nieuws: Gemeenten Rotterdam en Utrecht testen digitale meldplicht voetbalsupp...
Tweede alinea, eerste zin: 'het aanhoudende overlast' -> de
Tweede alinea, eerste zin: 'het aanhoudende overlast' -> de
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De stijgingen gaan achter minder hard dan verwacht
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 13-10-2023 20:51 ]
Dat laatste! Ik heb het verbeterd. Bedankt voor het melden en fijn weekend!lordsnow schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:48:
nieuws: TrendForce: DDR4- en DDR5-prijzen gaan dit kwartaal stijgen
@AverageNL
De prijzen van DDR4-geheugen consumenten stijgen dit kwartaal met maximaal vijf procent
komen te stijgen? komt te stijgen?
Of mist het woordje "voor"? Dus DDR4-geheugen voor consumenten
De AI is gebruikt door de ontwikkelaar van Cyberpunk 2077, CD Projekt RED, zoals ook in de intro staat, en niet door het spel Cyberpunk 2077. De titel zou dus moeten zijn:Cyberpunk 2077 gebruikt AI om stemgeluid van overleden acteur na te maken
OfCD Projekt Red gebruikt AI om stemgeluid van overleden acteur na te maken
Cyberpunk 2077 gebruikt door AI nagemaakt stemgeluid van overleden acteur.
aanspreekt → iets anders (aangezien Kerberos een protocol is, kun je dat helemaal niet aanspreken alsof het een persoon of server o.i.d. is, @TijsZonderH)Microsoft gaat dat ook voor Windows 11 doen; die componenten worden vervangen door een dynamische component die in de eerste plaats Kerberos aanspreekt.
niet mee kan omgaan → iets anders (ook hier een foutief gebruik van een werkwoord, want hoe kan Kerberos nou omgaan met verschillende voordelen? Je zult moeten benoemen wat die voordelen zijn in technische termen voordat omgaan een woord wordt dat je in die context kunt gebruiken)Sinds 2000 heeft Kerberos die rol al, maar NTLM heeft verschillende voordelen waar Kerberos niet mee kan omgaan.
zo'n verbinding opstellen → zo'n verbinding opzettenDaarmee kan een client zonder verbinding met een domaincontroller alsnog zo'n verbinding opstellen door de handshake via Windows te laten verlopen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
uitvoeringen; een → uitvoeringen: een (aangezien het hier om een opsomming gaat, is het enig correcte leesteken een dubbele punt, @Drobanir; een puntkomma is hier sowieso om een andere reden incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is)Raspberry Pi OS is gebaseerd op Debian Linux en is beschikbaar in drie verschillende uitvoeringen; een uitvoering met een desktopomgeving en diverse applicaties, een uitvoering met alleen de desktopomgeving, en een uitvoering zonder desktopomgeving.
Nvidias → Nvidia's (de apostrof is noodzakelijk, omdat de lange A anders in een korte A verandert, @YannickSpinner)Ook ondersteunt de monitor AMD FreeSync Premium en Nvidias G-Sync-technologie.
te vergroenen → vergroenen (want wil is nog steeds het hulpwerkwoord, @arnoudwokke)Daarmee wil het land fossiele brandstoffen vervangen en bepaalde vervuilende sectoren en industriële processen te vergroenen, zoals de productie van staal, en cement.
staal, en cement → staal en cement (ook voor cement geldt dat het geproduceerd moet worden)Daarmee wil het land fossiele brandstoffen vervangen en bepaalde vervuilende sectoren en industriële processen te vergroenen, zoals de productie van staal, en cement.
Een tweede ook weggestreept.De Pixel 8 en 8 Pro draaien op de eigen Tensor G3-soc, hebben enkele camera-upgrades gekregen en hebben ook ook een iets hogere prijs in vergelijking met de introductieprijs van de Pixel 7 van vorig jaar.
prognoses, gaf → prognoses gafExacte cijfers of prognoses, gaf de man echter niet.
klink het → klinkt het"We denken dat het streamen van games zal blijven groeien", klink het.
Een het weggestreept."Ik denk dat het deze vooruitgang zich zal blijven doorzetten en dat zal het streamen van games ten goede komen."
Een zich weggestreept (want doorzetten wordt niet-wederkerend gebruikt in deze context, @JayStout; zie ook lemma doorzetten in de Dikke Van Dale)."Ik denk dat het deze vooruitgang zich zal blijven doorzetten en dat zal het streamen van games ten goede komen."
