Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.530 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 10:48
fix'd

Voor nu ben ik ook wel benieuwd naar die afwijzing van zaken met terugwerkende kracht fiksen.

[ Voor 90% gewijzigd door Mark_88 op 15-05-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:46
reviews: Toekomst van windenergie op zee - Megaturbines als belangrijkste ene...

Ik geef aan dat het volgens de Dikke Van Dale 'inschrijven' is en niet 'zich inschrijven' in de onderstaande zinnen, dus er gebeurt precies het omgekeerde: waar er correct 'inschrijven' stond, staat er nu incorrect 'zich inschrijven' en waar er incorrect 'zich inschrijven' stond, staat er nu nog steeds incorrect 'zich inschrijven', maar is er bovendien een nieuwe taalfout geïntroduceerd in de zin …

Dus, bij deze citeer ik de Dikke Van Dale, waar er bij 'inschrijven' bij betekenis 4 het volgende staat:
on­over­gan­ke­lijk werk­woord
schrif­te­lijk op­ge­ven voor wel­ke prijs je iets wilt ko­pen, pach­ten, hu­ren, le­ve­ren e.d.
in­te­ke­nen (1)

hoog, laag in­schrij­ven
  voor een ho­ge, la­ge som
ik heb in­ge­schre­ven op de nieu­we staats­le­ning te­gen 99,9%
• in ’t bij­zon­der; van aan­ne­mers in­schrij­ven voor de bouw van koop­wo­nin­gen, een school, een the­a­ter

Dit is dus het juiste, onovergankelijke gebruik van 'inschrijven' in de onderstaande zinnen.
Onlangs konden bedrijven zich inschrijven voor de kavels Hollandse Kust West VI en VII.
Een foutief 'zich' weggestreept.
Energiebedrijven die zich hebben in hebben geschreven voor de kavels, zullen moeten kiezen uit de modellen die nu worden getest en rond 2024 in productie gaan.
Een foutief 'zich hebben' weggestreept.

Dan het onderstaande artikel.

nieuws: Google geeft interface Android Auto update met adaptief ontwerp
Het grootste paneel toont verkeersinfo terwijl er ook een paneel voorzien is voor audiobediening en Google Assistent.
een paneel voorzien is → in een paneel voorzien is (zie ook https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/voorzien, betekenis twee. Nog een artikel, maar dan van de NTU: https://taaladvies.net/voorzien/.)

Deze suggestie had ik al aangegeven in een eerdere forumpost, maar mijn suggestie is niet overgenomen.

Tot nu toe is iedere keer wanneer er 'voorzien' werd gebruikt in de betekenis 'voorzien in' in artikelen mijn suggestie overgenomen om dit te vervangen door 'voorzien in', zodat het door alle Nederlanders en Belgen als correct taalgebruik wordt gezien, terwijl dat voor 'voorzien' in de betekenis van 'voorzien in' niet geldt (want de NTU schrijft: "Toch is er een niet te verwaarlozen groep taalgebruikers die een dergelijk gebruik van voorzien afkeurt."). Gaat daar vanaf nu van afgeweken worden, of gaat het spelen welke redacteur toevallig mijn suggestie ter verbetering onder ogen krijgt? En als daar vanaf nu van afgeweken gaat worden, gaan dan met terugwerkende kracht alle artikelen terug aangepast worden waarin 'voorzien' in de betekenis van 'voorzien in' is aangepast naar 'voorzien in'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
downloads: Sophos Firewall OS 19.0

Sophos heeft enkele dagen weken geleden een nieuwe versie vrijgegeven van haar Firewall met 19.0 GA als versienummer.

had ik 3 weken geleden al als tip ingediend, helaas toen niet opgenomen in Downloads.
Deze public link had ik toen gedeeld:
https://community.sophos....l-os-v19-is-now-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In nieuws: Techuitdagingen van start-ups - ‘IT’ers wisten niet hoe databots werken’ in de paragraaf "kwestie van koppelen" wordt national language processing genoemd. Ik heb zo het vermoeden dat het natural language processing moet zijn. Maar misschien is het toch een nieuwe techniek om verengelsing tegen te gaan.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 14:07
We hebben de verbeteringen doorgevoerd. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Het windenergiegebied heet 'Ten noorden van de Waddeneilanden'. Daarom gaan we voor de hoofdletter T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
nieuws: Twitter test label om te laten zien dat maker tweet een antwoord leuk...

Titel is wat onduidelijk:

Twitter test label om te laten zien dat maker tweet een antwoord leuk vindt

Wellicht is het zo duidelijker:

Twitter test label om te laten zien dat de maker een antwoord leuk vindt?

Aha, het is al op een perfecte wijze aangepast:
Twitter test label waarmee maker van tweet laat zien een antwoord leuk te vinden
Maar goed dat ik geen redacteur ben :P ;)

[ Voor 15% gewijzigd door John Stopman op 16-05-2022 12:00 ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews: Van luid diesel naar stil elektrisch - Bussen worden sneller schoon ...

De eerste pilots en snelladen met pantografen
Grotere concessies experimenten volgden in 2016. Toen startte Arriva in het Limburgse Venlo met de eerste volledig elektrisch gereden stadsdienst.
De geleerde lessen Opbrengst pilots en experimenten
"Neem lijn 300 van Haarlem naar Amsterdam. Daarbij gebruiken we elektrische geleden geladen bussen die tijdens de dienstregeling tot 80 km/u rijden. Die bussen hebben een groot accupakket en dat is geen probleem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetryer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 14:32
OnePlus 10 Pro Review

In de specificaties staat 16,7 inch. Dat is wel een erg grote schermdiagonaal voor de oneplus 10 pro ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:34:
reviews: Van luid diesel naar stil elektrisch - Bussen worden sneller schoon ...

De eerste pilots en snelladen met pantografen

[...]

De geleerde lessen Opbrengst pilots en experimenten

[...]
Ik heb er gelede bussen van gemaakt, zonder -n.

De overige suggesties zijn overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
Op die manier rijden de bussen dagelijks ruim 340 kilometer per dag.
dagelijks [...] per dag → 2x hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaswin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:38
nieuws: Microsoft repareert tijdens Patch Tuesday 119 bugs waarvan een misbru...

