Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
Fouten weggepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
nieuws: Google stopt volgend jaar met Poly-database met 3d-objecten voor AR en VR

Link onderaan het artikel "een aparte 'Google Takeout'-website." heeft een tweakers.net prefix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybertinus994
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 14:09
nieuws: VodafoneZiggo laat dataverkeer niet meer via Amsterdam Internet Excha...

Eerste alinea na de vetgedrukte intro staat er AMX-IX ipv AMS-IX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvanunen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 09:23
plan: Ontdek hoe NS de nieuwe treindetectie-feature steeds nauwkeurig heeft g...

Nogmaals: in de titel moet nauwkeurig volgens mij nauwkeuriger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
Ik vermoed dat je gelijk hebt, maar aangezien het een advertorial is moet ik deze vraag bij @Zoetje neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
nieuws: Egregor-ransomwaregroep breekt in bij Randstad en krijgt toegang tot ...
Deze groep zou eerder verantwoordelijk zijn geweest voor de hack op Ubisoft, waarbij de broncode van Watch Dogs: Legion gestolen zou zijn.
Dit is onjuist en ik erger mij hier een beetje aan omdat dit journalistiek onjuist is. Het gaat om 50% van de broncode waarbij het spel zelf nog niet uitgelekt is. Het gaat in de 50% uitgelekte files om tools van de engine en textures/sounds van de game (eigen bron).

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie
Er wordt geklaagd over vervaging, waarbij het ontbreekt aan scherpte of er simpelweg een lagere resolutie wordt gehanteerd.
wordt → werd (in de zin ervoor en erna wordt nl. wel de verleden tijd gebruikt, dus tegenwoordige tijd in deze zin is onlogisch)
Er wordt geklaagd over vervaging, waarbij het ontbreekt aan scherpte of er simpelweg een lagere resolutie wordt gehanteerd.
ontbreekt &rar; ontbrak (in de zin ervoor en erna wordt nl. wel de verleden tijd gebruikt, dus tegenwoordige tijd in deze zin is onlogisch)
wordt → werd (in de zin ervoor en erna wordt nl. wel de verleden tijd gebruikt, dus tegenwoordige tijd in deze zin is onlogisch)
Vooral bij statische elementen, zoals tekst en symbolen, is het probleem zichtbaar.
is → was (idem dito)

Teoh wijst erop dat de A bij 4K120A betekent dat er geen compressie wordt toegepast, wordt wordt bevestigd door de uiteenzetting van HDMI Forum over de namen van de features van HDMI 2.1.
wordt → wat
Dsc zal waarschijnlijk pas echt belangrijker worden als 8k ooit een serieuze factor van betekenis wordt.
belangrijker → belangrijk

Inmiddels zijn er de nodige HDMI 2.1-televisies van andere merken die ook niet verder gaan dan 40Gbit/s en de Xbox Series X heeft zich ook aangesloten bij dat rijtje.
Echter, een game renderen met 120 beelden per seconde kan een behoorlijk aanslag vormen op de rekenkracht, waardoor ontwikkelaars bij 4k120 genoodzaakt zijn bijvoorbeeld details terug te schroeven (zoals in Dirt 5) of raytracing helemaal achterwege te laten.
behoorlijk aanslag → behoorlijke aanslag

In theorie kunnen er soms framerates onder de 30 voorkomen als alle grafische toeters en bellen zijn ingeschakeld bij een grafisch intensive scène.
intensive → intensieve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: DigiD is niet te downloaden op toestellen met Android 11
Een woordvoerder verwacht dat die niet lang op zich laat wachten, maar kan nog geen prognose geven van wanneer de app weer te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google biedt in enkele landen beperkte toegang tot afgeschermde nieuw...
De uitgevers worden betaald, waarvoor Google in ruil een beperkte toegang mag verstrekken tot content achter een paywall.
in ruil een beperkte toegang mag verstrekken → in ruil daarvoor beperkte toegang mag geven
Die content is dan gratis te bekijken.
In de zin ervoor staat juist dat de content achter een paywall zit, dus ik snap helemaal niets van deze zin…
Deze gebruikers moeten echter nog wel registreren bij de individuele uitgevers om de content ook daadwerkelijk te kunnen zien.
moeten echter nog wel registreren → moeten zich echter nog wel registreren
Naast Android is News Showcase is inmiddels ook onderdeel van Google News op iOS en het komt ook naar news.google.com en Discover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
geek: Chinees ruimteagentschap publiceert eerste beelden van recente maanlanding
Daarvoor stijgt de lander weer op en koppelen die aan de sonde, die zich op een hoogte van 200 kilometer boven het maanoppervlak bevindt.
koppelen die → koppelt die zich
De monsters, die vanaf verschillende locaties zijn verzameld, zijn zoals gepland opgeslagen een vacuümcontainer in Chang'e 5.
een vacuümcontainer → in een vacuümcontainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Privacy by Design wil coronaresultaten in IRMA-app laten ophalen
Bij andere identity managementsystemen, zoals iDIN, worden de data centraal verwerkt.
worden → wordt (aangezien de Tweakers-redactie ervoor heeft gekozen om 'data' te zien als enkelvoud, is het wel zo handig dat consequent overal door te voeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlandse overheid verhoogt maximale straffen voor betaalfraude
De wetswijzigingen in het Wetboek van Strafrecht komen voort uit een richtlijn uit de EU.
uit de EU → van de EU
Ook komt er zes jaar celstraf te staan op het in bezit hebben of verkopen van gestolen betaalgegevens; hier stond voorheen een straf maximaal een jaar op.
een straf maximaal een jaar → een straf van maximaal een jaar
Met het wetsvoorstel geeft de Nederlandse regering invulling aan een richtlijn uit de Europese Unie, waarin duidelijk wordt uitgesproken dat fraude en vervalsing van niet-contante betaalmiddelen een bedreiging vormen voor de veiligheid, omdat dit een bron van inkomsten is voor georganiseerde criminaliteit.
uit → van
Verder wordt ook genoemd dat deze fraude een voorname grensoverschrijdende dimensie heeft, waar deze Europese richtlijn dus ook specifiek op inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockney
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 23:08
De beschrijving bij de grafiek lijkt omgedraaid te zijn. Bij “ framerate in fps (hoger is beter)” staan er namelijk scores als 3.533,0 en 14.505,0. Bij “ score in punten (hoger is beter)” loopt het van 26,4 tot en met 108,5. reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti - Ampere gaat mainstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Streamingdienst HBO Max komt in tweede helft van 2021 uit in Europa
Het hoofd van HBO Max Global, Andy Forssell, heeft tijdens webconferentie laten weten dat HBO Max vanaf de tweede helft van 2021 uit zal breiden naar Europa en Latijns-Amerika.
tijdens webconferentie → tijdens een webconferentie
'Het is alleen kwestie van hoe snel we dat kunnen doen', zei hij.
alleen kwestie → alleen een kwestie
De film blijven vervolgens beschikbaar in de bioscopen, ook de bioscopen buiten de VS.
De film blijven → De films blijven
Daarnaast is deze stap vrij logisch kijkend naar de release van de film Tenet.
logisch kijkend → logisch, kijkend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoetje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2023
@Hayte @fvanunen Dankjewel voor de mention en de opmerking. Ik heb dit gedeeld met een collega en kom er bij je op terug. Volgensmij heb je ook gelijk en moet dit aangepast worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Razer begint in VS met verkoop modulaire Tomahawk-gamedesktop voor 24...
De basisversie zonder discrete gpu kost 2400 dollar en met een GTX 3080 bedraagt de prijs 3200 dollar.
GTX -> RTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Antrax schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:12:
nieuws: Egregor-ransomwaregroep breekt in bij Randstad en krijgt toegang tot ...

[...]

Dit is onjuist en ik erger mij hier een beetje aan omdat dit journalistiek onjuist is. Het gaat om 50% van de broncode waarbij het spel zelf nog niet uitgelekt is. Het gaat in de 50% uitgelekte files om tools van de engine en textures/sounds van de game (eigen bron).
Dit is geen spel- of tikfout, dus iets voor een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:44:

[...]