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Deze is over het hoofd gezien:JayStout schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:41:
Tot hier bijgewerkt! (Buiten de fout in de Desktop Best Buy Guide. Die kan ik niet aanpassen, maar hij is doorgegeven.)
Een tweede ook weggestreept.De Pixel 8 en 8 Pro draaien op de eigen Tensor G3-soc, hebben enkele camera-upgrades gekregen en hebben ook ook een iets hogere prijs in vergelijking met de introductieprijs van de Pixel 7 van vorig jaar.
Een zich weggestreept (want doorzetten wordt niet-wederkerend gebruikt in deze context, @JayStout; zie ook lemma doorzetten in de Dikke Van Dale)."Ik denk dat deze vooruitgang zich zal blijven doorzetten en dat zal het streamen van games ten goede komen."
★ What does that mean? ★
Rechtsbovenaan → Rechtsboven aan (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/, @Sim)Rechtsbovenaan de achterkant zit een nis waarin een CI+-module geplaatst kan worden.
USB-aansluitingen. Eén → USB-aansluitingen, één (een punt is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is door het ontbreken van een persoonsvorm)Bovenaan zitten twee USB-aansluitingen. Eén USB 2-variant en een USB 3-poort, die we tegenwoordig eigenlijk USB 3.1 Gen 1x1 moeten noemen, en die bedoeld is voor opnames op harde schijf of ssd.
beelddmodus → beeldmodusWe meten het energiegebruik van televisies in de beelddmodus waarbij de kleurweergave het beste is, meestal is dat de Film-, Filmmaker- of Gebruiker-modus.
gaat, afhankelijk → gaat; afhankelijkDe X75WL blinkt niet uit als het om energiegebruik gaat, afhankelijk van de test vinden we de tv in de middenmoot van de geteste modellen, of verder naar beneden.
SK Hynix → SK hynix (zie ook https://www.skhynix.com/, @Kevinkrikhaar)Zo zou de Zuid-Koreaanse chipfabrikant SK Hynix, een indirecte aandeelhouder van Kioxia, zich nog tegen de deal verzetten, en ook is er een aanzienlijke kans dat de antitrustautoriteiten van China de fusie niet goed gaan keuren.
Fedora42 KDE
Node-Red → Node-RED (zie ook https://nodered.org/, @OlafWeijers)Dat is interessant voor gebruikers van andere platforms, zoals OpenHAB, Domoticz en platforms die Node-Red integreren.
elke herkende foneem → elk herkend foneem (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=foneem)Deze fonemen worden vergeleken met de getrainde klanken die het systeem bevat, waarbij elke herkende foneem gepaard gaat met een waarschijnlijkheidsscore.
wordt je → word je (want tweede persoon enkelvoud o.t.t. met het onderwerp achter de persoonsvorm)Als je je spraakassistent zelf bouwt, hoeft de hardware niet duur te zijn, maar wordt je wel afhankelijk van Home-Assistant.
Home-Assistant → Home AssistantAls je je spraakassistent zelf bouwt, hoeft de hardware niet duur te zijn, maar wordt je wel afhankelijk van Home-Assistant.
Node-Red → Node-REDDit pakket biedt alle functies die je nodig hebt voor een spraakassistent en kan gekoppeld worden aan verschillende smarthomeplatforms, zoals Home Assistant, maar ook OpenHAB en Node-Red worden ondersteund.
gebruikersinterface, hoewel → gebruikersinterface; hoewel (als je hier een komma plaatst, lees je het eerst alsof met hoewel een bijzin begint die hoort bij de eerste hoofdzin, tot je er bij de tweede hoofdzin achter komt dat het niet anders kan dan dat deze bijzin hoort bij de tweede hoofdzin; naar mijn beste weten kan een bijzin maar tot één hoofdzin behoren, dus vandaar dat een puntkomma of punt noodzakelijk is)Daarbij moeten we complimenten geven aan de gebruikersinterface, hoewel het niet de meest flashy interface is die we zijn tegengekomen, is vanaf het begin duidelijk welke stappen Rhasspy doorloopt van opname tot afhandeling.
aanstaan → aan staan (zie ook lemma aanstaan in de Dikke Van Dale, @OlafWeijers, dan zul je zien dat er maar twee betekenissen zijn die beide hier niet van toepassing zijn)In een goed ingericht smarthome waar alles lokaal wordt bediend, is mijn ervaring dat het even laten dimmen van de lampen die aanstaan, vrijwel gelijk gebeurt met het reageren van de leds op de ReSpeaker.
klinkt, de → klinkt; de (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)Hoe uitgebreider het model dat je kiest, hoe beter de stem klinkt, de low varianten hebben een lage resolutie en daarmee een telefoonachtige klank.