Er is een typefout in de tekst: KB50102599 moet KB5012599 zijn in de tekst. De link is op zich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
In Nederland ligt het plan dat er vanaf 2030 alleen nog maar nieuwe elektrische auto's gekocht mogen worden, maar daarna zal het nog jaren duren voordat de meerderheid van alle Nederlandse auto's aan de stekker wordt opgeladen, en niet meer aan de pomp.
niet meer aan de pomp → niet meer aan de pomp wordt bijgetankt (want benzineauto's kun je niet aan de pomp opladen)
Het is niet per se makkelijk gegaan: aan de transitie zijn veel experimenten en pilots vooraf gegaan, die alles behalve allemaal succesvol waren.
alles behalve → allesbehalve (zie ook https://taaladvies.net/allesbehalve-of-alles-behalve/, @Hayte)
Tot 2021 waren er twaalf waterstofbussen in Nederland, die verspreid waren over meerdere dienstregelingen, blijkt uit een verslag dat onderdeel is van het eerder genoemde bestuursakkoord.
eerder genoemde → eerdergenoemde (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=eerdergenoemd)
Ook over de afspraak om vanaf 2030 alleen nog maar met nulemissie voertuigen te rijden, zijn de vervoersmaatschappijen positief.
nulemissie voertuigen → nulemissievoertuigen (alhoewel op een aantal plekken in het artikel 'nulemissie', wat een zelfstandig naamwoord is, bijvoeglijk wordt gebruikt, wat op mij enigszins als een kunstgreep overkomt, moet er toch echt een samenstelling van worden gemaakt als dat mogelijk is)
Zeker voor de buurtbussen hebben de gesproken maatschappijen de verwachting dat het goed komt.
de gesproken maatschappijen → de besproken maatschappijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Europese privacytoezichthouders gaan hoogte AVG-boetes onderling geli...
De European Data Protection Board formuleert drie categorieën voor de ernst van een betreffend overtreding.
betreffend -> betreffende
Belangenhebbende partijen kunnen tot 27 juni 2022 bij de European Data Protection Board aankloppen voor eventuele kritieken op de nieuwe richtlijnen
Belangenhebbende -> Belanghebbende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:07

YannickSpinner

Redacteur
We zijn weer helemaal bij, dank allemaal voor de oplettendheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Nederlandse inlichtingendiensten hebben toch sleepnet via grote kabe...
Het is niet bekend waar en hoe de technische implementatie precies is geïmplementeerd, maar het zou gaan om Partijen als Eurofiber en Relined.
implementatie precies is geïmplementeerd → implementatie precies is gerealiseerd (want 'een implementatie implementeren' is natuurlijk koeterwaals)
Het is niet bekend waar en hoe de technische implementatie precies is geïmplementeerd, maar het zou gaan om Partijen als Eurofiber en Relined.
Partijen → partijen
In 2021 dienden de diensten aanvragen in voor kabelinterceptie, waarvoor ze toegang kregen van de minister.
toegang → toestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: ING Nederland heeft storing met app en internetbankieren - update
Op de log-inpagina mijn.ing.nl staat dat er 'op dit moment problemen zijn'.
log-inpagina → loginpagina (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=login; dit is een uitzondering op https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, uitzonderingsregel 12.B, artikel d, @Xtuv)
Op de log-inpagina mijn.ing.nl staat dat er 'op dit moment problemen zijn'.
log-inpagina mijn.ing.nl → log-inpagina van mijn.ing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: OnePlus 10 Pro - Gemengde gevoelens
Het nieuwe Topmodel, de OnePlus 10 Pro, is inmiddels al een aantal maanden op de markt in Azië en sinds enkele weken ook uit in Nederland.
Topmodel → topmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
nieuws: Renders tonen betaalbaardere Sonos Sub Mini-subwoofer
The Verge schrijft verder dat de Sub Mini intern bekendstaat als de S37. Daarmee moet het de recent aangekondigde Sonos Ray-soundbar, die de codenaam S36 had, opvolgen.
Dat de subwoofer intern een volgordelijk codenummer heeft, is nog wel logisch. Maar zoals je het daarna verwoord, gaat deze subwoofer de Ray-soundbar opvolgen. Dat is naar mij idee minder logisch verwoord want het zijn compleet verschillende producten en die soundbar is nog maar onlangs aangekondigd. Ik weet het niet… vind het onnatuurlijk lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 17-05-2022 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
S1NN3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:36:
nieuws: Renders tonen betaalbaardere Sonos Sub Mini-subwoofer

[...]

Dat de subwoofer intern een volgordelijk codenummer heeft, is nog wel logisch. Maar zoals je het daarna verwoord, gaat deze subwoofer de Ray-soundbar opvolgen. Dat is naar mij idee minder logisch verwoord want het zijn compleet verschillende producten en die soundbar is nog maar onlangs aangekondigd. Ik weet het niet… vind het onnatuurlijk lezen.
Ik heb de verwoording iets aangepast.

De suggesties van @richy3908 zijn ook overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
downloads: Software-update: FreeBSD 12.3

Dit is 13.1-RELEASE

En:
De leden van het FreeBSD Release Engineering Team hebben versie enkele dagen geleden 13.1 van FreeBSD uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

