Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.616 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
We zijn weer bij, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
geek: Grote Fallout 4-mod die zich afspeelt in Londen verschijnt in 2023
De mod wordt uitgebracht voor de pc-versie van Fallout 4 en spelers moeten ook alle officiele dlc's van het spel hebben.
officiele -> officiële

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Google: providers hielpen Hermit-smartphonespyware te verspreiden
Googles Threat Analsysis Group openbaart vaker informatie over malware, om zo gebruikers en ontwikkelaars meer bewust te maken over malware.
Analsysis -> Analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socratesnote
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-08 16:31
https://tweakers.net/nieu...r-72000-nederlanders.html

Voorlaatste allinea,
(...) maar navraag van FTM wijst uit dat geen van de 35 bij hun bekende getroffen huisartsen dan wel praktijken gecontact zijn door Medworq.
gecontact --> gecontacteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:42
Ik gruwel er ook van als ik 'contacten' gebruikt hoor/zie worden als werkwoord, maar het staat wel in het Groene Boekje, dus puur sec kun je niet spreken van een taalfout: https://woordenlijst.org/#/?q=contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
nieuws: Onderzoeker kan tweestapsverificatie omzeilen via WebView2 om cookies...
Door specifieke JavaScript-code te injecteren in de loginpagina van anderzijds legitieme websites
anderzijds → anderszins (tenzij hier daadwerkelijk anderzijds bedoeld wordt; in dat geval bemoei ik me er niet mee)
Als het slachtoffer eenmaal is ingelogd, al dan niet na toepassing van tweestapsverificatie, kan de aanvaller cookies opgeslagen door geïnstalleerde browser kopiëren.
Hier kan van alles en nog wat bedoeld worden, dus bedenk maar wat om er een correcte zin van te maken.

Gestolen cookies inclusief loginggegevens
loginggegevens → logingegevens (reeds genoemd)
niet tegenhield, maar alleen waarschuwing gaf.
alleen waarschuwing gaf → alleen een waarschuwing gaf

[ Voor 34% gewijzigd door zonder.h op 27-06-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

nieuws: Onderzoeker kan tweestapsverificatie omzeilen via WebView2 om cookies...
kan de aanvaller cookies opgeslagen door geïnstalleerde browser kopiëren.
Stukje zin loopt niet optimaal.
loginggegevens

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
Whew, dat was inderdaad een matige zin! Dank voor jullie feedback, we zijn weer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
nieuws: Google stopt in november met Hangouts
Een maand voordat dit gebeurd, gaat het bedrijf gebruikers daarvoor waarschuwen.
Gebeurd --> gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
nieuws: Nightdive levert ScummVM-versie Blade Runner mee na kritiek op remaster

Classis --> Classic?
"Na het starten van Blade Runner Enhanced Edition krijgen spelers de optie of ze de remaster of Blade Runner Classis willen spelen"

[ Voor 18% gewijzigd door jaspov op 28-06-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inlichtingendiensten willen meer bevoegdheden en de Wiv lijkt te gaan veranderenPlus

De Nederlandse veiligheidsdiensten
nieuws: Inlichtingendiensten willen meer bevoegdheden en de Wiv lijkt te gaan...

Zijn het nou inlichten- of veiligheidsdiensten, of inlichtingen en veiligheidsdiensten? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 28-06-2022 17:24 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Boudewijn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:24:
[...]

nieuws: Inlichtingendiensten willen meer bevoegdheden en de Wiv lijkt te gaan...

