Aangepast, bedankt!
Er zijn een paar zaken over het hoofd gezien:
nieuws: Vijf vragen over het protest tegen de geplande api-aanpassingen van R...
En deze had ik zelf over het hoofd gezien:
nieuws: Vijf vragen over het protest tegen de geplande api-aanpassingen van R...
blackout → black-outDe blackout begint op 12 juni.
blackout → black-outEen blackout betekent in de praktijk dat de subreddits tijdelijk op slot gaan; de moderators sluiten de subreddits af voor iedere gebruiker.
En deze had ik zelf over het hoofd gezien:
mod-tools → modtools (onnodig koppelteken, @RardvdHoeven)Ze bood haar excuses aan en deed de belofte dat Reddit vaart zou gaan zetten achter het ontwikkelen van de langverwachte mod-tools.
nieuws: GOG: Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty kost 30 euro
Eerste zin:
CD Projekt heeft vroegtijdig de Phantom Libery-uitbreiding voor Cyberpunk 2077
Libery -> Liberty
Eerste zin:
CD Projekt heeft vroegtijdig de Phantom Libery-uitbreiding voor Cyberpunk 2077
Libery -> Liberty
Deze is aangepast, bedankt voor het melden!
nieuws: Seagate introduceert dit jaar 32TB-hdd's met hamr-techniek
Daarvoor beschikken hamr-hdd's over schrijfkoppen met kleine lasers.Daarvoor beschikken hamr-hdd's schrijfkoppen met kleine lasers.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
nieuws: Populaire Reddit-app Apollo stopt op 30 juni vanwege api-wijzigingen
Deze zin loopt niet helemaal lekker.Selig gaat de api-token voor Apollo op 's avonds op 30 juni in de Pacific-tijdzone gaat verwijderen.
Artikel intel power via nu op de main page.
2 keer
Om te voorkomen dat de introductie van twee nieuwe, complexe technieken tot productieproblemen leidt, heeft Intel een intern procedé ontwikkeld om PowerVia productieklaar te krijgen. Die node is nog steeds gebaseerd is op de traditionele finfets die chipproducenten al ruim een decennium gebruiken. Het idee daarachter is dat bedrijf op die manier PowerVia kan ontwikkelen, waarna deze bevindingen gebruikt kunnen worden om de techniek relatief gemakkelijk te implementeren in combinatie met RibbonFET-transistors.
2 keer
Om te voorkomen dat de introductie van twee nieuwe, complexe technieken tot productieproblemen leidt, heeft Intel een intern procedé ontwikkeld om PowerVia productieklaar te krijgen. Die node is nog steeds gebaseerd is op de traditionele finfets die chipproducenten al ruim een decennium gebruiken. Het idee daarachter is dat bedrijf op die manier PowerVia kan ontwikkelen, waarna deze bevindingen gebruikt kunnen worden om de techniek relatief gemakkelijk te implementeren in combinatie met RibbonFET-transistors.
Intel power via
Ik zei op de afgelopen paar kwartaalbesprekingen ook al dat we op of voor op ons schema liggen voor al deze nodes. Intel 7 is daar een van en dat wordt al ingezet
Ik zei op de afgelopen paar kwartaalbesprekingen ook al dat we op of voor op ons schema liggen voor al deze nodes. Intel 7 is daar een van en dat wordt al ingezet
nieuws: RWE trekt stekker uit Vlaams 800MW-accupark vanwege openblijven kernc...
Titel moet MWh, of 200 MW zijn (staat wel correct in artikel zelf)
Titel moet MWh, of 200 MW zijn (staat wel correct in artikel zelf)
In: nieuws: RWE trekt stekker uit Vlaams 800MW-accupark vanwege openblijven kernc...
staat: "...stekker uit Vlaams 800MW-accupark..." terwijl verderop "... Vlaamse stad moest met een capaciteit van 800MWh en een vermogen van 200MW een..." staat. verwisseling van MW en MWh
Edit: tegelijkertijd met @Djerro123 gemeld
staat: "...stekker uit Vlaams 800MW-accupark..." terwijl verderop "... Vlaamse stad moest met een capaciteit van 800MWh en een vermogen van 200MW een..." staat. verwisseling van MW en MWh
Edit: tegelijkertijd met @Djerro123 gemeld
[ Voor 5% gewijzigd door Geim op 09-06-2023 12:25 ]
artikel: nieuws: Omgevingswet kost door jaren ict-vertragingen 1,1 miljard euro meer d...
"De kosten voor invoering van de wet werden in 2021 nog geschat op 1,6 miljard. Inmiddels is dat opgelopen naar 2,7 miljard. De kosten zijn een gemiddelde voor alle overheidsinstellingen op wie de Omgevingswet van toepassing is. Dat zijn naast de Rijksoverheid ook provincies, gemeenten, waterschappen, gemeenschappelijke samenwerkingsorganisaties en diensten als de Belastingdienst."
