Dank, gefikst
nieuws: Google Translate gaat vertalingen opslaan in account gebruikers
niet opgeslagen → niet-opgeslagenHet is nog onbekend wanneer de wijziging van kracht wordt, maar de melding op de site van Google Translate vermeldt dat op dat moment de dienst de cache leegt en niet opgeslagen vertalingen dan dus verdwijnen.
geek: Aarde lijkt tijdelijke 'mini-maan' te hebben
heeft diameter → heeft een diameterDe maan die permanent rond de Aarde draait heeft diameter van 3474,2km.
nieuws: 'Massale opslag metadata telefoongegevens Amerikanen leverde vrijwel ...
"In totaal heeft een andere inlichtingendienst een onderzoek gestart naar aanleiding van informatie uit de massale opslag van metadata van telefoontjes,"
Ik vond dat erg lastig lezen. De "totaal" hoort bij de tweede "een", die ook als "één" geschreven zou kunnen worden. Maar ik denk dat het beter is om deze hele zin even opnieuw te schrijven. Bijvoorbeeld
"Er is slechts één onderzoek gestart door"
Maar ook het "een andere inlichtingendienst", waarbij met "ander" verwezen wordt naar de in de introductie genoemde NSA, is lastig. Ik had niet verwacht dat er in de eerste zin van het artikel zelf verwezen wordt naar de introductie.
"In totaal heeft een andere inlichtingendienst een onderzoek gestart naar aanleiding van informatie uit de massale opslag van metadata van telefoontjes,"
Ik vond dat erg lastig lezen. De "totaal" hoort bij de tweede "een", die ook als "één" geschreven zou kunnen worden. Maar ik denk dat het beter is om deze hele zin even opnieuw te schrijven. Bijvoorbeeld
"Er is slechts één onderzoek gestart door"
Maar ook het "een andere inlichtingendienst", waarbij met "ander" verwezen wordt naar de in de introductie genoemde NSA, is lastig. Ik had niet verwacht dat er in de eerste zin van het artikel zelf verwezen wordt naar de introductie.
nieuws: 'Massale opslag metadata telefoongegevens Amerikanen leverde vrijwel niets op'
Kan dit misschien ook doorgegeven worden aan Arnoud? Het is nl. niet de eerste keer dat ik deze fout van hem verbeter; zie ook https://tweakers.net/nieu...ppelen-voor-controle.html.
teveel → te veel (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/775)Toen al zei de inlichtingendienst dat de dataverzameling teveel geld kostte en te weinig bruikbare informatie opleverde.
Kan dit misschien ook doorgegeven worden aan Arnoud? Het is nl. niet de eerste keer dat ik deze fout van hem verbeter; zie ook https://tweakers.net/nieu...ppelen-voor-controle.html.
nieuws: Duits bedrijf brengt eind dit jaar smartphone van koolstofvezel uit in Nederland
, voorzien 8GB → en de telefoon is voorzien van 8GB (de SOC bevat toch niet zowel de processor, als het werkgeheugen en de opslag? Please correct me if I'm wrong.)De soc is een in 2018 gepresenteerde MediaTek Helio P90, voorzien 8GB werkgeheugen en 128GB opslag, meldt Android Authority.
De Duitse fabrikant wil de Carbon Mobile 1 MK II deze zomer leveren in Duitsland, waarna Nederland eind dit jaar moet volgen. De MK I is nooit uitgekomen. (volgens mij veel beter op deze manier)De Duitse fabrikant wil de Carbon Mobile 1 MK II, de MK I is nooit uitgekomen, deze zomer leveren in Duitsland, waarna Nederland eind dit jaar moet volgen.
Suggesties overgenomen. Dank @ArmEagle en @richy3908!
reviews: Dreams - Fantastische tools, maar niet voor iedereen
@Paul Hulsebosch Ik neem aan dat het woord motto niet in het motto zit van de game?Het 'motto play, create, share'...
geek: Tweakers Podcast #101 - Coronaconsequenties, Pi-problemen en vouwbare F...
Intro:
Intro:
podcst > podcastKijk nog maar eens naar deze studio; het is de laatste keer dat we de podcst maken vanuit ons hq in Amsterdam-Noord, want dit weekend verhuizen we naar een andere plek in Amsterdam, het Init-gebouw aan de oostkant van het centrum van Amsterdam.
nieuws: Veel aandeelhouders willen dat Apple reageert op verwijdering vpn-app...