Zijn het nou inlichten- of veiligheidsdiensten, of inlichtingen en veiligheidsdiensten? ;)
Het gaat om de De Algemene en de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, ofwel AIVD en MIVD. Alleen past dat onmogelijk allemaal in een kop. Daarom is ervoor gekozen om in de kop alleen inlichtingendiensten te schrijven. In de eerste zin van het intro heb ik er voor de duidelijkheid wel 'inlichtingen- en veiligheidsdiensten' van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google brengt ChromeOS 103 uit met nieuwe deelfuncties voor foto's en...
Google brengt ChromeOS 103 uit met nieuwe deelfuncties voor foto's en wifi
ChromeOS → Chrome OS (zie ook https://www.google.com/intl/nl_nl/chromebook/chrome-os/, @JayStout)
Google is begonnen met de uitrol van ChromeOS 103.
ChromeOS → Chrome OS
In de Phone Hub op ChromeOS is het nu mogelijk om de meest recente foto’s te zien die met een gekoppeld Android-toestel werden genomen.
ChromeOS → Chrome OS
In de Phone Hub op ChromeOS is het nu mogelijk om de meest recente foto’s te zien die met een gekoppeld Android-toestel werden genomen.
werden genomen → zijn genomen (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/)
Deze foto’s verschijnen volgens Google automatisch in de Phone Hub maar ChromeOS downloadt ze niet meteen.
Hub maar → Hub, maar
Dat gebeurt pas van zodra een gebruiker op de foto klikt.
van zodra → zodra (zie ook https://taaladvies.net/van-zodra-of-zodra/)
De functie werkt ook als het ChromeOS-toestel offline is.
ChromeOS-toestel → Chrome OS-toestel
ChromeOS-gebruikers dienen via het wifi-instellingenmenu een draadloos netwerk te selecteren en kunnen de gegevens ervan delen via de Nearby Share-functie die volgens Google sterk werd uitgebreid.
ChromeOS-gebruikers → Chrome OS-gebruikers
ChromeOS-gebruikers dienen via het wifi-instellingenmenu een draadloos netwerk te selecteren en kunnen de gegevens ervan delen via de Nearby Share-functie die volgens Google sterk werd uitgebreid.
werd uitgebreid → is uitgebreid (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/)
Het zal voor ChromeOS-gebruikers deze zomer ook eenvoudiger worden om Bluetooth-headsets of -oortjes te koppelen aan het besturingssysteem en dit via Fast Pair.
ChromeOS-gebruikers → Chrome OS-gebruikers
Het zal voor ChromeOS-gebruikers deze zomer ook eenvoudiger worden om Bluetooth-headsets of -oortjes te koppelen aan het besturingssysteem en dit via Fast Pair.
Bluetooth-headsets → bluetoothheadsets (in de zin erna is 'bluetooth' dan weer wel correct met kleine letters geschreven)
Via deze functie scant ChromeOS naar bluetooth-oortjes.
ChromeOS → Chrome OS
Phone Hub in ChromeOS 103
ChromeOS → Chrome OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Counterpoint: premiumsegment smartphonemarkt kromp vorig kwartaal ach...
Marktaandelen in het premiumsegment van de wereldwijde smartphonemarakt - Counterpoint Research
smartphonemarakt → smartphonemarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Gerucht: Meta heeft team om verkiezingen te beschermen flink ingekrompen
Volgens de bronnen van de krant rapporteert het team ook niet meer wekelijks direct aan ceo Mark Zuckerberg, zoals voorheen, maar aan communicatietopman Nick Clegg, Zuckerberg zou wel op de hoogte gehouden worden van de werkzaamheden van het team.
Clegg, Zuckerberg → Clegg. Zuckerberg (of anders een puntkomma, maar zeker geen komma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Laatst online: 20-09 14:17
De fouten zijn verbeterd. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:50
nieuws: Sony brengt twee draadloze gamingheadsets uit voor 230 en 300 euro

bleutooth-verbinding → bluetooth-verbinding
"De H9 en H7 ondersteunen een draadloze 2,4GHZ- of een bleutooth-verbinding en kunnen met twee bluetoothapparaten worden verbonden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Beide verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32

P_Tingen

omdat het KAN

nieuws: Xiaomi 12S Ultra krijgt 1"-camerasensor van Sony
Op 4 juli wordt dat toestel officieel onthult
Onthult? :X Doe maar met een d op het eind.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Axie Infinity-spelers kunnen weer transacties doen na eerdere hack
Daarnaast is het mogelijk om deze beestjes in te zetten in gevechen tegen anderen.
gevechen -> gevechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
nieuws: Minister: uitzetten 2G en 3G mag niet leiden tot verminderde bereikba...

Nederland gaat het vermoedelijk om de providers.

Providers ontbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
We zijn bij!

