Bijgewerkt, dank!
nieuws: Mozilla VPN krijgt ondersteuning voor split tunneling
beschikbaar niet beschikbaar → niet beschikbaar (afgaande op de opvolgende zin)Mozilla VPN is momenteel beschikbaar niet beschikbaar in Nederland.
mag → mogenHiermee kunnen gebruikers kiezen welke delen van hun internetverkeer via de vpn-verbinding mag lopen, en welke niet.
[ Voor 19% gewijzigd door zonder.h op 29-07-2021 18:21 ]
nieuws: Google legt twee zeekabels aan die Midden-Oosten verbinden met Europa...
De TAG naar fiber is een foutje denk ik https://tweakers.net/tag/Fiber/
Bedoeling is waarschijnlijk TAG naar glasvezel
https://tweakers.net/tag/Glasvezel/
Bedoeling is waarschijnlijk TAG naar glasvezel
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
https://tweakers.net/downloads/56938/opnsense-217.html
Het artikel heet OPNsense 21.7 gereleased, maar iets lager staat dat het om 21.1.7 gaat.
De release notes zijn dan wel weer correct.
Het artikel heet OPNsense 21.7 gereleased, maar iets lager staat dat het om 21.1.7 gaat.
De release notes zijn dan wel weer correct.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
reviews: IP-netwerken in smarthomes en iot - Vijftig jaar oud succesverhaal
gebruikt . → gebruikt.Hoewel de technologie achter de internetprotocolsuite al bijna vijftig jaar oud is, zien we dat IP ondertussen ook in protocollen voor domotica en iot wordt gebruikt .
nieuws: Russische module en Nederlandse robotarm zijn aan ruimtestation ISS g...
Die zin loopt niet, "wist" hoort hier niet thuis denk ik.Daarna wist kon een ander aangekoppeld vrachtschip, de Progress 78, het station weer in de juiste positie krijgen om het probleem te corrigeren.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2021 22:38 ]
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Canalys: markt Chromebooks groeide op één jaar tijd met 75 procent
Is "op" wel het goede woord in de titel? (staat ook in de eerste zin)
Volgens mij is het "in" of "over"; hier op gebruiken lijkt mij een kromme vertaling vanuit het Engels, maar ik woon al een tijdje niet meer in Nederland, dus het kan zijn dat ik me vergis.
Volgens mij is het "in" of "over"; hier op gebruiken lijkt mij een kromme vertaling vanuit het Engels, maar ik woon al een tijdje niet meer in Nederland, dus het kan zijn dat ik me vergis.
[img]error.jpg[/img]
nieuws: China wil tegen 2030 volledig zijn overgestapt op IPv6
Minstens helft → Minstens de helftMinstens helft van alle actieve Chinese thuisrouters zou in dat jaar ook het protocol moeten ondersteunen, vindt de CAC.
Artikel Canalys: markt Chromebooks groeide op één jaar tijd met 75 procent: nieuws: Canalys: markt Chromebooks groeide op één jaar tijd met 75 procent
“Op één jaar tijd” moet natuurlijk “In één jaar tijd” zijn.
“Op één jaar tijd” moet natuurlijk “In één jaar tijd” zijn.
Het is in, niet op of over. Ook in het Engels zou je zeggen: in 1 year time.Niekleair schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:24:
nieuws: Canalys: markt Chromebooks groeide op één jaar tijd met 75 procent
downloads: ZX BASIC 1.15.0
Python backend engineer → Python-backendengineerJose Rodriguez is een Python backend engineer en draagt een warm hart toe aan deze homecomputer en programmeertaal.
Basic programma's → Basic-programma'sDaarom is hij meer dan tien jaar geleden gestart met het schrijven van een crosscompiler in Python waarmee Basic programma's op de pc gecompileerd kunnen worden naar Z80 assembler code voor de ZX Spectrum.
Z80 processor → Z80-processorAangezien meerdere homecomputers uit die periode gebruikmaakten van dezelfde Zilog Z80 processor worden ook andere systemen ondersteund zoals Amstrad en MSX.
https://tweakers.net/nieu...prijs-van-379-dollar.html
De 6800 is in november 2020 uitgekomen. November 2021 moet nog komen.
De 6800 is in november 2020 uitgekomen. November 2021 moet nog komen.
Dat is een tag die we niet vaak gebruiken, maar in het verleden ook als synoniem voor glasvezel hebben gebruikt, zie ik. Heb glasvezel toegevoegdDeComponeur schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:36:
nieuws: Google legt twee zeekabels aan die Midden-Oosten verbinden met Europa...
Bedoeling is waarschijnlijk TAG naar glasvezelhttps://tweakers.net/tag/Glasvezel/
nieuws: KPN biedt ESPN-hoofdkanaal aan met hdr, maar niet in 4k-resolutie
"Het onbekend of dit gepaard gaat met een noemenswaardige verhoging van de bandbreedte."
Moet zijn:
"Het is onbekend of dit gepaard gaat met een noemenswaardige verhoging van de bandbreedte."
"KPN heeft ook een ESPN-aanbod voor alle Eredivisiewedstrijden. Dat ESPN Compleet-pakket moeten ze apart afsluiten voor 12,95 euro."
Moet zijn:
"KPN heeft ook een ESPN-aanbod voor alle Eredivisiewedstrijden. Dat ESPN Compleet-pakket moeten klanten apart afsluiten voor 12,95 euro per maand.
