Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:06
nieuws: Nothing komt met zwarte versie Ear (2) en ruisonderdrukking voor Ear ...
De oordoppen ondersteunen Hi-Res Audio van maximaal 24bit op 192KHz, zijn compatibel met LHDC 5.0-codec en ondersteunen bluetooth multipoint.
LHDC 5.0-codec → de LHDC 5.0-codec
De oordoppen ondersteunen Hi-Res Audio van maximaal 24bit op 192KHz, zijn compatibel met LHDC 5.0-codec en ondersteunen bluetooth multipoint.
bluetooth multipoint → bluetooth multipoint (of anders 'bluetoothmultipoint')
Nothing introduceert ook een firmwareupdate voor de Ear (stick)-oortjes die in het najaar van 2022 op de markt kwamen.
firmwareupdate → firmware-update (een koppelteken is hier noodzakelijk vanwege klinkerbotsing, @JayStout)
Zowel de firmwareupdate voor de Ear (stick), als de update voor de Nothing X-app, zijn per direct beschikbaar.
firmwareupdate → firmware-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google wil dat websites controle behouden over AI-crawling en roept o...
Google wil een debat op gang brengen waarin nagedacht wordt over nieuwe protocollen die web publishers keuze geeft en controle laat behouden over hoe hun webcontent gecrawld kan worden door kunstmatige intelligentie.
web publishers → web publishers (en dan kun je ervoor kiezen om web publishers verderop in het artikel niet meer cursief te maken)
Google wil een debat op gang brengen waarin nagedacht wordt over nieuwe protocollen die web publishers keuze geeft en controle laat behouden over hoe hun webcontent gecrawld kan worden door kunstmatige intelligentie.
keuze geeft en controle laat behouden → keuze geven en controle laten behouden (want het onderwerp is nieuwe protocollen en dat is meervoud, @JayStout)
Vandaag de dag kunnen websitebeheerders via tekstbestand robots.txt aangeven welke delen van een website door een zoekmachine gecrawld mag worden, en welke niet.
mag worden → mogen worden (want het onderwerp is delen en dat is meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
nieuws: Sonic-medebedenker ontloopt celstraf voor handel met voorkennis
Sonic-medebedenker Yuji Naka heeft in Japan een voorwaardelijke boete van omgerekend zo'n 1,1 miljoen euro gekregen, alsmede een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2,5 jaar.
Ik weet niet hoe goed de vertaalsoftware is, maar zoals ik het lees is de boete niet voorwaardelijk.
Op polygon.com is het ook uitgelegd als dat de celstraf voorwaardelijk is, maar de boete niet.
200 miljoen yen is bijvoorbeeld omgerekend bijna 1,3 miljoen euro waard.
'bijvoorbeeld' duidt nu op de wisselkoers. Wat waarschijnlijk bedoeld was:
Bijvoorbeeld, 200 miljoen yen is omgerekend bijna 1,3 miljoen euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Minister: opsporingsdiensten moeten toegang kunnen hebben tot versleu...
Yeşilgöz stelt dat opsporingsdiensten momenteel nog veelal afhankelijk zijn van de maatregelen die de versleutelde berichtendiensten zelf nemen om verspreiding van kindermisbruik tegen te gaan.
versleutelde berichtendiensten → versleuteldeberichtendiensten (want anders zijn de diensten versleuteld, niet de berichten, @Kevinkrikhaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-09 11:15

Kevinkrikhaar

Redacteur
Aangepast, bedankt allemaal!
carlo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:37:
nieuws: Sonic-medebedenker ontloopt celstraf voor handel met voorkennis

[...]
Ik weet niet hoe goed de vertaalsoftware is, maar zoals ik het lees is de boete niet voorwaardelijk.
Op polygon.com is het ook uitgelegd als dat de celstraf voorwaardelijk is, maar de boete niet.
Dit laat ik liggen voor @Mark_88 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
nieuws: Nederlandse overheid begint Mastodon-instance voor overheidsaccounts
Op de server staan ook de regels die de overheid hanteert en onder meer beperkte en opgeschorste Mastodon-servers, waarmee de accounts geen interactie kunnen hebben.
Moet zijn opgeschorte of geschorste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

nieuws: Canonical neemt containerbeheertool LXD over en maakt het geen snap-exclusive