Nabu-Casa → Nabu Casa (zie ook https://www.nabucasa.com/)Als je een abonnement op Nabu-Casa hebt, kun je hier kiezen voor de cloudgebaseerde dienst die bij dit abonnement wordt meegeleverd.
verliest je → verlies jeIn ruil voor privacy verliest je wel functionaliteit, want hoe je ook je best doet, een lokaal platform beschikt niet over allerlei actuele weetjes en feiten, dus daar hoef je een lokale spraakassistent niet naar te vragen.
kun wel → kun je welAls je handig bent met elektronica en een 3d-printer, kun wel al tot enorm gave resultaten komen.
verbruikt minder energie → gebruikt minder energie (of anders verbruikt minder stroom, @arnoudwokke; volgens de Wet van behoud van energie wordt energie altijd omgezet in een andere vorm van energie en dus kan energie niet verbruikt worden)Op glasvezel zijn veel hogere snelheden haalbaar, het is stabieler, verbruikt minder energie en het is toekomstbestendig.
versleutelde chatapp → versleuteldechatapp (want het gaat om een app voor versleutelde chats, niet om een versleutelde app, @TijsZonderH)Signal zegt dat er geen bewijs is van een zeroday die de versleutelde chatapp zou hebben getroffen.
Wordt in deze context niet spraak-naar-tekst bedoeld?quote: IntentieherkenningOm je smarthome te bedienen, is boven op tekst-naar-spraak nog een extra laag nodig.
Dat is niet fout (https://woordenlijst.org/#/?q=user).
Team anti-scalp - wauw..
Het bedrijf dat alleenmaar vijftig procent van de Bandcamp-medewerkers
geparsed --> geparsetOmdat de nieuwe smileys een andere URL hebben en reacties en forumposts na het posten omwille van de prestaties worden geparsed naar HTML, zijn de nieuwe smileys nog niet te zien in oude posts.
'Alleen' in de betekenis van 'slechts' is niet fout.
[ Voor 3% gewijzigd door Delpozo op 17-10-2023 14:39 ]
Anloque -> AnaloqueOok bracht het bedrijf de Anlogue Pocket uit voor Game Boy-spellen.
> vooruit te spoelenwaaronder de mogelijkheid om het volume over verschillende video's stabiel te houden en te vooruitspoelen door het scherm ingedrukt te houden
Daarnaast; "waardoor ze niet meer uit kunnen" is spreektaal en geen geldige constructie.Daarnaast annuleerden bedrijven projecten, omdat de subsidies niet meestegen met de stijgende materiaalkosten, waardoor ze niet meer uit kunnen.
[ Voor 25% gewijzigd door Harrie_ op 18-10-2023 08:37 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
wordt → worden (want die verwijst naar hun vingerafdrukscanner, gezichtsherkenning of een pincode in de vorige zin en is dus meervoud, @AverageNL; verder is dan meteen het probleem opgelost dat in de hoofdzin het onderwerp enkelvoud is en in de bijzin meervoud, wat ook een taalvoutje is. Tenzij je met die verwijst naar een passkey van de vorige zin, want dan heb je meer zinnen om te verbouwen … Dan is nl. de vraag: wordt er één passkey opgeslagen die meerdere biometrische data omvat, of wordt er voor iedere biometrische aanmeldmogelijkheid een aparte passkey opgeslagen?)Die wordt vervolgens opgeslagen in de Google-wachtwoordmanager in Android, zodat ze ook gebruikt kunnen worden op andere apparaten.
Volgens de Dikke Van Dale onder lemma uit als bijwoord:Harrie_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:35:
nieuws: Veel Nederlandse bedrijven annuleren projecten om zonnepanelen te pla...
2e alinea:
[...]
Daarnaast; "waardoor ze niet meer uit kunnen" is spreektaal en geen geldige constructie.