De link bij "Zo verwijderde het bedrijf op" is niet helemaal goed, de V mist in de link.
De link bij "Zo verwijderde het bedrijf op" is niet helemaal goed, de V mist in de link.
nieuws: 2GB-versie van Raspberry Pi 4 krijgt prijsverlaging van meer dan 20 p...
En 'ondersteund blijft worden' leest ook wat raar hierdoor.
Vreemde gedeelte van de zin, als je het mij vraagt. Ik, als klant, kan bepalen of iemand anders iets in het assortiment houdt?...al zegt de stichting dat het 1GB-model in het assortiment blijft voor wie dat wil, en ook ondersteund blijft worden.
Je kunt de zin verkeerd lezen idd, maar waarom zou je?CH4OS schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:35:
nieuws: 2GB-versie van Raspberry Pi 4 krijgt prijsverlaging van meer dan 20 p...
[...]
Rare gedeelte van de zin, als je het mij vraagt. Ik, als klant, kan bepalen of iemand anders iets in het assortiment houdt?En 'ondersteund blijft worden' leest ook wat raar hierdoor.
Schijnbaar gebeurde dat bij mij 'standaard'.Delpozo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:46:
Je kunt de zin verkeerd lezen idd, maar waarom zou je?
En ik heb altijd geleerd 'als er een is, zijn er meer', vandaar dat ik het meldde.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2020 17:32 ]
nieuws: Spotify voorziet iOS-app van gewijzigde interface
vereenvoudigdSpotify heeft het ontwerp van zijn iOS-app aangepast. Onder andere is de shuffleplayknop vereenvoudigt
...is hetzelfde als dat voor podcastsHet icoontje voor downloaden om te luisteren zonder wifiverbinding is dezelfde als die voor podcasts.
Ten slotte, of: tot slot.Tenslotte toont Spotify
Enter of twee te veel.Ze wijzen er wel op dat de planning hoe dan ook afhankelijk is van
het al dan niet afgeven van vergunningen van overheden,
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
nieuws: Onderzoekers ontwikkelen dunnefilmzonnecellen met rendement van 25 procent
eerste → eerstBart Vermang, hoogleraar aan de Belgische UHasselt-universiteit en coördinator binnen het Percistand-consortium, zegt dat de onderzoeksgroep met deze dunnefilmzonnecellen voor het eerste echt in competitie is met de traditionele zonnepanelensector.
downloads: ScreenToGif 2.21.2
ScreenToGif is een opensource applicatie waarmee de handelingen op het scherm of de beelden van de webcan kunnen worden opgenomen
Try SCE to Aux
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
plan: Ervaar als eerste de nieuwe line-up van LG tijdens een exclusief event
In de form: aanmeleden (wel consequent fout).
In de form: aanmeleden (wel consequent fout).
geek: Astronomen zien bewijs voor grootste explosie in heelal op 390 miljoen ...
De oerknal was uiteraard groter, maar als die buiten beschouwing word gelaten -> wordt
De oerknal was uiteraard groter, maar als die buiten beschouwing word gelaten -> wordt
nieuws: Plague Inc. is verwijderd uit Chinese App Store wegens 'illegale inhoud'
en dat dit onderkent wordt -> onderkend
Bensimpel
Positieve meneer
SARS-CoV-2 > COVID-19Brousant schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:48:
nieuws: Plague Inc. is verwijderd uit Chinese App Store wegens 'illegale inhoud'
😆 - Denk ook eens om ;)
'COVID-19' (corona virus disease 2019) is de naam van ziekte, 'SARS-CoV-2' is het virus.
@Drobanir
downloads: Malwarebytes 4.1.0.56
is feitelijk "Malwarebytes for Windows". Men heeft ook o.a. een macOS en Android versie.
downloads: Malwarebytes 4.1.0.56
is feitelijk "Malwarebytes for Windows". Men heeft ook o.a. een macOS en Android versie.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
nieuws: SilentiumPC brengt Astrum AT6V-behuizingen met glazen paneel uit vana...