Laaste alinea:
een managementtool voor voor containers in Ubuntu

Verder niet een superhelder artikel (sorry @Thijs), in de laatste alina wordt uitgelegd waar LXD voor staat terwijl de volledige term 'Linux Containers Daemon' al eerder in het artikel naar voren komt. In de eerste alinea wordt gesteld dat Canonical het project overneemt van de ontwikkelaar van Ubuntu. Wie is dan de ontwikkelaar van Ubuntu? Ik dacht dat dat Canonical was -> uit een google search blijkt dat Canonical de publisher is. Al met al kan dit artikel een stuk duidelijker door even e.e.a. goed en 'chronologisch' te duiden.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irsu85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-06 18:18
https://tweakers.net/plan...bird-tickets-te-koop.html

Aan het einde staat een link met een emailadres voor studentenkorting maar de link en het zichtbare emailadres zijn verschillend van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Harrie_ schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:03:
nieuws: Canonical neemt containerbeheertool LXD over en maakt het geen snap-exclusive

Laaste alinea:

[...]

Verder niet een superhelder artikel (sorry @Thijs), in de laatste alina wordt uitgelegd waar LXD voor staat terwijl de volledige term 'Linux Containers Daemon' al eerder in het artikel naar voren komt. In de eerste alinea wordt gesteld dat Canonical het project overneemt van de ontwikkelaar van Ubuntu. Wie is dan de ontwikkelaar van Ubuntu? Ik dacht dat dat Canonical was -> uit een google search blijkt dat Canonical de publisher is. Al met al kan dit artikel een stuk duidelijker door even e.e.a. goed en 'chronologisch' te duiden.
Nergens wordt gesteld dat Canonical het project overneemt van de ontwikkelaar en in de lead wordt al duidelijk dat Canonical en de ontwikkelaar een en dezelfde zijn. De nadere uitleg van LXD staat geheel in de slotalinea. Het is niet ongebruikelijk om dergelijke uitleg pas aan het eind van een nieuwsartikel op te nemen, zodat degenen die de uitleg niet nodig hebben, de kern van het nieuws sneller tot zich kunnen nemen.

De rest is verbeterd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Delpozo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Nergens wordt gesteld dat Canonical het project overneemt van de ontwikkelaar en in de lead wordt al duidelijk dat Canonical en de ontwikkelaar een en dezelfde zijn. De nadere uitleg van LXD staat geheel in de slotalinea. Het is niet ongebruikelijk om dergelijke uitleg pas aan het eind van een nieuwsartikel op te nemen, zodat degenen die de uitleg niet nodig hebben, de kern van het nieuws sneller tot zich kunnen nemen.
In de header-alinea van het artikel:
Canonical heeft het LXD Project officieel overgenomen. Het project is opgericht door de ontwikkelaar van Ubuntu
Nu weet ik niet van wie ze het overnemen, ik maak uit deze context op dat ze het dan overnemen van 'de ontwikkelaar', maar goed bedankt voor jouw feedback op mijn feedback het zal inderdaad wel aan mij liggen dat dit artikel moeilijk te volgen is 8)7

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Harrie_ schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:48:
[...]

In de header-alinea van het artikel:

[...]

Nu weet ik niet van wie ze het overnemen, ik maak uit deze context op dat ze het dan overnemen van 'de ontwikkelaar', maar goed bedankt voor jouw feedback op mijn feedback het zal inderdaad wel aan mij liggen dat dit artikel moeilijk te volgen is 8)7
Speciaal voor jou, en wellicht ook voor anderen, is de de lead nu wat verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Europese Commissie neemt opvolger van datadoorgifteverdrag Privacy Sh...
Dat is sinds oktober vorig jaar opgelost dor een executive order die president Joe Biden toen tekende.
dor -> door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlandse overheid begint Mastodon-instance voor overheidsaccounts
Het domein ging vrijdag in de lucht, zegt het beheerder-account van de instance.
beheerder-account → beheerderaccount (onnodig koppelteken, @arnoudwokke)
De Mastodon-instance draait op de overheid.nl, een bekend domein van de Rijksoverheid.
de overheid.nl → overheid.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Evernote verhuist naar Europa en ontslaat Amerikaanse en Chileense me...
Notitie-app Evernote verplaatst zijn activiteiten naar Europa, waar het moederbedrijf al zit.
Notitie-app → Notitieapp (onnodig koppelteken, @arnoudwokke, want geen klinkerbotsing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google Pixel-telefoons vanaf Pixel 6 ondersteunen na update 5G in België
Google heeft met de juni-update 5G-ondersteuning uitgebracht voor alle Pixel-telefoons vanaf de Pixel 6.
juni-update → juniupdate (onnodig koppelteken, @Hayte, want geen klinkerbotsing)
Google bracht in 2021 5G-ondersteuning naar Nederlandse Pixel-telefoons, toen kregen de Pixel 5 en 4a ook 5G-ondersteuning.
Pixel-telefoons, toen → Pixel-telefoons; toen (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:36