In de tabellen met koppen Piekhelderheid wit (33%), Piekhelderheid wit (100%) etc., beginnen alle laatste kolomkoppen niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen.
Dit is ook de modus die wij hebben getest. In de overige modi laat het scherm zijn brede native kleurbereik zien, waarbij 'Levendig' lijkt afgestemd op het in de bioscoop gebruikelijke DCI-P3 en 'Cinematografisch' de Display P3-standaard navolgt: het brede kleurbereik van DCI-P3, maar met de gammacurve en witpunt van sRGB.
en witpunt → en het witpunt
Een ander punt dat ons dwars zit, is het wisselen tussen de verschillende verversingssnelheden.
dwars zit → dwarszit (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=dwarszitten)
Het is in die modus mogelijk om raw-foto’s te schieten in combinatie met hdr-verwerking door het samenvoegen van verschillende opnamen in één bestand.
raw-foto’s → raw foto’s (want 'raw' wordt door de redactie van Tweakers gezien als bijvoeglijk)
Ook nieuw is dat je foto's kunt opslaan als een heic-bestand met 10bit-kleuren, wat in theorie vloeiender schakeringen mogelijk maakt dan de gebruikelijke heic- of jpg-bestanden met 8 bit.
vloeiender schakeringen → vloeiendere schakeringen (want 'vloeiender' is een bijvoeglijk naamwoord en krijgt dus een buigings-e mee als het wordt gecombineerd met een meervoudswoord)
Daarmee voegt het toestel meerdere opnamen samen tot één raw-bestand dat meer informatie in schaduwen en highlights kan bevatten, net als bij een hdr-foto in de normale fotomodus.
raw-bestand → raw bestand
Zo bevat het raw-bestand meer informatie die je nuttig kunt gebruiken in de nabewerking.
Het toestel scoort het slechtst, of we nou de hoofdlens, ultragroothoek of telelens gebruiken.
ultragroothoek → ultragroothoek-
Het extra beeldverwerkingschip van de Find X5 Pro weet blijkbaar nog wat te maken van de fotodata.
Het extra beeldverwerkingschip → De extra beeldverwerkingschip (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=chip)
Verder zijn de cameraopstelling op de achterkant, de geheugenconfiguratie en de draadloze verbindingsmogelijkheden ook hetzelfde, op de 2-megapixelzwart-witcamera na.
draadloze verbindingsmogelijkheden → draadlozeverbindingsmogelijkheden (want anders zijn de mogelijkheden draadloos, niet de verbinding)
In vergelijking met het vorige model zit de scanner iets hoger in het scherm en dat is fijn, het toestel is hierdoor makkelijk en sneller te ontgrendelen.
fijn, het → fijn; het
De OnePlus 10 Pro heeft een accu met een capaciteit van 5000mAh. Een capaciteit die je bij toestellen met deze grootte steeds vaker tegenkomt.
5000mAh. Een → 5000mAh, een

In alle tabellen met koppen Browsetest Wifi, Browsetest 4G en Videotest beginnen alle laatste kolomkoppen niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen. Bovendien is het niet nodig om 'wifi' met een hoofdletter te schrijven in de tabelkop van Browsetest Wifi.
Het toestel van Oppo gaat bovendien ook nog een stuk efficiënter om met zijn energie en kan bijna 10 uur lang zijn werk blijven doen na 30 minuten laadtijd, drie kwartier langer dan de OPPO Find X5 Pro.
Een 'ook' weggestreept, want i.c.m. 'bovendien' is dat dubbelop.
Houd er wel rekening mee dat de SuperVOOC-laadtechniek alleen is voorbehouden aan de smartphones van BKK.
BKK → BBK (zie ook http://www.bbk-electronics.com/)

In de tabel met kop Laadtijd begint de laatste kolomkop niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen.
We weten niet waarom de fabrikant het ene toestel uitrust met meer bloatware dan de ander, maar we zijn blij dat dit toestel in vergelijking met de realme- en OPPO-smartphones weinig extra apps aan boord heeft.
de ander → het andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
richy3908 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:40:

In de tabellen met koppen Piekhelderheid wit (33%), Piekhelderheid wit (100%) etc., beginnen alle laatste kolomkoppen niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen.

[...]

en witpunt → en het witpunt

[...]

dwars zit → dwarszit (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=dwarszitten)

[...]

raw-foto’s → raw foto’s (want 'raw' wordt door de redactie van Tweakers gezien als bijvoeglijk)

[...]

vloeiender schakeringen → vloeiendere schakeringen (want 'vloeiender' is een bijvoeglijk naamwoord en krijgt dus een buigings-e mee als het wordt gecombineerd met een meervoudswoord)

[...]

[...]

[...]

ultragroothoek → ultragroothoek-

[...]

Het extra beeldverwerkingschip → De extra beeldverwerkingschip (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=chip)

[...]

draadloze verbindingsmogelijkheden → draadlozeverbindingsmogelijkheden (want anders zijn de mogelijkheden draadloos, niet de verbinding)

[...]

fijn, het → fijn; het

[...]

5000mAh. Een → 5000mAh, een

In alle tabellen met koppen Browsetest Wifi, Browsetest 4G en Videotest beginnen alle laatste kolomkoppen niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen. Bovendien is het niet nodig om 'wifi' met een hoofdletter te schrijven in de tabelkop van Browsetest Wifi.

[...]

Een 'ook' weggestreept, want i.c.m. 'bovendien' is dat dubbelop.

[...]

BKK → BBK (zie ook http://www.bbk-electronics.com/)

In de tabel met kop Laadtijd begint de laatste kolomkop niet met een hoofdletter, terwijl de andere kolomkoppen dat wel doen.

[...]

de ander → het andere
De redacteur gaat de tabellen aanpassen. De foutjes in de tekst heb ik verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door MoniqueVdB op 17-05-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

nieuws: Meta test eind-tot-eindencryptie in Messenger-app voor Quest-VR-headsets

eind-tot-eindencryptie --> eind-tot-eind-encryptie (bron: Wikipedia: End-to-end-encryptie)

persoonlijk ben ik echter meer voorstander van de 'bekende' term "end-to-end-encryptie" of zelfs "end-to-end-versleuteling" te gebruiken ipv een vertaling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
xces schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:54:
nieuws: Meta test eind-tot-eindencryptie in Messenger-app voor Quest-VR-headsets

eind-tot-eindencryptie --> eind-tot-eind-encryptie (bron: Wikipedia: End-to-end-encryptie)

persoonlijk ben ik echter meer voorstander van de 'bekende' term "end-to-end-encryptie" of zelfs "end-to-end-versleuteling" te gebruiken ipv een vertaling..
In het Groene Boekje staat 'end-to-endbeveiliging'. Er is weinig reden om 'eind-tot-eindencryptie' fout te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
In het artikel: reviews: De Kioxia Exceria Pro getest - Laat op het Gen4-feestje, staat een tabel met prijzen per GB. Hierin viel mij de prijs/gb op van de MSI Spatium M480 2TB. Ik dacht dat is een mooie deal, maar het lijkt erop dat er een foutje in de tabel staat. De MSI kost 350 euro voor 2TB. Dus dat moet ook ongeveer 0,17 per GB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Delpozo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:23:
Er is weinig reden om 'eind-tot-eindencryptie' fout te noemen.
Buiten het feit dat daar geen spelling voor gevonden is op de site waarnaar je refereert en Wikipedia er wel een streepje tussen zet (wat overigens ook niet gestaafd kan worden op dezelfde site)..

