Alles opgelost.
nieuws: YouTube ondersteunt 8k-video's op televisies met versie 10 van Androi...
Versie 2.12.08 voegt ook een een Cast Connect-functie toe.
nieuws: Belgische horeca betaalt ook tijdens coronasluiting auteursrechtenver...
Cafés mag met een kleine letter...Belgische Cafés en restaurants
Virussen? Scan ze hier!
reviews: Een 5G-gaming-abonnement? - Waarom providers gamers interessant vinden
nieuws: ASRock maakt klein 'Deep mini-ITX'-moederbord voor EPYC-processors
gamestraming -> gamestreamingDe combinatie van 5G en gamestraming is een heel logische;
bedrijfstrak -> bedrijfstakHet moederbord wordt gemaakt door ASRock Rack, een bedrijfstrak van ASRock die zich volledig op serverproducten richt.
[ Voor 37% gewijzigd door Munchie op 26-11-2020 18:08 ]
Tweede alinea:
Tweede alinea:
EYPIC -> EPYCHet ROMED4ID-2T-moederbord heeft een LGA4094-socket, ofwel SP3, waar AMD EYPIC-processors van de tweede generatie in passen.
nieuws: Windows 10 krijgt ondersteuning voor...
In de eerste alinea na inleiding:
In de eerste alinea na inleiding:
mogenlijk -> mogelijk[...], maar bronnen van Windows Central stellen dat ergens volgend jaar Android-apps mogenlijk naar Windows 10 komen.
nieuws: Streamcom introduceert DB1-behuizing die 45W-apu's passief kan koelen
Streamcom → Streacom (in de titel dus)
Streamcom → Streacom (in de titel dus)
nieuws: Nederlands bedrijf wil privébioscopen openen voor twee tot zeven personen
Vierde Alinea :
Vierde Alinea :
"bancevereniging" moet "brancevereniging", r toevoegen.Een van de initiatiefnemers zegt tegen HollandFilmNieuws dat de zalen worden uitgerust met professionele bioscoopapparatuur, waaronder 4k-laserprojecteren. Het bedrijf is ook lid geworden van de banchevereniging NVBF voor bioscopen
reviews: Hoe ransomware veranderd is: van foto's versleutelen naar miljardeni...
"Universiteit van Maastricht". Officiële naam is "Universiteit Maastricht".
"Universiteit van Maastricht". Officiële naam is "Universiteit Maastricht".
nieuws: ASRock introduceert dunne mini-pc's met AMD Ryzen 4000U-laptopprocessors
ASRock bacht eerder dit jaar -> bracht
ASRock bacht eerder dit jaar -> bracht
[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 26-11-2020 21:02 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
downloads: Blender 2.91
Ook al doorgegeven in downloads: LosslessCut 3.25.0 en downloads: LosslessCut 3.24.0, @Drobanir.
opensource- → opensource (omdat niet duidelijk is welk deel van een woord het streepje precies vervangt, aangezien 'cross-platform' los van 'programma' geschreven is — vergelijk met 'im- en export' —, dus dan wordt 'opensource' hier bijvoeglijk gebruikt)Versie 2.91 van het opensource- en crossplatform-3d-programma Blender is uitgekomen.
Ook al doorgegeven in downloads: LosslessCut 3.25.0 en downloads: LosslessCut 3.24.0, @Drobanir.
downloads: WinNc 9.6.0.0
is → kanEen licentie kost normaal drie tientjes, maar is nu vanwege Black Friday voor twee derde van de prijs worden aangeschaft.
nieuws: Nederlands bedrijf wil privébioscopen openen voor twee tot zeven pers...
4k-laserprojecteren → 4k-laserprojectorenEen van de initiatiefnemers zegt tegen HollandFilmNieuws dat de zalen worden uitgerust met professionele bioscoopapparatuur, waaronder 4k-laserprojecteren.
nieuws: Streacom introduceert DB1-behuizing die 45W-apu's passief kan koelen
90W-voeding, die kost 68 euro → 90W-voeding; die kost 68 euro (of anders '90W-voeding, die 68 euro kost')Er verschijnt dan ook een bijpassende passief gekoelde 90W-voeding, die kost 68 euro.
nieuws: Volgende Microsoft Surface Pro en Surface Laptop hebben geen nieuw on...
@Xtuv, ik tag je even, omdat ik nu hetzelfde taalfenomeen achter elkaar in twee artikelen van jouw hand aanduid. Er bestaat een verschil tussen een komma en een puntkomma.
wijzigingen, die kreeg geen nieuwe naam → wijzigingen; die kreeg geen nieuwe naam (of anders 'wijzigingen, die geen nieuwe naam kreeg')Dit jaar kwam er ook een nieuwe Surface Pro X, met enkel inwendige wijzigingen, die kreeg geen nieuwe naam.