"Door de deal die de provider met ESPN-Disney heeft gesloten, blijven ook de zenders 24Kitchen, National Geographic en Fox in het basispakket en kunnen klanten BabyTV en Nat Geo Wild als aparte pakketten afsluiten."
Moet zijn:
"Door de deal die de provider met ESPN-Disney heeft gesloten, blijven ook de zenders 24Kitchen, National Geographic en Fox in het basispakket en kunnen klanten BabyTV en National Geographic Wild als aparte pakketten afsluiten."
Tenslotte; de afkorting UHD wordt met hoofdletters geschreven maar de afkorting hdr niet. Het lees wel zo prettig om dan alle afkortingen met hoofdletters te schrijven.
"Het onbekend of dit gepaard gaat met een noemenswaardige verhoging van de bandbreedte."
Moet zijn:
"Het is onbekend of dit gepaard gaat met een noemenswaardige verhoging van de bandbreedte."
"KPN heeft ook een ESPN-aanbod voor alle Eredivisiewedstrijden. Dat ESPN Compleet-pakket moeten ze apart afsluiten voor 12,95 euro."
Moet zijn:
"KPN heeft ook een ESPN-aanbod voor alle Eredivisiewedstrijden. Dat ESPN Compleet-pakket moeten klanten apart afsluiten voor 12,95 euro per maand.
"Door de deal die de provider met ESPN-Disney heeft gesloten, blijven ook de zenders 24Kitchen, National Geographic en Fox in het basispakket en kunnen klanten BabyTV en Nat Geo Wild als aparte pakketten afsluiten."
Moet zijn:
"Door de deal die de provider met ESPN-Disney heeft gesloten, blijven ook de zenders 24Kitchen, National Geographic en Fox in het basispakket en kunnen klanten BabyTV en National Geographic Wild als aparte pakketten afsluiten."
Tenslotte; de afkorting UHD wordt met hoofdletters geschreven maar de afkorting hdr niet. Het lees wel zo prettig om dan alle afkortingen met hoofdletters te schrijven.
[ Voor 54% gewijzigd door slaay op 30-07-2021 11:24 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
nieuws: Intel introduceert transistorarchitectuur RibbonFET voor gebruik vana...
beginen → beginnenIntel zegt in de eerste helft van dat jaar te beginen met die technieken en in de tweede helft moet de productie op gang komen.
geek: Het is Sysadmin Day 2021 - Vijf vragen aan de bofh van Tweakers
Ik mag hopen dat Kees niet met hardware in zijn handen dan op zijn plaat is gegaan, maar gewoon op een normale manier hier plaats bedoeld wordt.Zo af en toe treedt hij met een heldendaad in de spotlights, maar meestal vindt zijn noeste arbeid op de achtergrond plaat.
Alles aangepast. Dank!
@CH4OS Zoals je ziet is Kees wel op de gevoelige plaat gezet maar hij is inderdaad niet op zijn gevoelige plaat gegaan.
@CH4OS Zoals je ziet is Kees wel op de gevoelige plaat gezet maar hij is inderdaad niet op zijn gevoelige plaat gegaan.
reviews: Proof-of-stake: overgang van ethereum naar ethereum 2 is groot exper...
Complimenten voor het expres verkeerd verwoorden als dat zo was bedoeld in een zin over taalgebruik, anders even dat woord 'en' toevoegenHij formuleert behoedzaam en verontschuldigt zich af en toe voor het niet kunnen vinden van een Nederlandse equivalent van een woord.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
.Geek - Het is Sysadmin Day 2021 - Vijf vragen aan de bofh van Tweakers
(Happy sysadmin day to myself, yeaah!!
)
Het is niet op 30 juli, maar de laatste vrijdag van juli. (https://sysadminday.com/?page_id=10)Dit was reden voor Ted Kekatos, zelf sysadmin, om 30 juli tot System Administrator Appreciation Day uit te roepen
(Happy sysadmin day to myself, yeaah!!
[ Voor 8% gewijzigd door Miesepies op 30-07-2021 16:11 ]
nieuws: AP wijst gemeenten op privacyrisico's smartcitytoepassingen
Laatste alinea zegt 'besteedt' aan het eind, waar dat 'besteed' moet zijn.
Laatste alinea zegt 'besteedt' aan het eind, waar dat 'besteed' moet zijn.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Aangepast. Dank allemaal en een extra blijk van waardering voor @Miesepies

Nog even een keer checken.Hayte schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:23:
[...]
Dat is een tag die we niet vaak gebruiken, maar in het verleden ook als synoniem voor glasvezel hebben gebruikt, zie ik. Heb glasvezel toegevoegdRest is meegenomen, bedankt weer!
Deze tag verwijst naar de provider fiber.nl https://tweakers.net/tag/Fiber/
Dit heeft dus niets te maken met het onderwerp van het artikel over glasvezel...
[ Voor 23% gewijzigd door DeComponeur op 30-07-2021 18:18 ]
nieuws: RiskIQ deelt lijst met meer dan dertig ip-adressen van Russische malw...
publiceert → gepubliceerdBeveiligingsbedrijf RiskIQ heeft een lijst publiceert
wel of nietHet beveiligingsbedrijf kan wel niet zeggen welke partijen doelwitten zijn van APT29.
aanvielen → aanviel (want enkelvoud)is een Russisch hackerscollectief dat vorig jaar via malware wetenschappers uit het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada aanvielen die onderzoek deden naar het coronavaccin.