Ik krijg het online in de DVD niet gevonden, ik kwam bij het googelen naar "ter aanduiding van een bereiken, bereikt hebben, voldoende zijn" wel op deze wegblog uit, waar de auteur zich over deze uitdrukking beklaagt en waarbji een hoop reacties aangeven het spreektaal te vinden. Er staat 1 reactie onder van iemand die zich beroept op de DVD met dezelfde uitleg zoals jij deze geeft, echter als bron noemt deze persoon de DVD CD-ROM editie 14. Helaas heb ik de CD-ROM niet in bezit, dus ik kan dit niet checkenrichy3908 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:45:
[...]
Volgens de Dikke Van Dale onder lemma uit als bijwoord:
ter aanduiding van een bereiken, bereikt hebben, voldoende zijnEr staat verder niet bij dat dit spreektaal of informeel taalgebruik betreft, dus de DVD is het blijkbaar niet met je eens.
- uit kunnen
genoeg zijn; voldoende opleveren
Nee, het is de online variant die ik gebruik:Harrie_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Ik krijg het online in de DVD niet gevonden, ik kwam bij het googelen naar "ter aanduiding van een bereiken, bereikt hebben, voldoende zijn" wel op deze wegblog uit, waar de auteur zich over deze uitdrukking beklaagt en waarbji een hoop reacties aangeven het spreektaal te vinden. Er staat 1 reactie onder van iemand die zich beroept op de DVD met dezelfde uitleg zoals jij deze geeft, echter als bron noemt deze persoon de DVD CD-ROM editie 14. Helaas heb ik de CD-ROM niet in bezit, dus ik kan dit niet checken
Nee ik kan dat niet zien, heb jij de betaalde versie van DVD?richy3908 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:51:
[...]
Nee, het is de online variant die ik gebruik:
[Afbeelding]
Maar er zijn natuurlijk meerdere lemma's voor uit en voor uit als bijwoord ook een hele hoop betekenissen, maar je ziet het, het is betekenis 16. Kan je het nu wel vinden?
De online variant van de DVD (ook wel Van Dale Online genoemd) is per definitie betaald. Waar jij het over hebt is het gratis woordenboek van Van Dale. Dat is een stuk dunner (als het een fysiek woordenboek was geweest) en heet volgens mij ook niet de Dikke Van Dale.Harrie_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Nee ik kan dat niet zien, heb jij de betaalde versie van DVD?
Opgelost.Thyzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:25:
nieuws: SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben storing, diverse diensten werk...
De link onder ASN Bank in dit artiekel verwijst naar de allestoringen pagina van de Regiobank.
Het zou moeten zijn https://allestoringen.nl/storing/asn-bank/
Hier kon uw advertentie staan
In het verlengde van het bovenstaande, nu Twitter bestaat als X met posts, dan is het gebruik van het woord tweet(s) een fout. Zie de update in nieuws: SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben storing - update86ul schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:57:
Wellicht past mijn opmerking hier het beste.
Wanneer in een artikel naar X wordt verwezen (in plaats van Twitter), kan/mag er dan nog wel over tweets gesproken worden? Met het verstaan dat je op Twitter tweet, maar op X post?
In het geval dat dit klopt, dan zit er een 'tik'-fout in nieuws: Signal ziet geen bewijs dat geruchten over zeroday in linkpreview klo.... Daar wordt deze door elkaar gehaald, namelijk X en tweets, in plaats van X/posts of Twitter/tweets
Fedora42 KDE
Specifiek de SNS Bank heeft aan gebruikers laten weten dat ze een storing hadden (op sociale media) - De volksbank had daar (voor zover ik in de gauwigheid zie) zelf geen berichtgeving over. Vandaar!Nitroglycerine schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:43:
https://tweakers.net/nieu...diensten-werken-niet.html
Quote: De Nederlandse SNS Bank
Dit moet volgens mij 'De volksbank' zijn aangezien dit het moederbedrijf van de SNS Bank, ASN bank en Regiobank is.
verkrijgbaar komt → verkrijgbaar wordt (of anders beschikbaar komt, @Hayte)Naast de geheugenkit die commercieel verkrijgbaar komt, spreekt G.Skill over overgeklokt geheugen met snelheden tot 8600MT/s.
in realtime → in real time (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=in%20real%20time en vergelijk met https://woordenlijst.org/#/?q=realtime, @Hayte)Tot slot gaan de Like- en Subscribe-knoppen oplichten als de video deze noemt, en worden de views en likes de eerste 24 uur in realtime getoond.