@Xtuv, ik tag je even, omdat ik nu hetzelfde taalfenomeen achter elkaar in twee artikelen van jouw hand aanduid. Er bestaat een verschil tussen een komma en een puntkomma.
nieuws: Samsung teaset dubbel vouwbaar smartphonescherm
Woordje mist:
Woordje mist:
Het ontbreken van technische details duidt erop dat de fabrikant HET vermoedelijk niet snel zal gaan inzetten
... en gaat over tot de orde van de dag
nieuws: Xiaomi kondigt in China 38 euro kostende Redmi Watch aan
"De fabrikant bracht dit najaar zijn eerste smartwatch uit in Europa: de 99 euro kostende Mi Watch met een rond scherm."
Deze is alleen nog maar aangekondigd, geen enige informatie omtrent productie en leverdata zijn nog bekend.
"De fabrikant bracht dit najaar zijn eerste smartwatch uit in Europa: de 99 euro kostende Mi Watch met een rond scherm."
Deze is alleen nog maar aangekondigd, geen enige informatie omtrent productie en leverdata zijn nog bekend.
Nee, 'teaset' is hier juist.aliencowfarm schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:27:
Samsung teaset dubbel vouwbaar smartphonescherm
Ik neem aan dat het teases moet wezen.
Deze geef ik door, is i.e.g. geen spel- of tikfout.itsme9x schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:43:
nieuws: Xiaomi kondigt in China 38 euro kostende Redmi Watch aan
Sorry voor het verspillen van jullie tijd, weer wat geleerd
Communiceren met de community is nooit tijd verspillenaliencowfarm schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:19:
[...]
Sorry voor het verspillen van jullie tijd, weer wat geleerd
nieuws: Gerucht: Windows 10 krijgt ondersteuning voor Android-apps
-> WindowsMicrosoft zou overwegen om Android-apps toe te laten in de Microsoft Store op Window 10.
nieuws: Versleutelde chat-app Threema krijgt positief resultaat tijdens codeb...
"Het is dan ook van groot belang om te zeggen dat dit beveiligingsonderzoek nog als exhaustive moet worden gezien", staat in het rapport.
?!? moet daar niet staan 'niet als exhaustive'? Anders is het een redelijk onbegrijpelijke zin, al is het een quote.
"Het is dan ook van groot belang om te zeggen dat dit beveiligingsonderzoek nog als exhaustive moet worden gezien", staat in het rapport.
?!? moet daar niet staan 'niet als exhaustive'? Anders is het een redelijk onbegrijpelijke zin, al is het een quote.
nieuws: Leger moet tijdelijk stoppen met afdeling die data over Nederlanders ...
Van zou kan of mag moeten zijn.Het plan was controversieel, omdat Defensie niet zonder mandaat op Nederlands grondgebied van opereren maar dat wel deed.
[ Voor 6% gewijzigd door BinaryRun op 27-11-2020 17:49 ]
nieuws: Leger moet tijdelijk stoppen met afdeling die data over Nederlanders ...
Rondom over rondom heet in de snowboard wereld een 720 met salto. Denk ik
Lees dat zelf nog eens. Volgens mij zitten daar meer fouten in dan ik zie.De afdeling zocht naar informatie rondom over 'het narratief' rondom het coronavirus, wat was bedoeld als een oefening om meer kennis over datavergaring en -verwerking te doen. Het plan was controversieel, omdat Defensie niet zonder mandaat op Nederlands grondgebied van opereren maar dat wel deed.
Rondom over rondom heet in de snowboard wereld een 720 met salto. Denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 27-11-2020 17:50 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
nieuws: Jolla stopt na zeven jaar met Sailfish OS-ondersteuning voor originel...
@TijsZonderH Deze kromme zin volgt denk ik uit de andere kromme zinBinnenkort zou bijvoorbeeld een 64 bit-versie uitkomen die op basis van Android 10 is gebaseerd.
Wat er volgens mij mee bedoeld wordt is dat er a) een 64-bit versie van Sailfish OS komt en b) een mogelijkheid ontwikkeld wordt om Sailfish OS te installeren op appraten zonder dat je eerst naar Android 9 hoeft te downgraden.... Sailfish OS support for new 64-bit and Android 10 driver based devices ...
Bijgewerkt, dank allemaal!
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Verwijderd
@TijsZonderH schijnbaar heb ik mij niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Uit nieuws: Jolla stopt na zeven jaar met Sailfish OS-ondersteuning voor originel...
Uit nieuws: Jolla stopt na zeven jaar met Sailfish OS-ondersteuning voor originel...
Binnenkort zou bijvoorbeeld een 64 bit-versie uitkomen van het besturingssysteem. Daarmee kunnen versies worden gemaakt die op basis van Android 10 zijn gebaseerd.
