Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: ESA stelt eerste lancering van Ariane 6-raket uit tot 'ergens in 2023'
Het Europese ruimtevaartagentschap ESA verwacht niet in 2022 al met de Ariane 6-raket te lanceren.
al met de → al de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richy-dhz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:07
nieuws: Oekraïense ontwikkelaar moet Stalker 2 wederom uitstellen, release in...

"niet meer voor december 2021." -> niet meer voor december 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:40
nieuws: Telegram-topman: Premium-variant van app komt deze maand - update
Die laatste behelst dan vermoedelijk custom-emoji's.
custom-emoji's → custom emoji's (want 'custom' is hier bijvoeglijk gebruikt)
Telegram begon al eerder met het aanmunten van zijn app in de vorm van advertenties op de zogenaamde 'one-to-many'-kanalen.
aanmunten → te gelde maken (o.i.d., in ieder geval iets anders dan 'aanmunten', want dat betekent 'tot mun­ten (la­ten) slaan, ter aan­vul­ling of ver­meer­de­ring van de be­staan­de voor­raad' volgens de Dikke Van Dale)
Durov voegt nu toe dat hij liever heeft dat de inkomst van Telegram uit Premium-gebruikers komen en niet van adverteerders.
inkomst → inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

oh, never mind

[ Voor 94% gewijzigd door Bergen op 13-06-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
Weer bij! Thanks voor de moeite allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Apple voldoet aan eisen ACM rond betaalsystemen datingapps
Apple gaat in Nederland alternatieve betaalmethodes toestaan in datingapps op zijn App Store.
op zijn App Store → in zijn App Store
Apple laat in een nieuwsposting en een supportpagina weten dat partijen die in Nederland een datingapp aanbieden via de App Store gebruik kunnen maken van een link naar een website waar een betaling gedaan kan worden, maar ze kunnen ook een betaalsysteem van een derde partij direct verwerken in hun app.
een supportpagina → op een supportpagina
De ACM laat aan de NOS weten dat Apple nu voldoet aan zijn eisen.
zijn eisen → haar eisen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=autoriteit)
Het kwam met meerdere voorstellen om de ACM tevreden te proberen te stellen zonder volledig te voldoen aan de eisen.
tevreden te proberen te stellen → tevreden proberen te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuwe Google TV-screensaver heeft media-aanbevelingen en informatiek...
Dat neemt de vorm aan van film en serie-aanbevelingen die zich kunnen bevinden op streamingplatformen waar de gebruiker geen abonnement op heeft.
film en serie-aanbevelingen → film- en serie-aanbevelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 07:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:24
https://tweakers.net/revi...eid-over-zero-rating.html
In het artikel wordt regelmatig “richtsnoeren” gebruikt. Goed Nederlands zou “richtlijnen” zijn.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57
nieuws: Atos verkent opsplitsing in twee afzonderlijke bedrijven

Laatste zin: om plaats te maken voor Bihmane en BelmerOliva

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Aangepast, dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
SpaceDok schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:51:
https://tweakers.net/revi...eid-over-zero-rating.html
In het artikel wordt regelmatig “richtsnoeren” gebruikt. Goed Nederlands zou “richtlijnen” zijn.
Richtsnoer staat in de Van Dale en de Europese Commissie gebruikt dit als term voor een van de rechtsmiddelen: https://ec.europa.eu/heal...w-regulations/guidance_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Nieuw versie van Adobe Lightroom bevat meer presets en AI-verbeteringen
Nieuw versie van Adobe Lightroom bevat meer presets en AI-verbeteringen
Nieuw → Nieuwe, in de titel, overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Chatgeschiedenis is hier volgens mij gewoon juist. Whatsapp is in deze zin het bedrijf dat de actie uitvoert, dus vandaar dat chatgeschiedenis apart benoemd wordt. Wel heb ik een t achter maak gezet. Dus sowieso goed dat er nog een keer naar de kop is gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Studenten maken zelfrijdende karts en helpen ontwikkeling van autono...
Coster noemt als voorbeeld een auto die tegen de zon inrijdt, waardoor een camera die in de voorbumper zit een witte vlek ziet.
tegen de zon inrijdt → tegen de zon in rijdt (zie ook https://www.encyclo.nl/begrip/inrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Robert Zomers schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Chatgeschiedenis is hier volgens mij gewoon juist. Whatsapp is in deze zin het bedrijf dat de actie uitvoert, dus vandaar dat chatgeschiedenis apart benoemd wordt. Wel heb ik een t achter maak gezet. Dus sowieso goed dat er nog een keer naar de kop is gekeken!
Chatgeschiedenis, met ie is indd juist. Geschedenis, met een e ken ik nog niet ;) kan aan mij liggen maar ik mis iiets ;)

Edit: het woord was dus een enkel woord quote uit het artikel zelf zoals ik ze vaker post ;) deze stond dacht ik in de laatste alinea van het artikel, maar ctrl+f op schede vind je hem snel genoeg ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PeacekeeperNL op 14-06-2022 19:03 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert Zomers

Robert Zomers

Redacteur
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Chatgeschiedenis, met ie is indd juist. Geschedenis, met een e ken ik nog niet ;) kan aan mij liggen maar ik mis iiets ;)

Edit: het woord was dus een enkel woord quote uit het artikel zelf zoals ik ze vaker post ;) deze stond dacht ik in de laatste alinea van het artikel, maar ctrl+f op schede vind je hem snel genoeg ;)
Ik las er helemaal overheen, mijn excuses! Het is nu wel rechtgezet. Dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
nieuws: Ubisoft kondigt rogue-lite-modus aan voor Assassin's Creed Valhalla