Ik mag hopen dat de genoemde kosten het totaal zijn voor alle betrokken overheidsinstellingen, en niet de gemiddelde kosten per overheidsinstelling zoals er nu gesuggereerd wordt.
"De kosten voor invoering van de wet werden in 2021 nog geschat op 1,6 miljard. Inmiddels is dat opgelopen naar 2,7 miljard. De kosten zijn een gemiddelde voor alle overheidsinstellingen op wie de Omgevingswet van toepassing is. Dat zijn naast de Rijksoverheid ook provincies, gemeenten, waterschappen, gemeenschappelijke samenwerkingsorganisaties en diensten als de Belastingdienst."
Ik mag hopen dat de genoemde kosten het totaal zijn voor alle betrokken overheidsinstellingen, en niet de gemiddelde kosten per overheidsinstelling zoals er nu gesuggereerd wordt.
Opel Ampera-e (2020)
nieuws: Populaire Reddit-app Apollo stopt op 30 juni vanwege api-wijzigingen ...
Of
Hij -> zij
Edit: gaat niet helemaal lekker met het kopiëren van het bericht, maar lijkt me duidelijk waar het om gaat.
Moeten -> moetDe ontwikkelaar benadrukt in zijn bericht opnieuw dat hij, door de api-wijzigingen die Reddit op 1 juli doorvoert, aan api-kosten moeten betalen om de app draaiende te houden.
Of
Hij -> zij
Edit: gaat niet helemaal lekker met het kopiëren van het bericht, maar lijkt me duidelijk waar het om gaat.
[ Voor 33% gewijzigd door paardenpoep op 09-06-2023 17:48 ]
Is duidelijk ja, is inmiddels ook aangepast. Dank beiden!
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
nieuws: Populaire Reddit-app Apollo stopt op 30 juni vanwege api-wijzigingen ...
noncommercieel → non-commercieel (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=non-commercieel en https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.I, artikel 1)Reddit zei deze week dat het apps met toegankelijkheidsfuncties voor mensen met een beperking gratis toegang blijft geven tot zijn api, zolang die 'noncommercieel' zijn.
nieuws: Shell erkent datalek onbeschermde klantengegevens Recharge-laadpalen ...
toegang van → toegang totShell heeft stappen genomen om onbevoegde toegang van Shell Recharge Solutions-data te identificeren en begrenzen.
nieuws: Apple en Amazon moeten verantwoording afleggen in VS voor opdrijven i...
Naar verluidt heeft Apple met Amazon afgesproken om een korting te gegeven op zijn producten als
@sabineschults
Naar verluidt heeft Apple met Amazon afgesproken om een korting te gegeven op zijn producten als
@sabineschults
Dank! Tot hier aangepast.
nieuws: Bing Chat krijgt ondersteuning voor spraakinvoer in Edge voor desktop
tekst-naar-spraak-antwoorden → tekst-naar-spraakantwoorden (onnodig koppelteken, @sabineschults; zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/6)Het is ook mogelijk om tekst-naar-spraak-antwoorden te ontvangen, waarbij Bing Chat zijn antwoord hardop uitspreekt.
In dit artikel staat
Dus het zou moeten zijn
96MB aan L3-cache en een maximale base-/boostclocksnelheid van 3,3/4,4GHz.
Edit: sorry @Militia Pilot
De base en boost staan verkeerd om en er mist een komma tussen de 3 en de 3.96MB aan L3-cache en een maximale base-/boostclocksnelheid van 4,4/33GHz.
Dus het zou moeten zijn
96MB aan L3-cache en een maximale base-/boostclocksnelheid van 3,3/4,4GHz.
Edit: sorry @Militia Pilot
[ Voor 3% gewijzigd door SRI op 11-06-2023 11:07 ]
nieuws: Gerucht: AMD werkt aan Ryzen 5 5600X3D met zes cores en 96MB aan L3-c...
Volgens de gelekte specificaties heeft deze processor zes cores, twaalf threads, 96MB aan L3-cache en een maximale base-/boostclocksnelheid van 4,4/33GHz.
Edit: iemand was me net voor
Volgens de gelekte specificaties heeft deze processor zes cores, twaalf threads, 96MB aan L3-cache en een maximale base-/boostclocksnelheid van 4,4/33GHz.
Edit: iemand was me net voor
[ Voor 5% gewijzigd door Militia Pilot op 11-06-2023 11:06 ]
download: Debian GNU/Linux 12.0
Link geeft een 404. De UsrMerge pagina staat op de wiki: https://wiki.debian.org/UsrMergethe Technical Committee resolved that Debian "bookworm" should support only the merged-usr root filesystem layout
review: Hoe juristen naar api's kijken - Arnoud Engelfriet over api's en aute...