- het ene heeft niets met het andere te maken, het maken van een 64-bit versie van Sailfish OS kent géén afhankelijkheid van welke versie van Android ook
- Sailfish OS is op geen enkele manier op Android gebaseerd, het is een op zichzelf staand systeem dat weliswaar in een betaalde versie de mogelijkheid biedt om via een soort virtuele machine Android apps te draaien - maar absoluut geen Android is, noch er op gebaseerd is
- het is op dit moment niet mogelijk om Sailfish OS te installeren op een Sony telefoon die Android 10 draait, daarmee is de gebruikte tool van Sailfish OS schijnbaar niet mee compatibel, wél met telefoons die Android 9 draaien, vandaar de verwijzing naar Android 10 in de gebruikte bron
nieuws: MS Flight Simulator krijgt VR-versie met gratis update op 22 december
Zou 'MS Flight Simulator krijgt VR-optie met gratis update op 22 december' niet veel beter zijn ? Nu is het alsof er een 2e versie van Flight Simulator komt (met een gratis update).
Zou 'MS Flight Simulator krijgt VR-optie met gratis update op 22 december' niet veel beter zijn ? Nu is het alsof er een 2e versie van Flight Simulator komt (met een gratis update).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
nieuws: Proximus geeft 1,5 miljoen Vlaamse huizen komende jaren glasvezel
@TijsZonderH
De titel:
Proximus geeft 1,5 miljoen Vlaamse huizen komende jaren glasvezel
Geeft? Is dat specifiek Belgisch taalgebruik? Anders leest het wel heel raar; alsof ze het cadeau krijgen?!?
Verzorgt, legt aan, installeert; dat zou ik eerder verwachten...
@TijsZonderH
De titel:
Proximus geeft 1,5 miljoen Vlaamse huizen komende jaren glasvezel
Geeft? Is dat specifiek Belgisch taalgebruik? Anders leest het wel heel raar; alsof ze het cadeau krijgen?!?
Verzorgt, legt aan, installeert; dat zou ik eerder verwachten...
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 27-11-2020 23:20 ]
De afdeling zocht naar informatie over 'het narratief' rondom het coronavirus. Dat was bedoeld als een oefening om meer kennis over datavergaring en -verwerking op te doen.
nieuws: Trådfri-apparaten van IKEA krijgen ondersteuning voor scènes
uit komen → uitkomenDie knoppen zijn op dit moment nog niet te koop, maar het feit dat ze genoemd worden in de release notes is een indicatie dat de knoppen mogelijk snel uit komen.
nieuws: 'Facebooks Libra Association kan in januari eerste stablecoin uitbren...
Blijkens wat? Wordt er misschien 'blijkbaar' bedoeld?De Libra Association wil blijkens vanuit dat land opereren als betaaldienst.
zeggen . → zeggen.Wanneer de andere stablecoins en de multi-currency coin volgen, kunnen de bronnen niet zeggen .
cryptovaluta → cryptovaluta's (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=valuta)Daarin werden flinke afwijkingen van de eerdere visie getoond: de enkele stablecoin op basis van de dollar werd aangevuld door meerdere cryptovaluta, elk op basis van bestaande valuta zoals de euro, en een multi-currency coin.
valuta → valuta'sDaarin werden flinke afwijkingen van de eerdere visie getoond: de enkele stablecoin op basis van de dollar werd aangevuld door meerdere cryptovaluta, elk op basis van bestaande valuta zoals de euro, en een multi-currency coin.
valuta → valuta'sDe valuta worden gedekt door bankreserves in de valuta in kwestie.
nieuws: Verenigd Koninkrijk komt volgend jaar met digitale mededingingsautori...
Eerst dacht ik: "'wiens' verwijst naar mannelijke woorden, 'wier' naar vrouwelijke woorden en naar meervoudige woorden". Echter, op https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/914 wordt er consequent gesproken over personen, dus bij nader inzien is volgens mij ook 'wier' incorrect en moet de zin anders geformuleerd worden.
wiens gedrag → wier gedrag (want het gaat over meerdere bedrijven, maar lees de toelichting)In de bekendmaking worden specifiek Google en Facebook genoemd als voorbeelden van 'bedrijven die de markt domineren' en wiens gedrag het nieuwe orgaan moet reguleren.
Eerst dacht ik: "'wiens' verwijst naar mannelijke woorden, 'wier' naar vrouwelijke woorden en naar meervoudige woorden". Echter, op https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/914 wordt er consequent gesproken over personen, dus bij nader inzien is volgens mij ook 'wier' incorrect en moet de zin anders geformuleerd worden.
Dank, maar aangezien dit over de inhoud gaat, kan je het beter in een los topic posten.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:32:
@TijsZonderH schijnbaar heb ik mij niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
[...]Moet altijd aan Erwin Knoll denken als ik zulke dingetjes lees
- het ene heeft niets met het andere te maken, het maken van een 64-bit versie van Sailfish OS kent géén afhankelijkheid van welke versie van Android ook
- Sailfish OS is op geen enkele manier op Android gebaseerd, het is een op zichzelf staand systeem dat weliswaar in een betaalde versie de mogelijkheid biedt om via een soort virtuele machine Android apps te draaien - maar absoluut geen Android is, noch er op gebaseerd is
- het is op dit moment niet mogelijk om Sailfish OS te installeren op een Sony telefoon die Android 10 draait, daarmee is de gebruikte tool van Sailfish OS schijnbaar niet mee compatibel, wél met telefoons die Android 9 draaien, vandaar de verwijzing naar Android 10 in de gebruikte bron
Verder alles fixed!
Verwijderd
Is mij teveel gedoe en sowieso staat niet míjn naam bij het artikel. In de commentaren heeft zich ook niemand er druk overgemaakt, dus even goede vrienden en een goede dienst verder!Mark_88 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:46:
[...]
Dank, maar aangezien dit over de inhoud gaat, kan je het beter in een los topic posten.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2020 15:53 ]
Je bent er één vergeten:Mark_88 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:46:
[...]
Dank, maar aangezien dit over de inhoud gaat, kan je het beter in een los topic posten.
Verder alles fixed!
nieuws: 'Facebooks Libra Association kan in januari eerste stablecoin uitbren...
cryptovaluta → cryptovaluta's (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=valuta)Daarin werden flinke afwijkingen van de eerdere visie getoond: de enkele stablecoin op basis van de dollar werd aangevuld door meerdere cryptovaluta, elk op basis van bestaande valuta's zoals de euro, en een multi-currency coin.
nieuws: Ontwikkelaar krijgt Arm-variant Windows 10 draaiend op Apple M1-soc
QEMU virtualizer → QEMU-virtualizerVoor die arm-hardware is nog geen Bootcamp aanwezig, dus de developer heeft de QEMU virtualizer gebruikt met een aantal custom patches.
Arm preview → Arm-previewMet zijn patches is de Arm preview van Windows 10 weliswaar te draaien, maar volgens Graf is alles 'niet zo snel als Rosetta 2', de dynamische binairvertaler die macOS zelf gebruikt om x86-code uit te voeren op een arm-cpu.
nieuws: 'TSMC werkt met AMD en Google aan 3d-stapelen van chips'
op die productie → in die productiefaciliteitEen jaar later zou massaproductie beginnen op die productie, meldt de krant op basis van anonieme bronnen.
Is aangepast, bedankt wederom richy
Review CoD: eerzijde -> keerzijde
iPhone XR
https://tweakers.net/revi...p-next-gen-conclusie.html
is in veel opzichtenquote: eerste regelCall of Duty Black Ops: Cold War is in veel een typische Call of Duty-game, precies zoals je het verwacht.
nieuws: 'Tesla-update verwijst naar mogelijkheid streaming van Sentrymode-cam...
4mbit -> 4Mbit/s
(millibit -> megabit per seconde)
4mbit -> 4Mbit/s
(millibit -> megabit per seconde)
nieuws: 'Tesla-update verwijst naar mogelijkheid streaming van Sentrymode-cam...
De zin loopt niet echt lekker, ik denk door het vetgedrukte. Of ik ben toe aan weekend, kan ookDie beelden worden nu opgeslagen op een datadrager, maar aangezien de wagens de mogelijkheid hebben om te communiceren over mobiele netwerken en wifi, is het mogelijk dat deze beelden streaming naar een smartphone gestuurd kunnen worden.
Mijn reviews al gezien?
nieuws: ASUS brengt bios-versie met Resizable BAR-functie uit voor Intel Z490...
reviews: Call of Duty Black Ops: Cold War - Vermaakt net iets meer op next-gen
Inleiding
onduidelijk -> onduidelijk isDe website meldt hierbij wel dat het onduidelijk of Resizable BAR ook al daadwerkelijk op het moederbord werkt in combinatie met AMD's RX 6000-gpu's.
reviews: Call of Duty Black Ops: Cold War - Vermaakt net iets meer op next-gen
Inleiding
na veel ontbreekt een woord. Opzichten, aspecten ?al valt daarbij op dat de basisgameplay weer in veel lijkt op die van vorige Call of Duty-games.
[ Voor 28% gewijzigd door Munchie op 29-11-2020 17:57 ]
Het bovenstaande is bijgewerkt. Bedankt
nieuws: Hostnet en Fiber hadden last van ddos-aanval
De zin struikelt op het einde.Nederlandse providers werden in augustus ook al aangevallen met distributed denials of service.
Volgens mij is ie nu duidelijker.CH4OS schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:03:
nieuws: Hostnet en Fiber hadden last van ddos-aanval
[...]
De zin struikelt op het einde.