@Robert Zomers

Ik mis als denk ik

De nieuwe modus komt deze zomer gratis beschikbaar voor de game. Net ALS andere rogue-lite-games moeten spelers in deze modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers

Robert Zomers

Redacteur
Tot hier weer bijgewerkt. Dank voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: UCheck 4.4.2.0
Met de gratis uitvoering moet een scan handmatig uitgevoerd worden, de betaalde uitvoering kan dat periodiek automatisch doen en deze kan verder ook de programma's installeren als deze nog niet op de computer aanwezig zijn.
worden, de → worden; de (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Drobanir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Amazon Prime Air start later dit jaar met pakketten afleveren met drones
De pilot vereist daarentegen nog wel een laatste goedkeurig van de FAA en de lokale overheid.
goedkeurig → goedkeuring
Ook is nog niet helemaal duidelijk wat voor pakketten klanten kunnen bestellen, al belooft de webshopgigant dat er 'duizenden alledaagse producent' te bestellen zijn via Prime Air.
producent → producten
De betreffende pakketjes zullen aan een bepaald gewichtslimiet moeten voldoen, maar ook daarover is geen informatie bekend.
een bepaald gewichtslimiet → een bepaalde gewichtslimiet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=limiet)
Bij eerdere kleinschaligere tests waren pakketjes van maximaal enkele kilo's en goede weersomstandigheden een vereiste; dan zou een pakketje binnen dertig minuten bezorgd kunnen worden.
vereiste; dan → vereiste, dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:10

Santford

FP PowerMod
nieuws: Lenovo start zijn eerste Europese assemblagelijn voor servers en work...

In de eerste alinea na opening:
Het complex in Ullo heeft een vloeroppervlak van bij vijftigduizend vierkante meter, verdeeld over twee gebouwen.
bij -> bijna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:17
Deze is niet fout.

Verder is alles verbeterd. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilPazzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-04 11:18
In een interview met IGN zegt Howard dat The Elder Scrolls 6 in pre-productie zit, dat Fallout 6 daarna volgt
nieuws: Bethesda-topman: Fallout 5 volgt na The Elder Scrolls 6

Fallout 5 en niet 6 (de titel zegt 5, de tekst zegt 6).

[ Voor 3% gewijzigd door ilPazzo op 15-06-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
*toegewijde

(tot slot, 3e alinea, laatste zin)

reviews: Kingston Ironkey - Superveilige externe ssd met touchscreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Beide zijn gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: AIVD en MIVD moeten datasets met privégegevens schrappen wegens te la...
Tegenover de NOS zegt Lotte Houwing van Bits of Freedom dat haar organisatie haar blij is met de uitspraak en dat de gegevens nu moeten worden vernietigd.
haar organisatie haar blij is → haar organisatie blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

nieuws: Intel brengt Arc A380-videokaart uit in China voor omgerekend 146 euro
De Chinese fabrikant Gunnir heeft een overgeklokte Arc A380-videokaart aangekondigd met een tbp van 92W.
tbp -> tdp (?)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:57

Mitchell

Ondertitel

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
In het EU-jargon is het vaststellen van richtlijnen voorbehouden aan de Europese Commissie. We hebben nu wel aanhalingstekens toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

We wilden de drive aanvankelijk niet openmaken. Dat leek weinig nut leek te hebben omdat de pcb's van vrijwel alle Ironkey-producten in epoxy zijn gevat om hardwareaanvallen te voorkomen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 20:27
nieuws: Fairphone biedt smartphone met reparatieservice aan als abonnement

In de tekst staat dat na 3 jaar de korting oploopt tot 4 euro. Op https://shop.fairphone.com/nl/fairphone-easy lees ik "Na drie jaar krijg je een extra bonus, waarmee je korting oploopt tot € 8 per maand." Dit heeft ook gevolgen voor de gemaakte berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
arjon schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:56:
nieuws: Fairphone biedt smartphone met reparatieservice aan als abonnement

In de tekst staat dat na 3 jaar de korting oploopt tot 4 euro. Op https://shop.fairphone.com/nl/fairphone-easy lees ik "Na drie jaar krijg je een extra bonus, waarmee je korting oploopt tot € 8 per maand." Dit heeft ook gevolgen voor de gemaakte berekening.
In de voorwaarden staat 4 euro: https://www.fairphone.com...ne-easy-terms-conditions/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
nieuws: Gemeente Buren: Daders ransomeware-aanval gebruikten gestolen inlogge...