Volgens de veiligheidsdiensten van de VS, UK en Canada hadden de hackers ‘hoogstwaarschijnlijk’ de intentie hebben om informatie te stelen over de ontwikkeling van het vaccin.
[ Voor 50% gewijzigd door zonder.h op 30-07-2021 21:14 ]
nieuws: Inloggen op Google-diensten met Android 2.3.7 of ouder weldra niet me...
Google voert deze maatregel in wegens veiligheidsoverwegingen.Google voert deze maatregel wegens veiligheidsoverwegingen.
“ Beveiligingsbedrijf RiskIQ heeft een lijst publiceert met meer dan dertig ip-adressen van Russische malwareservers die gelinkt zijn aan het hackerscollectief APT29 en de Russische overheid. ”
Dit moet zijn: heeft een lijst gepubliceerd met meer dan …
Dit moet zijn: heeft een lijst gepubliceerd met meer dan …
nieuws: Amerikaanse waakhond wuift protest Blue Origin op keuze van NASA voor...
deze niet problemen -> deze problemenDe GAO kon deze niet problemen niet aankaarten omdat ze geen bevoegdheid heeft over deze materie.
nieuws: Twitter gaat beloning uitkeren voor het vinden van vooroordelen in al...
Twitter's → TwittersTijdens het hackersevent Defcon gaat Twitter's Machine Learning Ethics, Transparancy and Accountability-team een algoritme loslaten waar bezoekers mee aan de slag kunnen.
Twitter's → TwittersZo ontdekten gebruikers afgelopen jaar dat Twitter's preview bij het delen van een foto van een witte en een zwarte man, consequent de foto van witte man laat zien.
van witte man → van de witte manZo ontdekten gebruikers afgelopen jaar dat Twitter's preview bij het delen van een foto van een witte en een zwarte man, consequent de foto van witte man laat zien.
welke beloning er te winnen zijn → welke beloning er te winnen is (of anders 'welke beloningen er te winnen zijn', zeg het maar, @SirRosencrantz)Komende vrijdag zal Twitter meer details bekend maken over de wedstrijd, onder meer welke beloning er te winnen zijn.
bug bounty programma's → bug bounty-programma'sTwitter is niet de eerste die bedenkt dat bug bounty programma's misschien wel een geschikte manier kunnen zijn om vooroordelen te ontdekken.
bug bounty programma's → bug bounty-programma'sEen onderzoeker van de Mozilla Foundation, Deborah Raji onderzoekt hoe bug bounty programma's kunnen bijdragen aan het vinden van vooroordelen in algoritmes.
downloads: Zoom 5.7.4
Zoom apps → Zoom-appsIn deze release zijn verbeteringen aangebracht met betrekking tot Zoom apps die kunnen worden toegevoegd.
nieuws: ACM: vrije modemkeuze treedt begin 2022 in werking
bereiden, ze → bereiden; ze (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/puntkomma, @SirRosencrantz. Ik zie jou heel vaak een komma gebruiken waar een puntkomma hoort of beter op zijn plaats is, dus bij deze wat aanwijzingen van Onze Taal over de verschillen tussen de komma, puntkomma, punt en dubbele punt, zodat ik niet de hele tijd suggesties hoef aan te dragen ter verbetering in artikelen van jouw hand)Telecomproviders hebben zes maanden om zich op de nieuwe regels voor te bereiden, ze gaan begin volgend jaar in.
Telecomaanbieders, maken → Telecomaanbieders maken (hier is een komma echt gewoonweg fout)Telecomaanbieders, maken zich al jaren boos over de vrije modemkeuze.
FritzBox → FRITZ!Box (zie ook https://nl.avm.de/producten/fritzbox/)In 2020 startte KPN met vrije modemkeuze, als alternatief voor de Experia Box van KPN, of de FritzBox.
nieuws: HMD kondigt schokbestendige Nokia-smartphone aan met vier jaar onders...
gebruik maakt → gebruikmaakt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)Intern is de XR20 voorzien van een Snapdragon 480 5G-soc met 6GB ram en 128GB flashopslag, dat kan worden uitgebreid met een microSDXC-kaart die gebruik maakt van een SIM-slot.
beiden → beide (zie ook https://taaladvies.net/be...aar-een-mens-en-een-dier/, @SirRosencrantz)De telefoon heeft een 4630mAh-accu die opgeladen kan worden met een 18W-lader of 15W-draadloze lader, die beiden niet worden meegeleverd.
configuraties, eentje → configuraties: eentjeDe XR20 is vanaf augustus in Nederland te krijgen in twee kleuren en in twee configuraties, eentje met 4GB RAM en 64GB opslag voor een adviesprijs van 499 euro en een variant met 6GB RAM en 128GB opslag, voor 579 euro.
nieuws: Ziggo sluit 60.000 huishoudens Leiden aan op GigaNet voor download va...
wijkkast, de → wijkkast; deHet bedrijf gebruikt voor zijn GigaNet glasvezel naar de wijkkast, de verbinding naar de huiskamer gaat nog via de coaxkabel.
nieuws: Amerikaanse waakhond wuift protest Blue Origin op keuze van NASA voor...