Althans, @pctje klopt het dat je feedback al verwerkt is? Wellicht interpreteer ik je feedback verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De gegevens die de politie ontving, mochten worden gebruikt in de zaak en daarmee blijft de veroordeling van de verdachte overheid.
Naar ik vermoed, wordt '... overeind' bedoeld.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
"Premier Rutte verstuurde gemiddeld rond 1340 berichten per maand via oude Nokia"

Derde alinea: ...is...belandt. Beland moet daar met een d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Beide zijn verbeterd, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Netbeheerder Enexis heeft al maanden problemen met uitlezen slimme me...
Ook moesten sommige gebruikers de meterstanden weer zelf doorgegeven aan hun energieleverancier, omdat Enexis deze niet kon uitlezen en doorgeven.
doorgegeven → doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Android 13 verhelpt 'loophole' waar veel bestandmanagers op berusten
Ook via de pc moet het volgens Esper geen probleem zijn om anderzijds afgeschermde mappen te openen.
anderzijds → anderszins (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/anderzijds en vergelijk met https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/anderszins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: IKEA onthult app die ruimte virtueel leeg kan maken en vullen met meu...
Tenzij de achtergrond erg eenvoudig is, is nog wel te zien dat de foto bewerkt is, maar het resultaat is doorgaans acceptabel.
Tenzij → Mits (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Kraken van kopieerbeveiligingen: wat zegt de wet?
Het zijn vooral de legale appstores en muziek/filmwinkels die de relevantie hiervan sterk hebben verminderd, zoals onderzoek naar illegaal downloaden steeds laat zien.
muziek/filmwinkels → muziek-/filmwinkels
In 2008 wilde de NXP voorkomen dat onderzoekers van de Radboud Universiteit een artikel zouden publiceren met details over hoe de Mifare Classic-chip (die van de ov-chipkaart) eenvoudig te kraken was.
Een 'de' weggestreept (zie ook https://www.nxp.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RespawnDespair
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:24
geek: Modder krijgt Half-Life 2 werkend op Nintendo Switch via Portal-bundel

's' teveel.
veel Half-Life 2-assests in de Portal-bundel heeft laten zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ik heb de hele zin iets aangepast.

De rest is ook verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: 'Bij kobalt wordt het eerst slechter' - De klimaatimpact van product...
Mijn doel is om het makkelijker te maken voor de mensen die deze tools gebruiken om te communiceren naar andere mensen, bijvoorbeeld de mensen die beslissingen maken of het algemene publiek.
beslissingen maken → beslissingen nemen (zie ook https://taaladvies.net/beslissing-maken-of-nemen/)
Met dat soort informatie kunnen we, hoop ik tenminste, beter beslissingen maken over hoe we iets duurzamer kunnen maken.
beslissingen maken → beslissingen nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door zonder.h op 30-06-2022 20:03 . Reden: Resem is in het zuiden van ons taalgebied een bekend, in het noorden een minder bekend woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08
nieuws: Google breidt functionaliteit Chrome-wachtwoordmanager uit naar alle ...

resem

Ik weet niet waarom je de reactie hebt weggehaald, want ik zou het woord ook niet gebruiken, ik denk niet dat er veel mensen zijn die het weten. Ik moest het zelf opzoeken en vandale wist het ook niet, woorden.org dan weer wel. Denk dat het een bepaald dialect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:40
In het artikel 'Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032' staat het volgende stukje tekst in de laatste alinea:

"Met het idee 'Roam Like At Home' wou het Parlement, in navolging van de Commissie, het mogelijk maken dat elke Europeaan in elk Europees land mobiel internet, sms en telefonie zou kunnen gebruiken zoals thuis."

Volgens mij moet dit 'wilde' zijn (schrijftaal vs spreektaal). Daarnaast sluit het laatste deel van de zin niet helemaal lekker aan op het eerste deel van de zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 21:52
nieuws: Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032
Er staat diverse keren "van zodra" in plaats van "zodra". Dat lijkt me geen correct Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Streamingdiensten worden goedkoper en gaan advertenties tonen
We voegen een een optie met advertenties toe; we voegen geen advertenties toe aan Netflix zoals je het nu kent.
Een 'een' weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Hoge Raad: data van cryptofoonnetwerken mag worden gebruikt als bewijs
De verdediging voerde aan dat de deze pgp-gesprekken uitgesloten dienden te worden van het bewijs, omdat deze onrechtmatig verkregen waren en de betrouwbaarheid niet kon worden getoetst.
Een 'de' weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Nu online
YannickSpinner schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:28:
We zijn bij!