Tikfout: Het is ransomware en niet ransomeware. Want het is een ransom die ze vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Einde aan ongelijk behandelen van data? Strenger EU-beleid over zero...
Wellicht dat er binnen de EU langzamerhand wel een einde aan komt; het lijkt er namelijk op dat Berec, de koepelorganisatie van nationale Europese toezichthouders waar onder meer de ACM in Nederland en het Bipt in België deel van uitmaken, met nieuwe strengere richtsnoeren komt die zero rating zullen verbieden.
Bipt → BIPT (zie ook https://www.bipt.be/consumenten)
Zerorating: laissez faire gaat richting zero tolerance
laissez faire → laisser-faire (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=laisser-faire)
Kon dit stand houden?
stand houden → standhouden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=standhouden)
Daarbij hoorde onbeperkte tekstberichten en 500MB data per maand voor een half jaar.
hoorde → hoorden (want 'onbeperkte tekstberichten en 500MB data per maand' is onderwerp en meervoud)
Stel er is geen limiet en data is goedkoop, dan is fors datagebruik geen echte factor in financiële zin en zal een plan waarin bepaald verkeer niet meetelt niet zo heel interessant zijn.
Stel er → Stel, er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
We zijn weer bij! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 20:27
Daar bedoelen ze waarschijnlijk de extra reductie van 4 euro mee na het 3de jaar. Dat is een grotere stap. Anders kunnen ze ook niet 3x korting geven met stapjes van 2 euro. Ben het wel met je eens dat het er wat cryptisch staat. Maar in mijn linkje staat het heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: YouTube: Shorts heeft 1,5 miljard maandelijkse gebruikers
Toch is de verwachting dat video-app dit jaar ook de mijlpaal van 1,5 miljard maandelijkse gebruikers gaat bereiken.
dat video-app → dat die video-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 11:37
YouTube: Shorts heeft 1,5 miljard maandelijkse gebruikers

laatste alinea
Het is opvallend als de functie TikTok daadwerkelijk heeft ingehaald qua maandelijkse gebruikers. Shorts werd in namelijk in september 2020 als bèta uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
nieuws: Cloudflare wendt ddos-aanval van 26 miljoen requests per seconde af

"Binnen minder dan 30 seconden" lijkt me een samensmelting van "Binnen 30 seconden" en "In minder dan 30 seconden".

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De fouten zijn verbeterd. Onze dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
reviews: Smartphones rond 300 euro - Ga je voor krachtig of voor compleet?

Denk dat er bovenaan bij '[foto’s camera-eilanden]' een aantal foto's missen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
reviews: Smartphones rond 300 euro - Ga je voor krachtig of voor compleet?
In de onderstaande tabel zie je alle cameraspecificaties nog even op een rij. Al die megapixels zeggen natuurlijk niet zoveel en dat wordt in sommige gevallen pijnlijk duidelijk als we de testfoto’s naast elkaar leggen.
De tabel staat boven de tekst, niet eronder.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuwe versie van Adobe Lightroom bevat meer presets en AI-verbeteringen
Het is daardoor minder vaak nodig om alle gereedschappen individueel bij langs te lopen.
Een 'bij' weggestreept.
De rode ogen-tools zijn ook overgenomen van de klassieke editie, maar daar is nu ook een Autocorrect-knop aan toegevoegd.
rode ogen-tools → rodeogentools (want anders zijn de tools rood, niet de ogen; wellicht kun je een streepje zetten tussen 'rode' en 'ogen', want ondanks dat er geen klinkerbotsing is bij 'eo', is 'rodeo' een bestaand woord, waardoor er verwarring kan ontstaan)
Verder kan de loep info, dat bijvoorbeeld de bestandsnaam en bepaalde exif-informatie bevat, nu in de Bibliotheek- en Ontwikkel-modus onafhankelijk van elkaar worden ingesteld.
loep info → infoloep (?) (of 'loep en info'; hoe zit dit precies, @Yero? Normaliter kun je nl. niet zomaar twee zelfstandige naamwoorden direct na elkaar in een zin zetten.)
Voor het exporteren van foto's wordt nu ook de gpu ingezet, waardoor dit naar verluid sneller zal worden uitgevoerd.
naar verluid → naar verluidt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Mozilla activeert Total Cookie Protection bij alle Firefox-gebruikers
Mozilla heeft zijn Total Cookie Protection-functie standaard geactiveerd bij alle Firefox gebruikers.
Firefox gebruikers → Firefox-gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: NordVPN voegt zich bij rijtje vpn-diensten dat zich terugtrekt uit India
Ook PIA kondigde zijn vertrek uit India aan eerder deze week aan.
Een 'aan' weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ik heb de foutjes verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Is je data dan veilig of staat alles open en bloot op een voor alles en iedereen leesbase partitie?
leesbase → leesbare
Kingston levert twee kabeltjes mee: een USB C-naar-A-kabel en een C-naar-C-kabel.
USB C-naar-A-kabel → USB-C-naar-A-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: AIVD en MIVD moeten datasets met privégegevens schrappen wegens te la...
In een interview met het NRC zegt voorzitter Addie Stehouwer dat de vorige verantwoordelijke minister, Kajsa Ollongren van D66 een betere wettelijke regeling had moeten optuigen voor de bewaartermijnen.
minister, Kajsa Ollongren van D66 een → minister, Kajsa Ollongren van D66, een
"We hebben ons al eerder hardop afgevraagd of de maximum bewaartermijnen van een jaar, met een verlenging van een half jaar, wel uitvoerbaar is", zegt Stehouwer.
bewaartermijnen → bewaartermijn (want het gaat om maar één bewaartermijn naar mijn beste weten, bovendien staat er verderop 'uitvoerbaar is', dus enkelvoud)
Volgens Stehouwer hebben de inlichtingendiensten zich ook niet aan de wettelijke regels gehouden bij de beoordeling van de relevante van de datasets.
relevante → relevantie
Een voorbeeld daarvan is dat de MIVD de relevantie van de datasets pas opnieuw ging beoordelen nadat de Bits of Freedom had geklaagd.
Een 'de' weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
plan: Tweakers thirdpartytrackingvrij en wysiwyg-update - Development-iterati...
Adverteerders kunnen niet meer ‘meekijken’ en kunnen geen cookies zetten om informatie over gebruikers te verzamelen of om te retargetten.
retargetten → retargeten (prima als een woord cursief wordt afgedrukt om aan te geven dat het een onvertaald buitenlands woord is, maar dan moet je het niet gaan vervoegen alsof het een Nederlands werkwoord is, want daarmee vernederlands je het woord en volgt het de Nederlandse vervoegingsregels. Het verdubbelen van de 't' aan het einde hoort daar niet bij. Zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=targeten en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
We zijn weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Ik heb nog iets over het hoofd gezien.