AverageNL

Redacteur
Bovenstaande foutjes zijn gefikst. Bedankt richy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

nieuws: Aya Neo introduceert dunne Air 1S- en Air 1S Ultra-handhelds met AMD ...
De Ultra-variant wordt alleen geleverd met 23GB geheugen (...)
23GB is wel een opmerkelijke hoeveelheid RAM. Dat moet natuurlijk 32GB zijn

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:36

AverageNL

Redacteur
Ook verbeterd, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

review: Apple MacBook Air 15" - Werkelijk 's werelds beste 15"-laptop?

Filmpje 5:24. De MacBook Air 15" is passief gekoeld, de Pro actief. Staat verkeerd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Pjotr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:31:

Filmpje 5:24. De MacBook Air 15" is passief gekoeld, de Pro actief. Staat verkeerd om.
Die geef ik door aan onze videoverantwoordelijken, maar ik betwijfel of ze het nog kunnen aanpasen. I.e.g bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:47

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
Pjotr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:31:

Bedankt voor de feedback, heb hem aangepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Software-update: Shotcut 23.07.09 bèta
Het maakt gebruik van FFmpeg en heeft daardoor ondersteuning voor de gangbaarste formaten audio en video
gangbaarste => meest gangbare
Dit is taaltechnisch niet (meer) echt fout, maar wordt wel vaak omschreven als 'lelijk Nederlands', een fout keuze die in de schrijftaal tegenwoordig ontzettend vaak wordt gemaakt.

De regel voor vergrotende en overtreffende trap is (of was?), dat een -ere of -ste toevoeging behoudens een enkele uitzondering eigenlijk alleen mag worden toegepast op woorden met één lettergreep. Woorden met meerdere lettergrepen dienen te worden voorafgegaan door 'meer' of 'meest' om de vergrotende of overtreffende trap aan te duiden.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
RRRobert schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:22:
Software-update: Shotcut 23.07.09 bèta

[...]

gangbaarste => meest gangbare
Dit is taaltechnisch niet (meer) echt fout, maar wordt wel vaak omschreven als 'lelijk Nederlands', een fout keuze die in de schrijftaal tegenwoordig ontzettend vaak wordt gemaakt.

De regel voor vergrotende en overtreffende trap is (of was?), dat een -ere of -ste toevoeging behoudens een enkele uitzondering eigenlijk alleen mag worden toegepast op woorden met één lettergreep. Woorden met meerdere lettergrepen dienen te worden voorafgegaan door 'meer' of 'meest' om de vergrotende of overtreffende trap aan te duiden.
Kun je deze, ons onbekende argumentatie onderbouwen? Wij volgen namelijk https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Delpozo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:37:
[...]

Kun je deze, ons onbekende argumentatie onderbouwen? Wij volgen namelijk https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/.
Ik zie dat het taaladvies uitgaat van de Schrijfwijzer (2005) en Taalboek Nederlands (2003); mijn HAVO Nederlandse taal en literatuur voltooide ik in 1987, dus er is aangaande dit onderwerp klaarblijkelijk het e.e.a. toegestaan, wat voorheen niet zo was. Noem me gerust een beetje ouderwets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
RRRobert schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Ik zie dat het taaladvies uitgaat van de Schrijfwijzer (2005) en Taalboek Nederlands (2003); mijn HAVO Nederlandse taal en literatuur voltooide ik in 1987, dus er is aangaande dit onderwerp klaarblijkelijk het e.e.a. toegestaan, wat voorheen niet zo was. Noem me gerust een beetje ouderwets ;)
Grappig dat taalbeleving zo kan verschillen … Ik ben degene die telkens posts aanmaakt in dit forum aangaande het gebruik van meest gangbaar, meest recent met als suggestie ter verbetering gangbaarst en recentst onder verwijzing naar dat bewuste artikel op Taaladvies.net … 8)7

Ik heb in 1990 het atheneum voltooid, dus we ontlopen elkaar niet veel wat leeftijd betreft (alhoewel ik wel een late leerling was en twee keer ben blijven zitten), maar naar mijn beste weten is het ook altijd al geweest zoals omschreven in dat artikel en zie je juist steeds vaker (ik vermoed inderdaad onder invloed van de Engelse taal, zoals aangegeven in dat artikel) constructies met meer en meest.

Als die regel van jou zou kloppen van meer dan één lettergreep, dan schrijf jij dus ook zaken als volgt:
  • Brood is meestal meer goedkoop bij de supermarkt dan bij de bakker, i.p.v. Brood is meestal goedkoper bij de supermarkt dan bij de bakker
  • Dit is de meest normale zaak van de wereld, i.p.v. Dit is de normaalste zaak van de wereld
  • Jullie kinderen zijn veel meer beleefd dan onze kinderen, i.p.v. Jullie kinderen zijn veel beleefder dan onze kinderen
Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

richy3908 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Grappig dat taalbeleving zo kan verschillen … Ik ben degene die telkens posts aanmaakt in dit forum aangaande het gebruik van meest gangbaar, meest recent met als suggestie ter verbetering gangbaarst en recentst onder verwijzing naar dat bewuste artikel op Taaladvies.net … 8)7

Ik heb in 1990 het atheneum voltooid, dus we ontlopen elkaar niet veel wat leeftijd betreft (alhoewel ik wel een late leerling was en twee keer ben blijven zitten), maar naar mijn beste weten is het ook altijd al geweest zoals omschreven in dat artikel en zie je juist steeds vaker (ik vermoed inderdaad onder invloed van de Engelse taal, zoals aangegeven in dat artikel) constructies met meer en meest.

Als die regel van jou zou kloppen van meer dan één lettergreep, dan schrijf jij dus ook zaken als volgt:
  • Brood is meestal meer goedkoop bij de supermarkt dan bij de bakker, i.p.v. Brood is meestal goedkoper bij de supermarkt dan bij de bakker
  • Dit is de meest normale zaak van de wereld, i.p.v. Dit is de normaalste zaak van de wereld
  • Jullie kinderen zijn veel meer beleefd dan onze kinderen, i.p.v. Jullie kinderen zijn veel beleefder dan onze kinderen
Nee toch?
Dat zijn dus die behoudens een enkele uitzondering die ik al benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:31
review: ASUS ROG Ally - Een Steam Deck voor álle pc-games?
Dat is ook niet zo gek, want daar zitten dezelfde acht Zen 3-cores in, alleen met een wat hogere tdp.
Maar de Ally heeft Zen 4 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ik heb de zin iets aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
https://tweakers.net/nieu...s-verschijnen-online.html
2x tikfoutje in de tabel (staat wel goed in tekst), de xx700(k) 14th gen zijn 20C/28T, niet 20C/24T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Foxconn schrapt plannen voor chipproductie met Indiaas bedrijf
Taiwanese elektronicafabrikant Foxconn schrapt zijn plannen voor een joint-venture met Indiaas bedrijf Vedanta.
joint-venture → joint venture (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=joint%20venture, @AverageNL)
Foxconn en Vedanta kondigden het einde van de joint-venture op maandag aan, schrijft persbureau Reuters.
joint-venture → joint venture
Foxconn heeft naar eigen zeggen besloten om de joint-venture stop te zetten.
Daarbij zou Vedanta voor 60 procent eigenaar worden van de joint-venture; de overige 40 procent zou in handen van Foxconn zijn gekomen.
Met de joint-venture zou een investering van in totaal 19,5 miljard dollar gemoeid zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05:30
De afgelopen anderhalf jaar is de Steam Deck bijna synoniem komen te staan met handheldgaming op het pc-platform.