Althans, @pctje klopt het dat je feedback al verwerkt is? Wellicht interpreteer ik je feedback verkeerd.
@YannickSpinner Nee. Ik zou verwachten dat de provider namen achter die zin staan toch? "In Nederland gaat het om de providers Vodafone, T-Mobile en KPN". Of lees ik het nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Nu online
Jeroen Sack schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:06:
[...]

nieuws: Google breidt functionaliteit Chrome-wachtwoordmanager uit naar alle ...

resem

Ik weet niet waarom je de reactie hebt weggehaald, want ik zou het woord ook niet gebruiken, ik denk niet dat er veel mensen zijn die het weten. Ik moest het zelf opzoeken en vandale wist het ook niet, woorden.org dan weer wel. Denk dat het een bepaald dialect is.
Idd. Ook nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Dat gebeurt dan ook nog eens door een andere toezichthouder dan waar de inlichtingendiensten eerder al over klaagde omdat die te streng zou zijn.
klaagde → klaagden (want 'de inlichtingendiensten' is onderwerp en meervoud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
pctje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:37:
[...]

@YannickSpinner Nee. Ik zou verwachten dat de provider namen achter die zin staan toch? "In Nederland gaat het om de providers Vodafone, T-Mobile en KPN". Of lees ik het nu verkeerd.
Dit vraag ik even aan de auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
De rest is aangepast. Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 21:52
Herax10NL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:30:
In het artikel 'Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032' staat het volgende stukje tekst in de laatste alinea:

"Met het idee 'Roam Like At Home' wou het Parlement, in navolging van de Commissie, het mogelijk maken dat elke Europeaan in elk Europees land mobiel internet, sms en telefonie zou kunnen gebruiken zoals thuis."

Volgens mij moet dit 'wilde' zijn (schrijftaal vs spreektaal). Daarnaast sluit het laatste deel van de zin niet helemaal lekker aan op het eerste deel van de zin.
En "mogelijk maken" en "kunnen" is dubbel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
nieuws: Meta schrapt plannen voor bouw datacenter in Zeewolde
Het Rijksvastgoedbedrijf wilde daarnaast tijdelijk geen grond verkopen dat Meta voor het datacenter wilde gebruiken.
Geen grond verkopen die. Het is de/die grond.

[ Voor 32% gewijzigd door TheVivaldi op 01-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Dit is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
pctje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:37:
[...]

Providers is een voorbeeld van 'marktpartijen' uit de voorgaande zin. Dus in Nederland gaat de minister vermoedelijk met de providers in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Technisch problematische XIII Remake krijgt grote update en Switch-ve...
Ontwikkelaar PlayMagic, die de remake in het beginsel maakte,
(het voor de hand liggende alternatief in beginsel is hier in ieder geval overbodig en wat mij betreft problematisch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:41
zonder.h schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:30:
nieuws: Technisch problematische XIII Remake krijgt grote update en Switch-ve...

[...]
(het voor de hand liggende alternatief in beginsel is hier in ieder geval overbodig en wat mij betreft problematisch.)
"Oorspronkelijk" misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Ubisoft schakelt in september online-diensten 15 games uit - update
Dat gebeurt op de platformen PC, PS3, Xbox 360 en Wii U uitgeschakeld.
Of een andere zin die wel goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Meta zet pilotproject rondom Novi-cryptowallet stop in september
Meta laat aan gebruikers van zijn Novi-cryptowallet dat dit pilotproject ten einde komt.
laat aan gebruikers van zijn Novi-cryptowallet → laat aan gebruikers van zijn Novi-cryptowallet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:25
Yes, bijgewerkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
geek: Bethesda biedt twee makers van de Fallout London-mod een baan aan
De mod waar de twee aan werken, is volgens hun ongeveer zo groot
volgens hun → volgens hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
geek: Bethesda biedt twee makers van de Fallout London-mod een baan aan
de Lead Technical Adivsor van Fallout London, een baan aangeboden heeft gekregen als Associate Level Designer bij Bethedsda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
@Tweakjur
Uit
reviews: F1 22 - Dankzij VR geen kopie van voorganger
een aardig vlekkeloze vr-ervaring met zowel de HTV Vive als de Oculus Quest 2
Is die Vive wellicht van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
We zijn weer bij, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40

HugoBoss1985

Xenotech

Van de British Army, van het British Army.