In een interview met het NRC zegt voorzitter Addie Stehouwer dat de vorige verantwoordelijke minister, Kajsa Ollongren van D66, een betere wettelijke regeling had moeten optuigen voor de bewaartermijnen.
bewaartermijnen → bewaartermijn (want het gaat maar om één bewaartermijn, nl. die van een jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: EU-telecomtoezichthouder maakt einde aan discriminerende zerorating
Hiermee scherpt de instantie de regels aan die de netneutaliteit moeten beschermen.
netneutaliteit → netneutraliteit
Daarbij maakt het niet uit of deze apps zonder kosten binnen een dergelijk plan komen of dat ze ervoor moeten betalen.
dat ze ervoor moeten betalen → dat men ervoor moet betalen (want wie zijn 'ze'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
nieuws: Amerikaanse ziekenhuizen stuurden data van patiënten door naar Meta
Het socialemediabedrijf stelt in een reactie dat het privacygevoelige gezondheidsdata verwijderd als deze foutief werden doorgestuurd door gebruikers van Meta Business Tools.
verwijderd → verwijdert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynamix86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 13:39
nieuws: Amerikaanse ziekenhuizen stuurden data van patiënten door naar Meta

Hierin staan de woorden "wou" en privacyexperten".

Best kneuzig in hetzelfde artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred86
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 21:27
https://tweakers.net/nieu...enten-door-naar-meta.html - mogelijk, niet mogelijks. Derde alinea, eerste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdzlo
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-09 23:25
reviews: Vergeet je wachtwoord - Techbedrijven kiezen andere inlogmethode

Alinea "Probleem met wachtwoorden"
... Wachtwoorden zijn moeilijk voor gebruikers en gemakkelijk voor aanvallers." Ideaal is volgens hem een alternatief dat niet alleen het ontouden van wachtwoorden overbodig maakt, maar ook de wachtwoorden zelf.
De 'h' van onthouden ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Anders afrekenen in datingapps - Waarom je ook in NL via Apple blijf...
Dat doen we aan de hand van marktonderzoek, deze conclusie kun je niet een-op-een kopiëren naar andere apps.
marktonderzoek, deze → marktonderzoek; deze

In het artikel zie ik op de ene plek 'entitlement(s)' met een hoofdletter, en op de andere plek met kleine letters (behalve natuurlijk als StoreKit External Purchase Entitlement wordt geschreven natuurlijk, want dan is het logisch dat het met een hoofdletter wordt geschreven). Dat komt op mij over als weinig consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Een en ander is rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Feral brengt Linux-versie Total War: Warhammer III uit
De minimumsysteemeisen zijn de aanwezigheid van een Intel Core i3-4130 of vergelijkbare AMD Ryzen in combinatie met een Nvidia eForce GTX 970 of AMD Radeon RX 470.
eForce -> GeForce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: YouTube komt met functie om fouten in video's aan te duiden
De functie is onmiddellijk beschikbaar in de back-end van YouTube.
back-end → backend (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=backend en de Dikke Van Dale, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: ACM: eventueel onderzoek naar Google rond datingapps kan relatief snel
Match Group diende een handhavingsverzoek in bij ACM.
ACM → de ACM (als ik het goed zie, is in andere artikelen ook altijd 'de ACM' geschreven, dus het lijkt me wel zo consequent om dat door te zetten)
ACM reageert uitgebreider op beide zaken in een uitgebreider artikel van Tweakers, waarin onder meer aan bod komt waarom ACM voorlopig niet gaat afdwingen dat andere apps ook alternatieve betaalmethodes kunnen aanbieden in de App Store van Apple.
ACM → De ACM
ACM reageert uitgebreider op beide zaken in een uitgebreider artikel van Tweakers, waarin onder meer aan bod komt waarom ACM voorlopig niet gaat afdwingen dat andere apps ook alternatieve betaalmethodes kunnen aanbieden in de App Store van Apple.
ACM → de ACM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
Check, dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
nieuws: Microsoft Store verbiedt betaalde apps met opensourcesoftware van derden
tenzij het om een overduidelijk kloon van een applicatie gaat.
Moet uiteraard zijn "overduidelijke kloon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nabu Casa komt met USB-stick Home Assistant die Zigbee en Thread onde...
Daar heeft Home Assistant al ervaring mee; dezelfde chip zat ook op de Yellow-hardware, een Home Assistant-device op basis van een Raspberry Pi Computer Module 4.
Computer → Compute (zie ook https://www.raspberrypi.c...nt=raspberry-pi-cm4001000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Nieuws: Epic Games Store vraagt willekeurig gamers naar een gebruikersreview:
Spelers kunnen na een sessie willekeurig gevraag worden ...
gevraagd
... maar het bedrijf belooft gebruikers niet te spammen moet verzoeken ...
moet -> met

[ Voor 15% gewijzigd door Nas T op 17-06-2022 22:48 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freycinet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 15:01
nieuws: Verenigd Koninkrijk wil cookies opt-out maken in plaats van opt-in

Andere wijzigingen betreft de huidige verplichting voor kleine bedrijven om een functionaris gegevensbescherming te hebben

Een andere wijziging betreft....