Microsoft applicaties → Microsoft-applicaties (want het is een samenstelling)Zij vermoedde daarbij onder meer dat Windows 95 speciale, gesloten api’s aan boord had om Microsoft applicaties een oneerlijk voordeel te geven.
een ieder → eenieder (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=eenieder)Microsoft ontving een recordboete en werd gedwongen volledige api-informatie te verstrekken aan een ieder die daarom vroeg en bereid was een symbolisch bedrag van 10.000 euro te betalen.
kwestie, de api’s zitten al lang niet meer in Android en Java heeft fors aan relevantie ingeboet, is → kwestie – de api’s zitten al lang niet meer in Android en Java heeft fors aan relevantie ingeboet – is (of anders kwestie (de api’s zitten al lang niet meer in Android en Java heeft fors aan relevantie ingeboet) is; zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels)De reden voor deze belangstelling voor een op zich achterhaalde kwestie, de api’s zitten al lang niet meer in Android en Java heeft fors aan relevantie ingeboet, is fundamenteel: zou het oordeel van het Hof van Beroep in stand blijven, dan zou het inmiddels wijdverbreide gebruik van api’s van andermans software toestemming vereisen van de auteursrechthebbende.
gewijzigd en waardoor → gewijzigd, waardoorVerleden jaar is het Social Contract van Debian gewijzigd en waardoor de installer nu voor het eerst ook software bevat die niet volledig vrij en opensource zijn, zoals drivers en firmwareimages.
zijn → is (want die slaat op software, een enkelvoudig woord, @Drobanir)Verleden jaar is het Social Contract van Debian gewijzigd en waardoor de installer nu voor het eerst ook software bevat die niet volledig vrij en opensource zijn, zoals drivers en firmwareimages.
nieuws: 'Google Pixel 8-camera krijgt grote Samsung Isocell GN2-sensor van 98...
dualpixel-autofocustechnologie → dualpixelautofocustechnologie (onnodig koppelteken, @Kevinkrikhaar)Daarnaast moet deze sensor 35 procent meer licht opvangen en heeft deze 'dualpixel-autofocustechnologie', waarbij pixels niet alleen horizontaal opgedeeld zijn, maar ook diagonaal.
8K-videoopnames → 8K-video-opnames (hier hoort nou juist wel een koppelteken te staan vanwege klinkerbotsing)Ook nieuw is dat deze sensor ondersteuning biedt voor 8K-videoopnames met 30fps, alleen komt deze optie volgens Android Authority mogelijk niet beschikbaar voor de Pixel 8-serie.
De tekst (met daarin de link) is rechtstreeks overgenomen van de Debian website. Een quote van een bronsite wordt niet gecorrigeerd.mvn23 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:11:
[...]
Link geeft een 404. De UsrMerge pagina staat op de wiki: https://wiki.debian.org/UsrMerge
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
nieuws: Gerucht: AMD werkt aan Ryzen 5 5600X3D met zes cores en 96MB aan L3-c...
acht-core-variant → achtcorevariant (onnodige koppeltekens, @Kevinkrikhaar)De L2-cache is naar verluidt 3MB voor de 5600x3D, hetgeen 1MB minder is dan het cachegeheugen van de acht-core-variant.
nieuws: Logitech gaat Blue-merknaam niet langer gebruiken bij benaming van pr...
verplaatst onder → geplaatst onder (naar mijn beste weten is het verplaatsen naar, maar heb je voor plaatsen een grotere keus voor de combinatie met een voorzetsel)Bestaande producten met de Blue-merknaam, zoals de Blue Yeti X en Blue Snowball Ice, worden verplaatst onder het Logitech G-merk en verliezen het 'Blue'-gedeelte in de naam, laat Logitech weten in een Reddit-post.
nonactief → non-actief (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=non-actief en https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.I, artikel 1, @Kevinkrikhaar)De aparte socialmedia-accounts van de drie merken gaan vanaf 7 juli op nonactief.
10-06-203 nieuwspost met topic "Twitter wil geverifieerde gebruikers gaan betalen voor advertenties in reacties". Ik denk dat dit moet zijn: "Twitter wil dat geverifieerde gebruikers gaan betalen voor advertenties in reacties"
I see dead pixels...
nieuws: Microsoft toont nieuwe beelden Fable-reboot, maar deelt nog geen rele...
te zien → te tonen (of anders te laten zien, @AverageNL)De trailer lijkt daarop korte gameplaybeelden te zien, onder meer van een gevecht tegen een groep bandieten.