... en gaat over tot de orde van de dag
India; een → India, een (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Kevinkrikhaar; een puntkomma is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is, want er staat geen persoonsvorm in)Om de dalende inkomsten bij deze markten enigszins te compenseren, richt Nokia zich de afgelopen tijd meer op India; een markt waar de vraag hoger is, maar de marges veel kleiner zijn.
hersteld → herstelt (au, die doet pijn aan mijn ogen!)"We blijven geloven in de middellange tot lange termijn, maar we gaan niet afwachten en bidden dat de markt zich snel hersteld", aldus de topman.
Waar slachtoffer staat moet verdachte staan.Het OM heeft bij het bepalen van de eis naar eigen zeggen rekening gehouden met de situatie van het slachtoffer. Hij heeft bekend, het is zijn eerste veroordeling en de man 'lijkt oprecht spijt te hebben van de gevolgen van zijn handelen'. De verdachte zou ook het afgelopen jaar aan zichzelf gewerkt hebben en is in behandeling gegaan, zo schrijft het Openbaar Ministerie.
één distributiecentra → één distributiecentrum (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=distributiecentrum, @Kevinkrikhaar)Het is de bedoeling dat er in eerste instantie in beide landen één distributiecentra zal zijn met bezorgdrones, en dat er gaandeweg meer zullen volgen.
nauwelijke → nauwelijksDe video is vervolgens verspreid op het internet. Het OM beschrijft de video als 'levensecht' en 'nauwelijke te onderscheiden' als deepfake.
3,65 → 3,65 dollar/euro/pingpongballen (?, @YannickSpinner)Het goedkoopste betaalde abonnement bij Dashlane kost op het moment van schrijven 3,65 per maand voor een jaarabonnement.
Aan de buiten → Aan de buitenkantAan de buiten bevindt zich daarnaast een 6,31"-scherm.
zijn verdere vervolgverzoeken achter gesloten deuren te zijn ingediend → blijken verdere vervolgverzoeken achter gesloten deuren te zijn ingediend (?, @YannickSpinner, of misschien zijn verdere vervolgverzoeken achter gesloten deuren ingediend?)In het geval van TikTok en Meta werd begin oktober in brieven al om informatie gevraagd, en zijn verdere vervolgverzoeken achter gesloten deuren te zijn ingediend.
Verkeerde linkb-gone schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:16:
In https://tweakers.net/revi...-te-knopen-conclusie.html , onder het kader "Ruimtebesparend" :
"Daar kun je over stechelen overigens, want al die losse panelen zijn heel goed verpakt en dat schuim is ook niet supermilieuvriendelijk"
Dit moet zijn "steggelen".
(...) die door vanwege het gebruik van AMD's Anti-Lag+-software verbannen werden.
Leuke lamp, overigens !!
Wat is een afdreiging en waarom staat dit deel tussen enkele quotes?'het voorhanden hebben van phishingtools, hacken, ransomware, de enorme hoeveelheid gestolen gegevens en in het bijzonder de afdreigingen en afpersingen en de impact die die feiten op de slachtoffers hebben gehad.'
[ Voor 13% gewijzigd door Gwaihir op 20-10-2023 19:04 ]
Afdreiging is een vorm van chantage waarbij geen (dreiging met) geweld wordt gebruikt. Heb die uitleg er gelijk even ingefietst. Wat de enkele aanhalingstekens betreft: ik citeerde een gedeelte van een quote en geen volledige quote. Daar worden de enkele aanhalingstekens voor gebruikt.Gwaihir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:45:
nieuws: OM eist zes jaar cel tegen man wegens diefstal van miljoenen persoons...
[...]
Wat is een afdreiging en waarom staat dit deel tussen enkele quotes?
(Als het letterlijke citaat daar verder gaat, dan zouden de echte quotes dat ook moeten doen, lijkt me, en als dat niet zo is.. wat wordt dan met deze onrustig ogende keuze bedoeld?)