Ik zie hier nog dezelfde tekst staan? Het is net of de zin gewoon plots.Delpozo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:38:
Volgens mij is ie nu duidelijker.
stopt.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2020 16:45 ]
nieuws: Gerucht: OnePlus komt naast 9 en 9 Pro ook met 9E-smartphone
gevolg -> gevolgdDe OnePlus Nord N-reeks zou dan uit de budgetmodellen bestaan, gevolg door de Nord als midrangetoestel, waarna de 9 en 9E komen en tot slot de 9 Pro als duurste high-end model.
nieuws: Consumentenbond stapt naar rechter omdat AP niet over Google-klacht b...
@Olaf, ik tag je even, want dit is niet de eerste keer dat je deze fout maakt. Zie bijv. richy3908 in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45"
teveel → te veel (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/775)Google zou gebruikers teveel pushen om de locatiegeschiedenis in te schakelen en ook met de functie ‘web&app activiteit' locatiedata verzamelen als een gebruiker kiest voor het niet inschakelen van de locatiegeschiedenis.
@Olaf, ik tag je even, want dit is niet de eerste keer dat je deze fout maakt. Zie bijv. richy3908 in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45"
nieuws: Keulse rechtbank dwingt Tutanota hele postvakken inzichtelijk te maken
telekommunikationsüberwachung → Telekommunikationsüberwachung (het is Duits en het is een zelfstandig naamwoord, dus met hoofdletter)Heise wijst erop dat de uitspraak niet in lijn is met eerdere uitspraken, waarin gesteld werd dat Tutanota in juridische zin geen telecommunicatiedienst verleent of daaraan deelneemt en dus ook niet verplicht kan worden tot meewerken aan de Duitse telekommunikationsüberwachung, het door autoriteiten inzien van telecommunicatie.
nieuws: FCC-voorzitter Ajit Pai stapt 20 januari 2021 op
EDIT: Ahh, reeds ge-ninja-edit
Daar staat 2 keer 'op', en Obama schrijven we met een hoofdletter. Waarschijnlijk moet 'op toen obama' weg.Zo stapte voormalig voorzitter Tom Wheeler op toen obama in 2017 op
EDIT: Ahh, reeds ge-ninja-edit
[ Voor 18% gewijzigd door Patriot op 30-11-2020 21:19 ]
De wijzigingen zijn doorgevoerd. Bedankt wederom
nieuws: FCC-voorzitter Ajit Pai stapt 20 januari 2021 op
huidig voorzitter → huidige voorzitterDe huidig voorzitter van de Amerikaanse telecomwaakhond laat in een statement weten dat hij het 'een eer vond' om de afgelopen vier jaar de positie te betreden.
nieuws: 'Apple wilde wetgeving voor bestrijding gedwongen arbeid Oeigoeren be...
"Eerder dit jaar hebben een onderzoek gedaan naar onze leveranciers in China en we hebben geen gedwongen arbeid op Apples productielijnen gevonden. We blijven dit monitoren"
hebben WE een onderzoek....
"Eerder dit jaar hebben een onderzoek gedaan naar onze leveranciers in China en we hebben geen gedwongen arbeid op Apples productielijnen gevonden. We blijven dit monitoren"
hebben WE een onderzoek....
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
nieuws: Update laat Nintendo Switch screenshots delen met telefoon of via USB
Titel mist een woord: Update laat Nintendo Switch screenshots delen met telefoon of [pc] via USB
Titel mist een woord: Update laat Nintendo Switch screenshots delen met telefoon of [pc] via USB
https://tweakers.net/revi...-guide-december-2020.html
In het voorwoord van de 'Laptop Best Buy Guide' zit een klein ( schoonheids- ) foutje :-)
"...De ASUS Zenbook Flip was bijvoorbeeld wat conservatief afgesteld, terwijl de nieuwe Dell XPS 13 langzamer bleek dan zijn voorganger..."
Na 'terwijl' zou je eigenlijk de tegenovergestelde 'staat' verwachten.
Dit leest leest beter:
"...De ASUS Zenbook Flip was bijvoorbeeld wat conservatief afgesteld en ook de nieuwe Dell XPS 13 bleek langzamer dan zijn voorganger..."
In het voorwoord van de 'Laptop Best Buy Guide' zit een klein ( schoonheids- ) foutje :-)
"...De ASUS Zenbook Flip was bijvoorbeeld wat conservatief afgesteld, terwijl de nieuwe Dell XPS 13 langzamer bleek dan zijn voorganger..."
Na 'terwijl' zou je eigenlijk de tegenovergestelde 'staat' verwachten.
Dit leest leest beter:
"...De ASUS Zenbook Flip was bijvoorbeeld wat conservatief afgesteld en ook de nieuwe Dell XPS 13 bleek langzamer dan zijn voorganger..."