Moet dit niet Het afgelopen ... zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Alles opgelost. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: VanMoof pauzeert verkopen, heeft naar verluidt financiële problemen
Wel zegt het bedrijf tegenover het medium dat het pauzeren van fietsverkopen niets met de vermeende financiële problemen te maken heeft; er zouden teveel SX4- en SA5-fietsen besteld zijn en door proactief de verkopen te pauzeren, zou het bedrijf de bestaande orders beter kunnen afhandelen.
teveel → te veel (zie ook https://taaladvies.net/te...teveel-te-goed-of-tegoed/, @YannickSpinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Hoeveel digitaliseringsbeloftes maakte Rutte IV waar?
Het wetsvoorstel werd een maand vóór het nieuwe kabinet aantrad, aangenomen, door het toen nog demissionaire kabinet Rutte III.
kabinet Rutte III → kabinet-Rutte III (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Proton brengt Windows-app voor versleutelde cloudopslagdienst Proton ...
Proton brengt Windows-app voor versleutelde cloudopslagdienst Proton Drive uit
versleutelde cloudopslagdienst → versleuteldecloudopslagdienst (want anders is de dienst versleuteld, niet de cloudopslag, @AverageNL)
Proton introduceert een desktopapp voor zijn versleutelde cloudopslagdienst Proton Drive.
versleutelde cloudopslagdienst → versleuteldecloudopslagdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

nieuws: Statcounter: Linux had in juni voor het eerst meer dan drie procent m...

-> nieuws: Statcounter: Linux Desktop meer dan drie procent marktaandeel

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:54

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Misschien wel wat beter om desktop er bij te zetten ja, thanks

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Niet heel sec een spelfoutje maar niet groot genoeg om een nieuw topic voor te openen:

nieuws: Fietsfabrikant Cowboy maakt app om VanMoof-sleutel te downloaden
De app kent nog wat beperkingen, buiten het feit dat die nog niet voor iOS uit is. Een Android-variant 'komt snel', zegt Cowboy.
Er is alleen nog maar een iOS-app, dus of "buiten het feit dat hij alleen nog voor iOS uit is", of "buiten het feit dat hij nog niet voor Android uit is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Laatst online: 24-09 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Laatst online: 25-09 10:20
nieuws: Financiële situatie Viaplay verslechtert, bedrijf komt met meer bezui...

rare zin: "Het verklapt verder ook dat de 'kosten van content stijgen, maar gaan niet gepaard met omzetgroei of kostenbesparingen', zo schrijft onder andere de NOS."

Als je naar de bron kijkt staat daar duidelijk "In een korte persverklaring"

--> Viaplay verklaard dat de 'kosten van content stijgen, maar gaan niet gepaard met omzetgroei of kostenbesparingen', zo schrijft onder andere de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:00

Patriot

Fulltime #whatpulsert

review: Nothing Phone (2) - Telefoon zonder bloatware doet wat hij belooft
De ledstips op de achterkant hebben meer mogelijkheden gekregen naast het weergeven van notificaties, waaronder het instellen van verschillende indicatoren.
Mist daar nou een R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gefikst. Dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 09:44

"De start-up Nothing onder leiding van Carl Pei, voormalig oprichter van OnePlus, heeft vorig jaar een ware hype op de smartphonemarkt veroorzaakt met de Nothing Phone (1)."

Dus Carl Pei was "ooit" de oprichter van OnePlus maar is nu niet meer de oprichter van OnePlus? Dit lijkt me geen juiste zinsopbouw. Hij is nog steeds de oprichter van OnePlus namelijk, hij werkt er alleen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 11:25
https://tweakers.net/plan...en-msi-vector-laptop.html

De "HP ENVY 17-cw0770nd - laptop - 17,3 inch", is deze nou wel of niet geschikt voor Fotobewerking?
Een van de twee moet gecorrigeerd worden, of aangepast dat deze wel lichte fotobewerking aan kan maar niet Photoshop.