Staat wel in Van Dale maar specifiek met België er bij: https://www.vandale.nl/gr...enis/opgezet#.YQTtBFzRY0E
Is Jay toevallig een Vlaming? Volgens mij is dit geen Nederlandse uitdrukking namelijkRuimtevaartbedrijf Blue Origin en Amerikaans defensiebedrijf Dynetics waren eind april niet opgezet met het feit dat...
Staat wel in Van Dale maar specifiek met België er bij: https://www.vandale.nl/gr...enis/opgezet#.YQTtBFzRY0E
Gamertag: FinrazielNL
En volgens mij protesteer je tegen en niet op iets.
En volgens mij protesteer je tegen en niet op iets.
reviews: Variable refresh rate - eindelijk vloeiend gamen
Dubbelop:
Op het moment dat de monitor het beeld ververst maar er nog geen nieuw frame is aangeleverd, zijn er - afhankelijk van de gekozen instellingen - twee uitkomsten mogelijk, afhankelijk van de gekozen instellingen:
Dubbelop:
Op het moment dat de monitor het beeld ververst maar er nog geen nieuw frame is aangeleverd, zijn er - afhankelijk van de gekozen instellingen - twee uitkomsten mogelijk, afhankelijk van de gekozen instellingen:
nieuws: Racesquare opent eind september simracelocatie bij Circuit Zandvoort
scherm, vanwege → scherm; vanwegeDe opstellingen hebben per stuk één scherm, vanwege beperkte ruimte is er geen plek voor meer schermen, zegt operations manager Sebastiaan Smit tegen Tweakers.
Hoi Reinoud,
Dit leest niet echt lekker.....
Hoofdstuk: het probleem
Robert
Dit leest niet echt lekker.....
Hoofdstuk: het probleem
Robert
nieuws: Bloomberg: Sony stelt Horizon Forbidden West uit tot begin 2022
het uitstelt → het uitstel, bevestigt het uitstelt tegenover Bloomberg-gamejournalist Jason Schreier.
Herman → HermenPlayStation Studios-topman Herman Hulst
[ Voor 11% gewijzigd door zonder.h op 31-07-2021 09:46 ]
downloads: Sandboxie Plus 5.50.9 / 0.8.9
Een 'is' weggestreept.Op die manier zijn wijzigingen die door programma's of webbrowsers worden uitgevoerd, eenvoudig ongedaan te maken, en is er bovendien geen risico is dat belangrijke onderdelen van het besturingssysteem worden aangetast.
nieuws: Nothing ear (1)-oortjes met ANC komen op 17 augustus uit voor 99 euro
noisecancellation, als → noisecancellation; alsDat gaat om cijfers zonder actieve noisecancellation, als ANC is ingeschakeld, is de accuduur respectievelijk 4 en 24 uur.
nieuws: ASUS toont Crosshair VIII Extreme-moederbord met Thunderbolt 4
over andere → onder andereHet moederbord beschikt over andere over een passief gekoelde X570-chipset,
Zes → zes (Alternatief: 6)Qua connectiviteit beschikt het moederbord over Zes USB 3.2 Gen 2-aansluitingen van het type A
[ Voor 18% gewijzigd door zonder.h op 31-07-2021 10:38 ]
nieuws: Elon Musk: 'Apple App Store-afdrachten zijn compleet onredelijk'
Helaas, 'global'/'globaal' is een zgn. valse vriend. Correcte vertaling is 'wereldwijd'. Globaal betekent heel iets anders in het Nederlands.(...)zijn de afdrachten aan Apple een ‘globale belasting’ op het internet.
nieuws: Elon Musk: 'Apple App Store-afdrachten zijn compleet onredelijk'
Dat is ook Vlaams en geen Nederlands volgens mij. Iemands iets aanrekenen betekent in het Nederlands iemand ergens de schuld van geven.Apple rekent duidelijk te veel geld aan in de App Store.
Gamertag: FinrazielNL
Je suggestie klopt als een bus, maar hier komt onze interne schrijfwijzer bij kijken:
We nemen leestekens in merknamen niet over (bijvoorbeeld ook niet bij merken als 'be quiet!'). We doen ook maximaal vijf hoofdletter achter elkaar, en 'FRITZBox' zijn er zes. In dat soort gevallen doen we alleen de eerste letter als een hoofdletter. Volgens mij blijft de hoofdletter na het (weggelaten) uitroepteken wél staan, dus dan zou 'FritzBox' kloppen (het zou ook Fritzbox kunnen zijn, dat zal ik even nagaan bij de redactie)
Voor de rest is alles verbeterd. Bedankt wederom allen!
Ik zie dat een enkele met is weggehaald, maar nu loopt de zin niet. EventueelTazzios schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
nieuws: Sony geeft aanbevelingen voor ssd-uitbreiding PS5, maar geen vereiste...
Het M.2-slot van de PlayStation 5 is momenteel nog uitgeschakeld via firmware. In de nieuwste bèta van de PS5-software is het uitbreidingsslot geactiveerd met met een softwareupdate zal dat op een later moment voor alle gebruikers gebeuren. Het is nog niet bekend wanneer de M.2-ssd-uitbreiding voor iedereen beschikbaar is.
code:
toevoegen of alleen een komma of puntkomma voor het woord met.