maar ik laat het uiteraard aan jullie. end-to-end-encryptie is gewoon wat meer 'gangbaar' denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door xces op 17-05-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
xces schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Buiten het feit dat daar geen spelling voor gevonden is op de site waarnaar je refereert en Wikipedia er wel een streepje tussen zet (wat overigens ook niet gestaafd kan worden op dezelfde site)..

maar ik laat het uiteraard aan jullie. end-to-end-encryptie is gewoon wat meer 'gangbaar' denk ik?
Wij volgen het advies van De Taalunie, zie https://woordenlijst.org/leidraad/6/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
hiostu schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:25:
In het artikel: reviews: De Kioxia Exceria Pro getest - Laat op het Gen4-feestje, staat een tabel met prijzen per GB. Hierin viel mij de prijs/gb op van de MSI Spatium M480 2TB. Ik dacht dat is een mooie deal, maar het lijkt erop dat er een foutje in de tabel staat. De MSI kost 350 euro voor 2TB. Dus dat moet ook ongeveer 0,17 per GB zijn.
Ik geef het door aan de redacteur. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Onderzoekers waarschuwen voor risico's aanblijven bluetooth bij uitze...
Onderzoekers waarschuwen voor risico's aanblijven bluetooth bij uitzetten iPhone
aanblijven → aan blijven (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/aanblijven)
Duitse beveiligingsonderzoekers hebben gewaarschuwd voor beveiligingsrisico's omdat vanaf iOS 15 bluetooth aanblijft als gebruikers een iPhone uitschakelen.
aanblijft → aan blijft
Bovendien is de bluetoothfirmware niet gesigned en niet versleuteld.
gesigned → gesignd (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, @arnoudwokke; je kunt het wel cursief schrijven ten teken dat je een Engels woord gebruikt, maar dan moet je het ook op zijn Engels vervoegen: signed. Zodra je er met 'ge' ervoor aangeeft dat je het als een Nederlands werkwoord vervoegt, moet je het ook consequent als een Nederlands werkwoord vervoegen. Maar cursief signed schrijven is dus ook een mogelijkheid.)
Dat zou de situatie voor gebruikers die om privacy geven, en voor slachtoffers van surveillance verbeteren.
surveillance verbeteren → surveillance, verbeteren
Firmware gesigned
gesigned → gesignd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
reviews: De Kioxia Exceria Pro getest - Laat op het Gen4-feestje

De Exceria Pro-drive maakt gebruik van Toshiba's flashgeheugen en een 'eigen' controller. Kioaxia geeft traditioneel geen details over zijn controllers, maar de prestaties en overige details duiden aan dat het om een Phison E18-controller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Fall Guys: Ultimate Knockout deze zomer free-to-play, release op Swit...
Tegelijkertijd wordt de game uitgebracht voor de Nintendo Switch, Epic Games Store, PlayStaiton 5, Xbox One en Xbox Series X en S.
PlayStaiton -> PlayStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Beide gefikst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Apex Legends Mobile is nu beschikbaar en bevat exclusieve modus en pe...
Spelers van Apex Legends op pc of console zullen de locaties bekend voorkomen, want ze zijn gebaseerd op locaties uit de orignele game.
orignele -> originele
In de eerdere aankondigingstrailer toonde Respawn Entertianment alleen personages die bij de release van de originele game ook aanwezig waren.
Entertianment -> Entertainment
Apex Legends Mobile staat los van de orignele game en krijgt naast de unieke team deatmatch-modus ook eigen evenementen en seasons.
orignele -> originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

nieuws: Nieuwe speaker van Edifier ondersteunt bluetooth, wifi en heeft Echo-...
Verder worden ook andere streamdiensten als Amazon Music en Tidal ondersteunt
Ondersteund, want voltooid deelwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Dank voor het melden, deze zijn bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:17
reviews: Videokaart Best Buy Guide - De beste gpu's in mei 2022

Onderin bij de aanrader voor 4K-Gaming:

"De goedkoopste Radeon RTX 3090 Ti-videokaarten in de Pricewatch"

Radeon door GeForce vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
nieuws: Pebble-oprichter Eric Migicovsky start petitie voor kleine Android-te...
Een tikfoutje in de tekst onder de foto.
Als voorbeeld van een kleine Android-telefoon oemt Migicovsky de Sony Xperia Z5 Compact waar geen opvolger van verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
reviews: Kernreactoren nu en straks - 'Groter, veiliger en complexer'

Op pagina 2
“Uit analyses blijkt dat druk- en kokenwaterreactoren even veilig zijn”: kokendwaterreactoren
Op pagina 3
“Om de omgeving en omwonende te beschermen”: omwonenden
Op pagina 4 (en verder)
“Een tweede zogeheten advanced techniek gebruikt vloeibare metalen”: advanced is nou niet echt een eigennaam, dus ik zou hier gewoon geavanceerd zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Wat er staat is juist. 'Apple-topman' had ook gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

nieuws: Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties cryptovalut...
Een soortgelijke eis voor Twitter wordt afgewezen, omdat de eis volgens de rechtsbank onvoldoende is toegelicht.
Rechtbank zonder s

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ik heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moorscode
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 15:39
nieuws: Sony brengt eind mei in-ear-LinkBuds S-oortjes uit met anc en geslote...