Deze laptop is geschikt voor:
✔ Dagelijks gebruik: internetten, e-mailen en tekstverwerking.
✔ Fotobewerking: de processor is hiervoor snel genoeg.
✔ Studie: verslagen uitwerken en presentaties maken.

Deze laptop is minder geschikt voor:
✖ Fotobewerking: de processor is hiervoor niet snel genoeg.
✖ Videobewerking: deze laptop heeft geen aparte videokaart.
✖ Gaming.

De "HP Pavilion 15-eg2752nd - laptop - 15,6 inch", is in de omschrijving "is geschikt voor het spelen van je favoriete games, met hoge instellingen." Is tegenstrijdig met wat er onder staat:

Deze laptop is minder geschikt voor:
✖ Films en series kijken in full hd: geen hoge beeldkwaliteit door de lagere hd-resolutie.
✖ Fotobewerking: de processor is niet snel genoeg. Hiervoor adviseren wij minimaal een i7-processor of een aparte videokaart.
✖ Videobewerking: deze laptop beschikt niet over een aparte videokaart.
✖ Gaming: deze laptop heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor het spelen van de meest recente games.

[ Voor 30% gewijzigd door Fitzer op 14-07-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Is doorgegeven en wordt verbeterd. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 22:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 20:56

Hayte

Nieuwsredacteur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
nieuws: Bambu Lab kondigt P1S 3d-printer aan
De P1P is niet te koop in combinatie met de AMD, maar is daar wel voor geschikt.
Ryzen Bambu :+ ?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Crahsystor schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:21:
nieuws: Bambu Lab kondigt P1S 3d-printer aan
De P1P is niet te koop in combinatie met de AMD, maar is daar wel voor geschikt.
Ryzen Bambu :+ ?
Ik heb echt _elke_ keer dat ik AMS wilde schrijven automatisch AMD geschreven... Dacht dat ik ze allemaal had verbeterd, maar toch 1 doorheengeglipt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:17

PDZ

📍Damwâld

nieuws: Meeste veiligheidsregio's stoppen met verwijzingen naar Twitter in NL...

Veiligheidregio “Friesland” bestaat niet. De juiste naam is Veiligheidsregio Fryslân (NL) of Feilichheidsregio Fryslân (FY).

https://www.veiligheidsregiofryslan.nl/

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
'Friesland' is de Nederlandse naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer191
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:05
nieuws: Reddit stopt met Awards en Coins, werkt aan andere vormen van beloningen

"... Gold en Silver Medals, of de Community of Premium Awards."

De opsomming gaat verder, dus elke 'of' moet hier een 'en' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:00

Patriot

Fulltime #whatpulsert

nieuws: Meta blokkeert Threads-gebruikers uit de EU die vpn gebruiken
De app is in de EU nog niet uit vanwege de relatief strenge privacywetgeving hier, maar geïnteresseerde gebruikers kon dat omzeilen met een vpn, tot nu.
Volgens mij is daar sprake van meervoud, en moet het dus 'konden' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 09:47
nieuws: Pc-versie Ratchet & Clank: Rift Apart vereist door DirectStorage 1.2 ...

‘Harde schrijf’ en ‘harde schrijven’ en een keertje ‘sdd’ ipv ‘ssd’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 09:47
Ik krijg hier een punthoofd van :-)
https://lc.nl/friesland/A...-in-Den-Haag-het-is-Fryslân-en-niet-Friesland-al-meer-dan-25-jaar-28494538.html

Edit: zelfs de editor struikelt over dakjes…
Poging 2 voor de link https://lc.nl/friesland/A...dan-25-jaar-28494538.html

Je mag onze provincie best Friesland noemen, net zoals ik Londen zo noem ipv London of Parijs ipv Paris.
Maar als we FBI voortaan het FOB (Federaal OnderzoeksBureau) gaan noemen, dan gaat het mis.
Wij hebben dus een GGD Fryslân en een Veiligheidsregio Fryslân, zelfs al vinden de Hollanders dat niet leuk :-)

[ Voor 43% gewijzigd door vrow op 15-07-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 19:04

In het hoofdstuk Opladen bij "Browsetijd na half uur laden" komt de Nothing Phone 2 niet voor in de vergelijkingstabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Fout. Het gaat hier niet om de naam van een provincie (daar heb je het overigens ook mis, zie besluit provinciale staten uit 1995 wat op 1 jan 1997 is geëffectueerd), maar om de naam van een organisatie. Die naam is in het Nederlands Veiligheidsregio Fryslân.