Laatste alinea, laatste zin:
*mierenneukmodus* en technisch gezien ondersteunt hij het, hij werkt alleen maar op de snelheid van de daadwerkelijke bus waar je hem op aansluit *mierenneukmodus*
Laatste alinea, laatste zin:
Apart dat zowel de 3.0 aansluitingen als de USB-c aansluiting met usb 3.2 gen2 snelheid werken, er zal wel werkt bedoeld worden.Het i/o-paneel heeft twee usb 3.0-aansluitingen en een usb-c-aansluiting die met usb 3.2 gen2-snelheid werken.
*mierenneukmodus* en technisch gezien ondersteunt hij het, hij werkt alleen maar op de snelheid van de daadwerkelijke bus waar je hem op aansluit *mierenneukmodus*
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
geek: Ontwikkelaars maken dlc voor 25 jaar oude game Master of Magic
Laatste alinea:
Laatste alinea:
Heeft moet dus heet zijn.De dlc heeft Caster of Magic
nope
geek: Ontwikkelaars maken dlc voor 25 jaar oude game Master of Magic
Lastste zin:
[Qoute]Slitherine werkt daarvoor hem samen.[/qoute]
Misschien het woordje "met" tussen 'daarvoor' en 'hem'?
Lastste zin:
[Qoute]Slitherine werkt daarvoor hem samen.[/qoute]
Misschien het woordje "met" tussen 'daarvoor' en 'hem'?
Problems don't exist, only challenges
Bijgewerkt, dank!
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
nieuws: Let's Encrypt heeft een miljard https-certificaten uitgereikt 
Tweakers pretendeert een techsite te zijn, ik verwacht dat het juiste jargon dan gebruikt wordt.
En dat er dus gewoon TLS- of (als alternatief) SSL-certificaten gebruikt wordt, ik zie de titel graag daarop gecorrigeerd.
Toch wel jammer om te zien dat de redactie steeds minder technisch lijkt te zijn of in ieder geval minder technisch schrijft.

Tweakers pretendeert een techsite te zijn, ik verwacht dat het juiste jargon dan gebruikt wordt.
En dat er dus gewoon TLS- of (als alternatief) SSL-certificaten gebruikt wordt, ik zie de titel graag daarop gecorrigeerd.
Toch wel jammer om te zien dat de redactie steeds minder technisch lijkt te zijn of in ieder geval minder technisch schrijft.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2020 23:59 ]
plan: Achter de schermen - Wat gebeurt er op de redactie?
Als er medewerkers binnen Tweakers op de hoogte waren, kon de redactie hun niet om verificatie vragen.
Hier kun je beter even een eigen topic voor openen. Dit is namelijk geen spel- of tikfout.CH4OS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:18:
nieuws: Let's Encrypt heeft een miljard https-certificaten uitgereikt
IMO is het wel een tikfout; HTTPS-certificaten bestaan namelijk niet.RoD schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:06:
Hier kun je beter even een eigen topic voor openen. Dit is namelijk geen spel- of tikfout.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 29-02-2020 14:50 ]
Dit is géén tikfout, dit is een suggestie over de manier van schrijven. Hier moet de auteur naar kijken en is dus niet bedoeld voor dit topic.CH4OS schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:48:
[...]
IMO is het wel een tikfout; HTTPS-certificaten bestaan namelijk niet.En laten we wel wezen, de reactie typen kostte meer tijd dan de aanpassing, gok ik zo. Dan is gewoon zonde en overdreven om er alsnog meer tijd in te steken, me dunkt.
Verdere discussie dus buiten dit topic om.
Je zou inmiddels beter moeten weten. Kappen met dit gedram.
[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 29-02-2020 15:21 ]
Dit is erger dan een spel en tikfout. Het is gewoon een fout. HTTPS certificaten bestaan niet. We hebben SSL certificaten welke gebruikt worden kunnen worden voor HTTPS verkeer. Zou een beetje raar zijn dat een aantal van mijn Certificaten welke ik via Let's Encrypt heb lopen opeens alleen voor HTTPS gebruikt kunnen worden. Want daar zijn ze niet voor bedoeld.RoD schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:06:
[...]
Hier kun je beter even een eigen topic voor openen. Dit is namelijk geen spel- of tikfout.