1
| , maar |
nieuws: Verkoop Oculus Quest 2 is tijdelijk stopgezet wegens klachten huidirr...
siliconen cover → een siliconen coverIn de doos van de headset zal dan ook siliconen cover te vinden zijn dat over het schuimrubberen opzetstuk komt dat in aanraking komt met het gezicht.
reviews: Werken aan perovskiet: het wondermateriaal voor zonnecellen
bekijken → bekijken weIn dit artikel bekijken de voor- en nadelen van perovskiet.
reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021
Een heeft teveel opgeschreven bij de apple varianten van de laptop bestbuy.Daarbij heeft Apple heeft wel een onderscheid gemaakt
downloads: Haiku R1 / beta 3
stilgezet, dat was destijds de aanleiding → stilgezet, dat destijds de aanleiding wasDe ontwikkeling daarvan werd na de overname door Palm in 2001 stilgezet, dat was destijds de aanleiding om te beginnen met OpenBeOS, dat in 2004 werd hernoemd naar Haiku wegens inbreuk op het merkenrecht.
R1 verschenen → R1 is verschenenDe derde bètaversie van R1 verschenen met de volgende aankondiging:
nieuws: Google toont eerste screenshots van privacyoverzicht voor Play Store-...
versleutelt, of → versleutelt en ofGebruikers kunnen bijvoorbeeld zien of de app in kwestie de gegevens van gebruikers versleutelt, of dat gebruikers hun data kunnen laten verwijderen.
Een 'de app' weggestreept.Het privacyoverzicht toont ook of de app de veiligheidsmaatregelen van de app onafhankelijk zijn getoetst.
nieuws: ACM: uitrol van glasvezel groeit flink ten opzichte van voorgaande jaren
blijf → blijftHet aantal Nederlanders met een abonnement voor kabelinternet blijf stabiel met 3,5 miljoen, maar bij het kopernetwerk van KPN was er een afname van drie procent, concludeert de ACM.
nieuws: Gigabyte introduceert Aorus P1200W-voeding met kleurenscherm en 80 Pl...
hebben → heeft (Alternatief: zal (moeten) hebben, moet hebben, (be)hoort te hebben, etc., waarmee de voeding een efficiëntie van minstens 92 procent hebben onder 50 procent load.
[ Voor 7% gewijzigd door zonder.h op 01-08-2021 10:40 ]
de juist energie → de juiste energieHet lichtdeeltje dat door het elektron wordt geabsorbeerd, moet precies de juist energie hebben om de sprong van de ene naar de andere band te kunnen maken.
nieuws: Halo Infinite-multiplayerbèta bevat bestanden met spoilers uit single...
het plot → de plot, naast enkele beschrijvingen van het plot,
nieuws: Google gaat inactieve Play Store-accounts van ontwikkelaars sneller v...
er voorafgaand aan → eraan voorafgaandDat moet wel in de negentig dagen er voorafgaand aan zijn gebeurd.
Paarkleurig -> Paarskleurig neem ik aan?De modellen in de eerste en laatste kolom zijn qua specificaties gelijk, maar de eerste heeft een paarkleurige behuizing terwijl de laatste een grijze behuizing heeft.
If you can see, look. If you can look, observe
nieuws: Qualcomm: chiptekorten houden aan tot in eerste helft van 2022
trad hem daar volgens de WSJ in bij → viel hem daar volgens de WSJ in bijCfo Akash Palkhiwala trad hem daar volgens de WSJ in bij
zullen veel investeringen beginnen opleveren → zullen veel investeringen resultaat beginnen op te leverenVanaf de tweede helft van dat jaar zullen veel investeringen beginnen opleveren en zal de situatie verbeterd zijn", klinkt het.
genereren, dat zou een record zijn → genereren, dat een record zou zijn (of anders 'genereren; dat zou een record zijn')Qualcomm vermoedt dat het volgend kwartaal 9,2 miljard dollar aan omzet kan genereren, dat zou een record zijn voor het bedrijf.
Foutje in de titel: Heel de HP Spectre komt niet terug in het stuk.Het 'mooiste' beeld - ASUS Oled en HP Spectre
If you can see, look. If you can look, observe
nieuws: Russische module en Nederlandse robotarm zijn aan ISS gekoppeld - update
in 45 graden → in 45-gradenpositie (?)Daardoor werd het ruimtestation tijdelijk in 45 graden gedraaid.
aan ging → aanging (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=aangaan)Het is nog niet duidelijk waarom de aandrijving aan ging.
een Russische segment → een Russisch segmentDe koppeling van Nauka en ERA is de eerste aankoppeling aan een Russische segment van het ruimtestation sinds 2010.
[ Voor 3% gewijzigd door richy3908 op 01-08-2021 11:40 ]
fixedRoozzz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:46:
[...]
Paarkleurig -> Paarskleurig neem ik aan?
nieuws: Belgische staatsveiligheid waarschuwt voor Chinese smartphones
In de titel:
In de titel:
staatsveiligheid → Staatsveiligheid (Het betreft hier namelijk de naam van de inlichtingendienst, de Veiligheid van de Staat)Belgische staatsveiligheid waarschuwt voor Chinese smartphones
geek: Het is Sysadmin Day 2021 - Vijf vragen aan de bofh van Tweakers
begon → begonnen (want "twee cpu's" is onderwerp en meervoud)Zo ben ik (toen twee cpu's in een enkele server net mainstream begon te worden) wel eens tegen een bug in de Linux-kernel aangelopen met betrekking tot SMP.
mis ging → misgingNa een week debuggen zag ik wat er mis ging en hoe dat op te lossen was.
Dan → DatDan voelt gewoon heel goed, helemaal als er dan een patch uitkomt die in de Linux-kernel terecht komt.
wat → datNog een laatste vraag: wat is het opvallendste wat je in het afgelopen jaar hebt meegemaakt?
nieuws: Samsungs omzet groeit door grote vraag naar pc- en serveronderdelen
achter bleef → achterbleef (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=achterblijven)De vraag naar socs bleef echter achter, waardoor de gehele omzetgroei op het gebied van smartphonecomponenten achter bleef.
thuis blijven → thuisblijven (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=thuisblijven)Zo bleef de vraag naar thuisapparaten hoog omdat mensen nog steeds meer thuis blijven wegens de coronapandemie.
Alles is bijgewerkt, bedankt voor de oplettendheid allen 
Ik heb deze zin inderdaad aangepast, maar op een iets andere manier (ik heb 'm in tweeën gedeeld).richy3908 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:46:
downloads: Haiku R1 / beta 3
stilgezet, dat was destijds de aanleiding → stilgezet, dat destijds de aanleiding was
Ik heb hier 'met 45 graden' van gemaakt - volgens mij klopt het zorichy3908 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:39:
nieuws: Russische module en Nederlandse robotarm zijn aan ISS gekoppeld - update
in 45 graden → in 45-gradenpositie (?)
nieuws: Tien procent Belgische woningen en bedrijven heeft Proximus-glasvezel...
het op glasvezelnet → op het glasvezelnetProximus sloot de laatste drie maanden gemiddeld 7400 gebouwen per week aan het op glasvezelnet.
nieuws: Amazon krijgt GDPR-boete van 746 miljoen euro
namen → namensDie klachten werden mede namen 12.000 Europese burgers ingediend.
nieuws: Tesla wil Amerikaanse klanten 625 dollar geven om update die laadtijd...
een nieuwe accupakket → een nieuw accupakketVerder zouden 57 auto's een nieuwe accupakket hebben ontvangen.
nieuws: Renders tonen vermeende AMD AM5-socket
array → array.Voor de AM4-socket gebruikt AMD nog een pin grid array
nieuws: Modders ontgrendelen bootloader van Google Chromecast met Google TV
In de laatste zin van de derde alinea:
In de laatste zin van de derde alinea:
teurg -> terugDoor de procedure komt de garantie van het apparaat hoogstwaarschijnlijk te vervallen, hoewel de ontwikkelaars melden dat gebruikers de originele bootloader weer teurg kunnen flashen.
Halfgeleiders zijn materialen waarvan je elektrische eigenschappen, zoals de geleiding, kunt controleren, bijvoorbeeld met licht.
Moet dit geen aansturen zijn i.p.v. controleren?
Halfgeleiders zijn materialen waarvan je elektrische eigenschappen, zoals de geleiding, kunt controleren, bijvoorbeeld met licht.
nieuws: Sony geeft aanbevelingen voor ssd-uitbreiding PS5, maar geen vereiste...
Deze zin klopt nu na de aanpassing nog steeds niet. Het M.2-slot is nu al geactiveerd voor de beta gebruikers; later wordt deze voor iedereen beschikbaar met een system software update:
https://www.playstation.c...dware/ps5-install-m2-ssd/
.Het M.2-slot van de PlayStation 5 is momenteel nog uitgeschakeld via firmware. In de nieuwste bèta van de PS5-software is het uitbreidingsslot geactiveerd met een softwareupdate. Op een later moment zal dat voor alle gebruikers gebeuren.
Deze zin klopt nu na de aanpassing nog steeds niet. Het M.2-slot is nu al geactiveerd voor de beta gebruikers; later wordt deze voor iedereen beschikbaar met een system software update:
https://www.playstation.c...dware/ps5-install-m2-ssd/
Ofwel:This feature is only available to beta users at this time. The internal M.2 SSD expansion feature will be enabled via an upcoming PS5 system software update.
Het M.2-slot van de PlayStation 5 is momenteel nog uitgeschakeld via firmware. In de nieuwste bèta van de PS5-software is het uitbreidingsslot geactiveerd. Op een later moment zal dat voor alle gebruikers gebeuren middels een softwareupdate.
teurg => terughoewel de ontwikkelaars melden dat gebruikers de originele bootloader weer teurg kunnen flashen.
nieuws: RiskIQ deelt lijst met meer dan dertig ip-adressen van Russische malw...
Een 'hebben' weggestreept.Volgens de veiligheidsdiensten van de VS, UK en Canada hadden de hackers ‘hoogstwaarschijnlijk’ de intentie hebben om informatie te stelen over de ontwikkeling van het vaccin.
nieuws: Inloggen op Google-diensten met Android 2.3.7 of ouder weldra niet me...
proberen inloggen → proberen in te loggenAls gebruikers met Android-versie 2.3.7 na 27 september van dit jaar proberen inloggen, of een nieuw account proberen aan te maken, zal er een foutmelding te zien zijn volgens Google.
Eerste zin, een aantal *heeft* ipv hebben
Eerste zin, een aantal *heeft* ipv hebben
nieuws: Amerikaanse waakhond wijst protest Blue Origin tegen NASA-contract me...
op → tegen (zie ook https://www.woorden.org/woord/protest)De Amerikaanse overheidswaakhond GAO heeft het protest van Blue Origin op de aanstelling van SpaceX door NASA voor de bouw van een nieuwe maanlander, nietig verklaard.
werd → wasRuimtevaartbedrijf Blue Origin en Amerikaans defensiebedrijf Dynetics waren eind april ontevreden over het feit dat er slechts één aannemer werd aangesteld voor het bouwen van een nieuwe maanlander voor het Artemis-ruimtevaartprogramma dat in 2024 opnieuw mensen op de maan moet helpen.
helpen → zettenRuimtevaartbedrijf Blue Origin en Amerikaans defensiebedrijf Dynetics waren eind april ontevreden over het feit dat er slechts één aannemer werd aangesteld voor het bouwen van een nieuwe maanlander voor het Artemis-ruimtevaartprogramma dat in 2024 opnieuw mensen op de maan moet helpen.
tegen wet → onwettigVolgens de Amerikaanse waakhond Government Accountability Office is de keuze van NASA om voor één partij te kiezen echter niet tegen wet.
Volgens mij is deze niet fout: 'controleren' kan (naast 'nakijiken') ook 'beheersen' betekenenTimoDimo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:58:
De rest is allemaal verbeterd. Bedankt wederom voor het melden allen!
Daarmee kunnen gebruikers bijvoorbeeld andere besturingssystemen op de mediaspeler te installeren
Daarmee kunnen gebruikers bijvoorbeeld andere besturingssystemen op de mediaspeler te installeren
reviews: Variable refreshrate - eindelijk vloeiend gamen
Een 'de' weggestreept.De hierop gebruikte Xe-gpu kan de enkel de VESA Adaptive Sync-standaard gebruiken via DisplayPort omdat deze igpu's nog altijd beperkt zijn tot HDMI 2.0.
nieuws: Probleem met vervuild gas trof belangrijke chipproductielijn TSMC
...een leverancier... of ..één van de leveranciers...Vorige week donderdag ontdekte TSMC dat een leveranciers gas geleverd had...
Probleem met vervuild gas trof belangrijke chipproductielijn TSMC
Vorige week donderdag ontdekte TSMC dat een leveranciers
-> ...dat een van de leveranciers
of
-> ...dat een leverancier
Vorige week donderdag ontdekte TSMC dat een leveranciers
-> ...dat een van de leveranciers
of
-> ...dat een leverancier
reviews: Nintendo Switch OLED model - Nieuw scherm, betere kickstand en meer
De adviesprijs van dit product is 349, en ook voor die prijs bij verschillende webwinkels te pre-orderen (geweest)Voor de Switch met oledscherm moet je 399 euro op de (digitale) toonbank leggen.
En opnieuw verschijnt de TAG fiber zomaar bij een artikel
nieuws: Delta Fiber wil kwart van Nederland voorzien van glasvezel
@Olaf
Misschien de TAG fiber voortaan weglaten als het over glasvezel gaat https://tweakers.net/tag/Glasvezel/
De tag fiber https://tweakers.net/tag/Fiber/ is een verwijzing naar de provider fiber.nl en heeft (bijna) niets te maken met het onderwerp. Waarschijnlijk is het handig om die fiber tag te veranderen in een fiber.nl tag...
Dat is tie namelijk al...
nieuws: Delta Fiber wil kwart van Nederland voorzien van glasvezel
@Olaf
Misschien de TAG fiber voortaan weglaten als het over glasvezel gaat https://tweakers.net/tag/Glasvezel/
De tag fiber https://tweakers.net/tag/Fiber/ is een verwijzing naar de provider fiber.nl en heeft (bijna) niets te maken met het onderwerp. Waarschijnlijk is het handig om die fiber tag te veranderen in een fiber.nl tag...
Dat is tie namelijk al...
DeComponeur schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:17:
[...]
Nog even een keer checken.
Deze tag verwijst naar de provider fiber.nl https://tweakers.net/tag/Fiber/
Dit heeft dus niets te maken met het onderwerp van het artikel over glasvezel...
nieuws: Foto toont mogelijk prototype van Z690-moederbord voor Intel Alder La...
betrefen → betreffenHet is onbekend welke board partner dit moederbord produceert, maar uitgaande van het vrm-ontwerp met 23 fasen in een 18+2+3 lijkt het een high-end model te betrefen, schrijft ook VideoCardz.
ontbreekt → ontbreken (want 'de twee 8-pinsaansluitingen' is onderwerp en meervoud)Zo ontbreekt de twee 8-pinsaansluitingen voor de cpu-stroomvoorziening.
nieuws: WinFuture: Samsung Galaxy Buds2 met actieve noisecancellation kosten ...
zou → zouden (je kunt hier twee kanten opgaan: het gaat om twee oordoppen, dus meervoud, of je praat over het product Buds2, dus enkelvoud. Maar dan wel consequent doorvoeren. In de rest van het artikel lijkt voor meervoud gekozen te zijn. Alleen deze zin is in het enkelvoud opgesteld, dus het lijkt me dat het het beste is om deze zin aan te passen.)Eerder gingen geruchten rond dat de Buds2 geen actieve ruisonderdrukking zou krijgen, maar dit lijkt niet het geval.
aanrakingsgevoelig → aanraakgevoelig (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=aanraakgevoelig)De oordoppen krijgen wederom een aanrakingsgevoelig oppervlak voor de bediening.
16:00 uur → 16.00 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/)De Samsung Galaxy Buds2 worden naar verwachting aangekondigd tijdens het Unpacked-evenement op 11 augustus om 16:00 uur Nederlandse tijd.
nieuws: Officiele renders en specificaties van Samsung Galaxy Watch4 verschij...