Graag corrigeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-09 11:15

Kevinkrikhaar

Redacteur
De taalfouten zijn verbeterd, dank!
Electric Brainz schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:55:

In het hoofdstuk Opladen bij "Browsetijd na half uur laden" komt de Nothing Phone 2 niet voor in de vergelijkingstabel.
Hier kan @Donny K. beter zelf naar kijken, denk ik.
PDZ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Fout. Het gaat hier niet om de naam van een provincie (daar heb je het overigens ook mis, zie besluit provinciale staten uit 1995 wat op 1 jan 1997 is geëffectueerd), maar om de naam van een organisatie. Die naam is in het Nederlands Veiligheidsregio Fryslân.

Graag corrigeren dus.
En dit laat ik aan @Delpozo over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
nieuws: Tesla gestart met productie Cybertruck, bijna vier jaar na onthulling
vanwege de uitdagingen die het onconventionele ontwerp van de Cybertruck met zich meebrengt
"de uitdagingen" is het onderwerp, dus moet het werkwoord ook meervoud zijn: meebrengen
De carrosserie bestaat bijvoorbeeld in zijn geheel uit roestvrij staal, wat lastig te bewerken is.
carrosserie is vrouwelijk, dus "in haar geheel" of gewoon "geheel"

[ Voor 18% gewijzigd door dasiro op 16-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur
dasiro schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:21:

[...]

"de uitdagingen" is het onderwerp, dus moet het werkwoord ook meervoud zijn: meebrengen

[...]

carrosserie is vrouwelijk, dus "in haar geheel" of gewoon "geheel"
Dank, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
dasiro schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:21:

[...]

[...]
Dit is incorrect, want maak van de bijzin maar eens een hoofdzin:

Het onconventionele ontwerp brengt uitdagingen met zich mee.

M.a.w., uitdagingen is lijdend voorwerp en ontwerp is onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
richy3908 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Dit is incorrect, want maak van de bijzin maar eens een hoofdzin:

Het onconventionele ontwerp brengt uitdagingen met zich mee.

M.a.w., uitdagingen is lijdend voorwerp en ontwerp is onderwerp.
nee, want dan verander je de relatie en functie. Het is niet het ontwerp dat voor vertraging zorgt, maar de uitdagingen.

simpeler voorbeeld: "De vrienden die Jan mee brengt, zorgen voor problemen." Jan zelf zorgt niet voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Sony en Microsoft tekenen overeenkomst om Call of Duty op PlayStation...
Laatstgenoemde beloofde in het verleden meermaals CoD uit te blijven op andere platforms, waaronder de PlayStation.
uit te blijven → uit te blijven brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
dasiro schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:56:
[...]

nee, want dan verander je de relatie en functie. Het is niet het ontwerp dat voor vertraging zorgt, maar de uitdagingen.

simpeler voorbeeld: "De vrienden die Jan mee brengt, zorgen voor problemen." Jan zelf zorgt niet voor problemen.
Ik ben het niet met je eens. Ik hoor graag wat @Delpozo of @MoniqueVdB ervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: Reddit verwijdert chatberichten van voor 1 januari 2023 bij migratie

Reddit had de stap aangekondigd tijdens *knip*, maar zij daarbij niet expliciet dat..

Zij --> zei

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
richy3908 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:54:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Ik hoor graag wat @Delpozo of @MoniqueVdB ervan vinden.
Het is inderdaad 'het onconventionele ontwerp' dat iets met zich meebrengt. Ik heb er weer 'meebrengt' van gemaakt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
PDZ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Graag corrigeren dus.
In het artikel wordt niet gepretendeerd de officiële naam te noemen. Er wordt slechts een opsomming gegeven van veiligheidsregio's (met een kleine v). Op dezelfde manier zouden we ook de Duitse deelstaten Sleeswijk-Holstein en Noordrijn-Westfalen kunnen noemen, of de Amerikaanse ministeries van Defensie en Buitenlandse Zaken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Delpozo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:21:
[...]