(betreft en verplichting zijn enkelvoud --> een andere wijziging i.p.v. andere wijzigingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Belgische uitgever van Le Soir krijgt 50.000 euro AVG-boete vanwege c...
De voornaamste daarvan is dat drie websites 47, 104 en 23 cookies van derde partijen plaatsten voordat die ermee akkoord konden gaan.
die → gebruikers (ik denk niet dat de derde partijen akkoord moeten gaan met het plaatsen van hun eigen cookies, is het wel?)
De websites plaatsten cookies van socialmediaplug-ins en analytische software en vroeg daarvoor geen toestemming omdat ze vonden dat die noodzakelijk waren voor de dienstverlening.
vroeg → vroegen (want het onderwerp is 'de websites' en meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Discord komt met moderatietool die ongewenst woordgebruik automatisch...
Admins en moderators kunnen via Automod eigenhandig maximum drie woordfilters instellen met daarin geschreven woorden of zinnen die ze als ongewenst beschouwen en niet willen ontvangen.
maximum → maximaal (zie ook https://taaladvies.net/maximum-of-maximaal/, @JayStout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

nieuws: Hacker krijgt negen jaar cel voor stelen terabytes aan naaktfoto's vi...
Ook bewaarde Chi voor zelfzelf
zelfzelf - > zichzelf, lijkt mij? Van de eerste heb ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Vergeet je wachtwoord - Techbedrijven kiezen andere inlogmethode
Die bedrijven sloten later pas aan bij de groep, maar zijn inmiddels belangrijke kartrekkers.
sloten → sloten zich (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/aansluiten, betekenis 4)
Sterker nog, de Alliance erkent dat het delen van cryptografische passkeys 'misschien niet altijd mogelijk is, bijvoorbeeld als een gebruiker een nieuw apparaat van een andere fabrikant gebruikt dat niet synchroniseert met de andere apparaten'.
niet synchroniseert → niet wordt gesynchroniseerd (zie ook de Dikke Van Dale, die aangeeft dat 'synchroniseren' een overgankelijk werkwoord is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Activision Blizzard vindt zelf geen bewijs voor systematisch wangedrag
Een van geraadpleegde experts is Gilbert Casellas.
Een van → Een van de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: Ready or Not van Steam gehaald na toevoeging massaschietpartij-level
meldde ontwikkelaar Void Interactive dat het 'zorgen rond intellectueel eigendom erg serieus neemt' en daarom 'de materialen in kwestie en alle verwijzingen daarnaar uit de game halen en van alle sociale media en andere publicaties'.
halen → haalt (alternatief: zal halen/heeft gehaald*) *want is al gebeurd, maar daar gaat dit topic niet over.

Als we namelijk alles gaan omschrijven, dan kunnen we wel bezig blijven en daar heeft ook niemand zin in met dit weer: en daarom 'de materialen in kwestie en alle verwijzingen daarnaar uit de game en (ook) van alle sociale media en andere publicaties' haalt/zal halen/heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:27
nieuws: Ready or Not van Steam gehaald na toevoeging massaschietpartij-level
De Night Club-map werd op 12 juli jongstleden aan de game toegevoegd.
Ik neem aan dat dit juni moet zijn aangezien het spel pas in december 2021 is uitgebracht.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft Store verbiedt betaalde apps met opensourcesoftware van derden
De vernieuwde regels leggen een praktijk aan banden waarbij ontwikkelaars met weinig moeite geld kunnen verdien aan software die in principe gratis is.
kunnen verdien → kunnen verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Hacker krijgt negen jaar cel voor stelen terabytes aan naaktfoto's vi...
De veroordeelde kwaadwillende hacker, Hao Kuo Chi die onder het alias 'icloudripper4you' schuilging, bekende in oktober van vorig jaar schuld voor 'samenzwering en computerfraude', zo meldt het Amerikaanse Ministerie van Justitie.
Hao Kuo Chi die → Hao Kuo Chi, die
De veroordeelde kwaadwillende hacker, Hao Kuo Chi die onder het alias 'icloudripper4you' schuilging, bekende in oktober van vorig jaar schuld voor 'samenzwering en computerfraude', zo meldt het Amerikaanse Ministerie van Justitie.
het alias → de alias (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=alias, @YannickSpinner)
Amerikaanse Ministerie van Justitie → Amerikaanse ministerie van Justitie (zie ook https://taaladvies.net/mi...rheidsdienst-hoofdletter/)
De man stuurde tussen 2014 en 2018 een onbekende hoeveelheid naaktbeelden door naar een ondertussen offline gehaalde wraakpornoforum, Anon-IB, met als doel om zijn vrouwelijke slachtoffers te intimideren en lastig te vallen.
gehaalde → gehaald (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonnyTheG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 10:56
De Night Club-map werd op 12 juli jongstleden. Moet denk ik juni zijn.