Zou "anc" niet "ANC" moeten zijn?
Dit is een afkorting en geen eigen woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuwe Edifier-speaker ondersteunt bluetooth en wifi en heeft Echo-ko...
Edifier had al verschillende speakers die Bluetooth ondersteunen.
Bluetooth → bluetooth (het gaat om de techniek in het algemeen, niet om bijv. 'Bluetooth 4' of 'Bluetooth 5')
Aan de bovenzijde van de speaker zit een volumeregelaar, pauzeknop en kan er van nummer gewisseld worden.
kan er van nummer gewisseld worden → er kan van nummer gewisseld worden (andere zinnen vind ik op het randje, maar bij deze zin vind ik dat er duidelijk sprake is van een tantebetjeconstructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Pebble-oprichter Eric Migicovsky start petitie voor kleine Android-te...
Migicovsky schrijft dat hij voor een dergelijke telefoon best 800 dollar over heeft.
over heeft → overheeft (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/overhebben, ondanks dat bij betekenis twee geld voor iets over­heb­ben niet staat vermeld als voorbeeld, zoals in de Dikke Van Dale)
Als voorbeeld van een kleine Android-telefoon noemt Migicovsky de Sony Xperia Z5 Compact waar geen opvolger van verscheen.
Compact waar → Compact, waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
@moorscode afkortingen schrijven we in beginsel altijd met kleine letters (tenzij het uit twee letters bestaat)

De rest is aangepast, dank voor de feedback allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Kernreactoren nu en straks - 'Groter, veiliger en complexer'
Het kabinet schrijft in het coalitieakkoord dat het bezig is met 'marktpartijen faciliteren bij hun verkenningen, innovaties ondersteunen, tenders uitzetten, de (financiële) bijdrage van de overheid bezien, wet en regelgeving waar nodig in orde maken'.
wet en regelgeving → wet- en regelgeving
Kernreactoren werken met kernsplijting, waarbij zware atoomkernen splitsen in kleinere, lichtere atoomkernen.
splitsen → gesplitst worden (of anders 'zich splitsen'; zie ook 'splitsen' in de Dikke Van Dale, waarbij is vermeld dat het een overgankelijk werkwoord is)
Daarmee drijf je vervolgens een stroomturbine aan die elektriciteit produceert.
stroomturbine → stoomturbine (zie ook 'stoomturbine' in de Dikke Van Dale, terwijl 'stroomturbine' ontbreekt; verderop in het artikel ook meerdere keren als zodanig geschreven)
Zwaarwaterreactoren kunnen draaien op niet-verrijkt uranium, maar worden tegenwoordig ook met lichtverrijkt uranium bedreven.
met lichtverrijkt uranium bedreven → iets anders (misschien 'door lichtverrijkt uranium aangedreven'? In ieder geval kan 'bedrijven' volgens mij niet op deze manier gebruikt worden.)
Toch zijn drukwaterreactoren duidelijk populairder. Mogelijk doordat ze wat compacter zijn.
populairder. Mogelijk → populairder, mogelijk
Werking van een kokendwaterreactoren.
een kokendwaterreactoren → een kokendwaterreactor
Die staven, die bestaan uit materiaal dat neutronen absorbeert, kun je in de reactorkern laten zakken of eruit halen, zodat de kettingreactie uitdooft of versterkt.
versterkt → versterkt wordt (ook bij dit woord staat in de Dikke Van Dale vermeld dat het een overgankelijk werkwoord betreft)
Kernreactoren kunnen dus redelijk snel op- en afregelen, al zijn gascentrales sneller.
op- en afregelen → op- en afschalen ('opregelen' bestaat niet volgens het Groene Boekje en de Dikke Van Dale, terwijl bij 'afregelen' als betekenis staat vermeld: heel pre­cies af­stel­len, scherp in­stel­len)
Daarom zijn er meerdere back-upsystemen, zoals noodaggregaten, nodig, die nemen het koelen over als de stroom uitvalt.
nodig, die → nodig; die (of anders 'die het koelen overnemen als de stroom uitvalt')
Een kerncentrale bouwen is duur, maar als hij eenmaal draait, dan heeft hij lage operationele kosten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld kolencentrales.
kosten. In → kosten, in
Ook spreidt je de kosten.
spreidt je → spreid je (oftewel, 'je' is onderwerp)
Er zijn nog geen kleine modulaire reactoren die elektriciteit leveren op commerciële schaal, maar sommige modellen zijn al ver gevorderd en zijn door veiligheidskeuringen.
ver gevorderd → vergevorderd (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=vergevorderd)
Als de koelpompen uitvallen, dan zal het vervalwarmte van de splijtingsproducten naar buiten worden geleid, waardoor de temperatuurstijging in de kern beperkt blijft en er geen meltdown kan optreden.
het vervalwarmte → de vervalwarmte (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=warmte)
Daardoor heb je een risico dat er water in je reactor komt wat slecht combineert met het grafiet.
komt wat → komt, wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google Rusland moet faillissement aanvragen na beslaglegging op bankr...
Het aannemen en betalen van werknemers in Rusland, het betalen van leveranciers en verkooppunten en het voldoen van andere financiële verplichtingen is hierdoor belemmerd", aldus de Russische tak van het bedrijf.
voldoen van andere financiële verplichtingen → voldoen aan andere financiële verplichtingen (zie ook 'verplichting' in de Dikke Van Dale, betekenis 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Wat klopt er van het verhaal over sms'jes op de oude Nokia van premie...
Het zou precisiewerk zijn geweest om de opslag zo te vullen dat die vanwege een paar bestanden van 190 bytes zou gaan klagen dat hij vol is. Immers, er passen tientallen sms'jes in een kilobyte en de opslag van een telefoon op de kilobyte vol genoeg krijgen is al heel lastig door de manier waarop telefoons met tijdelijke opslag omgaan.
Als, zoals gesteld, een SMS 190 bytes is, dan is 1.024/190 = 5,39 = 5 berichten. Dus geen tientallen.

Overigens zegt Wikipedia dat een SMS 140 bytes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
We zijn weer bij. Zeer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

timovd

Voorsprong door techniek

downloads: Visual Studio Code 1.67.2
TDIN/STDOUT redirection of debugger doesn't work anymore after 1.67 update
--> STDIN

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VortexSB
  • Laatst online: 01-08 14:14
G2 en C2 review, tweede zin van de review:

De G2 heeft nu voor het eerst ook een heatsink achter het paneel, waardoor dat model nóg helderder belooft te zijn dan de G2.