[ Voor 10% gewijzigd door PsiTweaker op 01-12-2020 11:22 ]
geek: Iconische Arecibo-radiotelescoop is ingestort
Laatste woord van de voorlaatste alinea: vertegenwoordigd -> vertegenwoordigt.
Laatste woord van de voorlaatste alinea: vertegenwoordigd -> vertegenwoordigt.
nieuws: Microsoft test Windows Feature Experience Packs voor Windows 10
Experience Pack → Experience Packs (want 'moeten' impliceert meervoud)Uiteindelijk moeten de Experience Pack via Windows Update verspreid worden naar Windows 10-gebruikers, en dat kan dan als onderdeel van de maandelijkse updates die optioneel zijn, waarbij het dus niet om de beveiligingsupdates gaat.
toevoegen, dit → toevoegen; ditAanvankelijk stond in het artikel dat Microsoft maandelijks nieuwe functies aan Windows 10 wilde toevoegen, dit is aangepast.
Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door siliciumanode:
[quote] ... Op deze manier wordt de uitzetting van de anode voorkomen en kan de capaciteit minstens met een factor vier worden verhoogtd."
[quote] ... Op deze manier wordt de uitzetting van de anode voorkomen en kan de capaciteit minstens met een factor vier worden verhoogtd."
vrede in rust
nieuws: Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door sili...
lithiumion of lithium-ionDat komt omdat je zes koolstofatomen nodig hebt om een lithium ion op te slaan
nieuws: Raspberry Pi Foundation kondigt 6 euro kostende koeling aan voor Pi 4
.... Hij krijgt 5V aan stroom ...
Volt is spanning en stroom wordt uitgedrukt in Ampère. De zin aanpassen naar 'Hij krijgt 5V aan spanning ...' is het eigenlijk ook niet echt. Persoonlijk zou ik stroom en spanning weglaten in die zin en dan de constructie van de zin aanpassen.
'Hij wordt gevoed via de 5V GPIO-aansluiting.van de Pi'
.... Hij krijgt 5V aan stroom ...
Volt is spanning en stroom wordt uitgedrukt in Ampère. De zin aanpassen naar 'Hij krijgt 5V aan spanning ...' is het eigenlijk ook niet echt. Persoonlijk zou ik stroom en spanning weglaten in die zin en dan de constructie van de zin aanpassen.
'Hij wordt gevoed via de 5V GPIO-aansluiting.van de Pi'
nieuws: Salesforce neemt chatdienst Slack over voor 27,7 miljard dollar
De bedrijven verachten <-- verwachten de transactie in het tweede kwartaal van volgend jaar is afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring van regelgevende instanties.
De bedrijven verachten <-- verwachten de transactie in het tweede kwartaal van volgend jaar is afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring van regelgevende instanties.
Als ze de transactie verachten gaat het niet door denk ik...De bedrijven verachten de transactie in het tweede kwartaal van volgend jaar is afgerond
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
verwachten de transactie → verwachten dat de transactieDe bedrijven verwachten de transactie in het tweede kwartaal van volgend jaar is afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring van regelgevende instanties.
reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
vrijgegeven → vrijgevenOok moeten regelgevende instanties de benodigde frequenties vrijgegeven voor gebruik zonder licentie.
6GHz-band → de 6GHz-bandIn Europa heeft het Electronic Communications Committee in november het gebruik van 6GHz-band voor wifi goedgekeurd.
smartphones, dat zijn meestal de eerste clients → smartphones, die meestal de eerste clients zijnEen groot deel daarvan zal vermoedelijk bestaan uit smartphones, dat zijn meestal de eerste clients die ondersteuning voor nieuwe wifistandaarden krijgen.
Oculus Quests-headsets → Oculus Quest-headsetsDat is nu al mogelijk met de Oculus Quests-headsets in combinatie met software van derden zoals Virtual Desktop.
soortgelijk headset → soortgelijke headsetHet is dus wachten op een toekomstige versie van de VR-bril, of op andere fabrikanten die een soortgelijk headset maken met ondersteuning voor 6GHz.
routers en andere elektronica verkrijgbaar is → routers en andere elektronica verkrijgbaar zijn (want 'routers en andere elektronica' is meervoud)Vanaf volgend jaar kunnen we daar de eerste ervaringen mee opdoen als er routers en andere elektronica verkrijgbaar is met ondersteuning voor Wi-Fi 6E.
reviews: Sony XH90 TV - Met zonder HDMI 2.1
"Met zonder" is geen Nederlands, noch is het noodzakelijk om het alsnog in een "grappige" vorm te gebruiken om aan te tonen dat het een slechte implementatie is van 2.1
"Met zonder" is geen Nederlands, noch is het noodzakelijk om het alsnog in een "grappige" vorm te gebruiken om aan te tonen dat het een slechte implementatie is van 2.1
nieuws: ACM: grote techbedrijven moeten betaaldiensten van concurrenten toestaan
platforms, daar gaat de ACM verscherpt op toezien → platforms, waar de ACM verscherpt op gaat toezien (of anders een puntkomma gebruiken)Een risico is dat de techbedrijven andere betaaldiensten uitsluiten op hun platforms, daar gaat de ACM verscherpt op toezien.
In nieuws: Google-onderzoeker kon iOS-apparaten volledig overnemen via wifi-exploit
De laatste paragraaf: "is ...in ieder geval gebeurt" moet "is ...in ieder geval gebeurd" zijn.
De laatste paragraaf: "is ...in ieder geval gebeurt" moet "is ...in ieder geval gebeurd" zijn.
When life gives you lemons, start a battery factory
Noodzakelijk is het inderdaad niet.ph4nt0m schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:15:
reviews: Sony XH90 TV - Met zonder HDMI 2.1
Verder is alles gecorrigeerd.
plan: Meld je aan voor het testpanel en maak kans om de Philips 276C8/00 te w...
Laatste zin staat.
De testpannelleden MORGEN de schermen houden.
Dit moet uiteraard mogen zijn
Laatste zin staat.
De testpannelleden MORGEN de schermen houden.
Dit moet uiteraard mogen zijn
De beschrijving bij de afbeelding hier is incorrect.
@letatcest
Zoals de afbeelding ook laat zien hangen niet "alle nodes aan elkaar". Elke node van een layer is verbonden met alle nodes in de vorige en volgende layer (maar andere rechtstreekse connecties zijn er niet tenzij je met skip connections begint te werken). Dat zijn twee verschillende dingen. Je kan beargumenteren dat elke node "via een andere intermediate node toch aan degene daarna hangt", maar dat is vaag taalgebruik. In dit soort technische dingen is het beter om wat uitgebreider maar correcter te zijn.alle nodes in het netwerk zijn met elkaar verbonden, waarbij de gewichten die aan de verbindingen worden gehangen, zorgen voor het 'leerproces'
@letatcest
Yes, aangepast!BramVroy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:40:
De beschrijving bij de afbeelding hier is incorrect.
[...]
Zoals de afbeelding ook laat zien hangen niet "alle nodes aan elkaar". Elke node van een layer is verbonden met alle nodes in de vorige en volgende layer (maar andere rechtstreekse connecties zijn er niet tenzij je met skip connections begint te werken). Dat zijn twee verschillende dingen. Je kan beargumenteren dat elke node "via een andere intermediate node toch aan degene daarna hangt", maar dat is vaag taalgebruik. In dit soort technische dingen is het beter om wat uitgebreider maar correcter te zijn.
@letatcest
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
nieuws: Microsoft past tool voor 'productiviteitsscore' aan na kritiek
voor → omOok past Microsoft de interface aan om het naar eigen zeggen duidelijker te maken dat Productivity Score een maatstaf is voor 'de adaptatie van technologie' binnen een organisatie te beoordelen en niet bedoeld is om te oordelen over het gedrag van gebruikers.
downloads: BTCPay Server 1.0.6.0
e-commerce-pakketen → e-commercepakkettenEr zijn verschillende modules beschikbaar waarmee het in de populaire e-commerce-pakketen kan integreren, zoals WooCommerce, Shopify, Drupal, Magento en PrestaShop.
nieuws: Google-onderzoeker kon iOS-apparaten volledig overnemen via wifi-exploit
gelocked → gelockt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=locken en @Olaf, zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, zodat je dit soort fouten in de toekomst kan voorkomen)Dit kan volgens hem ook als het iOS-apparaat gelocked is.
nieuws: Volkswagen stopt met motorsport en gaat middelen inzetten voor EV's
ontbrandingsmotoren → verbrandingsmotoren (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=verbrandingsmotor en https://woordenlijst.org/#/?q=ontbrandingsmotor)Eind vorig jaar besloot de Volkswagen-divisie zich alleen nog te richten op elektrische raceauto's en te stoppen met het ontwikkelen van ontbrandingsmotoren.
nieuws: Apple brengt dubbele MagSafe-oplader uit voor 149 euro
@Xtuv, ik tag je nogmaals, want het lijkt erop dat je nog niet helemaal doorhebt wat het verschil tussen een komma en een puntkomma is.
aan, die wordt niet meegeleverd → aan, die niet wordt meegeleverd (of gebruik anders een puntkomma)Apple raadt een USB-C-adapter van 20W of 27W aan, die wordt niet meegeleverd.
los, een → los; eenHet bedrijf verkoopt die nog wel los, een 20W-uitvoering met USB-C kost 25 euro en een 30W-variant kost 55 euro.
verkrijgbaar, die kost bij Apple 45 euro → verkrijgbaar en kost bij Apple 45 euro (of gebruik een puntkomma)Een enkele MagSafe-lader voor draadloos opladen was al verkrijgbaar, die kost bij Apple 45 euro.