https://tweakers.net/nieu...is-van-steam-gehaald.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Hoe kies je een monitor? - Alles van beeldkwaliteit tot ergonomie
Aansluitingen op een monitor: HDMI, DisplayPort, USB-c, tweemaal USB-B (voor het aansluiten van de
USB-hub op je PC) en Ethernet.
USB-c → USB-C
Het contrast van de linkermonitor is ongeveer vijf keer zo hoog als dat van het andere scherm.
linkermonitor → linker monitor (zie ook https://taaladvies.net/li...hter-hand-of-rechterhand/)
Het contrast van de linkermonitor is ongeveer vijf keer zo hoog als dat van het andere scherm.
vijf keer zo hoog → vijf keer zo laag (of gebruik 'rechter monitor' i.p.v. 'linker monitor')
Een Excelsheet of PowerPointpresentatie gaat er niet heel veel beter uitzien als de contrastwaarde toeneemt.
Een Excelsheet of PowerPointpresentatie → Een Excel-sheet of PowerPoint-presentatie (ook al is dit correct Nederlands – en heeft het zelfs de voorkeur van de NTU – meen ik begrepen te hebben dat de Tweakers-redactie ervoor gekozen heeft om samenstellingen van een eigennaam en zelfstandig naamwoord te schrijven met een koppelteken)
De weergave van de primaire kleuren - rood, groen en blauw - bepaalt het kleurbereik of gamut van een scherm, een driehoek die alle weer te geven kleuren omvat.
- rood, groen en blauw - → – rood, groen en blauw – (zie ook https://taaladvies.net/gedachtestreepje/)
Een hdr-beeld kan een groter kleurbereik en meer gradaties in kleur bevatten en bovendien coderen voor een hogere maximale helderheid.
coderen → gecodeerd worden (zie ook de Dikke Van Dale, waarin is aangegeven dat 'coderen' een overgankelijk werkwoord is)
*Lfc: low framerate compensation, een techniek waarbij het scherm beelden dubbel laat zien op het moment dat de refreshrate onder het bereik van de monitor zakt, waardoor FreeSync blijft werken tot de helft van het minimum, bijvoorbeeld 24Hz bij een scherm met FreeSync vanaf 48Hz
vanaf 48Hz → vanaf 48Hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: SWAT-achtige shooter Ready or Not is kortstondig van Steam gehaald - ...
Na eerst te stellen dat het niet wist waarom dit gebeurde, meldde ontwikkelaar Void Interactive dat het 'zorgen rond intellectueel eigendom erg serieus neemt' en daarom 'de materialen in kwestie en alle verwijzingen daarnaar uit de game halen en van alle sociale media en andere publicaties'.
halen → haalt (want 'ontwikkelaar Void Interactive' is onderwerp en enkelvoud; ook al gemeld door @zonder.h)
Wie de takedown request heeft ingediend, meldt de studio niet.
de takedown request → het takedown request (want 'request' wordt vertaald naar 'verzoek', een het-woord)
In die missie pleegt de speler zelf een massaschietpartij op een druk vliegveld.
pleegt → iets anders dan 'pleegt', want 'een schietpartij plegen' lijkt mij incorrect Nederlands. Iets als 'een massaschietpartij veroorzaken' of 'meedoen aan een massaschietpartij' o.i.d.?
Update, 11:05
11:05 → 11.05 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/)
de game is weer te vinden op de Steam Store.
op de Steam Store → in de Steam Store
Update 2, 11:43
11:43 → 11.43 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:46
Ook bewaarde Chi voor zelfzelf 3,5 terabytes
>
Ook bewaarde Chi voor zichzelf 3,5 terabytes
Voor mij klinkt het alias beter dan de alias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
HenkEisDS schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:32:
Voor mij klinkt het alias beter dan de alias.
Dat iets 'beter klinkt' in de oren van individuele personen, is geen argument. Dat 'het alias' een taalfout is volgens zowel het Groene Boekje als de Dikke Van Dale en ook woorden.org, wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Google Nest Wifi met Wi-Fi 6 komt eraan'
De huidige versies van Googles Wi-Fi-apparatuur gebruiken allemaal nog 802.11ac, oftewel Wi-Fi 5, en de oudere standaarden.
Wi-Fi-apparatuur → wifiapparatuur (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifiapparatuur, @Mark_88)
Mocht Google inderdaad de intentie hebben om zijn routers een upgrade te geven naar nieuwere standaarden op het gebied van Wi-Fi, dan loopt het daarin aardig achter.
Wi-Fi → wifi (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifi)
De huidige Google Wifi en Nest Wifi-routers zijn in staat om gebieden van 85 tot 120 vierkante meter te voorzien van Wi-Fi-ontvangst.
Wi-Fi-ontvangst → wifiontvangst ('wifiontvangst' staat niet in het Groene Boekje, maar 'wifiontvanger' wel)
De Wi-Fi-routers hebben twee gigabitethernetaansluitingen en zijn uitgerust met een ac1200-module.
Wi-Fi-routers → wifirouters (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifirouter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:14
richy3908 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:20:
nieuws: 'Google Nest Wifi met Wi-Fi 6 komt eraan'

[...]

Wi-Fi-apparatuur → wifiapparatuur (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifiapparatuur, @Mark_88)

[...]

Wi-Fi → wifi (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifi)

[...]

Wi-Fi-ontvangst → wifiontvangst ('wifiontvangst' staat niet in het Groene Boekje, maar 'wifiontvanger' wel)

[...]

Wi-Fi-routers → wifirouters (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifirouter)
Als we het over de draadloze technologie hebben, schrijven we Wi-Fi, getuige ook uitgebreide achtergrondverhalen daarover. In dat stuk schrijf ik bovendien 'Wifi' omdat het daar om de eigennaam van de Google-producten gaat. Een dubbelzinnige situatie, maar ik denk niet dat er een betere oplossing is; we moeten kiezen.