Tweederde → Twee derde (zie ook https://taaladvies.net/drie-kwart-of-driekwart/, @LFranxWind)Tweederde van de wereldwijde grafietproductie vindt daar plaats, volgens de NOS.
meer tactische → tactischere (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=tactisch en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @YannickSpinner)Ook verbeterde spelmechanieken zoals verslijtende individuele banden, pitstops en brandstofmanagement dwingen een meer tactische racestrategie af dan voorheen.
rechtdoor een bocht te knallen → recht door een bocht te knallen (alhoewel er natuurlijk helemaal niets mis is met het woord rechtdoor, is het in deze context incorrect omdat door een bocht knallen een vaste uitdrukking vormt waarbij door een onderdeel van de uitdrukking is)Een kleine miezerbui en je moet enkele tientallen meters eerder remmen om niet rechtdoor een bocht te knallen.
meer minutieus → minutieuzer (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=minutieus)Dit deed visueel nauwelijks iets af aan de grafische kwaliteit en lijkt in de praktijk grotendeels overeen te komen met de meer minutieus afgestelde grafische instellingen die slechts op sommige circuits voor een acceptabele framerate zorgden.
per uitstek → bij uitstek (zie ook de Dikke Van Dale onder lemma uitstek; ik vermoed dat hier sprake is van een contaminatie van bij uitstek en per slot van rekening)Anderzijds is Forza per uitstek een game waarin het verzamelen van en afwisselen tussen voertuigen centraal staat.
balastverdeling → ballastverdeling (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ballast)Met sliders kun je onder meer de bandenspanning, vering, wielhoeken, balastverdeling en spoiler afstellen.
oh zo → o zo (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=o%20zo; oh spreek je uit als /ɔː/ en heeft andere betekenissen dan o, nl. ter uitdrukking van spijt, droefheid (vaak in gerekte vorm) en ter uitdrukking van schrik of verbazing)Vreemd genoeg is de oh zo belangrijke upgrademodus niet beschikbaar tijdens evenementen.
rijdt → rijd (het onderwerp is nl. ik)Ik vergeet tijdens de bloedstollende en knotsgekke eerste momenten van een race gelijk dat ik niet mocht kiezen welke race ik op dit moment rijdt.
gebruike → gebruikteEen te groot deel van mijn online races werd in de eerste bocht al beslist omdat iemand me als een buitenbochtbegrenzer gebruike: ik belandde in de grindbak, terwijl de ongeduldige tegenstander met een tijdstraf van enkele seconden doodleuk op het podium eindigt.
eindigt → eindigde (geen taalfout an sich, maar de hele zin staat in de verleden tijd, behalve het laatste werkwoord)Een te groot deel van mijn online races werd in de eerste bocht al beslist omdat iemand me als een buitenbochtbegrenzer gebruike: ik belandde in de grindbak, terwijl de ongeduldige tegenstander met een tijdstraf van enkele seconden doodleuk op het podium eindigt.
Geen taalfout, maar is het niet veel beter om het een beetje geforceerd aandoende hinderend te vervangen door hinderlijk?Oppervlakkig en hinderend upgradesysteem
doxxen → doxen (zie ook de Dikke Van Dale onder lemma doxen, @Kevinkrikhaar)Zo kunnen chatters die streamers of andere gebruikers doxxen of swatten op een ander platform nu ook via Twitch verbannen worden.
over de scheef gaan → over de schreef gaan (zie ook de DVD onder lemma schreef)Verder kunnen moderatoren via de nieuwe Channel Level Chat-functie anoniem waarschuwingen sturen naar chatgebruikers als ze over de scheef gaan.
naar verloop van tijd → na verloop van tijd (ik zie deze fout wel vaker, maar vind hem voor een journalist extra pijnlijk; de uitdrukking met naar slaat ook helemaal nergens op, want het gaat om iets dat optreedt of bewaarheid wordt nadat er tijd verlopen is)Hiermee kan de AI-mod leren van hoe de menselijke moderatoren handelen, zodat deze naar verloop van tijd weet wanneer chatberichten als ongepast worden gezien en verwijderd moeten worden.
sdd-prestaties → ssd-prestatiesDe BitLocker-schijfversleuteling, die enkel beschikbaar is voor Windows 11 Pro-systemen en daarbij vaak standaard geactiveerd is, kan de sdd-prestaties met wel 45 procent verlagen.
Moet natuurlijkopet er een nieuw venster
zijn.opent een nieuw venster
Niettabletopmodus
Had moeten zijn, want ik kan niets vinden als ik zoek op "zoom tabletopmodus"Tabletmodus
[ Voor 35% gewijzigd door Accretion op 22-10-2023 10:21 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq