Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Delpozo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:22:
Volgens het bedrijf zelf gaat het hier om 'go-karts', in het Nederlands is dat 'gocarts'.
Als ik dan ga kijken bij Google, kom ik uit op grote trapskelters, wat het ook niet is, zoals de foto bij het artikel laat zien. Gebeurd natuurlijk wel vaker dat dingen vanuit het Engels niet letterlijk te vertalen zijn naar het Nederlands. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 30-01-2020 09:20 (12%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:52

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

downloads: SystemRescueCd 6.0.7
Sinds versie 6.0.5 is uitgekomen en hierin zijn de volgende veranderingen aangebracht:
Voor mijn gevoel loopt deze zin niet helemaal lekker, maar kan ook zijn omdat ik nog geen bak koffie op heb.

nieuws: Samsung zal komende tijd meerdere smartphones met vouwbaar scherm pre...
Het gaat wel goed met qled-tv's: de leveringen verdubbelden in het vierde kwartaal ten opzicht van een jaar eerder.
nieuws: VS verbiedt overheidsinstanties te vliegen met DJI-drones
Het Amerkaanse ministerie voor binnenlandse zaken heeft overheidsinstanties verboden te vliegen met drones van het Chinese DJI.
nieuws: AMD komt dit jaar met Navi-refresh en videokaarten op basis van RDNA2
AMD gaf vorig jaar bij de aankonding van de RDNA-architectuur al een kleine blik op de toekomst.

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 30-01-2020 09:38 (12%)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-02 16:16
nieuws: Tesla zegt dat actieradius Model Y is verhoogd tot 505km
In de nieuwe fabriek in Sjanghai
Volgens mij moet dat Shanghai zijn ;-)

No

• HJTP
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 14:24

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Delpozo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-02 16:59

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
@CH4OS: Wikipedia hanteert dan weer een ruimere definitie
@Rann: http://namen.taalunie.org/content/43222/sjanghai

Overige zaken zijn verbeterd.

Delpozo wijzigde deze reactie 30-01-2020 10:20 (10%)

• richy3908
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-02 12:54
downloads: Software-update: FreeNAS 11.3
FreeNAS versie 11.3 bevat onder meer een verbeterde replicatie engine die tot wel tien keer beter presteerd, is er een access control list manager waarmee vanuit de interface smb-shares aangemaakt kunnen worden en is er een repository voor community plugins.
presteerd → presteert (want derde persoon enkelvoud onvoltooid tegenwoordige tijd)
FreeNAS versie 11.3 bevat onder meer een verbeterde replicatie engine die tot wel tien keer beter presteerd, is er een access control list manager waarmee vanuit de interface smb-shares aangemaakt kunnen worden en is er een repository voor community plugins.
is er een access control list manager → er is een access control list manager (ook wel bekend als een tantebetjeconstructie)
is er een repository → er is een repository (ook wel bekend als een tantebetjeconstructie)
plugins → plug-ins (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=plug-ins en https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, 12.B lid d)
De complete release notes voor deze uitgave kunnen op deze pagina worden gevonden, de release notes voor deze update zien er als volgt uit:
gevonden, de → gevonden; de

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-02 16:16
Ah ik zie het.. Er zijn wat discussies over, de Wiki redirect bijvoorbeeld door naar Shanghai, en VRTTaal geeft ook de voorkeur aan Shanghai. Viel mij op in ieder geval :+

No

• richy3908
Tesla stelt dat hogere actieradius betekent dat de Model Y zijn voorsprong als meest energie-efficiënte suv ter wereld verder heeft vergroot.
Tesla stelt dat hogere actieradius → Tesla stelt dat de hogere actieradius
Momenteel ligt de jaarlijkse Fremont-capaciteit van de Model S en X op 90.000. In de nieuwe fabriek in Sjanghai, die inmiddels tijdelijk is gesloten wegens het Coronavirus, ligt de jaarcapaciteit op 150.000 voor de Model 3 en de productielijn voor de Model Y wordt daar nu gebouwd.
Coronavirus → coronavirus (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=coronavirus en https://onzetaal.nl/nieuw...woordpostarchief/zoonose/, vierde zin in de laatste alinea)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp even niet wat je hiermee wilt zeggen, ik geef aan dat gocart juist gokart moet zijn, en met de link die je nu geeft, onderstreep je dat juist.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:11:
[...]
Ik begrijp even niet wat je hiermee wilt zeggen, ik geef aan dat gocart juist gokart moet zijn, en met de link die je nu geeft, onderstreep je dat juist.
Wat ik wil zeggen is dat het Engelse 'go-kart' ook gemotoriseerde wagentjes omvat. De Nederlandse vertaling van 'go-kart' is 'gocart'. Het woord 'gokart' of 'go-kart' staat niet in het Groene Boekje.

• Bux666
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 14:31
downloads: LibreOffice 6.4.0
In versie 6.4 zien we onder meer prestatieverbeteringen in Impress en Calc wanneer bij het openen en opslaan van documenten en is de compatibiliteit van Microsoft Office-documenten verder verbeterd.
wanneer bij het openen en opslaan van documenten → 'wanneer' moet weg

• getlost
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-02 13:56
nieuws: ASML investeert flink in cleanrooms voor 'euv high NA'-chipmachines

Foutje (van 3 miljard EUR) op de eerste regel .. ;-) - in de gebouwen in Veldhoven tenminste.

Zoals de link naar het artikel van ED ook duidelijk aangeeft: niet 4 maar "slechts" 1 miljard euri ...
https://www.ed.nl/asml/as...en-in-veldhoven~a49db7d7/

getlost wijzigde deze reactie 30-01-2020 17:12 (4%)

• Munchie
  • Niet online
nieuws: Europees Parlement wil dat er nog voor juli regels voor universele la...
De oproep is ook om initiatieven te starten voor recyclen van laders en kabels en om ervoor te zorgen dat consumenten niet steeds een nieuwe lader hoeven te kopen als ze een nieuw apparaat aan te schaffen.
aan te schaffen -> aanschaffen

• jvdmeer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-02 21:53
n de nieuwe fabriek in Sjanghai, [...]
Moet volgens mij "Shanghai" zijn.

geek: Spitzer-ruimtetelescoop zendt zijn laatste signalen na missie van ruim ...
Dit deel van het spectrum gaat van 700nM tot ongeveer 1mm.
Nanometer moet ook met een kleine letter 'm'.

jvdmeer wijzigde deze reactie 30-01-2020 19:45 (44%)

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:20
nieuws: Chinese fabrikant Zhaoxin maakt x86-64-processors met acht cores besc...
De processor heeft 8MB L2-cache, geen L3-cache, een dualchannel ddr4-3200-controller en een geintegreerde gpu met ondersteuning voor 11.1.
11.1 wat? Koeien? Appels? of toch DirectX? ;)

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:10

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Alles aangepast.

This is the future, people translated as data

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
@jvdmeer: 'Sjanghai' is correct.

• vt220
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-02 14:07
nieuws: Criminelen lichten Nederlands museum op voor 2,86 miljoen euro via ma...

Moet dat 'lichten' niet met dubbel t? Ik neem tenminste aan dat het niet nu nog bezig is ;-)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

nieuws: Criminelen lichten Nederlands museum op voor 2,86 miljoen euro via ma...
Het museum en Dickinson beschuldigen elkaar er nu van dat het hun e-mailsysteem was dat binnengedrongen was door de criminelen.
'dat het hun', 'het' is daar overbodig en door 2x was in de zin loopt hij niet lekker, voorstel:
Het museum en Dickinson beschuldigen elkaar er nu van dat hun e-mailsysteem door de criminelen was binnengedrongen.
Volgens de advocaat van het museum wisten de onderhandelaars zelfs van de e-mailspoofing, maar deden ze niets
S moet weg bij 'zelfs'
Omgekeerd claimt Dickinson dat het museum meer had moeten doen om te verifiëren dat het rekeningnummer daadwerkelijk van de onderhandelaars was.
'de onderhandelaars' -> 'hem' of 'Dickinson' Nu is het net of of ze moesten controleren dat het van de oplichters (of hun zelf) was.

DukeBox wijzigde deze reactie 31-01-2020 09:43 (24%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
vt220 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:37:

Moet dat 'lichten' niet met dubbel t? Ik neem tenminste aan dat het niet nu nog bezig is ;-)
De verleden tijd is niet gebruikelijk in een nieuwskop.

• Erycius
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-02 09:05

Erycius

I came on Eileen.

nieuws: Sega stopt nieuwe fysieke pc-games in volledig recyclebare verpakking

Het aangewezen woord is recycleerbaar (tenzij jullie Schrijfwijzer recyclebaar alsnog goedkeurt, het staat immers ook in de Woordenlijst)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Bux666
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 14:31
nieuws: Apple geeft Maps vanaf komende maanden meer details en 'Street View' ...
In de VS is die functie er voorlopig in enkele steden, waaronder San Francisco, las Vegas en Los Angeles.
las Vegas → Las Vegas

• jessesteinen
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-01 14:25

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

The geek shall inherit the earth.

• Adaolin
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-01 14:34
nieuws: Facebook verwijdert valse informatie over coronavirus en Google toont...

Valse informatie -> foutief/misleidende informatie
Want False =\= Valse

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
@Erycius: het is dus niet fout.
@Adaolin: een van de betekenissen van ‘vals’ is volgens Van Dale: ‘onbetrouwbaar’.

Andere dingen zijn rechtgezet.

• Rataplan_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13
downloads: AntivirusLiveCD 32.0-0.102.0

AntivirusLiveCD is een boot cd of zelfstartende usb-stick om een computer enzovoort

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:53

HMC

Pluviophile

Openingsalinea:
AntivirusLiveCD is een boot cd of zelfstartende usb-stick OM een computer te scannen op virussen. Het is gebaseerd op 4MLinux, een kleine Linux-distributie die ZICH focust op de vier M's:

Betaalde Kremlin-troll

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 17:34
nieuws: Apple wil weergave 2fa-sms standaardiseren om de veiligheid te verbet...
Nu gebruikt ieder 2fa-systeem gebruik van andere berichten, wat volgens de ontwikkelaars niet optimaal is en zelfs gevaarlijk kan zijn.
gebruikt --> maakt

• Hayte
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:37

Hayte

Freelancer nieuwsredactie
Allebei aangepast!

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:25
...Het anti-virusgedeelte wordt verzorgt door... verzorgd

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 31-01 20:04
nieuws: Google publiceert opensource-software voor maken eigen FIDO2-beveilig...

"De dongle werkt met de software met FIDO U2FS en FIDO2."

Moet zijn: ... FIDO U2F en FIDO2

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-02 08:44
geek: Beelden tonen scenes van nooit uitgebrachte Star Wars-tv-serie

Eerste alinea, eerste zin:
“Hoewel The Mandalorian het eerste live-action-Star Wars-tv-programma is, waren er veertien jaar eerder al eerder plannen om een dergelijke show uit te brengen.” —> weghalen

Derde alinea, vierde zin:
“Underworld werd nooit uitgebracht, vanwege de hoge kosten die bij iedere aflevering gepaard gingen.” —> “met

JohnnieWbl wijzigde deze reactie 31-01-2020 19:09 (17%)

• Hayte

Hayte

Gecorrigeerd

• JohnnieWbl
nieuws: VodafoneZiggo is voor 650.000 euro opgelicht via vaste-telefoniefraude

Derde alinea, vierde zin:
“De politie zegt na dat deze aangifte het Rotterdamse cybercrimeteam een onderzoek instelde.” —> “dat na

@Hayte Niet helemaal, zie de edit van de laatste post.

JohnnieWbl wijzigde deze reactie 31-01-2020 19:29 (7%)

• Hayte

Hayte

Check!

• robvanwijk
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 16:36
Beveiligingscamera's in Moskou krijgen realtime gezichtsherkenning
Derde alinea, laatste woord: "Vkontake" moet "VKontakte" zijn.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

geek: The Sims kwam twintig jaar geleden uit
een oude leeftijd -> een hoge leeftijd

I have the cape.

• johan501
  • Registratie: september 2013
  • Niet online

Er staat: "Resistance"
Dat zou de Rebellion moet zijn zijn of gewoon de Rebels zoals het in de tijd van de Empire genoemd werd. De Resistance is weer van de tijd van de First Order. :)

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

nieuws: Gerucht: Apple zet Touch ID in Power-knop voor iPhone van voorjaar 2021
Sony deed dat sinds 2015 in zijn Xperia Z-telefoons en inmiddels zijn er ook veel modellen van andere fabrikanten verschenen, waardoor van Samsung, Huawei en Xiaomi.
Waaronder.

2e paragraaf.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
johan501 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:06:

Dat zou de Rebellion moet zijn zijn of gewoon de Rebels zoals het in de tijd van de Empire genoemd werd. De Resistance is weer van de tijd van de First Order. :)
Geen spelfout, even een eigen topic voor openen :)

De rest is weer gerepareerd.

• johan501
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Geen spelfout, even een eigen topic voor openen :)

De rest is weer gerepareerd.
Ik dacht dat het ook een soort 'tikfoutje' was aangezien het een foutje is.
Maar goed, blijkbaar moet ik ergens (waar?) een topic openen terwijl het door mijn reactie al veranderd had kunnen worden. Ik ga dat dus niet doen. ;)

Wat is er verder gerepareerd?
Zelf heb ik niks anders gemeld? 8)7

johan501 wijzigde deze reactie 01-02-2020 11:48 (7%)

• Hayte

Hayte

johan501 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:06:

Aangepast!

• richy3908
nieuws: Apple wil weergave 2fa-sms standaardiseren om de veiligheid te verbeteren
Het doel van dit gestandaardiseerd 2fa-bericht is tweeledig.
gestandaardiseerd → gestandaardiseerde

• richy3908
Ook de verkoop van Lucasfilm aan Disney zou een rol in hebben gespeeld.
zou een rol in hebben gespeeld → zou een rol hebben gespeeld (of anders 'zou er een rol in hebben gespeeld')
Of er ook meerdere scenes zijn opgenomen, is onbekend.
scenes → scènes (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=scène en vergelijk de betekenis met https://woordenlijst.org/#/?q=scene; 'scene' bestaat dus wel in het Nederlands volgens het Groene Boekje, maar betekent wat anders)

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:00

Santford

FP ProMod
nieuws: Aston Martin stelt komst elektrische auto's uit vanwege financiële situatie
In de eerste alinea na opening:
[...]; er werd uiteindelijk besloten om investering van 500 miljoen pond te accepteren van een consortium geleid door Lawrence Stroll, [...]
-> een investering

software-update: Tribler 7.4.0
Versie 7.4.0 van Tribler uitgekomen en wegens een fout ook meteen 7.3.2.
-> is uitgekomen

Dit foutje komt voor in alle artikelen die zijn genoemd in de update-historie.

Santford wijzigde deze reactie 01-02-2020 16:24 (25%)

• robvanwijk
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 16:36
Om misverstanden te voorkomen: ik ben geen redactie, maar aangezien er nog niemand van de redactie gereageerd heeft toch even een antwoord:
johan501 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:48:
Ik dacht dat het ook een soort 'tikfoutje' was aangezien het een foutje is.
@johan501
Zoals de titel van het topic zegt "en dus *geen* andere foutjes". Het idee is dat elke redacteur, dus ook iemand zonder inhoudelijke kennis, de meldingen hier kan corrigeren. Bij jouw melding was dat niet zo; om te weten of de verandering die je voorstelt ook echt een correctie is moet iemand iets van Star Wars weten. Een volledige uitleg van de bedoeling van dit topic staat op pagina 1 van dit topic, in de eerste post.

• johan501
  • Niet online
robvanwijk schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:30:
Om misverstanden te voorkomen: ik ben geen redactie, maar aangezien er nog niemand van de redactie gereageerd heeft toch even een antwoord:

[...]

@johan501
Zoals de titel van het topic zegt "en dus *geen* andere foutjes". Het idee is dat elke redacteur, dus ook iemand zonder inhoudelijke kennis, de meldingen hier kan corrigeren. Bij jouw melding was dat niet zo; om te weten of de verandering die je voorstelt ook echt een correctie is moet iemand iets van Star Wars weten. Een volledige uitleg van de bedoeling van dit topic staat op pagina 1 van dit topic, in de eerste post.
Ik dacht dat het als tikfoutje was. Als je in de war bent met de Resistance (i.p.v.) kan dat naar mijn mening ook een tikfoutje zou. Maar goed, hier ga ik verder niet op in. En het is al verbeterd.

Je zegt iemand iets van Star Wars moet weten, maar Tweakers is toch o.a. altijd van het ook zelf opzoeken via Google als je iets niet (zeker) weet of om te checken? Bedoel hier verder niks mee hoor, en is totaal niet rot bedoeld. Maar helaas 'botst' mijn mening nog wel eens omdat ik een andere "kijk" op dingen heb. Maar ik weet het voor de volgende keer, thanks! :)

Was de eerste keer dat ik dit deed en dacht er juist goed aan te doen. 8)7

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-02 15:07
nieuws: Foto's van vermoedelijke Nokia 5.2 duiken op

Foto’s duiken op, niet foto’s duikt op.

• RoD
  • Niet online

RoD

johan501 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Ik dacht dat het als tikfoutje was. Als je in de war bent met de Resistance (i.p.v.) kan dat naar mijn mening ook een tikfoutje zou. Maar goed, hier ga ik verder niet op in. En het is al verbeterd.

Je zegt iemand iets van Star Wars moet weten, maar Tweakers is toch o.a. altijd van het ook zelf opzoeken via Google als je iets niet (zeker) weet of om te checken? Bedoel hier verder niks mee hoor, en is totaal niet rot bedoeld. Maar helaas 'botst' mijn mening nog wel eens omdat ik een andere "kijk" op dingen heb. Maar ik weet het voor de volgende keer, thanks! :)

Was de eerste keer dat ik dit deed en dacht er juist goed aan te doen. 8)7
Ja natuurlijk kan dit opgezocht worden om te checken en het dan aan te passen, maar dat is dus niet de bedoeling van dit topic. Dit topic is voor spel- en tikfoutjes, en geen inhoudelijke foutjes. Geen probleem verder :)

Verdere discussie graag elders, dan kan het hier weer gaan over spel- en tikfoutjes ;)

• richy3908
nieuws: Russische telecomwaakhond dreigt met boetes voor Twitter en Facebook
Dat is voor de beide bedrijven geen hoog bedrag, maar wel kunnen de procedures uiteindelijke leiden tot een blokkade van de diensten in Rusland.
uiteindelijke → uiteindelijk
Overigens dreigde Roskomnadzor eerder ook al eens om Facebook te blokkeren.
Roskomnadzor → de Roskomnadzor (overal in het artikel wordt 'de Roskomnadzor' geschreven, behalve hier)

• richy3908
nieuws: Amerikaan bekent schuld aan hacken van Nintendo-systemen
Na het ontfutselen van de inloggegevens van een Nintendo-medewerker kreeg hij toegang tot systemen waar bedrijfsgeheimen stonden, onder meer over de destijds nog niet uitgebrachte Switch.
waar → waarop
Er wordt een celstraf van 3 jaar geëist door de aanklagers, en daarnaast heeft Hernandez ingestemd met het betalen van $259,323 dollar als schadevergoeding aan Nintendo.
$259,323 → $ 259.323 (dus als eerste een spatie tussen het valutateken en het bedrag en als tweede een punt als scheidingsteken voor duizendtallen. Zie voor een uitleg over de spatie ook https://taaladvies.net/taal/advies/tekst/114#6 en over duizendtallen ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/463.)

• RoD
  • Niet online

RoD

Gerepareerd, dank :)

• MediQ
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-02 12:36
downloads: PeaZip 7.2.0

Titel moet zijn 7.1.0, zoals wel correct in de eerste zin van het artikel staat

MediQ wijzigde deze reactie 02-02-2020 12:57 (32%)

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-02 18:28
Ben ik echt de eerste?

nieuws: Valve brengt Dota Underlords officeel uit op 25 februari

officeel > officieel

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:19

Zeror

Ik Henk 'm!

Klein foutje tegengekomen.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2020

Als je hier naar beneden scrolt heb je de Huawai Matebook staan net boven de inhoudsopgave. Daar staat ook link naar de review ervan bij. Het woordje review is daar fout gespeld.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• W-a-n-d-t
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-02 01:38
Amerikaanse politie gebruikt software die met één foto naam en adres kan vinden
Derde alinea, laatste zin:
Hoan Ton-That zegt [...] geen plannen te hebben

Alphabet-ceo wil dat overheden kunstmatige intelligentie reguleren
Derde alinea, tweede zin:
Ook Microsoft deed die oproep jaren geleden al.
Alphabet deed dat dus pas recentelijk.

Martin Carton (Prodrive Technologies) over Rust: “Vaak beter dan C++”
  • „Project zit in de lift”
    Eerste alinea, zesde zin:
    een kleinschalige side project
  • „Rust roest niet”
    Derde alinea, eerste zin:
    web͜development
  • „De community staat klaar om te helpen”
    • Tweede zin:
      vergelijken met alternatieven, vooral C++, en uitleggen
    • Laatste zin: de koppeling loopt door voorbij „boek”.

Veiligheid en voorkomen van accountmisbruik - Development-iteratie #173
  • „Veiligheid van accounts ― Advertentieplaatsing na e-mailbevestiging”
    Eerste zin:
    nadat je vanuit een e-mail bevestigd hebt dat
  • „Topics volgen”
    Laatste zin:
    die je volgt,

VN wil onderzoek naar hack Jeff Bezos via WhatsApp van Saudische kroonprins
  • Titel:
    VN willen
    net als elders in het artikel.
  • Inleiding, tweede zin:
    nadat Bezos via WhatsApp een video ontvangen had
  • Vierde alinea, eerste zin:
    nadat hij via WhatsApp een gesprek gehad had
  • Vierde alinea, laatste zin:
    nadat Bezos een video ontvangen had

CERN ruilt Facebook Workplace in voor opensourcesysteem Mattermost
  • Inleiding:
    Nadat Facebook aanpassingen doorgevoerde heeft
  • Eerste alinea, laatste zin:
    nadat Facebook dit kosteloos aangeboden had

Beelden tonen scenes van nooit uitgebrachte Star Wars-tv-serie
Titel:
scènes

Wetsvoorstel VS lijkt voorbode op inperking van end-to-end-encryptie
  • Eerste alinea, eerste zin:
    persbureau [...] dat het heeft ingezien
  • Eerste alinea, derde zin:
    wordt in het wetsvoorstel [...] niet letterlijk gesproken over end-to-end-encryptie, maar lijkt het er wel invloed op te hebben

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:01
Zowel de titel als de eerste zijn zijn pure wartaal...

nieuws: Ring laat gebruikers verzoeken om beelden te delen met politie uitsch...

• richy3908
nieuws: Ring laat gebruikers verzoeken om beelden te delen met politie uitschakelen
Amazon-dochterbedrijf Ring is bezig met het updaten van zijn apps voor het toevoegen van een functie waarmee gebruikers ervoor kunnen kiezen om geen verzoeken van lokale politiekorpsen kunnen krijgen voor het delen van beelden.
kunnen krijgen → te krijgen
De update is inmiddelsbeschikbaar in de iOS-versie van de app maar de versie voor Android lijkt er nog niet te zijn.
inmiddelsbeschikbaar → inmiddels beschikbaar

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

downloads: PeaZip 7.2.0

Versie 7.1.0 van PeaZip is verschenen.

Moet 7.2.0 zijn.

Edit: Net andersom, de titel moet naar 7.1.0 verwijzen.

Fairy wijzigde deze reactie 03-02-2020 11:40 (23%)

• PeacekeeperNL
  • Laatst online: 21:52

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

geek: Handkar vol smartphones veroorzaakt nepfiles in Google Maps

smarpthones

2x

nieuws: Amerikaan bekent schuld aan hacken van Nintendo-systemen
Er wordt een celstraf van 3 jaar geëist door de aanklagers, en daarnaast heeft Hernandez ingestemd met het betalen van $259.323 dollar als schadevergoeding aan Nintendo.
$=dollar, beetje dubbelop dus 8)7

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 03-02-2020 10:00 (50%)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• HJTP
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 14:24

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
nieuws: MediaTek presenteert socs voor goedkope gamesmartphones

@arnoudwokke: "De socs hebben een Mali G52-gpu van ARM, waar de G90 en G90T een sneller Mali G76-modem hebben."
Moet neem ik aan Mail G76-GPU zijn i.p.v. modem?

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-02 15:53

arnoudwokke

Redacteur
@Wormaap jazeker, dank je wel. Gefikst!

• Xentor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-02 18:05

@arnoudwokke : "De G70 en G80 ondersteunen bluetooth 5.0 en wifi op 5GHz via 802.11ax, ofwel wifi 5."

Zou volgensmij 802.11ac moeten zijn gezien de tabel en product specificaties van mediatek zelf ;).

iRacing profiel | Ryzen 1600 @ 3.9 | Vega 56 | Customloop

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-02 15:53

arnoudwokke

Redacteur
@Xentor je hebt gelijk, gefixt :)

• Bloederig
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 11:36

• Schnitzel
  • Laatst online: 05-02 08:25
De volgende titel koste me een paar lezen voordat ik deze begreep: "KPN moet lagere tarieven overzetten nummers met terugwerkende kracht hanteren"

Ik snap dat er ruimte bespaart moet worden en er pakkende zinnen gemaakt moeten worden maar het begint op te vallen dat er steeds vaker rare zinsconstructies gebruikt worden op Tweakers. Persoonlijk vindt dat jammer dat deze kwaliteit iets naar beneden gaat.

Idee: titel uitbreiden met "KPN moet lagere tarieven voor het overzetten van nummers met terugwerkende kracht hanteren" verbeterd de leesbaarheid enorm.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04:25

Boudewijn

omdat het kan

Door met een karretje volgeladen met smarpthones langzaam
geek: Handkar vol smartphones veroorzaakt nepfiles in Google Maps

• DutchMuffin
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23:19
Helio G90, die onder meer in de Xiaomi Redmi Note 8T zit
In de Redmi Note 8T zit een Qualcomm Snapdragon 665. Jullie bedoelen waarschijnlijk de Xiaomi Redmi Note 8 Pro? Maar daar zit een Helio G90T in.

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
nieuws: Synology brengt DS420j-nas met vier bays uit voor 315 euro

De voorganger moest het doen met de RTD1293, een dualcore op dezelfde snelheid. De nieuwe nas heeft hetzelfde uiterlijk als zijn voorganger en biedt wederom ruimte aan vier 3,5"-drives. Ook het geheugen is met 1GB aan ddr4 gelijk.

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 22:03

Xtuv

Redacteur
Foutjes gefikst. Dank voor het melden!

@Schnitzel We kunnen niet meer dan 80 tekens gebruiken voor titels. Je suggestie past niet.

• Whatts
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 11:31
nieuws: Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet vernieuwd certifi...

"Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet vernieuwd certificaaat"

Een "a" te veel in de titel.

• 84hannes
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-02 15:36
Uit nieuws: Raspberry Pi 4 krijgt op termijn ondersteuning voor Vulkan
olgens de Raspberry Pi Foundation is Igalia pas enkele weken hiermee bezig en volgt er nog een lange routekaart voordat de driver daadwerkelijk beschikbaar is voor gebruikers.
@Koekiemonsterr
Zoals @dasiro al aangeeft:
Routekaart is een ongelukkige vertaling van "roadmap". Stappenplan zou een optie zijn, maar ik denk dat roadmap in deze context als leenwoord gezien mag worden.

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:43

macnerd

No Apples please :-)

nieuws: Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet vernieuwd certifi...

Certificaat heeft maar 2 a's :P

Geldt voor de titel en de URL.

MacNerd

• richy3908
nieuws: Websites van 28 Nederlandse gemeenten maakten gebruik van advertentietracking
Verschillende Nederlandse gemeenten plaatsen trackingcookies van Google of Facebook op hun websites.
plaatsen → plaatsten (want de rest van de zinnen is ook in de onvoltooid verleden tijd)
Naast de advertentiecookies maakt 43 procent van de gemeenten gebruik van Google Analytics.
maakt → maakte (idem dito; bovendien zijn er aanpassingen gedaan nadat de Volkskrant vragen had gesteld, dus het percentage is ondertussen vermoedelijk veranderd)
Andere gemeenten benoemen alleen dat zij gebruik maken van Google Analytics.
benoemen → benoemden (idem dito)
In een enkel geval zegt een gemeente dat het niet bekend was dat de tracking er stond, omdat een extern bureau de website lang geleden had gemaakt.
zegt → zei (idem dito)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

84hannes schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:33:
Uit nieuws: Raspberry Pi 4 krijgt op termijn ondersteuning voor Vulkan

[...]

@Koekiemonsterr
Zoals @dasiro al aangeeft:
Routekaart is een ongelukkige vertaling van "roadmap". Stappenplan zou een optie zijn, maar ik denk dat roadmap in deze context als leenwoord gezien mag worden.
En driver -> stuurprogramma, als er dan toch vertaald wordt.

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
downloads: GeForce Game Ready Driver 4421.19 WHQL
4421.19 -> 442.19 (ook in de tekst)

Resistor wijzigde deze reactie 04-02-2020 06:02 (5%)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Brousant
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21-02 21:03
nieuws: Twitter sluit accounts die api-bug actief misbruikten
Dat netwerk zou de api van Twitter hebben misbruikt om telefoonnummers bij accounts te hebben gevonden.
-> te vinden

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04:22
downloads: GeForce Game Ready Driver 4421.19 WHQL

Driver-update: GeForce Game Ready Driver 4421.19 WHQL

Moet 442.19 zijn, (in de tekst ook)

Oh, al

Mel33 wijzigde deze reactie 04-02-2020 08:43 (3%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Fouten verbeterd. Dank!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:55

Domino

30 Watts and overheating...

nieuws: Panasonic en Toyota beginnen in april met productie van accu's voor ev's

In het artikel staat 'type 2170', daarbij mist een 0 (nul). Het moet dus 21700 zijn

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:00

Santford

FP ProMod
nieuws: Google stuurde video's uit Foto's-app bij exporteren naar verkeerde gebruikers
In de tweede alinea:
Het gaat om 'één of meerdere video's in het iemands account'.
in het iemands account -> in iemands account of in het account van iemand

nieuws: Xiaomi presenteert Pocophone-opvolger Poco X2 met 120Hz-scherm in India
In de eerste alinea na opening:
De Poco X2 heeft varianten 6GB of 8GB aan werkgeheugen, waarvan de telefoons met 6GB met 64GB of 128GB aan opslagruimte komen. De toestellen met 8GB RAM krijgen 256GB opslaggeheugen.
Er komt geen uitvoering met 6GB opslagruimte. De modellen met 64 en 128GB opslagruimte hebben 6GB aan werkgeheugen.

Santford wijzigde deze reactie 04-02-2020 11:22 (41%)

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

nieuws: Panasonic en Toyota beginnen in april met productie van accu's voor ev's

Toyota meldt dat het nieuwe gezamenlijk bedrijf de naam Prime Planet Energy & Solutions krijgt.

gezamenlijke denk ik...

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Gecorrigeerd.

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 07:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

nieuws: Blizzard biedt excuses aan voor gebreken Warcraft 3-remaster en beloo...
De studio belooft bugfixes, maar stelt ook dat de afwezigheid van vernieuwde ingame-cutscenes een bewuste keuze was.
Woordje dat vergeten.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Houtenklaas
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:27
nieuws: Nederlandse politie maakt online aangifte doen van helpdeskfraude mog...

De Nederlandse politie maakt het mogelijk maken om online ... Zin loopt niet ...

• Yow
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09-02 16:54

• JohnnieWbl
Zelfde artikel als de vorige posters: wellicht mooier om 1 woord te gebruiken voor het meervoud van “aangifte”. Beide zijn juist, maar zou daarin wel consequent zijn.

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 22:03

Xtuv

Redacteur
Foutjes gefikst. Dank voor het melden :)

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-02 10:33

Anthirian

In Trance We Trust

nieuws: Nvidia maakt gamestreamdienst GeForce NOW beschikbaar met gratis bepe...

Eerste alinea van het daadwerkelijke artikel:
, maar het aantal sessies in is onbeperkt.

Mijn Films en TV Series en Muziek.

• robvanderaart
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-02 21:25
nieuws: Vierde seizoen Apex Legends brengt veel veranderingen tweede map met zich mee

In de eerste zin van het artikel staat al een fout:

Met ingang van het vierde seizoen van battle royale-game Apex Legends krijgt de twee (moet dus tweede zijn) map, World's Edge, een aantal toevoegingen en veranderingen.

En nog een toevoeging bij de laatste zin:

Ook is er vanaf dan een nieuw wapen, een bolt-action sniper rifle (de Sentinel), te vinden.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• richy3908
nieuws: Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet vernieuwd certificaat
Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet vernieuwd certificaat
niet vernieuwd → niet-vernieuwd

• Menhir
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 08:42
reviews: Beter dan oled - De schermtechniek van morgen

"Het is zeer is onwaarschijnlijk dat microledschermen binnen vijf à tien jaar wat prijs betreft zullen kunnen concurreren met andere schermtechnieken die nu worden gebruikt voor consumententelevisies."

Het zou moeten zijn: Het is zeer onwaarschijnlijk...

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Artikel over Belgische verdachte:

Had had twee

Moet zijn: Hij had twee?

Nonsensical line goes here <---

• roell
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
nieuws: Wastelanders-uitbreiding met npc's voor Fallout 76 verschijnt op 7 april

Ook bevat de upate nieuwe beesten en nieuwe gear zoals wapens en bepantsering.

upate --> update

• Delpozo

Delpozo

Eindredacteur
Topicstarter
Gefikst.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:19
downloads: Google Chrome 80.0.3987.87
In versie 80 worden onder meer verzoeken van websites om notificaties te tonen minder storend weergegeven en worden cross-dite coockies standaard niet meer toegestaan.
dite -> site

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True