Dit leest voor mij alsof wifi, nfc en 4G optioneel zijn, terwijl volgens mij alleen 4G optioneel is. Dan zie ik liever een punt in plaats van de 'en'.Verbindingsopties zijn er in de vorm van Bluetooth 5.0, wifi, nfc en 4G is optioneel.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
nieuws: Officiele renders en specificaties van Samsung Galaxy Watch4 verschij...
In de titel:
Verderop:
In de titel:
Officiele → OfficiëleOfficiele renders en specificaties
Verderop:
officiele → officiëleDe Duitse site heeft naar eigen zeggen de officiele specificaties en renders
Daar overheen → DaaroverheenDaar overheen legt Samsung
[ Voor 23% gewijzigd door zonder.h op 02-08-2021 16:13 ]
nieuws: 8BitDo introduceert media-afstandsbedieningen voor Xbox-consoles
…en komt…De Long Edition beschikt over meer knoppen komt beschikbaar in het zwart.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Het bovenstaande is verbeterd. Bedankt!
in het speciaal → in het bijzonder (ik weet het niet 100% zeker, maar 'in het speciaal' klinkt mij heel raar in de oren en ik kan nergens een woordenboek o.i.d. vinden dat deze uitdrukking kent)Daardoor moesten de ontwikkelaars gebruikmaken van een aantal exploits, in het speciaal een eerdere bootROM-bug in de Amlogic-soc van het apparaat, die in oktober werd ontdekt door securityonderzoeker Frederic Basse.
Een 'een' weggestreept.Die exploits maakten het mogelijk om een ongesigneerde code op de mediaspeler te draaien, schrijft ook XDA-Developers.
Een 'te' weggestreept.De mediaspeler dient voor december 2020 geproduceerd te zijn en moet een Google TV-firmwareversie van voor februari te hebben.
nieuws: Probleem met vervuild gas trof belangrijke chipproductielijn TSMC
Op de tweede regel van het artikel staat er een keer TMSC in plaats van TSMC.TMSC maakt onder andere de processors voor Apple op de locatie in Taiwan.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
geek: The Lord of the Rings-serie van Amazon verschijnt in september 2022
"Daarmee is de serie veel duurder dan bijvoorbeeld Game of Thrones of The Mandalorian, die volgens de site zo'n 15 miljoen dollar per aflevering kosten." --> kostten (verleden tijd).
"Daarmee is de serie veel duurder dan bijvoorbeeld Game of Thrones of The Mandalorian, die volgens de site zo'n 15 miljoen dollar per aflevering kosten." --> kostten (verleden tijd).
nieuws: Huawei opent datacenter in Moskou met op ARM gebaseerde HiSilicon-pro...
Door handelsrestricties heeft het bedrijf geen toegang meer heeft tot x86-architectuur.
Door handelsrestricties heeft het bedrijf geen toegang meer heeft tot x86-architectuur.
Lekker!
reviews: AMS-IX CTO Ruben van den Brink: 'AMS-IX is eigenlijk een hele grote...
[edit]
Bij nader inzien horen er en op bij elkaar, als in erop. Dus erop slaat op het netwerk aan zijn kant. Daar treden de problemen op voor het hele platform. Dus ik denk dat het toch wel correct is, maar het leest (tenminste voor mij) als een spelfout.
op kunnen optreden → op kunnen treden, of kunnen optredenals een partij de configuratie van het netwerk aan zijn kant niet helemaal goed heeft ingesteld, er problemen op kunnen optreden voor het hele platform.
[edit]
Bij nader inzien horen er en op bij elkaar, als in erop. Dus erop slaat op het netwerk aan zijn kant. Daar treden de problemen op voor het hele platform. Dus ik denk dat het toch wel correct is, maar het leest (tenminste voor mij) als een spelfout.
[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 03-08-2021 12:09 ]
nieuws: KPN geeft details over overzetten XS4ALL-colocatiediensten naar KPN
millibit?Klanten blijven 'gebruikmaken van een afsluitbare rackspace met 100mb uplink ...
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
https://tweakers.net/nieu...n-capaciteit-tot-2tb.html
Bij de dikgedrukte introducerende regel: hebben een schrijfsnelheid tot 6600MB/s, een leessnelheid tot 5GB/s
zijn de lees en schrijfsnelheid omgewisseld.
Bij de dikgedrukte introducerende regel: hebben een schrijfsnelheid tot 6600MB/s, een leessnelheid tot 5GB/s
zijn de lees en schrijfsnelheid omgewisseld.
nieuws: Micron brengt PCIe 4.0-ssd's uit met snelheid tot 6,6GB/s en capacite...
aangekondige -> aangekondigdeQua performance zijn de P5 Plus-ssd's vergelijkbaar met de recent aangekondige Seagate FireCuda 530-reeks,
Volgens mij is het inderdaad niet fout, maar ik vond het ook niet lekker lezen, dus ik heb het toch aangepast.Bij nader inzien horen er en op bij elkaar, als in erop. Dus erop slaat op het netwerk aan zijn kant. Daar treden de problemen op voor het hele platform. Dus ik denk dat het toch wel correct is, maar het leest (tenminste voor mij) als een spelfout.
Alles is tot hier weer bijgewerkt. Bedankt allen.
Dit topic is gesloten.