"De" en "Het" beide gebruikt in het frontpage artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 18:49
Dichterbij de Formule 1 kom je niet! - Virtual reality in F1 22 review

In de titel hoort er een spatie tussen "Dichterbij", dus "Dichter bij", zie bijvoorbeeld deze uitleg. De titel wil aangeven "Meer in de buurt van de Formule 1 kom je niet!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
nieuws: Prijs van Home Assistant Cloud-abonnement stijgt voor Europeanen met ...
Dat kwam omgerekend naar euro's en met btw uit op 5,61 euro. Voor Europese gebruikers worden abonnementen vanaf 1 augustus automatisch overgezet naar een Europees abonnement. Dat gaat 7,50 euro per maand kosten.
@TijsZonderH Dit klopt niet helemaal, die 5,61 was zonder BTW (die werd voorheen niet in rekening gebracht). Die 7,50 is dan weer incl BTW.

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 05-07-2022 09:04 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Hmmbob schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:03:
nieuws: Prijs van Home Assistant Cloud-abonnement stijgt voor Europeanen met ...

[...]

@TijsZonderH Dit klopt niet helemaal, die 5,61 was zonder BTW (die werd voorheen niet in rekening gebracht). Die 7,50 is dan weer incl BTW.
Sterker nog, ik heb nog eens in m'n eigen afschrijving gekeken en ik betaal als Nabu Casa-klant zelfs 4,75 ipv 5,61...

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Ubisoft kondigt showcase aan voor september en komt met onthulling Sk...
Eerder lekte er al wel beelden van een testbuild uit, waarvan Ubisoft de authenticiteit heeft bevestigd.
lekte → lekten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Premier Rutte verstuurde gemiddeld rond 1340 berichten per maand via ...
Van al die berichten zijn er 133 gearchiveerd in het departementale document management systeem.
document management systeem → documentmanagementsysteem
Hij schreef toen dat hij de informatie binnen een week wilde leveren, dat heeft nu dus meer dan een maand geduurd.
leveren, dat → leveren; dat (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @arnoudwokke)
Dat deed hij nadat hij eerst weigerde, ondanks dat GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver, onafhankelijk Kamerlid Pieter Omtzigt en PVV-leider Geert Wilders hem erop wezen dat hij die gegevens moest verstrekken vanwege artikel 68 van de Grondwet, die voorschrijft dat kabinetsleden alle gevraagde gegevens moeten verstrekken als dat niet in strijd is met het staatsbelang.
die → dat (want 'artikel' is onzijdig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:44
downloads: Synology DSM 7.1 build 42661 Update 3
Synology heeft de een derde update voor Disk Station Manager versie 7.1 uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Volgens mij kan een komma hier juist ook als ik naar voorbeeld 10 t/m 12 kijk op de pagina die je doorstuurt. Mogelijk dat eindredactie daar morgen nog een oordeel over kan vellen.

De rest van bovenstaande suggesties zijn weer verwerkt. Dank voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 16:38

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: Minister overweegt website te introduceren om positieve coronatest te...

Titel: Minister overweegt website te introduceren om positieve coronatest te melden
Eerste zin: Minister Kuipers van Volksgezondheid overwoog een website op te zetten waar Nederlanders hun positieve coronatest kunnen opgeven.

Titel staat in tegenwoordige tijd, eerste zin in verleden tijd. Maakt wel groot verschil qua hoe je het nieuws moet interpreteren.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: 'VS wil dat Nederland export immersie-machines ASML naar China blokke...
De VS oefent dezelfde druk uit op Japan voor een zelfde verbod op export van dergelijke machines voor Nikon.
een zelfde → eenzelfde (net zoals dezelfde)
Het is onbekend of de Nederlandse regering buigt onder de Nederlandse druk,
onder de Nederlandse druk → onder de Amerikaanse druk

[ Voor 14% gewijzigd door zonder.h op 06-07-2022 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 08:39

mcB

nieuws: 'VS wil dat Nederland export immersie-machines ASML naar China blokke...
AMSL leverde bijvoorbeeld in 2020 ongeveer 250
AMSL --> ASML

Strix (Skullflame)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Robert Zomers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Volgens mij kan een komma hier juist ook als ik naar voorbeeld 10 t/m 12 kijk op de pagina die je doorstuurt. Mogelijk dat eindredactie daar morgen nog een oordeel over kan vellen.