In het artikel wordt niet gepretendeerd de officiële naam te noemen. Er wordt slechts een opsomming gegeven van veiligheidsregio's (met een kleine v). Op dezelfde manier zouden we ook de Duitse deelstaten Sleeswijk-Holstein en Noordrijn-Westfalen kunnen noemen, of de Amerikaanse ministeries van Defensie en Buitenlandse Zaken bijvoorbeeld.
Daar heb je het wederom fout. Wat je nu doet is hetzelfde als techgigant Apple vertalen naar Appel. Ik hoef niet uit te leggen hoe belachelijk dat is. De enige juiste (en tevens correct Nederlandse) benaming voor deze organisatie is “Veiligheidsregio Fryslân” en die dien je dus ook te gebruiken. Wat er nu staat is feitelijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBlurry
  • Laatst online: 07-09 17:07
https://tweakers.net/nieu...w-game-pass-core-abo.html

Vervangt .. met => vervangt .. door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Kevinkrikhaar schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:37:
De taalfouten zijn verbeterd, dank!

[...]

Hier kan @Donny K. beter zelf naar kijken, denk ik.

[...]

En dit laat ik aan @Delpozo over :)
De tests zijn wel gedaan, maar gek genoeg komen ze niet tevoorschijn in de grafieken terwijl alles goed staat. Ik heb het doorgegeven aan developments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De t is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:41

3raser

⚜️ Premium member

nieuws: Proximus wil meerderheidsbelang nemen in Indiaas cloudcommunicatiebed...
...met een gezamenlijke jaarlijkse omzet van ongeveer 900 mlijoen euro voor Route Mobile en Telesign.
En excuses voor het aanmaken van een apart topic voor dit tikfoutje. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Is rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

nieuws: VanMoof is failliet, wil verkoop aan derde partij
De onderstaande zin is erg lastig te lezen

De VanMoof-afdelingen in het buitenland zijn nog niet officieel failliet, maar de verwachting is dat dat niet lang zal duren.

Ik zou zoiets ervan maken:

De VanMoof-afdelingen in het buitenland zijn nog niet officieel failliet, maar naar verwachting zal dat niet lang duren.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Kiswum schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:37:
nieuws: VanMoof is failliet, wil verkoop aan derde partij
De onderstaande zin is erg lastig te lezen

De VanMoof-afdelingen in het buitenland zijn nog niet officieel failliet, maar de verwachting is dat dat niet lang zal duren.

Ik zou zoiets ervan maken:

De VanMoof-afdelingen in het buitenland zijn nog niet officieel failliet, maar naar verwachting zal dat niet lang duren.
Zo lastig is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:22

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

In het artikel nieuws: VanMoof failliet: hoe afhankelijk zijn VanMoof-e-bikes van de cloud? en nieuws: Fietsfabrikant Cowboy maakt app om VanMoof-sleutel te downloaden staat beide een fypefout in de weblink naar de WebApp voor VanMoof Encryption Key Exporter.
De link is nu: https://vanoof.grossartig.io/
Dat moet zijn: https://vanmoof.grossartig.io/

De eerste pagina lijkt hetzelfde, maar in Chrome geeft de eerste inmiddels een foutmelding: "Google Safe Browsing heeft onlangs phishing gedetecteerd op vanoof.grossartig.io. Phishingsites doen zich voor als een andere website om je te misleiden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: UWV verzamelde jarenlang onrechtmatig gegevens van websitebezoekers
De verzamelde gegevens kwamen terecht in het fraude-algoritme Risicoscan Verblijf Buitenland.
fraude-algoritme → fraudealgoritme (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @sabineschults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 11:37
download: Google Chrome 115.0.5790.90

Website: Google
wordt je doorverwezen naar:
https://www.howtogeek.com...ut-you-might-not-like-it/

Dit zou naar de gebruikelijke Googleblog moeten gaan
https://chromereleases.go...l-update-for-desktop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18

DropjesLover

Dit dus ->

nieuws: EV's werden in juni voor het eerst meer verkocht dan dieselauto's in EU
Laatste regel: gevolgd door hybride-elekstrische auto's

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Laatst online: 26-09 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Laatst online: 24-09 15:32
Pagina: 1 ... 233 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.