Let's Encrypt verstrekt SSL Certificaten.
En ja dit is geen spel en tikfout.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Veiligheid en voorkomen van accountmisbruik - Development-iteratie #173
„Veiligheid van accounts” ― „Advertentieplaatsing na e-mailbevestiging”
Eerste zin:
Wall Street Journal: VS heeft bewijs Huawei-spionage gedeeld met Duitsland en VK
Inlichtingendiensten: staatshackers misbruiken lek in vpn-software Pulse Secure
Eerste alinea, tweede zin:
OpenSSH 8.2 heeft ondersteuning voor hardwarematige authenticatie via FIDO U2F
Tweede alinea, derde zin:
Privacybrowser overgenomen door advertentiebedrijf dat in Startpage investeerde
NASA investeert in onderzoek naar Venus en naar manen Neptunus en Jupiter
Derde alinea, laatste zin:
Vernieuwde mobiele categoriebrowser - Development-iteratie #175
Inleiding, tweede zin:
SpaceX gaat binnen twee jaar vier ruimtetoeristen lanceren in Crew Dragon
Derde alinea, tweede zin:
Wetenschappers genereren elektriciteit uit vocht in de lucht
Vierde alinea, tweede zin:
Onderzoekers gebruiken kunstmatige intelligentie om nieuwe antibiotica te vinden
Laatste alinea, eerste zin:
NASA-wiskundige en computerpionier Katherine Johnson is overleden
Tweede alinea, vierde zin:
Onderzoek: Tesla's Autopilot en afgeleide bestuurder zijn oorzaak Model X-crash
„Veiligheid van accounts” ― „Advertentieplaatsing na e-mailbevestiging”
Eerste zin:
hebt bevestigd
Wall Street Journal: VS heeft bewijs Huawei-spionage gedeeld met Duitsland en VK
- Eerste alinea, tweede zin:die de krant gesproken heeft,
- Tweede alinea, tweede zin:die de apparatuur inzetten,
Inlichtingendiensten: staatshackers misbruiken lek in vpn-software Pulse Secure
Eerste alinea, tweede zin:
Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid
OpenSSH 8.2 heeft ondersteuning voor hardwarematige authenticatie via FIDO U2F
Tweede alinea, derde zin:
collission-aanvallen
Privacybrowser overgenomen door advertentiebedrijf dat in Startpage investeerde
- Laatste alinea, tweede zin:Startpage noch System1 zeiden
- Laatste alinea, laatste zin: geen afsluitende punt.
NASA investeert in onderzoek naar Venus en naar manen Neptunus en Jupiter
Derde alinea, laatste zin:
onder het oppervlakte
Vernieuwde mobiele categoriebrowser - Development-iteratie #175
Inleiding, tweede zin:
categorie͜browser
SpaceX gaat binnen twee jaar vier ruimtetoeristen lanceren in Crew Dragon
Derde alinea, tweede zin:
Een van beide kan (vermoedelijk) weg.Tot nu toe zijn er nog geen bemande vluchten uitgevoerd.
Wetenschappers genereren elektriciteit uit vocht in de lucht
Vierde alinea, tweede zin:
sulfurreducens
Onderzoekers gebruiken kunstmatige intelligentie om nieuwe antibiotica te vinden
Laatste alinea, eerste zin:
Een van beide kan weg.die mogelijk een antibacteriële werking kunnen hebben
NASA-wiskundige en computerpionier Katherine Johnson is overleden
Tweede alinea, vierde zin:
Een netwerk [...] hadden
Onderzoek: Tesla's Autopilot en afgeleide bestuurder zijn oorzaak Model X-crash
In
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
Begint de titel met een soort Lorem Ipsum ‘caveat emptor’. Klopt dat? Is dat een placeholder titel. Nooit gehoord en ongebruikelijk in ieder geval.
Begint de titel met een soort Lorem Ipsum ‘caveat emptor’. Klopt dat? Is dat een placeholder titel. Nooit gehoord en ongebruikelijk in ieder geval.
De foutjes zijn weer gerepareerd
In reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
Er wordt gesproken over een tweetal alternatieve voedingen voor het 4K systeem en een daarvan is de Corsair RM650X. Echter linkt die naar de productpagina van de RM550X, een klein maar belangrijk puntje voor de niet oplettende lezer.