[...]

ontbreekt &rar; ontbrak (in de zin ervoor en erna wordt nl. wel de verleden tijd gebruikt, dus tegenwoordige tijd in deze zin is onlogisch)

[...]

[...]

is → was (idem dito)

Oneens, hier is de verleden tijd gebruikt voor zaken die in het verleden plaatsvonden en de tegenwoordige tijd voor zaken die nog steeds plaatsvinden. Soms komen die samen in één alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:00
nieuws: Razer begint in VS met verkoop modulaire Tomahawk-gamedesktop voor 24...

In het kop stukje staat GTX3080 en dat moet RTX3080 zijn.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
'Van' is hier niet fout. Je kunt een prognose geven van iets, in dit geval van wanneer... of van het moment waarop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:03:
nieuws: Google biedt in enkele landen beperkte toegang tot afgeschermde nieuw...
[...]
In de zin ervoor staat juist dat de content achter een paywall zit, dus ik snap helemaal niets van deze zin…
Is nu verduidelijkt in de eerste zin na de inleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
rockney schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:41:
De beschrijving bij de grafiek lijkt omgedraaid te zijn. Bij “ framerate in fps (hoger is beter)” staan er namelijk scores als 3.533,0 en 14.505,0. Bij “ score in punten (hoger is beter)” loopt het van 26,4 tot en met 108,5. reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti - Ampere gaat mainstream
Volgens mij is er niets mis, maar als de auteur bereikbaar is, zal hij er nog even naar kijken.

Verder zijn we weer helemaal bij. Dank allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Delpozo op 04-12-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

reviews: Smartphones rond 250 euro - Van zeer diverse pluimage

de de

gebruikeijk

donker gekleurd --> donkergekleurd

lineaal

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Delpozo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:56:
[...]

Volgens mij is er niets mis, maar als de auteur bereikbaar is, zal hij er nog even naar kijken.

Verder zijn we weer helemaal bij. Dank allemaal!
Ik ben het met @rockney eens. Een framerate van 14505 frames per seconde is ziek, ongekend in ons huidige tijdperk en zeer zwaar overkill als het mogelijk was. Maar de auteur zelf zal het uiteraard het beste weten en waar nodig corrigeren :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

De criminelen dreigen weer deze bestanden vrij te geven als een bedrijf het losgeld niet betaalt.

Zin klopt niet. Of je geeft de bestanden vrij of je dreigt om ze te publiceren.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:44

timovd

Voorsprong door techniek

In de tabel onder Scherm staat Galaxy A91
--> A51

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online

De mouse over bij de voorbeeldfoto's geeft twee keer de Oppo en geen Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
Taoyuanmic -> Línkǒu

Wat in de Nieuw Taipei 'provincie' ligt. Tenminste dat schrijft het bron artikel. Google plaatst ze in Táoyuán, in de buurt van Línkǒu 🤷‍♂️. Maar ik gok dat ze in Taiwan beter weten waar waar Micron's F11 fabriek wel ligt.

nieuws: Microns DDR4-productie is getroffen door stroomstoring

[ Voor 44% gewijzigd door Henk Poley op 04-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
nieuws: Gerucht: overheid VS onderzoekt Facebook voor belemmeren concurrentie VR

De prijs van de Quest 1 is met 350 euro ook lager dan die van de eerste Quest.

Dit moet zijn Quest 2..

[ Voor 43% gewijzigd door Tummie555 op 04-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Hans C schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:35:

De mouse over bij de voorbeeldfoto's geeft twee keer de Oppo en geen Samsung.
We weten het; zie ook het bijschrift onder de fotogalerijen.

Verder is alles rechtgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online
Delpozo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:56:
[...]

We weten het; zie ook het bijschrift onder de fotogalerijen.