De rest van bovenstaande suggesties zijn weer verwerkt. Dank voor het melden.
Een , is hier niet per se fout, maar een ; is meer in lijn met hoe we dat gewoonlijk doen.

Ook verder is alles verbeterd. Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 06-07-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
nieuws: NASA verliest contact met Capstone-satelliet die richting maan gaat

Dat ruimtestation, de Lunar Gateway, moet weer de basis vormen voor toekomstige bemenste maanmissies.
Bemenst?
Hoe noem je de mensen aan boord dan? De "bemensing" in plaats van bemanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Cheetah_777 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:12:

Dat ruimtestation, de Lunar Gateway, moet weer de basis vormen voor toekomstige bemenste maanmissies.
Bemenst?
Hoe noem je de mensen aan boord dan? De "bemensing" in plaats van bemanning?
'Bemensen' en zelfs 'bemensing' staan in de Van Dale. Het zijn synoniemen voor 'bemannen' en 'bemanning'. Het is dus niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 20:20

xrf

Nieuw Zeeland
↘️
Nieuw-Zeeland

[ Voor 3% gewijzigd door xrf op 06-07-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MoniqueVdB schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:05:
[...]

'Bemensen' en zelfs 'bemensing' staan in de Van Dale. Het zijn synoniemen voor 'bemannen' en 'bemanning'. Het is dus niet fout.
https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/bemensen
Geen resultaat voor 'bemensen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Het klassieke werkwoord verassen is weer opgedoken. :P

nieuws: Kotaku: Rockstar zet remasters Red Dead Redemption en GTA IV in de ij...

Hoewel de ontvangst door zowel critici als fans bijzonder slecht was, bleek de bundel toch verassend goed verkocht te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 06-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Klopt, want de gratis online versie van het woordenboek is beperkt. 'Houd er rekening mee dat dit woordenboek een beperkt aantal trefwoorden bevat', staat ook op Vandale.nl. Je zou wel online in het GB kunnen kijken: https://woordenlijst.org/#/?q=bemensing en https://woordenlijst.org/#/?q=bemensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
De rest is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17

silverball

De wagen voor moderne mensen

https://tweakers.net/nieu...burgerservicenummers.html
...gebruik van het burgerservicenummer van duizenden eenmanszaken die voor im- en export een Europees identificatienummer...

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ik was iets te enthousiast met aanpassen, want het is gewoon goed: https://taaladvies.net/in-en-export-of-im-en-export/.

[ Voor 82% gewijzigd door MoniqueVdB op 06-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Gemeente Enschede stapt naar rechter vanwege AVG-boete voor wifitracking
Wel kregen gemeenten als in 2016 een algemene waarschuwing dat wifitracking onder de Wet bescherming persoonsgegevens niet was toegestaan.
als in 2016 → al in 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
nieuws: Respawn fixt input lag bij Xbox Series-versie Apex Legends

"Fixen" is volgens de van dale omkoping van een sportwedstrijd.
Waarschijnlijk bedoelt de auteur 'fiksen', wat repareren betekent.

Beetje slordig dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
Skyaero schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:25:
nieuws: Respawn fixt input lag bij Xbox Series-versie Apex Legends

"Fixen" is volgens de van dale omkoping van een sportwedstrijd.
Waarschijnlijk bedoelt de auteur 'fiksen', wat repareren betekent.

Beetje slordig dit
Ik zat te twijfelen, maar je hebt gelijk. Het is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Britse waakhond start onderzoek naar overname Activision Blizzard doo...
Microsoft heeft in januari een overeenkomst bereikt met gamegigant en wil 68,7 miljard dollar voor de overname betalen.
met gamegigant → met de gamegigant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
Aangepast! Bedankt voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

nieuws: Apple zet 'Lockdown'-modus in iOS 16 en macOS 13 als middel tegen cyb...

Volgens mij moet er tussen 13 en als nog 'in'. De eerste 'in' heeft betrekking op de OS'sen en de 2e 'in' heeft betrekking op middel.

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 07-07-2022 07:59 ]

Pagina: 1 ... 179 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.