De correcte link is:
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
Er wordt gesproken over een tweetal alternatieve voedingen voor het 4K systeem en een daarvan is de Corsair RM650X. Echter linkt die naar de productpagina van de RM550X, een klein maar belangrijk puntje voor de niet oplettende lezer.
De correcte link is:
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
[ Voor 2% gewijzigd door Blinkin op 01-03-2020 10:23 . Reden: Tikfout (hoe ironisch haha) ]
(en volgens mij klopt het ook niet dat je systeem sneller word met RGB
)
Twee keer 'stil'? Eerste 'stil' vervangen door 'koel', of iets van dien aard lijkt me...De grote koeler met drie ventilators houdt de videokaart goed stil en is zelf erg stil.
(en volgens mij klopt het ook niet dat je systeem sneller word met RGB
I can hold my breath for ten minutes.
^ Ik weet niet of dat fout is, het lijkt erop dat de auteur bedoelt dat zowel de videokaart stil blijft en de koeler zelf ook stil is.
De rest is gerepareerd
De rest is gerepareerd
nieuws: KPN draait forceren van hdr in tv-ontvanger niet terug
Dat moet "stelt dat" worden, neem ik aan.Het bedrijf stelt klanten die last hebben van verkeerde kleuren juist aanpassingen moeten doen aan de weergave op hun televisie.
nieuws: Indie-ontwikkelaars klagen dat Google te weinig geld bood voor Stadia
@Olaf
Verdwaalde " 4e alinea
@Olaf
Verdwaalde " 4e alinea
Team anti-scalp - wauw..
nieuws: Tactische shooter van Riot Games heet Valorant en komt in de zomer uit
@Xtuv
@Xtuv
Onhandige komma is onhandig. Tussen 'game' en 'die' kommaatje erbij?De game die tot nu toe bekend stond als Project A, krijgt de naam Valorant.
Team anti-scalp - wauw..
nieuws: Renault toont elektrische conceptauto die uitschuift voor Travel Exte...
"Renault heeft ... onthult". Dat moet "onthuld" zijn.
"Renault heeft ... onthult". Dat moet "onthuld" zijn.
In nieuws: Check Point bouwt encyclopedie met malwaretechnieken om VM's te omzeilen klopt de eerste zin niet. De meest simpele oplossing zou kunnen zijn om het woordje draaien toe te voegen tussen Malware en uit. Maar dan zou ik er ook draaien vanuit van maken.
nieuws: Check Point bouwt encyclopedie met malwaretechnieken om VM's te omzeilen
Rare titel. Ik dacht eerst dat Check Point VM's wilde omzeilen en daarom die encyclopedie gaat bouwen.
Voorstel: Check Point bouwt encyclopedie met malwaretechnieken die VM's kunnen omzeilen
Rare titel. Ik dacht eerst dat Check Point VM's wilde omzeilen en daarom die encyclopedie gaat bouwen.
Voorstel: Check Point bouwt encyclopedie met malwaretechnieken die VM's kunnen omzeilen
... en gaat over tot de orde van de dag
spatie of koppelteken tussen play en game.free-to-playgame
Vgl. doe-het-zelfafdeling.CH4OS schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:00:
[...]
spatie of koppelteken tussen play en game.
Hmmm, oke. Wist niet dat dat een ding was idd.
nieuws: Alphabet presenteert camera-project om duizenden individuele vissen t...
3e alinea:
3e alinea:
Vandaag de dag worden de beslissingen voor de gezondheid van duizenden in gevangenschap gehouden vissen nog genomen op basis VAN het inspecteren van enkele individuele vissen die uit het water worden gehaald
nieuws: Xiaomi toont capaciteit om smartphone draadloos te laden met 40W
De Xiaomi Mi 30 Pro en de Mi 9 Pro 5G ondersteunen al draadloos laden met 30W.
Mi 30 Pro bestaat niet. Wellicht de Mi 10 Pro?
De Xiaomi Mi 30 Pro en de Mi 9 Pro 5G ondersteunen al draadloos laden met 30W.
Mi 30 Pro bestaat niet. Wellicht de Mi 10 Pro?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
nieuws: Xiaomi toont capaciteit om smartphone draadloos te laden met 40W
Ik vind capaciteit maar een raar woord in deze context. Misschien iets als 'mogelijkheid'
Ik vind capaciteit maar een raar woord in deze context. Misschien iets als 'mogelijkheid'
nieuws: Byton levert elektrische M-Byte met 72 of 95kWh-accu voor minimaal 45...
Byton zegt zich met de M-Byte ook sterk te richting op technologie.
Byton zegt zich met de M-Byte ook sterk te richting op technologie.
nieuws: Byton levert elektrische M-Byte met 72 of 95kWh-accu voor minimaal 45.000 euro
is verschil is → verschil isDe derde versie bouwt voort op de vorige; het enige is verschil is dat deze achterwielaandrijving krijgt en daardoor een iets hoger bereik van 460km haalt.
Volgens de fabrikant is de 95kWh-accu in ongeveer 35 minuten van 0 tot 80 procent zijn op te laden via snelladen met 150kW.
In de laatste smartphone bbg is op de laatste pagina de link naar de Pixel 4 XL in de pricewatch niet goed.
nieuws: Death Stranding komt op 2 juni uit voor pc
Dat loopt niet.505 Games meldt dat de pc-versie een foto-modus bevat en ondersteuning voor uwqhd-monitoren hoge framerates heeft.
In de post-apocalyptische spelwereld van Death Stranding draait het om steden die zich na een catatrofale gebeurtenis hebben geïsoleerd van andere steden en daarmee ook van de maatschappij.
Om het de redactie wat makkelijker te maken:erikieperikie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 06:44:
In de laatste smartphone bbg is op de laatste pagina de link naar de Pixel 4 XL in de pricewatch niet goed.
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2020
[pid]1475652.1[/pid]
plan: Hands-on met Huawei voor developers: migreer je Android-app naar de App...
Het lijkt me dat er daar daadwerkelijk gelinkt moet worden naar een artikel.Dit betekent bijvoorbeeld dat de juiste tools voor de juiste taak beschikbaar zijn, zoals in het geval van de 24 Core Kits voor developers [link naar Tweakers Huawei artikel 1].
nieuws: Facebook vernieuwt code Messenger-app als voorbereiding op WhatsApp-i...
Een programmeur schrijft regels code, geen lijnen.
Een programmeur schrijft regels code, geen lijnen.
geek: Japanse meubelfabrikant kondigt bed voor gamers aan
Omrekenen van dollar naar euro lijkt de verkeerde kant op gedaan te zijn
'en inclusief btw'.SonataArctica schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:11:
De rest is gefikst.
plan: Gemakkelijker afbeeldingen uploaden in het Forum - Development-iteratie...
Vooralsnog genereert het uploaden van een afbeeldingen net...
'Een afbeelding' of 'afbeeldingen'
Vooralsnog genereert het uploaden van een afbeeldingen net...
'Een afbeelding' of 'afbeeldingen'
nieuws: Waymo haalt 2,25 miljard dollar aan investeringen op
autonometaxidienst → autonome taxidienstDe autonometaxidienst is momenteel nog niet algemeen beschikbaar, zelfs niet in de VS.
nieuws: Datalekzoekmachine Have I Been Pwned blaast verkoop af en blijft zelfstandig
4e alinea: Information Merorandum --> Information Memorandum
4e alinea: Information Merorandum --> Information Memorandum
'Autonometaxidienst' is correct. Bij 'autonome taxidienst' zou de dienst autonoom zijn ipv de taxi. Vgl. bijv. 'rodeogenfilter' vs. 'rode ogenfilter'.Bux666 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:06:
nieuws: Waymo haalt 2,25 miljard dollar aan investeringen op
[...]
autonometaxidienst → autonome taxidienst
De rest is verbeterd.
Tweakers schreef het 2½ maand geleden nog los (nieuws: Mercedes-Benz en Bosch beginnen in VS met pilot voor autonome taxidienst) en overige nieuwsaanbieders schrijven het ook allemaal los (bijv. https://www.deingenieur.n...ome-taxidienst-in-phoenix en https://www.autoweek.nl/a...taxidienst-in-californie/ ).Delpozo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:00:
[...]
'Autonometaxidienst' is correct. Bij 'autonome taxidienst' zou de dienst autonoom zijn ipv de taxi. Vgl. bijv. 'rodeogenfilter' vs. 'rode ogenfilter'.
De rest is verbeterd.
nieuws: Investeringsmaatschappij neemt securitybedrijf Sophos over voor 3,5 m...
om over te nemen → om Sophos over te nemenDe intentie om over te nemen werd oorspronkelijk in oktober van 2019 aangekondigd.
nieuws: Testversie Vivaldi-browser ondersteunt blokkeren van trackers
danquote: Laatste zinmaar doet dat bewust met minder rasse schreden van Mozilla.
nieuws: Code in WhatsApp-bèta wijst op functie om back-ups te beveiligen met ...
bureausZo maakt Bauhütte onder andere koffers voor cosplayers, gamingstoelen en bureau's voor gamers.
nieuws: Xerox dient vijandig overnamebod op HP inDie laatste kan op het bed worden geplaatst voor een meer comfortabele houding voor tijdens het gamen.
eenHet bedrijf deed en bod, maar dat werd afgewezen door HP.
nieuws: Code in WhatsApp-bèta wijst op functie om back-ups te beveiligen met ...
bètaversieDe betaversie bevat volgens de site alleen de eerste regels code die duiden op de aanwezigheid van de functie.
[ Voor 47% gewijzigd door edeboeck op 03-03-2020 18:01 . Reden: Edit 1: artikel Xerox, Edit2: artikel WhatsApp ]
nieuws: Actief misbruikt lek gaf apps root-toegang op telefoons met MediaTek-soc
Er is verder weinig bekend over het lek, dat Google alleen noemt in zijn Android Security Bulletin heeft staan maar verder niet uitlegt.
nieuws: Datalekzoekmachine Have I Been Pwned blaast verkoop af en blijft zelfstandig
hadden, na → hadden; naEr waren talloze bedrijven die interesse hadden, na een eerste selectie bleven er 141 over.
nieuws: Freedom Internet maakt meer details bekend over prijzen internetabonnementen
maand, een → maand; eenDat kost 47 euro per maand, een snelheid specificeert de provider niet.
verdubbelen, dat → verdubbelen; datDsl-pairbonding kan afgenomen worden om de snelheid te verdubbelen, dat kost 12 euro extra per maand.
Helaas worden er nog steeds veel fouten gemaakt.Bux666 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Tweakers schreef het 2½ maand geleden nog los (nieuws: Mercedes-Benz en Bosch beginnen in VS met pilot voor autonome taxidienst) en overige nieuwsaanbieders schrijven het ook allemaal los (bijv. https://www.deingenieur.n...ome-taxidienst-in-phoenix en https://www.autoweek.nl/a...taxidienst-in-californie/ ).
We hebben ze weer zoveel mogelijk verbeterd. Dank voor de oplettendheid!
[ Voor 5% gewijzigd door Delpozo op 04-03-2020 09:21 ]
nieuws: NL-Alert-app verschijnt voor iOS
1 januari 2022 → op 1 januari 2022 (of anders 'vanaf 1 januari 2022')Uiteindelijk moet NL-Alert het traditionele luchtalarm vervangen, maar dat gebeurt op zijn vroegst 1 januari 2022.
nieuws: Ampere presenteert serverprocessor met 80 ARM-cores
tweede serverprocessors → tweede serverprocessorAmpere heeft zijn tweede serverprocessors met ARM-cores aangekondigd.
Het bedrijf zegt het Ampere Altra-platform → Het bedrijf zegt dat het Ampere Altra-platformHet bedrijf zegt het Ampere Altra-platform momenteel al geleverd wordt aan klanten wereldwijd, waaronder grote clouddiensten.
nieuws: Testversie Vivaldi-browser ondersteunt blokkeren van trackers
"te"De nieuwste testversie van browser Vivaldi heeft de mogelijkheid gekregen om trackers to blokkeren. De software gebruikt daarvoor een blocklist van zoekmachinemaker DuckDuckGo. Het was al mogelijk om trackers te blokkeren via een extensie.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
nieuws: Honeywell introduceert medio 2020 programmeerbare quantumcomputer
met behoudt van de goede eigenschappen -> behoud
Honneywell > Honeywell
met behoudt van de goede eigenschappen -> behoud
Honneywell > Honeywell
[ Voor 14% gewijzigd door Brousant op 04-03-2020 13:47 ]
geek: PlayStation 2 kwam twintig jaar geleden uit
Ratchet & ClankOnder andere Gran Turismo 3, GTA: Vice City, Ico, Devil May Cry 3, Burnout 3, Beyond Good & Evil, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Ratchet & Clack, Shadow of the Colossus en Silent Hill 2 waren zeer succesvolle PS2-games
nieuws: Duits bedrijf haalt Kickstarter-doel voor Google-loze smartphone
Misschien is het een idee om ook Arnoud zelf erop te wijzen dat 'vervangen voor' incorrect is en dat het 'vervangen door' moet zijn? Het is nl. niet de eerste keer dat hij deze fout maakt, bovendien is het nu de tweede keer dat ik vraag om dit door te geven aan Arnoud (25 januari was nl. de eerste keer)!
vpn-app → een vpn-appWel zit er vpn-app in de software, Hide.me.
vervangen voor → vervangen doorDe software moet bovendien afleidingen verminderen door het homescreen te vervangen voor een 'Springboard', waarop gebruikers apps kunnen bereiken door de naam in te typen.
Misschien is het een idee om ook Arnoud zelf erop te wijzen dat 'vervangen voor' incorrect is en dat het 'vervangen door' moet zijn? Het is nl. niet de eerste keer dat hij deze fout maakt, bovendien is het nu de tweede keer dat ik vraag om dit door te geven aan Arnoud (25 januari was nl. de eerste keer)!
Fouten verbeterd.
@richy3908: De taalkundige opvoeding van redacteuren is een continu proces. We doen er alles aan om verbetering te realiseren, maar redacteuren zijn soms net mensen.
@richy3908: De taalkundige opvoeding van redacteuren is een continu proces. We doen er alles aan om verbetering te realiseren, maar redacteuren zijn soms net mensen.
nieuws: Twitter test 'fleets' die na 24 uur verdwijnen
Snapschat → SnapchatDe functie is vergelijkbaar met Stories in apps als Snapschat en Instagram. Fleets zijn momenteel alleen in Brazilië beschikbaar.
nieuws: Medewerker die bedrijfsgeheimen Google stal, moet 179 miljoen dollar ...
Wat er staat:
HIj ging weg bij Google, richtte een eigen bedrijf op en liet zich opkopen door Uber.
Correctie: HIj - > Hij
Wat er staat:
HIj ging weg bij Google, richtte een eigen bedrijf op en liet zich opkopen door Uber.
Correctie: HIj - > Hij
downloads: Total Commander 9.51 RC4
@Drobanir
De link naar de downloadpagina verwijst naar beta 2, de goede link is
https://www.ghisler.com/951_beta.htm
@Drobanir
De link naar de downloadpagina verwijst naar beta 2, de goede link is
https://www.ghisler.com/951_beta.htm
geek: HBO en Sony maken tv-serie van The Last of Us
Moet dat niet de serie zijn?Medewerkers van Naughty Dog, de studio die de games ontwikkelt, werken inhoudelijk mee aan het spel.
Raspberry Pi brengt eigen tool voor flashen uit
nieuws: Raspberry Pi brengt eigen tool voor flashen uit
Rasbian moet zijn Raspbian (P in het midden)
nieuws: Raspberry Pi brengt eigen tool voor flashen uit
Rasbian moet zijn Raspbian (P in het midden)
In de laatste paragraaf van nieuws: AMD brengt eind dit jaar RDNA 2-videokaarten voor 4k-gaming uit staat 1 keer CNDA ipv CDNA.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
downloads: PowerToys 0.15.1
Tweede zin: "De PowerToys is een verzameling van kleine programma's voor powerusers'
--> zijn
Tweede zin: "De PowerToys is een verzameling van kleine programma's voor powerusers'
--> zijn
Sometimes you need to plan for coincidence
nieuws: Let's Encrypt trekt door bug onbetrouwbaar geworden certificaten niet in
In de inleiding:
In de inleiding:
website -> websitesHet intrekken van de certificaten zou wellicht onrust veroorzaken onder bezoekers van de desbetreffende website.
Dit topic is gesloten.