Deze titel klopt. Twitter wil juist de geverifieerde gebruikers gaan betalen, niet andersomjotheman schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:49:
10-06-203 nieuwspost met topic "Twitter wil geverifieerde gebruikers gaan betalen voor advertenties in reacties". Ik denk dat dit moet zijn: "Twitter wil dat geverifieerde gebruikers gaan betalen voor advertenties in reacties"
Het andere foutje is aangepast, dank voor het melden!
nieuws: Bethesda deelt nieuwe details over Starfield in presentatie van 45 mi...
ontravelen → ontrafelen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ontrafelen; ik vermoed dat hier sprake is van een iets te letterlijke vertaling van to unravel, @AverageNL)Het primaire verhaal van Starfield draait daarbij om Constellation, een organisatie die de mysteries van het universum probeert te ontravelen en op zoek is naar zogeheten artefacten.
western-achtig → westernachtig (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=western; m.a.w., aangezien western gewoon is ingeburgerd in de Nederlandse taal, is het cursief drukken van het woord onnodig en bovendien kan dan het onnodige koppelteken worden verwijderd. En ja, ik ben me ervan bewust dat mensen het woord ook als wester-nachtig zouden kunnen lezen, maar het schijnt dat Tweakers niet doet aan koppeltekens die niet absoluut noodzakelijk zijn …)De presentatie toont verschillende steden op andere planeten, zoals een mijnbouwkolonie op Mars, 'plezierstad' Neon en Akila City, een stad met een western-achtig thema.
worden een blokken terrein samengevoegd → ? (misschien worden blokken terrein samengevoegd?)Vervolgens worden een blokken terrein samengevoegd.
De bovenstaande foutjes zijn ook verbeterd. Bedankt voor het opmerken en doorgeven richy
review: Seeed Studio reRouter - Een router waar je op kunt bouwen
Bij de introductie, 6e alinea staat 'ontwikkelt', terwijl het 'ontwikkeld' hoort te zijn.
Bij de introductie, 6e alinea staat 'ontwikkelt', terwijl het 'ontwikkeld' hoort te zijn.
This too shall pass
https://tweakers.net/nieu...p-xbox-series-x-en-s.html
Dat laat Bethesda-topman Toodd Howard
Kolink Citadel Mesh | ASUS TUF B760-M Plus | i5-12400F @ 4.0GHz met be quiet! Dark Rock Elite | ASUS Dual 4070 OC | 32GB DDR5 @ 5800MT/s | ASUS ROG STRIX 850W PSU
nieuws: CD Projekt RED past systeemeisen Cyberpunk 2077 aan, minimumeisen hoger
Kijkend naar het plaatje en het bron artikel moet de 570 een 580 zijn.Volgens de nieuwe vereisten is een systeem nodig met ten minste een Intel Core i7-6700 of AMD Ryzen 5 1600 en een GeForce RTX 1060 met 6GB vram of Radeon RX 570 met 8GB vram.
[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 12-06-2023 14:06 ]
Nexus VR voegt voor elk van bovenstaande personages een nieuw hoofdstuk toe aan hun vaak toch al imposante geschiedenis. Van Ezio zien we een nieuw hoofdstuk, waarover we nog weinig weten, anders dan het draait om gestolen schatten en wraak en dat er een aantal personages in voorkomt dat we kennen uit Ezio’s originele trilogie.
Anders dan dat
Assasins Creed post 12-6
Anders dan dat
Assasins Creed post 12-6
[ Voor 3% gewijzigd door ikkuhisperry op 12-06-2023 20:27 ]
download: NetLimiter 5.2.6.0
Internet → internetDaarnaast kan ook per applicatie worden aangegeven of het met het Internet verbonden mag worden, de maximaal te gebruiken bandbreedte en kan er ook een quotum worden gezet.
kan er ook → er kan ook (zie ook https://taaladvies.net/tantebetjeconstructie/)Daarnaast kan ook per applicatie worden aangegeven of het met het Internet verbonden mag worden, de maximaal te gebruiken bandbreedte en kan er ook een quotum worden gezet.
quotum worden gezet → quotum worden ingesteld (het kan aan mij leggen, maar een quotum zetten klinkt mij als krom Nederlands in de oren)Daarnaast kan ook per applicatie worden aangegeven of het met het Internet verbonden mag worden, de maximaal te gebruiken bandbreedte en kan er ook een quotum worden gezet.
In Voormalig Samsung-topman gearresteerd op verdenking kopiëren Samsung-fabriek
Volgens mij heet de stad "Xi'an" en niet "Xi-an".
Volgens mij heet de stad "Xi'an" en niet "Xi-an".
[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 13-06-2023 07:46 ]
U vraagt, wij antwoorden.
nieuws: Fortinet brengt patch uit voor remote code execution-bug in FortiOS e...
head -> heapFortinet zegt dat de kwetsbaarheid een head based buffer overflow is, maar ook dat bedrijf geeft verder geen details.
Sometimes you need to plan for coincidence
nieuws: Debian krijgt bij versie 13 Trixie waarschijnlijk RISC-V-ondersteuning
Wellicht een idee om rond Trixie aanhalingstekens te zetten in de titel (of het weg te laten omdat het verder in de tekst ook niet terugkomt), zodat duidelijker is dat dit de "codenaam" is, of de titel in elk geval goed leesbaar is.
Wellicht een idee om rond Trixie aanhalingstekens te zetten in de titel (of het weg te laten omdat het verder in de tekst ook niet terugkomt), zodat duidelijker is dat dit de "codenaam" is, of de titel in elk geval goed leesbaar is.
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2023 10:16 ]
Idd goed idee. Overigens komt het wel 1x terugCH4OS schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:15:
nieuws: Debian krijgt bij versie 13 Trixie waarschijnlijk RISC-V-ondersteuning
nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes mee...
)
vernieuwd → vernieuwt (my eyes!Wie op 30 juni van dit jaar nog een laatste keer een certificaat vernieuwd, kan dat nog tot 30 juni 2024 in de app laten zien.
Play → Play Store (niet per se incorrect omdat er later App Store in de zin staat, dus je kunt achter Play ook Store mentaal invullen, maar toch heb ik dan associaties met plee; zal mijn dirty mind [is a joy forever] wel zijn …)De app zelf blijft nog tot eind 2023 in de Play en de App Store staan, maar verdwijnt daar daarna uit.
de een → eenIn Nederland was de app met de veelbesproken QR-code al sinds begin vorig jaar al praktisch uitgefaseerd, maar voor sommige landen bleef de een vaccinatie- of herstelbewijs nog wel geldig.
Oei, sorry!richy3908 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:49:
nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app kan vanaf 1 juli geen nieuwe QR-codes mee...
[...]
vernieuwd → vernieuwt (my eyes!)
Deze samentrekking gaat idd iets te ver.Play → Play Store (niet per se incorrect omdat er later App Store in de zin staat, dus je kunt achter Play ook Store mentaal invullen, maar toch heb ik dan associaties met plee; zal mijn dirty mind [is a joy forever] wel zijn &hellipz;)
Ook verbeterd.de een → een
@TijsZonderH
nieuws: FTC vraagt federale rechtbank Microsofts Activision-aankoop tijdelijk...
Mijn voorstel is om het fiscale jaar te vervangen door boekjaar.
nieuws: FTC vraagt federale rechtbank Microsofts Activision-aankoop tijdelijk...
De term fiscale/fiscaal jaar is een foutieve vertaling van fiscal year. De juiste vertaling is boekjaar. Als een boekjaar niet op 31-12 eindigt dan noem je dat een gebroken boekjaar. Maar dat woord zou ik weglaten. Het (gebroken) boekjaar 2023 van Microsoft loopt van 1-7-2022 t/m 30-6-2023.Microsoft zei eerder dit jaar dat voor het eind van het fiscale jaar te doen. Dat fiscale jaar van Microsoft eindigt later deze maand.
Mijn voorstel is om het fiscale jaar te vervangen door boekjaar.
nieuws: Debian krijgt bij versie 13 'Trixie' waarschijnlijk RISC-V-ondersteuning
Dat OS → Die distroDat OS komt pas over ongeveer twee jaar als stabiele versie uit.
het OS → de distroDe ontwikkelaars schrijven dat in een maillijst voor developers van het OS.
het besturingssysteem → de distributieDe makers verwachten RISC-V officieel te kunnen ondersteunen in Trixie, versie 13 van het besturingssysteem.
nieuws: Noctua-montagebeugels om positie cpu-koeler te verplaatsen kosten 4 euro
waardoor de cpu 1 tot 3 graden koeler blifjt,.
moet natuurlijk blijft zijn.
waardoor de cpu 1 tot 3 graden koeler blifjt,.
moet natuurlijk blijft zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door MineTurtle op 13-06-2023 18:14 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
nieuws: Spotify krijgt AVG-boete van vijf miljoen euro na handhavingsverzoek ...
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aan Zenger bevestigt -> bevestigd.
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aan Zenger bevestigt -> bevestigd.
nieuws: Edge-bètafunctie om foto's met AI te verscherpen stuurt data naar Mic...
geen enkele websites → geen enkele websiteGebruikers kunnen dan zeggen dat Super Resolution-verbetering automatisch toepasbaar moet zijn voor alle websites of juist voor geen enkele websites, met uitzonderingsmogelijkheden voor beide opties.
nieuws: Spotify krijgt AVG-boete van vijf miljoen euro na handhavingsverzoek ...
ook mede → mede (want ook mede is een tautologie, @TijsZonderH)Het besluit is ook mede tot stand gekomen na een handhavingsverzoek van een Nederlander.
daar geen antwoord op kreeg → kreeg daar geen antwoord opRejo Zenger van Bits of Freedom zegt al vlak voor de AVG een inzageverzoek bij Spotify te hebben gedaan, maar daar geen antwoord op kreeg.
via → door (via suggereert dat er nog een derde partij bij betrokken was via welke de overdracht heeft gelopen, wat niet het geval is, want het is door de ene partij aan de andere partij overgedragen)De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aan Zenger bevestigt dat het onderzoek via de Nederlandse toezichthouder naar de Zweedse is overgedragen en dat de uitslag daarom ook Zengers klacht meenam.
naar → aan (het is overdragen aan, niet overdragen naar; zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/overdragen)De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aan Zenger bevestigt dat het onderzoek via de Nederlandse toezichthouder naar de Zweedse is overgedragen en dat de uitslag daarom ook Zengers klacht meenam.
14.03 → 14.03 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/)Update 14.03: de informatie over de bijdrage van Rejo Zenger is toegevoegd aan het artikel.
nieuws: Unihertz maakt kleine Jelly Star-smartphone met 3"-scherm
Op moment van schrijven → Op het moment van schrijven (ik kan me vergissen, maar volgens mij is de uitdrukking op het moment van schrijven, niet op moment van schrijven)Op moment van schrijven zijn er iets meer dan 1250 backers die iets meer dan twee ton in dollars hebben ingelegd om de smartphone te krijgen.
48 megapixels → 48 megapixel (zie tig andere artikelen op Tweakers)De camera heeft een maximale resolutie van 48 megapixels, verdere details zijn er niet.
megapixels, verdere → megapixels; verdere (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @arnoudwokke)De camera heeft een maximale resolutie van 48 megapixels, verdere details zijn er niet.
Op gebied van → Op het gebied van (de uitdrukking is op het gebied van, niet op gebied van; zie ook https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/gebied)Op gebied van draadloze netwerken heeft de Jelly Star maximaal 4G en geen 5G.
Klein tikfoutje in de tabel 5m1GHz => 5,1GHz
nieuws: AMD kondigt Ryzen PRO-processors aan voor zakelijke laptops en desktops
nieuws: AMD kondigt Ryzen PRO-processors aan voor zakelijke laptops en desktops
nieuws: Google voegt macro-video's toe aan Pixel 7 Pro en bloedsaturatiemeter...
macro-video's → macrovideo's (onnodig koppelteken, @arnoudwokke)Google voegt macro-video's toe aan Pixel 7 Pro en bloedsaturatiemeter aan Watch
macro-video's → macrovideo'sDe Pixel 7 Pro krijgt de mogelijkheid om macro-video's te maken, terwijl de Pixel Watch bloedsaturatie kan gaan meten.
vol laden → volladen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=volladen)Als er een ritme zit in het laden, zal de telefoon dat oppikken en bij een lange laadsessie langzaam beginnen met laden en pas de telefoon vol laden een uur voordat de software verwacht dat de laadsessie eindigt.
macro-modus → macromodus (onnodig koppelteken)Behalve de macro-modus voor video's op de Pixel 7 Pro krijgen de Pixel 6 en 7 ook de functie om de countdown van de camera-app te starten door een hand op te steken.
download: Winaero Tweaker 1.53
context-menu → contextmenu (onnodig koppelteken, @Drobanir)Dit programma bevat een verzameling van 'tweaks' die de functionaliteit en het uiterlijk van bepaalde functies van Windows aan kunnen passen, zoals het aantal rijen en kolommen in de Alt+Tab switcher, het aanpassen van het context-menu of wat de extra functietoetsen op het keyboard doen.
De verbeteringen zijn doorgevoerd. Bedankt!
nieuws: Reddit-ceo: op zwart gaan van subreddits heeft tot nu toe geen impact...
r/awww/ r/gaming → r/awww/, r/gamingDe meest gebruikte daarvan zijn r/funny, r/awww/ r/gaming, r/music en r/todayilearned.
Komma toegevoegd.richy3908 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:18:
nieuws: Reddit-ceo: op zwart gaan van subreddits heeft tot nu toe geen impact...
[...]
r/awww/ r/gaming → r/awww/, r/gaming
Het is r/aww (-1 w).De meest gebruikte daarvan zijn r/funny, r/awww/, r/gaming, r/music en r/todayilearned.
