CH4OS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:45:
[...]
Vandaar dat ik zeg dat een streepje wel gebruikt wordt bij een klinkerbotsing en daarmee dus impliceer dat het bij een medeklinkerbotsing niet hoeft.
[...]
Uit jouw URL:
[...]
Een komma kan in deze context dus ook gewoon prima en maakt het dus voorkeur.
Aangezien het niet de bedoeling is om hele discussies te voeren in dit forum, zal dit mijn laatste reactie zijn.
Je neemt zelf het woord 'klinkerbotsing' in de mond, terwijl het gaat om medeklinkers en er alleen maar sprake kan zijn van botsing in een samenstelling, dus er is om twee redenen geen sprake van een botsing. Het fenomeen medeklinkerbotsing bestaat naar mijn beste weten niet eens in het Nederlands. Tja...
Wat betreft jouw argument over puntkomma of komma: oké, op dat punt heb je gelijk en ik moet toegeven dat ik het artikel niet heb doorgelezen tot aan het stuk waarin de komma en puntkomma vergeleken worden. Ik heb weer wat nieuws geleerd vandaag; bedankt daarvoor.
Echter, als ik de zin hardop lees, gaat mijn intonatie na de eerste zin omlaag, dus ik heb nog steeds een voorkeur voor een puntkomma. We zullen zien of de redacteur mijn suggestie wel of niet overneemt.