Alles verder fix'd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mark_88 op 18-06-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Mark_88 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Als we het over de draadloze technologie hebben, schrijven we Wi-Fi, getuige ook uitgebreide achtergrondverhalen daarover. In dat stuk schrijf ik bovendien 'Wifi' omdat het daar om de eigennaam van de Google-producten gaat. Een dubbelzinnige situatie, maar ik denk niet dat er een betere oplossing is; we moeten kiezen.

Alles verder fix'd.
Dat is een keuze inderdaad, maar als je het niet hebt over wifiapparatuur van Google in het algemeen, maar over het specifieke product, dan heet het product toch 'Google Wifi', niet 'Googles Wi-Fi'? Bovendien wordt het nieuwe product, nl. Google Nest Wifi, volgens mij vergeleken met wifiapparatuur van Google in het algemeen, waaronder verschillende varianten van Google Wifi en Google Nest Wifi.
Dus volgens mij dient het toch echt 'Googles wifiapparatuur' te zijn en anders desnoods 'Google Wifi-apparatuur', maar in ieder geval niet 'Googles Wi-Fi-apparatuur'.

Update, 15.39 uur: er staat ook nog 'de huidige versies' in de zin, m.a.w., er wordt vergeleken met Googles wifiapparatuur in het algemeen en niet een specifiek product.

Update, 16.27 uur: o, ik zie dat je het nog bonter hebt gemaakt … Er is een verschil tussen:
  1. Heb je wifi bij jou thuis?
  2. Heb je Wi-Fi 5 of Wi-Fi 6 bij jou thuis?
  3. Welk merk wifirouter heb je bij jou thuis?
  4. Heb je een Wi-Fi 5- of een Wi-Fi 6-router bij jou thuis?
  5. Ik heb mijn wifiapparatuur vorig jaar gekocht.
In zin 1, 3 en 5 heb je het over wifi in het algemeen, in zin 2 en 4 heb je het over een bepaalde variant van de technologie en die variant heeft een naam, zoals 'Wi-Fi 5' en 'Wi-Fi 6' en dan volg je de schrijfwijze die eraan gegeven is.
In het artikel dat je linkt zie je dat er wel degelijk de ene keer 'wifi' en de andere keer 'Wi-Fi' is geschreven, afhankelijk van de context, dus je gebruikt dat artikel om je punt te maken, maar de vergelijking van jouw artikel met dat artikel gaat mank, omdat jouw gebruik van 'Wi-Fi' de ene keer correct en de andere keer incorrect is.

Update, 19.00 uur: mijn opmerking over het bonter maken is achteraf gezien verkeerd geformuleerd. Je hebt geen van mijn suggesties overgenomen, dus er is geen sprake van 'het bonter maken', excuses.

[ Voor 37% gewijzigd door richy3908 op 18-06-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Onderstaande is foutief aangepast/over het hoofd gezien.

Het contrast van het linkermonitor is ongeveer vijf keer zo laag als dat van het andere scherm.
het linkermonitor → de linker monitor (zie ook https://taaladvies.net/li...hter-hand-of-rechterhand/ en https://woordenlijst.org/#/?q=monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
En nog één die over het hoofd is gezien (of de redacteur was niet overtuigd).

*Lfc: low framerate compensation, een techniek waarbij het scherm beelden dubbel laat zien op het moment dat de refreshrate onder het bereik van de monitor zakt, waardoor FreeSync blijft werken tot de helft van het minimum, bijvoorbeeld 24Hz bij een scherm met FreeSync vanaf 48 Hz
48 Hz → 48 Hz.

Waarom hier een punt achter hoort? Simpel, omdat vlak eronder een tweede onderschrift staat dat op een punt eindigt, dus wel zo consistent (of haal de punt weg achter het tweede onderschrift, ook een mogelijkheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
downloads: 7+ Taskbar Tweaker 5.13.0
Met dit programma kan de taakbalk van Windows 7, 8 en 10, en beperkte mate in Windows 11, worden aangepast.
beperkte mate in → in beperkte mate van
De taakbalk in Windows 11 maakt van compleet nieuwe code gebruik en het zal dan ook wel even duren voor er een versie komt die daar mee volledig compatibel is.
daar mee → daarmee
Ook kan het goed in combinatie met andere programma's worden gebruikt die de taakbalk- en startmenu aanpassen, zoals StartAllBack.
taakbalk- → taakbalk (want er wordt geen deel van het woord weggelaten, dus een weglatingsstreepje is onnodig)
Ook kan het goed in combinatie met andere programma's worden gebruikt die de taakbalk- en startmenu aanpassen, zoals StartAllBack.
en startmenu → en het startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
geek: Developer laat grafsteen maken voor Microsoft Internet Explorer

In de titel: Developer = Ontwikkelaar (zoals het trouwens in de artikeltekst ook gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Niet online
nieuws: FBI haalt domein Rsocks-proxydienst dat met botnet werkte offline
Voor 2000 dollar per dag hadden klanten en dag lang 90.000 apparaten tot hun beschikking.
en dag → een dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: FBI haalt domein Rsocks-proxydienst dat met botnet werkte offline
FBI haalt domein Rsocks-proxydienst dat met botnet werkte offline
Rsocks-proxydienst → RSocks-proxydienst (zie ook https://web.archive.org/w...657/https://rsocks.net/#; hier is het donorprincipe van toepassing)
FBI haalt domein Rsocks-proxydienst dat met botnet werkte offline
dat → die (lijkt mij dat de proxydienst met het botnet werkte, niet het domein)
Het Russische Rsocks-botnet is offline gehaald door een samenwerkingsverband tussen de Amerikaanse, Duitse, Britse en Nederlandse autoriteiten.
Rsocks-botnet → RSocks-botnet
Rsocks 'verhuurde' deze apparaten als proxies en rekende 30 dollar per dag voor toegang tot 2000 apparaten.
Rsocks → RSocks
Volgens de DoJ gebruikten klanten van Rsocks de dienst om grootschalige aanvallen te plegen op authenticatiediensten, middels credential stuffing.
Rsocks → RSocks
De FBI zou zich zelf voorgedaan hebben als klant van Rsocks om een idee te krijgen van de omvang van het botnet.
zich zelf → zichzelf (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=zichzelf)
De FBI zou zich zelf voorgedaan hebben als klant van Rsocks om een idee te krijgen van de omvang van het botnet.
Rsocks → RSocks
Die hebben ze vervangen door honeypots, die opnieuw besmet werden door Rsocks.
Rsocks → RSocks
Op die manier kon de FBI concluderen dat het om brute force attacks ging en dat de besmette apparaten regelmatig contact hadden met de Rsocks-servers.
Rsocks-servers → RSocks-servers
De Rsocks-website is vervangen door een bericht van de FBI en de Department of Justice.
Rsocks-website → RSocks-website
Daar spreekt Rsocks van '13 miljoen residentiële proxy's'.
Rsocks → RSocks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:14
richy3908 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Dat is een keuze inderdaad, maar als je het niet hebt over wifiapparatuur van Google in het algemeen, maar over het specifieke product, dan heet het product toch 'Google Wifi', niet 'Googles Wi-Fi'? Bovendien wordt het nieuwe product, nl. Google Nest Wifi, volgens mij vergeleken met wifiapparatuur van Google in het algemeen, waaronder verschillende varianten van Google Wifi en Google Nest Wifi.
Dus volgens mij dient het toch echt 'Googles wifiapparatuur' te zijn en anders desnoods 'Google Wifi-apparatuur', maar in ieder geval niet 'Googles Wi-Fi-apparatuur'.

Update, 15.39 uur: er staat ook nog 'de huidige versies' in de zin, m.a.w., er wordt vergeleken met Googles wifiapparatuur in het algemeen en niet een specifiek product.

Update, 16.27 uur: o, ik zie dat je het nog bonter hebt gemaakt … Er is een verschil tussen:
  1. Heb je wifi bij jou thuis?
  2. Heb je Wi-Fi 5 of Wi-Fi 6 bij jou thuis?
  3. Welk merk wifirouter heb je bij jou thuis?
  4. Heb je een Wi-Fi 5- of een Wi-Fi 6-router bij jou thuis?
  5. Ik heb mijn wifiapparatuur vorig jaar gekocht.
In zin 1, 3 en 5 heb je het over wifi in het algemeen, in zin 2 en 4 heb je het over een bepaalde variant van de technologie en die variant heeft een naam, zoals 'Wi-Fi 5' en 'Wi-Fi 6' en dan volg je de schrijfwijze die eraan gegeven is.
In het artikel dat je linkt zie je dat er wel degelijk de ene keer 'wifi' en de andere keer 'Wi-Fi' is geschreven, afhankelijk van de context, dus je gebruikt dat artikel om je punt te maken, maar de vergelijking van jouw artikel met dat artikel gaat mank, omdat jouw gebruik van 'Wi-Fi' de ene keer correct en de andere keer incorrect is.

Update, 19.00 uur: mijn opmerking over het bonter maken is achteraf gezien verkeerd geformuleerd. Je hebt geen van mijn suggesties overgenomen, dus er is geen sprake van 'het bonter maken', excuses.
Ik zie je punt. In het stuk van mijn collega wordt inderdaad ook wifi gebruikt en alleen Wi-Fi als er een nummer achter staat (Wi-Fi 6). Daar had ik overheen gekeken, ik ging ervan uit dat de headline de juiste schrijfwijze zou aangeven en dat de zaak niet complexer was dan dat. Ik heb de boel aangepast om dat voorbeeld te volgen.

Alles verder ook fixed.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark_88 op 19-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Mark_88 Ik zie wel vaker dat Wi-Fi en wifi door elkaar gebruikt worden in artikelen, ook als er geen nummer achter staat. En ook andere dingen worden door elkaar gebruikt in artikelen, zoals USB en usb, en MicroSD en microsd. Misschien is het handig om een documentje op te stellen met zaken die jullie met kleine letters schrijven, zodat jullie dat bij twijfel kunnen raadplegen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 19-06-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Het is nog steeds incorrect … Hopelijk is driemaal scheepsrecht.

Het contrast van de linkermonitor is ongeveer vijf keer zo laag als dat van het andere scherm.
linkermonitor → linker monitor (zie ook https://taaladvies.net/li...hter-hand-of-rechterhand/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Ook hier is mijn suggestie foutief of maar half overgenomen.

downloads: 7+ Taskbar Tweaker 5.13.0
Met dit programma kan de taakbalk van Windows 7, 8 en 10, en beperkte mate van Windows 11, worden aangepast.
beperkte mate → in beperkte mate (zie ook https://www.vandale.nl/gr...nederlands/betekenis/mate; daar is dan het voorbeeld 'in hoge mate', maar voor 'in beperkte mate' geldt precies hetzelfde)

En deze is over het hoofd gezien …

nieuws: FBI haalt domein Rsocks-proxydienst die met botnet werkte offline
FBI haalt domein Rsocks-proxydienst die met botnet werkte offline
Rsocks-proxydienst → RSocks-proxydienst
Pagina: 1 ... 177 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.