleen nutteloos, maar waarschijnlijk ook kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:04
Abom schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Ja, als man heb je het heel erg slecht in de maatschappij. [/sarcasm]
Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist. We zijn daar veel te ver in aan het doorslaan, wat je hier dus ook ziet. Totaal geen wederhoor meer, je bent direct eenzijdig veroordeeld, compleet anoniem en achter je rug om.

Maar goed, als man heb je "het beter" dus kun je dit soort dingen gewoon maken toch? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
dehardstyler schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist. We zijn daar veel te ver in aan het doorslaan, wat je hier dus ook ziet. Totaal geen wederhoor meer, je bent direct eenzijdig veroordeeld, compleet anoniem en achter je rug om.

Maar goed, als man heb je "het beter" dus kun je dit soort dingen gewoon maken toch? 7(8)7
Als vrouw ben ik het hier absoluut mee eens. Ik ben een mannenomgeving gewend, ik ga net zo goed mee met de opmerkingen. En ik merk ook dondersgoed dat ik bij vrouwen zo'n beetje alles kan zeggen, dan is het grappig, een compliment, etc. Maar als ik een man was geweest had ik vaak zat een mep gehad. Daar zit nog een hele grote dubbele standaard, die geen vrouw die ik het gevraagd heb me kon verklaren...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Met dit soort dingen is het wel gewoon waar. Één opmerking en je bent direct een of andere seksist.
Of: jouw "een opmerking" was zo ver over de rand van wat acceptabel is dat mensen er direct een issue van maken. Ik heb zelf namelijk in m'n 15 jaar ofzo dat ik werk nog nooit gemerkt dat 'men' enorm aanstoot neemt aan platte opmerkingen. Maar ik heb dan ook niet de behoefte om het over de "koplampen van m'n manager" te hebben of zo. Dat dat soort opmerkingen in sommige groepen 'normaal' zijn, betekent niet dat ze acceptabel zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:04
Hydra schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Of: jouw "een opmerking" was zo ver over de rand van wat acceptabel is dat mensen er direct een issue van maken. Ik heb zelf namelijk in m'n 15 jaar ofzo dat ik werk nog nooit gemerkt dat 'men' enorm aanstoot neemt aan platte opmerkingen. Maar ik heb dan ook niet de behoefte om het over de "koplampen van m'n manager" te hebben of zo. Dat dat soort opmerkingen in sommige groepen 'normaal' zijn, betekent niet dat ze acceptabel zijn.
Maar dan ben je toch nog steeds niet op je "Hollandse mondje" gevallen? Dan ga je eerst naar de persoon toe die de opmerking maakte, en laat je die zeer duidelijk merken dat je hier niet van gediend bent. Om daarna alsnog naar de manager te gaan en het uit te leggen.

En ja ik weet dat niet iedereen even "stoer" is, maar gewoon ergens iets van zeggen moet gewoon kunnen lijkt mij. Dit soort eenzijdige lynchpartijen zou je nooit moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
[...]

Ik ben het met je eens dat we erin zijn doorgeslagen. Ik heb deze week het recente 'sexual misconduct allegations' verhaal van Neil deGrasse Tyson gelezen. Als het klopt wat hij zegt...bizar. Het is eerder een belediging voor echte slachtoffers van sexual misconduct.

Maar er zijn ook nog veel mannen die gewoon niet door hebben hoe ze acteren richting vrouwen. Getrouwde mannen die over het algemeen netjes zijn, maar zodra ze een mooie vrouw zien gaat er een knop om en komt de primaat naar boven. Als je er dan iets over zegt kijken ze je aan alsof je gek bent. Ze zijn zich van geen kwaad bewust.

Ik kan me goed voorstellen dat je er als vrouw knettergek van wordt dat elke man je nakijkt of nog erger een opmerking meent te moeten maken.

#OnTopic: als ik het goed heb begrepen ging het hier over een klacht van een man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
aangezien de discussie is afgerond en het alleen nog offtopic doorgaat vanuit de onderbuik gaat dit topic dicht
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.