Verder is alles rechtgezet.
Excuses. Over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: ZTE brengt eerste smartphone met camera achter scherm over twee weken...
ZTE noemt daarbij de toepassing van meerdere dual-control chips, geïntegreerde drivercircuits, een speciale pixelmatrix en een zelf ontwikkeld selfiealgoritme
selfiealgoritme → selfiealgoritme.

nieuws: ASUS introduceert ZenBooks met Intel Tiger Lake-processors
Het kleine model krijgt een scherm met een maximale helderheid van 450cd/m² en bij de grotere versie is dan 400cd/m².
dan → dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Call of Duty-games hebben drie miljard dollar opgeleverd in een jaar
Activizion maakt niet bekend welke Call of Duty-game het meest heeft opgeleverd of wat de verhouding is tussen omzet uit verkopen van games en de omzet uit in-game aankopen.
Activizion -> Activision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Done en dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: System76 kondigt Linux-laptop met Ryzen 4000U aan
Wie een, nog onbekende, meerprijs betaald, kan een variant met Ryzen 7 4700U aanschaffen.
betaald -> betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
geek: JavaScript viert vijfentwintigste verjaardag
Netscape en Sun noemden als voordelen van JavaScript bij de aankondiging op 4 december 1995 dat de scripttaal open crossplatform was en dat deze aanvullen op en geïntegreerd in zowel HTML als Java was.
open crossplatform → open en crossplatform
Netscape en Sun noemden als voordelen van JavaScript bij de aankondiging op 4 december 1995 dat de scripttaal open crossplatform was en dat deze aanvullen op en geïntegreerd in zowel HTML als Java was.
aanvullen → aanvullend
De partijen wilden er een standaard zonder licentiekosten van maken en dienden daartoe voorstellen in bij het W3 Consortium en Internet Engineering Task Force.
Internet Engineering Task Force → de Internet Engineering Task Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

geek: JavaScript viert vijfentwintigste verjaardag
Los van de typo die @richy3908 al aangeeft, wat staat er nou? Want al zou het aanvullend zijn, moet ik zeggen dat het alsnog een belabberde (en misschien te lange) zin is. Zover ik weet is Javascript daarbij nooit een aanvulling op Java geweest ook (of iig nooit zo doorgebroken), dat zijn naar mijn weten, altijd twee aparte dingen geweest. Ook denk ik dat er een komma moet tussen open en crossplatform.

Ik tag daarom voor de zekerheid @Olaf ook even. :+

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2020 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Manjaro Linux 20.2
Er kan worden gekozen voor een uitvoering met een Xfce, KDE of Gnome desptopomgeving en het wordt standaard met een groot aantal applicaties geleverd.
Xfce, KDE of Gnome desptopomgeving → Xfce-, KDE- of Gnome-desktopomgeving (let op dat 'desptopomgeving' dus ook verkeerd gespeld is, naast de niet-gebruikte weglatings-/verbindingsstreepjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We zijn weer bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Raspberry Pi OS 2020-12-02
In de nieuwe versie is de overschakeling van Alsa naar PulseAudio gemaakt, is er verbeterde ondersteuning voor Cups-printing support, is Chromium bijgewerkt naar de laatste versie en kan de nieuwe Raspberry Pi fan worden aangestuurd.
ondersteuning voor Cups-printing support → ondersteuning voor Cups-printing (want 'ondersteuning' en 'support' zijn synoniemen van elkaar)
In de nieuwe versie is de overschakeling van Alsa naar PulseAudio gemaakt, is er verbeterde ondersteuning voor Cups-printing support, is Chromium bijgewerkt naar de laatste versie en kan de nieuwe Raspberry Pi fan worden aangestuurd.
Raspberry Pi fan → Raspberry Pi-fan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Fitbit roept beperkt aantal Sense-smartwatches terug vanwege hardware...
Wie de Sense teruggestuurd krijgt een nieuw exemplaar opgestuurd.
teruggestuurd → terugstuurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 00:09
Of teruggestuurd heeft, maar ik zou er terug stuurt van maken ;)

Omdat het kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
nieuws: Intel toont vorderingen met fotonica, quantumchips en neuromorfische ...

Eerste zin: gegevens > gegeven
Tweede sectie (neuromorfisch): 200 milliseconde > 200 milliseconden / -secondes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Facebook beperkt functies in Messenger-api's in Europa wegens privacy...
Ondere andere bedrijven en winkels maken gebruik van Messenger om klanten te woord te staan.
Ondere -> Onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 16:59

AverageNL

Redacteur
Ik zie dat de meeste suggesties inmiddels al waren doorgevoerd, bedankt wederom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonnement
De losse toestelprijs ligt in elk geval hoog.
losse toestelprijs → lossetoestelprijs (want anders is de prijs los, niet het toestel)
Ook kan een provider geen bereik hebben op plekken die voor jou belangrijk zijn, of je hebt een voorkeur voor of juist een afkeur van een provider.
afkeur → afkeer (het rijmt lekker op 'voorkeur', maar het is toch echt 'een afkeer hebben' en niet 'een afkeur hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Jellyfin 10.7.0 RC1
Versie 10.7 van Jellyfin is in ontwikkeling en voor de eerste keer gaat dat vergezeld van een bughunt sessie in de vorm van release candidates.
bughunt sessie → bughuntsessie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21
Column: De Consumentenbond...
Ook heeft de AP in het verleden meerdere keren een tik op de vingers gehad omdat hij niet optrad...
'Autoriteit' is vrouwelijk. Moet dus overal door het artikel 'zij/haar' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
https://tweakers.net/revi...evens-met-rust-laten.html

In de inleiding van het artikel "Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Persoonsgegevens met rust laten" staat:

...Wat de bond precies wil bereiken is niet helemaal duidelijk. Hij heeft net zoals in een soortgelijke zaak...

Afgezien of de 'Consumentenbond' mannelijk of vrouwelijk is, is een zin beginnen met 'Hij' op die plek wel vreemd. De lezer heeft dan gelijk het idee dat hij/zij een persoonsnaam gemist heeft, waarheen 'Hij' verwijst?"

Als in het eerste gedeelte van de zin nu een naam ( persoon of bedrijf of ... ) wordt genoemd, dan kan de lezer begrijpen waarheen 'Hij' verwijst, maar nu dus niet.

Ik begrijp dat de schrijver niet tig keer het woord 'Consumentenbond' wil gebruiken, maar dit zou beter zijn: "...De bond heeft net zoals in een soortgelijke zaak...

Verderop in het artikel staat ook "..., laat hem dan mét de AP werken". Deze zin is logischer, want waarheen wordt verwezen staat in het begin van dezelfde zin, maar ook hier zou "de bond" beter zijn.

In de laatste alinea staat nog een keer "...Helaas kiest hij echter de...", ook hier is "de bond" veel duidelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door PsiTweaker op 06-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bovenstaande laat ik even aan de auteur, maar voor de rest zijn we weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
downloads: Debian GNU/Linux 10.7
Debian 10.6 "buster" released
Dit moet ongetwijfeld zijn:
Debian 10.7 "buster" released
Auteur is @Drobanir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Fixed. Bedankt voor het melden.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Laptops met AMD Ryzen 5000-processors verschijnen online
werden onder andere opgemerkt door Twitter-gebruiker momomo_us en VideoCardz.
Er ontbreken een paar woorden aan het begin van de zin.
Vermoedelijk gaat het hier overigens over een configurable tdp, die van miminaal 10W tot maximaal 25W loopt.
miminaal -> minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Is verbeterd. Bedankt voor het melden Munchie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

nieuws: Apple laat App Store-gebruikers in-app-aankopen delen met familie

Met Play Family kunnen tot vijf gebruikers een groep vormen en samen gebruikmaken van gekochte apps, films of boeken die op het hoofdaccount staan.

Zes. Jezelf en 5 anderen. Dat maakt zes en geen vijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nieuws: Laptops met AMD Ryzen 5000-processors verschijnen online
Ook een Ryzen 7 4800H en Ryzen 5 4600H zijn opgedoken. Eerstgenoemde heeft wederom acht cores met smt, terwijl de 4600H beschikt over zes cores en twaalf threads.
5800H en 5600H

[ Voor 20% gewijzigd door Tsunami op 06-12-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Het bovenstaande is ook doorgevoerd, bedankt wederom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

reviews: De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorganiseerd
smart city en smartcity (deze laatste icm '-ontwikkelaars' en '-land') wordt er gebruikt. Wellicht netter dit uniform te trekken :)

in in

tot tot

m.b.t. bovengenoemde ook 'smartcityprojecten' en 'smartcity-projecten'

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21
In dezelfde 'slimme stad' review:
Laat verkeerslichten niet op standaardtijden aan gaan, maar doe dat op basis van algoritmes en if-statements en je hebt ook op straat de verlichting slim gemaakt.
'Verkeerslichten' zijn stoplichten en seinborden, terwijl hier 'straatverlichting', of , 'straatlantaarns' bedoeld wordt. /Edit: al zou met veel goede wil het ook kunnen dat daadwerkelijk 'stoplichten' wordt bedoeld (van oranje knipperend naar operatief bijvoorbeeld).

/Edit
Zelfde artikel (en thema ;) )
Een andere term ontstaat bij lantarenpalen.
Lantaarnpalen.

[ Voor 27% gewijzigd door emperor3s op 07-12-2020 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:36
Eveneens het slimme stad artikel: check de links in een artikel voordat je publiceert. Op de tweede pagina kwam ik al drie links tegen die niet werken, daarna ben ik gestopt met checken. Welke links dat zijn mag je zelf nalopen, zeker omdat het een premium artikel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggs
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-07 17:58
De 'slimme stad' lijkt vooral nog dom, dood en ongeorganiseerd
Maar volgens Traingulum is het project weer geen onderdeel van het Living Lab
Is het nou Triangulum of Traingulum?
Dat bedrijf timmert hard aan de weg in de wereld van slimme verlichting en biedt, zoals het in marketingtermen zo mooi het, een 'totaaloplossing'.
Kleine typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Geen enkele gemeente wil iets zeggen over de kosten en inkomsten hiervan.
inkomsten → besparingen (als je geld bespaart, wil niet zeggen dat het daarmee inkomsten zijn geworden, alleen geld dat je minder uitgeeft)

Smart cities zijn een ondoordringbare brei van samenwerkingsverbanden tussen overheidsinstellingen, bedrijven, universiteiten, startups en individuele personen, met subsidies die van ministeries, provincies en gemeenten komen en gaan en amper zijn te traceren.
startups → start-ups (op de eerste pagina weer wel correct geschreven)
De pilot heet het 'Stratumseind Living Lab' en kwam veelvuldig in in lokale media aan bod.
Wel werkt de gemeente aan een andere nieuw te bouwen wijk waar 'wel smart things worden ingevoerd'.
Dat bedrijf timmert hard aan de weg in de wereld van slimme verlichting en biedt, zoals het in marketingtermen zo mooi het, een 'totaaloplossing'.
het → heet (edit: al gemeld door @Jiggs)
Dat zal niet op de korte termijn zijn, stadsverlichting is een project met een lange adem.
zijn, stadsverlichting → zijn; stadsverlichting
Daarin stond bijvoorbeeld dat bedrijven geen geld moesten verdienen aan de verzamelde data, dat alle data ook voor de gemeenten beschikbaar moesten worden, en dat transparantie en interoperatibiliteit belangrijk waren.
moesten → moest (aangezien de Tweakers-redactie ervoor heeft gekozen om 'data' te zien als enkelvoud, is het wel zo netjes dat overal consequent door te voeren)
Dat zeggen deelnemers ook in een interview met Investico: er worden geen persoonsgegevens opgeslagen, en alle data worden geanonimiseerd.
worden → wordt (idem dito)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrkvL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
nieuws: Politie gaat intern zoekgedrag van alle medewerkers monitoren tegen f...

Laatste alinea, eerste zin, dan moet dat zijn.

Hoe de software precies werkt is niet duidelijk, maar er lijkt gebruik te worden gemaakt van een soort algoritme dat een waarschuwing geeft bij gedrag dan onverwacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
PeacekeeperNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:20:
smart city en smartcity (deze laatste icm '-ontwikkelaars' en '-land') wordt er gebruikt. Wellicht netter dit uniform te trekken :)

[...]

m.b.t. bovengenoemde ook 'smartcityprojecten' en 'smartcity-projecten'
We schrijven consequent 'smart city'. In samenstellingen zoals 'smartcityland' moet dat aaneen, anders wordt meteen het hele land smart. Inderdaad mogen die koppeltekens weg.

Verder is alles gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:16
nieuws: Klanten zijn verrast door stoppen van Ubiquiti's Unifi Video-platform

Ubiquiti is een keer verkeerd gespeld als Ubiquite

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

nieuws: Gionee-smartphones kregen malware via app-update
"Dat platform kon zonder tussenkomst van gebruikers een trojaans paard installeren, malware om toegang te verkrijgen"
Het laatste deel leest verwarrend, beter zou denk ik zijn de komma te vervangen door een puntkomma:
"Dat platform kon zonder tussenkomst van gebruikers een trojaans paard installeren; malware om toegang te verkrijgen"
of door het woord 'namelijk' toe te voegen
"Dat platform kon zonder tussenkomst van gebruikers een trojaans paard installeren, namelijk malware om toegang te verkrijgen"

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Consumentenbonden EU verzamelen klachten over Joy-Con-drift op Ninten...
Daardoor reageren biijvoorbeeld personages in games zonder dat gebruikers dat willen dat maakt spelletjes in veel gevallen moeilijker speelbaar of onspeelbaar.
Er is per ongeluk één zin gemaakt, van wat twee zinnen hadden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

nieuws: Gionee-smartphones kregen malware via app-update

Heel strict genomen mist er een hoofdletter bij Trojaans paard ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Politie gaat intern zoekgedrag van alle medewerkers monitoren tegen f...
De politie wil met het plan voorkomen dat agenten en andere medewerkers informatie uit systemen opvragen en voor verkeerde doeleinden kan worden gebruikt.
en voor verkeerde doeleinden kan worden gebruikt → en dat deze informatie voor verkeerde doeleinden kan worden gebruikt (want 'agenten en andere medewerkers' is nl. onderwerp in de eerste hoofdzin, dus zonder vermelding van een onderwerp in de tweede hoofdzin blijft hetzelfde onderwerp van kracht, wat een incorrecte zin oplevert, zowel grammaticaal als semantisch)
De software wordt vanaf de lente uitgerold, en eind van volgend jaar moet dat volledig actief zijn binnen de organisatie.
dat → die (want het heeft betrekking op 'software', een de-woord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Hostingbedrijf True heeft een storing waardoor Hardware Info offline is
Gedurende de ochtend werkten technici van True een het verhelpen van de problemen.
een --> aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

En de tweede zin in de inleiding kan ook wel wat TLC gebruiken... Bijvoorbeeld van
Het bedrijf verrichtte maandagochtend stroomonderhoud, maar dat leidde tot problemen met zijn diensten, waardoor sites offline gingen, waaronder Hardware Info.
naar:
Het bedrijf verrichtte maandagochtend stroomonderhoud, maar dat leidde tot problemen met zijn diensten. Daardoor gingen diverse sites offline, waaronder Hardware Info.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49
Delpozo schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:37:
[...]

We schrijven consequent 'smart city'. In samenstellingen zoals 'smartcityland' moet dat aaneen, anders wordt meteen het hele land smart. Inderdaad mogen die koppeltekens weg.

Verder is alles gecorrigeerd.
Onder het kopje "Doodgevallen Projecten" staat in de eerste alinea "ondoordringbare brei", wat "brij" moet zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Peenutzz op 07-12-2020 13:21 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Bovenstaande fouten zijn eveneens verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:36
nieuws: Versio verhoogt prijzen van .nl-domein met veertig procent

Zoals @J2S volgens mij terecht zegt, "Het is nog erger dan dat: artikel heeft verkeerd gerekend, €10 is een stijging van 66.6% over €6."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Nokia gaat gesubsidieerd EU-onderzoek naar 6G leiden
Onder meer Ericsson is ook betrokken bij het onderzoek.
'Onder meer' en 'ook' is dubbelop. Net als 'zoals bijvoorbeeld', wat je heel vaak hoort en leest.
providers Orange en Télefonica
Télefonica --> Telefónica (het accent moet op de o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Verbeterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:23
nieuws: LG wil transparante oledpanelen combineren met schuifdeuren

“ LG wil transparante oledpanelen inzetten voor glazen deuren die automatisch op en dicht kunnen.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Afbeelding toont mogelijk cameraspecs Samsung Galaxy S21 Ultra
Een daarvan toont enkele details van de camera's aan de achterkant van de telefoon,
Een daarvan -> Een afbeelding daarvan
Samsung-leaker Ice Universe heeft de afbeeldingen op Twitter en Instragram gezet.
Instragram -> Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: True heeft een storing waar enkele klanten hinder van ondervinden - u...
Aanvankelijk stond in dit artikel dat het offline gaan Hardware Info door de storing kwam.
Hardware Info → van Hardware Info
Dit is niet het geval, de storing bij Hardware Info is niet gerelateerd aan de problemen bij True.
geval, de → geval; de

[ Voor 14% gewijzigd door richy3908 op 07-12-2020 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Gerucht: Samsung brengt volgend jaar drie vouwbare smartphones uit
Later in het jaar volgen dan een opvolger voor de Z Flip en Z Fold2, vermeldt een Zuid-Koreaanse site op basis van informatie van een analistenbureau.
volgen → volgt ('opvolger' is onderwerp en enkelvoud, tenzij er 'opvolgers voor de Z Flip en Z Fold2' wordt bedoeld)
Dat is nodig, om de pen te laten werken: een glaslaag van 30 micrometer zou kunnen barsten onder druk van de pen.
nodig, om → nodig om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Bloomberg: Apple werkt aan socs met 32 cpu-cores en 128 gpu-kernen
Voor het zover is, moet er nog een soc komen met 16-core cpu, waarvan Apple er bij release vermoedelijk acht of twaalf inschakelt.
met 16-core cpu → met een 16-core cpu
Apple zei al eerder al binnen twee jaar de overgang van Intel naar ARM te willen afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
In het Premium artikel van vandaag word city's consequent geschreven als cities (11x in het artikel).

Cities is Engels. City's is het meervoud van city op z'n Nederlands. Vergelijk met baby: meervoud NL -> baby's, meervoud EN -> babies.
Bron ter verificatie: https://woordenlijst.org/#/?q=city .

Ten overvloede, OnzeTaal: https://onzetaal.nl/taaladvies/babies-babys
Woorden die eindigen op een y (met daarvoor een medeklinker) krijgen in het meervoud een apostrof plus s. [...] De ‘Engelse’ meervoudsvorm met -ies (babies, hobbies, lollies, etc.) is in het Nederlands niet juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Het bovenstaande is doorgevoerd. Bedankt voor het melden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:12:
Het bovenstaande is doorgevoerd. Bedankt voor het melden :)
Je bent er eentje vergeten:

nieuws: Bloomberg: Apple werkt aan socs met 32 cpu-cores en 128 gpu-kernen
Apple zei al eerder al binnen twee jaar de overgang van Intel naar ARM te willen afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Gerectificeerd, bedankt richy :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: LG laat odm's naast goedkope telefoons nu ook midrangemodellen maken
Volgens The Elec zijn de onderdelen MC Advanced Research. MC Quality Engineering en MC Advanced Sales verdwenen.
Research. MC → Research, MC
Het is onbekend welke telefoonseries LG nog zelf zal maken en welke naar odm's zal overgaan.
zal → zullen (het zou kunnen dat er maar één telefoonserie overgaat naar odm's, maar in de eerste hoofdzin wordt er gesproken over 'telefoonseries' en dan ligt het voor de hand in de tweede hoofdzin ook meervoud te gebruiken)
Bedrijven nemen odm's in de arm, omdat zij telefoons goedkoper kunnen produceren en er daardoor meer marge over blijft.
over blijft → overblijft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: LG wil transparante oledpanelen combineren met schuifdeuren
De videobeelden, teksten of andere afbeeldingen zijn daarbij aan te passen, met behoudt van de transparantie.
behoudt → behoud (au, die doet echt pijn aan mijn ogen!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: HP kondigt zakelijke laptops met softwarematige Tile-tracker aan
De notebooks krijgen Intel Tiger Lake-cpu's en een softwarematige integratie met het trackingsysteem van Tile, waarmee gebruikers kun laptop kunnen opsporen via de Tile-app.
kun → hun
Pagina: 1 ... 89 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.