Moet denk ik "belooft beter te zijn dan de C2" zijn (of G1?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Game-industrie verdiende weer miljarden aan gratis games en dat blijf...
Bij Take-Two steeg het percentage ligt, maar de absolute omzet uit terugkerende uitgaven daalde juist iets.
ligt → licht (my eyes! :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazenet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2023
Twitter gaat de verspreiding van desinformatie proberen verhinderen tijdens crisissen.
nieuws: Twitter beveelt misleidende informatie niet meer aan tijdens crisissen

Het woord "te" ontbreekt tussen "proberen" en "verhinderen".

(Dit is overigens geen spel- of tikfout, maar een grammaticale fout)

[ Voor 8% gewijzigd door Dazenet op 19-05-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:30
En kennelijk is crisissen correct, ik dacht dat het altijd 'crises' was.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: CD Projekt Red: next-genupgrade The Witcher 3 komt dit najaar uit
Het spel verscheen oorspronkelijk op PlayStation 4 en Xbox One en werd goed onthaald.
op PlayStation -> op de PlayStation
CD Project Red werkt niet enkel aan de next-genupgrade van The Witcher 3.
Project -> Projekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Cloudversie Fortnite met touchcontrols verschijnt op iOS via GeForce NOW
Fortnite was sinds 2020 niet meer beschikbaar op dat platform, nadat de game door Apple uit de App Store werd gehaald omdat Epic het betaalsysteem van Apple ontweerk.
ontweerk -> ontweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Wat klopt er van het verhaal over sms'jes op de oude Nokia van premie...
Je verplaatst de berichten bij archiveren naar een Archief map.
Archief map → Archief-map
Dus ja die "verwijder" je uit je inbox.
ja die → ja, die
Zodra je dus je inbox opent, wordt dat bericht niet ingeladen en dus wordt de map openen vermoedelijk sneller ja.
sneller ja → sneller, ja
Ook in de archive-map kun je de optie 'delete several' gebruiken.
archive-map → Archief-map (ik zou het consequent houden en het hetzelfde houden als eerder in het artikel)
Ten eerste is het besturingssysteem van de Nokia 301, S40, een van de meest gebruikte besturingssystemen ter wereld.
meest gebruikte → meestgebruikte (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=meestgebruikt)
Hij heeft geen wifi, dus malware moet erop komen via sms, een vaak niet actieve of niet gebruikte 3G-verbinding of bluetooth.
niet actieve → niet-actieve
Hij heeft geen wifi, dus malware moet erop komen via sms, een vaak niet actieve of niet gebruikte 3G-verbinding of bluetooth.
niet gebruikte → niet-gebruikte
Premier Rutte telefoon.
Premier Rutte telefoon → Premier Ruttes telefoons (want je ziet er twee op de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlandse premier Rutte wil geen metadata van zijn sms-verkeer open...
Het overstappen van de oude Nokia 301 was nodig, omdat die stuk ging tijdens een vakantie in de Amerikaanse stad New York twee weken geleden.
stuk ging → stukging (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=stukgaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Twitter beveelt misleidende informatie niet meer aan tijdens crisissen
Het sociale mediabedrijf wil dat doen door de inhoud van tweets te laten factchecken door meerdere bronnen waarna misleidend bevonden informatie niet meer aanbevolen word en een banner krijgt.
sociale mediabedrijf → socialemediabedrijf (want anders is het bedrijf sociaal, niet de media, @JayStout)
Van zodra Twitter bewijs heeft dat bepaalde informatie op zijn platform misleidend is, zal het bedrijf die informatie niet meer aanbevelen aan andere gebruikers.
Van zodra → Zodra (zie ook https://taaladvies.net/van-zodra-of-zodra/; al tig keer aangegeven, @JayStout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Bloomberg: top van Apple presenteerde mixedrealityheadset aan raad va...
Volgens bronnen die Bloomberg sprak vindt de ontwikkeling van de bril zich in een laat stadium en is een aankondiging voor de nabije toekomst.
vindt → bevindt (een paar zinnen later dan weer wel correct geschreven)
Volgens bronnen die Bloomberg sprak vindt de ontwikkeling van de bril zich in een laat stadium en is een aankondiging voor de nabije toekomst.
Wat 'is een aankondiging voor de nabije toekomst'? Het feit dat de ontwikkeling van de bril zich in een laat stadium bevindt? Iets anders? Totaal onduidelijk voor mij, deze zin …
De journalisten van Bloomberg spraken naar eigen zeggen met bronnen die dicht bij de ontwikkeling van de headset staan, maar ook anoniem wensen te blijven.
dicht bij → dichtbij (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=dichtbij)
Ze verwijzen daarvoor naar de vermeende demonstratie die door de top van Apple werd gegeven aan de raad van bestuur tijdens een recente vergadering maar ook naar het werk dat Apple de afgelopen weken heeft gestoken in realityOS, het besturingssysteem van de headset.
vergadering maar → vergadering, maar
Er werden al aanwijzingen gevonden naar RealityOS sinds 2017, maar ook begin dit jaar werd er gewag op Twitter van het besturingssysteem.
werden → zijn (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/, @JayStout)
Er werden al aanwijzingen gevonden naar RealityOS sinds 2017, maar ook begin dit jaar werd er gewag op Twitter van het besturingssysteem.
werd er gewag op Twitter van het besturingssysteem → is er gewag op Twitter van het besturingssysteem gemaakt (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ederlands/betekenis/gewag)
Volgens Bloomberg is Apple in de weer geweest om ar-versies van enkele van zijn iPhone-apps te maken maar heeft het bedrijf ook nieuwe apps ontwikkeld die om content te streamen en virtuele vergaderingen te houden.
maken maar → maken, maar
Volgens Bloomberg is Apple in de weer geweest om ar-versies van enkele van zijn iPhone-apps te maken maar heeft het bedrijf ook nieuwe apps ontwikkeld die om content te streamen en virtuele vergaderingen te houden.
Een 'die' weggestreept.
Begin dit jaar schreef Bloomberg dat Apple de aankondiging van de mixedrealityheadset nog even moest uitstellen en dat wegens problemen bij de ontwikkeling.
uitstellen en dat wegens → uitstellen, wegens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: YouTube toont grafiek in videospeler die meest bekeken videosegmenten...
De grafiek is doorzichtig en begeeft zich net boven de tijdlijn van een video.
begeeft zich → bevindt zich (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/begeven, betekenis 2, @JayStout, en vergelijk met https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/bevinden, betekenis 2)
Volgens TechCrunch komt de overlay naar alle gebruikers van YouTube en dat voor alle platformen.
YouTube en dat voor → YouTube, voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Tot hier gecorrigeerd. Bedankt allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
'Dicht bij' gebruik je als er een zelfs. nmw. op volgt, 'dichtbij' als dat niet het geval is: 'Ik ben dicht bij huis.' vs. 'Ik ben dichtbij.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:19:
[...]

'Dicht bij' gebruik je als er een zelfs. nmw. op volgt, 'dichtbij' als dat niet het geval is: 'Ik ben dicht bij huis.' vs. 'Ik ben dichtbij.'
Je hebt gelijk, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
hendrickbert in ''Provincie en gemeenten handelden fout bij grondaankoop datacenter in Groningen''

De modbreak is niet juist afgesloten.

Ik weet dat het niet een foutje in het artikel betreft, maar ik wist niet waar ik het anders moest melden.

@Bor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:05

Luuk2015

Vires in numeris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
@Luuk2015 Dank voor de tag, heb het snel aangepast! We zijn weer bij 8)

[ Voor 15% gewijzigd door YannickSpinner op 20-05-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
https://tweakers.net/nieu...rverkeer-open-source.html
Hardware-offloading maakt een een protocol veel efficiënter.
Volgens mij staat hier een "een" te veel. @Olaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Telenet test Docsis 4.0 en wil dit vanaf 2024 uitrollen in zijn netwerk
Beide providers hebben te maken opkomende concurrentie van glasvezelnetwerken, die hogere en bovendien symmetrische snelheden beloven.
hebben te maken → hebben te maken met

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09 19:29
nieuws: Afbouw salderingsregeling zonnestroom begint in 2025 met grotere eers...
Dat kan gedaan worden bij onderwerpen die gevoelig liggen en waarvan het parlement ermee instemt om ze van de Kameragenda af te houden totdat een nieuw kabinet is aangetreden.

Fedora42 KDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: De auto als mobiele energiecentrale
Ook tijdens natuurrampen met langdurige stroomstoringen kan de auto je reddende engel zijn, deze kan een gemiddeld huishouden circa een week van stroom voorzien, wat aanmerkelijk langer is dan een gemiddelde thuisaccu.
zijn, deze → zijn; deze
Dit effect is zelfs nog een stuk groter met v2g, omdat er kan worden teruggeleverd op momenten met hoge elektriciteitsprijzen en emissiefactoren, waardoor de netto uitstoot van een laadsessie lager wordt.
netto uitstoot → netto-uitstoot (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=netto; oftewel, aangezien 'netto' een bijwoord is, kan het niet bijvoeglijk gebruikt worden en moet het met een zelfstandig naamwoord gecombineerd worden d.m.v. een samenstelling)
Bij v2g heb je indirect voordeel en helpt je het net en de buurt.
helpt je → help je
Dit is een belangrijk stap om de uitrol van v2x in de toekomst in goede banen te leiden, want de protocollen voor pilots bevatten afwijkingen, omdat ze op een eerdere draftversie zijn gebaseerd.
een belangrijk stap → een belangrijke stap
Toch zou iedere voordeur vanaf daar beschikbaar moeten zijn, bijvoorbeeld met een verhuiswagen.
beschikbaar → bereikbaar
De hele wijk wordt autovrij, waar fietsers en voetgangers ruimbaan krijgen.
ruimbaan → ruim baan (zie ook https://woordenlijst.org/#/, https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/ruimbaan en https://www.woorden.org/woord/ruimbaan)
We Drive Solar is ook betrokken bij het project en gaat een e-hub bouwen voor Merwede-Noord.
Merwede-Noord → Merwede Noord (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.E)
Een v2x-geschikte DC-laadpaal kost tussen de 5000 en 10.000, wat de oplossing niet echt interessant maakt voor consumenten.
5000 en 10.000 → 5000 en 10.000 euro
Alleen Volkswagen heeft officieel aangegeven hun auto's hiervoor geschikt te maken, te beginnen met de ID Buzz. In eerste instantie dus op basis van DC met een ccs2-stekker.
Buzz. In → Buzz, in
Tot slot: wanneer is V2G of V2H beschikbaar?
V2G of V2H → v2g of v2h (overal in het artikel worden deze afkortingen met kleine letters geschreven, dus het is onlogisch en inconsequent om hier op deze ene plek van af te wijken, ook al gaat het om een kop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:33

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

nieuws: Microsoft introduceert upgrade naar Android 12L voor W11 WSA op testk...
Microsoft heet het Windows Subsystem for Android in dev en beta-kanalenen update gegeven naar Android 12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
gefikst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
nieuws: 'Pixel Watch krijgt coprocessor, meer ram en opslag dan concurrenten ...

Ietwat oude Exynos-soc → Eh, 4 jaar oud is wel iets meer dan “ietwat oud” dezer dagen, zeker op smartwatchgebied waar de afgelopen 4 jaar grote sprongen zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Afbouw salderingsregeling zonnestroom begint in 2025 met grotere eers...
Met de salderingsregeling kunnen consumenten 'energietegoed' opbouwen met de opgewekte pv-energie die ze niet verbruiken, maar aan het elektriciteitsnet terugleveren.
verbruiken → gebruiken (@Mark_88: volgens de Wet van behoud van energie verbruik je energie niet, maar zet je het om in een andere vorm. Stroom en gas kan je verbruiken, maar energie niet.)
Verbruiken die consumenten op een ander, minder of niet zonnig moment weer elektrische energie van het net, dan mogen ze het leveren en afnemen tegenover elkaar wegstrepen.
Verbruiken → Gebruiken (idem dito; update: achteraf gezien, aangezien het om elektrische energie gaat, dus stroom …)
Verbruiken die consumenten op een ander, minder of niet zonnig moment weer elektrische energie van het net, dan mogen ze het leveren en afnemen tegenover elkaar wegstrepen.
niet zonnig → niet-zonnig
Daarmee heeft het Duitsland en België voorbijgestreefd.
heeft → is (zie ook https://www.vandale.nl/gr.../betekenis/voorbijstreven)

[ Voor 3% gewijzigd door richy3908 op 22-05-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het afbouwen van de salderingsregeling is meermaals uitgesteld en is door het vorige parlement begin vorig jaar controversieel verklaard. Dat kan gedaan worden bij onderwerpen die gevoelig liggen en waarvan het parement ermee instemt om ze van de Kameragenda af te houden totdat een nieuw kabinet is aangetreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netopyr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 19:15
downloads: Home Assistant OS 8.1
Versie 8.1 komt slechts een week na versie 8.1
Moet uiteraard 8.0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Android-apps op Windows 11 kunnen na update op lokaal netwerk communi...
Microsoft heeft het Windows Subsystem for Android in de dev en beta-kanalen een update gegeven naar Android 12.1.
dev en beta-kanalen → dev- en beta-kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Wie is nou eigenlijk de baas op internet?
De Maas in de wet
Maas → mazen (zie ook https://www.vandale.nl/gr...nederlands/betekenis/maas; het gaat dus niet over de rivier. In de Dikke Van Dale is bij maas wel de uitdrukking de ma­zen van of in de wet opgenomen, maar het gaat dus ook om het meervoud van maas.)
Die hebben we echter wel: bedankt jongens.
bedankt jongens → bedankt, jongens
Moet Uber, of iets preciezer: de dienst UberPOP, daarom zijn dienst staken?
preciezer: de → preciezer, de (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/puntkomma, en dan in het bijzonder onder de kop Puntkomma of dubbele punt; of in andere woorden: je kunt niet zomaar een zin afbreken met een dubbele punt, om daarna weer verder te gaan met diezelfde zin. Of in nog andere woorden: een dubbele punt gebruik je òf bij een opsomming, waarbij de onderdelen van die opsomming alleen losse woorden zijn of opzichzelfstaande zinnen, òf om een verklarende opzichzelfstaande zin te beginnen [dus de dubbele punt zit dan heel dicht tegen een puntkomma aan].)
Een werkgever, of meer algemeen: de eigenaar van een gebouw of grond, hoeft dat niet.
algemeen: de → algemeen, de (idem dito)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

nieuws: 'EA wil zichzelf laten overnemen en slaagde daar bijna in bij NBCUniv...

overnames van Codemastrers

->

overnames van Codemasters

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
nieuws: IFixit zet reserveonderdelenlijst Steam Deck online en meldt prijzen

Door het gehele artikel en de titel worden iFixit en IFixit door elkaar gebruikt. Misschien een idee om een keuze tussen een van de twee te maken en daaraan vast te houden? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyavaJeroen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 11:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'EA wil zichzelf laten overnemen en slaagde daar bijna in bij NBCUniv...
Daarnaast heeft EA straks niet langer een exclusieve licentie op Star Wars en laat het in toekomstige voetbalgames de FIFA-naam ook los.
FIFA-naam → Fifa-naam (afkortingen van vier karakters of meer schrijft de redactie van Tweakers toch niet meer met hoofdletters? Aangezien het de afkorting is van 'Fédération Internationale de Football Association' …)
Bekende franchises van Electronic Arts zijn Battlefield, Apex Legends, The Sims, FIFA, Mass Effect, Titanfall, Command & Conquer, Dead Space en Star Wars Jedi: Fallen Order.
FIFA → Fifa (idem dito)

@spone: zie https://onzetaal.nl/taaladvies/ebay-ebay, dus 'IFixit' aan het begin van een zin is correct.

[ Voor 5% gewijzigd door richy3908 op 22-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
richy3908 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:32:

[...]

FIFA-naam → Fifa-naam (afkortingen van vier karakters of meer schrijft de redactie van Tweakers toch niet meer met hoofdletters? Aangezien het de afkorting is van 'Fédération Internationale de Football Association' …)

[...]

FIFA → Fifa (idem dito)
Bijna goed: afkortingen met meer dan vier letters krijgen alleen een beginhoofdletter.

Alles geamelioreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Nevermind me dan. Laten we het erop houden dat ik deze schrijfwijze rommelig vind met weinig respect voor de eigennaam, maar ik snap ook dat je als redactie ergens aan vast moet houden.

[ Voor 39% gewijzigd door spone op 22-05-2022 15:09 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Mark_88 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Bijna goed: afkortingen met meer dan vier letters krijgen alleen een beginhoofdletter.

Alles geamelioreerd.
Vandaar ook dat ik Fifa suggereerde, en niet fifa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
richy3908 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Vandaar ook dat ik Fifa suggereerde, en niet fifa
Ik volg je even niet. EA geeft er de naam FIFA aan. Dat is een afkorting met vier hoofdletters. Vanaf 5 of meer hoofdletters spelen we niet meer mee; dan krijg je een hoofdletter aan het begin en verder alles klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Mark_88 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:57:
[...]

Ik volg je even niet. EA geeft er de naam FIFA aan. Dat is een afkorting met vier hoofdletters. Vanaf 5 of meer hoofdletters spelen we niet meer mee; dan krijg je een hoofdletter aan het begin en verder alles klein.
Foutje, bedankt. Ik las eroverheen dat er meer dan vier letters stond en interpreteerde het als vier letters of meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Nieuwste game Nintendo Switch Online + Expansion Pack bevat ernstige bug
Degenen in het topic die het euvel hebben meegemaakt, vragen zich af hoe Nintendo dit over het hoofd hebben gezien.
Volgens mij is Nintendo in deze context geen meervoud, de zin leest in elk geval wat gek op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

downloads: Gitlab 15.015.0
15.015.0 -> 15.0

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Gitlab 15.015.0
Software-update: Gitlab 15.015.0
Gitlab → GitLab (zie ook https://about.gitlab.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Wie is nou eigenlijk de baas op internet?
De maas in de wet
maas → mazen (in de Dikke Van Dale staat dat de uitdrukking de ma­zen van of in de wet is, niet de ma­as van of in de wet. Meervoud dus.)
Pagina: 1 ... 173 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.