Ah, ja. r/awww bestaat ook, maar die is nog open.
review: LG OLED evo C3 - Misschien wel dé verkoophit van het najaar
2e alinea, 3e zin
2e alinea, 3e zin
mla-technologieBelangrijker is dat die G3 het nieuwste, extra heldere oledpaneel met mla-technoogie van LG Display gebruikt.
+l gedaan.MaTr1x schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:23:
review: LG OLED evo C3 - Misschien wel dé verkoophit van het najaar
2e alinea, 3e zin
[...]
mla-technologie
nieuws: OpenAI verbindt GPT-4- en GPT-3.5-chatbots aan tools met 'function ca...
Ook kan GPT-3.5 nu meer tekens
Daarnaast kan GPT-3.5 nu contexten aan van 16.000 tokens
De huidige GPT-3.5 met 4000 tokens
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Tevens is de link erachter incorrect. Die moet https://www.reddit.com/r/Save3rdPartyApps/ zijn.
/r/Save3dPartyApps → /r/Save3rdPartyAppsDe moderators van de subfora verzamelen zich in de subreddit /r/Save3dPartyApps, en de meeste individuele subreddits hebben sticky topics aangemaakt met hun intentie om aan een algemene black-out mee te doen.
Tevens is de link erachter incorrect. Die moet https://www.reddit.com/r/Save3rdPartyApps/ zijn.
nieuws: Elektronicaketen BCC wil winkelassortiment beperken om weer winst te ...
“Momenteel loopt het bedrijf namelijk verlies.”
Het is “draait”
Momenteel draait het bedrijf namelijk verlies.
“Momenteel loopt het bedrijf namelijk verlies.”
Het is “draait”
Momenteel draait het bedrijf namelijk verlies.
"Game Trails", moet "Game Trials" zijn.De mogelijkheid geldt voor 'ondersteunde' PS5-games die speelbaar zijn als onderdeel van het PS Plus-abonnement, zegt Sony in zijn PlayStation Blog. Daar vallen ook de 'Game Trails' onder, spellen die slechts voor beperkte tijd speelbaar zijn.
Artikel in kwestie.
https://tweakers.net/revi...obes-generative-fill.html
"Bovendien hoeven deze elementen niet in de foto aanwezig zijn"
Moet zijn
"Bovendien hoeven deze elementen niet in de foto aanwezig te zijn"
"Bovendien hoeven deze elementen niet in de foto aanwezig zijn"
Moet zijn
"Bovendien hoeven deze elementen niet in de foto aanwezig te zijn"
download: Total Commander 11.00 bèta 7
Titel zegt beta 7 en tekst heeft het over beta 6:
Titel zegt beta 7 en tekst heeft het over beta 6:
De zesde bètarelease van het bestandsbeheerprogramma Total Commander
... en gaat over tot de orde van de dag
https://tweakers.net/downloads/64790/ultraedit-20230048.html
The programma wordt primair voor Windows ontwikkeld,
review: Wanneer is een 'foto' nog een foto? - Adobe’s Generative Fill
maar ook op basis van externe bronnen → maar wordt er ook op basis van externe bronnen gewerkt (omdat er geen persoonsvorm in de bijzin staat, geldt automatisch de persoonsvorm van de hoofdzin; echter, dan krijg je zoiets als maar [wordt er] ook op basis van externe bronnen gekloond, waarbij ik wordt er erbij heb gezet omdat anders de bijzin niet helemaal 'af' voelde)Ten tweede wordt er niet simpelweg bestaand materiaal uit hetzelfde beeld gekloond, maar ook op basis van externe bronnen.
Fireflydata → Firefly-data (samenstelling van een eigennaam en een zelfstandig naamwoord, waarbij de Tweakers-redactie blijkbaar altijd een koppelteken wil gebruiken, @Yero)Het scheelt vooral heel veel tijd, waarbij je niet meer zelf onderwerpen in je beelden hoeft te plakken, maar Photoshop uit de Fireflydata put en er bovendien voor zorgt dat het onderwerp naadloos geïntegreerd wordt.
laag → klein (het is een klein aantal en groot aantal, niet een laag aantal en hoog aantal)Iets kleins toevoegen werkt prima, maar als je een foto breder of hoger wilt maken, of allebei, is het aantal pixels al snel te laag.
breidt → breid (het is nl. gebiedende wijs enkelvoud)Achtergrondcreatie: selecteer de achtergrond, voeg een tekstprompt toe en voeg nieuw materiaal toe of breidt de scène uit.
generatieve AI-functies → generatieve-AI-functies (want anders zijn de functies generatief, niet de AI)Terwijl de generatieve AI-functies zich in de bètafase bevinden, is alle gegenereerde uitvoer uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik en niet voor commerciële doeleinden.
generatieve AI-functies → generatieve-AI-functiesDaarnaast moeten de generatieve AI-functies worden gebruikt in overstemming met Adobe's gebruikersrichtlijnen, zoals het respecteren van rechten van derden en een verbod op het gebruik van gescripte processen.
in overstemming met → in overeenstemming metDaarnaast moeten de generatieve AI-functies worden gebruikt in overstemming met Adobe's gebruikersrichtlijnen, zoals het respecteren van rechten van derden en een verbod op het gebruik van gescripte processen.