@Xtuv, ik tag je nogmaals, want het lijkt erop dat je nog niet helemaal doorhebt wat het verschil tussen een komma en een puntkomma is.
[ Voor 15% gewijzigd door richy3908 op 02-12-2020 19:55 ]
Mijn reviews al gezien?
De wijzigingen zijn doorgevoerd. Bedankt voor het melden
reviews: De hersenen als voorbeeld - Neuromorfische informatica
reviews: De hersenen als voorbeeld - Neuromorfische informaticaTerwijl achter Jaeger de minuten wegtikken op een analoge klok aan een muur van de kamer waaruit hij zijn Skype-gesprek voert, duiken we de verder de biologie van de hersenen in.
gaan → gaat (aangezien de Tweakers-redactie ervoor heeft gekozen om 'data' als enkelvoud te zien, is het wel zo consequent dat overal door te voeren)Dat is de beperking die voortkomt uit het feit dat data voortdurend heen en weer gaan tussen geheugen en cpu, die zijn in de von Neumann-architectuur van digitale computers gescheiden.
PowerPoint → PowerPoint-presentatie (de applicatie heet 'PowerPoint' en wat je ermee maakt heet een 'presentatie')Van der Wiel klikt verder in de PowerPoint.
hierbij → hierop (ik kan me vergissen, maar volgens mij is het 'aansluiten op' of 'zich aansluiten bij' en is 'aansluiten bij' niet correct)Al met al zijn er honderden groepen over de hele wereld bezig met vergelijkbaar onderzoek of onderzoek dat hierbij aansluit.
aansluit. Bijvoorbeeld → aansluit, bijvoorbeeldAl met al zijn er honderden groepen over de hele wereld bezig met vergelijkbaar onderzoek of onderzoek dat hierbij aansluit. Bijvoorbeeld in Zwitserland bij het Institute of Neuroinformatics Zürich.
nieuws: Hyundai toont EV-platform voor 400V- en 800V-laden en bereik van ruim...
ontbrandingsmotoren → verbrandingsmotoren (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=verbrandingsmotor en https://woordenlijst.org/#/?q=ontbrandingsmotor)De huidige elektrische auto's van het Koreaanse merk, zoals de Kona Electric, zijn gebouwd op aangepaste platforms die eigenlijk voor reguliere auto's met ontbrandingsmotoren zijn bedoeld.
Oké, eigenlijk geen typfout, maar WLTP is een wereldwijde norm, niet Europees. Sterker nog, dat is de 'W' in 'WLTP'!Het bedrijf zegt daarbij dat het platform een bereik van meer dan 500km mogelijk moet maken op grond van de Europese WLTP-norm.
plan: Ontdek hoe NS de nieuwe treindetectie-feature steeds nauwkeurig heeft g...
Nauwkeurig of nauwkeuriger?
... de feature precies goed genoeg te krijgen
Nauwkeurig of nauwkeuriger?
... de feature precies goed genoeg te krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door fvanunen op 02-12-2020 22:45 ]
nieuws: Snapdragon 888-soc heeft geïntegreerd 5G-modem en wordt gemaakt op 5n...
in → worden inDe eerste smartphones met een Snapdragon 888-soc in de loop van 2021 verwacht.
nieuws: Streamingdienst discovery+ is vanaf januari beschikbaar voor 4 euro p...
Moet er een "ook" tussen "maar" en "programma's"? Leest beetje raar zo.De streamingdienst bevat programma's van Discovery zoals Gold Rush en Salvage Hunters, maar programma's en series van andere netwerken en zenders.
reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie
-->is de gammecurve inconsistent met de framerate
@Koekiemonsterris de gammacurve inconsistent met de framerate
Mijn reviews al gezien?
het het
biliniaire --> bilineaire
2x: eerder genoemde --> eerdergenoemde
wordt wordt
Gbit/s (de ene keer staat het getal eraan vast, dan staat het getal weer los ervan. Misschien mooier voor de uniformiteit om dat recht te trekken en overal gelijk te maken
)
het het
biliniaire --> bilineaire
2x: eerder genoemde --> eerdergenoemde
wordt wordt
Gbit/s (de ene keer staat het getal eraan vast, dan staat het getal weer los ervan. Misschien mooier voor de uniformiteit om dat recht te trekken en overal gelijk te maken
[ Voor 36% gewijzigd door PeacekeeperNL op 03-12-2020 09:44 ]
Mijn reviews al gezien?
In de 2e alinea: "..in combinatie met een lagere resolutie als 1080p..". Die "als" moet uiteraard een "dan" zijn.
In de 2e alinea: "..in combinatie met een lagere resolutie als 1080p..". Die "als" moet uiteraard een "dan" zijn.
Dit topic is gesloten.