Adobe's → AdobesDaarnaast moeten de generatieve AI-functies worden gebruikt in overstemming met Adobe's gebruikersrichtlijnen, zoals het respecteren van rechten van derden en een verbod op het gebruik van gescripte processen.
gebruik gemaakt → gebruikgemaakt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)En maakt het nog uit of er een beetje gebruik gemaakt wordt van Generative Fill of dat het merendeel van het beeld eruit bestaat?
overtuigend, dit → overtuigend; dit (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)Het toevoegen van nieuwe objecten is minder overtuigend, dit ziet er vaak toch kunstmatig uit.
Of je 'Adobes' of 'Adobe's' schrijft, hang af van hoe je het uitspreekt. Wij gaan uit van de Amerikaanse uitspraak, waarbij je 3 lettergrepen hoort. De e wordt daarbij uitgesproken als het Nederlandse 'ie'.richy3908 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:19:
review: Wanneer is een 'foto' nog een foto? - Adobe’s Generative Fill
[...]
Adobe's → Adobes
[...]
De overige verbetervoorstellen zijn in dank overgenomen
nieuws: Valve brengt nieuwe Steam-overlay en -desktopinterface uit voor alle ...
visuele- en gebruiksverbeteringen → visuele en gebruiksverbeteringen (voluit geschreven wordt het eerste deel visuele verbeteringen, niet visueleverbeteringen, dus dat weglatingsstreepje is incorrect, @AverageNL)De update introduceert verder 'gerichte visuele- en gebruiksverbeteringen' in de Steam-interface.
Je hebt uiteraard gelijk, slordig. Ik heb het verbeterd, bedankt
download: Nextcloud 27.0.0
vinden, dit → vinden; dit (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Drobanir)De complete releasenotes zijn hier te vinden, dit is een stuk daaruit
download: Unraid 6.12.0
release notes → releasenotesDe release notes voor deze uitgave zien er als volgt uit
nieuws: WinFuture deelt vermoedelijke specs onaangekondigde Sony WF-1000XM5-o...
WF-1000XM5 oordopjes → WF-1000XM5-oordopjes (in de artikelkop dan weer wel correct geschreven)WinFuture heeft de vermoedelijke specificaties van de onaangekondigde Sony WF-1000XM5 oordopjes gedeeld.
Beide oordopje → Beide oordopjesBeide oordopje beschikken over drie microfoons om het omgevingsgeluid op te vangen en ervoor te zorgen dat de actieve ruisonderdrukking goed werkt.
review: Is de Apple Vision Pro een 'vreselijke duikbril'? Dit vonden jullie
dezer user → deze userOmdat de Vision Pro met passthrough in plaats van seethrough werkt, zouden we de bril volgens dezer user een VR-headset moeten noemen en geen AR-headset.
nieuws: Windows 11-preview laat gebruikers met stylus in alle tekstvelden sch...
andere verbetering → andere verbeteringenDaarnaast krijgt de Windows Ink-feature andere verbetering.
nieuws: Nederlander veroordeeld tot 2,5 jaar celstraf voor betrokkenheid bij ...
Laatste alinea: Kit Dotcom moet zijn Kim Dotcom
Laatste alinea: Kit Dotcom moet zijn Kim Dotcom
We zijn weer bij. Bedankt!
... en gaat over tot de orde van de dag
nieuws: Binance stopt met handelsplatform in Nederland
een nieuwe aankopen, ruilhandel en storingen meer uitvoeren via Binance
storingen moet stortingen zijn.
een nieuwe aankopen, ruilhandel en storingen meer uitvoeren via Binance
storingen moet stortingen zijn.
nieuws: Binance stopt met handelsplatform in Nederland
Naast wat Boekenworm hierboven schreef:
- registreren bij De Nederlansche Bank -> Nederlandsche
- Het niet duidelijk -> Het is niet duidelijk
Naast wat Boekenworm hierboven schreef:
- registreren bij De Nederlansche Bank -> Nederlandsche
- Het niet duidelijk -> Het is niet duidelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Diavire op 16-06-2023 12:11 ]
-DmD-
nieuws: Grote gameontwikkelaars vereisen ssd in plaats van hdd: is dit een om...
stelt → moet wegDat is volgens Horizon Zero Dawn-ontwikkelaar Michiel van der Leeuw stelt een gebruikelijke techniek.
Dit topic is gesloten.